KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL APGYVENDINIMO PASLAUGOS TEIKIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KAUNO RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO SKYRIUJE

KRIZIŲ CENTRE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. gruodžio 19 d. Nr. ĮS-2371

Kaunas

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Kauno rajono savivaldybės tarybos 2015-11-26 sprendimu Nr. TS-375 „Dėl Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 27 punktu,

t v i r t i n u Apgyvendinimo paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Administracijos direktorius                                                                Šarūnas Šukevičius

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2019 m. gruodžio 19 d.

įsakymu Nr. ĮS-2371

 

 

APGYVENDINIMO PASLAUGOS TEIKIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KAUNO RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO SKYRIUJE

KRIZIŲ CENTRE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Apgyvendinimo paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia apgyvendinimo paslaugos (toliau – Paslauga) Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre gavėjus, jų teises ir pareigas, reglamentuoja šios Paslaugos poreikio nustatymą, skyrimą, teikimą, sustabdymą ir nutraukimą, nustato mokėjimo už Paslaugą procedūrą ir kitus Paslaugos teikimo aspektus.

2.  Paslauga organizuojama ir teikiama vadovaujantis šiais principais:

2.1.  tinkamumo – turi būti užtikrinta Paslaugos kokybė ir efektyvumas. Asmeniui (šeimai) skiriama ir teikiama tokia Paslauga, kurios sudėtis atitiktų asmens (šeimos) interesus ir nustatytus poreikius;

2.2bendradarbiavimo – Paslaugos skyrimas ir teikimas turi būti pagrįstas socialines, asmens sveikatos priežiūros, ugdymo ir kitas paslaugas teikiančių įstaigų, Kauno rajono savivaldybės administracijos skyrių ir padalinių specialistų, šeimos, bendruomenės, visuomeninių organizacijų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba, siekiant sudaryti ir įgyvendinti tinkamą pagalbos planą;

2.3dalyvavimo – Paslaugos valdymo, skyrimo ir teikimo klausimai sprendžiami kartu su Paslaugos gavėjais ir (ar) jų atstovais, organizacijomis;

2.4kompleksiškumo – Paslauga asmeniui (šeimai) turi būti nustatoma įvertinant asmens (šeimos) galimybes ir derinama su kitų socialinės paramos ir / ar sveikatos, ugdymo įstaigų, visuomeninių organizacijų teikiamomis paslaugomis ir pagalbos priemonėmis;

2.5.  saugumo – asmeniui (šeimai), gaunantiems Paslaugą, turi būti užtikrinta saugi aplinka;

2.6.  socialinio teisingumo – Paslaugos gavėjų (šeimos) finansinės galimybės mokėti už Paslaugą neturi įtakos jų (jų šeimos) galimybėms jas gauti;

2.7.  komandos – tai socialinio darbuotojo, socialinio darbuotojo padėjėjų, psichologo ir kitų specialistų susitelkimas, teikiant Paslaugą, panaudojant savo profesines žinias ir įgūdžius bei dalijantis atsakomybe už suteiktas paslaugas.

3.     Paslaugą koordinuoja Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos skyrius, organizuoja ir teikia Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) skyrius Krizių centras (toliau – Krizių centras).

4Paslaugos teikimo trukmė ir sudėtis konkrečiam asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus šios Paslaugos poreikį.

5Paslaugos sudėtis nurodyta Aprašo priede.

6.  Paslaugos kainą ir mokėjimo už Paslaugą tvarką tvirtina Savivaldybės taryba.

7.  Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PASLAUGOS GAVĖJAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

8.    Paslauga Krizių centre teikiama krizinėje situacijoje esančioms (patyrusioms prievartą ar smurtą, atstumtoms artimųjų, netekusioms gyvenamosios vietos, pajamų būtiniausiems poreikiams tenkinti, stokojančioms socialinių įgūdžių) pilnametėms moterims, moterims su nepilnamečiais vaikais:

8.1. deklaravusioms gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenančioms Kauno rajone;

8.2. įtrauktoms į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą ir faktiškai gyvenančioms Kauno rajone;

8.3. užsieniečiams bei asmenims be pilietybės, turintiems leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje ir gyvenamąją vietą deklaravusiems bei faktiškai gyvenantiems Kauno rajone.

9.  Sprendžiant dėl Paslaugos skyrimo, prioritetas teikiamas asmenims (šeimoms), kuriems nėra galimybės socialinės priežiūros paslaugų teikti jų namuose ar tokių paslaugų nepakanka.

10 Asmuo (šeima), gaunantis paslaugą Krizių centre, aprūpinamas pagrindiniais baldais bei buities prietaisais.

11 Asmuo (šeima), gaunantis paslaugą Krizių centre, maisto produktus perka ir maistą gamina savarankiškai. Esant poreikiui, suteikiama socialinio darbuotojo ar socialinio darbuotojo padėjėjo pagalba.

12.  Paslauga neskiriama ir neteikiama asmenims (šeimoms):

 

12.1.  sergantiems psichikos liga ir agresyviems asmenims, kai asmuo savo veiksmais gali būti pavojingas savo ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei;

 

12.2.  sergantiems užkrečiama liga ar įtarus ja sergant, kol nebus gauta gydytojų pažyma;

 

12.3.  kuriems nustatytas nuolatinės slaugos poreikis ir kurie yra visiškai praradę socialinį ir fizinį savarankiškumą (tokiais atvejais inicijuojama asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo peržiūra ir / ar rekomenduojamos kitos socialinės paslaugos, kurios atitiktų asmens poreikius nuolatinei slaugai);

 

12.4.  piktnaudžiaujantiems ir / ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų;

 

12.5kurie nesudaro sąlygų Paslaugai teikti (nepriima pagalbos, neįsileidžia į gyvenamąjį kambarį, kyla grėsmė kitų Pasaugos gavėjų ir / ar darbuotojų saugumui ar kitaip šiurkščiai pažeidžia Krizių centro vidaus tvarkos taisykles).

13. Asmuo (šeima), pateikęs prašymą dėl Paslaugos gavimo arba gaunantis šią paslaugą, turi teisę:

13.1. į informacijos ir duomenų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

13.2. būti supažindintam su Paslaugos poreikio vertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;

13.3. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka;

13.4. gyvenamajame kambaryje turėti savo privačią erdvę;

13.5. suderinus su Krizių centro atsakingu darbuotoju, kambaryje turėti asmeninių daiktų, išdėstyti juos pagal savo poreikius nepažeidžiant Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklėse nustatytų reikalavimų;

13.6. turėti minimalias buities sąlygas asmens higienai ir maistui gaminti;

13.7. gauti išsamią informaciją apie Krizių centro veiklą ir teikiamas socialines paslaugas;

13.8. atsižvelgiant į Krizių centro galimybes, pasirinkti laisvalaikio leidimo formą;

13.9. jei pažeidžiamos Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklės, dalyvauti svarstant savo poelgį, pasiaiškinti ir susipažinti su visais svarstymo dokumentais.

14. Asmens (šeimos), gaunančio Paslaugą pareigos:

14.1. teikti Krizių centro darbuotojams teisingą ir išsamią informaciją, reikalingą asmens (šeimos) Paslaugos poreikiui nustatyti ir įvertinti finansines galimybes mokėti už šias paslaugas;

14.2. raštu pranešti Krizių centro vedėjui socialiniams reikalams, jei ketina išvykti iš Krizių centro ilgiau nei vienai dienai;

14.3. sumokėti apskaičiuotą mokėjimo dydį už kalendorinį mėnesį suteiktą Paslaugą iki kito mėnesio 25 dienos.

14.4. nedelsiant informuoti Krizių centro socialinį darbuotoją apie pokyčius, susijusius su asmens (šeimos) Paslaugos poreikio nustatymu ir finansinių galimybių mokėti už Paslaugą vertinimu, pasikeitusią situaciją ir turinčius ar galinčius turėti įtakos teikiant asmeniui (šeimai) Paslaugą;

14.5. laikytis Sutartyje nurodytų Paslaugos teikimo ir mokėjimo už ją sąlygų;

14.6. tausoti Krizių centro materialines vertybes, o padarius žalą, atlyginti pagal Centro direktoriaus nustatytą tvarką;

14.7. pasibaigus Paslaugos teikimo terminui, atsiskaityti už suteiktą inventorių ir palikti gyvenamąsias patalpas tvarkingas, nepaliekant asmeninių daiktų.

 

III SKYRIUS

PASLAUGOS POREIKIO NUSTATYMAS

 

15.  Asmuo (šeima), pageidaujantis gauti Paslaugą, kreipiasi į Krizių centro socialinį darbuotoją ir užpildo prašymą – paraišką socialinėms paslaugoms gauti, kurio forma tvirtinama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Prašymas).

16. Kartu su Prašymu pateikiami šie dokumentai:

16.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas, asmens tapatybės kortelė) arba leidimas laikinai ar nuolat  gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams). Jei dėl Paslaugos kreipiasi moteris su nepilnamečiais vaikais – vaikų gimimo liudijimai (tik duomenų patikrinimui);

16.2. asmens, prašančio Paslaugos, socialinį statusą / veiklos pobūdį patvirtinantis dokumentas: pensininko, neįgalumo, bedarbio, mokinio, studento pažymėjimas ar kita;

16.3. pažyma apie asmens (šeimos) 3 pastarųjų mėnesių iki kreipimosi dėl Paslaugos teikimo gautas pajamas (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų);

16.4. per 30 kalendorinių dienų nuo Prašymo pateikimo pristatomas sveikatos priežiūros įstaigos medicinos dokumentų išrašas (forma F 027/a) su informacija, ar asmuo (šeima) neserga užkrečiamomis ligomis;

16.5. gali būti prašoma pateikti ir kitus duomenis, susijusius su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu.

17. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, Centro direktorius gali priimti sprendimą dėl Paslaugos skyrimo, nenustačius Paslaugos poreikio. Tokiu atveju Paslaugos poreikis turi būti nustatytas teikiant (arba jau suteikus) Paslaugą.

18.      Krizių centro socialinis darbuotojas, gavęs Prašymą gauti Paslaugą:

18.1. registruoja Prašymą;

18.2. supažindina asmenį (šeimą) su Paslaugos organizavimo ir teikimo tvarka, Savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklėmis;

18.3. surenka duomenis apie asmens (šeimos), kuris prašo Paslaugos, gaunamas išmokas, neįgalumo, darbingumo, šeimos sudėtį, deklaruotą gyvenamąją vietą iš valstybės ir žinybų registrų bei valstybės informacinių sistemų;

 

18.4. nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro;

 

18.5.         nustato Paslaugos teikimo sudėtį (Aprašo priedas) ir trukmę;

 

18.6.   įvertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už Paslaugą;

 

18.7.    jei atliekant vertinimą reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) Paslaugos poreikio nustatymu, prašo asmens ar kitų institucijų pateikti papildomus duomenis;

 

18.8.         parengia išvadą dėl asmeniui (šeimai) siūlomų socialinių paslaugų;

 

18.9.    registruoja Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą Centro dokumentų registre;

 

18.10. suformuoja Paslaugos dokumentų bylą;

18.11. parengia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (toliau – Sprendimas) ir teikia Centro direktoriui pasirašyti.

19. Paslaugos poreikis nustatomas individualiai pagal asmens (šeimos) galimybes ir savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant asmens (šeimos) gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

20. Paslaugos poreikis, jau teikiant Paslaugą, gali būti iš naujo nustatomas atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su Paslaugos gavėjų poreikių pasikeitimais.

 

IV SKYRIUS

PASLAUGOS SKYRIMAS

 

21. Paslauga asmeniui (šeimai) skiriama Centro direktoriaus sprendimu per 3 darbo dienas nuo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvados pateikimo.

22. Krizių centro socialinis darbuotojas, Centro direktoriui pasirašius Sprendimą:

22.1. užregistruoja Sprendimą Centro dokumentų registre;

22.2. per 3 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo įteikia asmeniui (šeimai) sprendimo kopiją;

22.3. informaciją apie Paslaugos skyrimą asmeniui (šeimai) suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą (toliau – SPIS);

22.4. apskaičiuoja mokėjimo už Paslaugą dydį;

22.5. parengia Paslaugos teikimo ir mokėjimo už paslaugą sutartį (toliau – Sutartis). Sutarties formą tvirtina Centro direktorius.

23. Sutartis gali būti keičiama arba papildoma Sutarties šalių susitarimu. Visi Sutarties pakeitimai yra įforminami raštu ir laikomi neatsiejama Sutarties dalimi.

 

V SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMAS

 

24. Paslauga pradedama teikti iš karto arba šalių suderintu laiku, Centro direktoriui su asmeniu pasirašius Sutartį.

25. Paslauga teikiama visą parą, septynias dienas per savaitę.

26. Paslauga asmeniui (šeimai), atsižvelgiant į asmens (šeimos) poreikius turi būti sudaryta ne mažiau kaip iš 3 paslaugų (Aprašo priedas).

27. Krizių centro socialinis darbuotojas, pradėjus teikti Paslaugą:

27.1. pasirašytinai supažindina asmenį (šeimą) su Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklėmis;

27.2. duomenis apie Paslaugos suteikimą suveda į SPIS;

27.3. kartu su Paslaugos gavėju ir kitais Krizių centro darbuotojais parengia socialinės priežiūros paslaugos teikimo planą (toliau – SPPTP).

28. SPPTP peržiūrimas ne rečiau kaip kartą per mėnesį dalyvaujant Paslaugą gaunančiam asmeniui (šeimai).

29. Paslauga gali būti teikiama, pasitelkiant savanorius ir praktiką Krizių centre atliekančius studentus.

 

VI SKYRIUS

PASLAUGOS SUSTABDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

30. Paslauga asmeniui (šeimai) gali būti laikinai sustabdoma gavus asmens (šeimos) prašymą raštu arba Krizių centro darbuotojui surašius aktą, nurodant objektyvias Paslaugos sustabdymo priežastis ir aplinkybes.

31. Sustabdžius Paslaugos teikimą asmeniui (šeimai) išsaugoma vieta Krizių centre, bet ne ilgiau kaip 2 mėnesiams.

32. Paslaugos teikimas asmeniui (šeimai) sustabdomas ir atnaujinamas Centro direktoriaus įsakymu.

 

VII SKYRIUS

PASLAUGOS NUTRAUKIMAS

 

33. Paslaugos teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas šiais atvejais:

33.1. gavus informaciją, kad asmuo (šeima) pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti ar pablogino sąlygas norėdamas gauti Paslaugą;

33.2. kai asmuo (šeima) nesilaikė Sutarties sąlygų ir/ar šiurkščiai pažeidė Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisykles;

33.3. nustačius, kad nebeliko poreikio teikti Paslaugą;

33.4. gavus informaciją apie aplinkybes, nurodytas Aprašo 12 punkte;

33.5. asmeniui (šeimai) 2 mėnesius iš eilės nesumokėjus už suteiktą Paslaugą;

33.6. pačiam asmeniui (šeimai) prašant;

33.7. Krizių centro darbuotojui pateikus raštišką pranešimą Centro direktoriui apie kilusią grėsmę Krizių centro darbuotojo ir / ar Paslaugos gavėjų sveikatai ir saugumui ir / ar patirtą smurtą iš asmens (šeimos) ar jo artimos aplinkos.

33.8. pasibaigus Paslaugos teikimo terminui.

34. Paslaugos teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas Centro direktoriaus įsakymu.

35. Krizių centro socialinis darbuotojas per 7 darbo dienas nuo Paslaugos nutraukimo suveda SPIS sistemoje informaciją apie Paslaugos nutraukimą asmeniui (šeimai).

36. Nutraukus Paslaugą, asmuo už gautą Paslaugą privalo sumokėti per 5 darbo dienas.

 

VIII SKYRIUS

MOKĖJIMO UŽ PASLAUGĄ PROCEDŪRA

 

37. Paslauga finansuojama iš asmens (šeimos) pajamų ir Savivaldybės biudžeto lėšų.

38. Asmens (šeimos) pajamos, finansinės galimybės mokėti už Paslaugą ir mokėjimo dydis apskaičiuojami, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Savivaldybės tarybos patvirtintais mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašais.

39. Mokėjimo Paslaugą dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

40. Mokėjimo už Paslaugą dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už Paslaugą.

41. Išskirtiniais atvejais, kai Paslauga asmeniui (šeimai) skiriama siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas Paslaugos poreikis.

42. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo sutinka mokėti visą Paslaugos kainą.

43. Paslaugos mėnesio kaina asmeniui (šeimai) apskaičiuojama, sudėjus 3 pastarųjų mėnesių Paslaugą gaunančio asmens (šeimos) realiai gaunamas pajamas, jas dalinant iš 3 ir gautą vieno mėnesio asmens (šeimos) pajamų vidurkį dalinant iš asmenų, gaunančių Paslaugą Krizų centre, skaičiaus.

44. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Paslauga 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

45. Kai Paslauga teikiama ne visą mėnesį, mokėjimo suma dalinama iš mokamo mėnesio dienų skaičiaus, o 1-os dienos kaina dauginama iš faktiškai teiktos Paslaugos dienų skaičiaus.

46. Asmuo, mokantis už suteiktą Paslaugą, pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki kito mėnesio 25 dienos sumoka mokėjimą banko pavedimu ar grynais pinigais mokėjimo įstaigose (banke, pašte ar kt.) ar į Centro kasą.

47. Asmuo mokestį už suteiktą Paslaugą pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki kito mėnesio 25 dienos gali sumokėti Krizių centro atsakingam darbuotojui. Krizių centro atsakingas darbuotojas gautus pinigus įneša į Centro kasą.

48. Jeigu asmuo atsisako mokėti ir / ar nemoka 2 mėnesius iš eilės už suteiktą Paslaugą, Paslaugos teikimas nutraukiamas iki skolos padengimo. Jei iš asmens gautų įmokų nepakanka visam įsiskolinimui padengti, gautos įmokos pirmiausia padengia senausią skolą. Asmeniui (šeimai) siunčiami pranešimai dėl skolos padengimo. Ilgiau nei 6 mėnesius nesumokėjus už suteiktą Paslaugą, mokestis išieškomas teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Asmuo (šeima), gaunantis Paslaugą, privalo pranešti Krizių centro socialiniam darbuotojui apie jo (šeimos) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Asmuo (šeima), kurio (kurios) pajamų dydis keičiasi kiekvieną mėnesį, privalo kiekvieną mėnesį pateikti Krizių centro socialiniam darbuotojui pažymą apie trijų pastarųjų mėnesių asmens (šeimos) pajamas.

50. Krizių centro socialinis darbuotojas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną vertina asmens (šeimos) galimybes mokėti ir parengia Pažymą apie mokesčio už suteiktą Paslaugą dydį, kuri laikoma neatskiriama Sutarties dalimi.

51. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems norminiams aktams ar asmens (šeimos) pajamoms, Krizų centro socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos iš naujo vertina asmens (šeimos narių) finansines galimybes.

52. Perskaičiavus asmens (šeimos) finansines galimybes, asmuo (šeima) už suteiktą Paslaugą moka nuo to mėnesio, per kurį pasikeitė asmens (šeimos) finansinės galimybės.

53. Asmuo (šeima), pageidaujantis pakartotinai gauti Paslaugą Krizių centre, privalo sumokėti visas skolas už anksčiau Centro teiktas socialines paslaugas.

54. Sutarties nutraukimas neatleidžia Paslaugos gavėjo nuo pareigos sumokėti už suteiktą Paslaugą.

55. Asmuo (šeima), gaunantis Paslaugą Krizių centre, gali kreiptis į Savivaldybės administraciją dėl atleidimo nuo mokesčio už Paslaugą, pateikdamas motyvuotą prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus.

56. Centro direktorius kreipiasi į dėl skolos pripažinimo beviltiška:

56.1. kai Paslaugos gavėjas yra miręs arba paskelbtas mirusiu ir nėra įpėdinių, galinčių atsakyti už skolinius įsipareigojimus;

56.2. praėjus daugiau kaip vieniems metams nuo tos dienos kai buvo pradėti skolos išieškojimo veiksmai, nerasta Paslaugos gavėjo turto arba rastas turtas nelikvidus (neįmanoma jo realizuoti) arba jei rasto turto pakanka tik daliai skolos padengti, beviltiška pripažįstama likusi skolos dalis arba nustatoma, kad skolininko ekonominė (socialinė) padėtis yra sunki.

 

IX SKYRIUS

DUOMENŲ APSAUGA

 

57. Centras užtikrina, kad asmens (šeimos) asmens duomenys yra renkami ir tvarkomi tik Paslaugos teikimo tikslais, remiantis Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu 2016/676 (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Centro asmens duomenų tvarkymo politika, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, bei toliau nėra tvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu.

58. Centras užtikrina BDAR ir ADTAĮ numatytas Paslaugos gavėjų teises: 1) žinoti (būti informuoti) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; 3) reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ADTAĮ, BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų; 4) nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Lėšos, gautos už Paslaugą, apskaitomos ir naudojamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

60. Centras atsako už kokybišką Paslaugos organizavimą ir teikimą.

61. Asmuo išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo gali skųsti Centro direktoriui, Savivaldybės administracijos direktoriui ar Socialinės paramos skyriaus vedėjui.

62. Krizių centro atsakingi darbuotojai dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir Paslaugos teikimo gali būti traukiami drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

 

___________________________________

 

 

 

Apgyvendinimo paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašo

priedas

 

 

APGYVENDINIMO PASLAUGOS TEIKIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KAUNO RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO SKYRIUJE KRIZIŲ CENTRE SUDĖTIS

 

 

Eil. Nr.

Paslaugą sudaro

Paslaugos sudėtis

1.

 

 

Nakvynės suteikimas

 

1.1. Suteikti lovą (-as) kambaryje.

 

1.2. Išduoti patalynę (antklodė, pagalvė, užvalkalai), būtiniausius indus maistui.

 

2.

 

Minimalių buitinių paslaugų organizavimas

2.1. Suteikti galimybę naudotis virykle, šaldytuvu, mikrobangų krosnele, indais.

 

2.2. Teikti paramą LPF „Maisto banko“ produktais.

 

3.

Minimalios asmens higienos paslaugos

3.1. Galimybė naudotis dušu.

 

3.2. Galimybė naudotis skalbimo mašina.

 

4.

Sveikatos priežiūros organizavimas (esant poreikiui)

4.1. Tarpininkavimas ir atstovavimas.

 

4.2. Greitosios medicinos pagalbos kvietimas.

5.

Kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas ir/ar palaikymas

5.1. Savitvarka, asmens higiena, sveikos gyvensenos įgūdžiai, namų ruošos darbai, švaros virtuvėje, kambaryje ir bendrose patalpose palaikymas, maisto ruošimas, biudžeto planavimas, naudojimasis banko paslaugomis.

 

6.

Tėvystės įgūdžių ugdymas

6.1. 8 užsiėmimų ciklas, skirtas tėvystės įgūdžių stiprinimui.

 

7.

Kitos paslaugos

 

7.1. Informavimas.

 

7.2. Konsultavimas.

 

7.3. Tarpininkavimas ir atstovavimas.

 

7.4. Psichologinė pagalba.

 

7.5. Pagalba tvarkant dokumentus.

 

 

___________________________________