ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO 28 D. SPRENDIMO NR. T-475 „DĖL TRŪKSTAMŲ GYDYTOJŲ SPECIALISTŲ (REZIDENTŲ) SKATINIMO DIRBTI ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE FINANSAVIMO TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. gruodžio 22 d. Nr. T-443
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 28 d. sprendimą Nr. T-475 „Dėl Trūkstamų gydytojų specialistų (rezidentų) skatinimo dirbti Šiaulių miesto savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigose finansavimo teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
2. Nustatyti, kad Aprašo 28 punkto nuostatos taikomos visiems finansavimo teikimo atvejams, dėl kurių gautas finansavimas, o sutartiniai įsipareigojimai nėra pasibaigę.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2018 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. T-475
(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2022 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T-443
redakcija)
TRŪKSTAMŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRITRAUKIMO DIRBTI ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE FINANSAVIMO TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Trūkstamų sveikatos priežiūros specialistų pritraukimo dirbti Šiaulių miesto savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigose finansavimo teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pritraukimo priemones trūkstamiems gydytojams specialistams (rezidentams), bendrosios praktikos slaugytojams (toliau – slaugytojas) ir visuomenės sveikatos specialistams (toliau kartu – trūkstamas specialistas) pritraukti dirbti Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose visuomenės sveikatos priežiūros įstaigose ir asmens sveikatos priežiūros įstaigose, kurios yra sudariusios paslaugų teikimo sutartis su teritorine ligonių kasa (toliau kartu – Įstaiga) ir pritraukimo priemonių skyrimo tvarką.
2. Aprašo tikslas – nustatyti finansavimo teikimo tvarką trūkstamiems gydytojams specialistams (rezidentams), slaugytojams ir visuomenės sveikatos specialistams, atvykstantiems dirbti į Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančias sveikatos priežiūros įstaigas, siekiant pritraukti trūkstamus gydytojus specialistus (rezidentus), slaugytojus ir visuomenės sveikatos specialistus atvykti dirbti į Įstaigas, kad būtų užtikrintas kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugų teikimas Šiaulių mieste.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Rezidento kasmetinė stipendija – rezidentui, kuris nedalyvauja Sveikatos apsaugos ministerijos įgyvendinamame Projekte, apmokamos gydytojo rezidento studijų Lietuvos Respublikos universitetuose įmokos ar gydytojo rezidento studijų Lietuvos Respublikos universitetuose sutartyje nurodyta studijų kaina.
3.2. Slaugytojo ar visuomenės sveikatos specialisto kasmetinė stipendija – slaugytojui ar visuomenės sveikatos specialistui apmokamos bendrosios praktikos slaugytojų ar visuomenės sveikatos studijų (visuomenės sveikatos priežiūros tobulinimo kursų (toliau – kursai) Lietuvos Respublikos aukštosiose mokyklose įmokos ar bendrosios praktikos slaugytojų ar visuomenės sveikatos studijų (kursų) Lietuvos Respublikos aukštosiose mokyklose sutartyje nurodyta studijų (kursų) kaina.
3.3. Trūkstamas specialistas – gydytojas specialistas, rezidentas, slaugytojas, visuomenės sveikatos specialistas, kurio specializacija įrašyta į Šiaulių mieste trūkstamų sveikatos priežiūros specialistų sąrašą (toliau – Sąrašas). Gydytojas specialistas laikomas trūkstamu, jei apie specialisto reikalingumą Įstaigai paskelbus Įstaigos, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje, spaudoje ar Užimtumo tarnyboje praeina daugiau nei 2 mėnesiai ir neatsiranda kandidatų ir jei gydytojas specialistas dirba ne ilgiau kaip 3 mėn., įskaitant bandomąjį laikotarpį, iki Įstaigos prašymo pateikimo Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) administracijai.
3.4. Vienkartinė išmoka gydytojui – gydytojui specialistui mokama išmoka, skirta gydytojo poreikiams tenkinti.
3.5. Vienkartinė išmoka rezidentui – rezidentui mokama išmoka, skirta gydytojo rezidento poreikiams tenkinti, jei gydytojas rezidentas dalyvauja Sveikatos apsaugos ministerijos įgyvendinamame 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ priemonės Nr. 08.4.2-ESFA-V-617 „Specialistų pritraukimas sveikatos netolygumams mažinti“ projekte (toliau – Projektas).
4. Įstaiga kasmet ne vėliau kaip iki spalio 15 d. pateikia Savivaldybės administracijai informaciją apie trūkstamus specialistus ir nurodo, kada ir kur kreipėsi dėl trūkstamų specialistų pritraukimo į Įstaigą (Aprašo 1 priedas).
5. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Finansavimo teikimo trūkstamiems sveikatos priežiūros specialistams komisija (toliau – Komisija) kasmet sudaro bendrą Sąrašą, kuris tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir gali būti tikslinamas atsižvelgiant į Įstaigos pateiktą naują pagrįstą informaciją apie trūkstamą specialistą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus jau priimtus sprendimus dėl finansavimo teikimo.
6. Nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti metu vienkartinė išmoka gydytojui ir rezidento ar slaugytojo ar visuomenės sveikatos specialisto stipendija nemokama. Mokėjimas tęsiamas gydytojui grįžus į darbą Įstaigoje arba rezidentui, slaugytojui, visuomenės sveikatos specialistui į studijas.
II SKYRIUS
PRITRAUKIMO PRIEMONĖS IR JŲ TAIKYMO TVARKA TRŪKSTAMIEMS SPECIALISTAMS
7. Apraše numatytos šios pritraukimo priemonės:
7.1. 7 000 eurų vienkartinė išmoka gydytojui jo poreikiams tenkinti, jei gydytojas specialistas Įstaigoje įsipareigoja dirbti ne trumpiau kaip 1 metus ir ne mažesniu kaip 1,0 etato darbo krūviu nuo pagal Aprašo 20 punktą sudarytos sutarties įsigaliojimo dienos. Išmoką sudaro 80 (aštuoniasdešimt) procentų Savivaldybės biudžeto lėšų ir 20 (dvidešimt) procentų Įstaigos lėšų nuo bendros sumos. Išmoka gali būti mokama už kiekvienus kitus metus, bet ne ilgiau kaip 3 metus, kasmet sudarant naujas sutartis pagal Aprašo 20 punktą.
7.2. 25 000 eurų vienkartinė išmoka gydytojui jo poreikiams tenkinti, jei gydytojas specialistas Įstaigoje iškart įsipareigoja dirbti ne trumpiau kaip 3 metus ir ne mažesniu kaip 1,0 etato darbo krūviu nuo pagal Aprašo 20 punktą sudarytos sutarties įsigaliojimo dienos. Išmoką sudaro 80 (aštuoniasdešimt) procentų Savivaldybės biudžeto lėšų ir 20 (dvidešimt) procentų Įstaigos lėšų nuo bendros sumos.
7.3. Ne daugiau kaip 10 000 eurų rezidento kasmetinė stipendija, skirta rezidentūros studijoms Lietuvos Respublikos universitetuose apmokėti pagal rezidentūros išlaidų sąmatą 100 (šimtu) procentų Savivaldybės biudžeto lėšomis. Pritraukimo priemone pasinaudojęs rezidentas įsipareigoja Įstaigoje dirbti pagal savo specializaciją laikotarpį, proporcingą Savivaldybės biudžeto finansuotam rezidentūros studijų laikotarpiui, nuo pirmos darbo dienos Įstaigoje kaip gydytojas specialistas, bet ne trumpiau kaip 1 metus (nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpis neįskaičiuojamas) ir ne mažesniu kaip 1,0 etato darbo krūviu.
7.4. 5 000 eurų vienkartinė išmoka rezidento poreikiams tenkinti, jei rezidentas dalyvauja Sveikatos apsaugos ministerijos įgyvendinamame Projekte, 100 (šimtu) procentų Savivaldybės biudžeto lėšomis.
7.5. Ne daugiau kaip 5 000 eurų slaugytojo ar visuomenės sveikatos specialisto kasmetinė stipendija, skirta bendrosios praktikos slaugytojų ar visuomenės sveikatos studijoms (kursams) Lietuvos Respublikos aukštosiose mokyklose apmokėti pagal studijų (kursų) išlaidų sąmatą 100 (šimtu) procentų Savivaldybės biudžeto lėšomis. Pritraukimo priemone pasinaudojęs slaugytojas ar visuomenės sveikatos specialistas įsipareigoja, pabaigęs studijas (kursus), Įstaigoje dirbti pagal savo licenciją ar įgytą kvalifikaciją laikotarpį, proporcingą Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuotam studijų (kursų) laikotarpiui, nuo pirmos darbo dienos Įstaigoje kaip slaugytojas ar visuomenės sveikatos specialistas ne trumpiau kaip 1 metus (nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpis neįskaičiuojamas) ir ne mažesniu kaip 1,0 etato darbo krūviu.
8. Viso dydžio išmoka gydytojui gali būti skiriama, jei gydytojas Įstaigoje dirba visu 1,0 etato darbo krūviu (dirbant keliose Įstaigose, darbo krūvis sumuojamas). Jei įsipareigojama dirbti mažesniu darbo krūviu, skatinimo priemonių sumos proporcingai mažinamos dirbamam darbo Įstaigoje krūviui.
9. Į pritraukimo priemonę neturi teisės pretenduoti gydytojas specialistas, jeigu jis:
9.2. yra sudaręs sutartį dėl finansavimo teikimo pagal Aprašo 20 punktą ir vykdo sutartinius įsipareigojimus;
9.3. dirbo Įstaigoje ir po darbo sutarties pasibaigimo dienos iki naujos darbo sutarties su Įstaiga sudarymo dienos praėjo mažiau kaip 3 metai;
III SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TEIKIMO TVARKA
10. Prašymą (Aprašo 2 priedas) dėl pritraukimo priemonių skyrimo trūkstamam specialistui Įstaigos vadovas teikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Prie prašymo turi būti pridedami pasirinktos pritraukimo priemonės skyrimo reikalingumą pagrindžiantys dokumentai, Aprašo 26 punktu nustatytas Įstaigos parengtas ir trūkstamo specialisto pasirašytas nepiniginių priemonių planas gydytojui specialistui ar plano projektas rezidentui, slaugytojui ar visuomenės sveikatos specialistui ir Aprašo 25.1 papunktyje nurodyti Įstaigos prisidėjimą įrodantys dokumentai.
11. Prašymas gali būti pateiktas paštu, elektroniniu būdu arba Savivaldybės administracijos priimamajame, Vasario 16-osios g. 62, Šiauliuose.
12. Įstaigos prašymą nagrinėja Komisija. Įstaigos prašymas turi būti išnagrinėtas per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Savivaldybės administracijoje dienos arba nuo trūkstamos informacijos ir (ar) papildomų dokumentų pateikimo dienos. Į Komisijos posėdį gali būti kviečiama prašymą teikianti Įstaiga, Įstaigos siūlomas trūkstamas specialistas ir kiti suinteresuoti asmenys.
13. Įstaigos prašymo Komisija nenagrinėja, jei prie prašymo nėra pridėti Aprašo 10 punkte nurodyti dokumentai. Įstaiga raštu informuojama apie būtinybę tikslinti prašymą.
14. Jei prašyme trūksta informacijos ir (ar) papildomų dokumentų, Komisija atideda prašymo nagrinėjimą, kol Įstaiga pateiks papildomą informaciją arba bus įvykdytos Komisijos nustatytos sąlygos.
15. Komisija savo darbe vadovaujasi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintais Komisijos nuostatais ir Aprašu.
16. Komisija apsvarsto Įstaigos prašymą ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą siūlymą dėl pritraukimo priemonių taikymo Įstaigos siūlomiems trūkstamiems specialistams:
18. Savivaldybės administracijos Sveikatos skyrius (toliau – Sveikatos skyrius) rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo ir sutarties projektus dėl finansavimo teikimo, taikant pritraukimo priemonę trūkstamam specialistui, ar finansavimo neteikimo.
19. Raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos Sveikatos skyrius informuoja Įstaigą ir trūkstamą specialistą apie priimtą sprendimą dėl finansavimo teikimo, taikant pritraukimo priemonę trūkstamam specialistui, ar finansavimo neteikimo.
20. Ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo įsigaliojimo datos Savivaldybės administracija su Įstaiga ir trūkstamu specialistu pasirašo sutartį dėl finansavimo teikimo taikant pritraukimo priemonę trūkstamam specialistui (toliau – Sutartis).
21. Jei Sutartis per nustatytus terminus dėl nepateisinamos priežasties nesudaroma, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl finansavimo teikimo pripažįstamas netekusiu galios.
22. Už sutartinių įsipareigojimų įvykdymą atsakinga Įstaiga, pasiūliusi trūkstamą specialistą ir su juo sudariusi ar sudarysianti darbo sutartį. Trūkstamam specialistui ar Įstaigai pažeidus Sutarties sąlygas, Įstaiga ne ginčo tvarka privalo grąžinti Sutartyje skirtas lėšas į Savivaldybės administracijos atsiskaitomąją sąskaitą.
IV SKYRIUS
APRAŠO ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS
24. Aprašui įgyvendinti Savivaldybės biudžeto lėšos skiriamos ir kiekvienais metais patvirtinamos Savivaldybės bendruomenės sveikatinimo programoje.
25. Lėšos skiriamos pritraukimo priemonėms finansuoti, kad būtų pasiekti Apraše nurodyti tikslai:
25.1. Išmokoms gydytojams finansuoti: Savivaldybės finansuojama dalis – 80 (aštuoniasdešimt) procentų pritraukimo priemonei skiriamų Savivaldybės biudžeto lėšų. Finansavimo dalį, kurios nepadengia iš Savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, t. y. 20 (dvidešimt) procentų, turi padengti Įstaiga savo lėšomis. Įstaigai teikiant prašymą tinkami dokumentai, įrodantys 20 (dvidešimt) procentų prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas.
26. Įstaiga, kuriai reikalingas specialistas, privalo parengti individualų darbo vietos būsimam darbuotojui sukūrimo (nepiniginių priemonių) planą gydytojui specialistui ar plano projektą rezidentui, slaugytojui ar visuomenės sveikatos specialistui, vadovaudamasi lygių galimybių politikos priemonių rekomendacijomis, numatyti darbo organizavimo būdą, techninio aprūpinimo galimybes, darbo apmokėjimo sistemą, kvalifikacijos kėlimo galimybes, kompensavimo mechanizmus (maitinimo paslauga, papildomos atostogos, ryšio paslaugos, pagalbos šeimai organizavimas ir pan.). Su trūkstamu specialistu suderintas ir pasirašytas nepiniginių priemonių planas gydytojui specialistui ar plano projektas rezidentui, slaugytojui ar visuomenės sveikatos specialistui teikiamas su prašymu dėl finansavimo teikimo taikant pritraukimo priemonę Savivaldybės administracijos direktoriui.
27. Komisija svarsto Aprašo įgyvendinimo, Sutarčių vykdymo ir (ar) lėšų, skirtų pritraukimo priemonėms finansuoti, grąžinimo klausimus ir teikia motyvuotus, posėdžių protokolais įformintus siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris priima sprendimą svarstytais klausimais.
V SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
29. Įstaigos vadovas turi užtikrinti, kad pritraukimo priemone pasinaudojęs trūkstamas specialistas privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems asmenims teiktų tik nemokamas sveikatos priežiūros paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Įstaigos vadovas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti Savivaldybės administraciją:
30.1. jeigu rezidento, slaugytojo ar visuomenės sveikatos specialisto arba švietimo įstaigos iniciatyva nutraukiamos studijos (kursai) Lietuvos Respublikos universitetuose ar aukštosiose mokyklose;
30.3. jeigu trūkstamo specialisto ar Įstaigos iniciatyva nutraukiami darbo santykiai su Įstaiga, nepraėjus Sutartyje nurodytam įsipareigojimo laikotarpiui;
30.4. jeigu Sutartyje nurodytu įsipareigojimo laikotarpiu Įstaigos ar trūkstamo specialisto iniciatyva mažinamas specialisto darbo krūvis;
30.5. jeigu Specialiųjų tyrimų tarnyba pradeda ikiteisminį tyrimą dėl trūkstamo specialisto korupcijos Sutartyje nurodytu įsipareigojimo laikotarpiu;
31. Pritraukimo priemonei gautą sumą Įstaiga privalo grąžinti:
31.1. jeigu trūkstamas specialistas nutraukia darbo santykius su Įstaiga savo iniciatyva ar dėl darbdavio kaltės, nepasibaigus įsipareigojimams pagal Sutartį (grąžintina suma apskaičiuojama proporcingai neišdirbtam laikotarpiui);
31.2. jeigu Įstaiga nutraukia darbo santykius su trūkstamu specialistu dėl darbuotojo kaltės teisės aktų nustatyta tvarka, nepasibaigus įsipareigojimams pagal Sutartį (grąžinama suma apskaičiuojama proporcingai neišdirbtam laikotarpiui);
31.3. jeigu rezidentas, slaugytojas ar visuomenės sveikatos specialistas nutraukia studijas (kursus) Lietuvos Respublikos universitetuose ar aukštosiose mokyklose nepasibaigus įsipareigojimams pagal Sutartį (grąžinama visa pritraukimo priemonei gauta suma);
31.4. jeigu pasibaigus studijoms (kursams) Įstaigos ar rezidento, slaugytojo ar visuomenės sveikatos specialisto iniciatyva darbo sutartis nesudaroma (grąžinama visa pritraukimo priemonei gauta suma);
31.5. jeigu Įstaigos ar trūkstamo specialisto iniciatyva Sutartyje nurodytu įsipareigojimo laikotarpiu mažinamas specialisto darbo krūvis (grąžinama suma apskaičiuojama proporcingai neišdirbtam laikotarpiui pagal Sutartyje numatytą darbo krūvį);
31.6. jeigu trūkstamas specialistas Sutartyje nurodytu įsipareigojimo laikotarpiu Įstaigos vadovo nustatyta tvarka Įstaigoje teikė ar teikia mokamas sveikatos priežiūros paslaugas ar paaiškėjus, kad trūkstamas specialistas Sutartyje nurodytu įsipareigojimo laikotarpiu ėmė atlygį už nemokamas sveikatos priežiūros paslaugas (grąžinama visa pritraukimo priemonei gauta suma).
32. Grąžintina suma apskaičiuojama taip: pritraukimo priemonei gauta suma dalijama iš 365 kalendorinių dienų ir dauginama iš neišdirbtų kalendorinių dienų, likusių iki sutartinių įsipareigojimų pabaigos, skaičiaus. Sutartyje nustatomi sutartiniai įsipareigojimai, šalių atsakomybė, netesybų ar baudos taikymo sąlygos bei dydis.
33. Trūkstamo specialisto iniciatyva nesudarius darbo sutarties su Įstaiga ar nutraukus Sutartį dėl svarbių priežasčių teisės aktų nustatyta tvarka, kurioms esant trūkstamas specialistas nebegali Įstaigoje (pradėti) dirbti sutarto darbo pagal įgytą licenciją ar kvalifikaciją, trūkstamas specialistas ir Įstaiga gali būti atleidžiami nuo pareigos grąžinti išmokėtą sumą.
34. Jei Įstaiga, kurioje trūkstamas specialistas dirba ar turi pradėti dirbti, yra likviduojama arba specialisto pareigybė toje Įstaigoje naikinama, siekdamas įvykdyti sutartinius įsipareigojimus, trūkstamas specialistas renkasi kitą Įstaigą Šiaulių mieste. Nesant galimybės trūkstamam specialistui pereiti dirbti į kitą Įstaigą ar rinktis dirbti kitoje Įstaigoje, trūkstamas specialistas ir Įstaiga gali būti atleidžiami nuo pareigos grąžinti išmokėtą sumą.
35. Jei dėl Aprašo 34 punkte numatytų priežasčių trūkstamas specialistas atsisako pradėti ar tęsti įsipareigojimus pagal Sutartį kitoje Įstaigoje, laikoma, kad trūkstamas specialistas nutraukia Sutartį. Tokiu atveju atsiranda prievolė gražinti skirtą finansavimą, apskaičiuotą vadovaujantis Aprašo 32 punktu.
36. Įstaiga atsako už pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą ir sutartinių įsipareigojimų vykdymą.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. Teikiant ir vertinant prašymą, tvarkomi šie asmens duomenys: trūkstamo specialisto darbo sutarties duomenys, mokymosi įstaiga, studijų (kursų) programa, kvalifikacija, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, elektroninis parašas.
39. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.
40. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą. Asmens duomenys trečiosioms šalims gali būti teikiami tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka bei laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.
41. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.