KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL APGYVENDINIMO PASLAUGOS TEIKIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KAUNO RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO SKYRIUJE
KRIZIŲ CENTRE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. gruodžio 19 d. Nr. ĮS-2371
Kaunas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Kauno rajono savivaldybės tarybos 2015-11-26 sprendimu Nr. TS-375 „Dėl Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 27 punktu,
t v i r t i n u Apgyvendinimo paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Kauno rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2019 m. gruodžio 19 d.
įsakymu Nr. ĮS-2371
APGYVENDINIMO PASLAUGOS TEIKIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KAUNO RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO SKYRIUJE
KRIZIŲ CENTRE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Apgyvendinimo paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia apgyvendinimo paslaugos (toliau – Paslauga) Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre gavėjus, jų teises ir pareigas, reglamentuoja šios Paslaugos poreikio nustatymą, skyrimą, teikimą, sustabdymą ir nutraukimą, nustato mokėjimo už Paslaugą procedūrą ir kitus Paslaugos teikimo aspektus.
2. Paslauga organizuojama ir teikiama vadovaujantis šiais principais:
2.1. tinkamumo – turi būti užtikrinta Paslaugos kokybė ir efektyvumas. Asmeniui (šeimai) skiriama ir teikiama tokia Paslauga, kurios sudėtis atitiktų asmens (šeimos) interesus ir nustatytus poreikius;
2.2. bendradarbiavimo – Paslaugos skyrimas ir teikimas turi būti pagrįstas socialines, asmens sveikatos priežiūros, ugdymo ir kitas paslaugas teikiančių įstaigų, Kauno rajono savivaldybės administracijos skyrių ir padalinių specialistų, šeimos, bendruomenės, visuomeninių organizacijų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba, siekiant sudaryti ir įgyvendinti tinkamą pagalbos planą;
2.3. dalyvavimo – Paslaugos valdymo, skyrimo ir teikimo klausimai sprendžiami kartu su Paslaugos gavėjais ir (ar) jų atstovais, organizacijomis;
2.4. kompleksiškumo – Paslauga asmeniui (šeimai) turi būti nustatoma įvertinant asmens (šeimos) galimybes ir derinama su kitų socialinės paramos ir / ar sveikatos, ugdymo įstaigų, visuomeninių organizacijų teikiamomis paslaugomis ir pagalbos priemonėmis;
2.6. socialinio teisingumo – Paslaugos gavėjų (šeimos) finansinės galimybės mokėti už Paslaugą neturi įtakos jų (jų šeimos) galimybėms jas gauti;
3. Paslaugą koordinuoja Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos skyrius, organizuoja ir teikia Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) skyrius Krizių centras (toliau – Krizių centras).
4. Paslaugos teikimo trukmė ir sudėtis konkrečiam asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus šios Paslaugos poreikį.
II SKYRIUS
PASLAUGOS GAVĖJAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS
8. Paslauga Krizių centre teikiama krizinėje situacijoje esančioms (patyrusioms prievartą ar smurtą, atstumtoms artimųjų, netekusioms gyvenamosios vietos, pajamų būtiniausiems poreikiams tenkinti, stokojančioms socialinių įgūdžių) pilnametėms moterims, moterims su nepilnamečiais vaikais:
8.2. įtrauktoms į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą ir faktiškai gyvenančioms Kauno rajone;
9. Sprendžiant dėl Paslaugos skyrimo, prioritetas teikiamas asmenims (šeimoms), kuriems nėra galimybės socialinės priežiūros paslaugų teikti jų namuose ar tokių paslaugų nepakanka.
10. Asmuo (šeima), gaunantis paslaugą Krizių centre, aprūpinamas pagrindiniais baldais bei buities prietaisais.
11. Asmuo (šeima), gaunantis paslaugą Krizių centre, maisto produktus perka ir maistą gamina savarankiškai. Esant poreikiui, suteikiama socialinio darbuotojo ar socialinio darbuotojo padėjėjo pagalba.
12. Paslauga neskiriama ir neteikiama asmenims (šeimoms):
12.1. sergantiems psichikos liga ir agresyviems asmenims, kai asmuo savo veiksmais gali būti pavojingas savo ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei;
12.3. kuriems nustatytas nuolatinės slaugos poreikis ir kurie yra visiškai praradę socialinį ir fizinį savarankiškumą (tokiais atvejais inicijuojama asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo peržiūra ir / ar rekomenduojamos kitos socialinės paslaugos, kurios atitiktų asmens poreikius nuolatinei slaugai);
12.4. piktnaudžiaujantiems ir / ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų;
13. Asmuo (šeima), pateikęs prašymą dėl Paslaugos gavimo arba gaunantis šią paslaugą, turi teisę:
13.5. suderinus su Krizių centro atsakingu darbuotoju, kambaryje turėti asmeninių daiktų, išdėstyti juos pagal savo poreikius nepažeidžiant Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklėse nustatytų reikalavimų;
14. Asmens (šeimos), gaunančio Paslaugą pareigos:
14.1. teikti Krizių centro darbuotojams teisingą ir išsamią informaciją, reikalingą asmens (šeimos) Paslaugos poreikiui nustatyti ir įvertinti finansines galimybes mokėti už šias paslaugas;
14.2. raštu pranešti Krizių centro vedėjui socialiniams reikalams, jei ketina išvykti iš Krizių centro ilgiau nei vienai dienai;
14.3. sumokėti apskaičiuotą mokėjimo dydį už kalendorinį mėnesį suteiktą Paslaugą iki kito mėnesio 25 dienos.
14.4. nedelsiant informuoti Krizių centro socialinį darbuotoją apie pokyčius, susijusius su asmens (šeimos) Paslaugos poreikio nustatymu ir finansinių galimybių mokėti už Paslaugą vertinimu, pasikeitusią situaciją ir turinčius ar galinčius turėti įtakos teikiant asmeniui (šeimai) Paslaugą;
14.6. tausoti Krizių centro materialines vertybes, o padarius žalą, atlyginti pagal Centro direktoriaus nustatytą tvarką;
III SKYRIUS
PASLAUGOS POREIKIO NUSTATYMAS
15. Asmuo (šeima), pageidaujantis gauti Paslaugą, kreipiasi į Krizių centro socialinį darbuotoją ir užpildo prašymą – paraišką socialinėms paslaugoms gauti, kurio forma tvirtinama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Prašymas).
16. Kartu su Prašymu pateikiami šie dokumentai:
16.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas, asmens tapatybės kortelė) arba leidimas laikinai ar nuolat gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams). Jei dėl Paslaugos kreipiasi moteris su nepilnamečiais vaikais – vaikų gimimo liudijimai (tik duomenų patikrinimui);
16.2. asmens, prašančio Paslaugos, socialinį statusą / veiklos pobūdį patvirtinantis dokumentas: pensininko, neįgalumo, bedarbio, mokinio, studento pažymėjimas ar kita;
16.3. pažyma apie asmens (šeimos) 3 pastarųjų mėnesių iki kreipimosi dėl Paslaugos teikimo gautas pajamas (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų);
16.4. per 30 kalendorinių dienų nuo Prašymo pateikimo pristatomas sveikatos priežiūros įstaigos medicinos dokumentų išrašas (forma F 027/a) su informacija, ar asmuo (šeima) neserga užkrečiamomis ligomis;
17. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, Centro direktorius gali priimti sprendimą dėl Paslaugos skyrimo, nenustačius Paslaugos poreikio. Tokiu atveju Paslaugos poreikis turi būti nustatytas teikiant (arba jau suteikus) Paslaugą.
18. Krizių centro socialinis darbuotojas, gavęs Prašymą gauti Paslaugą:
18.2. supažindina asmenį (šeimą) su Paslaugos organizavimo ir teikimo tvarka, Savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklėmis;
18.3. surenka duomenis apie asmens (šeimos), kuris prašo Paslaugos, gaunamas išmokas, neįgalumo, darbingumo, šeimos sudėtį, deklaruotą gyvenamąją vietą iš valstybės ir žinybų registrų bei valstybės informacinių sistemų;
18.4. nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro;
18.7. jei atliekant vertinimą reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) Paslaugos poreikio nustatymu, prašo asmens ar kitų institucijų pateikti papildomus duomenis;
18.9. registruoja Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą Centro dokumentų registre;
19. Paslaugos poreikis nustatomas individualiai pagal asmens (šeimos) galimybes ir savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant asmens (šeimos) gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.
IV SKYRIUS
PASLAUGOS SKYRIMAS
21. Paslauga asmeniui (šeimai) skiriama Centro direktoriaus sprendimu per 3 darbo dienas nuo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvados pateikimo.
22. Krizių centro socialinis darbuotojas, Centro direktoriui pasirašius Sprendimą:
22.3. informaciją apie Paslaugos skyrimą asmeniui (šeimai) suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą (toliau – SPIS);
V SKYRIUS
PASLAUGOS TEIKIMAS
24. Paslauga pradedama teikti iš karto arba šalių suderintu laiku, Centro direktoriui su asmeniu pasirašius Sutartį.
26. Paslauga asmeniui (šeimai), atsižvelgiant į asmens (šeimos) poreikius turi būti sudaryta ne mažiau kaip iš 3 paslaugų (Aprašo priedas).
27. Krizių centro socialinis darbuotojas, pradėjus teikti Paslaugą:
28. SPPTP peržiūrimas ne rečiau kaip kartą per mėnesį dalyvaujant Paslaugą gaunančiam asmeniui (šeimai).
VI SKYRIUS
PASLAUGOS SUSTABDYMAS IR ATNAUJINIMAS
30. Paslauga asmeniui (šeimai) gali būti laikinai sustabdoma gavus asmens (šeimos) prašymą raštu arba Krizių centro darbuotojui surašius aktą, nurodant objektyvias Paslaugos sustabdymo priežastis ir aplinkybes.
31. Sustabdžius Paslaugos teikimą asmeniui (šeimai) išsaugoma vieta Krizių centre, bet ne ilgiau kaip 2 mėnesiams.
VII SKYRIUS
PASLAUGOS NUTRAUKIMAS
33. Paslaugos teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas šiais atvejais:
33.1. gavus informaciją, kad asmuo (šeima) pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti ar pablogino sąlygas norėdamas gauti Paslaugą;
33.2. kai asmuo (šeima) nesilaikė Sutarties sąlygų ir/ar šiurkščiai pažeidė Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisykles;
33.7. Krizių centro darbuotojui pateikus raštišką pranešimą Centro direktoriui apie kilusią grėsmę Krizių centro darbuotojo ir / ar Paslaugos gavėjų sveikatai ir saugumui ir / ar patirtą smurtą iš asmens (šeimos) ar jo artimos aplinkos.
35. Krizių centro socialinis darbuotojas per 7 darbo dienas nuo Paslaugos nutraukimo suveda SPIS sistemoje informaciją apie Paslaugos nutraukimą asmeniui (šeimai).
VIII SKYRIUS
MOKĖJIMO UŽ PASLAUGĄ PROCEDŪRA
38. Asmens (šeimos) pajamos, finansinės galimybės mokėti už Paslaugą ir mokėjimo dydis apskaičiuojami, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Savivaldybės tarybos patvirtintais mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašais.
40. Mokėjimo už Paslaugą dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už Paslaugą.
41. Išskirtiniais atvejais, kai Paslauga asmeniui (šeimai) skiriama siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas Paslaugos poreikis.
43. Paslaugos mėnesio kaina asmeniui (šeimai) apskaičiuojama, sudėjus 3 pastarųjų mėnesių Paslaugą gaunančio asmens (šeimos) realiai gaunamas pajamas, jas dalinant iš 3 ir gautą vieno mėnesio asmens (šeimos) pajamų vidurkį dalinant iš asmenų, gaunančių Paslaugą Krizų centre, skaičiaus.
44. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Paslauga 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.
45. Kai Paslauga teikiama ne visą mėnesį, mokėjimo suma dalinama iš mokamo mėnesio dienų skaičiaus, o 1-os dienos kaina dauginama iš faktiškai teiktos Paslaugos dienų skaičiaus.
46. Asmuo, mokantis už suteiktą Paslaugą, pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki kito mėnesio 25 dienos sumoka mokėjimą banko pavedimu ar grynais pinigais mokėjimo įstaigose (banke, pašte ar kt.) ar į Centro kasą.
47. Asmuo mokestį už suteiktą Paslaugą pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki kito mėnesio 25 dienos gali sumokėti Krizių centro atsakingam darbuotojui. Krizių centro atsakingas darbuotojas gautus pinigus įneša į Centro kasą.
48. Jeigu asmuo atsisako mokėti ir / ar nemoka 2 mėnesius iš eilės už suteiktą Paslaugą, Paslaugos teikimas nutraukiamas iki skolos padengimo. Jei iš asmens gautų įmokų nepakanka visam įsiskolinimui padengti, gautos įmokos pirmiausia padengia senausią skolą. Asmeniui (šeimai) siunčiami pranešimai dėl skolos padengimo. Ilgiau nei 6 mėnesius nesumokėjus už suteiktą Paslaugą, mokestis išieškomas teisės aktų nustatyta tvarka.
49. Asmuo (šeima), gaunantis Paslaugą, privalo pranešti Krizių centro socialiniam darbuotojui apie jo (šeimos) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Asmuo (šeima), kurio (kurios) pajamų dydis keičiasi kiekvieną mėnesį, privalo kiekvieną mėnesį pateikti Krizių centro socialiniam darbuotojui pažymą apie trijų pastarųjų mėnesių asmens (šeimos) pajamas.
50. Krizių centro socialinis darbuotojas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną vertina asmens (šeimos) galimybes mokėti ir parengia Pažymą apie mokesčio už suteiktą Paslaugą dydį, kuri laikoma neatskiriama Sutarties dalimi.
51. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems norminiams aktams ar asmens (šeimos) pajamoms, Krizų centro socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos iš naujo vertina asmens (šeimos narių) finansines galimybes.
52. Perskaičiavus asmens (šeimos) finansines galimybes, asmuo (šeima) už suteiktą Paslaugą moka nuo to mėnesio, per kurį pasikeitė asmens (šeimos) finansinės galimybės.
53. Asmuo (šeima), pageidaujantis pakartotinai gauti Paslaugą Krizių centre, privalo sumokėti visas skolas už anksčiau Centro teiktas socialines paslaugas.
55. Asmuo (šeima), gaunantis Paslaugą Krizių centre, gali kreiptis į Savivaldybės administraciją dėl atleidimo nuo mokesčio už Paslaugą, pateikdamas motyvuotą prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus.
56. Centro direktorius kreipiasi į dėl skolos pripažinimo beviltiška:
56.1. kai Paslaugos gavėjas yra miręs arba paskelbtas mirusiu ir nėra įpėdinių, galinčių atsakyti už skolinius įsipareigojimus;
56.2. praėjus daugiau kaip vieniems metams nuo tos dienos kai buvo pradėti skolos išieškojimo veiksmai, nerasta Paslaugos gavėjo turto arba rastas turtas nelikvidus (neįmanoma jo realizuoti) arba jei rasto turto pakanka tik daliai skolos padengti, beviltiška pripažįstama likusi skolos dalis arba nustatoma, kad skolininko ekonominė (socialinė) padėtis yra sunki.
IX SKYRIUS
DUOMENŲ APSAUGA
57. Centras užtikrina, kad asmens (šeimos) asmens duomenys yra renkami ir tvarkomi tik Paslaugos teikimo tikslais, remiantis Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu 2016/676 (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Centro asmens duomenų tvarkymo politika, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, bei toliau nėra tvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu.
58. Centras užtikrina BDAR ir ADTAĮ numatytas Paslaugos gavėjų teises: 1) žinoti (būti informuoti) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; 3) reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ADTAĮ, BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų; 4) nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys.
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Lėšos, gautos už Paslaugą, apskaitomos ir naudojamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
61. Asmuo išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo gali skųsti Centro direktoriui, Savivaldybės administracijos direktoriui ar Socialinės paramos skyriaus vedėjui.
Apgyvendinimo paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašo
priedas
APGYVENDINIMO PASLAUGOS TEIKIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KAUNO RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO SKYRIUJE KRIZIŲ CENTRE SUDĖTIS
Eil. Nr. |
Paslaugą sudaro |
Paslaugos sudėtis |
1.
|
Nakvynės suteikimas
|
1.1. Suteikti lovą (-as) kambaryje.
|
1.2. Išduoti patalynę (antklodė, pagalvė, užvalkalai), būtiniausius indus maistui.
|
||
2.
|
Minimalių buitinių paslaugų organizavimas |
2.1. Suteikti galimybę naudotis virykle, šaldytuvu, mikrobangų krosnele, indais.
|
2.2. Teikti paramą LPF „Maisto banko“ produktais.
|
||
3. |
Minimalios asmens higienos paslaugos |
3.1. Galimybė naudotis dušu.
|
3.2. Galimybė naudotis skalbimo mašina.
|
||
4. |
Sveikatos priežiūros organizavimas (esant poreikiui) |
4.1. Tarpininkavimas ir atstovavimas.
|
4.2. Greitosios medicinos pagalbos kvietimas. |
||
5. |
Kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas ir/ar palaikymas |
5.1. Savitvarka, asmens higiena, sveikos gyvensenos įgūdžiai, namų ruošos darbai, švaros virtuvėje, kambaryje ir bendrose patalpose palaikymas, maisto ruošimas, biudžeto planavimas, naudojimasis banko paslaugomis.
|
6. |
Tėvystės įgūdžių ugdymas |
6.1. 8 užsiėmimų ciklas, skirtas tėvystės įgūdžių stiprinimui.
|
7. |
Kitos paslaugos
|
7.1. Informavimas.
|
7.2. Konsultavimas.
|
||
7.3. Tarpininkavimas ir atstovavimas.
|
||
7.4. Psichologinė pagalba.
|
||
7.5. Pagalba tvarkant dokumentus.
|
___________________________________