VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEKILNOJAMOJO TURTO IR ŽEMĖS MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 28 d. Nr. VE-176 (1.3 E)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 10 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 11 straipsnio 2 dalimi:

1Nustatau, kad nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių mokėtojų prašymus, teikiamus Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje ir Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, (toliau – prašymai) valstybės įmonėje Registrų centre nagrinėja Nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių mokėtojų prašymų nagrinėjimo komisija.

2Tvirtinu pridedamą Nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių mokėtojų prašymų nagrinėjimo komisijos darbo reglamentą.

3Nurodau, kad valstybės įmonėje Registrų centre gautų prašymų, pradėtų ir nebaigtų nagrinėti iki šio įsakymo įsigaliojimo, nagrinėjimo procesas vyksta pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusią tvarką.

4Pripažįstu netekusiu galios valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus 2013 m. gegužės 15 d. įsakymą Nr. v-115 „Dėl Nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių mokėtojų skundų ir prašymų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

5. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2024 m. balandžio 1 d.

 

 

 

Generalinis direktorius                                                                           Adrijus Jusas

 

 

PATVIRTINTA

valstybės įmonės Registrų centro

generalinio direktoriaus

2024 m. kovo 28 d. įsakymu

Nr. VE-176 (1.3 E)

 

 

NEKILNOJAMOJO TURTO IR ŽEMĖS MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių mokėtojų prašymų nagrinėjimo komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato valstybės įmonės Registrų centro (toliau – Registrų centras) Nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių mokėtojų prašymų nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką, nagrinėjant nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių mokėtojų prašymus, teikiamus Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 10 straipsnyje ir Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 11 straipsnyje nustatyta tvarka.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymu, Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymu, Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, Masinio žemės vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 12 d. nutarimu Nr. 1523 „Dėl Masinio žemės vertinimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo nuostatų įgyvendinimo“, Nekilnojamojo turto vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1049 „Dėl Nekilnojamojo turto vertinimo taisyklių patvirtinimo“, Turto ir verslo vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. 1K-159 „Dėl Turto ir verslo vertinimo metodikos patvirtinimo“, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų nagrinėjimo valstybės įmonėje Registrų centre taisyklėmis, patvirtintomis valstybės įmonės Registrų centro generalinio direktoriaus 2020 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. VE-160 (1.3 E) „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų nagrinėjimo valstybės įmonėje Registrų centre taisyklių patvirtinimo“, ir šiuo Reglamentu.

3. Komisijos veikla grindžiama kolegialumo, nešališkumo, nepriklausomumo, objektyvumo principais. Komisija, priimdama sprendimus, yra savarankiška ir nepriklausoma.

4. Reglamente vartojamos sąvokos:

4.1. Ataskaita – nekilnojamojo turto arba žemės individualaus vertinimo ataskaita.

4.2. Nekilnojamasis turtas – Nekilnojamojo turto registre registruojamos patalpos, inžineriniai ir kiti statiniai.

4.3. Pareiškėjas – Mokesčio mokėtojas – fizinis ar juridinis asmuo, nurodytas Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 3 straipsnyje ar Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 3 straipsnyje, kuriam yra nustatyta pareiga mokėti nekilnojamojo turto mokestį arba žemės mokestį, o Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais – nekilnojamojo turto savininkas.

4.4. Prašymas – rašytinis kreipimasis į Registrų centrą su prašymu nekilnojamojo turto arba žemės mokestine verte laikyti vertę, nustatytą atlikus individualų nekilnojamojo turto arba žemės vertinimą.

4.5. Priežiūros tarnyba – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

4.6. Kitos Reglamente vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio, Lietuvos Respublikos žemės mokesčio, Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymuose.

 

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS

 

5. Komisija sudaroma Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu.

6. Komisija sudaroma 4 metams iš ne mažiau kaip 4 Registrų centro darbuotojų (toliau – Komisijos nariai), iš kurių skiriamas Komisijos pirmininkas ir Komisijos pirmininko pavaduotojas, kuris atlieka Komisijos pirmininko funkcijas jam nesant. Į Komisiją skiriami bent vienas teisininkas ir ne mažiau kaip du nekilnojamojo turto vertintojai, atitinkantys Reglamento 7 punkte nustatytus kompetencijos ir kvalifikacijos reikalavimus. Komisijos narių kandidatūras teikia ir kandidatų atitikties kompetencijos ir kvalifikacijos reikalavimams vertinimą pagal kompetenciją atlieka registrų tvarkymo direktorius ir Teisinio reguliavimo ir teisės taikymo skyriaus vadovas. Kandidatai į Komisijos narius privalo pateikti Atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaraciją (Reglamento 2 priedas „Atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaracijos forma“). Pasibaigus kadencijai, Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu sudaroma nauja Komisija. Sudarant naują Komisiją į ją gali būti skiriama ne daugiau nei pusė buvusios Komisijos narių.

7. Komisijos nariu gali būti skiriamas Registrų centro darbuotojas, kuris per paskutinius vienerius metus nėra padaręs šiurkščių darbo pareigų pažeidimų, yra nepriekaištingos reputacijos ir atitinka kompetencijos ir kvalifikacijos reikalavimus:

7.1. nekilnojamojo turto vertintojas:

7.1.1turi aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą;

7.1.2.  turi galiojančią nekilnojamojo turto vertintojo kvalifikaciją;

7.1.3.  turi ne trumpesnę kaip 2 metų darbo, susijusio su nekilnojamojo turto ir žemės masiniu ir individualiu vertinimu, patirtį;

7.1.4.  išmano ir geba taikyti Europos Sąjungos teisės aktus, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius nekilnojamojo turto ir žemės vertinimą ir (ar) būtinus tinkamai vykdyti Komisijai priskirtas funkcijas;

7.2. teisininkas:

7.2.1.  turi aukštąjį universitetinį socialinių mokslų studijų srities teisės studijų krypčių grupės (bakalauro ir magistro arba universitetinių vientisųjų studijų magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam prilygintą išsilavinimą;

7.2.2.  turi ne trumpesnę nei 2 metų teisinio darbo patirtį;

7.2.3.  išmano ir geba taikyti Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktus, būtinus tinkamai vykdyti Komisijai priskirtas funkcijas.

8. Komisijos nario įgaliojimai prasideda nuo Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymo dėl Komisijos sudarymo įsigaliojimo dienos.

9. Komisijos nario įgaliojimai pasibaigia:

9.1. pasibaigus kadencijai;

9.2. atsistatydinus;

9.3. nustačius šiurkštų darbo pareigų pažeidimą;

9.4. pasibaigus darbo santykiams.

10.  Pasibaigus Komisijos nario įgaliojimams Reglamento 9.2–9.4 papunkčiuose numatytais atvejais, Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu vietoje jo skiriamas naujas Komisijos narys likusiam Komisijos kadencijos laikotarpiui.

11.  Komisijos nariai savo pareigas Komisijoje gali vykdyti tik, jei yra deklaravę viešuosius ir privačius interesus Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo ir Registrų centro nustatyta tvarka.

 

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS KOMPETENCIJA IR TEISĖS, KOMISIJOS NARIŲ PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ, NUŠALINIMAS

 

12. Komisija nagrinėja prašymus ir priima sprendimus vadovaudamasi Reglamento 2 punkte nurodytais teisės aktais.

13.  Komisija turi teisę:

13.1. susipažinti su Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų duomenimis bei dokumentais, susijusiais su prašymu;

13.2. kreiptis į Registrų centro Teisių registravimo centro ir Turto registravimo centro skyrius dėl prašyme nurodyto nekilnojamojo turto ar žemės sklypo duomenų patikslinimo;

13.3. kreiptis žodžiu, raštu, elektroniniu paštu į Registrų centro padalinius dėl dokumentų ir informacijos, reikalingos prašymui nagrinėti, gavimo;

13.4. spręsti kitus prašymo nagrinėjimo procesinius klausimus;

13.5. į kitas įstatymuose ir šiame Reglamente numatytas teises.

14.  Komisijos narys privalo:

14.1. nagrinėti prašymą ir kartu su prašymu pateiktą ataskaitą;

14.2. dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

14.3. nepraleisti Komisijos posėdžių be pateisinamos priežasties (apie nedalyvavimą pranešti Komisijos pirmininkui iš anksto);

14.4. laikytis Reglamento 3 punkte nurodytų veiklos principų;

14.5. pasirašyti Komisijos priimtus sprendimus;

14.6. neatskleisti informacijos, gautos einant Komisijos nario pareigas, asmenims, kurie nėra nekilnojamojo turto ar žemės teisėti savininkai, naudotojai ar kiti teisėtą interesą turintys asmenys;

14.7. teikti informaciją tik tam teisę turintiems asmenims ar teisėtiems jų atstovams;

14.8. pranešti Komisijai apie galimą interesų konfliktą ir nusišalinti nuo konkretaus prašymo nagrinėjimo Registrų centro nustatyta tvarka;

14.9. priimant sprendimą vadovautis Priežiūros tarnybos pateikta išvada apie ataskaitos atitiktį Reglamento 47.7 arba 48.8 papunkčių reikalavimams;

14.10. vykdyti kitas pareigas, kurias numato Reglamentas.

15Komisijos nariai atsako už savo veiklą ir konfidencialios informacijos išsaugojimą teisės aktų nustatyta tvarka.

16.  Komisijos nariai gali būti nušalinami arba nusišalinti vadovaujantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatomis.

17.  Esant aplinkybėms, nurodytoms Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Komisijos pirmininkas ar narys privalo Registrų centro nustatyta tvarka nusišalinti nuo prašymo nagrinėjimo.

18.  Nušalinimas ir nusišalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas iki prašymo nagrinėjimo Komisijos posėdyje. Komisijos nario nušalinimo ar nusišalinimo klausimas išsprendžiamas Registrų centro nustatyta tvarka.

19.  Registrų centro generalinis direktorius įsakymu konkretaus prašymo nagrinėjimui nušalintą Komisijos narį gali pakeisti kitu Registrų centro darbuotoju.

20.  Komisijos pirmininkas:

20.1. vadovauja Komisijos darbui;

20.2. skiria Komisijos nariams pavedimus;

20.3. kartu su kitais Komisijos nariais pasirašo Komisijos sprendimus;

20.4. vykdo kitas jam pavestas funkcijas.

 

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMO PATEIKIMO TVARKA, FORMA IR TURINYS.

PRAŠYMO PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMO TERMINAI

 

21.  Prašymas gali būti pateiktas vieną kartą per mokestinį laikotarpį, per 3 mėnesius nuo mokestinio laikotarpio pradžios.

22. Prašymas gali būti pateiktas užpildant prašymo formą (Reglamento 1 priedas) arba laisvos formos prašymą, atitinkantį Reglamento reikalavimus, raštu tiesiogiai kreipiantis į Registrų centrą asmeniškai arba per atstovą, siunčiant paštu, per E. pristatymo sistemą arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis. Pateikiant prašymą elektroninių ryšių priemonėmis, asmens tapatybė patvirtinama prašymą pasirašant saugiu elektroniniu parašu, patvirtintu kvalifikuotu sertifikatu.

23. Prašyme turi būti nurodytas pareiškėjo vardas (-ai), pavardė (-ės), asmens kodas arba gimimo data, gyvenamosios vietos adresas, jei pareiškėjas yra juridinis asmuo – juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, taip pat pareiškėjo atstovo, jeigu jis teikia prašymą, vardas (-ai), pavardė (-ės), atstovavimo pagrindas, pareiškėjo ar jo atstovo kontaktiniai duomenys. Prašymas turi būti pasirašytas pareiškėjo ar jo atstovo. Tuo atveju, kai prašymą teikia atstovas, prie prašymo turi būti pridedamas įgaliojimas, atitinkantis Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse įtvirtintus reikalavimus, arba kitas atstovavimą patvirtinantis dokumentas. Prašymą turi pateikti visi bendraturčiai (arba vienas iš jų, turintis teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą įgaliojimą, suteikiantį jam teisę atstovauti kitiems bendraturčiams).

24. Prašymas turi būti surašytas valstybine kalba, o jeigu jis surašytas kita kalba, turi būti pridedamas įstatymų nustatyta tvarka patvirtintas prašymo vertimas į valstybinę kalbą. Šiame punkte nustatytas reikalavimas taikomas ir prašymo priedams.

25. Kartu su prašymu pareiškėjas turi pateikti ataskaitos originalą.

26. Ataskaitoje turi būti apskaičiuota ir išskirta kiekvieno nekilnojamojo turto (statinio) ar žemės sklypo rinkos vertė, kuri teikiama mokestinės vertės tikslinimui.

27. Prašymo ir ataskaitos priėmimą bei registravimą organizuoja Registrų centro klientų aptarnavimo centrai ir Dokumentų valdymo skyrius.

28. Gautas prašymas registruojamas Dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) ir tą pačią arba ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduodamas Komisijai.

29. Komisijos pirmininkas DVS paveda Komisijos nariui (-iams) apie prašymo gavimą Reglamento 30 punkte numatyta tvarka ir terminais informuoti mokesčių administratorių, įvertinti prašymą, surinkti visą su prašymo nagrinėjimu susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingus sprendimui priimti, juos išnagrinėti ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti Komisijai motyvuotą siūlymą dėl prašymo.

30. Mokesčių administratorius informuojamas elektroninių ryšių priemonėmis ne vėliau kaip:

30.1. per 1 darbo dieną nuo prašymo gavimo arba sprendimo priėmimo dienos – apie pareiškėjo prašymo dėl nekilnojamojo turto mokestinės vertės gavimą ir priimtą dėl prašymo sprendimą;

30.2. per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo arba sprendimo priėmimo dienos – apie pareiškėjo prašymo dėl žemės mokestinės vertės gavimą ir priimtą dėl prašymo sprendimą.

31. Prašymą Komisija turi išnagrinėti ir sprendimą priimti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo prašymo gavimo dienos. Tuo mokestiniu laikotarpiu, kai įsigalioja nauji Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka patvirtinti nekilnojamojo turto ar žemės masinio vertinimo dokumentai mokestinėms vertėms apskaičiuoti – per 4 mėnesius. Pareiškėjui patikslinus prašymą, prašymo išnagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo patikslinto prašymo gavimo Registrų centre dienos. Jeigu prašymas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena.

32. Tuo atveju, kai Priežiūros tarnyba per nustatytą terminą nepateikia išvados, Komisija priima sprendimą stabdyti prašymo nagrinėjimą iki tol, kol bus gauta Priežiūros tarnybos išvada. Apie priimtą sprendimą Komisija informuoja pareiškėją (ar jo atstovą) ir Priežiūros tarnybą. Sustabdžius prašymo nagrinėjimo procedūrą, sustabdomi ir Reglamento 31 punkte nustatyti terminai.

33.  Prašymo nagrinėjimo procedūra atnaujinama, kai išnyksta priežastys, dėl kurių ji buvo sustabdyta. Atnaujinus prašymo nagrinėjimo procedūrą, prašymui nagrinėti nustatyti terminai atnaujinami be atskiro pranešimo.

 

 

V SKYRIUS

PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS KOMISIJOS POSĖDYJE

 

34.  Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

35.  Komisijos posėdis laikomas teisėtu, o jo metu priimti sprendimai galiojančiais, jeigu posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

36Komisijos posėdį organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko laikino nebuvimo darbe atvejais (nedarbingumo, komandiruotės, atostogų ar dėl kitų objektyvių priežasčių) visas jo teises įgyja ir pareigas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Laikinai nesant ir Komisijos pirmininko pavaduotojo – kitas Registrų centro generalinio direktoriaus atskiru įsakymu paskirtas Komisijos narys.

37.  Prašymai Komisijos posėdžiuose nagrinėjami žodinio proceso tvarka.

38.  Komisijos posėdžiuose Komisijos nariai dalyvauja tiesiogiai arba nuotoliniu būdu naudodamiesi elektroninių ryšių priemonėmis. Komisijos posėdžio datą paskiria Komisijos pirmininkas, pranešdamas apie tai Komisijos nariams jų darbo funkcijoms atlikti skirtais elektroninio pašto adresais.

39.  Komisijos posėdžiuose dalyvauja tik Komisijos nariai. Į Komisijos posėdžius pareiškėjai ir tretieji suinteresuoti asmenys nekviečiami.

40.  Komisijos pirmininkas paskelbia, koks prašymas bus nagrinėjamas. Komisijos posėdyje Komisijos pirmininkas arba Komisijos narys, kuriam buvo pavesta pateikti motyvuotą siūlymą dėl prašymo, pristato visą su prašymu susijusią medžiagą, reikalingą sprendimui priimti.

41.  Komisijos posėdžiai neprotokoluojami.

42.  Komisijos posėdžiai organizuojami nuolat, atsižvelgiant į gautų prašymų skaičių.


 

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAS

 

43Komisija priima sprendimą nustatyti 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti, jeigu yra bent vienas iš toliau išvardytų pagrindų:

43.1. prašymas neatitinka Reglamento 23 punkto reikalavimų;

43.2. prašymas neatitinka Reglamento 24 punkto reikalavimų;

43.3. prašymas neatitinka Reglamento 25 punkto reikalavimų;

43.4. ataskaita neatitinka Reglamento 26 punkto reikalavimų.

44.  Komisija, gavusi motyvuotą prašymą, esant objektyvioms aplinkybėms, gali priimti sprendimą pratęsti terminą trūkumams pašalinti. Jeigu per Komisijos nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, prašymas laikomas nepateiktu.

45.  Komisija priima sprendimą atsisakyti priimti ir nagrinėti prašymą, jeigu yra bent vienas iš toliau išvardytų pagrindų:

45.1. asmuo, pateikęs prašymą, neturėjo teisės jo pateikti;

45.2. pareiškėjas per nustatytą terminą nepašalino trūkumų;

45.3. prašymas neatitinka Reglamento 21 punkto reikalavimų.

46.  Komisija gali priimti sprendimą nutraukti prašymo nagrinėjimo procedūrą, jeigu pareiškėjas atsisako prašymo.

47.  Komisija priima sprendimą tenkinti prašymą nekilnojamo turto mokestine verte laikyti nekilnojamojo turto vertę, nustatytą atlikus nekilnojamojo turto individualų vertinimą, jeigu:

47.1. individualiu nekilnojamojo turto vertinimo būdu nustatyta nekilnojamojo turto vertė skiriasi daugiau kaip 20 procentų nuo Registrų centro nustatytos nekilnojamojo turto mokestinės vertės;

47.2. ataskaitoje nekilnojamojo turto (statinio) vertės nustatymo data yra ne ankstesnė kaip 3 mėnesiai iki jos pateikimo Registrų centrui dienos;

47.3. individualus vertinimas atliktas ir ataskaita parengta laikantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 8 straipsnio 2 dalies reikalavimų;

47.4. ataskaitoje apskaičiuota ir pateikta viso nekilnojamojo turto objekto (statinio) rinkos vertė;

47.5. ataskaitoje apskaičiuota ir išskirta kiekvieno nekilnojamojo turto (statinio) ar žemės sklypo rinkos vertė, kuri teikiama mokestinės vertės tikslinimui;

47.6. ataskaitoje nėra nurodyti apribojimai dėl ataskaitos ar joje nustatytos (-ų) vertės (-ių) panaudojimo mokestinės vertės patikslinimui;

47.7. Priežiūros tarnyba pateikia išvadą, kad ataskaita atitinka Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo 22 straipsnyje ir Turto ir verslo vertinimo metodikoje nustatytus reikalavimus.

48. Komisija priima sprendimą tenkinti prašymą žemės mokestine verte laikyti žemės vertę, nustatytą atlikus žemės individualų vertinimą, jeigu:

48.1. individualiu žemės vertinimu nustatyta žemės vertė skiriasi daugiau kaip 20 procentų nuo Registrų centro nustatytos žemės vidutinės rinkos vertės mokesčiams;

48.2. žemės vidutinės rinkos vertės mokesčiams ir individualiu žemės vertinimu nustatytos žemės vertės skirtumas susidarė ne dėl žemės naudojimo ne pagal numatytą paskirtį, būdą, disponavimo ja suvaržymų dėl hipotekos ar kitų savininko prievolių;

48.3. ataskaitoje žemės sklypo vertės nustatymo data yra ne ankstesnė kaip 3 mėnesiai iki jos pateikimo Registrų centrui dienos;

48.4. ataskaitoje apskaičiuota ir pateikta viso žemės sklypo rinkos vertė;

48.5. ataskaitoje apskaičiuota ir pateikta žemės sklypo rinkos vertė pateikta be miško žemės vertės, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 4 straipsnyje;

48.6. ataskaitoje apskaičiuota ir išskirta kiekvieno nekilnojamojo turto (statinio) ar žemės sklypo rinkos vertė, kuri teikiama mokestinės vertės tikslinimui;

48.7. ataskaitoje nėra nurodyti apribojimai dėl ataskaitos ar joje nustatytos (-ų) vertės (-ių) panaudojimo mokestinės vertės patikslinimui;

48.8. Priežiūros tarnybos pateiktoje išvadoje nurodyta, kad ataskaita atitinka Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo 22 straipsnyje ir Turto ir verslo vertinimo metodikoje nustatytus reikalavimus.

49. Nustačiusi, kad nėra Reglamento 45 punkte nurodytų pagrindų, dėl kurių prašymas yra nenagrinėtinas, Komisija nagrinėja prašymą iš esmės ir, įvertindama ataskaitos atitiktį atitinkamai Reglamento 47.1–47.6 arba 48.1–48.7 papunkčiuose nurodytiems reikalavimams, priima vieną iš nurodytų sprendimų:

49.1. netenkinti prašymo, jeigu ataskaita neatitinka bent vieno iš Reglamento 47.1–47.6 arba 48.1–48.7 papunkčių reikalavimų;

49.2. jeigu ataskaita atitinka visus Reglamento 47.1–47.6 arba 48.1–48.7 papunkčių reikalavimus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų kreiptis į Priežiūros tarnybą dėl išvados apie ataskaitos atitiktį atitinkamai Reglamento 47.7 arba 48.8 papunkčių reikalavimams pateikimo.

50. Komisija, priėmusi šio Reglamento 49.1 papunktyje nurodytą sprendimą, privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoti pareiškėją (ar jo atstovą) apie priimtą sprendimą, nurodydama sprendimo priežastis ir motyvus. Pareiškėjas (ar jo atstovas) yra informuojamas Reglamento 61 punkte nustatyta tvarka.

51. Komisija, priėmusi šio Reglamento 49.2 papunktyje nurodytą sprendimą, kreipiasi į Priežiūros tarnybą su prašymu pateikti išvadą dėl ataskaitos atitikties atitinkamai Reglamento 47.7 arba 48.8 papunkčio reikalavimams, pridėdama pareiškėjo prašymą ir ataskaitos originalą arba jų elektronines kopijas, pasirašytas Registrų centro nustatyta tvarka elektroniniu kopijos tikrumo paskirties parašu, jeigu Registrų centrui buvo pateikti popieriniai dokumentai.

52. Komisija, siųsdama Priežiūros tarnybai prašymą pateikti išvadą dėl pareiškėjo pateiktos ataskaitos atitikties atitinkamai Reglamento 47.7 arba 48.8 papunkčio reikalavimams, raštu apie tai informuoja pareiškėją (ar jo atstovą) Reglamento 61 punkte nustatyta tvarka.

53. Priežiūros tarnyba išvadą dėl ataskaitos atitikties priima per 2 mėnesius nuo prašymo iš Registrų centro gavimo dienos ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną parengtą bei patvirtintą išvadą perduoda Registrų centrui elektroninių ryšių priemonėmis.

54. Komisijos pirmininkas, gavęs Priežiūros tarnybos išvadą dėl ataskaitos atitikties atitinkamai Reglamento 47.7 arba 48.8 papunkčio reikalavimams, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų organizuoja Komisijos posėdį, kuriame Komisija, atsižvelgdama į Priežiūros tarnybos pateiktą išvadą, priima motyvuotą sprendimą:

54.1. prašymo netenkinti ir netikslinti prašyme nurodyto nekilnojamojo turto arba žemės mokestinės vertės;

54.2. prašymą tenkinti ir nekilnojamojo turto arba žemės mokestine verte laikyti nekilnojamojo turto arba žemės vertę, nustatytą atlikus individualų vertinimą.

55.  Komisija priima sprendimus paprasta balsų dauguma, Komisijos nariams balsuojant „už“ arba „prieš“. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos balsavimas yra atliekamas DVS. Komisijos sprendimas laikomas priimtu, jeigu už jį balsavo daugiau kaip pusė Komisijos posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių.

56.  Komisijos sprendimas įforminamas atskiru dokumentu. Sprendimą vizuoja ir pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę Komisijos nariai.  

57.  Komisijos sprendimas turi būti pagrįstas dokumentais ir įstatymų bei kitų teisės aktų normomis.

58.  Komisijos sprendime įrašomi šie duomenys:

58.1. Komisijos pavadinimas ir sudėtis;

58.2. prašymo esmė;

58.3. priimto sprendimo esmė ir motyvai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados, ir teisės aktų normos, kuriomis Komisija vadovavosi;

58.4. sprendimo apskundimo tvarka.

59.  Komisijos sprendimas surašomas, vizuojamas, pasirašomas ir registruojamas DVS.

60.  Sprendimo priėmimo data laikoma Komisijos narių pasirašyto sprendimo registracijos data DVS.

61. Komisija apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja pareiškėją (ar jo atstovą). Pareiškėjas (ar jo atstovas) informuojamas registruotu laišku, elektroninių ryšių priemonėmis arba sprendimas pareiškėjui (ar jo atstovui) įteikiamas asmeniškai Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje.

62.  Komisija gali savo iniciatyva, pareiškėjo ar trečiųjų suinteresuotų asmenų prašymu ištaisyti sprendime esančias rašymo ar kitas klaidas. Sprendimo ištaisymo klausimas išsprendžiamas Komisijos sprendimu.

 

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMO VYKDYMAS

 

63.  Komisijai priėmus sprendimą nekilnojamojo turto arba žemės mokestine verte laikyti vertę, nustatytą atlikus individualų nekilnojamojo turto arba žemės vertinimą, mokestinę vertę Registrų centro Turto registravimo centro Nekilnojamojo turto kadastro skyrius patikslina ne vėliau kaip kitą darbo dieną po pranešimo apie priimtą sprendimą gavimo dienos.

 

 

VIII SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMO APSKUNDIMO TVARKA

 

64. Komisijos sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Už Komisijos sprendimų vykdymo kontrolę yra atsakingas Registrų centro Turto registravimo centro vadovas.

66. Komisijos sprendimai ir su jais susiję dokumentai tvarkomi ir saugomi Registrų centro direktoriaus įsakymu patvirtinto Dokumentų tvarkymo ir apskaitos tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

67. Reglamentas gali būti keičiamas Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu.

 

_______________________

 

Nekilnojamojo turto ir žemės

mokesčių mokėtojų prašymų

nagrinėjimo komisijos darbo

reglamento

1 priedas

 

 

(Pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas / gimimo data, gyvenamosios vietos adresas / juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas)

 

(Pareiškėją atstovaujančio asmens vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

 

(Pareiškėjo / atstovaujančio asmens kontaktiniai duomenys: adresas korespondencijai, telefono Nr., el. pašto adresas, el. pristatymo dėžutė)

 

Valstybės įmonei Registrų centrui

 

PRAŠYMAS

DĖL MOKESTINĖS VERTĖS

________________
(Data)

 

Prašau nekilnojamojo turto (statinio) / žemės sklypo, esančio ___________________________________

(Pabraukti)

__________________________________________________________________________________________                                                      (Objekto adresas, unikalus numeris)

__________________________________________________________________________________________,

 

mokestine verte laikyti vertę, nustatytą atlikus individualų vertinimą ___________________________________

 

__________________________________________________________________________________________.

(Ataskaitos data, numeris, rengėjas)

Tikslinama (-os) objekto (-ų) mokestinė (-ės) vertė (-ės) į individualaus vertinimo ataskaitoje nurodytą (-as) vertę (-es):

_____________________ iš _____________________________ Eur, į ____________________ Eur;

(Objekto unikalus numeris) (Objekto mokestinė vertė) (Objekto vertė vertinimo ataskaitoje)

_____________________ iš _____________________________ Eur, į ____________________ Eur;

_____________________ iš _____________________________ Eur, į ____________________ Eur;

_____________________ iš _____________________________ Eur, į ____________________ Eur.

 

PRIDEDAMA (pažymėti):

Individualaus vertinimo ataskaita Nr. ___________________;

Įgaliojimas atstovauti pareiškėjui;

Kiti dokumentai:

________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

Atsakymą pageidauju gauti ___________________________________________________________________ .

(elektroniniu paštu, per E. pristatymo sistemą, paštu, atsiimsiu asmeniškai)

 

_________________________________ ________________________________

(Pareiškėjo / atstovaujančio asmens vardas, pavardė)                                                                                                   (Parašas)

_______________

 

 

Nekilnojamojo turto ir žemės

mokesčių mokėtojų prašymų

nagrinėjimo komisijos darbo

reglamento

2 priedas

 

 

(Atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaracijos forma)

 

ATITIKTIES NEPRIEKAIŠTINGOS REPUTACIJOS REIKALAVIMAMS DEKLARACIJA

 

 

______________________________________________

(Vardas, pavardė)

______________________________________________

(Data)

______________________________________________

(Vieta)

 

1. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 10 metų arba pripažintas kaltu dėl sunkaus nusikaltimo padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 8 metai, arba pripažintas kaltu dėl apysunkio nusikaltimo padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 4 metai, arba pripažintas kaltu dėl nesunkaus nusikaltimo padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 3 metai? Jeigu taip, kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

2. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 3 metai? Jeigu taip, kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

3. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už labai sunkaus nusikaltimo padarymą ir nuo atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės dienos nepraėjo 4 metai arba atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už sunkaus nusikaltimo padarymą (išskyrus atleidimą nuo baudžiamosios atsakomybės, kai asmuo ar nusikalstama veika prarado pavojingumą) ir nuo atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės dienos nepraėjo 3 metai, arba buvote atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už apysunkio nusikaltimo padarymą (išskyrus atleidimą nuo baudžiamosios atsakomybės, kai asmuo ar nusikalstama veika prarado pavojingumą arba dėl nusikaltimo mažareikšmiškumo) ir nuo atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės dienos nepraėjo 2 metai ar nėra pasibaigęs laidavimo terminas, arba buvote atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už nesunkaus nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams padarymą (išskyrus atleidimą nuo baudžiamosios atsakomybės, kai asmuo ar nusikalstama veika prarado pavojingumą arba dėl nusikaltimo mažareikšmiškumo) ir nuo atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės dienos nepraėjo vieni metai ar nėra pasibaigęs laidavimo terminas? Jeigu taip, kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

4. Ar buvote atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 punktuose nurodytus šiurkščius tarnybinius nusižengimus arba šio įstatymo 25 straipsnio 2 dalyje numatytu atveju pripažintas padariusiu šiurkštų tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai?

________________________________________________________________________________

 

5. Ar buvote atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis tam tikra veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar elgesio (etikos) normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis tam tikra veikla praradimo dienos nepraėjo 3 metai?

________________________________________________________________________________

 

6. Ar buvote atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo, ir nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai?

________________________________________________________________________________

 

7. Ar esate arba buvote įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys, jeigu nuo narystės pabaigos nepraėjo 3 metai?

________________________________________________________________________________

 

 

_________________________                                     ________________________________

(Parašas)                                                               (Pretendento vardas, pavardė)

_______________