LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTO, SKIRTO SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS TEIKIMUI STEBĖTI IR SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS CENTRAMS KONSULTUOTI SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS TEIKIMO KLAUSIMAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2024 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. spalio 16 d. Nr. A1-675
Vilnius
Įgyvendindama Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-602 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje pavojų patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus lentelės 3.6 papunktyje nurodytą priemonę:
1. T v i r t i n u Projekto, skirto specializuotos kompleksinės pagalbos teikimui stebėti ir specializuotos kompleksinės pagalbos centrams konsultuoti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2024 metais nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2023 m. spalio 16 d. įsakymu
Nr. A1-675
PROJEKTO, SKIRTO SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS TEIKIMUI STEBĖTI IR SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS CENTRAMS KONSULTUOTI SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS TEIKIMO KLAUSIMAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2024 METAIS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projekto, skirto specializuotos kompleksinės pagalbos teikimui stebėti ir specializuotos kompleksinės pagalbos centrams konsultuoti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2024 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projekto, skirto specializuotos kompleksinės pagalbos teikimui stebėti ir specializuotos kompleksinės pagalbos centrams konsultuoti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo klausimais, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto vykdytojams, projekto veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo rodiklius ir esminius kriterijus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.
2.2. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija, kuri turi nevyriausybinės organizacijos žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką.
2.3. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo kartu projekto vykdytojas vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai, pareiškėjo, projekto vykdytojo nariai, savivaldybių administracijos.
2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu
Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso projekto atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
6. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
9. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti nevyriausybinę organizaciją, teikiančią metodinę pagalbą ir (ar) konsultacijas projekto tikslinei grupei, siekiant užtikrinti specializuotos kompleksinės pagalbos (toliau – SKP) teikimo kokybę ir efektyvumą.
10. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas projektas, kurio vykdytojas stebės, kaip teikiama SKP, projekto tikslinę grupę konsultuos SKP teikimo klausimais, specializuotiems kompleksinės pagalbos centrams (toliau – SKPC) teiks konsultacijas ir (ar) metodinę pagalbą, kad būtų užtikrinta SKP teikimo kokybė ir efektyvumas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.
II SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma:
12.1. vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 75 000 (septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų:
12.1.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 75 000 (septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų;
13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos, kurios gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikoje.
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos
15. Finansavimo prioritetas teikiamas pareiškėjams, kurie yra pasitvirtinę vidinį organizacijos metodinės pagalbos teikimo aprašą ir (ar) kitą veiklos kokybę užtikrinantį dokumentą.
16. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos (turi būti vykdomos visos nurodytos veiklos):
16.1. SKPC ir įstaigų, siekiančių teikti SKP, konsultavimas SKP teikimo klausimais, rekomendacijų, konsultacijų ir metodinės pagalbos teikimas SKPC veiklos gerinimo, SKP teikimo ir SKP kokybės užtikrinimo klausimais, metodinės medžiagos rengimas, SKPC geografinio pasiskirstymo Lietuvos Respublikos teritorijoje stebėsena ir vertinimas, pasiūlymų SPPD ir Ministerijai dėl SKP prieinamumo užtikrinimo ir geografinio pasiskirstymo teikimas;
16.2. bendradarbiavimas su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis SKP organizavimo, teikimo, sprendimų dėl teisės teikti SKP suteikimo klausimais;
16.3. informacijos apie SKP teikimą sklaida, atsakymų į dažniausiai užduodamus klausimus rengimas ir atnaujinimas pagal poreikį, jų skelbimas projekto vykdytojo interneto svetainėje ir informacijos perdavimas SPPD, kad jis paskelbtų ją savo interneto svetainėje, interneto svetainės administravimas, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo telefono ryšio paslaugų, susirašinėjimo internetu (angl. chat) paslaugos teikimas ir administravimas;
17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
17.1. projekto vykdytojas metodinę pagalbą SKPC ir konsultacijas SKP teikimo klausimais SKPC ir įstaigoms, siekiančioms teikti SKP, planuoja teikti, atsižvelgdamas į individualius projekto tikslinės grupės poreikius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTO VYKDYTOJUI
18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas paraiškos teikimo ir projekto vykdymo metu:
18.1. užtikrina, kad pareiškėjo, projekto vykdytojo narės yra ne mažiau kaip 5 (penkios) nevyriausybinės organizacijos, teikiančios SKP;
18.2. teisės aktų nustatytais terminais yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
18.3. užtikrina galimybes teikti nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) projekto tikslinės grupės atstovams ir turi šiam tikslui įgyvendinti reikalingas mobiliojo ryšio priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą, šiomis priemonėmis ir įranga naudotis gebantį personalą;
18.4. įsipareigoja interneto svetainės, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio paslaugas, susirašinėjimo internetu (angl. chat) paslaugą teikti ir administruoti pagal bendradarbiavimo
sutartį (-is) su įstaiga (-omis), turinčia (-čiomis) teisę teikti SKP;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI,
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
19. Pareiškėjai, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus įsipareigojimus.
20. Vykdydamas projektą, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2024 m. gruodžio 31 d. pasiekti:
20.1. šį esminį kokybinį projekto įgyvendinimo kriterijų, kurio nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 48 punkte nustatytos sankcijos, – nešališkai teikti konsultacijas, metodinę pagalbą projekto tikslinei grupei, nepriklausomai nuo projekto tikslinės grupės atstovų steigėjo ar priklausymo kitai nacionalinei skėtinei nevyriausybinei organizacijai;
20.2. šiuos esminius kiekybinius projekto įgyvendinimo kriterijus, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 48 punkte nustatytos sankcijos:
20.2.2. organizuoti SKPC darbuotojų, kurie dirba tiesiogiai su smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriančiais asmenimis ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiais asmenimis, kompetencijų tobulinimo veiklų skaičius: supervizijų – ne mažiau kaip 10;
20.2.3. parengti rekomendacijas specialistams, dirbantiems su smurtą artimoje aplinkoje patyrusiais asmenimis ar smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriančiais asmenimis, specialistams, vykdantiems smurto artimoje aplinkoje prevenciją, dirbantiems apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje srityje, ir nustatyti kriterijus, padedančius atpažinti smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantį asmenį;
20.3. šiuos kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
20.3.1. parengti metodinę medžiagą (pvz.: metodikas, skirtas SKPC teikiamos SKP kokybei užtikrinti, SKP teikimą nustatančias instrukcijas ir kitus SKP kokybei užtikrinti būtinus pavyzdinius SKPC vidaus teisės aktus), siekiant suvienodinti SKP teikimo praktiką ir kokybę;
20.3.2. ne trumpiau kaip 10 valandų per parą ne trumpiau nei 5 dienas per savaitę administruoti interneto svetainę, teikti fiksuotojo ir (ar) mobiliojo telefono ryšio, susirašinėjimo internetu (angl. chat) ir kitomis prieinamomis priemonėmis ir (ar) programomis paslaugas, pasitelkus įstaigą (-as), turinčią (-čias) teisę teikti SKP;
20.3.3. pagal poreikį teikti pasiūlymus SPPD ir Ministerijai dėl SKP prieinamumo užtikrinimo ir geografinio pasiskirstymo Lietuvos Respublikos teritorijoje;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (nuasmenintais dalyvių sąrašais, analitinių veiklų rezultatais, mokymų medžiaga ir (ar) darbotvarke, teikiamų konsultacijų registracija, informacinių veiklų viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
22.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje pagal darbo sutartį ir jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte numatyto konkurso tikslo siekimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų projekto veiklų vykdymu):
22.2.1. projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojo (-ų), vykdančio (-čių) ir (ar) organizuojančio (-čių) projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jis (jie) yra projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį);
22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos;
22.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
22.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);
22.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;
22.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos);
22.2.2.6. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo, šiukšlių išvežimo paslaugų išlaidos);
22.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, konsultantų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
22.2.2.8. viešinimo išlaidos (su projekto veiklų įgyvendinimu ir viešinimu susijusių lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, televizijos, radijo laidų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, transliavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų išlaidos);
22.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, išskyrus ilgalaikio materialiojo turto, nurodyto Nuostatų 24.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;
22.2.2.10. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo paslaugoms, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų teikiamoms paslaugoms, interneto svetainės administravimo, susirašinėjimo internetu (angl. chat) paslaugoms), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
23. Darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos, nurodytos Nuostatų 22.1.1 ir 22.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 60 (šešiasdešimt) procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
24. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
24.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio (-ių) ar kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
24.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir (ar) teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;
24.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui (projekto vykdytojui), partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
24.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;
24.7. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2024 m. gruodžio 31 d., padengti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
25. Projektas aprašomas informacinėje sistemoje lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
26. Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.
27. Paraiškoje pateikiama:
27.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), nurodant atstovavimo pagrindą (dokumento pavadinimas, data);
27.6. projekto aprašymas (aprašoma projekto esmė, poreikis, projekto tikslinės grupės, iškeliamos problemos ir aprašoma, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas);
27.8. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), projekto buhalteris (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos), vykdytojai ir (ar) savanoriai (skaičius, vardai ir pavardės) ir jų galimybės įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą) (ši informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);
27.10. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 15 punkte nustatytam finansavimo prioritetui (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15 punkte nurodytą finansavimo prioritetą);
27.11. projekto partnerio (-ių) (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) sukuriama pridėtinė vertė;
27.13. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos uždavinys, uždavinio aprašymas, veiklos pavadinimas, veiklos aprašymas, metodai, vykdymo vieta, projekto veiklos vykdymo ketvirtis, esminiai kiekybiniai, esminiai kokybiniai kriterijai ir kokybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus kriterijus ir rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 punkte;
27.14. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas;
27.15. informacija apie planuojamą metodinės pagalbos, rekomendacijų ir konsultacijų teikimą SKPC, konsultacijų SKP teikimo klausimais teikimą projekto tikslinei grupei, atsižvelgiant į individualius projekto tikslinės grupės poreikius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;
27.18. nuoroda į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
27.19. Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijų, su kuriomis bus (jei bus) bendradarbiaujama vykdant šio projekto veiklas (ar vieną (kelias) iš jų), sąrašas;
27.20. informacija apie tai, kaip projekto vykdytojas planuoja užtikrinti galimybes teikti nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) projekto tikslinei grupei, ir informacija apie turimas šiam tikslui įgyvendinti reikalingas elektroninių ryšių priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą bei naudotis šiomis priemonėmis ir įranga gebantį personalą.
28. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytus dokumentus, taip pat atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytam finansavimo prioritetui (jei pareiškėjas planuoja atitikti Nuostatų 15 punkte nurodytą finansavimo prioritetą) įrodančius dokumentus ir šiame punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:
28.1. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
28.2. jei projektas bus vykdomas su partneriais, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios (-čių) projekto veiklos (-ų) vykdymas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriais);
28.3. dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjas yra pasitvirtinęs vidinį organizacijos metodinės pagalbos teikimo aprašą ir (ar) kitą veiklos kokybę užtikrinantį dokumentą (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15 punkte nustatytą prioritetą);
28.4. jei pareiškėjas sieks atitikti Nuostatų 18.4 papunktyje įtvirtintą reikalavimą, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių ar preliminariųjų bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties ar preliminariosios bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios projekto veiklos vykdymas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą (būsimą bendradarbiavimą) su įstaiga (-omis), turinčia (-čiomis) teisę teikti SKP).
29. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines dokumentų kopijas pareiškėjas Ministerijai teikia elektroninio pašto adresu smurtasartimojeaplinkoje@socmin.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
32. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
33. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
34. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:
34.1. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomos sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
34.2. projekto atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytam finansavimo prioritetui, prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;
34.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;
34.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;
34.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojo (-ų) patirtį bei gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;
34.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;
34.7. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;
34.8. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;
34.9. pareiškėjo vykdant projekto veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;
34.10. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.
35. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 65. Privaloma surinkti minimali balų suma – 45. Projektai, nesurinkę minimalios balų sumos, negali būti finansuojami.
36. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).
37. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis yra vienodas, komisija gali siūlyti finansuoti tą projektą, kuriam įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė ir (arba) veiklų vykdymo apimtis ar poreikis yra didesni.
38. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nustatytais vertinimo kriterijais.
39. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja mažinti veiklų apimtį arba nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA
43. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio bei metų finansines ataskaitas ir, pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pateikti atitinkamai pusmečio ir metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
43.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodytas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta susisteminta, nuasmeninta informacija apie:
43.4.2. Nuostatų 20 punkte išvardytų esminių kiekybinių, esminių kokybinių kriterijų ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą (prie veiklų įvykdymo ataskaitos pridedant projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą patvirtinančius dokumentus);
43.4.5. SKP siekiančių teikti įstaigų, kurioms suteiktos konsultacijos, skaičių ir SKPC, kuriems suteiktos konsultacijos, rekomendacijos ir (ar) metodinė pagalba, skaičių;
44. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, Sutarties data, numeris ir išdėstomas prašymas patikslinti projekto išlaidų sąmatą) bei lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl projekto išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
45. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne dažniau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
46. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, Sutarties data, numeris ir išdėstomas prašymas patikslinti projekto veiklų planą) bei lyginamąjį tikslinamo projekto veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįvykdytas (nepradėtas vykdyti) projekto veiklų plane nurodytas veiklas. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja komisijos sekretorių apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti projekto veiklų planą per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas ir (ar) Sutarties data, numeris). Komisijos sekretorius per 2 darbo dienas nuo atsakingo SPPD specialisto kreipimosi dienos elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas ir (ar) Sutarties data, numeris). Apie sprendimą dėl projekto veiklų plano patikslinimo, suderintą su komisijos sekretoriumi, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti projekto veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d.
47. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, Sutarties data, numeris ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
48. Jei projektas įgyvendinamas netinkamai ar jei sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesiekiama ar nepavyksta pasiekti esminių kiekybinių ir (ar) kokybinių projekto įgyvendinimo kriterijų, nustatytų Nuostatų 20.1–20.2 papunkčiuose, ar jų dalies, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:
48.1. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1–20.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių ir (ar) kokybinių projekto įgyvendinimo kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
48.2. projekto vykdytojas, nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1–20.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių ir (ar) kokybinių projekto įgyvendinimo kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.
53. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
54. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
55. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
56. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.