panevėžio rajono savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2016–2018 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2016 m. vasario 18 d. Nr. T-36
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, 39 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Savivaldybės taryba nusprendžia:
Patvirtinti Panevėžio rajono savivaldybės 2016–2018 metų korupcijos prevencijos programą (pridedama).
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2016 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. T-36
PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS
2016–2018 METŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio rajono savivaldybės 2016–2018 metų korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537, Savivaldybių korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.
2. Programa parengta atsižvelgiant į teisės aktuose nustatytas korupcijos prevencijos priemones, visuomenės ir Panevėžio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) darbuotojų antikorupcinį švietimą, mokymą ir informavimą.
3. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
II SKYRIUS
APLINKOS ANALIZĖ
5. Korupcija yra viena iš nacionalinių grėsmių valstybei, o taip pat vienas iš pavojingiausių socialinių reiškinių, keliantis grėsmę žmogaus teisėms, demokratijai ir teisinei valstybei, iškreipiantis socialinį teisingumą, sąžiningą konkurenciją, verslo sąlygas, mažinantis ekonomikos augimą, keliantis pavojų valstybės valdymui, savivaldybės institucijų ir įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei.
6. Korupcija nėra lengvai aptinkamas ar tiesiogiai matomas reiškinys, korupcijos poveikis įvairioms ekonomikos ir socialinėms sritims išryškėja vėliau. Korupcijai įvertinti pasitelkiami sociologiniai ir ekspertiniai vertinimo būdai ir tyrimai, tačiau net ir jie ne visada atskleidžia korupciją visais įmanomais aspektais. Dažniausiai susiduriama su pasekmėmis: padidėjusia šešėline ekonomika, viešųjų paslaugų sektoriuje susikūrusiais monopoliniais dariniais, verslo nusiskundimais dėl nepagrįstos mokesčių ir administracinės naštos, padidėjusia socialine atskirtimi ir skurdu. Šie veiksniai skatina nepasitikėjimą institucijomis ir nusivylimą valdžia, didina visuomenės abejones valdžios priimamais sprendimais.
7. Remiantis 2014 metais UAB „Vilmorus“ atlikto tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“ išvadomis bei Europos komisijos atlikto „Eurobarometro“ tyrimo ir Pasaulinio korupcijos barometro išvadomis, galima daryti išvadą, kad Antikorupcinė aplinka Lietuvoje gerėja. Taip pat tyrimai atskleidžia, kad vis dar yra skirtumas tarp korupcijos suvokimo ir korupcinės patirties, t. y. gyventojai dažnai neigiamai vertina korupcinę aplinką šalyje ar tam tikroje institucijoje, nors patys asmeniškai su korupcija nebuvo susidūrę.
8. Savivaldybėje veikia antikorupcinius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, vyksta antikorupcinis švietimas ir informavimas, sudaryta ir dirba Antikorupcijos komisija, atliekamas teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas.
9. Pagal priemonių plane nustatytus kriterijus įgyvendintos visos Panevėžio rajono savivaldybės 2014–2015 metų korupcijos prevencijos programos, patvirtintos Panevėžio rajono
savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T-41 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės 2014–2015 metų korupcijos prevencijos programos ir programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“, priemonės. Svarbiausios priemonės:
9.1. įgyvendinant programą, 2014 m. III ketvirtį atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas Panevėžio rajono savivaldybės administracijos Investicijų ir užsienio ryšių skyriuje, Panevėžio rajono savivaldybės visuomenės sveikatas biure (prekių ir/ar paslaugų viešieji pirkimai bei lėšų, skirtų užtikrinti biuro veiklą, racionalus panaudojimas) ir viešosios įstaigos Panevėžio rajono savivaldybės poliklinikos viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo veiklos srityje.
2015 m. IV ketvirtį atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas Panevėžio rajono savivaldybės administracijos Mokesčių administravimo skyriaus viešųjų pirkimų inicijavimo, organizavimo, vykdymo ir kontrolės srityje bei Panevėžio rajono savivaldybės administracijos Architektūros skyriaus saugotinų želdinių kirtimo, persodinimo ar kitokio pašalinimo leidimų išdavimo veikloje ir viešosios įstaigos Panevėžio rajono savivaldybės poliklinikos korupcijos pasireiškimo tikimybės vaistų pirkimo organizavimo ir sutarčių vykdymo srityje. Tiek 2014 metų, tiek 2015 metų išvados dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės pateiktos Specialiųjų tyrimų tarnybos Panevėžio valdybai;
9.2. 2015 metais antikorupciniu požiūriu įvertinti 7 teisės aktų projektai, iš jų –
6 Savivaldybės tarybos sprendimų projektai ir 1 Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektas. Užpildytos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymos;
9.3. vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsniu
2014 metais į Specialiųjų tyrimų tarnybos Panevėžio valdybą kreiptasi pateikti informaciją dėl
4 asmenų, o 2015 metais – dėl 8 asmenų;
9.4. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nariai, darbuotojai dalyvavo seminaruose, mokymuose, konferencijose, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų darbuotojams organizuoti žinių tobulinimo renginiai korupcijos prevencijos bei korupcijos pasekmių klausimais;
9.5. Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus iniciatyva visose švietimo įstaigose vykdomos pilietiškumo bei antikorupcinio švietimo programos, organizuojami konkursai, paskaitos, susitikimai antikorupcine tema;
9.6. pažymint Tarptautinę antikorupcijos dieną, Panevėžio rajono savivaldybės švietimo įstaigose organizuoti Antikorupcijai skirti renginiai. Mokyklose vyko piešinių, plakatų konkursai, pilietiškumo pamokos, klasių valandėlės, antikorupciniai situaciniai žaidimai, viktorinos, vaizdo klipų, skirtų Antikorupcijos dienai paminėti, kūrimas ir kt. 2014 m. ir 2015 m. Panevėžio rajono savivaldybėje organizuotas Tarptautinės antikorupcijos dienos minėjimas;
9.7. 2015 m. gruodžio 12 d. Panevėžio rajono savivaldybės mokyklų vadovai bei mokytojai, atsakingi už pilietiškumo bei antikorupcijos ugdymą, dalijosi antikorupcinio švietimo patirtimi, Panevėžio rajono savivaldybėje susitikime bendravo su Specialiųjų tyrimų tarnybos Panevėžio valdybos Korupcijos prevencijos poskyrio vyriausiąja specialiste Rita Škutiene, Panevėžio apygardos teismo pirmininku Artūru Ridiku, Antikorupcijos komisijos pirmininku Rimantu Trota;
9.8. Panevėžio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt nuorodoje „Korupcijos prevencija“ paskelbta Antikorupcijos komisijos sudėtis, komisijos nuostatai, Panevėžio rajono savivaldybės 2014–2015 metų korupcijos prevencijos programa bei programos įgyvendinimo priemonių planas, Panevėžio rajono savivaldybės korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo išvada, kita aktuali informacija. Be to, nuorodoje „Korupcijos prevencija“ nurodyta informacija, į ką kreiptis norint pranešti apie korupciją. Tokiu būdu Antikorupcijos komisija užtikrino, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę pranešti apie esamus ar galimus korupcinius pažeidimus.
III SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
10. Programos tikslas – sumažinti korupcijos mastą, užtikrinti veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos priemonių vykdymo koordinavimą, korupcijos kontrolės tęstinumą, padidinti skaidrumą, atvirumą, kelti visuomenės antikorupcinį sąmoningumą. Korupcijos prevencijos srityje siekiama atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas ir jas šalinti.
11. Pirmasis programos tikslas – siekti didesnio Savivaldybės valdymo efektyvumo, sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, didesnio valstybės tarnautojų atsparumo korupcijai.
12. Uždaviniai pirmajam programos tikslui pasiekti:
12.1. gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo kokybę, didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą gyventojams, stiprinti valstybės tarnybos atsparumą korupcijai;
14. Uždavinys antrajam programos tikslui pasiekti – didinti ir formuoti nepakantumą korupcijai, skatinti pilietinį aktyvumą.
15. Trečiasis programos tikslas – užtikrinti sąžiningą konkurenciją, skaidrų ir racionalų prekių, darbų ir paslaugų pirkimą vykdant viešuosius pirkimus.
16. Uždavinys trečiajam tikslui pasiekti – stiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, mažinti ir šalinti nustatytus korupcijos rizikos veiksnius, įgyvendinti skaidrumo ir viešumo principus vykdant viešuosius pirkimus.
17. Ketvirtasis programos tikslas – didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, ATSKAITOMYBĖ, KONTROLĖ, KEITIMAS, PAPILDYMAS IR ATNAUJINIMAS
19. Už Programos vykdymą atsakingi Programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti priemonių vykdytojai. Už Programos įgyvendinimo organizavimą (koordinavimą), kontrolę, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje atsako Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos direktorius, visų Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vedėjai, Savivaldybei pavaldžių įstaigų ir organizacijų vadovai atsižvelgiant į jų kompetencijai priskirtinas antikorupcines priemones.
21. Programai įgyvendinti sudaromas priemonių planas (priedas). Jame nustatytos įgyvendinimo priemonės, jų vykdymo terminai, vykdytojai.
22. Priemonių vykdytojai per vieną mėnesį nuo jiems priskirtos Programos įgyvendinimo priemonės įvykdymo termino pabaigos pateikia Antikorupcijos komisijai informaciją apie priemonių įgyvendinimo eigą ir pasiektus rezultatus.
23. Antikorupcijos komisijos pirmininkas kartą per metus ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 dienos pateikia visuomenei Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą. Ataskaita viešai paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
24. Atsižvelgiant į kompetentingų institucijų bei asmenų išvadas ir rekomendacijas, metinę Antikorupcijos komisijos veiklos ataskaitą, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas gali būti peržiūrimi iki einamųjų metų IV ketvirčio pabaigos.
25. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kiekybės ir kokybės rodikliais:
25.3. didėjančiu nepakantumu korupcijai, t. y. anoniminių ir oficialių pranešimų apie galimus korupcinio pobūdžio nusikaltimus skaičiaus didėjimu;
25.4. didėjančiu parengtų, savivaldybės teisės aktų projektų, įvertintų antikorupciniu požiūriu, skaičiumi;
26. Pagrindiniu Programos įgyvendinimo rodikliu laikytinas išaugęs pasitikėjimas savivaldybės institucijomis, svaresnė visuomenės parama atitinkamoms antikorupcinėms iniciatyvoms. Savivaldybės darbuotojai savo darbe vadovaujasi Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Panevėžio rajono savivaldybės administracijoje taisyklėmis.
27. Programa vykdoma iš Savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių. Programos priemonių įgyvendinimo biudžetinis finansavimas numatomas atsižvelgiant į Savivaldybės finansines galimybes.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Savivaldybės institucijos, įstaigos ir įmonės, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos, visi suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys gali teikti Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos pakeitimo ar papildymo.
30. Atsižvelgiant į antikorupcinių teisės aktų pakeitimus, kompetentingų institucijų ir asmenų išvadas ir rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa gali būti keičiama ar papildoma Savivaldybės tarybos sprendimu.
Panevėžio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2016–2018 metų programos priedas
PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2016–2018 METŲ PROGRAMOS
ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
1. Pirmasis programos tikslas – siekti didesnio Savivaldybės valdymo efektyvumo, sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, didesnio valstybės tarnybos atsparumo korupcijai.
|
|||||
Tikslo rezultato kriterijai:
1. Tobulinta Savivaldybės strateginiame veiklos plane (pirmoje programoje) numatyta priemonė „01020107 Administracinės naštos mažinimo priemonių taikymas“; 2. Sumažėjusi korupcijos tikimybė rengiant teisės aktus, sistemingai ir visapusiškai vertinant korupcijos pasireiškimo galimybes; 3. Gyventojų pasitenkinimo Savivaldybės administracijos skyrių ir įstaigų atliekamomis viešosiomis paslaugomis kilimas 12 proc. (kasmet po 4 proc.); 4. Sudarytos sąlygos Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vedėjams susipažinti su pavaldžių darbuotojų privačių interesų deklaracijomis.
|
|||||
1.1. Pirmas pirmojo tikslo uždavinys – gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo kokybę, didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą gyventojams, stiprinti valstybės tarnybos atsparumą korupcijai.
|
|||||
Eil. Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
1.1.1. |
Audito ir kitų tyrimų metu nustatyti reiškiniai nėra analizuojami, nurodant Savivaldybės veiklos sritis, kuriose bus atliekamas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas. |
Įvertinus atliktų tyrimų ar apklausų rezultatus, gautus skundus ar pranešimus, parinkti Savivaldybės veiklos sritį, kurioje būtų tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę, atsižvelgus į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos rekomendacijas ir Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės |
Valstybės tarnautojas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybėje |
Kasmet IV ketvirtį |
Įvertinta korupcijos pasireiškimo tikimybė ir parengta išvada. |
|||
1.1.2. |
Neatskyrimas viešųjų ir privačių interesų yra viena iš korupcijos prielaidų, galinčių pasireikšti Savivaldybėje. |
Kontroliuoti, kad Savivaldybės administracijoje įdarbinti darbuotojai, kuriems privaloma teikti privačių interesų deklaracijas, jas laiku pateiktų. |
Personalo administravimo skyrius Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas darbuotojas |
Nuolat |
Užtikrinti, kad visi Savivaldybės administracijoje įdarbinti darbuotojai laiku pateiktų privačių interesų deklaracijas. |
|||
1.1.3. |
Įgyvendinant Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo ir pateikimo taisykles, sudaromos sąlygos Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vedėjams susipažinti su pavaldžių darbuotojų privačių interesų deklaracijomis (Privačių interesų deklaravimo sistemoje – IDIS). |
Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas darbuotojas |
Nuolat |
Savivaldybės darbuotojų, susipažinusių su pavaldžių darbuotojų privačių interesų deklaracijomis, skaičius. |
||||
1.1.4. |
Visuomenėje susiformavusi ir vyraujanti nuomonė apie neskaidrią Savivaldybės kontroliuojamų įmonių veiklą. |
Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų vadovams užtikrinti, kad viešojo administravimo įgaliojimus turintys darbuotojai ir visi kiti, kurie turi pareigą deklaruoti privačius interesus vykdytų Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas, t. y. deklaruotų privačius interesus. |
Savivaldybės įmonių vadovai |
Nuolat |
Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų pažeidimų nebuvimas. |
|||
1.1.5. |
Savivaldybės darbuotojų bendravimas, mandagumas, paslaugumas ir aptarnavimo kokybė teikiant paslaugas mažina visuomenės nepasitenkinimą. |
Užtikrinti, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę anoniminėse anketose pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos tarnautojų ir darbuotojų pagirtiną ar netinkamą elgesį. |
Kanceliarijos skyrius parengia anonimines anketas bei anketų apibendrinimą |
Kasmet |
Gaunamų anoniminių anketų apibendrinimas: pranešimų skaičius ir jo dinamika. Neigiamų ir teigiamų pranešimų skaičius. |
|||
1.1.6. |
Korupcijos paplitimo masto mažinimas. Gyventojai mano, kad korupcija paplitusi labiau negu yra realiai. |
Nuolat viešinti visas korupciją mažinančias priemones, kurti nepakančios teisės nusižengimams Savivaldybės įvaizdį. |
Antikorupcijos komisija |
Nuolat |
Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla. Asmenų pasitikėjimo Savivaldybės institucijomis didėjimas, atsižvelgiant į gaunamus skundus ir jų skaičiaus kitimą. |
|||
1.1.7. |
Viešai skelbti informaciją apie tarnybinių automobilių naudojimą Savivaldybės administracijoje.
|
Savivaldybės administracijos Personalo administravimo skyrius |
Nuolat |
Paviešinta informacija apie tarnybinių automobilių naudojimą. |
||||
1.1.8. |
Sukurti Savivaldybės interneto svetainės www.panrs.lt nuorodoje „Korupcijos prevencija“ anketą, kurią užpildę pareiškėjai galėtų pateikti anoniminį pranešimą.
|
Informacinių technologijų skyrius (Anketa pildoma atsidarius Savivaldybės interneto svetainę) |
Iki 2016 m. |
Sukurta anketa Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt nuorodoje „Korupcijos prevencija“.
|
||||
1.2. Antras pirmojo tikslo uždavinys – sumažinti korupcijos pasireiškimo prielaidas, mažinant administracinę naštą paslaugos gavėjams.
|
||||||||
1.2.1. |
Darbuotojų sąmoningumo ir principingumo didinimas, mažinant biurokratizmą ir administracinę naštą |
Teikti siūlymus dėl Savivaldybės strateginiame veiklos plane (pirmoje programoje) numatytos priemonės „01020107 Administracinės naštos mažinimo priemonių taikymas“ tobulinimo. |
Administracines procedūras vykdantys Savivaldybės administracijos skyriai ir darbuotojai |
2016–2018 m. |
Tobulinta Savivaldybės strateginiame veiklos plane (pirmoje programoje) numatyta priemonė „01020107 Administracinės naštos mažinamo priemonių taikymas“ |
|||
1.2.2. |
Organizuoti mokymus, seminarus, pranešimus, konferencijas administracinės naštos klausimais, siekiant sumažinti korupciją. |
Personalo administravimo skyrius
|
2016–2018 m. |
Organizuoti mokymai, seminarai, pranešimai, konferencijos. |
||||
1.2.3. |
Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt nuorodoje „Korupcijos prevencija“ skelbti, atnaujinti informaciją apie korupcijos prevenciją. |
Informacinių technologijų skyrius, Antikorupcijos komisija |
Nuolat |
Skelbiama bei atnaujinama informacija Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt nuorodoje „Korupcijos prevencija“ |
||||
1.2.4. |
Savivaldybės informacijos skelbimas visuomenei, t. y. informacijos apie vykdomus atvirus, supaprastintus atvirus ir mažos vertės pirkimus, apie vykdomus ir planuojamus vykdyti projektus ir pan. prieinamumas visuomenei. |
Mokesčių administravimo skyrius, Investicijų ir užsienio ryšių skyrius |
2016–2018 m. |
Nuolat skelbiama informacija Savivaldybės interneto svetainėje |
||||
1.2.5. |
Asmenims, siekiantiems gauti kokybiškas administracines paslaugas, atsiranda korupcijos pasireiškimo rizika dėl painių ir ilgai trunkančių administracinių procedūrų. |
Viešinti informaciją rajono gyventojams apie teikiamas administracines paslaugas internetu. |
Informacinių technologijų skyrius Kanceliarijos skyrius |
Kartą per pusmetį |
Internetu teikiamų paslaugų skaičiaus didėjimas. |
|||
1.2.6. |
Teisės aktų projektuose numatomo teisinio reguliavimo trūkumai, dėl kurių gali susidaryti sąlygos korupcijai pasireikšti. |
Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas |
Teisės aktų projektų rengėjai, Valstybės tarnautojas, kuriam Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu pavesta vykdyti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą Antikorupcijos komisija |
Nuolat |
Teisės aktų projektų rengėjai teikia vertinti teisės aktų projektus, kuriuos privaloma įvertinti pagal Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatas. Įvertintų teisės aktų projektų skaičius. |
|||
2. Antrasis programos tikslas – užtikrinti atsakomybės neišvengiamumo principo taikymą.
|
||||||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Asmenų, žinančių, kam pranešti apie korupcijos atvejį, padaugėjimas; 2. Nuolatinis bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis įstaigomis.
|
||||||||
2.1. Antrojo tikslo uždavinys – didinti ir formuoti nepakantumą korupcijai, skatinti pilietinį aktyvumą.
|
||||||||
2.1.1. |
Yra grėsmė priimti į valstybės tarnybą asmenis, turinčius kitose veiklose susikompromitavusio arba teisto asmens statusą. |
Kreiptis dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas Savivaldybės institucijoje, įstaigoje ar įmonėje, pateikimo. |
Personalo administravimo skyrius |
2016–2018 m. |
Savivaldybėje valstybės tarnautojais ir jiems prilygintais asmenimis galės tapti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys. Kreiptasi į Specialiųjų tyrimų tarnybą visais atvejais, numatytais Korupcijos prevencijos įstatyme. |
|||
2.1.2. |
Yra asmenų, dirbančių valstybės tarnyboje, darančių nusižengimus. |
Teikti informaciją Valstybės tarnautojų registrui. |
Personalo administravimo skyrius |
Nuolat |
Pateikta visa būtina informacija. |
|||
2.1.3. |
Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais sudaromos komisijos ir darbo grupės įvairiems klausimams spręsti. Į jas gali būti įtraukiami asmenys, suinteresuoti savanaudiškai spręsti problemas. |
Tikrinti ir informuoti darbuotojus, kad į Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais sudaromas komisijas ir darbo grupes įtrauktų valstybės tarnautojų dalyvavimas šių komisijų ir darbo grupių veikloje nesukeltų interesų konflikto. Informuoti darbuotojus apie pareigą nusišalinti iškilus interesų konfliktui. |
Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai |
2016–2018 m. |
Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir kitiems atsakingiems darbuotojams sumažės galimybių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Atliktų kontrolės veiksmų skaičius. |
|||
2.1.4. |
Jaučiamas atotrūkis tarp valstybės ir savivaldybės antikorupcinių iniciatyvų ir nevalstybinių institucijų pastangų įveikti korupciją. |
Bendradarbiauti ir keistis informacija korupcijos prevencijos srityje su kompetentingomis valstybės ir nevalstybinėmis institucijomis. |
Antikorupcijos komisija |
2016–2018 m. |
Pagerės bendradarbiavimas tarp viešojo administravimo subjektų. Korupcijos prielaidų ir sąlygų mažinimas. |
|||
3. Trečiasis programos tikslas – užtikrinti sąžiningą konkurenciją, skaidrų ir racionalų prekių, darbų ir paslaugų pirkimą vykdant viešuosius pirkimus.
|
||||||||
Tikslo rezultato kriterijus – efektyvesnis ir skaidresnis viešųjų pirkimų procedūrų atlikimas.
|
||||||||
3.1. Trečiojo tikslo uždavinys – stiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, mažinti ir šalinti nustatytus korupcijos rizikos veiksnius, įgyvendinti skaidrumo ir viešumo principus vykdant viešuosius pirkimus.
|
||||||||
3.1.1. |
Galimas piktnaudžiavimas atliekant viešuosius pirkimus. |
Siekti didinti viešųjų pirkimų apimtis per Centrinę perkančiąją organizaciją, atsižvelgiant į Centrinės perkančiosios organizacijos prekių ir paslaugų kataloge pateiktų prekių, paslaugų ir darbų asortimentą.
|
Mokesčių administravimo skyrius |
Nuolat |
Didėjantis Savivaldybei reikalingų prekių, darbų ir paslaugų, nurodytų kataloge, įsigyjamų per Centrinės perkančiosios organizacijos skaičius. |
|||
3.1.2. |
Mažas skaidrumas ir viešumas vykdant viešuosius pirkimus.
|
Siekti didinti pirkimų skaičių, kurie vykdomi centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis (elektroniniai pirkimai). |
Mokesčių administravimo skyrius |
Nuolat |
Didėjantis viešųjų pirkimų skaičius juos vykdant centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis (elektroniniai pirkimai). |
|||
4. Ketvirtasis programos tikslas – didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.
|
||||||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Savivaldybės darbuotojų, išklausiusių teisės aktų antikorupcinio švietimo mokymus, skaičius; 2. Renginių, straipsnių, pranešimų, seminarų ir kt. skaičius; 3. Panevėžio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos programos žinomumas tarp gyventojų; 4. Antikorupciniuose renginiuose dalyvavusių asmenų skaičius.
|
||||||||
4.1. Ketvirtojo tikslo uždavinys – plėtoti antikorupcinį švietimą viešajame ir privačiame sektoriuose.
|
||||||||
4.1.1. |
Skatinti visuomenės domėjimąsi Savivaldybės vykdoma korupcijos prevencija. |
Informuoti visuomenę apie Savivaldybės vykdomą korupcijos prevencijos veiklą ir įgyvendinamas antikorupcines priemones. |
Kanceliarijos skyriaus vyriausioji ryšių su visuomene specialistė Antikorupcijos komisija Atsakingi skyriai, šios Programos vykdytojai |
Nuolat |
Savivaldybės interneto svetainėje skelbiama informacija, skirta šviesti rajono gyventojus apie vykdomas korupcijos prevencijos priemones ir didinti pasitikėjimą Savivaldybės administracijos darbu.
|
|||
4.1.2. |
Savivaldybės administracijos darbuotojai nepakankamai informuoti apie korupcijos prevencijos ir neteisėtų veikų nustatymo veiklą. |
Organizuoti Savivaldybės administracijoje mokymus antikorupcijos temomis. |
Personalo administravimo skyrius |
2016–2018 m. |
Savivaldybės valstybės tarnautojai ir darbuotojai supažindinti su korupcijos pasekmėmis ir prevencinėmis priemonėmis. Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius per metus. |
|||
4.1.3. |
Korupcijos užuomazgos atsiranda dar jaunystėje, vaikai ir jaunimas ne visada noriai įsitraukia į antikorupcinę veiklą. |
Integruoti į ugdymo procesą antikorupcinį švietimą. |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
2016–2018 m. |
Surengti bendrojo ugdymo mokyklų mokinių konkursai, moksleivių debatai, darbų parodos, švietimo renginiuose daugiau mokinių supažindinta su antikorupcinėmis iniciatyvomis ir korupcijos grėsmėmis. |
|||
4.1.4. |
Organizuoti konkursus, renginius antikorupcijos tematika. |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
2016–2018 m. |
|||||
4.1.5. |
Organizuoti mokytojams, į kurių ugdymo procesą įtraukiama korupcijos prevencijos tema, mokymus. |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
2016–2018 m. |
Mokymų ir juose dalyvaujančių mokytojų skaičius. |
||||
__________________________