Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOS ORGANIZAVIMO IR KARO TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-723 63 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIP-4380
2016 m. gruodžio 7 d. Nr. 1215
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. rugsėjo 28 d. sprendimą Nr. SV-S-1676 „Dėl įstatymo projekto išvadų“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo Nr. VIII-723 63 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XIIP-4380 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:
1. Įgyvendinant 2012 m. lapkričio 8 d. priimto Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 9, 20, 36, 50, 55, 59, 60, 63, 64, 65, 68, 71, 72, 77, 772 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 651 straipsniu įstatymo Nr. XI-2401 19 straipsnį, krašto apsaugos sistemoje atsisakyta ilgalaikio profesinės karo tarnybos karių aprūpinimo tarnybinėmis gyvenamosiomis patalpomis (tarnybiniais butais). Vykdant minėto įstatymo nuostatas, krašto apsaugos sistemos tarnybinės gyvenamosios patalpos (tarnybiniai butai) buvo perduotos valstybės įmonei Turto bankui. Ši įmonė perduotas patalpas parduoda aukciono būdu. Siūlymas keisti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymą yra nepagrįstas, nes valstybės įmonės Turto banko disponuojamų gyvenamųjų patalpų pardavimo sąlygos yra ne šio įstatymo, bet Lietuvos Respublikos valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr. VIII-729, Lietuvos Respublikos centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo įstatymo Nr. XII-791 ir kitų teisės aktų reguliavimo dalykas.
2. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimuose (2003 m. rugsėjo 30 d., 2005 m. liepos 8 d., 2007 m. lapkričio 23 d.) pažymėta, kad valstybei nuosavybės teise priklausančio turto perdavimas kitų subjektų nuosavybėn (įskaitant jo privatizavimą) konstituciškai pateisinamas, kai tai gali duoti didesnę naudą visuomenei, kai tokiu perdavimu siekiama patenkinti ne vienos socialinės grupės ar atskirų asmenų interesus ar poreikius, bet svarbius, konstituciškai pagrįstus visuomenės poreikius, interesus. Atsižvelgiant į tai, kad tarnybinėmis gyvenamosiomis patalpomis buvo aprūpinti ne tik krašto apsaugos sistemoje tarnaujantys ar tarnavę asmenys, bet ir kitų institucijų tarnautojai, taip pat į tai, kad krašto apsaugos sistemoje dalis karių nebuvo aprūpinti tarnybiniais butais dėl šių butų stokos, o kiti, laikydamiesi įstatymo nustatytų sąlygų, iš jų išsikėlė pasibaigus tarnybos santykiams, suteikus galimybę privatizuoti tarnybines gyvenamąsias patalpas Įstatymo projekte numatytai asmenų grupei, būtų nepagrįstai suteiktos išskirtinės (lengvatinės) sąlygos privatizuoti valstybės turtą ir būtų pažeistas asmenų lygiateisiškumo principas ir diskriminuojami kiti asmenys, kurie dėl objektyvių priežasčių negalėjo ar negali šių gyvenamųjų patalpų įsigyti tokiomis pačiomis sąlygomis.