LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PAPILDOMO PARAMOS IR BENDROJO FINANSAVIMO SKYRIMO ĮGYVENDINAMIEMS PROJEKTAMS, KURIE FINANSUOJAMI 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO LT06 PROGRAMOS „KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMAS IR ATGAIVINIMAS“ LĖŠOMIS IR DĖL KURIŲ YRA PASIRAŠYTOS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTYS, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. lapkričio 18 d. Nr. ĮV-898

Vilnius

Vadovaudamasis 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamentu, patvirtintu 2011 m. sausio 18 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto, 2009–2014 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų dvišalių santykių stiprinimo gairėmis, patvirtintomis 2012 m. kovo 29 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 18 d. nutarimu Nr. 57 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje“, Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašu ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ bei atsižvelgdamas į Gaires pareiškėjams bendrai Lietuvos Respublikos ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo paramai gauti pagal programą „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2013 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. ĮV-664 „Dėl Gairių pareiškėjams bendrai Lietuvos Respublikos ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo paramai gauti pagal programą „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“ patvirtinimo“,

t v i r t i n u pridedamą Papildomo paramos ir bendrojo finansavimo skyrimo įgyvendinamiems projektams, kurie finansuojami 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT06 programos „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“ lėšomis ir dėl kurių yra pasirašytos projekto įgyvendinimo sutartys, tvarkos aprašą.

 

 

 

Laikinai einantis kultūros ministro pareigas                                                  Šarūnas Birutis


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. lapkričio 18 d. įsakymu Nr. ĮV-898

 

 

PAPILDOMo paramos ir bendrojo Finansavimo skyrimo ĮGYVENDINAMIEMS PROJEKTAMS, kurie finansuojami 2009–2014 m. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO LT06 PROGRAMOS „KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMAS IR ATGAIVINIMAS“ lėšomis ir dėl kurių yra pasirašytos projekto įgyvendinimo sutartys, TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.          Papildomo paramos ir bendrojo finansavimo skyrimo įgyvendinamiems projektams, kurie finansuojami 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT06 programos „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“ lėšomis ir dėl kurių yra pasirašytos projekto įgyvendinimo sutartys, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato papildomo paramos ir bendrojo finansavimo (toliau – papildomas finansavimas) skyrimo 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT06 programos „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“ (toliau – Programa) projektams sąlygas ir procedūras.

2.          Aprašas parengtas atsižvelgiant į 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamentą, patvirtintą 2011 m. sausio 18 d. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) finansinio mechanizmo komiteto (toliau – Reglamentas), 2009–2014 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų dvišalių santykių stiprinimo gaires, patvirtintas 2012 m. kovo 29 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 18 d. nutarimą Nr. 57 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje“, Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašą ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisykles (toliau – Administravimo taisyklės), patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ bei Gaires pareiškėjams bendrai Lietuvos Respublikos ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo paramai gauti pagal programą „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2013 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. ĮV-664 „Dėl Gairių pareiškėjams bendrai Lietuvos Respublikos ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo paramai gauti pagal programą „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“ patvirtinimo“ (toliau – Gairės).

3.          Apraše vartojamos sąvokos atitinka Reglamente, Administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. PAPILDOMO FINANSAVIMO PAGAL PROGRAMĄ ĮGYVENDINAMIEMS projektams SKYRIMO ATVEJAI IR SĄLYGOS

 

4.         Jeigu neišnaudojama Programai skirta paramos ir bendrojo finansavimo lėšų suma papildomas finansavimas gali būti skiriamas pagal Programą įgyvendinamiems projektams (toliau – Projektai). Papildomos paramos ir bendrojo finansavimo lėšos skiriamos laikantis skaidrumo, nešališkumo, viešumo ir vienodų sąlygų taikymo principų.

5.         Papildomas finansavimas Projektams skiriamas atrankos būdu, jeigu Projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) vykdyti daugiau veiklų, negu buvo numatyta Projekto įgyvendinimo sutartyje (toliau – Sutartis). Projektui papildomo finansavimo lėšos gali būti skiriamos, jei dėl didesnės apimties Projektas duotų daugiau socialinės ir (arba) ekonominės naudos, taip pat geriau prisidėtų siekiant Projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytų Projekto tikslų.

6.          Papildomas finansavimas Projektams gali būti skiriamas, jeigu yra tenkinamos visos šios sąlygos:

6.1.   Projekto vykdytojas, laikydamasis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, bei Reglamento nuostatų, ėmėsi visų priemonių, galinčių sumažinti projekto papildomų išlaidų sumą;

6.2.   Projekto vykdytojas neturi galimybių visas projekto papildomas išlaidas dengti iš nuosavų lėšų;

6.3.   Projekto veiklos nėra pabaigtos ir projekto vykdytojas nėra pateikęs galutinio mokėjimo prašymo ir (arba) galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos;

6.4.   papildomas finansavimas nepadidins Sutartyje nustatyto finansavimo intensyvumo. Todėl skyrus papildomą finansavimą Projektui, kurio Sutartyje nurodytas finansavimo intensyvumas yra mažesnis nei 100 proc., Projekto vykdytojas privalo prisidėti prie Projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis tiek, kad nebūtų viršytas Sutartyje nustatytas finansavimo intensyvumas;

6.5.   Projekto vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti papildomas suteikto finansavimo informavimo ir viešinimo priemones, jeigu dėl Projekto vertės padidėjimo pasikeičia informavimo ir viešinimo priemonėms taikomi reikalavimai, nustatyti Administravimo taisyklėse;

6.6.   Projekto vykdytojas užtikrina, kad papildomos veiklos, kurioms prašomas finansavimas, bus įgyvendintos iki 2017 m. balandžio 30 d.

 

III. PAPILDOMO FINANSAVIMO projektui SKYRIMO PROCEDŪRA

 

7.         Šį Aprašą Kultūros ministerija skelbia pagrindinėje EEE finansinių mechanizmų interneto svetainėje www.eeagrants.lt ir apie jį pranešama Projektų vykdytojams.

8.         Esant neišnaudotų Programai skirtos paramos ir bendrojo finansavimo lėšų Kultūros ministerija raštu ir / ar elektroniniu paštu siunčia pranešimą Projektų vykdytojams (toliau – Pranešimas), kurie įgyvendina Projektus pagal Programą ir kurių Sutarties įgyvendinimo terminas nėra pasibaigęs. Pranešime nustatomas terminas teikti prašymams dėl papildomo finansavimo skyrimo Projektams, kurie finansuojami Programos lėšomis ir dėl kurių yra pasirašytos projekto įgyvendinimo sutartys (toliau – Prašymas), kurio forma pateikiama Aprašo 2 priede.

9.         Apie numatomą Prašymų priėmimą Kultūros ministerija ne mažiau kaip prieš 2 darbo dienas iki kreipimosi į projektų vykdytojus dienos informuoja viešąją įstaigą Centrinę projektų valdymo agentūrą (toliau – CPVA), nurodydama Prašymų pateikimo pabaigos terminą ir biudžetą.

10.       Pranešime projektų vykdytojams turi būti nurodyta:

10.1. papildomo finansavimo sąlygos;

10.2. neišnaudotų Programai skirtos paramos ir bendrojo finansavimo lėšų biudžetas;

10.3. galutinis Prašymų pateikimo terminas;

10.4. kontaktai, kuriais teikiama informacija;

10.5. kita reikalinga informacija.

11.       Prašymų vertinimą atlieka CPVA, vadovaudamasi Aprašu, Administravimo taisyklėmis, Gairėmis, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Projektų administravimo ir vertinimo procedūras.

12.       Informacija apie papildomą finansavimą lietuvių ir anglų kalbomis skelbiama interneto svetainėje www.eeagrants.lt.

13.       Kilus Projekto papildomo finansavimo poreikiui, per Aprašo 10.3 papunktyje nustatytą terminą Projekto vykdytojas turi pateikti Prašymą CPVA.

14.       Prašyme turi būti pateikiami patikslinti Projekto Sutarties priedai (Projekto aprašymas bei Projekto biudžetas, Projekto biudžeto pagrindimo lentelė ir viešinimo planas, jei taikoma), pagrįsta veiklų, kurioms prašomas papildomas finansavimas, atitiktis papildomo finansavimo skyrimo sąlygoms, nustatytoms Aprašo 5 ir 6 punktuose. Kartu su Prašymu pateikiamas Prašymą pasirašiusio asmens įgaliojimus patvirtinantis dokumentas (jeigu Prašymą pasirašo įgaliotas asmuo). Papildomoms išlaidoms pagrįsti pateikiami komerciniai pasiūlymai, nuorodos su prekių ar paslaugų kainomis iš internetinių parduotuvių, tiekėjų apklausų pažymos, neseniai atliktų panašių prekių ar paslaugų viešųjų pirkimų duomenys bei kita informacija, kuri, prašymą teikiančio asmens manymu, yra svarbi sprendimui dėl papildomo finansavimo skyrimo priimti (toliau – pagrindžiantys dokumentai). Dokumentų, kurie buvo anksčiau pateikti CPVA, pakartotinai teikti nebūtina, apie tai nurodžius Prašyme.

15.       Prašymai kartu su pagrindžiančiais dokumentais gali būti išsiųsti CPVA naudojantis registruoto pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis arba pristatyti pranešime nurodytu adresu. Elektroniniu paštu gali būti pateikta Prašymo ir pagrindžiančių dokumentų kopija, jei Prašymo ir pagrindžiančių dokumentų originalai bus pateikti CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kopijų pateikimo elektroniniu paštu dienos.

16.       CPVA užregistruoja gautą Prašymą ir suteikia jam unikalų Prašymo registracijos numerį. Jeigu Prašymas pateiktas be pagrindžiančių dokumentų ar dėl kartu su Prašymu pateiktuose dokumentuose nurodytos neišsamios ar netikslios informacijos ar nepateiktų duomenų ar dokumentų CPVA negali tinkamai įvertinti Prašymo, ji turi teisę prašyti Prašymą pateikusio projekto vykdytojo (toliau – Prašymo teikėjas) per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją, pateikti trūkstamus duomenis ir dokumentus. Prašymo teikėjui per nustatytą terminą nepapildžius ar nepatikslinus pateiktos informacijos, nepateikus papildomų duomenų ir dokumentų, CPVA turi teisę Prašymą atmesti Aprašo 19 punkte nustatyta tvarka.

17.       Prašymo teikėjas CPVA raštu ir elektroniniu paštu bei telefonu gali pateikti klausimų dėl papildomo finansavimo sąlygų, taip pat su Prašymo pildymu bei kitų, su papildomo finansavimo skyrimu susijusių, klausimų. CPVA į tokius paklausimus privalo atsakyti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paklausimo gavimo dienos.

18.       Prašymus CPVA vertina pagal Prašymo skirti papildomos paramos ir bendrojo finansavimo lėšas įgyvendinamam projektui, kuris finansuojamas 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo LT07 programos „Europos kultūros paveldo kultūros ir menų įvairovės skatinimas“ lėšomis ir dėl kurio yra pasirašyta projekto įgyvendinimo sutartis, vertinimo ataskaitoje (Aprašo 1 priedas, toliau – Vertinimo ataskaita) nustatytus kriterijus.

19.       Kai Prašymas neatitinka Vertinimo ataskaitos 3.1-3.12 papunkčiuose nurodytų kriterijų CPVA priima sprendimą Prašymą atmesti. Tokiu atveju CPVA per 5 darbo dienas nuo sprendimo Prašymą atmesti priėmimo dienos parengia ir išsiunčia Prašymo teikėjui informacinį raštą apie Prašymo atmetimą ir išsamiai paaiškina atmetimo priežastis.

20.       Jeigu Prašymo vertinimo metu CPVA nustatyta Projekto tinkamų finansuoti papildomų išlaidų suma yra mažesnė už Prašymo teikėjo prašomą papildomo finansavimo projektui lėšų dydį, CPVA turi raštu apie tai informuoti Prašymo teikėją ir raštu suderinti, ar jis sutinka su CPVA siūloma projekto papildomo finansavimo suma. Jeigu Prašymo teikėjas nesutinka įgyvendinti Projekto veiklų su mažesne nei jo prašoma projekto papildomo finansavimo lėšų suma, CPVA turi teisę atmesti Prašymą Aprašo 19 punkte nustatyta tvarka.

21.       Gautus Prašymus su pagrindžiančiais dokumentais CPVA įvertina per 20 darbo dienų. Įvertintų Prašymų, atitinkančių papildomų lėšų skyrimo sąlygas, sąrašas sudaromas remiantis Prašymų registracijos data CPVA. CPVA Kultūros ministerijai taip pat pateikia Vertinimo ataskaitas, parengtas lietuvių ir anglų kalbomis.

22.       Kultūros ministerija CPVA pateiktas Vertinimo ataskaitas ir Prašymų sąrašą persiunčia Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu patvirtinto Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Europos kultūros paveldo kultūros ir menų įvairovės skatinimo“ projektų atrankos komiteto (toliau – Projektų atrankos komitetas) nariams, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų gavimo iš CPVA dienos. Projektų atrankos komiteto nariams suteikiamas ne trumpesnis nei 5 darbo dienų susipažinimo su pateikta informacija terminas.

23.      Prašymai svarstomi posėdyje Projektų atrankos komiteto darbo reglamente nustatyta tvarka. Projektų atrankos komiteto posėdžio datą ir vietą skelbia Kultūros ministerija.

24.      Į Projektų atrankos komiteto posėdį kviečiami CPVA atstovai, prižiūrintys Projektų, kuriems prašomas papildomas finansavimas, Sutarčių vykdymą. Stebėtojų teisėmis į Projektų atrankos komiteto posėdį kviečiami Finansinių mechanizmų valdybos ir/arba Norvegijos Karalystės ambasados Lietuvos Respublikoje atstovai bei Nacionalinės koordinavimo institucijos atstovai. 

25.      CPVA atstovai, pristato atitinkamo Prašymo esmę, Prašyme nurodytų papildomų išlaidų tinkamumą finansuoti, apibūdina Prašymo teikėjo vykdomo Projekto eigą ir atsako į Projektų atrankos komiteto narių klausimus.

26.      Projektų atrankos komitetas, remdamasis CPVA pateiktu Prašymų sąrašu, atsižvelgdamas į Vertinimo ataskaitose CPVA pateiktas išvadas dėl papildomo finansavimo skyrimo, kitą pateiktą informaciją bei paaiškinimus, priima rekomendacijas dėl papildomo finansavimo skyrimo (neskyrimo) Projektui, dėl kurio pateiktas Prašymas (toliau – svarstomas Projektas) .

27.      Apsvarstęs pateiktus Prašymus, Projektų atrankos komitetas priima sprendimą dėl kiekvieno Prašymo atskirai, nurodant svarstomam Projektui rekomenduojamą skirti lėšų sumą. Jeigu svarstomiems Projektams, kuriems rekomenduojama skirti papildomą finansavimą, prašoma finansavimo suma yra didesnė už neišnaudotų Programai skirtos paramos ir bendrojo finansavimo lėšų biudžetą, Projektų atrankos komitetas, atsižvelgdamas į Prašymuose nurodytų veiklų kultūrinę ir socialinę vertę ir/ar naudą, gali priimti sprendimą teikti kitokį prioritetiškumą nei nurodyta CPVA Prašymų sąraše.

28.      Projektų atrankos komitetas teikia Kultūros ministerijai vieną iš šių rekomendacijų:

28.1. skirti finansavimą svarstomam Projektui;

28.2. neskirti finansavimo svarstomam Projektui.

29.      Sprendimą dėl papildomo finansavimo svarstomam Projektui skyrimo (neskyrimo) per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 15 darbo dienų po to, kai pasirašoma Projektų atrankos komiteto protokolo nutariamoji dalis, priima kultūros ministras, atsižvelgdamas į Projektų atrankos komiteto rekomendacijas.

30.      Projektų atrankos komiteto protokolo nutariamąją dalį Kultūros ministerija skelbia interneto svetainėje www.eeagrants.lt ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo protokolo pasirašymo dienos.

31.      Kultūros ministerija apie kultūros ministro įsakymą dėl papildomo finansavimo skyrimo (neskyrimo) svarstomam Projektui per 3 darbo dienas nuo šio įsakymo priėmimo dienos informuoja CPVA, Nacionalinę koordinavimo instituciją, Finansinių mechanizmų valdybą ir Prašymo teikėją. 

32.      Po to, kai priimamas kultūros ministro įsakymas dėl svarstomo Projekto papildomo finansavimo, atliekami su Projekto Sutarties pakeitimu susiję veiksmai, nustatyti CPVA ir Kultūros ministerijos patvirtintuose vidaus tvarkos aprašuose, reglamentuojančiuose projektų administravimo procedūras.

33.       Informaciją apie kultūros ministro priimtus sprendimus dėl papildomo finansavimo skyrimo (neskyrimo) Kultūros ministerija skelbia interneto svetainėje www.eeagrants.lt ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, nurodant Projekto vykdytojo pavadinimą, Projekto pavadinimą, Projekto kodą ir Projektui skirtą papildomo finansavimo sumą.

34.        Prašymo teikėjas turi teisę apskųsti Kultūros ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su papildomo finansavimo projektams skyrimu, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35.        Tais atvejais, kurių nereglamentuoja Aprašas (papildomo finansavimo išmokėjimo tvarka, projektų, kuriems skirtas papildomas finansavimas, įgyvendinimo priežiūros ir atsiskaitymo už gautą papildomą finansavimą tvarka ir kt.), taikomos Administravimo taisyklių, Gairių ir Sutarčių nuostatos.

 

______________________