LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO DOTACIJŲ SKYRIMO ASMENŲ SU NEGALIA REIKALŲ KOORDINAVIMO FUNKCIJOS ATLIKIMUI FINANSUOTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 18 d. Nr. A1-858

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 16 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.11 papunktį:

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto dotacijų skyrimo asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijos atlikimui finansuoti tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. Apskaičiuojant savivaldybės administracijai biudžetiniams metams skiriamų valstybės biudžeto dotacijų darbuotojo (-ų), atliekančio (-ių) asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją, darbo užmokesčiui finansuoti sumas 2024 metams pagal Aprašo 5 punkte nurodytas formules, imamas 2022 metais savivaldybėje gyvenusių asmenų su negalia skaičius ir 2023 metų I ketvirčio vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualiųjų įmonių).

2.2. Aprašo 8 punkto nuostatos, pagal kurias atitinkamiems biudžetiniams metams skirtos valstybės biudžeto dotacijos savivaldybių administracijoms paskirstomos Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu dėl valstybės biudžeto dotacijų skyrimo iki biudžetinių metų pradžios, netaikomos 2024 metais. Valstybės biudžeto dotacijos asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijai atlikti 2024 metams paskirstomos Agentūros direktoriaus įsakymu dėl valstybės biudžeto dotacijų skyrimo iki 2024 m. vasario 1 d.

2.3. Šis įsakymas įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                     Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2023 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. A1-858

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO DOTACIJŲ SKYRIMO ASMENŲ SU NEGALIA REIKALŲ KOORDINAVIMO FUNKCIJOS ATLIKIMUI FINANSUOTI TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto dotacijų skyrimo asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijos atlikimui finansuoti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių administracijoms, atliekančioms asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją, (toliau – valstybės biudžeto dotacijos) apskaičiavimo, paskirstymo, sutarčių su savivaldybės administracijomis dėl valstybės biudžeto dotacijų (toliau – Sutartis) sudarymo, valstybės biudžeto dotacijų pervedimo, išlaidų sąmatų tikslinimo, valstybės biudžeto dotacijų naudojimo ir atsiskaitymo už jų naudojimą tvarką.

2. Valstybės biudžeto dotacijų poreikis atitinkamiems metams planuojamas, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prognozuojamus vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio šalyje rodiklius metais, einančiais prieš atitinkamus planuojamus metus.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatyme.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO DOTACIJŲ APSKAIČIAVIMAS

 

4. Valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių administracijoms biudžetiniams metams sumą apskaičiuoja Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) pagal formulę:

D = DU + A, kur:

D – savivaldybės administracijai biudžetiniams metams skiriamų valstybės biudžeto dotacijų asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijai atlikti suma;

DU – savivaldybės administracijai biudžetiniams metams skiriamų valstybės biudžeto dotacijų darbuotojo (-ų), atliekančio (-ių) asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją, darbo užmokesčiui finansuoti suma (toliau – DU);

A – savivaldybės administracijai biudžetiniams metams skiriamų valstybės biudžeto dotacijų asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijas savivaldybių administracijose atliekančio (-ių) darbuotojo (-ų) suma administracinėms išlaidoms – 900 (devyni šimtai) eurų. Šioms išlaidoms priskiriamos Aprašo 16.2 papunktyje nurodytos išlaidos.

5. DU negali viršyti sumos, apskaičiuotos pagal šias formules:

5.1. savivaldybėms, kuriose praėjusiais metais gyveno daugiau kaip 10 000 asmenų su negalia skaičius:

DU = VDU * 12 * 1,8, kur:

VDU – einamųjų metų I ketvirčio vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualiųjų įmonių) (toliau – VDU);

5.2. savivaldybėms, kuriose praėjusiais metais gyveno 5 001–10 000 asmenų su negalia:

DU = VDU * 12 * 1,3;

5.3. savivaldybėms, kuriose praėjusiais metais gyveno 1 001–5 000 asmenų su negalia:

DU = VDU * 12;

5.4. savivaldybėms, kuriose praėjusiais metais gyveno ne daugiau kaip 1 000 asmenų su negalia:

DU = VDU * 12 * 0,8.

6. Jei apskaičiuotos valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių administracijoms biudžetiniams metams sumos poreikis yra didesnis už Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintą valstybės biudžeto dotacijų sumą ir nėra galimybių šią sumą padidinti iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bendrųjų asignavimų, savivaldybių administracijoms skiriamos valstybės biudžeto dotacijų sumos yra proporcingai mažinamos, tačiau jos negali būti mažesnės už praėjusiais metais savivaldybių administracijoms biudžetiniams metams skirtas valstybės biudžeto dotacijų sumas.

7. Savivaldybės administracija iš jai skirtų valstybės biudžeto dotacijų finansuoja vieną pareigybę negalios koordinavimo funkcijai atlikti ar jos dalį. Prireikus gali būti finansuojama ir daugiau kaip viena pareigybė negalios koordinavimo funkcijai atlikti, neviršijant savivaldybės administracijai skirtos valstybės biudžeto dotacijų sumos, arba papildoma pareigybė ar jos dalis negalios koordinavimo funkcijai atlikti gali būti finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO DOTACIJŲ PASKIRSTYMAS, SUTARČIŲ SUDARYMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO DOTACIJŲ PERVEDIMAS

 

8. Atitinkamiems biudžetiniams metams skirtos valstybės biudžeto dotacijos savivaldybių administracijoms paskirstomos Agentūros direktoriaus įsakymu dėl valstybės biudžeto dotacijų skyrimo iki biudžetinių metų pradžios, atsižvelgiant į atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymo pagal programas ir Aprašą.

9. Įsigaliojus Agentūros direktoriaus įsakymui dėl valstybės biudžeto dotacijų skyrimo, savivaldybių administracijos parengia ir su Agentūra elektroninių ryšių priemonėmis suderina Programos sąmatą, parengtą pagal B-1 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-206 „Dėl biudžeto sudarymo ir vykdymo formų“, (toliau – Programos sąmata) ir išlaidų sąmatą, parengtą pagal Sutartyje nustatytą formą. Prireikus išlaidų sąmata tikslinama Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.

10. Agentūra organizuoja Sutarčių sudarymą ir jas pasirašo. Sutartyse turi būti nustatyta valstybės biudžeto dotacijų pervedimo, grąžinimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jų naudojimą tvarka ir terminai, ataskaitų formos bei kitos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte nurodytos sutarties sąlygos. Prie Sutarčių turi būti pridėta Aprašo 9 punkte nurodyta Programos sąmata ir išlaidų sąmata.

11. Agentūra pagal savivaldybių administracijų parengtas ir su ja suderintas Programos sąmatas kiekvieną ketvirtį pateikia Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui mokėjimo paraiškas dėl valstybės biudžeto dotacijų pervedimo savivaldybių administracijoms Sutartyse nustatytais terminais.

 

IV SKYRIUS

IŠLAIDŲ SĄMATŲ TIKSLINIMAS

 

12. Savivaldybės administracija kartą per ketvirtį iki einamojo ketvirčio paskutinio mėnesio 16 dienos turi teisę Sutartyje nustatyta tvarka tikslinti Programos sąmatą ir (ar) išlaidų sąmatą, nekeisdama Agentūros direktoriaus įsakymu dėl valstybės biudžeto dotacijų skyrimo jai skirtos valstybės biudžeto dotacijų sumos, pateikdama Agentūrai laisvos formos motyvuotą prašymą patikslinti Programos sąmatą ir (ar) išlaidų sąmatą (toliau – prašymas patikslinti Programos ir (ar) išlaidų sąmatą) (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, motyvuotas prašymas) ir Programos ir (ar) išlaidų sąmatos pakeitimo projektą.

13. Agentūra per 5 darbo dienas, išnagrinėjusi savivaldybės administracijos Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka pateiktą prašymą patikslinti Programos ir (ar) išlaidų sąmatą ir pritarusi Programos ir (ar) išlaidų sąmatos projekto tikslinimams, apie tai elektroninių ryšių priemonėmis informuoja savivaldybės administraciją. Jei Programos ir (ar) išlaidų sąmatos projekte Agentūra nustato netikslumų, ji informuoja savivaldybės administraciją jos nurodytu elektroniniu paštu apie nustatytus netikslumus ir prašo juos pašalinti, nustatydama protingą terminą, bet ne ilgesnį nei 5 darbo dienos.

14. Valstybės biudžeto dotacijų paskirstymas Agentūros direktoriaus įsakymu dėl valstybės biudžeto dotacijų skyrimo gali būti keičiamas paaiškėjus, kad savivaldybės administracija valstybės biudžeto dotacijų nepanaudos, įvertinus  numatomų nepanaudoti valstybės biudžeto dotacijų sumą.

Apie numatomą valstybės biudžeto dotacijų nepanaudojimą savivaldybės administracija elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Agentūrą du kartus per metus: iki einamųjų metų liepos 5 d. ir spalio 5 d., nurodydama valstybės biudžeto dotacijų sumą, kuri nebus panaudota, ir jos nepanaudojimo priežastį (-is).

15. Savivaldybės administracija per 5 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus įsakymo dėl valstybės biudžeto dotacijų pakeitimo įsigaliojimo dienos Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka pateikia Agentūrai prašymą patikslinti Programos ir (ar) išlaidų sąmatą ir Programos ir (ar) išlaidų sąmatos pakeitimo projektą. Agentūra, išnagrinėjusi savivaldybės administracijos pateiktą prašymą patikslinti Programos ir (ar) išlaidų sąmatą ir pritarusi Programos ir (ar) išlaidų sąmatos patikslinimui, apie tai elektroninių ryšių priemonėmis informuoja savivaldybės administraciją. Jei Agentūra nustato netikslumų Programos ir (ar) išlaidų sąmatos projekte, ji informuoja savivaldybės administraciją jos nurodytu elektroniniu paštu apie nustatytus netikslumus ir prašo juos pašalinti, nustatydama protingą terminą, bet ne ilgesnį nei 5 darbo dienos.

 

V SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO DOTACIJŲ NAUDOJIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ JŲ NAUDOJIMĄ

 

16. Savivaldybės administracija pagal Sutartį gautas valstybės biudžeto dotacijas naudoja teisės aktų nustatyta tvarka pagal tikslinę paskirtį darbuotojams, atliekantiems asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją, išlaikyti ir administracinėms išlaidoms padengti. Valstybės biudžeto dotacijos gali būti naudojamos išlaidoms, kurios yra tiesiogiai susijusios su asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijos atlikimu, vadovaujantis šiais Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“, (toliau – Klasifikacija) papunkčiais:

16.1. išlaidos, susijusios su asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją savivaldybės administracijoje atliekančių darbuotojų darbo užmokesčiu:

16.1.1. „2.1.1.1.1.1. Darbo užmokestis pinigais“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos – asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją savivaldybės administracijoje atliekančių darbuotojų darbo užmokestis;

16.1.2. „2.1.2.1.1.1. Socialinio draudimo įmokos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos – socialinio draudimo įmokos, mokamos nuo asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją savivaldybės administracijoje atliekančių darbuotojų apskaičiuoto darbo užmokesčio;

16.1.3. „2.7.3.1.1.1. Darbdavių socialinė parama pinigais“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos – nenutrūkstamai mokamas darbo užmokestis asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją savivaldybės administracijoje atliekančių darbuotojų ligos atveju (už pirmas dvi ligos dienas); išmokos įvykus nelaimingam atsitikimui; parama esant sunkiai materialinei padėčiai, mirties ir kitais atvejais; išeitinės išmokos ir nuo jų apskaičiuotos socialinio draudimo įmokos;

16.2. asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijas savivaldybių administracijose atliekančių darbuotojų administracinės išlaidos:

16.2.1. „2.2.1.1.1.16. Kvalifikacijos kėlimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos – asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijas savivaldybių administracijose atliekančių darbuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimo, įgūdžių ugdymo, žinių tobulinimo išlaidos;

16.2.2. „2.2.1.1.1.05. Ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos – ryšių įrangos ir ryšių paslaugų, reikalingų asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijas savivaldybių administracijose atliekančių darbuotojų darbo funkcijoms atlikti, įsigijimo išlaidos;

16.2.3. „2.2.1.1.1.11. Komandiruočių išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos – asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijas savivaldybių administracijose atliekančių darbuotojų darbo funkcijoms atlikti, komandiruočių išlaidos;

16.2.4. „2.2.1.1.1.21. Informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos – asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijas savivaldybių administracijose atliekančių darbuotojų darbo funkcijoms atlikti naudojamos kompiuterinės technikos ir kompiuterinės technikos dalių (monitorių, spausdintuvų, kopijavimo ir daugiafunkcių aparatų, spausdintuvų dažų, USB laikmenų, išmaniųjų telefonų ir kt.) įsigijimo, taip pat informacinių technologijų srities prekių nuomos ir remonto išlaidos;

16.2.5. „2.2.1.1.1.30. Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos – prekių, būtinų asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijas savivaldybių administracijose atliekančių darbuotojų darbo funkcijoms užtikrinti, įsigijimo išlaidos (pavyzdžiui, kanceliarinės prekės).

17. Aprašo 16.2 papunktyje nurodytoms išlaidoms biudžetiniams metams gali būti skiriama ne daugiau kaip 900 (devyni šimtai) eurų.

18. Savivaldybių administracijos Agentūrai teikia lėšų naudojimo ataskaitas Sutartyje nurodyta tvarka ir terminais.

19. Biudžetiniams metams savivaldybių administracijoms skirtos valstybės biudžeto dotacijos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka pagal tikslinę paskirtį iki biudžetinių metų gruodžio 31 d.

20. Savivaldybių administracijos biudžetiniais metais nepanaudotas valstybės biudžeto dotacijas privalo grąžinti Agentūrai iki kitų metų sausio 5 dienos.

21. Agentūra savivaldybių administracijų grąžintas lėšas į valstybės iždo sąskaitą grąžina iki kitų metų sausio 10 d.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Savivaldybių administracijoms atliekant asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkciją, siekiant Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme nurodyto asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijos tikslo, rekomenduojama vadovautis Pavyzdiniu asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijos tikslui įgyvendinti vykdomų veiklų sąrašu (priedas).

23. Savivaldybių administracijos privalo užtikrinti, kad joms skirtos valstybės biudžeto dotacijos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, vadovaujantis šių lėšų naudojimą reglamentuojančių teisės aktų ir Sutarčių nuostatomis.

24. Agentūra koordinuoja ir kontroliuoja Sutarčių vykdymą, kad savivaldybių administracijoms skirtos valstybės biudžeto dotacijos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį.

25. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir (ar) Agentūra turi teisę tikrinti, o savivaldybės administracija privalo teikti visą informaciją, susijusią su valstybės biudžeto dotacijomis, jų panaudojimu, taip pat informaciją, kurios reikia, siekiant įvertinti ir užtikrinti valstybės biudžeto dotacijų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

26. Valstybės biudžeto dotacijas, panaudotas ne pagal tikslinę paskirtį ir (ar) nesilaikant Sutarčių, lėšų naudojimą reglamentuojančių teisės aktų, savivaldybių administracijos grąžina Agentūrai arba jos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.

28. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

29. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

__________________

 

Valstybės biudžeto dotacijų skyrimo asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijos atlikimui finansuoti tvarkos aprašo

priedas

 

 

PAVYZDINIS ASMENŲ SU NEGALIA REIKALŲ KOORDINAVIMO FUNKCIJOS TIKSLUI ĮGYVENDINTI VYKDOMŲ VEIKLŲ SĄRAŠAS

 

1. Asmens su negalia teisių apsaugos užtikrinimo priemonių planavimas savivaldybės planavimo dokumentuose, Asmens su negalia gerovės tarybos veiklos savivaldybėse koordinavimas, stebėsena, kaip savivaldybės teritorijoje yra įgyvendinama asmenų su negalia socialinės integracijos politika ir užtikrinamos asmenų su negalia teisės, nustatytos tarptautiniuose dokumentuose, kuriuos Lietuvos Respublika yra ratifikavusi ar kitaip prie jų prisijungusi, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

2. Duomenų apie savivaldybės teritorijoje gyvenančių asmenų su negalia padėtį (pavyzdžiui, asmenų su negalia skaičių, jų pasiskirstymą pagal amžių, lytį, negalios sunkumą, pobūdį), paslaugų ir (ar) pagalbos asmenims su negalia prieinamumą bei poreikį, rinkimas, sisteminimas, analizavimas, išvadų ir pasiūlymų savivaldybės administracijos direktoriui ir (ar) savivaldybės institucijoms teikimas (atliekama statistinių duomenų, gaunamų iš Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra), pagrindu).

3. Efektyvaus tarpžinybinio įvairių sektorių bendradarbiavimo asmenų su negalia socialinės integracijos politikos formavimo ir įgyvendinimo savivaldybėje skatinimas ir inicijavimas, siekiant koordinuotai ir kompleksiškai spręsti savivaldybės teritorijoje gyvenančių asmenų su negalia problemas ir sudaryti sąlygas jų savarankiškam gyvenimui bendruomenėje.

4. Bendradarbiavimas su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Agentūra, kitomis valstybės ir savivaldybės institucijomis bei įstaigomis, dirbančiomis asmenų su negalia socialinės integracijos politikos srityje, nevyriausybinėmis organizacijomis, atstovaujančiomis asmenų su negalia teisėms ir interesams, (toliau nevyriausybinės organizacijos) siekiant užtikrinti asmenų su negalia teisių apsaugos užtikrinimo priemonių ir paslaugų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje.

5. Su asmenų su negalia socialinės integracijos politika tiesiogiai susijusių teisės aktų projektų rengimo inicijavimas, jų rengimas, galiojančių teisės aktų įgyvendinimo savivaldybėje užtikrinimas ir stebėsena.

6. Pagalbos plane asmeniui su negalia nustatytų individualiųjų pagalbos poreikių tenkinimo užtikrinimas, vykdant pagalbos koordinavimą, kontroliavimą bei bendradarbiavimą su Agentūra.

7. Asmenų su negalia socialinės integracijos politikos kokybės vertinimo savivaldybėje inicijavimas ir dalyvavimas jį vykdant.

8. Asmenų su negalia ar jų atstovų, savivaldybių įstaigų ir (ar) nevyriausybinių organizacijų konsultavimas bei informavimas apie savivaldybėje įgyvendinamas asmens su negalia teisių apsaugos užtikrinimo priemones ir (ar) paslaugas bei šios informacijos viešinimas ir sklaida (priemonės ir (ar) paslaugos pavadinimas, teikiančio subjekto pavadinimas, teikimo vieta, telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti).

9. Gerosios patirties perėmimas iš užsienio šalių ir kitų savivaldybių bei keitimasis patirtimi, įgyta įgyvendinant asmenų su negalia socialinės integracijos politiką savivaldybėje.

10. Pasitarimų, konferencijų, seminarų ir kitų renginių, susijusių su asmenų su negalia socialinės integracijos politika, organizavimas savivaldybėje.

 

__________________________

bobą