TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 28 d. Nr. 1-29

Tauragė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės  rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 30 d. sprendimą Nr.1-913 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“

3. Nustatyti, kad šio Aprašo 35 punktas įsigalioja nuo 2015 m. spalio 1 d.

4. Paskelbti šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Pranas Petrošius


 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2015 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. 1-29

 

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Socialinė parama nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas) ir Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašu (toliau-Aprašas).

2. Šis Aprašas nustato kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos, piniginės socialinės paramos teikimo ir mokėjimo tvarką, turto, pajamų piniginei socialinei paramai gauti apskaičiavimo tvarką ir pagrindus, kuriems esant piniginė socialinė parama sustabdoma, nutraukiama ar atnaujinamas jos mokėjimas, piniginė socialinė parama skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims arba ji skiriama kitais atvejais, paramos gavėjų pareigas, finansavimo šaltinius, savivaldybės administracijos teises ir pareigas, seniūnijų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas  skiriant piniginę socialinę paramą.

3. Šis Aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar nuomojantiems būstą Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Tauragės rajono savivaldybėje.

4. Socialinės pašalpos ir kompensacijų skaičiavimas ir mokėjimas finansuojami iš savivaldybės biudžeto lėšų, vadovaujantis savivaldybės tarybos patvirtinta Lėšų piniginei socialinei paramai nustatymo Tauragės rajono savivaldybėje metodika

 

II. KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

5. Tauragės rajono savivaldybės gyventojai dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į Tauragės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) ar seniūniją pagal deklaruotą gyvenamąją vietą ar pagal nuomojamo būsto vietą. Gyventojai, neturintys gyvenamosios vietos, kurie yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Tauragės rajono savivaldybėje, dėl socialinės pašalpos skyrimo kreipiasi pagal faktinę gyvenamąją vietą.

6. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška) ir prašyme-paraiškoje nurodo piniginės socialinės paramos skyrimui ir apskaičiavimui būtinus duomenis apie:

6.1. save ir bendrai gyvenančius asmenis;

6.2. veiklos pobūdį;

6.3. turimą turtą ir Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 6-11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę;

6.4. gaunamas pajamas;

6.5. kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją.

7. Socialinės paramos skyrius ar seniūnija gautą prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka (pagal kreipimosi mėnesio pajamas). Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos pagal kreipimosi mėnesio pajamas, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinės paramos skyrius per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos, asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

8. Prašymai-paraiškos dėl piniginės socialinės paramos priimami nuo mėnesio 5 iki 25 dienos įskaitytinai, dėl socialinės pašalpos kreipiantis pirmą kartą, prašymai priimami nuo mėnesio 5 dienos iki mėnesio pabaigos.

9. Prašymai-paraiškos teikiamos asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga arba per LR Civilinio Kodekso nuostatomis įgaliotą asmenį. Pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, pareiškėjas patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, numatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose ir nurodo, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją.

10. Dėl kompensacijų pirmą kartą besikreipiantys asmenys pateikia pažymas apie bute ar name gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis. Pažymas išduoda Tauragės miesto ir kaimiškosios seniūnijos. Kreipiantis pakartotinai šios pažymos pateikiamos pagal poreikį.

11. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti.

 

III. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS APSKAIČIAVIMAS IR SKYRIMAS

 

12. Skiriant piniginę socialinę paramą, įskaitomos visų bendrai gyvenančių arba vieno gyvenančio asmens gaunamos pajamos, nurodytos Įstatymo 17 straipsnyje.

13. Pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos pagal Įstatymo 18 straipsnį.

14. Pajamos kompensacijoms gauti apskaičiuojamos pagal Įstatymo 19 straipsnį.

15.  Pajamų šaltinio pasikeitimu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui nelaikomas: ligos pašalpos mokėjimas iš Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšų, išmokų gavimas iš Nacionalinės mokėjimo agentūros, pajamų deklaravimas iš individualios veiklos, kai verslo liudijimas išsiperkamas kas mėnesį su ne didesne nei 5 darbo dienų pertrauka, sumažintų valstybinio socialinio draudimo pensijų grąžinimas.

16. Turto vertės normatyvas piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamas pagal Įstatymo 14 ir 16 straipsnius.

17. Socialinės pašalpos skyrimas:

17.1. socialinė pašalpa skiriama 3 mėnesiams nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jeigu kreipimosi metu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į šią pašalpą;

17.2. socialinė pašalpa šalpos pensijos gavėjams sukakusiems pensinio amžiaus taip pat šalpos pensijos gavėjams, kuriems nustatytas netekto darbingumo lygis 60 ir daugiau procentų gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesių, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas;

17.3. pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu-paraiška pateikdami naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl socialinės pašalpos ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriama socialinė pašalpa, turi teisę gauti socialinę pašalpą.

17.4. jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos;

18. Kompensacijos skiriamos vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio 4,5,6 dalimis.

19. Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos šalpos pensijos gavėjams sukakusiems pensinio amžiaus taip pat asmenims, kuriems mokama slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos gali būti skiriamos ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas.

20. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydis pasikeis (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties pasikeitimo, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo ar dėl kitų aplinkybių).

 

IV. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS IR MOKĖJIMAS

 

21. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

21.1. pinigais;

21.2. pinigais ir (ar) nepinigine forma socialinę riziką patyrusiems bendrai gyvenantiems asmenims ir vieniems gyvenantiems asmenims per seniūnijų ir savivaldybės administracijos kasas, padedant skiriamais pinigais  disponuoti socialiniams darbuotojams, kurie  padeda nusipirkti arba, esant būtinybei, nuperka asmenims maisto produktų, drabužių ir kitų reikalingų prekių bei padeda apmokėti arba, esant būtinybei, apmoka kitas reikalingas paslaugas (vaikų išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidas; vaikų maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose; suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybės ir / ar tuberkuliozės ligų išlaidas; būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas, apmokant šias paslaugas teikiančioms įmonėms), vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos skyriaus ar Socialinės paramos teikimo komisijos rekomendacija.

22. Socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį nuo kiekvieno mėnesio 15 d. iki mėnesio pabaigos.

23. Kompensacijos gali būti teikiamos:

23.1. pinigais bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos;

23.2. apskaičiuotų kompensacijų sumą už praėjusį mėnesį pervedant į energiją, geriamąjį ir karštą vandenį teikiančios įmonės atsiskaitomąją sąskaitą banke;

23.3. pinigais ir (ar) nepinigine forma socialinę riziką patyrusiems bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims per seniūnijų ir savivaldybės administracijos kasas, socialiniams darbuotojams padedant nusipirkti arba, esant būtinybei, nuperkant reikalingą kuro rūšį, socialinės rizikos bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos.

24. Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos išmokamos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos buvo paskirtos.

25. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 euro, o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ar karšto vandens išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 0,29 euro, socialinė pašalpa ir kompensacija neišmokamos.

26. Socialinės pašalpos dydį apskaičiuoja Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Aprašu, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“.

27. Socialinė pašalpa skiriama Socialinės paramos skyriaus sprendimu.

28. Teisė į kompensacijas nustatoma vadovaujantis Įstatymo 7 straipsniu. Vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Aprašu, Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijų specialistai, naudodamiesi kompiuterine programa „Parama“, suveda kompensacijų gavėjų duomenis į duomenų bazę, atspausdina pažymą apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas ir taikomus normatyvus būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti ir sprendimą dėl teisės į būsto šildymo, karšto ir geriamojo vandens išlaidų kompensacijas.

29. Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“, parengia gyventojų, turinčių teisę į piniginę socialinę paramą, sąrašus kompensacijoms apskaičiuoti. Sąrašai pateikiami šilumos energiją ir vandenį teikiančioms institucijoms elektroniniu būdu iki mėnesio, einančio po teisės į kompensaciją nustatymo, antros darbo dienos imtinai.

30. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro sutartis su šilumą, karštą bei geriamą vandenį teikiančiomis ir skaičiuojančiomis įmonėmis dėl kompensacijų skaičiavimo ir mokėjimo. Už kompensacijų skaičiavimą įmonėms skiriamas 1 procentas nuo apskaičiuotų kompensacijų sumos.

31. Kompensacijas skaičiuojančios įmonės kompensacijas apskaičiuoja vadovaudamosi Įstatymu, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.

32. Kompensacijas pagal Į statymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems energetines ir komunalines paslaugas centralizuotai teikia įmonės, skaičiuoja UAB Tauragės šilumos tinklai, o pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punktą šeimoms arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems energetines ir komunalines paslaugas centralizuotai teikia įmonė, skaičiuoja UAB „Tauragės vandenys“.

33. Kompensacijas (išskyrus atvejus, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas pačių piniginės paramos gavėjų, naudojančių kietąjį ar kitokį kurą) skaičiuojančios įstaigos pateikia savivaldybei paraiškas dėl kompensacijų mokėjimo ir piniginės socialinės paramos gavėjų sąrašus su apskaičiuotais kompensacijų dydžiais iki mėnesio, einančio po teisės į kompensaciją nustatymo, 12 dienos imtinai.

34. Kompensacijas pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, apskaičiuoja ir naudodamasis kompiuterine programa „Parama“ sprendimu skiria Socialinės paramos skyrius, sprendimą pasirašo jį rengiantis ir (ar) tikrinantis specialistas ir Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

35. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, pateikdami prašymą-paraišką dėl kompensacijų gavimo, nurodo, kokia kuro rūšimi naudojasi ir (kaip papildomus dokumentus) pateikia sąskaitas faktūras ir mokėjimo dokumentus (kasos čekį, kasos pajamų orderį, mokėjimo nurodymą ir kita) apie įsigytą kurą. Kompensacijos suma, apskaičiuota pagal metodiką, išmokama ne didesnė, negu nurodyta pateiktoje sąskaitoje faktūroje ir mokėjimo dokumentuose.

Kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, pateikdami prašymą-paraišką dėl kompensacijų gavimo, nurodo prašyme-paraiškoje kuro rūšį „nerūšinės malkos“, pateikti kuro įsigijimo dokumentų nereikia. Tokiems asmenims kompensacijos apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 12 ir 19 straipsniais.

36. Šildymo sezonu, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, laikyti 6 mėnesių laikotarpį (nuo spalio 1 d. iki kovo 31 d. imtinai). Kietojo kuro vidutines kainas kasmet visam šildymo sezonui tvirtina Tauragės rajono savivaldybės taryba.

 

V. PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS

 

37. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo:

37.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

37.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

37.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

37.4. savivaldybės administracijos reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

37.5. sudaryti galimybę socialiniams darbuotojams tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

37.6. dalyvauti Tauragės rajono savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ir savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

37.7. dalyvauti Tauragės rajono savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijos ar seniūnijų socialinės paramos teikimo  komisijų  posėdžiuose, komisijai pakvietus.

 

VI. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

38. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą bendra tvarka, privalo vadovautis Įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi.

39. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

39.1. darbingus nedirbančius ar dirbančius mažiau negu 2/3 maksimalios darbo laiko trukmės, savarankiškai dirbančius, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą šio Aprašo nustatyta tvarka ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse (kursai, mokymasis darbo biržos siuntimu ir kt.), pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

39.2. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo šio Aprašo 37.1, 37.4, 37.5, 37.6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

39.3. jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo šio Aprašo 37.1, 37.4, 37.5, 37.6 punktuose nustatytų pareigų, socialinės pašalpos ir kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

39.4. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

39.5. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukti jos mokėjimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per paskutinius 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas šio įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje; padovanojo nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

39.6. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 3 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

39.7. patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašiusi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (gavus papildomos informacijos iš kaimynų ar kitų asmenų, įstaigų, institucijų ir 2 kartus per mėnesį apsilankius ir neradus asmens prašyme-paraiškoje nurodytu adresu), neteikti kompensacijų ar nutraukti jos teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja;

39.8. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą darbingo amžiaus darbingam vienam gyvenančiam asmeniui arba darbingo amžiaus darbingiems bendrai gyvenantiems asmenims, kurie dirba savarankiškai ir (ar) nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa gali būti skiriama vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

39.9. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos arba 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo šio Aprašo 37.2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo 37.3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

39.10. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo šio Aprašo 37.2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo 37.3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama arba piniginės socialinės paramos permoka buvo grąžinta ar yra išskaičiuojama (grąžinama) dalimis;

39.11. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

39.12. tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas. Piniginės socialinės paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygos, turimas turtas, gaunamos pajamos, užimtumas tikrinami:

39.12.1. pagal poreikį;

39.12.2. ne rečiau kaip kartą per metus – tų asmenų, kurių pajamos yra tik išmoka vaikui ir socialinė pašalpa;

39.12.3. ne rečiau kaip kartą per dvejus metus – kitų socialinės pašalpos gavėjų;

39.13. socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą bendrai gyvenantiems asmenims, kurie neišnaudoja visų teisėtų kitų pajamų gavimo galimybių (nesudaro teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, nesikreipia į Vaikų išlaikymo fondą dėl teisės aktais nustatytų priklausančių išmokų ir (ar) pašalpų gavimo ir kita);

39.14. pasitelkti  bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti svarstant klausimus dėl socialinės paramos skyrimo.

 

VII. SENIŪNIJŲ SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO KOMISIJOS

 

40. Seniūnijų Socialinės paramos teikimo komisijos nagrinėja socialinės paramos gavėjų gyvenimo sąlygų, turimo turto, užimtumo, prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą, bendrai gyvenančių asmenų sudėtį.

41. Kiekvienoje seniūnijoje sudaromos Socialinės paramos teikimo komisijos, į kurių sudėtį įtraukiami bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) socialiniai pedagogai, ir (ar) socialiniai darbuotojai ir (ar) gyvenamosios vietos bendruomenės nariai, ir (ar)  seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys.

42. Seniūno teikimu seniūnijų Socialinės paramos teikimo komisijos sudėtis tvirtinama Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Socialinės paramos teikimo komisija sudaroma iš 7–9 narių, iš kurių ne mažiau kaip yra 3 bendruomenės atstovai, komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja seniūnas. Seniūnijų Socialinės paramos teikimo komisijos nuostatai tvirtinami Administracijos direktoriaus įsakymu. Seniūnijų Socialinės paramos teikimo komisijos nariai prieš pradėdami darbą komisijos veikloje privalo pasirašyti komisijos nario konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją.

43. Seniūnijų Socialinės paramos teikimo  komisijos posėdžiai, į kuriuos pagal poreikį gali būti kviečiami piniginės socialinės paramos gavėjai, organizuojami ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Seniūnijų Socialinės paramos teikimo komisijos  posėdžiai protokoluojami ir kiekvienu svarstytu atveju priimamas motyvuotas sprendimas dėl socialinės paramos teikimo. Socialinės paramos gavėjų seniūnijoje  sąrašus,  svarstytinus  atvejus ir reikiamus dokumentus  seniūnijų Socialinės paramos teikimo komisijai pateikia specialistas, atsakingas už prašymų-paraiškų dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priėmimą.

44. Esant tam tikroms aplinkybėms (įvykus nelaimei, dėl ligos, sunkios materialinės padėties ar kt.), gavus skundų, patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą seniūnijų Socialinės paramos teikimo komisijos  vadovaudamosi teisės aktais, teikia rekomendacijas Socialinės paramos skyriui dėl socialinės paramos  skyrimo-neskyrimo, nutraukimo, nemažinimo, mokėjimo atnaujinimo šiais atvejais:

44.1. jei bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo yra patyrę socialinę riziką;

44.2. jeigu manoma, kad bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo pateikia neteisingus duomenis apie savo socialinę padėtį;

44.3. jeigu bent vienas iš  bendrai gyvenančių asmenų  ar vienas gyvenantis asmuo nevykdo šio Aprašo  37  punkte numatytų pareigų;

44.4. jeigu turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo nustatytą normatyvą;

44.5. jeigu Lietuvos teritorinė darbo birža ar kitos valstybės valstybinė įdarbinimo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1-5 punktuose.

45. Kilus pagrįstų įtarimų seniūnijos atsakingi specialistai turi teisę papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę paramą.  Seniūnijos specialistai ir seniūnijos Socialinės paramos teikimo komisijos nariai  turi teisę tikrinti socialinės pašalpos gavėjų gyvenimo sąlygas, turimą turtą, užimtumą, pagal poreikį  į posėdį kviesti socialinės paramos gavėją. 

46. Seniūnijos pateikia Socialinės paramos skyriui rekomendacijas apie piniginės paramos skyrimą, neskyrimą, nutraukimą ar sustabdymą iki einamojo mėnesio 28 dienos.

47.  Socialinės paramos skyrius pasibaigus mėnesiui iki kito mėnesio 5 dienos pateikia seniūnijoms asmenų, gaunančių piniginę socialinę paramą, sąrašus.

 

VIII. SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO KOMISIJA

 

48. Savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisija svarsto Tauragės rajono gyventojų prašymus dėl piniginės paramos išimties tvarka ir vienkartinių pašalpų skyrimo. Posėdžiams medžiagą pateikia Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijų atsakingi specialistai.

49. Savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijos sudėtį ir nuostatus tvirtina Savivaldybės taryba.

50. Savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Kiekvienas posėdis protokoluojamas ir kiekvienu svarstytu atveju priimamas sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, mažinimo ar dėl piniginės socialinės paramos teikimo formos, dėl vienkartinių pašalpų skyrimo (neskyrimo).

51Esant  tam tikroms aplinkybėms (įvykus nelaimei, dėl ligos, sunkios materialinės padėties ar kt.), gavus skundų, patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisija siūlo:

51.1. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims  arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų; 

51.2. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

51.3. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, negu nustatyta įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

51.4. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

51.5. skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

51.6. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 20 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

51.7. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

51.8. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų.

51.9. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju.

51.10. skirti piniginę socialinę paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių), jeigu teismo sprendimu vaiko gyvenamoji vieta iki pilnametystės buvo nustatyta su mirusiu vienu iš jo tėvų (įtėvių).

 

IX. ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

52. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

53. Seniūnijų ir Socialinės paramos skyriaus specialistai atsako už prašymų-paraiškų bei reikalingų dokumentų priėmimą, pareiškėjų turimo turto įvertinimą bei išvadų dėl teisės į piniginę socialinę paramą parengimą, duomenų, reikalingų piniginei socialinei paramai skirti iš registrų surinkimą, visų duomenų, reikalingų piniginei socialinei paramai skirti, suvedimą į programą „Parama“. Seniūnijos Socialinės paramos skyriaus specialistams piniginės socialinės paramos gavėjų bylas pristato kartą per savaitę, bet ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 25 dienos.

54. Socialinės paramos skyrius atsako už socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų joms išmokėti parengimą, gyventojų, turinčių teisę į piniginę socialinę paramą, sąrašų kompensacijoms apskaičiuoti perdavimą kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms ir už teisingą

kompensacijų apskaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant atskiras kito kuro rūšis.

55. Kompensacijas skaičiuojančios įstaigos atsako už teisingą kompensacijų (išskyrus kito kuro kompensacijas) apskaičiavimą ir sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą.

56. Savivaldybės Centralizuotos buhalterijos skyrius atsako už atsiskaitymą su šilumą ir vandenį tiekiančiomis įmonėmis nustatytu laiku.

57. Lėšų, skiriamų piniginei socialinei paramai, panaudojimo kontrolę atlieka valstybės bei savivaldybės institucijos.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas: Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriui, Tauragės rajono savivaldybės visuomeninių administracinių ginčų komisijai, Klaipėdos apygardos administraciniam teismui administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

59. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, priimtas iki šio Aprašo įsigaliojimo, neperžiūrimas, piniginės socialinės paramos dydis neperskaičiuojamas.

_________