baltos zuvys

 

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 28 d. Nr. T-258

Švenčionys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu ir 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 22 ir 24 straipsniais, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Švenčionių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Strateginio planavimo Švenčionių rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 27 d. sprendimą Nr. T-261 „Dėl Švenčionių rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

SAVIVALDYBĖS MERAS                                                                           RIMANTAS KLIPČIUS

 

 

PATVIRTINTA

Švenčionių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gruodžio 28 d. sprendimu Nr. T-258

 

 

STRATEGINIO PLANAVIMO ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginio planavimo Švenčionių rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Švenčionių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimo, svarstymo ir tvirtinimo, įgyvendinimo stebėsenos, numatytų pasiekti rezultatų vertinimo, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimo ir svarstymo, Savivaldybės gyventojų įtraukimo į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimo tvarką.

2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Asignavimai – valstybės biudžete arba Savivaldybės biudžete patvirtinta lėšų išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau – turtas) įsigyti suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš valstybės biudžete arba Savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką valstybės iždą valdančiai institucijai arba Savivaldybės administracijai, patvirtintoms programoms finansuoti.

2.2. Efekto vertinimo kriterijus – vizijos ir (ar) strateginio tikslo vertinimo rodiklis, kuris parodo naudą, kurią patiria ne tik tiesioginiai naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo Savivaldybės valdymo srities veiklos rezultatą, jo kokybę, tiesiogiai atspindi Savivaldybės vizijos ir (ar) strateginio tikslo įgyvendinimą, visuomenės lūkesčius).

2.3. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.4. Priemonės vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, seniūnija, į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantis valstybės karjeros tarnautojas, įstaiga ar organizacija, atsakinga už konkrečios priemonės ir (ar) veiklos planavimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir atsiskaitymą už įgyvendinimo rezultatus.

2.5. Proceso arba indėlio vertinimo kriterijus – metinio veiklos plano rezultatai, kurie išreiškiami vertinimo rodikliais, kurie matuoja ir parodo vidinius institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms funkcijoms atlikti.

2.6. Produkto kriterijus – uždavinio (priemonės) įgyvendinimo vertinimo kriterijus, t. y. materialinis ar intelektinis produktas ir (ar) paslaugos, kurios atsiranda tikslingai naudojant išteklius, skirtus uždaviniui (priemonei) įgyvendinti (parodo suteiktų paslaugų ar sukurtų produktų apimtis / kiekį).

2.7. Rezultato kriterijus – strateginio prioriteto / tikslo ir (ar) programos tikslo pasiekimo vertinimo rodiklis, kuris parodo naudą, kurią patiria tiesioginiai naudos gavėjai (parodo strateginio prioriteto / tikslo ir (ar) programos tikslo vykdytojų veiklos rezultatą, jo kokybę, rodiklio pagalba įvertinamos pagrindinės programos veiklos, parodomas programos turinys ir tiesioginis jos rezultatas).

2.8. Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.9. Savivaldybės administracijos, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – MVP) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų, uždavinių, atskirų priemonių ir (ar) veiklų), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus skirti asignavimus. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, o Savivaldybės biudžetinės įstaigos MVP tvirtina įstaigos vadovas, suderinęs su atitinkamais Savivaldybės administracijos padaliniais.

2.10. Vilniaus regiono plėtros planas (toliau – RPP) – 4–10 metų trukmės planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane nustatytas teritorijos naudojimo privalomąsias nuostatas, pateikiama išsami regiono situacijos analizė, įvertinamas numatomas nacionalinių plėtros programų įgyvendinimo poveikis regiono lygiu, prireikus detalizuojamos regionui Regionų plėtros programoje nustatytos išankstinės sąlygos, kurias Regiono plėtros taryba ir regiono savivaldybės turi įgyvendinti ir užtikrinti jų laikymąsi, siekdamos veiksmingo ir rezultatyvaus pažangos uždavinių įgyvendinimo, nurodomi regiono plėtros tikslai ir regiono plėtros uždaviniai, suplanuojamos regiono plėtros tikslus ir regiono plėtros uždavinius įgyvendinančios priemonės ir (arba) projektai, nurodomos preliminarios kiekvienai pažangos priemonei ir (arba) projektui įgyvendinti reikalingos pažangos lėšos, nustatomi rezultato rodikliai.

2.11. Savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – strateginio planavimo dokumentas, rengiamas ne trumpesniam kaip 7 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. SPP skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti. Strateginis plėtros planas yra kompleksinis strateginio planavimo dokumentas, kuriuo nustatoma bendroji savivaldybės plėtros strategija: plėtros prioritetai, tikslai, uždaviniai, priemonės strategijai įgyvendinti bei įgyvendinimo etapai. Strateginis plėtros planas sudaro galimybes nustatyti dabartinę Švenčionių rajono vietą ir reikšmę šalies ekonominiame bei socialiniame gyvenime, įvertinti nuolat kintančias plėtros tendencijas, išanalizuoti jų reikšmę savivaldybės politikai.

2.12. Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – kasmet atnaujinamas strateginio planavimo dokumentas, kuris rengiamas 3 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. SVP detalizuoja SPP ir (ar) Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, yra sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.13. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau – SVP programa) esminė savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiams tikslams pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos (pagal poreikį), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.14. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.15. Strateginio planavimo darbo grupė (toliau – SPDG) – savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta darbo grupė, kurią sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos vadovai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, socialinių ir ekonominių partnerių atstovai. SPDG stebi ir vertina Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo procesą, aprobuoja strateginius tikslus bei programas, metines ataskaitas, teikia pasiūlymus dėl strateginio planavimo proceso tobulinimo.

2.16. Programų koordinatoriai – savivaldybės mero potvarkiu paskirti savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų savivaldybės strateginio veiklos plano programų rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.

2.17. Maksimalių asignavimų sritims/funkcijoms/programoms prognozuojamas planas – Savivaldybės tarybos tvirtinama maksimalių asignavimų prognozė vieneriems metams, kuri yra pagrindas SVP projekto tikslinimui.

2.18. Tikslas (strateginis tikslas) – ilgos, vidutinės ar trumpos trukmės planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.

2.19. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti strateginio planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.

2.20. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio, priemonės ir (ar) veiklos įgyvendinimą.

3. Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika).

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

4. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai (SPP, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos, SVP, MVP) ir Savivaldybės institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus ir viešinimą.

5. Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviai:

5.1. Savivaldybės taryba;

5.2. Savivaldybės administracija;

5.3. Savivaldybės biudžetinės įstaigos;

5.4. Savivaldybės valdomos įmonės ir savivaldybės viešosios įstaigos.

6. Strateginio planavimo dokumentų rengimo principai:

6.1. kryptingumas, darnumas ir integralumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią Savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą Savivaldybės finansų planavimą ir panaudojimą. Ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos turi pereiti į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Finansų planavimo dokumentuose turi būti numatytas finansavimas planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytoms veikloms įgyvendinti;

6.2. veiksmingumas ir orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad būtų pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;

6.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų ir naujų veiklos tobulinimo būdų;

6.4. atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai, kaip jų pasiekti, nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos – vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje;

6.5. bendradarbiavimas – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems strateginio planavimo sistemos dalyviams, racionaliai naudojant jų turimus žmogiškuosius, materialinius ir finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;

6.6. lyčių lygybės rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių aspekto integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią kliūtims susidaryti arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams.

7. SPP ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos pradedamos rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtinamos iki SVP projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą. SVP ir Savivaldybės biudžeto projektai teikiami Savivaldybės tarybai tvirtinti tuo pačiu metu. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo grafiko forma pateikiama šio Tvarkos aprašo 1 priede.

8. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:

8.1. SPP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

8.2. savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa, kurią tvirtina Savivaldybės taryba;

8.3. SVP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

8.4. Savivaldybės administracijos MVP teikiami tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui. Kitų Savivaldybės biudžetinių įstaigų parengti ir su atitinkamais Savivaldybės administracijos padaliniais suderinti MVP teikiami tvirtinti šių įstaigų vadovams.

9. Galimi interesų grupių dalyvavimo Savivaldybės strateginio planavimo procese būdai:

9.1. tiesioginis interesų grupių atstovų dalyvavimas, pagrįstas bendradarbiavimu ir partneryste, Savivaldybės strateginio plėtros ir veiklos planavimo organizacinių struktūrų veikloje;

9.2. interesų grupių informavimas ir konsultavimasis – interesų grupėms pateikiami strateginio planavimo dokumentų projektai ar jų dalys raštu arba Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt ir konsultuojamasi vykstant strateginio planavimo procesui.

10. Strateginio planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Strateginio valdymo metodika, šiuo Tvarkos aprašu, kitais teisės aktais reglamentuojančiais strateginį planavimą ir atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą. Strateginio planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus įgyvendinti planuojama per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Strateginio planavimo dokumentų schema pateikta šio Tvarkos aprašo 2 priede. Vienų strateginio planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų strateginio planavimo dokumentų nuostatoms.

 

III SKYRIUS

SPP IR SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

11. Už SPP rengimo organizavimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną, tikslinimą ir atsiskaitymą už įgyvendinimo rezultatus atsakingas Savivaldybės meras, už šių darbų organizavimą – Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius. SPP rengia Savivaldybės administracijos padalinių, atsakingų už atskiras veiklos sritis, darbuotojai. SPP gali būti rengiamas ir / arba pasitelkus išorinį konsultacinių paslaugų teikėją.

12. SPP yra skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus. SPP turi derėti su Savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir regionų plėtros planais. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis.

13. SPP struktūra:

13.1. bendroji informacija - nurodomas SPP rengimo tikslas, SPP laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, pateikiama kita svarbi informacija;

13.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė - pateikiama Savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir Savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus;

13.3. Savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija – nurodoma Savivaldybės teritorijos, socialinės ir ekonominės situacijos būklė, kurios bus siekiama įgyvendinant SPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą;

13.4. Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams, bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės;

13.5. preliminarus lėšų SPP įgyvendinti poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;

13.6. RPP pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba kuriuos įgyvendinant dalyvauja Savivaldybė, preliminarios projektams įgyvendinti skiriamos pažangos lėšos, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti;

13.7. kiti Savivaldybės lėšomis finansuojami projektai;

13.8. SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos ir kita reikalinga informacija.

14. SPP projektui rengti gali būti sudarytos viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės (toliau – darbo grupės), į kurių sudėtį gali įeiti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Švenčionių rajone veikiančių organizacijų atstovai bei Savivaldybės bendruomenės nariai. Darbo grupių sudėtį tvirtina Savivaldybės meras potvarkiu.

15. Parengtas SPP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt ir pradedamas viešas jo svarstymas. Savivaldybės bendruomenės nuomonei esminiais Savivaldybės plėtros klausimais sužinoti gali būti rengiami susirinkimai, skelbiami informaciniai straipsniai vietos spaudoje, rengiamos apklausos Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt, galima kviesti teikti pasiūlymus raštu ir pan.

16. Pasibaigus viešam svarstymui, patikslintas SPP projektas svarstomas SPDG posėdyje, organizuojamas jo svarstymas komitetuose bei teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

17. SPP gali būti tikslinamas pasikeitus aplinkybėms. Pasiūlymai dėl šio plano pakeitimo raštu pateikiami Savivaldybės merui.

18. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius rengia SPP pakeitimo projektą ir organizuoja jo svarstymą SPDG posėdyje.

19. SPP pakeitimai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

20. SPP ir jo pakeitimų Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt skelbimą organizuoja Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius.

21. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme.

22. Atsižvelgiant į poreikius, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programoms taikoma SPP arba SVP struktūra.

23. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programas tvirtina Savivaldybės taryba.

24. Už savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys Savivaldybės administracijos padaliniai, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų vadovai.

25. Informacija apie Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos padalinių, Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų metinėse veiklos ataskaitose arba, atsiradus poreikiui, rengiamos ir teikiamos svarstyti Savivaldybės tarybai atskiros šių dokumentų įgyvendinimo ataskaitos.

 

IV SKYRIUS

SVP STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

26. SVP rengiamas 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais jį tikslinant). SPV pradedamas rengti ne vėliau kaip rugsėjo 15 d., planuojant Savivaldybės veiklą 3 metų laikotarpiui, detalizuoja SPP, RPP ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

27. SVP rengimo formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu.

28. SVP rengiami vadovaujantis SPP, Savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.

29. SVP pateikiama ši informacija:      

29.1. Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai - pateikiamas pagrindinis Savivaldybės funkcionavimo tikslas, apibūdinantis veiklos kryptis ir parodantis santykius su vietos bendruomene;

29.2. SPP nurodyti Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;

29.3. planuojami 3 metų asignavimai, skirti Nacionalinio pažangos plano ir (ar) SPP programose numatytoms pažangos priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;

29.4. planuojami pasiekti rezultatai;

29.5. Savivaldybės programos;

29.6. RPP pažangos priemonės ir projektai;

29.7. Savivaldybės įgyvendinami projektai, kurie neįtraukti į RPP;

29.8. valstybės biudžeto dotacijos ir jų vertinimo ir stebėsenos rodikliai;

29.9. Savivaldybės valdomų įmonių planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;

29.10. kita svarbi susijusi informacija.

30. SVP projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų peržiūra, pasiektų rezultatų įvertinimu.

31. Programų vykdytojai, atsižvelgdami į SPP, kiekvienais metais iki einamųjų metų rugsėjo 10 d. pateikia informaciją apie planuojamą veiklą bei lėšų poreikį trejų metų laikotarpiui SVP programų koordinatoriams, esant poreikiui – Savivaldybės administracijos Finansų skyriui, Strateginio planavimo skyriui bei prireikus ją tikslina.

32. Programų koordinatoriai peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka kuruojamų biudžetinių įstaigų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.

33. Planuodami išlaidas, Savivaldybės administracijos padaliniai privalo griežtai laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais patvirtintų piniginių ir natūrinių normų bei limitų, skaičiuodami darbo užmokesčio poreikį – vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais patvirtintais įstaigų pareigybių skaičiais, pareigybių pavadinimais ir darbo užmokesčio koeficientais bei kitomis darbo apmokėjimo sąlygomis.

34. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius, įvertindamas Savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių resursų galimybes, parengia maksimalių asignavimų sritims/funkcijoms/programoms prognozuojamo plano projektą ir kiekvienais metais iki einamųjų metų gruodžio 31 d. teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

35. Įvertinę Savivaldybės administracijos padalinių, kuruojamų įstaigų pateiktą informaciją bei įvertindami maksimalius asignavimus ateinantiems metams programų koordinatoriai kiekvienais metais iki einamųjų metų gruodžio 31 d. parengia programų projektus, kuriuos pateikia Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriui.

36. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius suformuluoja (patikslina) Savivaldybės misiją, įvertina ir užtikrina misijos, strateginių tikslų ir programų suderinamumą ir kiekvienais metais iki einamųjų metų sausio 20 d. parengia SVP projektą.

37. Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt, sudaromos galimybės Savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu Savivaldybės administracijoje ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus.

38. Gauti pasiūlymai nagrinėjami SPDG posėdyje, prireikus SVP projektas patikslinamas, organizuojamas jo svarstymas Savivaldybės tarybos komitetuose bei teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai kiekvienais metais iki einamųjų metų vasario mėn. pabaigos.

39. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius organizuoja jo paskelbimą Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt.

40. Savivaldybės SVP projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Parengtas SVP projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai turi atitikti SVP programoms įgyvendinti numatytus asignavimus.

41. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, pradedama jo nuolatinė įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems Savivaldybės administracijos padaliniams, programų koordinatoriams, Savivaldybės merui stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.

42. SVP įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo pažangos vertinimą.

43. Pasiūlymus dėl SVP pakeitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės meras, Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos padalinių ir įstaigų vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

44. Pasiūlymai dėl SVP tikslinimo teikiami Savivaldybės merui raštu arba nurodytu elektroniniu paštu. SVP tikslinamas vadovaujantis SVP įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti, kad būtų pasiekti nustatyti tikslai ir įgyvendinti numatyti uždaviniai.

45. Atlikus siūlomų pakeitimų analizę, parengiamas SVP pakeitimo projektas.

46. SVP pakeitimo projektas svarstomas Savivaldybės tarybos komitetuose ir teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

47. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP pakeitimus, Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius organizuoja jo paskelbimą Savivaldybės interneto svetainėje  www.svencionys.lt

48. Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių savininkė arba dalininkė yra Savivaldybė (toliau – viešosios įstaigos), savivaldybės valdomos įmonės savo strateginius veiklos planus ir ataskaitas dėl jų įgyvendinimo rengia, svarsto, tvirtina ir viešina jų veiklą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS

 

49. Kiekvienais metais iki einamųjų metų balandžio 15 d. programų koordinatoriai parengia ir pateikia Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriui SVP programų įgyvendinimo metines ataskaitas.

50. SVP programų įgyvendinimo metinių ataskaitų formas ir jų pildymo rekomendacijas tvirtina Savivaldybės meras potvarkiu.

51. SVP programų įgyvendinimo metinėse ataskaitose pateikiama informacija apie tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą, iškylančias problemas ir priežastis, dėl kurių nebuvo pasiekti tikslai ar uždaviniai, asignavimų panaudojimą programos tikslams pasiekti.

52. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius išanalizavęs programų koordinatorių pateiktas programų įgyvendinimo metines ataskaitas, jas apibendrina ir  kiekvienais metais iki einamųjų metų gegužės 31 d. parengia SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.

53. Parengęs SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius organizuoja jos svarstymą SPDG, Savivaldybės tarybos komitetuose ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai kiekvienais metais iki einamųjų metų liepos
31 d.

54. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą, Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius organizuoja jos paskelbimą Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt.

 

VI SKYRIUS

MVP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

55. Vadovaujantis patvirtintu SVP, rengiami Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP.

56. MVP detalizuojami SVP planuojamų programų pažangos ir tęstinės veiklos uždaviniai ir priemonės.

57. MVP nustatomais rodikliais turi būti siekiama SVP nustatytų veiklos tikslų ir pažangos bei tęstinės veiklos uždavinių įgyvendinimo. MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

58. MVP formą ir jos pildymo rekomendacijas tvirtina Savivaldybės meras potvarkiu, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP formas tvirtina šių įstaigų vadovai.

59. Savivaldybės administracijos padaliniai parengia savo padalinio MVP ir juos pateikia Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriui per 2 savaites po SVP patvirtinimo.

60. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius apibendrina Savivaldybės administracijos padalinių MVP pateiktą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

61. Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai parengia savo seniūnijos MVP projektus, juos apsvarsto savo seniūnijos seniūnaičių sueigoje ir pateikia Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriui per 3 savaites po SVP patvirtinimo.

62. Seniūnijų MVP tvirtina Savivaldybės meras potvarkiu.

63. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengia ir tvirtina šių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos padaliniais.

64. MVP tvirtinami ne vėliau kaip per 60 dienų nuo atitinkamų metų Savivaldybės SVP patvirtinimo dienos.

65. Patvirtinti Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP skelbiami šių įstaigų interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos MVP ir seniūnijų MVP skelbimą Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt organizuoja Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius, kitų Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP šių įstaigų interneto svetainėse – įstaigų vadovai.

66. Savivaldybės administracijos padalinių vadovai, seniūnai MVP įgyvendinimo metines ataskaitas parengia ir pateikia Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriui kiekvienais metais iki einamųjų metų vasario 15 d.

67. Prieš seniūnijos MVP įgyvendinimo metinės ataskaitos pateikimą seniūnai parengtas metines ataskaitas svarsto savo seniūnijos išplėstinėje seniūnaičių sueigoje. Kartu su seniūnijos MVP įgyvendinimo ataskaita teikiamas seniūnaičių sueigos sprendimas.

68. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius kiekvienais metais iki einamųjų metų kovo 31 d. parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl Savivaldybės administracijos, seniūnijų MVP įgyvendinimo metinių ataskaitų patvirtinimo.

69. Kitų Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines ataskaitas rengia ir tvirtina šių įstaigų vadovai kiekvienais metais iki einamųjų metų kovo 20 d.

70. Patvirtintos Savivaldybės administracijos, seniūnijų, kitų Savivaldybės biudžetinių įstaigų ataskaitos yra vieši dokumentai, kurie kiekvienais metais iki einamųjų metų kovo 31 d. paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt. Kiekviena Savivaldybės biudžetinė įstaiga savo ataskaitą papildomai skelbia savo interneto svetainėje (jei ją turi).

 

 

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. Šiame Tvarkos apraše neaptarti klausimai dėl strateginio planavimo tvarkos sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Strateginio valdymo metodika ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais strateginį planavimą.

72. Šį Tvarkos aprašą tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba.

___________________________________