Kretingos_sav_logo_RGB_BW - Copy

Kretingos rajono savivaldybės MERAS

 

POTVARKIS

DĖL ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO IR ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO TVARKOS, ASMENS SU NEGALIA MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDŽIO NUSTATYMO TVARKOS, VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI IR ADMINISTRUOTI APSKAITYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠŲ KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE PATVIRTINIMO

 

2024 m. liepos 15 Nr. V3-461

Kretinga

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“, 3 punktu:

1.  Tvirtinu:

1.1.  Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo Kretingos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama);

1.2Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašą (pridedama);

1.3Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti apskaitymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.     N u s t a t a u  asmeninės pagalbos valandinį įkainį – 7,90 Eur.

3.     Skiriu Joaną Laukytę, Kretingos rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracijos) Socialinės paramos skyriaus vyriausiąją specialistę, o jos atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai ji negali eiti savo pareigų – Vaivą Šereikienę, Administracijos Socialinės paramos skyriaus vyriausiąją specialistę, atsakingas už asmeninės pagalbos teikimo organizavimą ir asmens finansinių galimybių vertinimą.

4.     Pripažįstu netekusiu galios Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. gruodžio 10 d. įsakymą Nr. A1-1387 „Dėl asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos, neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos, valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti apskaitymo ir naudojimo tvarkos aprašų Kretingos rajono savivaldybėje patvirtinimo“.

5.     Teisės aktą skelbti Teisės aktų registre.

 

Vicemerė,

pavaduojanti savivaldybės merą                                                                   Vilija Venckutė-Palaitienė

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės mero

2024 m. liepos 15 d. potvarkiu

Nr. V3-461

 

ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO IR ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo Kretingos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia asmenis su negalia, turinčius teisę gauti asmeninę pagalbą, nustato dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, ir jų pateikimo tvarką, asmeninės pagalbos poreikį nustatančius subjektus ir asmeninės pagalbos poreikio nustatymo tvarką, pakartotinio asmeninės pagalbos poreikio vertinimą pasibaigus nustatytam asmeninės pagalbos poreikio terminui, asmeninio asistento funkcijas, asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo, asmeninės pagalbos poreikio pervertinimo tvarką, asmeninės pagalbos teikėjo keitimo tvarką, asmeninės pagalbos teikimo finansavimą ir kontrolės tvarką.

2.     Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tikslas – atsižvelgiant į asmens individualiuosius pagalbos poreikius, suteikti jam individualią pagalbą atliekant darbus ir vykdant veiklas, kurių dėl negalios jis negali atlikti savarankiškai ir kurie būtini siekiant gyventi savarankiškai ir veikti visose gyvenimo srityse.

3.     Asmeninės pagalbos teikimo laikas ir trukmė (dienų, valandų skaičius) nustatomi atsižvelgiant į asmens individualiuosius pagalbos poreikius. Asmeninė pagalba negali būti teikiama tuo pačiu laiku, kai teikiamos socialinės priežiūros arba socialinės globos paslaugos namuose arba kai asmuo atlieka darbo funkcijas ar dalyvauja užimtumo ir ugdymo veiklose (t. y. asmeninis asistentas nepadeda atlikti darbo funkcijų, užimtumo ir ugdymo veiklų), taip pat asmens miego ir (ar) poilsio metu, kuris su kiekvienu asmeniu suderinamas individualiai.

4.     Asmeninę pagalbą teikia Kretingos socialinių paslaugų centras (toliau – Centras) ar asmens arba asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, atitinkantis Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus, su kuriuo Centras pasirašo sutartį. Asmeninės pagalbos poreikį vertina Centro socialinis darbuotojas.

5.     Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

ASMENYS, TURINTYS TEISĘ GAUTI ASMENINĘ PAGALBĄ

 

6.     Teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys su negalia (toliau – asmuo), kurių funkcijos, veikla, dalyvumas dėl negalios yra apriboti (negali savarankiškai orientuotis, nuvykti iš taško A į tašką B ir (ar) tvarkyti asmeninio ir (ar) socialinio gyvenimo) ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba.

7.     Asmeninės pagalbos poreikis nevertinamas ir asmeninė pagalba neteikiama asmenims, kurie gauna slaugos ar paliatyviosios pagalbos paslaugas gydymo įstaigoje, arba socialines paslaugas stacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje.

8.     Pirmumo teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, kurie:

8.1. yra vyresni nei 14 metų ir kurie mokosi pagal formaliojo švietimo programas;

8.2. dirba arba ieško darbo, naudodamiesi Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) teikiamomis pagalbos įsidarbinant paslaugomis;

8.3. gyvena vieni.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTAI, REIKALINGI ASMENINEI PAGALBAI GAUTI, IR JŲ PATEIKIMAS

 

9.     Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar jo tėvai, įtėviai ar globėjai (rūpintojai), ar vaikai (įvaikiai), ar asmens įgaliotas atstovas (toliau – asmens atstovas) kreipiasi į Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) ar Centrą ir pateikia:

9.1. nustatytos formos prašymą-paraišką dėl asmeninės pagalbos (toliau – prašymas-paraiška);

9.2. asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, ir asmens atstovo (jeigu prašymą-paraišką teikia asmens atstovas) asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę, arba leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje) ar jo kopiją;

9.3. asmens negalią patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją – Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (iki 2023 m. gruodžio 31 d. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos) (toliau – Agentūra) išduotą asmens su negalia pažymėjimą;

9.4. dokumentus, pažymas ar jų kopijas, patvirtinančius asmens gaunamas pajamas (pavyzdžiui, darbdavio pažymą apie asmens gaunamą darbo užmokestį (pajamų sumas), pažymą apie gaunamą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją (pajamų sumas), pažymą apie gaunamas šalpos išmokas (pajamų sumas) (netaikoma, jei asmuo ar asmens atstovas prašyme-paraiškoje pažymi, kad sutinka sumokėti visą sumą – 20 procentų Savivaldybės mero nustatyto asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio, arba jei asmens gaunama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija (iki 2023 m. gruodžio 31 d. tikslinė kompensacija) yra didesnė negu 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai);

9.5. dokumentus ar jų kopijas, pagrindžiančias pirmumo teisės suteikimą (pavyzdžiui, moksleivio ar studento pažymėjimo kopiją ir pamokų ar studijų tvarkaraštį, darbdavio pažymą, kad asmuo dirba pas šį darbdavį (nurodomas asmens vardas, pavardė, darbo faktas ir darbo laiko trukmė), Užimtumo tarnybos nustatyta tvarka išduotą dokumentą ar pažymą, kad yra registruotas Užimtumo tarnyboje, ir pan.) (taikoma, jei vertinami Aprašo 8 punkte nurodyti asmenys);

9.6. dokumentus, patvirtinančius asmens atstovavimo pagrindą, ar jų kopijas (pavyzdžiui, gimimo liudijimą (tik tokios apimties, kuri būtina vertinant asmens teisę gauti asmeninę pagalbą), teismo sprendimo (nutarties) rezoliucinę dalį, įgaliojimą, asmens ar asmens atstovo raštišką sutikimą, kad asmeninės pagalbos gavimo klausimais asmeniui gali atstovauti kitas asmuo (nurodomas atstovaujamo ir atstovaujančio asmens vardas, pavardė, gimimo data) (taikoma, jei kreipiasi asmens atstovas).

10.   Jei asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą:

10.1. mokosi pagal formaliojo švietimo programą ne savo gyvenamosios vietos savivaldybėje ir ten yra jo nuolatinė gyvenamoji vieta, jis ar asmens atstovas turi teisę dėl asmeninės pagalbos gavimo kreiptis į savivaldybės, kurioje asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, mokosi pagal formaliojo švietimo programą, administraciją. Asmeninės pagalbos teikimo šiam asmeniui išlaidos padengiamos iš savivaldybei, kurioje asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą, skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų arba iš kitų lėšų Savivaldybės mero nustatyta tvarka;

10.2. mokosi pagal formaliojo švietimo programą ar dirba ne savo gyvenamosios vietos savivaldybėje, o besiribojančioje savivaldybėje, jis ar asmens atstovas turi teisę dėl asmeninės pagalbos gavimo kreiptis į savo gyvenamosios savivaldybės administraciją. Asmeninės pagalbos teikimo šiam asmeniui išlaidos padengiamos iš savivaldybei, kurioje yra asmens gyvenamoji vieta, skirtų valstybės biudžeto lėšų arba iš kitų lėšų Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

11.   Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas Aprašo 9.2–9.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia tik tokiu atveju, jei šių dokumentų ir (ar) informacijos Socialinės paramos skyrius neturi ar jos neįmanoma gauti iš valstybės ar žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų ar jų Socialinės paramos skyrius pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis negauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų. Jei asmuo, kuris mokosi pagal formaliojo švietimo programą, pageidauja gauti asmeninę pagalbą ne savo gyvenamosios vietos savivaldybėje, savivaldybės, kurioje asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą, administracija ar įgaliota įstaiga, siekdama užtikrinti asmeninės pagalbos teikimą asmeniui, turi teisę kreiptis ir gauti socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytus dokumentus ir (ar) informaciją, reikalingus teisei į asmeninę pagalbą nustatyti (pavyzdžiui, informaciją apie asmens gaunamas socialines paslaugas (socialinių paslaugų rūšis, teikimo laikotarpis), asmens neįgalumo ar dalyvumo lygį (iki 2023 m. gruodžio 31 d. darbingumo lygį arba specialiųjų poreikių lygį) (neįgalumo ar dalyvumo lygio nustatymo data ir terminas), asmens gaunamą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją (iki 2023 m. gruodžio 31 d. tikslinę kompensaciją) (kompensacijos nustatymo data ir terminas), o jei šios kompensacijos negauna – apie kitas asmens pajamas (pajamų rūšys ir sumos), iš savivaldybės, kurioje yra asmens gyvenamoji vieta, administracijos. Kreipiantis nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, asmens duomenų gavimo teisinis pagrindas, panaudojimo tikslas ir duomenų apimtis.

 

IV SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI IR ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO BEI PERVERTINIMO TVARKA

 

12.   Asmeninės pagalbos poreikį asmeniui vertina ir nustato atsakingas Centro socialinis darbuotojas.

13.   Asmeninės pagalbos asmeniui poreikis nustatomas dvejiems metams, jie pradedami skaičiuoti nuo visų šalių pasirašytos Asmeninės pagalbos teikimo sutarties (toliau – Sutartis) dienos.

14.   Asmeninės pagalbos poreikis vertinamas individualiai pagal klausimyne nurodytus asmens, turinčio teisę gauti asmeninę pagalbą, poreikius, užpildant klausimyną pagal šiuos kriterijus ir atsižvelgiant į asmens užimtumui (pavyzdžiui, darbui, mokslui) skirtą laiką, asmens miego ir (ar) asmens poilsio laiką:

14.1. asmuo turi pirmumo teisę, nurodytą Aprašo 8 punkte;

14.2. asmens socialinis dalyvumas (pavyzdžiui, dirba, mokosi);

14.3. asmens judumas vykstant į darbovietę, ugdymo, neformaliojo ugdymo įstaigas, dienos centrus, valstybės ar savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, laisvalaikio praleidimo ir kitas vietas;

14.4. asmens sveikatos būklė;

14.5. kasdienė asmens veikla ir asmeninės pagalbos poreikis vykdant 4 veiklas (asmens higiena, mityba, judėjimas / mobilumas, socialiniai santykiai) namuose ir viešojoje aplinkoje.

15.   Centro socialinis darbuotojas, gavęs Aprašo 9 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį ir raštu pateikia Savivaldybės administracijai, priimančiai sprendimą, motyvuotą išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo konkrečiam asmeniui tikslingumo (netikslingumo), užpildydamas klausimyno 10 punktą (toliau – išvada ir rekomendacija dėl asmeninės pagalbos skyrimo). Atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes (pavyzdžiui, asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, išvyko arba gydosi stacionarioje gydymo įstaigoje, socialinis darbuotojas pateikė motyvuotą tarnybinį pranešimą dėl termino pratęsimo (nurodomas asmens, kuriam turi būti atliktas asmeninės pagalbos poreikio vertinimas, vardas, pavardė, gimimo data ir termino pratęsimo priežastis (-ys)), asmeninės pagalbos poreikio įvertinimo terminas gali būti pratęstas dar 10 darbo dienų. Jei išvadoje ir rekomendacijoje dėl asmeninės pagalbos skyrimo nurodoma, kad asmeniui tikslinga skirti asmeninę pagalbą, nurodomas valandų skaičius per mėnesį, veiklos, kurias vykdant asmeniui reikia asmeninio asistento pagalbos.

16.   Jei Centro socialiniam darbuotojui reikalingi papildomi dokumentai ir (ar) informacija, susijusi su asmeninės pagalbos poreikio nustatymu, nenurodyti Aprašo 9 punkte, jis gali prašyti asmens ar asmens atstovo pateikti papildomus dokumentus (jų kopijas) ir (ar) kitą informaciją, reikalingą pildant klausimyną.

17.   Jei, įvertinus asmens asmeninės pagalbos poreikį, paaiškėja, kad asmeninės pagalbos jam neužtenka, socialinis darbuotojas asmeniui ar asmens atstovui bei Socialinės paramos skyriaus specialistui, atsakingam už socialinių paslaugų teikimą, pateikia rekomendaciją dėl socialinių paslaugų poreikio vertinimo (nurodomas asmens vardas ir pavardė, gyvenamosios vietos adresas, rekomendacija dėl konkrečių socialinių paslaugų poreikio vertinimo ir teikimo organizavimo), išskyrus atvejus, kai asmuo jau įrašytas į eilę socialinėms paslaugoms gauti. Tokiu atveju, rekomenduojama asmeninės pagalbos teikimą derinti su socialinėmis paslaugomis.

18.   Specialistas pagal Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą aprašo tvarką atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą.

19.   Savivaldybės administracija, gavusi socialinio darbuotojo išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (toliau – sprendimas).

20.   Jei priimamas sprendimas, kad asmeninę pagalbą asmeniui skirti tikslinga, sprendime nurodomas sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą, galimą suteikti asmeniui asmeninės pagalbos trukmę (valandų skaičių per mėnesį, kuris gali didėti arba mažėti ne daugiau kaip 10 procentų, atsižvelgiant į faktiškai teikiamą asmeninę pagalbą ir individualius asmens poreikius (pavyzdžiui, užsitęsia asmens vizitas sveikatos priežiūros, valstybės ar savivaldybės įstaigoje ar renginys, kuriame asmuo dalyvauja) (valandos apvalinamos iki sveikojo skaičiaus), veiklas, kurias vykdant asmeniui gali būti teikiama asmeninė pagalba, asmeninių asistentų skaičių, asmeninės pagalbos teikėjo duomenis (juridinio asmens pavadinimą, buveinės adresą).

Jei priimamas sprendimas, kad asmeniui skirti asmeninę pagalbą netikslinga, sprendime nurodomas sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą.

21.   Jei asmuo ar asmens atstovas nesutinka su Savivaldybės administracijos sprendimu, jis turi teisę šį sprendimą per 1 mėnesį nuo jo gavimo dienos apskųsti Savivaldybės merui arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir (arba) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

22.   Priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, vadovaujantis Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Mokėjimo dydžio nustatymo tvarka), atliekamas asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas ir asmuo ar asmens atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos su asmeninės pagalbos teikėju pasirašo Sutartį (išskyrus Aprašo 24 punkte nurodytą atvejį), kurioje turi būti nurodytas asmens vardas, pavardė, gimimo data, asmeninės pagalbos teikimo asmeniui tvarka ir sąlygos, asmeninės pagalbos teikėjo, asmeninio asistento ir asmens ar asmens atstovo teisės bei pareigos (atsakomybės), asmens veiklos, kurias vykdant bus teikiama asmeninė pagalba, jų apibūdinimas, šios pagalbos teikimo laikas ir trukmė, asmeninio asistento keitimo sąlygos ir tvarka, mokėjimo už asmeninę pagalbą tvarka ir terminai, pakartotinio asmeninės pagalbos poreikio vertinimo dėl pasikeitusių asmens gyvenimo aplinkybių, pakartotinio asmens finansinių galimybių vertinimo dėl pasikeitusių asmens pajamų asmeninės pagalbos gavimo laikotarpiu sąlygos ir tvarka, kita svarbi informacija, galinti turėti įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui (informacija apie asmens negalios pobūdį galimas krizines situacijas ir veiksmus, būtinus asmeninio asistento pagalbos teikimui užtikrinti). Jei Sutarties dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, dėl asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) neįmanoma pasirašyti per nurodytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti Sutartį pasibaigimo dienos. Asmeninė pagalba asmeniui pradedama teikti tik visoms šalims pasirašius Sutartį. Asmeninės pagalbos teikėjo paskirtas asmeninis asistentas, prieš pradėdamas asmeniui teikti asmeninę pagalbą, su Sutartimi supažindinamas pasirašytinai.

23.   Jei Sutartis nepasirašoma per 40 d. d. nuo sprendimo gavimo dienos, tačiau asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą ar asmens atstovas pageidauja, kad asmeniui tokia pagalba būtų teikiama, jis turi iš naujo kreiptis į Socialinės paramos skyrių Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka.

24.   Jei, nusprendus, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, bet einamaisiais metais skirtų valstybės biudžeto lėšų neužtenka, Savivaldybės administracija asmenį įrašo į asmenų, pageidaujančių gauti asmeninę pagalbą, sąrašą (nurodomas asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data, prašymo pateikimo data, pirmumo teisė gauti asmeninę pagalbą), jam pasiūlo kitas paslaugas (pavyzdžiui, pagalbą į namus, socialinės reabilitacijos asmenims su negalia paslaugas) (asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas atliekamas ir Sutartis pasirašoma tik atėjus asmens eilei gauti asmeninę pagalbą).

25.   Asmuo ar asmens atstovas turi teisę asmeninės pagalbos teikėjui siūlyti teikiant asmeninę pagalbą pasitelkti Asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą, Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje ir 27 straipsnio 2 dalyje asmeniniam asistentui nustatytus reikalavimus, nurodydamas jo vardą, pavardę, telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą. Tokiu atveju Aprašo 22 punkte nurodytą Sutartį pasirašo asmeninės pagalbos teikėjas, asmuo ar asmens atstovas ir asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas. Ši Sutartis gali būti keičiama tik asmens ar asmens atstovo, asmeninės pagalbos teikėjo ir (ar) asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmeninio asistento rašytiniu sutarimu.

26.   Asmeninės pagalbos poreikio pervertinimas nepasibaigus nustatytam terminui atliekamas dėl pasikeitusių aplinkybių, turinčių (galinčių turėti) įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui (pavyzdžiui, pakito (pagerėjo ar pablogėjo) asmens sveikatos būklė, pasikeitė asmens mobilumas (pavyzdžiui, asmuo pradėjo dirbti, lankyti ugdymo įstaigą, gauti socialines paslaugas) ir jam reikia daugiau ar mažiau asmeninės pagalbos valandų.

27.   Inicijuoti asmeninės pagalbos poreikio pervertinimą nepasibaigus nustatytam terminui gali:

27.1. asmuo ar asmens atstovas. Tokiu atveju asmuo ar asmens atstovas Aprašo 9 punkto nustatyta tvarka Savivaldybės administracijai pateikia Aprašo 9.1 papunktyje nurodytą prašymą-paraišką ir, jei reikia, kitus pasikeitusius Aprašo 9 punkte nurodytus dokumentus;

27.2. Savivaldybės administracija, paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas, kreipdamiesi dėl asmeninės pagalbos, pateikė netinkamus arba ne visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti, arba gavusi asmeninio asistento ar asmeninės pagalbos teikėjo laisvos formos prašymą (nurodomas asmeninio asistento vardas, pavardė ar asmeninės pagalbos teikėjo pavadinimas, asmens, dėl kurio teikiamas prašymas atlikti asmeninės pagalbos poreikio pervertinimą, vardas, pavardė ir pasikeitusios aplinkybės, turinčios (galinčios turėti) įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui), arba įvertinusi Aprašo 43 punkte nurodytą Asmeninės pagalbos teikėjo ataskaitą ar (ir) asmens ar asmens atstovo skundus, prašymus, pasiūlymus, susijusius su asmeninės pagalbos teikimu konkrečiam asmeniui, per 10 darbo dienų informuoja asmenį ar asmens atstovą raštu apie inicijuojamą asmeninės pagalbos poreikio pervertinimą nepasibaigus nustatytam terminui (nurodomas asmens, dėl kurio inicijuojamas asmeninės pagalbos poreikio pervertinimas nepasibaigus nustatytam terminui, vardas, pavardė ir priežastys, lėmusios asmeninės pagalbos poreikio pervertinimą nepasibaigus nustatytam terminui, numatomo pervertinimo data).

28.   Jeigu reikalingas pakartotinis asmeninės pagalbos poreikio vertinimas pasibaigus nustatytam asmeninės pagalbos poreikio terminui, likus ne daugiau kaip 30 dienų iki Sutarties termino pabaigos arba pasibaigus šiam terminui, asmuo ar asmens atstovas turi teisę Savivaldybės administracijai ar Centrui Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka pateikti prašymą-paraišką ir, jei reikia, kitus pasikeitusius Aprašo 9 punkte nurodytus dokumentus.

29.   Savivaldybės administracija ar Centras, gavusi Aprašo 28 punkte nustatyta tvarka pateiktą prašymą-paraišką ir dokumentus, įvertina, ar asmuo turi pirmumo teisę gauti asmeninę pagalbą, ir organizuoja asmeninės pagalbos asmeniui poreikio vertinimą.

30.   Jei nusprendžiama, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, kad asmuo turi pirmumo teisę gauti asmeninę pagalbą ir kad einamaisiais metais Savivaldybės administracijai skirtų valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti užtenka, vadovaujantis Mokėjimo dydžio nustatymo tvarka, atliekamas asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas ir pasirašoma Sutartis.

31.   Jei asmuo, Aprašo 28 punkte nustatyta tvarka pateikęs prašymą-paraišką ir dokumentus, pirmumo teisės gauti asmeninę pagalbą neturi, bet priimamas sprendimas, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga ir kad einamaisiais metais Savivaldybės administracijai skirtų valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti užtenka, vadovaujantis Mokėjimo dydžio nustatymo tvarka, atliekamas asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas ir pasirašoma Sutartis.

 

V SKYRIUS

ASMENINIO ASISTENTO FUNKCIJOS

 

32.   Asmeninis asistentas vykdo šias funkcijas:

 

32.1. teikia asmeninę pagalbą asmeniui Sutartyje nustatytomis sąlygomis;

 

32.2. nedelsdamas, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo toliau išvardytų aplinkybių atsiradimo dienos, raštu informuoja asmeninės pagalbos teikėją apie:

 

32.2.1. pasikeitusias aplinkybes, turinčias (galinčias turėti) įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui, ir tik kiek būtina asmeninei pagalbai užtikrinti (pavyzdžiui, asmuo išvyko, pakeitė gyvenamąją vietą, mirė, pakito jo sveikatos būklė (pagerėjo ar pablogėjo) ar įvyko kitų pokyčių (pavyzdžiui, asmuo pradėjo dirbti, lankyti ugdymo įstaigą, gauti socialines paslaugas ir pan.), pasikeitė asmens gyvenamoji aplinka (pavyzdžiui, būstas buvo pritaikytas pagal asmens poreikius), nurodydamas asmens, kuriam teikiamos asmeninio asistento paslaugos, vardą, pavardę, pasikeitusias aplinkybes ir jų pasikeitimo datą. Asmeninės pagalbos teikėjas šią informaciją ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu pateikia Savivaldybės administracijai;

 

32.2.2. asmens ar asmens atstovo skundus, prašymus, pasiūlymus, susijusius su asmeninės pagalbos teikimu konkrečiam asmeniui, nurodydamas asmens, kuriam teikiamos asmeninio asistento paslaugos, vardą, pavardę, jo skundus, prašymus, pasiūlymus;

 

32.2.3. nusiskundimus dėl konkretaus asmens ar asmens atstovo elgesio, turinčio įtakos tinkamam asmeninės pagalbos teikimui, nurodydamas asmens, kuriam teikiamos asmeninio asistento paslaugos, ir (jeigu taikoma) jo atstovo vardą, pavardę, nusiskundimus dėl elgesio.

 

33.   Ne rečiau kaip kartą per ketvirtį, taip pat pasibaigus Sutarties terminui, asmeninės pagalbos teikėjui pateikia asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą (toliau – asmeninio asistento ataskaita) (Aprašo 2 priedas). Asmeninio asistento ataskaitoje asmeninis asistentas nurodo savo vardą ir pavardę, asmens, kuriam buvo teikiama asmeninė pagalba, vardą ir pavardę, asmeninės pagalbos teikimo datą, laiką, trumpai apibūdina suteiktos asmeninės pagalbos pobūdį, jei reikia, pateikia kitą informaciją, turėjusią įtakos teikiamos asmeninės pagalbos kokybei ir (ar) apimčiai. Asmeninio asistento ataskaitoje išvadą apie asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybę pateikia ir pats asmuo ar asmens atstovas, nurodydamas savo vardą ir pavardę. Ataskaitą pasirašo asmuo ar asmens atstovas ir asmeninis asistentas.

 

34.   Asmeninis asistentas, atsižvelgdamas į konkretaus asmens poreikius, asmens galimybes ir Sutartyje nustatytas sąlygas, padeda asmeniui:

 

34.1. teikia jam pagalbą atliekant darbus ir vykdant veiklas (darbai ir vykdomos veiklos atliekamos kartu, bet ne už asmenį), kurių dėl negalios jis negali atlikti savarankiškai ir kurie būtini siekiant gyventi savarankiškai ir veikti visose gyvenimo srityse;

 

34.2. teikia jam individualią diskretišką pagalbą, susijusią su asmens higiena (padeda apsirengti, nusiprausti, nusimaudyti, pasinaudoti tualetu ir kt.);

 

34.3. lydi jį į sveikatos priežiūros ir (ar) kitas valstybės ir (ar) savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, užimtumo įstaigas, darbovietę, laisvalaikio praleidimo vietą ir kt., teikia pagalbą judant įvairiais paviršiais ir kt.;

 

34.4. teikia pagalbą maitinimosi procese (paruošia stalo įrankius, padeda juos pakelti ir palaikyti valgymo metu, padeda planuoti mitybą ir kt.);

 

34.5. teikia individualią pagalbą, padedančią adekvačiai reaguoti į jį supančią aplinką, užmegzti ir palaikyti su ja socialinius santykius (bendrauti, kalbėti, orientuotis laike ir aplinkoje, laikytis dienos režimo, ugdytis savivoką, gebėjimą disponuoti finansiniais ištekliais, būti socialiai aktyviam, organizuoti poilsį, laisvalaikį ir kt.).

 

35.   Centras asmeniniams asistentams skiria nekontaktinių valandų jų kelionėms iš vieno asmens pas kitą, asmeninių asistentų ataskaitoms pildyti, kvalifikacijai kelti, kurios neįskaičiuojamos į pagalbos asmeniui teikimo laiką ir apmokamos iš valstybės biudžeto lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti. Per biudžetinius metus vienam asmeniniam asistentui gali būti skiriama ne daugiau kaip 80 nekontaktinių valandų.

 

36.   Asmeninis asistentas neteikia pagalbos, susijusios su mokymo, darbo funkcijų, sveikatos priežiūros ar nepilnamečio asmens priežiūros dėl jo amžiaus procesu (pavyzdžiui, neatlieka už asmenį buities ir namų ruošos darbų, nevykdo slaugytojo ar slaugytojo padėjėjo, mokytojo ar mokinio padėjėjo, studijų padėjėjo, darbo asistento funkcijų, neteikia pagalbos priimant kasdienius sprendimus, nelydi vaiko iki 8 metų į ugdymo įstaigas ir iš jų, neatstovauja vaikui iki 18 metų, nedalyvauja kartu su asmeniu medicininės reabilitacijos veiklose, asmens ugdymo ar užimtumo veiklose, kurios vykdomos socialines ir ugdymo paslaugas teikiančiose įstaigose, nepadeda teisėtiems asmens atstovams užtikrinti jo priežiūros, kurią turi užtikrinti patys teisėti asmens atstovai, ir kt.).

 

VI SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS AR NUTRAUKIMAS

 

37.   Sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo asmeninės pagalbos teikėjo arba asmens ar asmens atstovo Savivaldybės mero nustatyta tvarka pateiktu siūlymu priima Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjas. Aprašo 38.2, 38.4, 38.5 ir 38.7 papunkčiuose nurodytais atvejais ir tvarka asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo asmeninės pagalbos teikėjas.

38.   Asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas:

38.1. paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas, kreipdamiesi dėl asmeninės pagalbos, pateikė netinkamus arba ne visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos, iki asmeniui bus pakartotinai nustatytas asmeninės pagalbos poreikis, įvertinus tinkamus arba visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti;

38.2. įtarus, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo gali sirgti užkrečiamąja liga. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikėjas asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo nedelsdamas, tą pačią dieną, – iki tol, kol raštu bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada, kad asmuo (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data) nekelia pavojaus asmeninio asistento sveikatai, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Jei asmeninę pagalbą gaunantis asmuo ar asmens atstovas per 10 darbo dienų nuo asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo dienos raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis asmeninės pagalbos teikėjui nepateikia sveikatos priežiūros specialisto išvados, kad asmuo, gaunantis asmeninę pagalbą, nekelia pavojaus asmeninio asistento sveikatai, asmeninės pagalbos teikėjas apie tai raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Savivaldybės administraciją (nurodomas asmens, gaunančio asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data), o Savivaldybės administracija nedelsdama priima sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo;

38.3. jei asmuo ar asmens atstovas nesilaiko Sutartyje nurodytų sąlygų ir tvarkos. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas per 2 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos;

38.4. asmeniui ar asmens atstovui pateikus raštišką prašymą sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą (nurodomas asmens, kuriam prašoma sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris ir (ar) elektroninio pašto adresas, gyvenamosios vietos adresas, konkretus laikotarpis, kuriuo prašoma sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą). Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos ir ne ilgiau kaip 40 darbo dienų nepertraukiamai. Kai asmeninės pagalbos teikimą prašoma stabdyti iki 5 darbo dienų, asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo ir vėliau jį atnaujina asmeninės pagalbos teikėjas;

38.5. jei asmuo išvyksta arba stacionarioje gydymo įstaigoje (įskaitant ir iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų apmokamos stacionarinės slaugos, palaikomojo gydymo, paliatyviosios pagalbos paslaugas) gydosi ilgiau kaip 10 darbo dienų nepertraukiamai. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikėjas sustabdo asmeninės pagalbos teikimą asmeniui nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos ir apie tai raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Savivaldybės administraciją (nurodomas asmens, gaunančio asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data, asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo data). Jei aplinkybės, dėl kurių buvo sustabdytas asmeninės pagalbos teikimas, neišnyksta ilgiau nei 10 darbo dienų, asmeninės pagalbos teikėjas apie tai raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Savivaldybės administraciją (nurodomas asmens, gaunančio asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data), o Savivaldybės administracija nedelsdama priima sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo;

38.6. jei asmuo ar asmens atstovas per 1 mėnesį nuo gauto reikalavimo sumokėti skolą už suteiktą asmeninę pagalbą jos nesumoka ir nesilaiko asmeninės pagalbos teikėjo sudaryto skolos grąžinimo grafiko. Tokiu atveju Savivaldybės administracija sustabdo asmeninės pagalbos teikimą, iki asmuo ar asmens atstovas sumoka skolą už suteiktą asmeninę pagalbą, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų;

38.7. jei asmeninis asistentas negali asmeniui teikti asmeninės pagalbos ilgiau kaip 5 darbo dienas nepertraukiamai (pavyzdžiui, jam susirgus, atostogų metu), o asmuo ar asmens atstovas nesutinka, kad asmeninio asistento ligos ar atostogų metu jam asmeninę pagalbą teiktų kitas asmeninės pagalbos teikėjo pasiūlytas asmeninis asistentas. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikėjas asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo nedelsdamas (tą pačią dieną).

39.   Asmeninės pagalbos teikimas asmeniui atnaujinamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą, ir (ar) pakartotinai nustačius asmeninės pagalbos asmeniui poreikį.

40.   Asmeninės pagalbos teikimas nutraukiamas nedelsiant arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos, jei Sutartyje nenustatyta kitaip:

40.1. asmeniui ar asmens atstovui raštu atsisakius teikiamos asmeninės pagalbos (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data bei data, nuo kada atsisakoma asmeninės pagalbos). Jei asmuo ar asmens atstovas nenurodo datos, nuo kada atsisako teikiamos asmeninės pagalbos, asmeninės pagalbos teikimas asmeniui nutraukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens ar asmens atstovo raštiško atsisakymo Savivaldybės administracijoje gavimo dienos;

40.2. jei asmeniui nebenustatomas neįgalumo lygis ar dalyvumo lygis. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui nutraukiamas nuo Agentūros sprendimo dėl neįgalumo lygio ar dalyvumo lygio nustatymo priėmimo dienos;

40.3. asmeniui apsigyvenus socialinės globos įstaigoje, krizių centre arba švietimo įstaigoje;

40.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę;

40.5. asmeniui mirus;

40.6. Aprašo 38.1–38.5 papunkčiuose nurodytoms aplinkybėms neišnykus ilgiau kaip 40 darbo dienų, o Aprašo 38.6 papunktyje nurodytoms aplinkybėms – ilgiau kaip 20 darbo dienų;

40.7. jei asmuo išvyksta ar stacionarioje gydymo įstaigoje gydosi ilgiau kaip 40 darbo dienų nepertraukiamai.

 

VII SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO FINANSAVIMAS IR KONTROLĖ

 

41.   Asmeninės pagalbos teikimas finansuojamas iš valstybės biudžeto lėšų, kurias savivaldybėms paskirsto Agentūra, vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, arba iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

42.   Asmeninės pagalbos teikėjas, kontroliuodamas, kaip asmeninis asistentas teikia asmeninę pagalbą, gavęs Asmeninio asistento ataskaitą, įvertina asmens ar asmens atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius, Apraše nustatytus reikalavimus. Prireikus asmeninės pagalbos teikėjas gali prašyti asmeninio asistento išsamiau pagrįsti teiktų asmeninės pagalbos valandų skaičių.

43.   Asmeninės pagalbos teikėjas Savivaldybės administracijai teikia Asmeninės pagalbos teikėjo ataskaitą. (Aprašo 2 priedas) Ši ataskaita teikiama ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 dienos. Savivaldybės administracijos prašymu asmeninės pagalbos teikėjas jai pateikia ir asmeninių asistentų ataskaitas.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44.   Savivaldybė turi viešinti informaciją savo interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamas asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų ar asmeninių asistentų asmens duomenų.

45.   Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.

46.   Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Savivaldybės administracijos ir (ar) asmeninės pagalbos teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.

47.   Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis. Asmens duomenys tvarkomi asmeninio asistento poreikio įvertinimo, asmeninio asistento paslaugų teikimo, lėšų skyrimo asmeninio asistento paslaugoms teikti skyrimo ir administravimo, atsiskaitymo ir šių paslaugų kokybės kontrolės vykdymo tikslais.

48.   Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

49.   Dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

____________________________

 

Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo Kretingos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Asmeninio asistento asmeninės pagalbos teikimo ataskaitos forma)

 

___________________________________

(asmeninės pagalbos teikėjo pavadinimas)

 

 

ASMENINIO ASISTENTO ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ATASKAITA

už 20___ m. _________ketvirtį

 

20.......... m. ..........................d. Nr. ................

 

Asmeninio asistento vardas, pavardė

 

Asmeninę pagalbą gavusio asmens vardas, pavardė, gimimo data, gyvenamosios vietos adresas, tel. Nr.

 

Asmeninės pagalbos teikimo data

 

Asmeninės pagalbos teikimo laikas

(valandų skaičius)

 

 

Informacija apie asmeniui suteiktą asmeninę pagalbą:

Asmeninio asistento pagalbą teikti šiose veiklose

Tinkamą veiklą pažymėti Q

Trumpas teikiamos pagalbos apibūdinimas

Savitarnos įgūdžiai (prausimasis, maudymasis, kūno priežiūra, naudojimasis tualetu)

c

 

Rengimasis (viršutinių ir apatinių drabužių vilkimasis, batų avimasis, tinkamos aprangos pasirinkimas)

c

 

Pagalba maitinimosi procese (valgant, geriant, planuojant mitybą, perkant produktus, naudojantis buitiniais prietaisais maistui gaminti)

c

 

Atsisėdimas, atsistojimas, rankų valdymas, persikėlimas

c

 

Ėjimas ir judėjimas iš vieno taško į kitą

c

 

Kalbėjimas ir (ar) kalbos suvokimas

c

 

Orientavimasis laike, savivoka, dienos režimo laikymasis

c

 

Socialinis bendravimas

c

 

Poilsis ir laisvalaikis

c

 

Disponavimas finansiniais ištekliais

c

 

Gydytojo paskirtų vaistų vartojimas

c

 

 

Kita informacija, turėjusi įtakos teikiamos asmeninės pagalbos kokybei ir (ar) apimčiai:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Išvada apie asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybę (pateikia pats asmuo ar asmens atstovas):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

__________________       __________________________________________________

(parašas)                                                                                 (asmens ar asmens atstovo vardas, pavardė)

 

 

 

_________________         __________________________________________________

(parašas)                                                                                    (asmeninio asistento vardas, pavardė)

 

Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo Kretingos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Asmeninės pagalbos teikėjo ataskaitos forma)

_______________________________________________________

(asmeninės pagalbos teikėjo pavadinimas, kodas, adresas, tel. Nr., el. paštas)

 

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKĖJO 20___ M. ____KETVIRČIO ATASKAITA

_____________________ Nr. ______

(data)

Informacija apie suteiktą asmeninę pagalbą:

1.

Asmeninio asistento vardas, pavardė

 

 

Asmens, gavusio asmeninę pagalbą vardas, pavardė

Pagalbos gavėjo informacija

Paslaugų teikimo laikotarpis

Trumpas suteiktos asmeninės pagalbos apibūdinimas

Teikiamų socialinių paslaugų pavadinimas (nurodyti, jei teikiamos)

Paslaugų periodiškumas

(dienų per savaitę, valandų per dieną)

Suteiktų paslaugų trukmė

(valandų skaičius per ataskaitinį ketvirtį)

Taikomas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis (%)

 

Amžius

Negalios pobūdis

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Asmeninio asistento vardas, pavardė

 

 

Asmens, gavusio asmeninę pagalbą vardas, pavardė

Pagalbos gavėjo informacija

Paslaugų teikimo laikotarpis

Trumpas suteiktos asmeninės pagalbos apibūdinimas

Teikiamų socialinių paslaugų pavadinimas (nurodyti, jei teikiamos)

Paslaugų periodiškumas

(dienų per savaitę, valandų per dieną)

Suteiktų paslaugų trukmė

(valandų skaičius per ataskaitinį ketvirtį)

Taikomas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis (%)

 

Amžius

Negalios pobūdis

 

2.1

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Taikomas valandinis įkainis (eurais)

 

 

Pagalbą gavusių asmenų skaičius nuo metų pradžios

 

 

Asmeninę pagalbą teikusių asistentų skaičius nuo metų pradžios

 

 

Suteiktų pagalbos valandų skaičius nuo metų pradžios (val.), iš jų:

 

 

Kontaktinių valandų

 

 

Nekontaktinių valandų

 

 

Valandų su taikomu dvigubu apmokėjimu*

 

 

Panaudotos lėšos pagalbai teikti (eurais)

Iš viso nuo metų pradžios

iš jų:

Iš viso per ataskaitinį ketvirtį

Iš jų:

iš valstybės biudžeto

iš pagalbą gaunančių asmenų

iš Savivaldybės biudžeto

iš valstybės biudžeto

iš pagalbą gaunančių asmenų

iš Savivaldybės biudžeto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Su taikomu dvigubu apmokėjimu*

Jei asmeninis asistentas dirba savaitgaliais pagal darbo grafiką, dvigubas apmokėjimas netaikomas.

Jei asmeninis asistentas dirba savaitgaliais ne pagal darbo grafiką, dvigubas apmokėjimas taikomas ir mokama iš valstybės biudžeto lėšų.

Jei asmeninis asistentas dirba švenčių dienomis (pagal darbo grafiką/ne pagal darbo grafiką), dvigubas apmokėjimas taikomas ir mokama iš valstybės biudžeto lėšų.

 

 

 

 

 

Asmeninės pagalbos teikėjo vadovas ________________ _____________________

(parašas) (vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

Ataskaitos rengėjas _______________________________________

(vardas, pavardė, telefono Nr. el. pašto adresas)

_____________________

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės mero

2024 m. liepos 15 d. potvarkiu

Nr. V3-461

 

ASMENS SU NEGALIA mokėjimo už ASMENINĘ PAGALBĄ dydžio nustatymo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) Kretingos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) reglamentuoja asmens su negalia, gaunančio asmeninę pagalbą (toliau – asmuo), mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį, jo nustatymą, asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą (toliau – asmens finansinių galimybių vertinimas).

2.     Aprašas taikomas nustatant asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą, kurios poreikį nustato Kretingos socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) socialinis darbuotojas ir kuri teikiama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, dydį.

3.     Asmens ir Centro teisės ir pareigos, susijusios su Asmens mokėjimu už asmeninę pagalbą, nustatomos rašytine Asmens ar jo tėvų, įtėvių ar globėjų (rūpintojų), ar vaikų (įvaikių), ar Asmens įgalioto atstovo (toliau – Asmens atstovas) ir Centro sutartimi (toliau – Sutartis). Sutartyje nustatomas konkretus Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis pinigine išraiška, mokėjimo už asmeninę pagalbą tvarka ir terminai, Asmens finansinių galimybių pakartotino vertinimo dėl pasikeitusių asmens pajamų asmeninės pagalbos gavimo laikotarpiu sąlygos ir tvarka.

4.     Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

ASMENS MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDIS

 

5.     Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydį nustato Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Skyrius) specialistas, vadovaudamasis Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu ir Aprašu.

6.     Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas pinigine išraiška. Asmuo moka tik už valandas, kuriomis asmeninė pagalba jam faktiškai buvo teikiama, išskyrus atvejį, kai asmuo ar vienas iš jo tėvų, įtėvių, pilnamečių vaikų (įvaikių), ar globėjas (rūpintojas), ar aprūpintojas ar asmens įgaliotas kitas asmuo (toliau – asmens atstovas) atsisako asmeninės pagalbos teikimo, Sutartyje nustatyta tvarka informuodamas apie tai asmeninį asistentą ar Centrą, likus mažiau kaip 12 valandų iki jos teikimo pradžios. Tokiu atveju asmuo moka kaip už vieną dieną teiktos asmeninės pagalbos valandas.

7.     Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis kiekvienam asmeniui nustatomas individualiai, įvertinus jo finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą ir (ar) asmeniui (šeimai) teikiamas socialines paslaugas. Socialinių paslaugų rūšys nustatytos Socialinių paslaugų įstatyme, o jų turinys pagal rūšis ir socialinių paslaugų įstaigų tipus apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

8.     Asmeniui, kurio pajamos yra mažesnės negu 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, asmeninė pagalba teikiama nemokamai.

9.     Savivaldybės administracija, gavusi ir išnagrinėjusi asmens ar asmens atstovo savivaldybės mero nustatyta tvarka pateiktą prašymą atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą ir Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo Kretingos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo 9.1–9.3 papunkčiuose nurodytus faktus patvirtinančias pažymas ar kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas, patirtus nuostolius ar aplinkybes (pvz.: draudimo bendrovės nuostolių ar žalos aktą, patvirtinantį, kad įvykis nėra draudžiamasis; priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažymą apie gaisrą ar kitas pažymas apie ištikusias nelaimes; policijos pažymą apie vagystės atvejį ar kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas ar patirtus nuostolius), Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu turi teisę atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą dėl:

9.1. asmens turto praradimo dėl stichinės nelaimės, gaisro ar vagystės;

9.2. asmens šeimos nario mirties.

10.   Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą galioja 6 mėnesius nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Asmeninės pagalbos teikimo išlaidos šiuo laikotarpiu finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Savivaldybei asmeninei pagalbai teikti.

 

III SKYRIUS

ASMENS MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDŽIO NUSTATYMAS

 

11.   Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.

12.   Jeigu asmeniui paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti:

12.1. 20 procentų šios kompensacijos dydžio, jei asmeniui nustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis; iki 2018 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis);

12.2. 30 procentų šios kompensacijos dydžio, jei asmeniui nustatytas trečio ar ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis; iki 2018 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis).

13.   Jeigu asmeniui nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir 20 procentų asmens pajamų. Mokėjimo už asmeninę pagalbą, kai asmeniui neskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, dydį Savivaldybės administracija apskaičiuoja vertindama asmens, kuriam numatoma teikti asmeninę pagalbą, pajamas, vadovaudamasi šiomis nuostatomis:

13.1. asmens, kurio pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;

13.2. asmens, kurio pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

13.3. asmens, kurio pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų;

13.4. asmens, kurio pajamos yra 5 VRP dydžiai arba didesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ, JEI ASMENIUI TEIKIAMOS SPECIALIOSIOS SOCIALINĖS PASLAUGOS, DYDŽIO NUSTATYMAS

 

14.   Asmuo, turintis teisę gauti asmeninę pagalbą, turi teisę gauti ir specialiąsias socialines paslaugas, išskyrus socialinės globos paslaugas, teikiamas stacionarioje globos įstaigoje.

15.   Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir specialiąsias socialines paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti Aprašo 12 punkte nurodyto individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydžio, nesvarbu, kiek jis moka už specialiąsias socialines paslaugas.

16.   Jei asmeniui, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už šias paslaugas dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų, o apskaičiuotas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis yra:

16.1. jei asmens pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, –3 procentai asmens pajamų;

16.2. jei asmens pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, – 6 procentai asmens pajamų;

16.3. jei asmens pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, – 10 procentų asmens pajamų;

16.4. jei asmens pajamos yra 5 VRP dydžiai arba didesnės už 5 VRP dydžius, – 15 procentų asmens pajamų.

 

V SKYRIUS

ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

17.   Asmens finansinės galimybės mokėti už asmeninę pagalbą vertinamos tik Savivaldybės administracijai priėmus teigiamą sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo. Asmens finansinių galimybių vertinimo metu nustatomi asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą šaltiniai ir jo gaunamų pajamų dydžiai.

18.   Asmens finansinių galimybių vertinimas:

18.1. atliekamas, jei:

18.1.1. asmeniui paskirtos ir mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis yra mažesnis negu 2 VRP dydžiai. Šiuo atveju asmens finansinės galimybės vertinamos nustatant, ar visos jo gaunamos pajamos didesnės nei 2 VRP dydžiai. Jeigu, įvertinus asmens finansines galimybes, nustatoma, kad jo pajamos yra didesnės nei 2 VRP dydžiai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 12 arba 15 punktu;

18.1.2. asmeniui neskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija. Šiuo atveju asmens finansinės galimybės vertinamos nustatant, ar jo gaunamos pajamos didesnės nei 2 VRP dydžiai. Jeigu, įvertinus asmens finansines galimybes, nustatoma, kad jo pajamos yra didesnės nei 2 VRP dydžiai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 13 arba 16 punktu;

18.2. neatliekamas, jei:

18.2.1. asmeniui paskirtos ir mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis yra didesnis negu 2 VRP dydžiai. Šiuo atveju asmens mokėjimas už asmeninę pagalbą apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 12 arba 15 punktu;

18.2.2. asmuo ar asmens atstovas prašymo-paraiškos 3 punkte pažymi, kad sutinka mokėti visą sumą – 20 procentų Savivaldybės mero nustatyto asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.

19.   Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas Savivaldybės administracijos atsakingam specialistui arba Centrui pateikia nustatytos formos prašymą-paraišką dėl asmeninės pagalbos (toliau – prašymas-paraiška).

20.   Savivaldybės administracijos atsakingas specialistas įvertina asmens finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą pagal prašyme-paraiškoje nurodytus duomenis, Savivaldybės administracijos turimus duomenis ir duomenis, Savivaldybės administracijos gaunamus iš registrų ir valstybės informacinių sistemų, ar pagal duomenis, gaunamus pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų.

21.   Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys Savivaldybės administracijos ar asmeninės pagalbos teikėjo, ar asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovo rašytiniu prašymu (nurodomas asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data) per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos parengia ir išduoda pažymą apie asmens gaunamas pajamas.

22.   Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos Savivaldybės administracijos prašymu (nurodomas asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, teisinis duomenų gavimo pagrindas, duomenų apimtis ir teikimo būdas) arba duomenų teikimo sutartyje nustatyta tvarka per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos turi parengti ir pateikti Savivaldybės administracijai informaciją, susijusią su asmens finansinių galimybių vertinimu, t. y. informaciją apie asmens gaunamas pajamas (pagal rūšis, pvz.: tikslines išmokas, piniginę paramą, skirtą nepasiturintiems asmenims) ir jų dydžius.

23.   Pasikeitus asmens pajamoms arba nustačius didesnį ar mažesnį asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, asmuo ar asmens atstovas Sutartyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos arba didesnio ar mažesnio asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo dienos raštu apie tai praneša Savivaldybės administracijai, pateikdamas duomenis, nurodytus Sutartyje.

24.   Savivaldybės administracijos atsakingas specialistas, gavus informaciją apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šios informacijos gavimo dienos iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą (vertinant pajamas skaičiuojamos to mėnesio, kurį gauta informacija apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, pajamos arba po jo einančio mėnesio pajamos). Naujai apskaičiuotas mokėjimas asmeniui taikomas nuo jo finansinių galimybių įvertinimo dienos.

25.   Kilus įtarimui arba gavus kitų institucijų pranešimą apie tai, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo ar asmens atstovas pateikė neteisingus duomenis, galinčius turėti įtakos asmens finansinių galimybių vertinimui, Savivaldybės administracija turi teisę reikalauti iš asmens ar asmens atstovo papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir savo ar asmeninės pagalbos teikėjo iniciatyva iš naujo vertinti asmens finansines galimybes.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26.   Socialinės paramos skyrius užtikrina gautų asmens duomenų konfidencialumą. Asmens duomenys tvarkomi atsižvelgiant į 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), nuostatas.

27.   Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

__________________________

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės mero

2024 m. liepos 15 d. potvarkiu

Nr. V3-461

 

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI IR ADMINISTRUOTI APSKAITYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Kretingos rajono savivaldybės valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti apskaitymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninei pagalbai teikti ir administruoti skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – lėšos) apskaitymo ir naudojimo tvarką.

2.     Aprašas taikomas apskaitant ir naudojant Kretingos rajono savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija) paskirtas lėšas asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, asmeninės pagalbos teikėjui – Kretingos socialinių paslaugų centrui – (toliau – Centras) atsiskaitant už lėšų asmeninei pagalbai teikti naudojimą.

3.     Aprašas parengtas vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu (toliau – Lėšų naudojimo aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“.

4.     Asmeninei pagalbai teikti mero nustatyta tvarka gali būti naudojamos ir kitos lėšos.

5.     Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

LĖŠŲ APSKAITYMAS, NAUDOJIMAS, ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO KONTROLĖ

 

6.     Lėšos atitinkamiems biudžetiniams metams asmeninei pagalbai teikti ir administruoti paskirstomos Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu. Lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti, naudoja Centras.

7.     Asmeninės pagalbos teikimui administruoti Savivaldybės administracijai skiriama iki 2 procentų atitinkamiems biudžetiniams metams skirtų lėšų asmeninei pagalbai teikti (skiriama suma apvalinama iki sveikojo skaičiaus). Konkretų asmeninės pagalbos teikimui administruoti skiriamų lėšų dydį kiekvienai savivaldybei vieniems metams iki biudžetinių metų pradžios nustato Agentūros direktorius įsakymu dėl lėšų skyrimo.

8.     Savivaldybės administracija organizuoja lėšų pervedimo sutarties (toliau – Sutartis) sudarymą su Centru. Pagal Sutartį Savivaldybės administracija perveda Centrui lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti. Sutartyje nurodoma lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti, pervedimo, grąžinimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarka.

9.     Centras, suderinęs su Savivaldybės administracija, pateikia Programos sąmatą (toliau – Sąmata), prireikus tikslina ją.

10.   Savivaldybės administracija, gavusi Sąmatą, pagal Centro pateiktą paraišką perveda lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti, į Centro nurodytą banko sąskaitą.

11.   Centras atsiskaito už lėšų asmeninei pagalbai teikti naudojimą, Savivaldybės administracijai pateikdamas nustatytos formos ataskaitas:

11.1. Programos sąmata. Teikiama pasirašius Sutartį;

11.2. Paraiška lėšų poreikiui. Teikiama esant lėšų poreikiui;

11.3. Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita, patvirtinanti, kad asmeninei pagalbai teikti skirtos lėšos naudojamos efektyviai, pagal tikslinę paskirtį. Teikiama ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 3 dienos;

11.4. Agentūros nustatytos formos ketvirčio asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą. Ataskaita teikiama ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus kalendorinių metų ketvirčiui iki kitų metų pirmo mėnesio 5 dienos;

11.5. Pasibaigus metams Asmeninės pagalbos teikėjas iki kitų metų sausio 10 d. Socialinės paramos skyriui pateikia Asmeninės pagalbos teikėjo metinę ataskaitą (Aprašo 1 priedas);

11.6. Baigus asmeniui teikti asmeninę pagalbą, Asmeninės pagalbos teikėjas parengia ir 14 dienų laikotarpyje Socialinės paramos skyriui pateikia Asmeninės pagalbos teikimo eigos ir pasiektų rezultatų ataskaitą (Aprašo 2 priedas).

____________________________

 

Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti apskaitymo ir naudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Asmeninės pagalbos teikėjo metinės ataskaitos forma)

__________________________________________________________

(asmeninės pagalbos teikėjo pavadinimas, kodas, adresas, tel. Nr., el. paštas)

 

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKĖJO METINĖ ATASKAITA UŽ 20___M.

 

_____________________  Nr. ______

(data)

1 lentelė

Asmeninę pagalbą gavusių asmenų pasiskirstymas pagal negalios pobūdį

(nurodomas asmenų skaičius)

Pagalbą gavusių asmenų pasiskirstymas pagal lytį

(nurodomas asmenų skaičius)

Atlikta asmeninės pagalbos poreikio vertinimų

Pagalbą gavusių asmenų pasiskirstymas pagal amžiaus grupes

(nurodomas asmenų skaičius)

Asmens mokėjimas už asmeninę pagalbą

(nurodomas asmenų skaičius)

 

Suteiktų asmeninės pagalbos valandų skaičius

Vyr.

Mot.

Pirmą kartą

Pakartotinai pasibaigus nustatyto asmeninės pagalbos poreikio terminui

Pakartotinai dėl kitos (-ų) priežasties (-ių)

 

0-9

 

10-17

 

18-29

 

30-39

 

40-49

 

50-59

 

60-64

 

65 ir vyresni

 

Iki 5%

 

Iki 10%

 

Iki 15%

 

Iki 20%

Nemokamai

 

Fizinė negalia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klausos negalia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Regos negalia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Intelekto negalia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Psichosocialinė negalia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Raidos sutrikimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kompleksinė negalia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba: 1 lentelėje pildomi apibendrinti asmeninės pagalbos teikėjo duomenys

 

 

2 lentelė

Asmeninės pagalbos teikėjas

 

Teiktos asmeninės pagalbos aprašymas

 

 

·   Išsamiai aprašykite suteiktą asmeninio asistento pagalbą bei jos pobūdį (kokia pagalba buvo teikiama, pagalbos teikimo periodiškumas);

·    Kokioms išlaidoms apmokėti buvo panaudotos gautos lėšos;

·    Kiek vidutiniškai asmeniui reikėjo primokėti už vieną asmeninės pagalbos valandą;

kokioms prioritetinėms grupėms priklauso pagalbos gavėjai: Mokosi pagal formaliojo švietimo programas, Dirba /ieškosi darbo, gyvena vieni, nepriklauso nei vienai prioritetinei grupei (nurodyti asmenų skaičių pagal prioritetines grupes. Jei asmuo priklauso kelioms prioritetinėms grupėms, nurodyti kurioms);

·    Kokiomis priemonėmis ir kaip buvo viešinamas asmeninės pagalbos teikimas;

·    Kitokio pobūdžio informaciją (pvz.: kilusios problemos, neįgyvendinti/ viršyti lūkesčiai ir pan.), turėjusią įtakos teikiant asmeninio asistento pagalbą, pasiūlymai pagalbos teikimo kokybės gerinimui).

Pastaba: 2 lentelėje pildomi individualūs asmeninės pagalbos teikėjo duomenys

 

 

 

 

Asmeninės pagalbos teikėjo vadovas

(parašas)

(vardas, pavardė)

__________________________

 

Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti apskaitymo ir naudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Asmeninės pagalbos teikimo eigos ir pasiektų rezultatų ataskaitos forma)

 

_______________________________________

(asmeninės pagalbos paslaugų teikėjo pavadinimas)

 

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO EIGOS IR PASIEKTŲ REZULTATŲ ATASKAITA

 

__________ d. Nr.________

(data)

Informacija apie asmeniui suteiktą asmeninę pagalbą:

Asmens, gavusio asmeninę pagalbą, vardas, pavardė

Asmeninės pagalbos teikimo laikotarpis (-iai)

Suteiktų asmeninės pagalbos valandų skaičius, iš viso

 

Suteiktos asmeninės pagalbos periodiškumas

(dienų per savaitę;

valandų per dieną)

Suteiktos asmeninio asistento pagalbos apibūdinimas (nurodyti veiklas, kuriose asmeniui teikta pagalba)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacija apie pasiektus rezultatus, asmeniui suteikus asmeninę pagalbą (trumpai aprašomas suteiktos asmeninės pagalbos poveikis asmens gyvenimo kokybei, savarankiškumui, įgūdžiams ir pan.):

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

 

Asmeninės pagalbos teikėjo vadovas       ________________            _____________________

(parašas)                                                 (vardas, pavardė)

Ataskaitos rengėjas________________________________________

(vardas, pavardė, tel. Nr., el. pašto adresas)