PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO, ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ IR ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 3 d. Nr. A1-115
Pagėgiai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. V-757 „Dėl valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 20 ir 28 punktais, Valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. V-620 „Dėl valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo :
1. Tvirtinu:
2. Pripažįstu netekusiu galios Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. kovo 6 d. įsakymą Nr. A1-239 „Dėl Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo, rodiklių ir rodiklių aprašo patvirtinimo“.
3. Skelbiušį įsakymą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo įsakymo paskelbimo įteikimo suinteresuotiems asmenims dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės
administracijos direktoriaus
2021 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. A1-115
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS Švietimo stebėsenos tvarkos aprašas
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsena (toliau — švietimo stebėsena) yra švietimo stebėsenos subjektų vykdoma nuolatinė švietimo būklės bei kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas, taip pat tam reikalingų duomenų rinkimas. Ji apima duomenų rinkimą apie švietimą: ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, suaugusiųjų mokymą, neformalųjį vaikų švietimą.
2. Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau — aprašas) nustato švietimo stebėsenos paskirtį, uždavinius, objektą ir subjektą, principus, švietimo stebėsenos organizavimą ir vykdymą, rodiklius, jų atrankos kriterijus ir tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija bei finansavimą.
3. Švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas visiems švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, taip pat informuoti visuomenę apie švietimo būklę.
4. Švietimo stebėsenos uždaviniai yra šie:
4.3. analizuoti ir vertinti švietimo būklę bei kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus ir uždavinius;
6. Švietimas stebimas šiais pagrindiniais aspektais:
6.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai, poveikis ir pasekmės);
6.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, savišvieta, švietimo pagalba);
7. Švietimo stebėsenos subjektai – institucijos, vykdančios švietimo stebėseną:
8. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos statistikos įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais.
9. Apraše vartojamos sąvokos:
9.2. Duomenų apdorojimas – sistemingų veiksmų su duomenimis atlikimas: duomenų tvarkymas, redagavimas, klasifikavimas, rūšiavimas, bazių sudarymas ir kitokių veiksmų su jais atlikimas;
9.4. Rodiklis – kiekybinis dydis arba kokybinis požymis, iš kurio sužinoma planuoti, valdyti ir kontroliuoti reikalinga informacija, galinti padidinti valdymo veiksmingumą;
9.5. Rodiklio aprašas – rodiklio paskirties, skaičiavimo metodikos ir skaičiavimo dažnumo apibūdinimas, rengiamas apibrėžiant rodiklį;
10. Švietimo stebėsenos principai:
10.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo būklei vertinti bei jų valdymo subjektų sprendimams priimti;
10.2. sistemingumas – visa švietimo sistema ir mokslas stebimi planingai, suderintai ir laikantis tęstinumo;
10.3. nešališkumas – švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;
10.4. patikimumas – duomenys renkami laikantis duomenų rinkimo standartų, skelbiama tikrovę atitinkanti informacija;
10.5. konfidencialumas – skelbiama tik tokia informacija, kuri garantuoja fizinio asmens duomenų anonimiškumą, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus;
II SKYRIUS
švietimo Stebėsenos organizavimas ir vykdymas
11. Švietimo stebėseną inicijuoja Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos įstaigos, Lietuvos Respublikos ministerijos ir jos įgaliotos įstaigos, savivaldybių institucijos, kitos su švietimo veikla susijusios nacionalinio ir savivaldybės lygmens institucijos. Švietimo stebėsenos naudotojai gali būti ir kitos suinteresuotosios šalys.
12. Švietimo stebėsenos organizavimas ir vykdymas apima šias veiklas:
14. Savivaldybės lygmens švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo savivaldybės administracija. Švietimo stebėsenos organizavimas ir vykdymas savivaldybės lygmeniu nustatomas savivaldybės administracijos dokumentuose.
15. Švietimo įstaigos organizuoja ir vykdo švietimo įstaigos lygmens švietimo stebėseną. Švietimo stebėsenos organizavimas ir vykdymas švietimo įstaigos lygmeniu nustatomas švietimo įstaigos dokumentuose.
III SKYRIUS
švietimo Stebėsenos rodikliAI, JŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR TVIRTINIMAS
17. Švietimo stebėsenos rodikliai atitinka šiuos kriterijus:
17.3. rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;
18. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, apibūdinantys švietimo būklę ir kaitą savivaldybės mastu. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
IV SKYRIUS
DISPONAVIMAS ŠVIETIMO IR MOKSLO STEBĖSENOS INFORMACIJA
20. Savivaldybės administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.
21. Savivaldybės švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus švietimo įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp švietimo įstaigos administracijos ar jos įgalioto asmens ir duomenų gavėjo.
V SKYRIUS
ŠVIETIMO STEBĖSENOS Finansavimas
23. Švietimo stebėsenos sistemos finansavimas yra vykdomas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bei kitomis teisėtai gautomis lėšomis.
24. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliams būtinus ŠVIS duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Tuo atveju, kai duomenys renkami ir kaupiami naudojant Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas, jie privalo būti perduoti į ŠVIS.
27. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliai yra vieši, išskyrus atvejus, kai iš pateiktos informacijos galima identifikuoti asmenis ar institucijas. Visa informacija nemokamai prieinama savivaldybės interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės
administracijos direktoriaus
2021 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. A1-115
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos rodikliŲ SĄRAŠAS
1. Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtinti valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai ir Pagėgių savivaldybės švietimo sistemos būklę, skirtumų ir/ar pokyčių mastą bei svarbiausių savivaldybės švietimo tikslų įgyvendinimą atspindintys rodikliai.
2. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus ir švietimo rezultatus.
3. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):
4. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):
4.1. besimokančiųjų charakteristika:
4.2. personalo charakteristika:
4.3. materialieji ir finansiniai ištekliai:
5. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):
5.2. Ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:
5.2.1. mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose ir nugalėjusiųjų santykis.
6. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):
6.1. Švietimo rezultatas:
7. Pagėgių savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus iki kovo 1 d. Rodiklių sąrašo atnaujinimą inicijuoja ir organizuoja Pagėgių savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.
PATVIRTINTA:
Pagėgių savivaldybės
administracijos direktoriaus
2021 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. A1-115
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos rodiklių aprašaS
1. Švietimo konteksto rodikliai:
1.1. Švietimo įstaigų tinklas.
Rodiklio aprašymas |
Švietimo įstaigos rūšiuojamos pagal tipus |
Paskirtis |
Švietimo įstaigų skaičiaus kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Švietimo įstaigų skaičius pagal įstaigų tipus. |
Skaidymas |
Įstaigos tipas. Mokslo metai. |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis) |
1.2. Ugdytinių skaičiaus kaita pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas.
Rodiklio aprašymas |
Ugdytinių skaičius rūšiuojamas pagal vykdomas ugdymo programas (ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos) |
Paskirtis |
Ugdytinių skaičiaus kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Švietimo įstaigų skaičius pagal vykdomas ugdymo programas Mokinių skaičius (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Pagal ugdymo programas ir ugdytinių skaičių. Mokslo metai |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis) |
1.3. Gimstamumo pokyčiai.
Rodiklio aprašymas |
Pagėgių savivaldybėje gimusių vaikų skaičiaus kaita |
Paskirtis |
Gimstamumo kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Gimusių vaikų skaičius (Civilinės metrikacijos ir viešosios tvarkos skyrius) |
Skaidymas |
Gimusių vaikų skaičius per metus. Užsienyje gimusių vaikų skaičius. |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (sausio 1 d. duomenimis) |
2. Indėlio į švietimą rodikliai.
2.1. Mokinių skaičiaus kaita.
Rodiklio aprašymas |
Mokinių skaičiaus kaita Pagėgių savivaldybėje |
Paskirtis |
Rodo mokinių dalyvavimo švietime mastą ir kaitą |
Skaičiavimas |
Mokinių skaičius tam tikrais metais |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinių skaičius (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Metai |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis) |
2.2. Pirmokų skaičiaus kaita.
Rodiklio aprašymas |
Pirmokų skaičiaus kaita |
Paskirtis |
Rodiklis leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui |
Skaičiavimas |
Pirmokų skaičius tam tikrais metais |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Pirmokų skaičius (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Metai |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis). |
2.3. Vaikų skaičius ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse grupėse.
Apibrėžimas |
Vaikų skaičius ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse grupėse |
Paskirtis |
Rodiklis leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui |
Skaičiavimas |
Vaikų skaičius ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse grupėse tam tikrais metais |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Vaikų skaičius ikimokyklinėse grupėse (Ikimokyklinio ugdymo įstaigos) Vaikų skaičius priešmokyklinėse grupėse (Ikimokyklinės įstaigos, mokyklos)
|
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis). |
2.4. Mokinių skaičiaus vidurkis klasės komplekte.
Apibrėžimas |
Mokinių skaičiaus vidurkis klasės komplekte |
Paskirtis |
Rodo mokyklų užpildomumą, tuščių vietų finansavimą |
Skaičiavimas |
Mokinių skaičius 1-4 klasėse, 5-10 klasėse, 11-12 klasėse Komplektų skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinių skaičius (Mokykla-1) Komplektų skaičius |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis). |
2.5. Praleistų (pateisintų, nepateisintų) pamokų skaičiaus vidurkis.
Rodiklio aprašymas |
Praleistų (pateisintų, nepateisintų) pamokų skaičiaus vidurkis, tenkantis vienam mokiniui per mokslo metus |
Paskirtis |
Šis rodiklis leidžia įvertinti mokinių mokymosi motyvaciją, netiesiogiai atskleidžia mokyklų indėlį į mokyklos nelankymo prevencinę veiklą |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinių skaičius (Mokykla-1) Praleistų (pateisintų, nepateisintų) pamokų skaičius (Mokyklų apklausa) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |
2.6. Mokytojų/vadovų skaičius ir pasiskirstymas pagal amžių.
Rodiklio aprašymas |
Mokytojų, dirbančių pagrindinėje darbovietėje, skaičius pagal amžių |
Paskirtis |
Mokytojų pasiskirstymas pagal amžių |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokytojų, dirbančių pagrindinėje darbovietėje, skaičius (3-mokykla) Mokytojų pasiskirstymas pagal amžių (3-mokykla)
|
Skaidymas |
Amžiaus tarpsniai (20-24; 25-29; 30-34; 35-39;40-44; 45-49; 50-54; 55-59; 60+) |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (lapkričio 1 d. duomenimis) |
2.7. Mokyklos mokytojų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas.
Rodiklio aprašymas |
Mokytojų, turinčių vyresniojo mokytojo, metodininko, eksperto kvalifikacinę kategoriją, skaičius |
Paskirtis |
Aukštesnę kvalifikacinę kategoriją turinčių mokytojų skaičius rodo ugdymo kokybės užtikrinimo galimybes |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Atestuotų ir neatestuotų mokytojų skaičius (Mokykla-3) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas. Kvalifikacinė kategorija |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (sausio 1 d. duomenimis) |
2.8. Mokytojų/vadovų pasiskirstymas pagal kvalifikacijai tobulinti panaudotų dienų skaičių.
Rodiklio aprašymas |
Mokytojų/vadovų pasiskirstymas pagal tai, kiek dienų per vienerius metus dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo renginiuose: 5 ar daugiau dienų, 3 – 4 dienas, 1–2 dienas ar visai nedalyvavo |
Paskirtis |
Rodiklis rodo, kaip mokyklose dirbantys mokytojai/vadovai siekia tobulinti savo kvalifikaciją, domisi švietimo naujovėmis, rūpinasi atliekamo darbo kokybe. Netiesiogiai padeda spręsti apie kvalifikacijos tobulinimo poreikį. |
Skaičiavimas |
Mokytojų/vadovų kvalifikacijos tobulinimo dienų skaičiaus vidurkis per vienerius metus |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Pedagogų, kvalifikacijos tobulinimo renginiuose per vienerius metus dalyvavusių 5 ar daugiau dienų, 3 – 4 dienas, 1–2 dienas ar visai nedalyvavusių, skaičius (mokyklų apklausa) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (sausio 1 d. duomenimis) |
2.9. Vieno vaiko išlaikymo kaina.
Rodiklio aprašymas |
Vidutinė mokymo lėšų (mokyklų gautų mokinio krepšelio ir aplinkos lėšų) suma, per metus skiriama vienam ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių, bendrojo lavinimo mokyklų mokiniui, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programą |
Paskirtis |
Rodiklis naudojamas vertinant ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo aprūpinimo lygį savivaldybėje, lyginant skirtingų ugdymo įstaigų tipų aprūpinimą savivaldybėje |
Skaičiavimas |
Biudžetiniams metams skirtos mokymo lėšos (MK ir aplinkos) ------------------------------------------------ Ugdytinių skaičius ugdymo įstaigoje |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinių, kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, skaičius (Mokykla-1) Ugdymo įstaigoms tekusios mokinio krepšelio ir aplinkos lėšos (Finansų skyrius) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d./sausio 1 d. duomenimis) |
2.10. Nemokamai maitinamų mokinių skaičiaus dalis (proc.).
Rodiklio aprašymas |
Nemokamai maitinamų mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius, išreikštas kaip bendro mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičiaus dalis (procentais) |
Paskirtis |
Nemokamai maitinamų mokinių dalis rodo valstybės paramos socialinės rizikos šeimoms mastą bei šių šeimų skaičiaus kaitą, taip pat netiesiogiai rodo, kokios sąlygos sudaromos socialinės rizikos šeimų vaikams pasinaudoti konstitucine teise mokytis ir įgyti išsilavinimą |
Skaičiavimas |
Nemokamai maitinamų mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius ------------------------------------------X 100 Bendras mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Savivaldybės mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius (Mokykla-1) Nemokamai maitinamų mokinių, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, skaičius (Socialinės paramos skyrius) |
Skaidymas |
Nemokamai maitinamų mokinių skaičius (%). Mokslo metai |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d./spalio 1 d. duomenimis) |
2.11. Vežiojamų mokinių skaičius.
Rodiklio aprašymas |
Priešmokyklinių grupių, bendrojo lavinimo mokyklų mokinių, skaičius. |
Paskirtis |
Šis rodiklis naudojamas švietimo prieinamumui įvertinti |
Skaičiavimas |
Bendras vežamų mokinių skaičius, vežami mokykliniais autobusais, visuomeniniu transportu, kitu transportu. |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Vežiojamų mokinių skaičius (ŠVIS, vyriausioji ekonomistė) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d./spalio 1 d. duomenimis) |
2.12. Mokinių, tenkančių vienam mokytojui, skaičius (vienetais).
Rodiklio aprašymas |
Vidutinis mokinių skaičius, tenkantis vienam mokytojui tam tikrais mokslo metais |
Paskirtis |
Rodiklis naudojamas žmonių ištekliams švietime įvertinti |
Skaičiavimas |
Mokinių skaičius/mokytojų skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinių skaičius (Mokykla-1) Mokytojų skaičius (Mokykla-3) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis). |
2.13. Pagalbos mokiniui specialistų ir mokinių skaičiaus santykis.
Apibrėžimas |
Bendrojo lavinimo mokyklų mokinių skaičius, tenkantis vienam pagalbos mokiniui specialistui (logopedui, specialiajam pedagogui, psichologui, socialiniam pedagogui, mokytojo padėjėjui) |
Paskirtis |
Pagalbos mokiniui specialistų santykis bendrojo lavinimo mokyklose parodo pagalbos prieinamumą visiems mokiniams, kuriems ji reikalinga |
Skaičiavimas |
Mokinių skaičius mokykloje Specialiųjų pedagogų, logopedų, psichologų, socialinių pedagogų, mokytojo padėjėjų etatų skaičius mokykloje |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Specialiųjų pedagogų, logopedų, psichologų, socialinių pedagogų, mokytojo padėjėjų skaičius mokyklose (Buhalterinės apskaitos skyrius). Mokinių skaičius mokyklose (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis). |
2.14. 1-8 klasių jungtinių klasių dalis (proc.)
Rodiklio aprašymas |
1–8 jungtinių klasių dalis nuo bendro klasių skaičiaus |
Paskirtis |
Rodo 1-8 jungtinių klasių skaičių |
Skaičiavimas |
1-8 klasėse jungtinių klasių skaičius ---------------------------------------------- x 100 Bendras 1-8 klasių skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Bendras 1-8 klasių skaičius (1-mokykla) Jungtinių klasių skaičius (1-mokykla) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis) |
2.15. Mokytojų kvalifikacijai tobulinti skirtų lėšų panaudojimas.
Rodiklio aprašymas |
Mokytojų kvalifikacijai tobulinti panaudotos mokinio krepšelio lėšos (Eur), išreikštos kaip mokytojų kvalifikacijai tobulinti skirtų mokinio krepšelio lėšų (Eur) dalis (procentais) |
Paskirtis |
Rodiklis atskleidžia, kiek dėmesio mokyklos skiria mokytojų kvalifikacijai tobulinti |
Skaičiavimas |
Mokinio krepšelio lėšos, panaudotos mokytojų kvalifikacijai tobulinti ---------------------------------------------------X 100 Mokytojų kvalifikacijai tobulinti numatytos mokinio krepšelio lėšos |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinio krepšelio lėšos, konkrečiais metais panaudotos mokytojų kvalifikacijai tobulinti (Eur) (mokyklų apklausa) Pagal mokinio krepšelio metodiką konkrečiais metais mokytojų kvalifikacijai tobulinti numatytos lėšos (Eur) (mokyklų apklausa). |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |
2.16. Vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti skirtų lėšų panaudojimas (proc.).
Rodiklio aprašymas |
Vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti panaudotos mokinio krepšelio lėšos (Eur), išreikštos kaip vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti skirtų mokinio krepšelio lėšų (Eur) dalis (procentais) |
Paskirtis |
Rodiklis atskleidžia, kiek dėmesio mokyklos skiria vadovėlių ir mokymo priemonių poreikio analizei ir ugdymo procesui aprūpinti |
Skaičiavimas |
Mokinio krepšelio lėšos, panaudotos vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti -------------------------------------------------------------------------------- X 100 Vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti numatytos mokinio krepšelio lėšos |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinio krepšelio lėšos, panaudotos vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti (mokyklų apklausa) vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti numatytos mokinio krepšelio lėšos (mokyklų apklausa) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
kasmet (gruodžio 31 d. duomenimis) |
2.17. Papildomų lėšų, tenkančių vienam ugdytiniui, pritraukimas.
Apibrėžimas |
Įstaigos, dalyvaudamos projektinėje veikloje ir pasitelkdamos įstaigos bendruomenę, pritraukia papildomų lėšų ugdymo procesui ir materialinei bazei gerinti |
Paskirtis |
Papildomų lėšų, tenkančių vienam ugdytiniui, pritraukimas rodo įstaigos iniciatyvumą ir pastangas gerinti ugdymo procesą ir materialinę bazę |
Skaičiavimas |
Pritrauktos lėšos ------------------------------- X 100 Ugdytinių skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Pritrauktos lėšos (mokyklų apklausa) Ugdytinių skaičius (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (gruodžio 31 d. duomenimis) |
3. Švietimo procesų rodikliai:
3.1. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių dalis (proc.), lyginant su mokinių skaičiumi mokyklose.
Rodiklio aprašymas |
Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius, išreikštas kaip mokyklos mokinių skaičiaus dalis (procentais) |
Paskirtis |
Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių mokyklose dalis (proc.) lyginant su mokinių skaičiumi mokyklose prognozuoja švietimo pagalbos būtinumą. |
Skaičiavimas |
Specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai -------------------------------------------------------------- X 100 Mokinių skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinių skaičius (Mokykla-1) Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis) |
3.2. Mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose ir nugalėjusiųjų santykis.
Apibrėžimas |
Mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose ir nugalėjusiųjų santykis |
Paskirtis |
Rodo, kaip ugdomi gabūs mokiniai |
Skaičiavimas |
Respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose, nugalėjusiųjų skaičius --------------------------------------------- X 100 Dalyvavusių mokinių skaičius |
Reikalingi duomenys ( jų šaltiniai) |
Mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir savivaldybės olimpiadose, konkursuose, parodose, festivaliuose, sportinėse varžybose, ir nugalėjusiųjų, skaičius (Mokyklų apklausa) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (sausio 1 d. duomenimis) |
3.3. Bendrųjų ugdymo planų (BUP) numatytų pamokoms skirtų valandų panaudojimas (proc.).
Rodiklio aprašymas |
Mokyklų panaudotos BUP numatytų pamokoms skirtos valandos |
Paskirtis |
Rodiklis parodo, kaip išnaudojamos BUP galimybės mokinių poreikiams tenkinti |
Skaičiavimas |
Mokyklų pamokoms skirtų valandų skaičius ------------------------------------------------------------- X 100 BUP numatytos pamokoms skirtų valandų skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokyklų pamokoms skirtų valandų skaičius (mokyklų apklausa) BUP numatytos pamokoms skirtų valandų skaičius (mokyklų apklausa) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |
3.4. Neformaliajam vaikų švietimui skirtų valandų panaudojimas (proc.).
Rodiklio aprašymas |
Mokyklų panaudotos BUP numatytų neformaliajam ugdymui skirtos valandos |
Paskirtis |
Rodiklis parodo, kaip išnaudojamos BUP galimybės mokinių poreikiams tenkinti |
Skaičiavimas |
Mokyklų neformaliajam ugdymui skirtų valandų skaičius ----------------------------------------------------------- X 100 BUP numatytos neformaliajam ugdymui skirtų valandų skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokyklų neformaliajam ugdymui skirtų valandų skaičius (mokyklų apklausa) BUP numatytos neformaliajam ugdymui skirtų valandų skaičius (mokyklų apklausa) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis) |
3.5. Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kryptys bendrojo ugdymo mokyklose.
Rodiklio aprašymas |
Valandų, skirtų neformaliojo švietimo programoms vykdyti, panaudojimas pagal programų įgyvendinimo kryptis. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo, kaip tenkinami mokinių neformaliojo švietimo poreikiai, saviraiškos galimybės |
Skaičiavimas |
Atskiroms saviraiškos programoms skirtų valandų skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Atskiroms saviraiškos programoms skirtų valandų skaičius (mokyklų apklausa) |
Skaidymas |
Atskiroms saviraiškos programoms skirtų valandų skaičius |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (sausio 1 d. duomenimis) |
3.6. Vasaros poilsio organizavimas.
Rodiklio aprašymas |
Pagal švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Pagėgių savivaldybės vasaros poilsio organizavimo konkurso nuostatus, mokyklos rašo programas, gauna finansavimą vasaros poilsiui organizuoti |
Paskirtis |
Vasaros poilsio organizavimas rodo mokyklos rūpinimąsi vaikais, kurie auga socialinę riziką patiriančiose šeimos bei jų užimtumu |
Skaičiavimas |
Mokinių, dalyvavusių vasaros stovykloje, skaičius ---------------------------------------------------- 100 Vaikai, augantys socialinę riziką patiriančiose šeimose, skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Vaikų, augančių socialinę riziką patiriančiose šeimose, skaičius (Socialinės paramos skyrius) Mokinių, dalyvavusių vasaros stovykloje, skaičius (mokyklos) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |
3.7. Mokytojų, dirbančių pilnu etatu, dalis (proc.)
Rodiklio aprašymas |
Mokytojų, dirbančių pilnu etatu skaičius, išreikštas kaip visų mokyklos mokytojų skaičiaus dalis (procentais) |
Paskirtis |
Rodiklis naudojamas įvertinti mokytojų darbo krūvius |
Skaičiavimas |
Pilnu etatu dirbančių mokytojų skaičius -------------------------------------------------------------- X 100 Mokytojų skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokytojų skaičius (Mokykla-3ES)
|
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis) |
3.8. Vienam mokytojo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų skaičius.
Rodiklio aprašymas |
Mokinių skaičius, tenkantis vienam mokytojo etatui, mokslo metais |
Paskirtis |
Rodiklis naudojamas žmonių ištekliams švietimo sistemoje įvertinti |
Skaičiavimas |
Mokinių skaičius ---------------------------------- X 100 Mokytojų etatai |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinių skaičius (1- mokykla), Pedagoginių darbuotojų tarifikacijos sąrašai |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet (rugsėjo 1 d. duomenimis) |
4. Švietimo rezultatų rodikliai.
4.1. Brandos egzaminų išlaikymas (proc.).
Rodiklio aprašymas |
Brandos egzaminų išlaikymo (%) palyginimas |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokyklų brandos egzaminų rezultatus, švietimo sistemos veiksmingumą. Netiesiogiai leidžia prognozuoti mokinių ateities planus |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Brandos egzaminų rezultatai (NŠA) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas Metai |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |
4.2. Pagrindinį išsilavinimą įgijusių dalis (proc.).
Rodiklio aprašymas |
Pagrindinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius, išreikštas kaip bendro dešimtos klasės kursą išklausiusiųjų mokinių skaičiaus dalis (procentais) |
Paskirtis |
Rodiklis rodo švietimo sistemos veiksmingumą, prieinamumą ir lygių galimybių švietime užtikrinimą |
Skaičiavimas |
Pagrindinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius ------------------------------------------------------------- X 100 Bendras 10 klasės kursą išklausiusiųjų skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Pagrindinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius (Mokykla-1) 10 klasės kursą išklausiusiųjų skaičius (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |
4.3. Vidurinį išsilavinimą įgijusių dalis (proc.).
Rodiklio aprašymas |
Vidurinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius, išreikštas kaip 12 klasės programą išklausiusiųjų skaičiaus dalis (procentais) |
Paskirtis |
Rodiklis rodo švietimo sistemos efektyvumą, prieinamumą ir lygių galimybių švietime užtikrinimą |
Skaičiavimas |
Vidurinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius ----------------------------------------------------------- X 100 12 klasės programą išklausiusiųjų skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Vidurinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius (Mokykla-1) 12 klasės programą išklausiusiųjų skaičiaus (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |
4.4. Mokinių, kartojančių kursą, dalis (proc.).
Rodiklio aprašymas |
Mokinių, kurie mokosi toje pačioje klasėje kaip ir praėjusiais mokslo metais, skaičius išreikštas kaip bendro mokinių skaičiaus dalis (procentais) |
Paskirtis |
Rodiklis atskleidžia, kokia dalis mokinių nepasiekia programose ir išsilavinimo standartuose apibrėžtų mokymosi pasiekimų reikalavimų, rodo kurso kartojimo išplitimą, padeda prognozuoti iškritimo iš mokyklos tikimybę |
Skaičiavimas |
Mokinių, kurie mokosi toje pačioje klasėje kaip ir praėjusiais metais, skaičius ----------------------------------------------------------------------- X 100 Bendras mokinių skaičius |
Reikalingi duomenys (jų šaltiniai) |
Mokinių, kurie mokosi toje pačioje klasėje kaip ir praėjusiais mokslo metais, skaičius (Mokykla-1) Bendras mokinių skaičius (Mokykla-1) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |
4.5. Pagal privalomojo ugdymo programas nesimokančių 6-16 metų vaikų skaičius.
Rodiklio aprašymas |
6 –16 metų vaikų, nesimokančių pagal privalomojo ugdymo programas (pradinio ir pagrindinio ugdymo programas ), skaičius mokyklose |
Paskirtis |
Šis rodiklis rodo valstybės, savivaldybės švietimo ir socialinės sistemų pajėgumą užtikrinti visų vaikų, kurių švietimas yra privalomas, ugdymą. |
Skaičiavimas |
6 –16 metų vaikų, nesimokančių pagal privalomojo ugdymo programas (pradinio ir pagrindinio ugdymo programas ), skaičius mokyklose |
Reikalingi duomenys |
6 –16 metų mokinių, kurie nesimoko pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, skaičius mokyklose (NEMIS) |
Skaidymas |
Mokyklos tipas. |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet |