KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

ĮSAKYMAS

DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. SAUSIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 4/07-31 „DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. rugsėjo 16 d. Nr. V-304

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) direktoriaus 2006 m. sausio 27 d. įsakymą Nr. 4/07-31 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. P a v e d u Kalėjimų departamento Veiklos organizavimo skyrių su šiuo įsakymu supažindinti įstaigos darbuotojus, pavaldžių įstaigų direktorius ir paskelbti įsakymą Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Virginijus Kulikauskas

 

 

PATVIRTINTA

Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos

teisingumo ministerijos direktoriaus

2006 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 4/07-31

(Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos

teisingumo ministerijos direktoriaus

2021 m. rugsėjo 16 d. įsakymo Nr. V-304

redakcija)

 

KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – departamentas) darbo tvarką. Reglamento nuostatos taikomos departamentui pavaldžioms įstaigoms tiek, kiek reglamentas nustato jų veiklą.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos baudžiamuoju kodeksu, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksu, Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodeksu, Lietuvos Respublikos suėmimo vykdymo įstatymu, Lietuvos Respublikos probacijos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro pirmininko potvarkiais, teisingumo ministro įsakymais, departamento direktoriaus įsakymais, 2020 m. birželio 18 d. Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo sistemos šakos kolektyvine sutartimi Nr. ST-77/LTPF-LTPF-4/104/LRITĮPS:LR6-KS-1(20)/VAITĮPS:VA6-KS-1(20) (toliau – ŠKS), šiuo reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Departamentas savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, pagarbos žmogaus teisėms, objektyvumo, visuomenės moralės, humanizmo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.

4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijoje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose departamentui atstovauja šio departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojai arba direktoriaus įgalioti departamento administracijos padalinių (toliau – padaliniai) vadovai arba kiti departamento pareigūnai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai).

 

II SKYRIUS

DEPARTAMENTO STRUKTŪRA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO DIREKTORIUS, DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAI IR PATARĖJAI

 

5. Departamento administracijos struktūra formuojama atsižvelgiant į departamento uždavinius ir funkcijas, nustatytus Lietuvos Respublikos įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, teisingumo ministro įsakymuose, departamento nuostatuose ir kituose teisės aktuose. Departamento struktūrą tvirtina Lietuvos Respublikos teisingumo ministras.

6. Departamentui vadovauja departamento direktorius, kuris prižiūri ir koordinuoja departamento padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų veiklą, atsako už departamentui pavestų uždavinių vykdymą ir darbo organizavimą. Direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui.

7. Departamento direktorius priima ir pasirašo įsakymus ir nutarimus. Prireikus departamento direktorius gali priimti bendrus įsakymus su kitų įstaigų vadovais.

8.  Kai nėra departamento direktoriaus (atostogos, komandiruotė, nedarbingumas ir kiti atvejai), jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas, kurio pareigybės aprašyme nustatyta tokia funkcija, arba teisingumo ministro įsakymu paskirtas kitas departamento ar jam pavaldžios įstaigos pareigūnas.

9. Departamento direktorius turi pavaduotoją (pavaduotojus). Pavaduotojas (pavaduotojai) yra tiesiogiai pavaldus (pavaldūs) ir atskaitingas (atskaitingi) departamento direktoriui. Departamento direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) pagal jam nustatytas administravimo sritis koordinuoja departamento padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų veiklą ir atsako už įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų įgyvendinimo organizavimą ir koordinavimą.

10. Departamento patarėjai, tiesiogiai pavaldūs departamento direktoriui, pagal kompetenciją direktoriui teikia siūlymus dėl departamento ir jam pavaldžių įstaigų veiklos strategijos formavimo ir jos įgyvendinimo, departamento ir jam pavaldžių įstaigų veiklos tobulinimo.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO PADALINIAI IR DARBUOTOJAI

 

11. Departamento padaliniai užtikrina įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose ir kituose teisės aktuose departamentui nustatytų uždavinių įgyvendinimą, pagal kompetenciją organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja departamentui pavaldžių įstaigų veiklą ir teikia joms rekomendacijas, formuoja bendrą departamentui pavaldžių įstaigų veiklos ir personalo strategiją, užtikrina valstybinių programų įgyvendinimą, organizuoja departamento direktoriaus sprendimų vykdymą bei jų kontrolę.

12. Departamento direktorius, siekdamas užtikrinti teisės aktuose nustatytų departamento uždavinių įgyvendinimą, atskiru įsakymu gali pavesti padalinių vadovams ar kitiems departamento darbuotojams kuruoti atitinkamas departamentui pavaldžias įstaigas arba šių įstaigų atitinkamus administracijos padalinius.

13. Padalinių vadovai yra tiesiogiai pavaldūs direktoriui arba jų padalinį koordinuojančiam direktoriaus pavaduotojui ir asmeniškai atsako už vadovaujamiems padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, pavaldžių darbuotojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojų, koordinuojančio pagal veiklos sritį priskirtą padalinį, rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą.

14. Departamento padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi departamento direktoriaus įsakymu patvirtintais padalinių nuostatais, o darbuotojai – pareigybių aprašymais.

15. Padalinio vadovas turi užtikrinti, kad į darbą priimamas darbuotojas, prieš pradėdamas eiti pareigas, būtų supažindintas su departamento ir padalinio nuostatais, pareigybės aprašymu, šiuo reglamentu ir kitais teisės aktais, kuriais privalo vadovautis savo veikloje.

16. Kai darbuotojo laikinai nėra, jo funkcijas atlieka kitas darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme tokios funkcijos yra nustatytos, arba direktoriaus įsakymu paskirtas kitas darbuotojas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KOMISIJŲ, DARBO GRUPIŲ SUDARYMAS IR JŲ VEIKLA

 

17. Vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, teisingumo ministro, direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų nuostatas, direktoriaus įsakymu gali būti sudaromos nuolatinės ar laikinosios komisijos arba darbo grupės.

18. Nuolatinės komisijos arba darbo grupės sudaromos direktoriaus pavestai ilgalaikei funkcijai vykdyti.

19. Laikinosios komisijos arba darbo grupės sudaromos direktoriaus įsakymu pavestai trumpalaikei funkcijai, užduočiai ar pavedimui vykdyti.

20. Nuolatinės ir laikinosios komisijos, darbo grupės sudaromos iš komisijos pirmininko ar darbo grupės vadovo, narių, esant būtinybei, komisijos pirmininko pavaduotojo arba darbo grupės vadovo pavaduotojo ir sekretoriaus.

21. Komisijos arba darbo grupės pirmininkas, komisijos arba darbo grupės nariai už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

22. Departamente komisijos arba darbo grupės gali būti sudarytos iš departamento ir departamentui pavaldžių įstaigų darbuotojų. Į komisijas arba darbo grupes gali būti kviečiami ir kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovai.

23. Departamente sudaromų komisijų arba darbo grupių sudėtis tvirtinama departamento direktoriaus įsakymu. Jei departamente sudaromoje komisijoje arba darbo grupėje yra kviečiami dalyvauti kitų institucijų, įstaigų arba organizacijų atstovai, jos sudėtis tvirtinama departamento direktoriaus įsakymu, – atsižvelgiant į šių institucijų, įstaigų arba organizacijų siūlymus dėl atstovų įtraukimo šios komisijos arba darbo grupės narius.

24. Komisijos ir darbo grupės savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ŠKS, kitais teisės aktais ir šiuo reglamentu. Sudarant komisiją arba darbo grupę, tuo pačiu įsakymu gali būti patvirtintas komisijos arba darbo grupės darbo reglamentas (nuostatai), kuriuo komisija arba darbo grupė vadovaujasi savo veikloje.

25. Jei komisijos arba darbo grupės darbo reglamente (nuostatuose) nenustatyta kitaip, posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos arba darbo grupės narių. Priimti sprendimai yra teisėti, kai už juos balsuoja ne mažiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių komisijos arba darbo grupės narių. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko arba darbo grupės vadovo balsas.

26. Visi komisijos arba darbo grupės nariai turi lygias balso teises. Balsuojama atvirai, jei kitaip nenustato kiti teisės aktai. Jeigu kokiu nors klausimu nuomonės nesutampa, komisijos arba darbo grupės narys gali raštu pareikšti atskirąją nuomonę. 

27. Komisijų, darbo grupių veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo dokumentai, įvairūs projektai, pažymos ir kita) saugomi ir tvarkomi departamento padalinyje, kuriame dirba komisijos (darbo grupės) pirmininkas arba vadovas, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118. Jei rengiamas pasitarimo protokolas, jį pasirašo departamento padalinio, rengiančio pasitarimą, vadovas ar kitas darbuotojas, atstovavęs padaliniui pasitarime, ir pasitarimo sekretorius (jei sekretorius buvo išrinktas). 

28. Komisijos arba darbo grupės veikla gali būti nutraukta departamento direktoriaus įsakymu. Komisijos arba darbo grupės veikla nutraukiama neįvykdžius užduoties, kai atsiranda aplinkybių, kurios daro tolesnę komisijos arba darbo grupės veiklą netikslingą, arba kai atsiranda priežasčių, dėl kurių negalima įvykdyti komisijai arba darbo grupei nustatytų užduočių, ir dėl to komisijos pirmininkui arba darbo grupės vadovui pateikus motyvuotą tarnybinį pranešimą departamento direktoriui.   

29. Komisijai arba darbo grupei nustatytas terminas užduočiai įvykdyti gali būti pratęstas tik tuo atveju, kai komisijos pirmininkas arba darbo grupės vadovas departamento direktoriui pateikia motyvuotą raštišką prašymą, kuriame nurodoma informacija apie komisijos arba darbo grupės nuveiktą darbą ir išdėstomos priežastys, dėl kurių neįvykdytos užduotys.  

 

III SKYRIUS

PATARIAMOSIOS INSTITUCIJOS IR PASITARIMAI DEPARTAMENTE

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO TARYBA

 

30. Departamento direktorius gali sudaryti departamento tarybą (toliau – Taryba), kuri yra departamento direktoriaus patariamoji institucija. Tarybos nuostatai ir sudėtis tvirtinama direktoriaus įsakymu. Tarybos nariai – Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų direktoriai. Tarybos pirmininką balsų dauguma renka Tarybos nariai vieneriems metams. Tarybą sudaro Tarybos pirmininkas, Tarybos nariai ir sekretorius. Tarybos nariai gali būti departamento direktoriaus pavaduotojai, patarėjai, departamento padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai. Į Tarybos sudėtį gali būti įtraukiami arba kviečiami į posėdžius ir kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovai, taip pat fiziniai asmenys.

31. Tarybos posėdžiai organizuojami, posėdžių planas, posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami bei Tarybos posėdžių medžiaga saugoma vadovaujantis departamento direktoriaus patvirtintais Tarybos nuostatais.

32. Departamento strateginiams ir valdymo klausimams nagrinėti departamente gali būti sudaromos ir kitos patariamosios institucijos (tarybos, komitetai, komisijos ar darbo grupės).

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PASITARIMAI DEPARTAMENTE

 

33. Departamento einamieji klausimai aptariami pasitarimuose.

34. Departamente rengiami pasitarimai pas departamento direktorių, departamento direktoriaus pavaduotojus ir kiti pasitarimai.

35. Pasitarimai pas departamento direktorių yra tokie pasitarimai, kuriems pirmininkauja departamento direktorius ar jo žodiniu pavedimu direktoriaus pavaduotojas ir kuriuose aptariami departamento padalinių ar departamentui pavaldžių įstaigų veiklos klausimai.

36. Pasitarimuose pas departamento direktorių, atsižvelgiant į pasitarimo temą, dalyvauja departamento direktoriaus pavaduotojai, departamento padalinių vadovai ar juos pavaduojantys asmenys, patarėjai. Į pasitarimus gali būti kviečiami ir kiti departamento darbuotojai, taip pat pavaldžių įstaigų direktoriai ir kiti asmenys.

37. Pasitarimai pas departamento direktorių rengiami departamento direktoriaus iniciatyva arba pavaduotojo prašymu.

38. Dokumentinę medžiagą pasitarimuose pas departamento direktorių svarstomais klausimais teikia ir pasitarimų metu priimtų sprendimų (nurodymų) įgyvendinimą pagal kompetenciją organizuoja departamento direktoriaus pavaduotojai arba departamento direktoriaus pavedimu departamento padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai.

39. Per pasitarimus pas direktorių priimtų sprendimų (nurodymų), duotų pavedimų kontrolę vykdo ir departamento vadovybei informaciją apie laiku neįvykdytus pavedimus teikia departamento padalinys, atsakingas už priimtų sprendimų (nurodymų), duotų pavedimų įgyvendinimą.

40. Departamento direktoriaus pavaduotojai gali organizuoti departamento padalinių vadovų, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų ir kitų darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

41. Departamento padaliniai aktualiems veiklos klausimams aptarti gali organizuoti pasitarimus, kuriuose dalyvauja departamento padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, kiti darbuotojai ir kviestiniai asmenys. Pasitarimai, į kuriuos kviečiami departamentui pavaldžių įstaigų vadovai ar kiti darbuotojai, departamente rengiami suderinus su departamento direktoriumi arba direktoriaus pavaduotoju. 

 

IV SKYRIUS

DEPARTAMENTO VEIKLOS PLANAVIMAS

 

42. Departamento veikla planuojama vadovaujantis teisingumo ministro patvirtintais ir viešai paskelbtais teisingumo ministro valdymo sričių strateginiais veiklos planais, departamento ir jam pavaldžių įstaigų metiniais veiklos planais ir kitais planavimo dokumentais.

43. Departamento ir jam pavaldžių įstaigų metinių veiklos planų rengimo tvarka, veiklos stebėsena, kontrolė, vertinimas ir atsiskaitymas už rezultatus vykdomas vadovaujantis Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 14-1 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ ir Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų veiklos planavimo metodika, patvirtinta Kalėjimų departamento direktoriaus 2016 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. V-386 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų veiklos planavimo metodikos patvirtinimo“.

44. Planuojamų vykdyti einamaisiais metais viešųjų pirkimų planus rengia padalinys, atsakingas už viešųjų pirkimų vykdymą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir Viešųjų pirkimų planavimo, organizavimo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2020 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. V-142 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2018 m. gruodžio 21 d. įsakymo Nr. V-572 „Dėl viešųjų pirkimų planavimo, organizavimo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo pakeitimo“.

45.  Metiniame veiklos plane kiekvienas departamento padalinys, vadovaudamasis Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonės veiklos kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Kalėjimų departamento direktoriaus 2021 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V-95 „Dėl Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonės veiklos kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“, numato reikiamus veiksmus dėl tęstinės rekomendacijų įgyvendinimo kontrolės.

46. Veiklos rizikos valdymo planai rengiami, vadovaujantis Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų veiklos rizikos valdymo metodika, patvirtinta Kalėjimų departamento direktoriaus 2017 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. V-115 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų veiklos rizikos valdymo metodikos patvirtinimo“.

47. Departamento ir jam pavaldžių įstaigų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių planai, kuriuos tvirtina departamento direktorius, rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu. 

48. Departamente atskiroms problemoms ar situacijoms spręsti sudaromi specialiųjų priemonių planai.

49. Kiti departamento planavimo dokumentai rengiami departamento direktoriaus ar jo pavaduotojo (-ų) pavedimu.

 

V SKYRIUS

DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS ĮSAKYMAI IR KITI DEPARTAMENTO DOKUMENTAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS ĮSAKYMAI

 

50. Departamento direktoriaus įsakymas yra norminis administracinis aktas ar administracinis sprendimas, kuriame nustatomos, keičiamos ar naikinamos teisės ir pareigos, kurias departamento direktoriui nustatyti, keisti ar naikinti leidžia Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, teisingumo ministro įsakymai ir kiti teisės aktai.

51. Departamento direktoriaus įsakymų projektus rengia departamento padalinių darbuotojai pagal kompetenciją. Departamento direktoriaus įsakymų projektų rengimą departamento direktorius gali pavesti departamentui pavaldžioms įstaigoms pagal jų kompetenciją. Apie įsakymų projektus, numatytus Darbo kodekse ir ŠKS raštu informuojama profesinė sąjunga.

52. Rengiami departamento direktoriaus įsakymų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), kitų teisės aktų, taip pat Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų nuostatas.

53. Departamento direktoriaus įsakymai ar jų projektai, kuriuos reikia įvertinti antikorupciniu požiūriu, vertinami pagal Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Kalėjimų departamento direktoriaus 2017 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. V-560 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

54. Parengtą departamento direktoriaus įsakymo projektą departamento Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis eiliškumo tvarka vizuoja:

54.1. įsakymo projekto rengėjas;

54.2. įsakymo projekto rengėjo tiesioginis vadovas;

54.3. darbuotojas, atsakingas už tai, kad įsakymo projektas atitiktų lietuvių kalbos taisyklingumo reikalavimus;

54.4. padalinio, atsakingo už personalo valdymą, vadovas, jei įsakymo turinys susijęs su personalo politikos formavimu ar įgyvendinimu;

54.5. padalinio, atsakingo už departamento veiklos (biudžeto) planavimą, vadovas, jei įsakymo turinys susijęs su departamento ekonomine ir finansine veikla;

54.6. padalinio, atsakingo už finansų valdymą, vadovas, jei įsakymo turinys susijęs su finansinių išteklių planavimu ar naudojimu;

54.7. padalinio, atsakingo už kompiuterinės, organizacinės technikos bei programinės įrangos aptarnavimą, diegimą, administravimą ir plėtrą, vadovas, jei įsakymo turinys susijęs su informacinių technologijų sauga ir techninės plėtros politika ar jos įgyvendinimu;

54.8. kitų suinteresuotų padalinių vadovai ar atsakingi darbuotojai, jei įsakymo turinys susijęs su padalinio nuostatuose priskirtais klausimais ar pagal šiame reglamente nustatytą kompetenciją;

54.9. direktoriaus pavaduotojas (-ai) pagal jam (jiems) priskirtą administruojamą veiklos sritį.

55. Įsakymo projekto rengėjo tiesioginis vadovas vizuodamas direktoriaus įsakymo projektą, priima sprendimą dėl departamento direktoriaus įsakymo skelbimo Teisės aktų registre, departamento interneto svetainėje arba/ir intranete privalomumo/tikslingumo.

56. Su pasirašytu ir užregistruotu įsakymu departamento darbuotojai ir departamentui pavaldžios įstaigos supažindinamos Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.

57. Jei norminiai teisės aktai nustato ar įsakyme nurodyta, kad su įsakymu departamento darbuotojai privalo būti supažindinti pasirašytinai, su pasirašytu ir užregistruotu įsakymu darbuotojai pasirašytinai supažindinami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įsakymo įsigaliojimo dienos.

58. Su direktoriaus priimtais bendraisiais (norminiais) įsakymais, taip pat įsakymais departamento veiklos klausimais supažindinami visi departamento darbuotojai. Su kitais direktoriaus įsakymais, jei įsakyme nenurodyta kitaip, pagal įsakymo turinį Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis supažindinami įsakyme išvardyti departamento darbuotojai, jei reikia, įsakyme išvardytus darbuotojus pavaduojantys asmenys, kiti suinteresuoti departamento darbuotojai.

59. Darbuotojai, neturintys teisės prisijungti prie Dokumentų valdymo sistemos, su direktoriaus įsakymais supažindinami šio reglamento 57 punkte nustatyta tvarka.

60. Direktoriaus įsakymai registruojami, skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų pateikimo, registravimo ir paskelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio 2013 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-369 „Dėl Teisės aktų pateikimo, registravimo ir paskelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

61. Departamento direktoriaus įsakymų vykdymą kontroliuoja direktoriaus pavaduotojas (-jai) pagal jam (jiems) priskirtą administruojamą veiklos sritį ar įsakyme paskirtas atsakingas už įsakymo vykdymo kontrolę darbuotojas.

62. Jeigu rengiamas kelių institucijų vadovų bendras įsakymas, jis vizuojamas ir pasirašomas reglamento 54 ir 56 punktuose nustatyta tvarka.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SIŪLYMAI DĖL ĮSTATYMŲ, VYRIAUSYBĖS NUTARIMŲ, TEISINGUMO MINISTRO ĮSAKYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ TOBULINIMO

 

63. Siūlymus dėl įstatymų, Vyriausybės nutarimų, teisingumo ministro įsakymų ir kitų teisės aktų tobulinimo (toliau – siūlymas) departamento direktoriui teikia direktoriaus pavaduotojai, patarėjai, departamento padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, taip pat profesinė sąjunga ŠKS nustatyta tvarka.

64. Departamento padaliniai gali teikti siūlymus departamento direktoriui, kai šiuos siūlymus vizuoja už atitinkamą sritį atsakingas departamento direktoriaus pavaduotojas.

65. Direktoriaus pavaduotojai, patarėjai, departamento padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai, siūlydami nustatyti arba keisti teisinių santykių reguliavimą, departamento direktoriui parengia tarnybinį pranešimą arba pažymą, kurioje išdėsto teisės akte sprendžiamos problemos esmę, teisės akto tikslus ir uždavinius, laukiamus teigiamus rezultatus.

66. Departamento direktorius, esant būtinumui, paveda departamento padaliniams pagal kompetenciją per nustatytą terminą išnagrinėti siūlymo tikslingumą.

67. Departamento padalinys, direktoriaus pavedimu nagrinėjantis siūlymo tikslingumą, Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų ir teisės aktų rengimo reikalavimų atžvilgiu, apibendrina direktoriaus pavaduotojų, patarėjų, departamento padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovų, taip pat profesinės sąjungos, ŠKS nustatyta tvarka, teiktus siūlymus ir teikia departamento direktoriui bendrą siūlymo įvertinimą.

68. Departamento direktoriui pritarus siūlymui, rengiamas siūlymas Teisingumo ministerijai, kuris įforminamas raštu ir derinamas reglamento 54 punkte nustatyta tvarka. Rašte, adresuotame Teisingumo ministerijai, turi būti nurodyta: teisės akto, kurį siūloma tobulinti (keisti, priimti ir pan.) pavadinimas, siūlymo tikslai ir uždaviniai, sprendžiamo klausimo esmė, kokios problemos bus išspręstos, kiek reikės papildomų lėšų, pritarus teikiamam siūlymui.

69. Raštus su siūlymais dėl įstatymų, Vyriausybės nutarimų, teisingumo ministro įsakymų ir kitų teisės aktų tobulinimo, adresuotus Teisingumo ministerijai, pasirašo departamento direktorius.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KITŲ DOKUMENTŲ, IŠSKYRUS ĮSAKYMUS, RENGIMAS IR PASIRAŠYMAS

 

70. Departamento darbuotojai, vykdydami jiems nustatytas funkcijas ir pavedimus, rengia ir kitų dokumentų projektus.

71. Visi dokumentai turi atitikti Dokumentų rengimo taisyklių bendruosius reikalavimus, nurodytus reglamento 52 punkte.

72. Departamento dokumentus pasirašo direktorius, direktoriaus pavaduotojai pagal jiems priskirtas administruojamas veiklos sritis ar kiti atskiru direktoriaus įsakymu įgalioti departamento darbuotojai.

73. Direktorius pagal kompetenciją pasirašo nutarimus, įgaliojimus, sutartis, dokumentus, adresuotus valstybinės valdžios, valdymo institucijų vadovams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, juridiniams ir fiziniams asmenims, ir kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus.

74. Direktorius ar jo įgaliotas direktoriaus pavaduotojas tvirtina:

74.1. specialiųjų priemonių planus;

74.2. mokymo programas;

74.3. teisės aktų nustatyta tvarka kitus dokumentus;

75. Direktoriaus pavaduotojai pagal jiems nustatytas administruojamas veiklos sritis pasirašo informacinius raštus (dokumentus), adresuotus departamentui pavaldžioms įstaigoms ir raštus (dokumentus), adresuotus fiziniams ir juridiniams asmenims, kuriuos pasirašyti (tvirtinti) juos įgalioja arba jiems paveda departamento direktorius.

76. Departamento padalinių vadovai pagal savo kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus (dokumentus) ir raštus, kuriuos pasirašyti juos įgalioja arba jiems paveda departamento direktorius.

77. Teismo procesinių dokumentų tvirtinimas:

77.1. Teismo procesinius dokumentus parengęs darbuotojas Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis juos suderina su padalinio, atsakingo už teisinį atstovavimą vadovu. Suderintus teismo procesinius dokumentus pasirašo padalinio, atsakingo už teisinį atstovavimą, vadovas.

77.2. Darbuotojas, parengęs procesinius dokumentus, siunčia juos registruoti.

77.3. Užregistruotus teismo procesinius dokumentus, kurie turi būti išsiųsti per elektroninę

teismų sistemą ar kitomis elektroninėmis priemonėmis, išsiunčia juos rengęs darbuotojas.

77.4. Užregistruotus teismo procesinius dokumentus, kurie turi būti išsiunčiami kitais būdais nei per elektroninę sistemą, išsiunčia dokumentus registravęs darbuotojas.

78. Ikiteisminio tyrimo pareigūnai pagal savo kompetenciją turi teisę pasirašyti atliekamų ikiteisminių tyrimų procesinius ir kitus dokumentus.

79. Departamento padalinio, atsakingo už personalo valdymo funkcijų vykdymą, vadovas pagal kompetenciją pasirašo pažymas fiziniams ir juridiniams asmenims (apie darbo laiką ir tarnybos eigą, išrašus iš asmens bylų, paklausimus dėl atliekamų specialiųjų patikrinimų).

80. Departamento padalinio, atsakingo už archyvo darbo organizavimą, vadovas pagal kompetenciją pasirašo raštus, parengtus departamento archyve saugomų dokumentų pagrindu, fiziniams ir juridiniams asmenims.

81. Direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams pasirašyti teikiami dokumentai, jei šiame reglamente nenustatyta kitaip, turi būti vizuoti: dokumento rengėjo, jo tiesioginio vadovo, suinteresuoto padalinio vadovo, direktoriaus pavaduotojo pagal jam priskirtą administruojamą veiklos sritį, jei dokumentas teikiamas direktoriui, prireikus, – ir kitų departamento darbuotojų.

82. Departamento padalinio, atsakingo už personalo valdymo funkcijų vykdymą, ir padalinio, atsakingo už departamento veiklos (biudžeto) planavimą, vadovai vizuoja teisės aktų ir kitų dokumentų projektus, susijusius su departamento ir jam pavaldžių įstaigų struktūrų, pareigybių sąrašų nustatymu ir jų pakeitimais.

83. Visi dokumentai, susiję su finansinių ir materialinių išteklių panaudojimu, turi būti suderinti su padalinio, atsakingo už departamento veiklos (biudžeto) planavimą, vadovo ir padalinio, atsakingo už finansų valdymą, vadovo.

84. Finansinius dokumentus pasirašo:

84.1. departamento direktorius arba jo įgaliotas direktoriaus pavaduotojas – banko ir kasos dokumentus, programų sąmatų projektus, programos sąmatas, finansų valdymo ir atskaitomybės dokumentus;

84.2. direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis padalinį, atsakingą už prekių, paslaugų ir darbų viešuosius pirkimus, – mažos vertės pirkimo paraiškas ir mažos vertės pirkimų sutartis;

84.3. padalinio, atsakingo už finansų valdymą, vadovas – antro parašo teise banko ir kasos dokumentus, departamento programų sąmatas, direktoriui įgaliojus – kitus finansinius ir ūkinius dokumentus, vizuoja finansų valdymo ir atskaitomybės dokumentus.

85. Sutarčių projektai rengiami ir vizuojami vadovaujantis Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2017 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. V-514 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos respublikos teisingumo ministerijos vardu sudaromų sutarčių rengimo, derinimo, pasirašymo, registravimo ir vykdymo kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

86. Kitus dokumentus (aktus, pažymas, tarnybinius pranešimus ir kt.), parengtus vykdant nustatytas funkcijas, pasirašo jų rengėjai.

87. Departamento sudaromi elektroniniai dokumentai nustatyta tvarka pasirašomi teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu.

88. Departamento direktorius gali nustatyti kitokią dokumentų pasirašymo tvarką.

 

 

 

 

VI SKYRIUS

DEPARTAMENTO VIDAUS PAVEDIMAI

 

89. Departamente pavedimus duoti turi teisę direktorius, direktoriaus pavaduotojai, padalinių vadovai – departamento darbuotojams pagal šių darbuotojų pareigybių aprašymuose nustatytas funkcijas.

90. Direktoriaus pavedimai gali būti duodami įsakymų, rašytinių pavedimų, rezoliucijų Dokumentų valdymo sistemoje, kitokia rašytine ar žodine forma.

91. Direktoriaus pavaduotojų, departamento padalinių vadovų pavedimai gali būti duodami rašytinių pavedimų, rezoliucijų ir papildomų rezoliucijų Dokumentų valdymo sistemoje, kitokia rašytine ar žodine forma.

92. Pavedimų įvykdymo terminas gali būti tipinis, t. y. nustatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose ir kituose teisės aktuose, arba individualus, kuris nurodomas dokumento tekste, rezoliucijoje arba atitinkamų priemonių planuose.

93. Jei duoto rašytinio pavedimo per nustatytą laiką negalima įvykdyti dėl priežasčių, nepriklausančių nuo vykdytojo, apie tai turi būti raštu pranešta pavedimą davusiam departamento direktoriui, direktoriaus pavaduotojui arba padalinio vadovui.

94. Jei pavedime nurodomas daugiau nei vienas vykdytojas, pagrindinis ir tiesioginis pavedimo vykdytojas yra asmuo, nurodytas rezoliucijoje pirmasis arba Dokumentų valdymo sistemoje pažymėtas „P“ raide. Visi kiti pavedimo vykdytojai pagal savo kompetenciją pateikia pažymas arba konsultuoja žodžiu, vizuoja galutinį parengtą dokumentą. Už pavedimo įvykdymą per nustatytą terminą yra atsakingas pagrindinis vykdytojas.

95. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu įvykdomos visos jame nurodytos užduotys, išspręsti visi jame pateikti klausimai ar į juos atsakyta iš esmės. Jei pavedimas įvykdomas netinkamai, visa dokumentinė medžiaga grąžinama rengėjams tobulinti, o pavedimo įvykdymo termino klausimą sprendžia pavedimą davęs darbuotojas. Kai pavedimas įvykdomas ne rašytine forma, vykdytojas tai pažymi Dokumentų valdymo sistemoje.

 

VII SKYRIUS

DEPARTAMENTO DOKUMENTŲ VALDYMO ORGANIZAVIMAS

 

96. Departamento veiklos dokumentai tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.

97. Departamento parengti ir su jo veikla susiję gauti dokumentai nustatytąja tvarka registruojami Dokumentų valdymo sistemoje.

98. Dokumentacijos plano duomenis rengia ir per Elektroninio archyvo informacinę sistemą teikia derinti valstybės archyvui, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka dokumentai perduodami toliau saugoti, departamento padalinys, atsakingas už dokumentų valdymą departamente.

99. Departamente parengtus dokumentus, registruoja ir atitinkamoms byloms priskiria už dokumentų registravimą ar/ir už bylų sudarymą atsakingi departamento darbuotojai.

100. Departamento darbuotojai, tiesiogiai iš kitų įstaigų, privačių fizinių ir juridinių asmenų gavę departamentui adresuotus dokumentus, privalo juos perduoti už dokumentų registravimą atsakingam departamento darbuotojui.

101. Kitokiais telekomunikacijų įrenginiais gauti dokumentai ar jų skaitmeninės kopijos, kuriose yra užtikrinta teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, registruojami bendra tvarka. Jei vėliau gaunami pasirašyti šių dokumentų originalai, jie registruojami ta pačia data ir numeriu. Departamento darbuotojų elektroninio pašto adresais gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, persiunčiami į departamento pašto dėžutę adresu kaldep@kaldep.lt. Oficialiu elektroninio pašto adresu gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, registruojami bendra tvarka.

102. Neregistruojami gauti periodiniai leidiniai, sveikinimai, kvietimai, konferencijų programos, reklaminiai lankstinukai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į apskaitą.

103. Dokumentai, gauti iš valstybinės valdžios institucijų, ministerijų, fizinių ar juridinių asmenų, užsienio šalių, užregistravus perduodami departamento direktoriui, departamento direktoriaus pavaduotojams (pagal jų administruojamas veiklos sritis) ar departamento padalinių vadovams (pagal jų kompetenciją).

104. Direktorius, direktoriaus pavaduotojai ar departamento padalinių vadovai, skirdami dokumento užduoties vykdytoją, rašo rezoliuciją.

105. Gauti dokumentai (skaitmeninės jų kopijos) perduodami vykdytojams Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis. Dokumentų originalus vykdytojai pasiima padalinyje, atsakingame už dokumentų valdymą (iš šiuos dokumentus užregistravusių atitinkamų darbuotojų). Jei yra paskirti keli vykdytojai, gauto dokumento originalas atiduodamas pagrindiniam vykdytojui.

106. Departamento darbuotojai, turintys tarnybinio elektroninio pašto adresus, privalo nuolat, ne mažiau kaip du kartus per darbo dieną tikrinti tarnybinio elektroninio pašto dėžutes.

107. Dokumentai, kurių užduotys įvykdytos, dedami į bylas pagal dokumentacijos planą. Kai užduotis įvykdoma nerengiant oficialaus dokumento, vykdytojas tai  pažymi Dokumentų valdymo sistemoje.

108. Siunčiamo popierinio dokumento originalas ar originalai (atsižvelgiant į tai, kiek adresatų yra išvardijama dokumente) yra išsiunčiami adresatams, o vizuotas antrasis egzempliorius kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu paliekamas vykdytojo padalinyje už bylų sudarymą atsakingam to padalinio darbuotojui susirašinėjimo dokumentų bylai sudaryti. Jei dokumentas siunčiamas tik elektroninio ryšio priemonėmis (nuskaitant tekstą), pateikiamas vienas dokumento egzempliorius (originalas). Elektroniniai dokumentai saugomi ir tvarkomi Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.

109. Įslaptinta korespondencija registruojama ir apskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir atskiru departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

110. Departamento padaliniai nesusirašinėja siunčiamais raštais, o reikalingą informaciją vienas kitam teikia telefonu arba elektroniniu paštu. Jei informaciją reikia pateikti raštu, tai daroma surašant tarnybinį pranešimą, pažymą ar ataskaitą, o jei reikia gauti informaciją – rašomas prašymas. Siekiant departamente sumažinti dokumentų srautą ir administracinę naštą, tenkančią departamento ir jam pavaldžių įstaigų darbuotojams, rekomenduojama nesusirašinėti su departamentui pavaldžiomis įstaigomis tais klausimais, kurie gali būti sprendžiami telefonu arba elektroniniu paštu.

111. Dokumentų rengimo, derinimo (vizavimo), pasirašymo, tvirtinimo, supažindinimo su dokumentais, rezoliucijų rašymo procesai atliekami Dokumentų valdymo sistemos elektroninėmis priemonėmis arba atitinkami rekvizitai (vizos, parašas, tvirtinimo, supažindinimo žymos, rezoliucijos) įforminami pačiuose dokumentuose, pasirašant atsakingiems asmenims.

112. Pasirašant (vizuojant, tvirtinant, pasirašant dokumentus ar su jais susipažįstant, rašant rezoliucijas) Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis ar elektroniniu parašu, kiekvieno Dokumentų valdymo sistemos naudotojo prisijungimo duomenys (vartotojas ir slaptažodis) vienareikšmiškai identifikuoja konkretų departamento darbuotoją, kurio duomenys, logiškai susieti su pasirašomu dokumentu, turi tokią pačią teisinę galią, kaip parašas rašytiniuose departamento dokumentuose.

 

VIII SKYRIUS

UŽSIENIO KORESPONDENCIJOS TVARKYMAS

 

113. Iš užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų ar organizacijų gautus užsienio kalba parengtus dokumentus ir informaciją direktoriui referuoja darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą.

114. Dokumentai, adresuoti užsienio šalių institucijoms, atstovybėms ir kitoms įstaigoms, departamento direktoriui, direktoriaus pavaduotojui pasirašyti turi būti teikiami vizuoti ir darbuotojo, atsakingo už tarptautinį bendradarbiavimą.

115. Departamente gautų dokumentų vertimą iš anglų kalbos į lietuvių kalbą bei siunčiamų dokumentų vertimą į anglų kalbą atlieka darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą. Kitų užsienio kalbų vertimo paslaugos perkamos Viešųjų pirkimų įstatymu nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

UŽSIENIO VALSTYBIŲ IR TARPTAUTINIŲ institucijų Ar ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

116. Užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų bei organizacijų atstovų (toliau – užsienio institucijų atstovai) susitikimus su departamento direktoriumi, direktoriaus pavaduotojais organizuoja departamento darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą ir departamento padalinys, kurio kvietimu ar kuruojamu klausimu vyksta susitikimas.

117. Jeigu susitikimuose su užsienio institucijų atstovais dalyvauja departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojai, susitikimo programą, sąmatą, pažymą su aktualia susitikimui informacija rengia ir susitikimą organizuoja darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą, kartu su padalinio, su kurio veikla susijęs susitikimas, vadovu arba kitais atsakingais darbuotojais ar departamentui pavaldžiomis įstaigomis. Informaciją, reikalingą susitikimo programai, sąmatai ir pažymai parengti, darbuotojui, atsakingam už tarptautinį bendradarbiavimą, pagal kompetenciją pateikia padalinys ar departamentui pavaldi įstaiga, su kurių veikla susijęs susitikimas.

118. Departamento padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos užsienio institucijų atstovų vizitus departamente ar atitinkamoje departamentui pavaldžioje įstaigoje derina su darbuotoju, atsakingu už tarptautinį bendradarbiavimą, informaciją apie tai pateikdami ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki numatomo vizito.

119. Užsienio institucijų atstovų priėmimo išlaidos padengiamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“ nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

120. Informaciją apie departamento veiklą visuomenės informavimo priemonėms teikia Komunikacijos skyrius.

121. Departamento padalinių vadovai ir departamentui pavaldžios įstaigos atsako už tai, kad su jų veikla susijusi viešinti skirta aktuali informacija būtų nuolat pateikiama departamento Komunikacijos skyriui. Informacija turi būti pateikiama operatyviai, tiksli ir išsami. Išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms privalo atspindėti oficialią departamento direktoriaus poziciją.

122. Informacija, visuomenės informavimo priemonėms teikiama šiais būdais ir formomis:

122.1. organizuojant direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų, patarėjų, departamento administracijos padalinių ar departamentui pavaldžių įstaigų vadovų, jų pavaduotojų susitikimus su visuomenės informavimo priemonių atstovais;

122.2. organizuojant departamento ir departamentui pavaldžių įstaigų viešuosius renginius, spaudos konferencijas;

122.3. rengiant ir platinant pranešimus spaudai;

122.4. atsakant į visuomenės informavimo priemonių paklausimus žodžiu, raštu, taip pat elektroniniu paštu;

122.5. kitais būdais.

123. Komunikacijos skyrius, operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusius reikšmingus pranešimus apie departamento veiklą ir, suderinęs su direktoriumi ar direktoriaus pavaduotoju pagal jam priskirtą administruojamą veiklos sritį, teikia oficialią departamento direktoriaus poziciją.

124. Prireikus Komunikacijos skyrius, organizuoja departamento, jam pavaldžių įstaigų, taip pat valstybės įmonių prie pataisos įstaigų vadovų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.

125. Darbuotojai, gavę iš visuomenės informavimo priemonių atstovų prašymus pateikti informaciją ar pageidavimus dėl interviu, privalo apie tai nedelsdami informuoti Komunikacijos skyrių. Jei dėl objektyvių priežasčių informacija visuomenės informavimo priemonių atstovams buvo suteikta nesuderinus su Komunikacijos skyriumi, apie tai nedelsiant informuojamas Komunikacijos skyrius.

126. Informacija apie departamento veiklą teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo, Visuomenės informavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMAS, JŲ prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimas

 

127. Asmenys departamente aptarnaujami, jų prašymai, skundai ir pranešimai nagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimo Nr. 875 „Dėl prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

128. Nagrinėjant suimtųjų ir nuteistųjų prašymus, skundus ir pranešimus reglamento nuostatos taikomos tiek, kiek to nereglamentuoja Bausmių vykdymo kodeksas, Suėmimo vykdymo įstatymas ir Probacijos įstatymas.

129. Į departamentą atvykusius asmenis aptarnauja, prašymus priima ir informaciją ryšio priemonėmis teikia departamento direktoriaus įsakymu paskirti departamento darbuotojai.

130. Departamente užregistruoti prašymai ir skundai perduodami vykdytojų paskyrimui tokia tvarka:

130.1. suimtųjų ir nuteistųjų prašymai ir skundai perduodami atskiru direktoriaus įsakymu įgaliotam departamento darbuotojui;

130.2. kitų asmenų prašymai ir skundai perduodami direktoriui arba direktoriaus pavaduotojui pagal jam priskirtą administruojamą veiklos sritį.

131. Departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojas arba direktoriaus įgaliotas departamento darbuotojas paveda padaliniui arba atskiriems darbuotojams pagal jų kompetenciją išnagrinėti asmens prašymą ar skundą ir parengti sprendimo (atsakymo) projektą.

132. Sprendimus (atsakymus) į asmenų prašymus ir skundus pasirašo:

132.1. direktorius ar jo pavedimu direktoriaus pavaduotojas, kai prašymas ar skundas išnagrinėtas direktoriaus pavedimu;

132.2. direktoriaus pavaduotojas, kai asmens prašymas ar skundas išnagrinėtas direktoriaus pavaduotojo pavedimu;

132.3.  Departamento skyrių vadovai, kai suimtųjų ir nuteistųjų prašymus ir skundus pagal skyriaus veiklos sritis pavesta nagrinėti pavaldiems darbuotojams.

 

XII SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

133. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonės „Mūsų amatai“ direktorių išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas vadovaujantis departamento direktoriaus 2020 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-394 „Dėl tarnybinių komandiruočių tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

 

 

 

XIII SKYRIUS

DARBO IR POILSIO LAIKAS

 

134. Departamente pirmadienį – ketvirtadienį dirbama nuo 8 valandos iki 17 valandos, o penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti – nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių. Šeštadienis ir sekmadienis – poilsio dienos. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda. Pamainomis dirbančių struktūrinių padalinių darbuotojai dirba pagal patvirtintus darbo grafikus, kurie suderinami su profesine sąjunga ŠKS nustatyta tvarka. Esant tarnybiniam būtinumui ar dėl svarbių kitų aplinkybių ir suderinus su tiesioginiu vadovu, darbuotojams gali būti nustatytas kitas darbo pradžios ir pabaigos laikas.  Darbuotojai, dirbantys kitokiu  darbo laiko režimu, įtraukiami į atskirą darbuotojų darbo grafiką.

135. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais departamento direktorius turi teisę pavesti departamento darbuotojams dirbti viršvalandinį darbą. Už viršvalandinį darbą darbuotojams papildomai mokama arba darbuotojo prašymu darbo poilsio ar švenčių dienomis dirbtas laikas, ar viršvalandinio darbo laikas gali būti pridedami prie kasmetinių atostogų laiko, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir ŠKS nustatyta tvarka.

136. Departamento darbuotojų darbo laiko apskaita tvarkoma pagal Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2020 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. V-256 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbuotojų darbo laiko apskaitos žiniaraščių pildymo“ numatytą tvarką. Už darbo laiko apskaitą atsako departamento direktoriaus įsakymu paskirti atsakingi darbuotojai.

137. Darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento padalinio, kuriame dirba, vadovą ir/ar darbuotoją, atsakingą už darbo laiko apskaitą, apie neatvykimą į darbą ir nurodyti neatvykimo priežastį. Susirgęs ir gydymo įstaigoje gavęs nedarbingumo pažymėjimą ar gydomas stacionare darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento administracijos padalinio, kuriame dirba, vadovą ir/ar darbuotoją, atsakingą už darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymą, apie ligos pradžią, nedarbingumo pažymėjime nurodyto laikinojo nedarbingumo trukmę. Darbuotojai, palikdami departamentą tarnybos ar darbo tikslais, turi apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei trukmę. Norėdami išvykti ne darbo tikslais, darbuotojai turi gauti tiesioginio vadovo sutikimą. Darbuotojai, negalintys laiku atvykti į darbą, apie tai nedelsdami turi informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti vėlavimo priežastis. Jei darbuotojas apie savo neatvykimą dėl ligos negali pranešti pats, tai gali padaryti kiti asmenys.

138. Departamento darbuotojai, nepertraukiamai dirbantys kompiuteriu, po kiekvienos darbo kompiuteriu valandos turi teisę pasinaudoti 10 minučių trukmės specialia pertrauka.

139. Darbo laiko apskaitos žiniaraštis pildomas kiekvieną darbo dieną. Darbuotojas, pageidaujantis susipažinti su pildomu ar jau užpildytu darbo laiko apskaitos žiniaraščiu, turi kreiptis į darbuotoją, atsakingą už darbo laiko apskaitos žiniaraščių pildymą.

140. Departamente nuotolinis darbas organizuojamas vadovaujantis Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-321 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuotolinio darbo tvarkos aprašo patvirtinimo“. 

 

XIV SKYRIUS

ATOSTOGŲ IR KITŲ LAISVO NUO DARBO DIENŲ SUTEIKIMAS DEPARTAMENTO DARBUOTOJAMS

 

141. Kasmetinės, papildomos mokamos atostogos, mokymosi atostogos, atostogos dėl perkėlimo į kitas pareigas ir kitos atostogos, departamento darbuotojams suteikiamos Darbo kodekso, Vidaus tarnybos statuto, Valstybės tarnybos įstatymo ir ŠKS nustatyta tvarka. Profesinių sąjungų nariams suteikiamos papildomos atostogos nustatytos Nacionalinėje kolektyvinėje sutartyje ir ŠKS.  

142. Departamento darbuotojams atostogos gali būti suteikiamos pagal atskirą pasirašytą darbuotojo prašymą ar Dokumentų valdymo sistemoje užpildytą atostogų prašymo kortelę, juos suderinus šiame reglamente nustatyta tvarka.

143. Padalinių vadovai kasmet iki kovo 1 d. parengia kasmetinių atostogų suteikimo eilės projektus (grafikus), juos suderina su pavaldžiais darbuotojais, padalinio sritį kuruojančiu departamento  direktoriaus pavaduotoju. Kasmetinių atostogų suteikimo eilės projektai (grafikai) yra registruojami Dokumentų valdymo sistemoje. Preliminarų departamento darbuotojų kasmetinių atostogų suteikimo eilės projektą (grafiką) tvirtina departamento padalinio, atsakingo už personalo valdymą vadovas ar jį pavaduojantis darbuotojas.

144. Kasmetinių atostogų suteikimo eilė departamente sudaroma, atsižvelgiant į šių darbuotojų pageidavimus (prioriteto tvarka):

144.1. nėščios darbuotojos ir darbuotojai, auginantys bent vieną vaiką iki trejų metų;

144.2. darbuotojai, auginantys bent vieną vaiką iki keturiolikos metų ar neįgalų vaiką iki aštuoniolikos metų;

144.3. darbuotojai, auginantys du ir daugiau vaikų;

144.4. darbuotojai, paskutiniais kalendoriniais metais atostogavę mažiau negu dešimt darbo dienų;

144.5. darbuotojai, turintys nepanaudotų kasmetinių atostogų už praėjusius darbo metus.

145. Ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki numatytos atostogų pradžios, kiekvienas departamento darbuotojas, turintis prieigą prie Dokumentų valdymo sistemos, užpildo atostogų prašymo kortelę. Darbuotojas, neturintis prieigos prie Dokumentų valdymo sistemos ar kitais nenumatytais atvejais teikia tiesioginiam vadovui atskirą pasirašytą atostogų prašymą. Tiesioginis vadovas darbuotojo prašymą įkelia į Dokumentų valdymo sistemą. Padalinių vadovai, eidami atostogų privalo informuoti departamento direktoriaus pavaduotoją, kuriam priskirta koordinuoti padalinio veiklą, apie kitus tuo metu atostogausiančius padalinio darbuotojus, kad būtų užtikrintas nepertraukiamas funkcijų vykdymas.

146. Atostogų prašymai derinami:

146.1. einant kasmetinių, papildomų ir pailgintų atostogų – su tiesioginiu vadovu, įstaigos darbuotoju, atsakingu už personalo valdymą, ir darbuotoju atsakingu už finansų valdymo funkcijas;

146.2. einant tikslinių atostogų (nemokamų, kūrybinių, mokymosi, tėvystės, vaikui prižiūrėti, nėštumo ir gimdymo,  kitų atostogų, numatytų Vidaus tarnybos statute ir Valstybės tarnybos įstatyme) su tiesioginiu vadovu ir pateikiama departamento direktoriui dėl sprendimo priėmimo ar rezoliucijos, toliau prašymas derinamas su įstaigos darbuotoju atsakingu už personalo valdymą ir darbuotoju, atsakingu už finansų valdymo funkcijas.

Jei atostogų prašyme yra nurodomas pavaduojantis asmuo, atostogų prašymas derinamas ir su tuo asmeniu.

147. Suderinti ir registruoti prašymai siunčiami įstaigai, centralizuotai atliekančiai personalo administravimo ir finansų valdymo funkcijas, tolesniam prašymų įgyvendinimui ir atostogų apskaitai vykdyti.

148. Įstaigos, centralizuotai atliekančios personalo administravimo ir finansų valdymo funkcijas už personalo administravimą atsakingas darbuotojas, gavęs darbuotojo prašymą dėl kasmetinių atostogų:

148.1. patikrina kasmetinių atostogų likutį;

148.2. vizuoja darbuotojo prašymą dėl kasmetinių atostogų (vizuoja su pastaba, jei nėra pagrindo suteikti atostogas, šiuo atveju prašymas grąžinamas tiesioginiam vadovui);

148.3. suveda informaciją apie panaudojamas atostogų dienas į Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą (VATIS) ir/ar departamento informacinę sistemą – KADIS.

149. Departamento direktoriui atostogos suteikiamos Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

150. Departamento darbuotojai gali būti atšaukti iš atostogų tik tuo atveju, kai direktoriui yra pateiktas motyvuotas tarnybinis pranešimas apie esantį tarnybinį būtinumą atšaukti darbuotoją iš kasmetinių atostogų ir yra gautas iš atostogų atšaukiamo asmens rašytinis sutikimas. Sprendimą dėl darbuotojo atšaukimo iš kasmetinių atostogų priima departamento direktorius.

151. Departamento darbuotojų prašymai dėl pasinaudojimo Darbo kodekso 138 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatytomis lengvatomis turi būti suderinti su tiesioginiais vadovais ir nustatyta tvarka užregistruoti Dokumentų valdymo sistemoje teikiami įstaigai, centralizuotai atliekančiai personalo administravimo ir finansų valdymo funkcijas. Atsižvelgdama į darbuotojų prašymus, įstaiga centralizuotai atliekanti personalo administravimo ir finansų valdymo funkcijas, pateikia tvirtinti darbuotojų, turinčių teisę pasinaudoti Darbo kodekso 138 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatytomis lengvatomis, sąrašo projektą, departamento struktūriniam padaliniui, atsakingam už personalo valdymą. Su patvirtintu sąrašu departamento darbuotojai supažindinami Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.

152. Darbuotojai, nurodyti 151 punkte, nustatyta tvarka patvirtintame sąraše pasinaudoja  Darbo kodekso 138 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatytomis lengvatomis Dokumentų valdymo sistemoje prašymus suderindami su savo tiesioginiais vadovais ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki pageidaujamos papildomos poilsio dienos.

 

XV SKYRIUS

DARBUOTOJŲ APDOVANOJIMAS, SKATINIMAS IR PAŠALPŲ SKYRIMAS

 

153. Departamento darbuotojai apdovanojami ir skatinami vadovaujantis Vidaus tarnybos statutu, Valstybės tarnybos įstatymu, Darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2019 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. 1R-64 „Dėl Pataisos pareigūnų rikiuotės ir ceremonijų tvarkos aprašo ir Pataisos pareigūnų žinybinių ženklų pavyzdžių ir jų aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimo Nr. 1167 „ Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Vidaus tarnybos sistemos pareigūnų skatinimo ir apdovanojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2019 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 1V-55 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto įgyvendinimo“, ŠKS nuostatomis ir kitais darbo (tarnybos) santykius reguliuojančiais teisės aktais.

154. Departamento direktoriaus įsakymo dėl darbuotojo skatinimo (apdovanojimo) projektą rengia įstaigos, centralizuotai atliekančios personalo administravimo ir finansų valdymo funkcijas darbuotojas, atsakingas už personalo administravimą. Įsakymų dėl darbuotojų skatinimo projektai turi būti suderinti su direktoriaus pavaduotojais.

155. Departamento darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių ligos, šeimos narių ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, jeigu yra darbuotojo prašymas ir pateikti tai patvirtinantys dokumentai, teisės aktų ir ŠKS nustatyta tvarka gali būti skiriama pašalpa.

 

XVI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

156. Departamento pareigūnai ir valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus traukiami tarnybinėn atsakomybėn. Darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį, taikoma darbo pareigų pažeidimo nustatymo procedūra.

157. Už departamentui padarytą materialinę žalą  darbuotojai traukiami materialinėn  atsakomybėn Vidaus tarnybos statuto, Valstybės tarnybos įstatymo ar Darbo kodekso nustatyta tvarka.

158. Įstatymų nustatytais atvejais departamento darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

159.  Departamento pareigūno, valstybės tarnautojo tarnybinis nusižengimas ar darbuotojo darbo pareigų pažeidimas tiriamas įstatymų ir poįstatyminių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVII SKYRIUS

REIKALŲ perdavimas KEIČIANTIS DEPARTAMENTO DIREKTORIUI IR KITIEMS DARBUOTOJAMS

 

160. Keičiantis departamento direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

161. Keičiantis direktoriaus pavaduotojui ar padalinio vadovui, reikalai direktoriaus pavedimu perduodami kitam darbuotojui. Paskyrus naują direktoriaus pavaduotoją ar padalinio vadovą, reikalai perduodami naujai paskirtam direktoriaus pavaduotojui ar padalinio vadovui.

162. Atleidžiamas iš pareigų arba perkeliamas į kitas pareigas departamento darbuotojas privalo perduoti materialines vertybes, kurios buvo patikėtos jam atliekant pavestas pareigas ir tiesiogines funkcijas.

163. Atleidžiamas iš pareigų arba perkeliamas į kitas pareigas departamento darbuotojas privalo perduoti dokumentus, kurių užduotys nebaigtos vykdyti, ir turimas bylas, taip pat teisės aktus ir kitus dokumentus, antspaudus ir spaudus tiesioginiam vadovui arba jo nurodytam asmeniui.

164. Atleidžiamas ar perkeliamas į kitas pareigas darbuotojas iki atleidimo ar perkėlimo dienos užpildo Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2013 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-341 „Dėl  Atsiskaitymo lapo formos patvirtinimo“ (su visais vėlesniais pakeitimais) patvirtintą  atsiskaitymo formą.

165. Atsiskaitymas su departamentu laikomas baigtu, kai atleidžiamas ar perkeliamas į kitas pareigas darbuotojas iki įsakyme nurodytos atleidimo ar perkėlimo dienos, įstaigai, centralizuotai atliekančiai personalo administravimo ir finansų valdymo funkcijas, pateikia užpildytą atsiskaitymo lapą.

166. Keičiantis direktoriui, pavaduotojams, kitiems departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai perduodami, surašant reikalų perdavimo-priėmimo aktą.

 

XVIII SKYRIUS

DEPARTAMENTO TURTO IR TANYBINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ NAUDOJIMAS

 

167. Visi departamento darbuotojai materialiai atsako už darbo reikmėms jiems patikėtą turtą ir privalo saugoti bei racionaliai jį naudoti, siekdami, kad nebūtų pažeistos Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatos, nesinaudoti patikėtu turtu asmeniniais tikslais, savavališkai neperduoti patikėto turto kitiems asmenims, su patikėtu turtu elgtis taupiai, saugiai ir atsargiai, laiku pranešti apie aplinkybes, sudarančias pavojų patikėto turto saugumui.

168. Departamentas tarnybinius automobilius įsigyja, nuomoja ir naudoja, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“.

169. Departamento darbuotojai, naudodamiesi tarnybiniais automobiliais, juos vairuodami, privalo vadovautis departamento direktoriaus 2019 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. V-345 „ Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų tarnybinių automobilių naudojimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintomis Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais kelių eismo saugumą bei transporto priemonių eksploatavimą.

 

XIX SKYRIUS

ANTSPAUDŲ NAUDOJIMAS

 

170. Departamentas turi antspaudus su Lietuvos valstybės herbu. Departamento antspaudai naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.

171. Antspaudas su Lietuvos valstybės herbu (Nr. 1) naudojamas direktoriaus, jo pavaduotojų ar įgaliotų asmenų pasirašytiems dokumentams tvirtinti, taip pat gali būti naudojamas departamento sudarytų ar jo oficialiai gautų dokumentų kopijų, nuorašų ar išrašų tikrumui tvirtinti. Šį antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako departamento padalinio, atsakingo už dokumentų valdymą, vadovas.

172. Antspaudas su Lietuvos valstybės herbu (Nr. 2) naudojamas finansiniams dokumentams tvirtinti. Šį antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako departamento padalinio, atsakingo už finansų valdymą, vadovas.

173. Antspaudas su Lietuvos valstybės herbu (Nr. 3 – mažesnių matmenų) naudojamas tarnybiniams, darbo, konvojuotojo, pensininko pažymėjimams, taip pat pažymėjimams, patvirtinantiems teisę laikyti (nešiotis) šaunamąjį ginklą, ir ginklo kortelėms tvirtinti. Šį antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako departamento padalinio, atsakingo už  personalo valdymo funkcijų vykdymą, vadovas.

174. Departamento direktorius saugoti antspaudus su Lietuvos valstybės herbu gali įgalioti kitus departamento darbuotojus. Šiuo atveju už konkretaus antspaudo saugojimą atsako direktoriaus įgaliotas departamento darbuotojas.

 

XX SKYRIUS

ARCHYVO TVARKYMAS

 

175. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 118, ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

176. Departamento archyvą tvarko departamento padalinio darbuotojas, atsakingas už archyvo tvarkymą.

177. Bylos tvarkomos praėjus vieniems kalendoriniams metams po jų užbaigimo. Departamento padalinių sutvarkytos nuolat ir ilgai saugomų dokumentų bylos per 1 metus nuo jų užbaigimo ir ne vėliau kaip iki liepos 1 dienos pagal dokumentų perdavimo aktą perduodamos į departamento archyvą tolesniam saugojimui. Darbuotojas atsakingas už archyvo tvarkymą sutvarkytas nuolat ir ilgai saugomų dokumentų bylas per dvejus metus nuo jų užbaigimo įrašo į bylų apyrašus, kuriuos suderina su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu.

178. Trumpai saugomos popierinės bylos saugomos padaliniuose arba archyve iki jų saugojimo termino pabaigos arba praėjus dvejiems metams nuo jų užbaigimo pagal bylų perėmimo aktą perduodamos darbuotojui, atsakingam už užbaigtų bylų apskaitą, kuris jas naikina teisės aktų nustatyta tvarka. Šis reikalavimas nėra taikomas trumpai saugomoms elektroninėms byloms, kurios saugomos Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.

179. Saugomų dokumentų tinkamą priežiūrą, teisingą laikymą ir naudojimą, jų apskaitą, nuolat saugomų dokumentų parengimą valstybiniam saugojimui organizuoja ir už šių funkcijų vykdymą atsako departamento padalinio, atsakingo už archyvo tvarkymą, vadovas ir šio padalinio darbuotojas.

180. Dokumentų, kurių saugojimo terminas pasibaigęs, vertinimą atlieka ir sprendimus dėl tolesnio jų saugojimo ar atrinkimo naikinti siūlo padaliniai, kartu su darbuotoju, atsakingu už archyvo tvarkymą.

Atrinkti naikinti dokumentai naikinami, pritarus Dokumentų ekspertų komisijai, pagal dokumentų naikinimo aktą, kuris derinamas su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu ir tvirtinamas departamento direktoriaus arba jo įgalioto asmens.

181. Departamento padalinio panaikinimo atveju visi šio padalinio nuolat, ilgai ir trumpai saugomi dokumentai perduodami į departamento archyvą.

 

XXI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ  ELGESIO (ETIKOS) STANDARTAI

 

182. Departamento darbuotojų elgesio (etikos) standartus nustato Pataisos pareigūnų, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, etikos kodeksas, patvirtintas Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2019 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. V-228 „Dėl Pataisos pareigūnų, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, etikos kodekso patvirtinimo“.

 

 

 

XXII SKYRIUS

ĮĖJIMO Į DEPARTAMENTO PASTATĄ IR IŠĖJIMO IŠ JO TVARKA

 

183. Departamento pastate budi apsaugos darbuotojai.

184. Departamente yra įrengta elektroninė įėjimo/išėjimo kontrolės sistema.

185. Į departamento teritoriją darbuotojai nuosavomis transporto priemonėmis įvažiuoja ir išvažiuoja naudodamiesi automatinių vartų atidarymo distancinio valdymo pultais. Automobiliai laikomi nustatytose vietose.

186. Departamento pastato ir jo vidinės teritorijos apsaugos ir įeigos kontrolės tvarka organizuojama vadovaujantis Kalėjimų departamento direktoriaus 2019 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. V-393 „Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pastato ir jo vidinės teritorijos apsaugos organizavimo ir įeigos kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

XXIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

187. Reglamentas skelbiamas departamento interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

188. Reglamentas keičiamas, papildomas, keičiantis teisės aktams ar departamento darbo organizavimui.

_________________