VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

dėl viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. gegužės 7 d. įsakymo nr. 1s-92 „DĖL mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijų PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2014 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1S-157

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo) 9 straipsnio 1 dalies 3 punktu,

1. P a k e i č i u Mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 1S-92 ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.

 

 

 

Direktorius                                                                                                          Žydrūnas Plytnikas

 


 

 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2013 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 1S-92

(Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2014 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. 1S-157 redakcija)

 

 

mažos vertės VIEŠŲJŲ pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijos

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) yra skirtos padėti perkančiosioms organizacijoms vykdyti prekių, paslaugų ir darbų mažos vertės viešuosius pirkimus, atliekamus gynybos ir saugumo srityje (toliau – mažos vertės pirkimai), rekomenduojant šių pirkimų būdus, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, pirkimo procedūrų atlikimo tvarką, ginčų nagrinėjimo tvarką.

2. Rekomendacijos parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (toliau – VPGSĮ) ir kitais pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Atlikdama mažos vertės pirkimus, perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ, Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (toliau – CK), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymų (toliau – VPĮ), kitais įstatymais ir juos įgyvendinančiais teisės aktais. Mažos vertės pirkimus perkančioji organizacija atlieka vadovaudamasi perkančiosios organizacijos patvirtintomis mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje vykdymo taisyklėmis (toliau - Taisyklės), kurios turi atitikti VPGSĮ 17 straipsnio 4 dalies reikalavimus.

4. Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų. Mažos vertės pirkimus galima atlikti, kai numatoma pirkimo ar preliminarios sutarties vertė, apskaičiuota vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtinta Pirkimo vertės apskaičiavimo metodika, yra ne didesnė nei nurodyta VPĮ 2 straipsnio 15 dalyje.

5. Pirkimus organizuoja ir atlieka perkančiosios organizacijos sudaryta viešojo pirkimo komisija (toliau - Komisija) arba perkančiosios organizacijos vadovo įgalioti šios organizacijos darbuotojai, kaip nustatyta perkančiosios organizacijos patvirtintose Taisyklėse.

6. Perkančiosios organizacijos vykdomuose mažos vertės pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens. Perkančioji organizacija gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės pasiūlymą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius pasirašyti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį (toliau – pirkimo sutartis), ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį.

7. Mažos vertės pirkimų pradžią ir pabaigą reglamentuoja VPGSĮ 8 straipsnis.

8. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, o taip pat, kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, perkančioji organizacija privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui (įslaptintų sandorių saugumui) keliamų reikalavimų įtvirtintų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo VII skirsnyje.

9. Jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau - CVP IS) priemonėmis. CVP IS priemonėmis atliktu pirkimu laikomas toks pirkimas, kurio metu CVP IS sukuriamas pirkimas, pateikiamas skelbimas apie pirkimą (neskelbiamų pirkimų atveju – kvietimas), kiti pirkimo dokumentai ir priimami tiekėjų pasiūlymai.

10. Jei pirkimo procedūrų metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju CVP IS priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.

11. Rekomendacijose vartojamos sąvokos atitinka VPGSĮ, VPĮ ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II. Mažos vertės PIRKIMŲ BŪDAI

 

12. Perkančioji organizacija yra laisva Taisyklėse nustatyti būdus, kuriais bus vykdomi mažos vertės pirkimai, tačiau nustatyti būdai turi atitikti VPGSĮ 6 straipsnyje įtvirtintus principus.

13. Rekomenduojami tokie pirkimo būdai:

13.1. Mažos vertės ribotas konkursas;

13.2. Mažos vertės skelbiamos derybos;

13.3. Mažos vertės neskelbiamos derybos;

13.4. Mažos vertės atviras konkursas;

13.5. Mažos vertės apklausa.

14. Perkančioji organizacija turėtų Taisyklėse nustatyti bent 2 skirtingus mažos vertės pirkimo būdus, tarp kurių būtų bent vienas skelbiamas pirkimo būdas.

15. Mažos vertės ribotą konkursą ir mažos vertės skelbiamas derybas perkančioji organizacija gali vykdyti visais atvejais.

16. Mažos vertės neskelbiamas derybas perkančioji organizacija gali vykdyti:

16.1. visais atvejais, kai tokia galimybė yra numatyta VPGSĮ 19 straipsnyje;

16.2. kai pirkimo vertė neviršija 15 000 EUR (be pridėtinės vertės mokesčio (toliau - PVM)) prekėms ir paslaugoms pirkti arba 45 000 EUR (be PVM) darbams pirkti;

16.3. jeigu perkamos prekės ar paslaugos reikalingos tik mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, jeigu nesiekiama gauti pelno arba padengti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros išlaidų su sąlyga, kad toks pirkimas neribos konkurencijos vėlesniuose tokiuose pirkimuose;

16.4. jeigu yra trumpalaikės ypač palankios sąlygos, leidžiančios reikalingas prekes įsigyti už daug mažesnę negu rinkos kainą;

16.5. perkančioji organizacija gali Taisyklėse nustatyti ir kitus atvejus, kuomet galima vykdyti pirkimą mažos vertės neskelbiamų derybų būdu, tačiau mažos vertės neskelbiamų derybų vykdymo atvejų sąrašas turi būti baigtinis.

17. Taisyklėse nustatomi atvejai, kuomet vykdant mažos vertės pirkimą neskelbiamų derybų būdu, galima kreiptis į vienintelį tiekėją. Šie atvejai turėtų būti numatyti baigtiniu sąrašu.

18. Mažos vertės atviras konkursas gali būti vykdomas tik tuo atveju, kai pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija.

19. Pirkimas mažos vertės apklausos būdu gali būti vykdomas tik tuomet, kai pirkimo vertė neviršija 7 000 EUR (be PVM).

 

III. Mažos vertės ribotas konkursas

 

20. Vykdydama mažos vertės ribotą konkursą, perkančioji organizacija gali vadovautis riboto konkurso pavyzdiniais dokumentais, kurie yra patvirtinti Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2012 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. 1S-205 „Dėl riboto konkurso pavyzdinių dokumentų patvirtinimo“.

21. Rekomenduojama vykdant mažos vertės ribotą konkursą vadovautis VPGSĮ 21 straipsnio nuostatomis, išskyrus VPGSĮ 21 straipsnio 6 dalimi.

22. Papildomos informacijos pateikimo terminus nustato Rekomendacijų 64 punktas.

23. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.

24. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus.

25. Jei perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.

26. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas kuris numatytas VPGSĮ 21 straipsnio 2 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 21 straipsnio 3 dalies nuostatomis.

 

IV. Mažos vertės skelbiamos derybos

 

27. Vykdant pirkimą mažos vertės skelbiamų derybų būdu, perkančioji organizacija pranešime apie pirkimą nurodo objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kurias ji ketina taikyti atrinkdama kandidatus ir mažiausią o, jeigu reikia (vykdoma kvalifikacinė atranka), didžiausią kviečiamų kandidatų skaičių.

28. Rekomenduojama mažos vertės skelbiamas derybas vykdyti vadovaujantis VPGSĮ 22 straipsnio 3-6 ir 8-12 dalimis.

29. Papildomos informacijos pateikimo terminus nustato Rekomendacijų 64 punktas.

30. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus.

31. Jei perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.

32. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo dalyvauti derybose.

33. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas kuris numatytas VPGSĮ 22 straipsnio 3 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 22 straipsnio 4 dalies nuostatomis.

34. Užbaigus mažos vertės skelbiamų derybų procedūrą (derėjimosi stadiją), perkančioji organizacija gali dalyvių prašyti pateikti galutinius kainos bei techninių duomenų, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, pasiūlymus užklijuotuose vokuose (išskyrus atvejus, kai pateikti pasiūlymą kviečiamas tik vienas tiekėjas).

35. Mažos vertės skelbiamų derybų atveju vokų su galutinėmis tiekėjų siūlomomis kainomis ir galutiniais techniniais duomenimis atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi derybose dalyvavę tiekėjai arba jų atstovai.

 

V. Mažos vertės neskelbiamos derybos

 

36. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas, kreipiamasi į tiekėjus (tiekėją), prašant pateikti paraiškas dalyvauti pirkime. Kartu su kvietimu pateikti paraišką pateikiami pirkimo dokumentai, jei juose nėra įslaptintos informacijos.

37. Jei atitinkamoje rinkoje yra pakankamas potencialių tiekėjų skaičius, perkančiajai organizacijai, vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas, rekomenduotina kreiptis bent į tris tiekėjus.

38. Kai mažos vertės neskelbiamos derybos vykdomos po mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų, atmetus visus pasiūlymus, į tiekėjus, atitinkančius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kreipiamasi pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime. Tokiu atveju galima nerengti pirkimo dokumentų, o kvietime pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime nurodoma, kad pirkimo dokumentai bus mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų pirkimo dokumentai, su būtinais pataisymais (pvz.: terminai, pasiūlymų pateikimo reikalavimai, derybų eiga).

39. Tuo atveju, kai pirkimo metu tiekėjams nėra keliami kvalifikaciniai reikalavimai susiję su teise susipažinti su įslaptinta informacija, perkančioji organizacija gali kviesti dalyvius pateikti pasiūlymus, nevykdant paraiškų pateikimo ir vertinimo etapo.

40. Kvietime dalyvauti mažos vertės neskelbiamose derybose taip pat turi būti nurodyta:

40.1. pasiūlymų pateikimo terminas, adresas (jei pasiūlymus reikalaujama pateikti ne CVP IS priemonėmis), kuriuo pateikiami pasiūlymai, ir kalba (kalbos), kuria (kuriomis) pasiūlymai turi būti parengti;

40.2. kokius kvalifikaciją patvirtinančius papildomus dokumentus turi pateikti tiekėjai (jei taikoma);

40.3. pasiūlymų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai, vertinimo kriterijų lyginamasis svoris arba VPGSĮ nustatytais atvejais – šių kriterijų reikšmingumas mažėjimo tvarka, jeigu jie nebuvo pateikti prieš tai.

41. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas rekomenduotina vadovautis VPGSĮ 22 straipsnio 6, 8, 10, 12 dalimis.

42. Užbaigus mažos vertės neskelbiamų derybų procedūrą (derėjimosi stadiją), perkančioji organizacija gali dalyvių prašyti pateikti galutinius kainos bei techninių duomenų, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, pasiūlymus užklijuotuose vokuose (išskyrus atvejus, kai pateikti pasiūlymą kviečiamas tik vienas tiekėjas).

43. Mažos vertės neskelbiamų derybų atveju vokų su galutinėmis tiekėjų siūlomomis kainomis ir galutiniais techniniais duomenimis atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi derybose dalyvavę tiekėjai arba jų atstovai.

44. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas paraiškų/ pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams ir protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą bei negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.

 

VI. MAŽOS VERTĖS ATVIRAS KONKURSAS

 

45. Vykdant Mažos vertės atvirą konkursą dalyvių skaičius neribojamas.

46. Mažos vertės atvirame konkurse derybos tarp perkančiosios organizacijos ir dalyvių yra draudžiamos.

47. Mažos vertės atvirame konkurse perkančioji organizacija vertina visų tiekėjų, atitinkančių minimalius kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymus, kurie yra pateikti pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.

48. Mažos vertės atviram konkursui netaikomos šių Rekomendacijų XII skyrius - „Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui“.

49. Tiekėjai dokumentus, pagrindžiančius jų atitiktį kvalifikaciniams reikalavimams, pateikia kartu su pasiūlymu.

50. Perkančioji organizacija įvertina ar tiekėjų pasiūlymai atitinka nustatytus kvalifikacinius reikalavimus ir atmeta tų tiekėjų pasiūlymus, kurie neatitinka nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų.

51. Pasiūlymų pateikimo terminas, kai vykdomas mažos vertės atviras konkursas, neturėtų būti mažesnis kaip 7 darbo dienos, nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo CVP IS.

 

VII. MAŽOS VERTĖS APKLAUSA

 

52. Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma apklausiant vieną arba kelis tiekėjus, kai prašoma pateikti pasiūlymus, pagal perkančiosios organizacijos pirkimo objektui keliamus reikalavimus. Šie reikalavimai išdėstomi vadovaujantis Rekomendacijų XI skyriaus „Techninė specifikacija“ nuostatomis.

53. Mažos vertės apklausa, kai apklausiamas tik vienas tiekėjas gali būti vykdoma tik tuo atveju, kai pirkimo vertė neviršija 3 000 EUR (be PVM) arba kai pirkimo objektą gali pateikti tik konkretus tiekėjas.

54. Kai mažos vertės apklausa vykdoma žodžiu, apklausiant vieną tiekėją, netaikomos šių Rekomendacijų XII skyriaus „Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui“ ir XIII skyriaus „Reikalavimai pasiūlymų pateikimui, nagrinėjimui ir vertinimui“ nuostatos.

55. Kai mažos vertės apklausa vykdoma raštu, perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias taisykles pasiūlymų pateikimui, nagrinėjimui ir vertinimui, nei nustatyti šių Rekomendacijų XIII skyriuje, tačiau bet kokiu atveju, turi būti užtikrinamas VPGSĮ 6 straipsnyje įtvirtintų principų laikymasis.

 

VIII. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

 

56. Nustatant reikalavimus tiekėjo kvalifikacijai rekomenduojama vadovautis VPGSĮ 32, 33, 34, 35, 36, 37, 41 straipsniais. Perkančiosios organizacijos taisyklėse gali būti nustatyta atvejų, kai perkančioji organizacija, siekdama išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai įvykdyti pirkimo sąlygas, tiekėjų kvalifikaciją tikrina pagal kitus, negu šio įstatymo 32, 33, 34, 35, 36, 37 straipsniuose nustatyti, reikalavimus.

57. Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (arba) sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad juridiniai asmenys, dalyvaujantys pirkimų procedūrose pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Perkančioji organizacija taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys sutartį, sąrašą ir kuriame būtų nurodyta su kokio slaptumo žyma žymima informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.

 

IX. PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS

 

58. Rengiant pirkimo dokumentus, perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ 24 straipsnio nuostatomis.

59. Perkančioji organizacija gali nepateikti visos VPGSĮ 24 straipsnio 2 dalyje numatytos informacijos, jei mano, kad ji nėra reikalinga, o tuo atveju jei vykdoma mažos vertės apklausa žodžiu pirkimo dokumentai gali būti nerengiami. Jei pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus atskleista įslaptinta informacija, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose privalo nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus. Taip pat rekomenduojama nurodyti:

59.1. aukščiausią įslaptintos informacijos slaptumo žymą;

59.2. vietą, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (perkančiosios organizacijos ir/ arba dalyvio patalpose);

59.3. įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimus (ar tokie reikalavimai yra taikomi/ netaikomi) ir tuo atveju, kai šie reikalavimai taikomi, jų taikymo vietą (dalyvio ir/ arba perkančiosios organizacijos patalpose);

59.4. informaciją ar bus taikoma kvalifikacinė atranka ir ribojamas pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičius.

60. Tuo, atveju, kai pirkimas atliekamas ne CVP IS priemonėmis, perkančioji organizacija gali CVP IS priemonėmis skelbti pranešimą apie pirkimą, pirkimo dokumentus, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), taip pat atsakymus į tiekėjų klausimus. Jei pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, perkančioji organizacija šiame punkte minimą informaciją privalo talpinti CVP IS.

61. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus taip pat gali paskelbti savo interneto svetainėje. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbtini (vykdomas neskelbiamas pirkimas ar jų neįmanoma paskelbti dėl techninių priežasčių), tiekėjui jie pateikiami kitomis priemonėmis – asmeniškai, registruotu laišku, elektroniniu laišku ar faksu.

62. Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, perkančioji organizacija juos pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikantis įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

63. Pirkimo dokumentai tiekėjams turi būti teikiami nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo (jei buvo skelbta) ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos (tuo atveju, kai dalis pirkimo dokumentų buvo įslaptinta) iki paraiškų/ pasiūlymų pateikimo termino, nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai jie gali būti neteikiami. Įslaptinti pirkimo dokumentai pateikiami kartu su kvietimu pateikti pasiūlymus.

64. Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki paraiškų/ pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki paraiškų/ pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

65. Nesibaigus paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminui, perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslinant ir paskelbtą informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) likus pakankamai laiko iki paraiškų/ pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

66. Jeigu perkančioji organizacija rengia susitikimą su tiekėju, Komisija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams Rekomendacijų 64 punkte nustatyta tvarka.

67. Jeigu pirkimo dokumentus paaiškinusi (patikslinusi) perkančioji organizacija jų negali pateikti Rekomendacijų 64 ar 65 punkte nustatytais terminais, ji privalo pratęsti paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo paraiškas/ pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas/ pasiūlymus. Perkančioji organizacija turi atsižvelgti į tai, kad, paaiškinus (patikslinus) pirkimo dokumentus (pvz., sumažinus tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus), gali atsirasti naujų tiekėjų, norinčių dalyvauti pirkime, todėl paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą reikėtų nustatyti tokį, kad šie tiekėjai spėtų susipažinti su pirkimo dokumentais ir parengti paraiškas/ pasiūlymus.

68. Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), ir prireikus pratęsiamą paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.

 

X. Pranešimai dėl mažos vertės pirkimų

 

69. Perkančioji organizacija turi teisę skelbti pranešimą apie atliekamą mažos vertės pirkimą.

70. Perkančioji organizacija savo Taisyklėse gali numatyti privalomus atvejus, kada bus skelbiama informacija apie pirkimą.

71. Skelbdama pranešimą dėl mažos vertės pirkimo perkančioji organizacija pildo tipinę Sk-6 formą „Skelbimas apie supaprastintą mažos vertės pirkimą“.

72. Perkančioji organizacija, norėdama paskelbti informacinį pranešimą apie ketinamą sudaryti pirkimo sutartį, pildo tipinę Sk-5 formą „Informacinis pranešimas apie sprendimą pirkti prekes, paslaugas ar darbus nepaskelbus apie pirkimą“.

73. Perkančioji organizacija gali Taisyklėse nustatyti privalomus atvejus, kada numatoma skelbti pranešimą pagal tipinę Sk-5 formą „Informacinis pranešimas apie sprendimą pirkti prekes, paslaugas ar darbus nepaskelbus apie pirkimą”.

74. Tipinės Sk-5 ir Sk-6 formos yra patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1S-184 „Dėl Skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų informacijai aprašo ir Supaprastintų viešųjų pirkimų skelbimų (pranešimų) tipinių formų patvirtinimo“.

75. Pildydama Sk-5 ir Sk-6 tipines formas, perkančioji organizacija vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1S-192 „Dėl viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, pranešimų teikimo viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, informacijai aprašo ir supaprastinto viešojo pirkimo pranešimo tipinės formos patvirtinimo“.

76. Perkančiosios organizacijos, teikdamos Viešųjų pirkimų kasmetines ataskaitas, pagal AtG-3 formą, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 1S-250 „Dėl Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, šios formos III dalyje pateikia informaciją už visus per kalendorinius metus atliktus mažos vertės pirkimus, gynybos ir saugumo srityje.

 

XI. Techninė specifikacija

 

77. Atliekant mažos vertės pirkimus, techninė specifikacija rengiama vadovaujantis VPGSĮ 38 straipsnio nuostatomis. Perkančioji organizacija gali nesivadovauti VPGSĮ 38 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti VPGSĮ 6 straipsnyje nurodytų principų laikymąsi.

78. Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.

79. Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti.

80. Perkančioji organizacija gali leisti pateikti alternatyvius pasiūlymus tik tuo atveju, kai pasiūlymams vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.

81. Perkančioji organizacija negali atmesti alternatyvaus pasiūlymo remdamasi vien tik tuo pagrindu, kad jeigu pasiūlymas būtų pripažintas laimėjusiu, prekių pirkimas taptų paslaugų pirkimu arba atvirkščiai.

 

XII. Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui

 

82. Paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Jeigu pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, pirkimo dokumentuose turi būti nurodoma, kad paraiškos būtų pasirašytos saugiu elektroniniu parašu, atitinkančiu teisės aktų reikalavimus.

83. Kartu su paraiška pateikiami priedai – pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.

84. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turi nurodyti ar vertindama paraiškas taikys kvalifikacinę atranką ir ribos pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičių.

85. Perkančioji organizacija vertindama kandidatų paraiškas turi patikrinti paraiškų atitikimą kvalifikaciniams reikalavimams ir atmesti tų kandidatų paraiškas, kurios neatitinka nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų.

 

XIII. Reikalavimai pasiūlymų pateikimui, nagrinėjimui ir vertinimui

 

86. Nustatant reikalavimus pasiūlymų pateikimui rekomenduojama vadovautis VPGSĮ 25 straipsniu.

87. Pasiūlymai turi būti priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:

87.1. pavėluotai gauti vokai su pasiūlymais neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

87.2. neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymų slaptumo vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

87.3. jei buvo reikalaujama pasiūlymą pateikti elektroninėmis priemonėmis, o tiekėjas pasiūlymą pateikė voke, gautas vokas su pasiūlymu neatplėšiamas ir grąžinamas jį pateikusiam tiekėjui, o vertinamas elektroninėmis priemonėmis pateiktas pasiūlymas, jeigu jis buvo pateiktas.

88. Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija arba pirkimo organizatorius.

89. Vokų su pasiūlymais atplėšimo tvarką nustato VPGSĮ 31 straipsnis.

90. Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.

91. Rekomenduojama pasiūlymus nagrinėti šiais etapais:

91.1. tikrinti, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus;

91.2. tikrinti, ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui;

91.3. tikrinti ar pasiūlyme nėra kainos apskaičiavimo klaidų;

91.4. radus pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, perkančioji organizacija privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

91.5. tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais;

91.6. tuo atveju, kai pirkimas vykdomas elektroninėmis priemonėmis ir pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais ar žodžiais pasiūlymo formoje, neatitinka pasiūlymo kainos, nurodytos skaičiais CVP IS langelyje „Pasiūlymo kaina“ (kai kainą prašoma nurodyti abiem būdais), teisinga bus laikoma kaina nurodyta pasiūlymo formoje žodžiais;

91.7. tikrinti ar pasiūlyme nurodyta kaina nėra neįprastai maža. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina laikoma neįprastai maža, jeigu ji yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį. Šis kriterijus netaikomas, jei vidurkis skaičiuojamas iš 2 pasiūlymų, o taip pat tais atvejais, kai sutarties vertė neviršija 7 000 EUR (be PVM). Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias neįprastai mažos kainos skaičiavimo taisykles;

91.8. tikrinti ar pasiūlyta kaina nėra per didelė ir/ ar nepriimtina perkančiajai organizacijai.

92. Perkančiajai organizacijai rekomenduotina atmesti pasiūlymą, jeigu egzistuoja VPGSĮ 27 straipsnio, 5 dalyje nurodytos aplinkybės.

93. Jeigu tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius kartu su pasiūlymu teikiamus pirkimo dokumentuose nurodytus dokumentus: jungtinės veiklos sutartį, tiekėjo įgaliojimą asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą, arba jų nepateikė, perkančioji organizacija privalo prašyti tiekėjo patikslinti, papildyti arba pateikti minėtus dokumentus per jos nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo prašymo gavimo iš perkančiosios organizacijos dienos.

94. Išimtiniais atvejais, kuomet kvalifikacinis reikalavimas yra įslaptintas, atitikimas tokiam reikalavimui gali būti tikrinamas pasiūlymo vertinimo etape, o dalyvio, neatitinkančio keliamo kvalifikacinio reikalavimo, pasiūlymas atmetamas.

95. Neatmesti pasiūlymai yra vertinami vadovaujantis VPGSĮ 27 straipsniu.

 

XIV. Pirkimo sutartis

 

96. Komisija arba pirkimų organizatorius, įvykdę pirkimo procedūras, parengia pirkimo sutarties projektą, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudėtinė dalis.

97. Sudarant pirkimo sutartį rekomenduojama vadovautis VPGSĮ 50 straipsnio 4, 5, 6, 8 dalių nuostatomis.

98. Tais atvejais, kai pirkimo sutartis sudaroma raštu, o tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, atsisako sudaryti pirkimo sutartį, tai perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

99. Atsisakymu sudaryti pirkimo sutartį laikomas bet kuris iš šių atvejų:

99.1. tiekėjas raštu atsisako sudaryti pirkimo sutartį;

99.2. tiekėjas nepasirašo pirkimo sutarties iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;

99.3. tiekėjas atsisako pasirašyti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis;

99.4. tiekėjas nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;

99.5. ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, neįgijo perkančiosios organizacijos reikalaujamos teisinės formos.

 

XV. Informacijos teikimas

 

100. Perkančioji organizacija informuodama apie pirkimo procedūros rezultatus vadovaujasi VPGSĮ 45 straipsniu.

101. Perkančioji organizacija, Komisija, jos nariai, pirkimo organizatorius ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų pirkimo sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams, negali tretiesiems asmenims atskleisti perkančiajai organizacijai pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Tiekėjas, teikdamas pasiūlymą, privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Tiekėjas negali viešai skelbiamos ar visuomenei lengvai prieinamos informacijos nurodyti kaip konfidencialios. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija.

 

XVI. baigiamosios nuostatos

 

102. Ginčų nagrinėjimas atliekamas vadovaujantis VPGSĮ IV skyriaus nuostatomis.

103. Pasikeitus Rekomendacijose minimiems teisės aktams ar rekomendacinio pobūdžio dokumentams, taikomos aktualios tų teisės aktų ar rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos nuostatos.

104. Visi su mažos vertės pirkimais susiję dokumentai registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.