LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VADOVŲ REZERVO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2018 m. balandžio 23 d. Nr. V-393

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 56 straipsnio 14 punktu:

 

1.  T v i r t i n u Švietimo įstaigų vadovų rezervo reglamentą (pridedama).

2.  Į g a l i o j u:

2.1. Švietimo informacinių technologijų centrą iki 2019 m. sausio 2 d. atnaujinti Pedagogų registrą, atsižvelgiant į šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Švietimo įstaigų vadovų rezervo reglamentą.

2.2. Nacionalinę mokyklų vertinimo agentūrą nuo 2019 m. sausio 3 d. tvarkyti Švietimo įstaigų vadovų rezervą.

2.3. Ugdymo plėtotės centrą vykdyti Švietimo įstaigų vadovų rezerve esančių asmenų kompetencijų tobulinimo organizavimą.  

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                                 Jurgita Petrauskienė 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2018 m. balandžio 23 d.

įsakymu  Nr. V-393

 

 

ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VADOVŲ REZERVO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Švietimo įstaigų vadovų rezervo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato Švietimo įstaigų vadovų rezervo (toliau – rezervas) paskirtį, sudarymą ir naudojimą.

2. Rezervo formavimo tikslas – kaupti duomenis apie patyrusius švietimo įstaigų vadovus, parengti asmenų, turinčių vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų, potencialių švietimo įstaigos vadovų, organizuoti rezerve esančių asmenų kompetencijų tobulinimą.

3. Rezerve esančia informacija gali naudotis valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) (toliau – švietimo įstaigos) savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) ir (ar) jų įgaliotos institucijos, organizuodamos konkursus švietimo įstaigų vadovų pareigoms eiti ir siekdamos veiksmingesnio švietimo įstaigų vadovavimo.

4. Rezervą tvarko švietimo ir mokslo ministro įgaliota institucija (toliau – rezervo tvarkytojas). Rezerve esančių asmenų duomenys tvarkomi Pedagogų registre, vadovaujantis Pedagogų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. ISAK-2079 „Dėl Pedagogų registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (Toliau – Pedagogų registro nuostatai).

5. Reglamente vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

REZERVO SUDARYMAS

 

6. Rezervą sudaro keturios asmenų, atitinkančių švietimo įstaigos vadovui keliamus kvalifikacinius reikalavimus ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 59 straipsnio 2 dalyje nustatytą reikalavimą, grupės:

6.1. 1 grupę sudaro asmenys, švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka įsivertinę vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas, tačiau dar nedirbę švietimo įstaigos vadovais;

6.2. 2 grupę sudaro asmenys, baigę švietimo įstaigos vadovo kadenciją, turintys vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų įvertinimą, bet ne ilgiau kaip 5 metus nedirbantys švietimo įstaigos vadovais;

6.3. 3 grupę sudaro asmenys, dar neįsivertinę vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų, tačiau tikslingai to siekiantys, turintys gebėjimų vadovauti suaugusių asmenų grupėms ir turintys švietimo įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) ar jų įgaliotos institucijos arba asmens, einančio švietimo įstaigos vadovo pareigas, rekomendaciją;

6.4. 4 grupę sudaro asmenys, einantys švietimo įstaigos vadovo pareigas, turintys sėkmingo vadovavimo švietimo įstaigai patirties ir pasirengę konsultuoti kitus švietimo įstaigų vadovus.

7. Asmenys, siekiantys būti įtraukti į rezervą, kreipiasi į rezervo tvarkytoją, užpildo  prašymą būti švietimo įstaigų vadovų rezerve ir pateikia reglamento 19 punkte nustatytus dokumentus. Rezervo tvarkytojas, patikrinęs duomenis, įregistruoja asmenį į rezervą.

8. Asmenys rezerve nepertraukiamai gali būti ne ilgiau kaip 5 metus, išskyrus atvejus, kai rezerve esantis asmuo perkeliamas į kitą rezervo grupę arba yra vadovas, konsultuojantis naujai paskirtus vadovus, parengtas institucijos, švietimo ir mokslo ministro įgaliotos vykdyti rezerve esančių asmenų kompetencijų tobulinimą (toliau – institucija), nustatyta tvarka. Rezervo 3 grupėje asmuo gali būti ne ilgiau kaip 3 metus, nes per šį laikotarpį privalo įsivertinti vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas.

9. Pakartotinai į rezervą asmuo gali būti įtrauktas po pertraukos, kurios metu ėjo švietimo įstaigos vadovo pareigas.

10. Asmuo, pageidaujantis būti išbrauktas iš rezervo, pateikia prašymą rezervo tvarkytojui, kuris išbraukia to pageidaujantį asmenį iš rezervo.

11. Rezerve esančius asmenis apie visus galimus jų grupės pakeitimus informuoja rezervo tvarkytojas elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį.

 

III SKYRIUS

REZERVO NAUDOJIMAS

 

12. Rezervo tvarkytojas užtikrina, kad reglamente nustatytos funkcijos būtų vykdomos ir rezervu besinaudojantys asmenys galėtų gauti jiems reikiamą informaciją ir atlikti numatytus veiksmus.

13. Rezerve esantys asmenų duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis asmens duomenų apsaugos teisės aktais ir yra prieinami tik tiems asmenims, kurie turi teisę su tokiais duomenimis dirbti teisės aktų nustatyta tvarka.

14. Rezervo informacija gali naudotis švietimo įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimas) ir (ar) jų įgaliotos institucijos bei institucija (toliau – vartotojai), kurioms yra suteikta prieiga prie duomenų Pedagogų registro nuostatų nustatyta tvarka.

15. Vartotojai naudojasi rezervo informacija organizuoti konkursus švietimo įstaigų vadovų pareigoms eiti, vadovaudamiesi Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1193 „Dėl Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo patvirtinimo“, taip pat gali ieškoti potencialių kandidatų į švietimo įstaigos vadovus, kreipdamiesi į rezerve esančius asmenis, išreiškusius pageidavimą gauti informaciją apie atitinkamus konkursus.

16. Rezerve esantį asmenį paskyrus eiti švietimo įstaigos vadovo pareigas, asmuo informuojamas apie būtinybę koreguoti jo duomenis. To neatlikus per 5 darbo dienas, asmuo išbraukiamas iš rezervo, išskyrus reglamento 6.4 papunktyje numatytus atvejus.

17. Vartotojai per 5 darbo dienas informuoja rezervo tvarkytoją apie atleistus švietimo įstaigų vadovus, kurie pagal teisės aktus nebegali eiti švietimo įstaigos vadovo pareigų.

18. Vartotojai gali pasinaudoti informacija apie rezervo 4 grupės asmenis, jei į pareigas yra paskirtas vadovavimo švietimo įstaigai patirties neturintis vadovas ir jam reikia patyrusio vadovo- mentoriaus pagalbos.

19. Į rezervą įtraukiami asmenys rezervo tvarkytojui pateikia šiuos dokumentus: prašymą, gyvenimo aprašymą Europass CV formatu lietuvių kalba (pdf formatu) su priedais ir informaciją, patvirtinančią atitikimą kvalifikaciniams reikalavimams, keliamiems švietimo įstaigos vadovui. Pretendentai, siekiantys būti įtraukti į 1-ą ar 2-ą rezervo grupę, papildomai pateikia informaciją apie kompetencijų įvertinimą, į 3-ią rezervo grupę – rekomendaciją, o į 4-ą – informaciją apie pasirengimą konsultuoti naujais paskirtus vadovus. Kartu asmenys privalomai pateikia sutikimą jų duomenis naudoti reglamento 14 punkte nurodytiems subjektams teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Siekiantys būti įtraukti į rezervą ir jame esantys asmenys garantuoja rezervui pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą, o pasikeitus reikšmingoms aplinkybėms, kontaktiniams ir (ar) faktiniams duomenims apie darbo patirtį, kompetencijų tobulinimą, įgytą papildomą kvalifikaciją ir kt., ją papildo ir atnaujina.

21. Asmeniui pateikus 7, 19 ir 20 punktuose nurodytą informaciją, rezervo tvarkytojas per 10 darbo dienų sutikrina duomenis ir informaciją, o pastebėjęs neatitikimų ar trūkumų, apie tai informuoja asmenį nurodydamas tai, ką reikia patikslinti ir (ar) papildyti.

22. Į rezervą įtrauktas asmuo per 5 darbo dienas iš rezervo tvarkytojo gauna informaciją apie paskelbtus konkursus į švietimo įstaigos vadovo pareigas, apie kuriuos yra pageidavęs ją gauti. Rezervo tvarkytojas informaciją apie asmenis, kurie buvo informuoti apie konkursą, išsiunčia ir atitinkamiems vartotojams.

23. Į rezervą įrašytiems asmenims pagal jų pasirengimą ir poreikius siūlomos kompetencijų tobulinimo priemonės ir (ar) pateikiama informacija apie galimybes įgyti kompetencijų. Pasiūlymus rengia ir teikia švietimo ir mokslo ministro įgaliota institucija pagal reglamento priedą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Į rezervą įrašyti asmenys, jame buvę asmenys ir rezervo vartotojai gali teikti siūlymus Švietimo ir mokslo ministerijai dėl reglamento tobulinimo ir pildymo, rezervo tvarkytojui – dėl rezervo tvarkymo tobulinimo.

25. Rezerve esančių asmenų kompetencijų tobulinimui naudojamos valstybės, savivaldybių, švietimo įstaigų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_______________________

 

Švietimo įstaigų vadovų rezervo reglamento

priedas

 

ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VADOVŲ REZERVE ESANČIŲ ASMENŲ

KOMPETENCIJŲ TOBULINIMO ORGANIZAVIMAS

 

1.  Siekiant švietimo kokybės ir vadovavimo švietimo įstaigoms profesionalumo ir efektyvumo, nuosekliai ir tikslingai į Švietimo įstaigų vadovų rezervą (toliau – rezervas) įrašytiems asmenims organizuojamos kompetencijų tobulinimo priemonės pagal jų pasirengimo lygmenį, kompetencijas ir poreikius. Taip pat sudaromos sąlygos nuosekliai tobulinti kompetencijas švietimo įstaigų vadovams pagal metų veiklos ataskaitų rezultatus.

2.  Už į rezervą įrašytų asmenų kompetencijų tobulinimą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintas kompetencijas, kompetencijų tobulinimo organizavimą (poreikių analizę, priemonių rengimą ir įgyvendinimą) atsakinga švietimo ir mokslo ministro įgaliota institucija (toliau – institucija).

3.  Institucija turi teisę gauti informaciją apie naujai paskirtų, patirties neturinčių vadovų kompetencijų įvertinimą konkurso metu. Ši informacija naudojama analizuoti pradedančiųjų vadovų kompetencijas ir modeliuoti jiems pagalbą.

4.  Institucija organizuoja naujai paskirtiems vadovavimo švietimo įstaigai neturintiems vadovams įvadinius mokymus.

5.  Institucija atlieka šias funkcijas:

5.1. švietimo įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucijų (dalyvių susirinkimų) ir (ar) jų įgaliotų institucijų užsakymu organizuoja patyrusių vadovų, kurie paskiriami vadovavimo patirties neturintiems švietimo įstaigų vadovams ar švietimo įstaigų vadovams, kuriems reikia pagalbos pagal išorinio vertinimo rekomendacijas ar vadovo metų veiklos ataskaitos vertinimo rezultatus, mokymus;

5.2. organizuoja kitų į rezervą įrašytų asmenų poreikius atitinkančią pagalbą ar siūlo kitas priemones, derindama su švietimo įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucijų (dalyvių susirinkimų) įgaliotomis institucijomis;

5.3. Švietimo ir mokslo ministerijai teikia siūlymus dėl rezerve esančių asmenų kompetencijų ir jų tobulinimo organizavimo, dėl rezervo sistemos tobulinimo.

6.    Remdamasi savo atliekama analize ir kitais duomenimis, institucija organizuoja ar užsako kitų paslaugų teikėjų vykdomus kompetencijų tobulinimo priemones, būtinas teikti pagalbą švietimo įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalininkų susirinkimo) įgaliotoms institucijoms.

7.    Visa informacija apie rezerve esančių asmenų kompetencijų tobulinimo veiklas skelbiama institucijos interneto svetainėje.

 

_____________________