LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 1 d. Nr. V-153
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu, Plėtros programos pažangos priemonės aprašo forma ir Plėtros programos pažangos priemonės apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo forma, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, siekdama įgyvendinti 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimo CM 4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo priedo D.1.1.3. 3 papriemonę „Tūkstantmečio mokyklų programa“, 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, 3 strateginio tikslo „Didinti švietimo įtrauktį ir veiksmingumą, siekiant atitikties asmens ir visuomenės poreikiams“ 3.1 uždavinį „Pagerinti ugdymosi rezultatus ir sumažinti jų atotrūkį“, 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“, taip pat atsižvelgdama į 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 1K-240 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktą,
t v i r t i n u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo
ir sporto ministro
2022 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-153
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠAS
I SKYRIUS
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas1 |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė
|
||||||
P-12-003-03-01-01-01 |
Produkto |
Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo
|
n/a |
n/a |
n/a |
1* (2022) |
- |
P-12-003-03-01-01-02 |
Produkto |
Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai
|
n/a |
n/a |
n/a |
2* (2021) |
-
|
P-12-003-03-01-01-03 |
Produkto |
Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“
|
n/a |
n/a |
n/a |
3* (2021) |
-
|
P-12-003-03-01-01-04 |
Produkto |
Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles |
Skaičius |
0 (2021) |
n/a |
48 4* (2022) |
- |
P-12-003-03-01-01-05 |
Produkto |
Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius |
Skaičius |
0 (2021) |
75 |
150 5* (2026 ) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
R-12-003-03-01-01-06 |
Rezultato |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 6* |
Proc. |
47,5 (2019) |
50,0 |
52,0 (2030) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
R-12-003-03-01-01-07 |
Rezultato |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 6* |
Proc. |
40,1 (2019) |
45,0 |
47,0 (2030) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
R-12-003-03-01-01-08 |
Rezultato |
Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis |
Proc. |
4,0 (2020) |
2,0 |
1,0 (2030) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
R-12-003-03-01-01-09 |
Rezultato |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
Skaičius |
11,3 (2020) |
11,8 |
12,3 (2030) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-10 |
Produkto |
Parengta komunikacijos strategija |
Vnt. |
0 |
n/a |
1 (2022) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-11 |
Produkto |
Įgyvendinta viešinimo kampanija |
Vnt. |
0 |
n/a |
3 (2026) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-12 |
Produkto |
Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė |
Vnt. |
0 |
1 |
2 (2026) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-13 |
Produkto |
Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių |
Vnt. |
0 |
n/a |
4 (2022) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-14 |
Produkto |
Suderintų projekto pažangos planų skaičius |
Vnt. |
0 |
n/a |
48 (2023) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-15 |
Produkto |
Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
Pokytis |
0 |
n/a |
- (2026)7* |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
1* Įsigaliojęs teisės aktas dėl metodikos tvarkos aprašo, kuriame: nustatomi mokyklų veiklos kokybės kriterijai tokiose mokyklų veiklos srityse, kaip ugdymo organizavimas, pagalba mokiniams, vadyba ir lyderystė, mokyklos aplinka; nustatomos mokyklų įsivertinimo ir išorinio vertinimo procedūros; Nacionalinė švietimo agentūra įgaliojama atlikti išorinį vaikų priežiūros centrų ir mokyklų vertinimą; nustatomi įpareigojimai mokykloms tobulinti savo veiklą, remiantis išorinio vertinimo duomenimis – 2022 m. II ketv.
2* Įsigalios formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai, kuriuose savivaldybėms bus nustatyti nauji reikalavimai dėl mokyklų dydžio, sujungtų klasių taisyklių ir tolesnių pertvarkymo procedūrų, finansavimo reikalavimų: mažesnės nei nurodytos taisyklėse klasės nebūtų finansuojamos. Kriterijai apims draudimą jungti 5–8 klases ir reikalavimą pertvarkyti valstybines mokyklas, kuriose mokosi 60 ar mažiau mokinių. Pagal naująsias taisykles bus mažinamas jungtinių klasių skaičius; mažų gimnazijų ir mažų mokyklų (kuriose mokosi mažiau nei 200 mokinių) skaičius – 2021 m. IV ketv.
3* Įsigalios teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“, kurie apims: 1) būtinų savivaldybių ir mokyklų švietimo kokybės stebėsenos rodiklių sąrašus (bus patvirtinta švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu); 2) mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimus (bus patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu); 3) Tūkstantmečio mokyklų pažangos programą (ji bus patvirtinta švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu); 4) reikalavimus savivaldybių kvietimams (tikslai, rodikliai, paramos paketai savivaldybėms ir mokykloms); 5) priežiūros mechanizmą. Paraiškas teikiančios savivaldybės turės atitikti šiuos būtinuosius atrankos kriterijus: 1. Galės pretenduoti: 1.1. savivaldybė, kurioje yra ne mažiau kaip 1 000 pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas besimokančių mokinių; 1.2. dvi ir daugiau besiribojančių (teritoriškai besiribojančių) savivaldybių, atitinkančių 1 kriterijų; 1.3. dvi ar daugiau gretimų (teritoriškai gretimų) savivaldybių, kai viena iš jų neatitinka 1.1 kriterijaus. 2. Būtinosios sąlygos: 2.1. parengta pažangos siekiančių Tūkstantmečio mokyklų tinklo vystymo vizija: nurodomos planuojamos investicijos ir inovacijos, kuriomis bus siekiama Tūkstantmečio mokyklų kokybės standarto, stiprinama Geros mokyklos požymių raiška, įgyvendinami įsipareigojimai pagal pažangos rodiklius; 2.2. savivaldybės tarybos patvirtintas 2021–2025 m. bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendrasis planas, atitinkantis formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių nuostatas (pvz., neformuojamos jungtinės 5–8 klasės; 1–4 klasėse gali būti jungiamos tik dvi paralelinės 1 ir 2 klasės arba 3 ir 4 klasės); 2.3. savivaldybės tarybos patvirtintas mokyklų, sudarančių Tūkstantmečio mokyklų tinklą savivaldybėje ir atitinkančių 3 punkto kriterijus, sąrašas – 2021 m. IV ketv.
4* Įtraukta mokyklų tinklo pertvarka, visų pirma jos strateginis tikslas, uždaviniai, prioritetai, pagrindiniai su socialinės atskirties mažinimu, švietimo kokybe ir (arba) mokinių mokymosi rezultatų gerinimu ir efektyvesniu lėšų naudojimu susiję veiklos rodikliai, mokyklų tinklo pertvarkos įvertinimas, taip pat mokyklų steigimo, pertvarkymo ir likvidavimo mechanizmas. Penkerių metų planus rengs savivaldybių administracijos ir tvirtins savivaldybių tarybos. Savivaldybių tarybų sprendimus prižiūrės Vyriausybės atstovas. Planų įgyvendinimą stebės Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamentas. Sprendimai dėl mokyklų pertvarkymo kiekvienais metais bus priimami iki balandžio 30 d. Bent 80 proc. savivaldybių parengs ir patvirtins pertvarkos planus. Bent 80 proc. savivaldybių pagal atitinkamas taisykles parengs ir patvirtins savo mokyklų tinklo pertvarkos iki 2025 metų (imtinai) planus – 2022 m. II ketv.
5* 150 mokyklos gaus paramos paketus (vadinamuosius paramos krepšelius) veiklos kokybei gerinti, kad būtų skatinama mokyklų tinklaveika, jungimasis prie didesnių subjektų, mokyklų miestelių. Įgyvendinant projektus, investicijomis bus siekiama plėtoti ir tobulinti mokyklos infrastruktūrą, tobulinti mokytojų ir mokyklos vadovų kompetencijas rengiant tam skirtus mokymus. Investiciniai paketai bus paskirstyti pagal mokyklų dydžius (6 skirtingi dydžiai) – 2026 m. II ketv.
6* Rodiklis suskaičiuotas pagrindinį pasiekimų lygį laikant 6–10 balų. Nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms, pagrindinis pasiekimų lygis bus skaičiuojamas 7–10 balų.
7* Reikšmė bus patikslinta iki 2022 m. gruodžio 31 d..
II SKYRIUS
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo apimtis ir šaltiniai |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
|
1.1.1. lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas |
|
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM (kodas 1.1.1.1.2) |
44 100 |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
|
1.2.1. lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas |
|
... |
|
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
|
1.3.1 lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas |
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (kodas 1.3.3.1.57) |
210 000 |
1.6. Tikslinės paskirties valstybės biudžeto lėšos |
|
1.6.1. lėšų pavadinimas ir finansavimo šaltinio kodas |
|
... |
|
2. Kitos lėšos |
|
2.1.Savivaldybių biudžetų lėšos |
|
2.2. Privačios lėšos |
|
2.3. Kitos viešosios lėšos |
|
IŠ VISO: |
254 100 |
III SKYRIUS
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas (įrašomas požymis: VS, MPP) |
Prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Valstybės pagalba (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklis |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė |
Įgyvendi-nimo pradžia (metai, ketv.) |
Adminis-truojančioji institucija |
Dalyvau-janti ministe-rija |
1. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus |
R |
- |
- |
MPP |
Ne |
Ne |
- |
0 |
- |
P– Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai |
1 |
2021 m. IV ketv. |
CPVA |
VRM, KM |
P – Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo |
1 |
2021 m. IV ketv. |
||||||||||||
P– Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ |
1 |
2021 m. IV ketv. |
||||||||||||
P – Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles |
48 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
2. Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą |
M |
ESFA |
P |
MPP |
Taip |
Ne |
D |
210 000 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P – Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių |
4 |
2022 m. I ketv. |
CPVA |
VRM, KM |
P – Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė |
2 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P – Suderintų projekto pažangos planų skaičius |
48 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Parengta komunikacijos strategija |
1 |
2022m. I ketv. |
||||||||||||
P – Įgyvendinta viešinimo kampanija |
3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius |
150 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
52,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
47,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) |
1,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
12,3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
-* |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
29 746 |
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P – Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių |
4 |
2022 m. I ketv. |
CPVA |
VRM |
||||||||
P – Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė |
2 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P – Suderintų projekto pažangos planų skaičius |
48 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Parengta komunikacijos strategija |
1 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P – Įgyvendinta viešinimo kampanija |
3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P - Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius |
150 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių k. mokymosi pasiekimų lygį (7–10 balų) pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
52,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį (7–10 balų) pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
47,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) |
1,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
12,3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
-* |
2022 m. II ketv. |
* Reikšmė bus patikslinta iki 2022 m. gruodžio 31 d.