JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. balandžio 30 d. Nr. 1 TS-0118

jonava

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. liepos 31 d. sprendimo Nr. 1TS-0248 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Mindaugas Sinkevičius

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2015 m. balandžio 30  d.

sprendimu Nr. 1 TS - 0118

 

 

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokėjimo už socialines paslaugas Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą, pagalbos pinigų mokėjimo, mokėjimo už dienos socialinę globą, trumpalaikę ir ilgalaikę socialinę globą, asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą bei atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus bei kitas sąlygas.

2. Šis Aprašas taikomas Jonavos rajono gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą Jonavos rajone ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų sąrašus. Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir organizuoja Jonavos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (globėjo, rūpintojo, įgalioto asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos, teikiančios paslaugas, tarpusavio rašytiniu susitarimu.

3. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į teikiamų asmeniui (šeimai) socialinių paslaugų rūšį ir asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis apibrėžia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintas Socialinių paslaugų katalogas.

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą. Asmens (šeimos) pajamos ir turtas apskaičiuojamas, turimo turto vertė ir turto vertės normatyvas nustatomi vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5. Ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugų teikimą socialinės globos įstaigose, parinktose atsižvelgiant į socialinės globos gavėjo interesus, Savivaldybė finansuoja tiesiogiai, sudarydama socialinės globos lėšų kompensavimo sutartis (toliau vadinama - sutartis), tarp savivaldybės administracijos, paslaugas teikiančios įstaigos, paslaugų gavėjo ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

6. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

7. Mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dydis nustatomas, atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

8. Nemokamai teikiamos bendrosios socialinės paslaugos - informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo.

9. Nemokamai visos bendrosios paslaugos teikiamos: 

9.1. asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą;

9.2. asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

10. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas paslaugų gavėjai moka pagal teisės aktais patvirtintas mokėjimų formas: sąskaitas faktūras, pinigų gavimo kvitus ir pan.

11. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

12. Mokestis už bendrąsias socialines paslaugas imamas socialinių paslaugų teikėjo nustatytu terminu pagal Savivaldybės tarybos nustatytą bendrųjų socialinių paslaugų kainą.

 

III. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

13. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų. Asmens, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau-VRP) dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų.

14. Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų. Šeimos, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 5 procentų šeimos pajamų.

15. Socialinė priežiūra teikiama nemokamai:

15.1. asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą;

15.2. socialinės rizikos šeimoms ir jų vaikams;

15.3. socialinės rizikos vaikams;

15.4. krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, 7 pirmąsias kalendorines dienas.

16. Asmuo (šeima) gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo ar mokestis už socialinę priežiūrą gali būti sumažintas šio Aprašo IX dalyje numatytais atvejais.

17. Mokestis už socialinę priežiūrą imamas už praėjusį mėnesį socialinių paslaugų teikėjo nustatytu terminu.

18. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydžiai:

18.1. jei pajamos sudaro nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – 10 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

18.2. jei pajamos sudaro nuo 3 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 20 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

18.3. jei pajamos sudaro nuo 4 iki 5 valstybės remiamų pajamų dydžio – 40 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

18.4. jei pajamos sudaro nuo 5 iki 6 valstybės remiamų pajamų dydžio – 80 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

18.5. jei pajamos sudaro virš 6 valstybės remiamų pajamų dydžio – 100 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio.

Asmens (šeimos) pajamos per mėn.

Pajamos nuo 2 iki 3 VRP

Pajamos nuo 3 iki 4 VRP

Pajamos nuo 4 iki 5 VRP

Pajamos nuo 5 iki 6 VRP

Pajamos virš 6 VRP

Mokėjimas už socialinę priežiūrą

10%

20%

40%

80%

100%

* Asmens įmokos dydis priklauso nuo suteiktų paslaugų valandų skaičiaus (per mėnesį ) ir jo gaunamų pajamų dydžio. Paslaugų įkainis (už 1 mėn.) = mėn. val. skaičius x minimalus valandinis atlygis.

19. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, o socialinės rizikos suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

 

IV. PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

20. Pagalbos pinigai skiriami atsižvelgiant į seniūnijos socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadą, rekomendaciją bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) teikti skiriant pagalbos pinigus.

21. Pagalbos pinigai gali būti mokami asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) mažesnės už VRP dvigubą dydį:

21.1. suaugusiam asmeniui su negalia ar senyvo amžiaus asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, kurią asmeniui (šeimai) gali suteikti kiti asmenys, šias atvejais:

21.1.1. kai paslaugų gavėjas gyvena atokioje savivaldybės vietovėje;

21.1.2. kai šeimos narys, globėjas, rūpintojas ar kitas asmuo laikinai dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, mokymosi ir kt.) negali prižiūrėti asmens, kuriam reikalinga priežiūra.

21.2. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, tik asmens (šeimos) sutikimu raštu.

22. Pagalbos pinigai nemokami asmeniui, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis ir asmuo (jo rūpintojas, globėjas) gauna specialiosios nuolatinės slaugos ar specialiosios nuolatinės priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją.

23. Pagalbos pinigų skyrimo terminas – iki 12 mėnesių. Esant reikalui, mokėjimo terminas gali būti pratęstas.

24. Pagalbos pinigų suma negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros, kurių poreikis nustatytas asmeniui (šeimai), kainą, bet ne daugiau 1 bazinės socialinės išmokos (BSI) dydžio.

25. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Skyrius ir Socialinių paslaugų centras (toliau – Centras). Centro atsakingi darbuotojai ne mažiau kaip 2 kartus per metus lankosi pagalbos pinigų gavėjo namuose, vertina, ar pinigai naudojami pagal paskirtį ir vertinimo išvadas pateikia Skyriui. Sprendimą dėl pagalbos pinigų asmeniui (šeimai) skyrimo ir nutraukimo rajono socialinių klausimų koordinavimo komisijos siūlymu priima administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

26. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas šiais atvejais:

26.1. pagalbos pinigų gavėjui mirus;

26.2. nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį (ne paslaugoms pirkti);

26.3. padidėjus asmens pajamoms, kai asmens pajamos didesnės už VRP dvigubą dydį;

26.4. atlikus poreikio socialinėms paslaugoms naują vertinimą, kai nėra poreikio bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai;

26.5. išvykus gyventi į kitos savivaldybės teritoriją;

26.6. paskyrus asmeniui specialaus poreikio nuolatinei priežiūrai (pagalbai) ar specialaus poreikio nuolatinei slaugai tikslinę kompensaciją.

 

V. MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

27. Mokėjimą už dienos socialinę globą sudaro:

27.1. valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams lėšos, skiriamos  asmenų su sunkia negalia socialinei globai finansuoti.

27.2. asmens pajamos:

27.2.1. vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų;

27.2.2. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų;

27.2.3. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

27.3. Savivaldybės biudžeto lėšos.

27.4. Savivaldybės biudžeto lėšos ar Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšos socialinėms paslaugoms skiriamos likusiai paslaugos daliai finansuoti.

28. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis, sudaro:

28.1. vieno gyvenančio asmens – 20 procentų asmens pajamų;

28.2. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio – 20 procentų asmens pajamų;

28.3. asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį – 50 procentų asmens pajamų.

29. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

30. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas maitinimosi išlaidų dalimi (kai maitinimo paslaugos įskaičiuojamos į bendrą dienos socialinės globos kainą). Maitinimo išlaidas tvirtina Savivaldybės taryba.

31. Mokestis už dienos socialinę globą imamas už praėjusį mėnesį socialinių paslaugų įstaigos nustatytu terminu.

32. Mokestis už dienos socialinę globą asmens namuose nustatomas, atsižvelgiant į suteiktų paslaugų valandų skaičių (per mėnesį) ir asmens (šeimos) gaunamas pajamas. Paslaugų įkainis (už 1 mėn.) = mėn. val. skaičius x minimalus valandinis atlygis. Už dienos globos namuose paslaugas asmenys, kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, moka:

32.1. jei pajamos sudaro nuo 3 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 20 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

32.2. jei pajamos sudaro nuo 4 iki 5 valstybės remiamų pajamų dydžio – 40 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

32.3. jei pajamos sudaro nuo 5 iki 6 valstybės remiamų pajamų dydžio – 80 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

32.4. jei pajamos sudaro virš 6 valstybės remiamų pajamų dydžio – 100 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio.

 

Asmens (šeimos) pajamos per mėn.

Pajamos nuo  3 iki 4 VRP

Pajamos nuo 4 iki 5 VRP

Pajamos nuo 5 iki 6 VRP

Pajamos virš 6 VRP

Mokėjimas už dienos socialinę globą asmens namuose

20%

40%

80%

100%

32.5. Esant dienos socialinės globos paslaugų skyrimui išimties tvarka, Socialinės priežiūros ir dienos socialinės globos namuose komisijos sprendimu, mokestį už dienos socialinę globą asmens namuose moka asmenys, kurių pajamos didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį (nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – 10 procentų Valstybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio);

32.6. asmuo gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo už dienos socialinę globą ar jis gali būti sumažintas šio Aprašo IX dalyje numatytais atvejais.

 

VI. MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

33. Mokėjimą už trumpalaikę socialinę globą sudaro:

33.1. valstybės lėšos. Nustatytas mokėjimas už socialinę globą įstaigai padengiamas iš valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos Savivaldybės biudžetui valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti socialinei globai asmenims su sunkia negalia ir globos (rūpybos) išmokoms finansuoti vaikams, likusiems be tėvų globos;

33.2. asmens pajamų dalis. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis sudaro 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti;

33.3. Savivaldybės lėšos. Jei 35.1 ir 35.2 punktuose nurodytų lėšų mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą įstaigoje nepakanka, trūkstamą paslaugos dalį finansuoja Savivaldybė.

34. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

35. Nemokamai teikiama trumpalaikė socialinė globa:

35.1. krizių atvejais 30 kalendorinių dienų, kai suaugęs socialinės rizikos asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei;

35.2. likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui.

 

VII. MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

36. Suaugę asmenys su negalia, senyvo amžiaus asmenys ir vaikai su negalia už ilgalaikę socialinę globą moka 80 procentų realiai gaunamų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, 100 procentų šios kompensacijos skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, 100 procentų šios kompensacijos skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

37. Jeigu suaugusiojo asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

38. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

39. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

 

VIII. ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

40. Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo Aprašu, vertina pageidaujančio gauti socialines paslaugas asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas.

41. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybes nevertinamos, kai asmuo (šeima):

41.1. pageidauja socialinių paslaugų papildomai;

41.2. pageidauja bendrųjų socialinių paslaugų, išskyrus tuos atvejus kai nesutinka su savivaldybės tarybos nustatytu mokėjimo dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai;

41.3. sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

42. Duomenis apie asmens (šeimos) pajamas ir turtą pateikia pats asmuo (šeima), ar jo globėjas, rūpintojas, išskyrus duomenis, kuriuos Socialinės paramos skyrius gauna pagal duomenų teikimo sutartis.

 

IX. ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

43. Asmuo (šeima) gali būti iš dalies ar visiškai atleidžiamas:

43.1. nuo mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas, socialinę priežiūrą, dienos socialinę globą asmens namuose šiems klausimams spręsti sudarytos komisijos teikimu, socialinių paslaugų teikėjo sprendimu;

43.2. nuo mokėjimo už dienos socialinę globą institucijoje (savivaldybės globos įstaigoje) – Savivaldybės Asmenų apgyvendinimo socialinės globos įstaigose komisijos teikimu, Skyriaus vedėjos  sprendimu;

43.3. kai asmeniui būtinos ilgalaikės socialinės globos paslaugos, o jo turtas, yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės; žemė pelkėta, labai toli nuo socialinės infrastruktūros; transporto priemonė labai sena, nenaudotina ir pan.), asmuo gali būti atleidžiamas nuo turto vertės mokesčio už teikiamas ilgalaikės socialinės globos paslaugas, Savivaldybės Asmenų apgyvendinimo socialinės globos įstaigose komisijos teikimu, Skyriaus vedėjo sprendimu.

44. Asmens (šeimos) dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas, socialinę priežiūrą, dienos ir trumpalaikę socialinę globą atvejai:

44.1. socialinių paslaugų gavėjai paslaugų gavimo laikotarpiu sunkiai serga ir gydymosi metu yra padidėjusios išlaidos vaistams, slaugos priemonėms pirkti;

44.2. kitais atvejais dėl objektyvių priežasčių, pateikus aplinkybes pateisinančius dokumentus ar nurodžius svarbias priežastis.

45. Socialinių paslaugų gavėjai iš dalies ar visiškai atleidžiami nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas (bendrąsias socialines paslaugas, socialinės priežiūros, dienos ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas) terminuotai, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų pabaigos.

46. Asmuo (šeima) dėl dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas kreipiasi į seniūniją ar socialinių paslaugų įstaigą ir pateikia rašytinį prašymą.

47. Seniūnijos ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas patikrina socialinių paslaugų gavėjo buities ir gyvenimo sąlygas, surašo patikrinimo aktą ir kartu su išvada dėl dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas pateikia Savivaldybės Asmenų apgyvendinimo socialinės globos įstaigose komisijai, seniūnijos ar socialinių paslaugų įstaigos komisijai.

48. Priėmus sprendimą asmenį atleisti nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimo išlaidos yra dengiamos  iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Asmuo ar jo įstatyminis atstovas atsako už teisingų duomenų apie pajamas ir turtą pateikimą.

50. Skyriaus, seniūnijų ir socialinių paslaugų įstaigų darbuotojai, vertinantys socialinių paslaugų poreikį ar finansines galimybes, atsako už teisingą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio apskaičiavimą.

51. Išvadas dėl asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio nustatymo asmuo ar jo įstatyminis atstovas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui.

52. Šio aprašo įgyvendinimo kontrolę atlieka Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

__________________________