herbas

UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. kovo 27 d. Nr. 7-57

Ukmergė

 

 

Vadovaudamasi  Lietuvos  Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, Ukmergės rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 17 d. sprendimą Nr. 7-32 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Pripažinti netekusiu galios Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimą Nr. 7-23 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo dalinio pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Vydas Paknys

 


 

PATVIRTINTA

Ukmergės rajono  savivaldybės

tarybos 2014 m. kovo 27 d.

sprendimu Nr. 7-57

 

MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja mokinio krepšelio lėšų paskirstymą, naudojimą ir perskirstymą Ukmergės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) finansuojamoms ikimokyklinio ugdymo įstaigoms ir bendrojo ugdymo mokykloms (toliau – Mokykla), Pedagoginei psichologinei tarnybai, neformaliojo švietimo įstaigoms, Ukmergės rajono savivaldybės administracijai.

2. Mokinio krepšelio lėšos skiriamos vienam sutartiniam mokiniui vienerių metų mokymo reikmėms tenkinti.

 

II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS

 

3. Mokinio krepšelio lėšos mokykloms skiriamos biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio (mokslo metų pradžios) mokinių, priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo grupių vaikų skaičių.

4. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika), Mokyklų vadovai arba jų įgalioti asmenys savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau – Finansų skyrius) pateikia šiuos duomenis:

4.1.  rugsėjo mėnesį (konkreti data pranešama) –  mokinių skaičių, specialių poreikių mokinių, savarankiškai mokomų mokinių skaičių pagal ugdymo koncentrą, priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo grupių vaikų skaičių ir sutartinių mokinių skaičių pagal minėtus rodiklius. Mokinių skaičius ir sutartinių mokinių skaičius pateikiamas lentelėse iš mokinių duomenų bazės. Mokinių skaičius turi sutapti su duomenimis, perduodamais Ukmergės rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui (toliau – Švietimo ir sporto skyrius).

5. Mokinio krepšelio lėšų poreikis apskaičiuojamas mokyklos sutartinių mokinių skaičių padauginus iš mokinio krepšelio dydžio, nustatomo kiekvienais metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu (toliau – Įstatymas).

6. Vadovaujantis Metodikos nurodytais dydžiais, Finansų skyrius apskaičiuoja:

6.1. mokinio krepšelio lėšų dalį, kuri skiriama Mokyklai;

6.2. mokinio krepšelio lėšų dalį, kuri skiriama Savivaldybei;

6.3. Savivaldybei atitinkamiems metams skirtos mokinio krepšelio lėšos paskirstomos šioms mokymo reikmėms tenkinti:

6.3.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

6.3.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

6.3.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo įstaigose finansuoti;

6.3.4. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

6.3.5.  pedagoginių darbuotojų tarifinių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

6.3.6. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.

7. Šio Aprašo 6.3.1 – 6.3.4 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti skiriama ne mažiau lėšų, negu Metodikos 2 priede rekomenduojama mokinio krepšelio lėšų suma.

8. Aprašo 6.3. punkte numatytos mokinio krepšelio lėšos Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomos:

8.1. Ukmergės rajono pedagoginei psichologinei tarnybai – pedagoginių ir kitų specialistų, išlaikomų iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui finansuoti;

8.2. bendrąjį ugdymą teikiančioms mokykloms – brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti. Lėšos skiriamos Mokykloms, kurių pedagogai dalyvauja organizuojant ir vykdant brandos egzaminus;

8.2.1. Mokyklos pateikia Švietimo ir sporto skyriui informaciją apie pedagogus, dalyvavusius pagrindinės ir pakartotinės sesijos darbe. Švietimo ir sporto skyrius, atsižvelgdamas į Brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti numatytų lėšų sumą, nustato įkainius darbo apmokėjimui ir apskaičiuoja Mokyklai, kurių pedagogai dalyvavo sesijos darbe, lėšas ir pateikia duomenis Finansų skyriui;

8.3. neformaliojo švietimo įstaigoms – vykdomiems profesinės linkmės moduliams finansuoti;

8.4. neformaliojo švietimo įstaigoms – neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

8.5. švietimo įstaigoms – pedagoginių darbuotojų tarifinių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo lavinimo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti, finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose;

9. Šio Aprašo 8.5 punkte nurodytoms mokymo reikmėms apskaičiuota, bet nepaskirstyta (poreikis yra mažesnis, negu apskaičiuotos šioms reikmėms lėšos) ar nepanaudota, mokinio krepšelio lėšų suma gali būti skiriama šio Aprašo 8.1 – 8.4 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms finansuoti pagal poreikį.

10. Tvirtinant atitinkamų metų savivaldybės biudžetą, paskirsčius ne visas 8.2 – 8.5 punktuose Savivaldybei skirtas mokinio krepšelio lėšas, šių lėšų asignavimų valdytoja paskiriama Savivaldybės administracija. Po biudžeto patvirtinimo einamaisiais metais minėtų straipsnių lėšos mokymo reikmėms paskirstomos pagal poreikį.

11. Mokyklos lėšas, priklausančias pagal Metodiką, palygina su faktiniu lėšų poreikiu pagal ugdymo planą. Pedagoginė psichologinė tarnyba palygina lėšas, prikausančias pagal Metodiką, su pedagoginių darbuotojų tarifikacijos lėšomis. Taip nustatomas  mokinio krepšelio lėšų trūkumas ar perteklius. Pedagoginė psichologinė tarnyba, mokyklos, kurioms pagal atliktus skaičiavimus susidaro lėšų trūkumas, pateikia Finansų skyriui duomenis apie papildomą mokinio krepšelio lėšų poreikį, įvertinus lėšų taupymo galimybes.

12. Mokykla Savivaldybės tarybos sprendimu skirtas mokinio krepšelio lėšas pagal Metodikos 2 priede patvirtintus dydžius paskirsto:

12.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų),  ugdymo procesui  organizuoti ir valdyti,  bibliotekos darbuotojams išlaikyti, taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine pagalba, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba. Psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti ir paslaugoms apmokėti turi būti skiriama ne mažiau lėšų, negu nurodyta Metodikoje. Iš šiame punkte nurodytų mokio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Švietimo ir mokslo ministro patvirtintame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, taip pat už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamos mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas.

12.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms. Mokymo priemonėms skirtos lėšos gali būti naudojamos ir turtui įsigyti. Lėšos naudojamos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtintu Mokyklų aprūpinimo bendrojo lavinimo dalykų vadovėliais ir mokymo priemonėmis tvarkos aprašu.

12.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui. Lėšos naudojamos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis ir Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis.

12.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

12.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, apmokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT). Mokyklai, kuri naudos lėšas apmokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams, ta suma didinamas darbo užmokesčio fondas.

13. 12.2 – 12.5 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms mokyklos turi skirti ne mažiau lėšų, negu nurodyta Metodikoje.

14. 12.3 – 12.4 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms lėšos naudojamos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis metodinėmis rekomendacijomis.

15. Ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupėse iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne mažesnis kaip 20 valandų per savaitę ugdymas.

16. Iš mokinio krepšelio lėšų gali būti mokamos teisės aktų nustatytos privalomos su pedagoginių ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių darbuotojų darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo, sveikatos draudimo įmokos ir išmokos šiems darbuotojams.

17. Švietimo įstaigos vadovas atsako už realiais finansiniais ištekliais grindžiamų sprendimų vykdymą, kad ugdymo programos ir ugdymo planų įgyvendinimas būtų susietas su bendrojo lavinimo švietimo įstaigų finansavimu.

 

III. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS

 

18. Mokinio krepšelio lėšos tarp mokyklų perskirstomos dėl pasikeitusio sutartinių mokinių skaičiaus rugsėjo 1 dieną.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą.

20. Asignavimų valdytojas atsako už tikslingą ir racionalų mokinio krepšelio lėšų naudojimą, teisingą lėšų apskaitą bei sudarytą ir pateiktą biudžeto vykdymo ir finansinę atskaitomybę.

 

______________________________