VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA
Nutarimas
DĖL valstybinės kainų ir enErgetikos kontrolės komisijos 2011 m. balandžio 14 d. nutarimo nr. o3-75 „dėl ginčų sprendimo ne teisme tvarkos aprašo“ Pakeitimo
2014 m. rugsėjo 26 d. Nr. O3-812
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo Nr. X-764 pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo (2014 m. birželio 12 d. įstatymo Nr. XII-939 redakcija) 9 straipsnio 1 dalies 9 punktu, 37 straipsnio 1 ir 3 dalimis, taip pat atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) Teisės skyriaus 2014 m. rugsėjo 16 d. pažymą Nr. O5-235 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2011 m. balandžio 14 d. nutarimo Nr. O3-75 „Dėl ginčų sprendimo ne teisme tvarkos aprašo“, Komisija n u t a r i a:
1. Pakeisti Išankstinės privalomos skundų ir ginčų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašą, patvirtintą Komisijos 2011 m. balandžio 14 d. nutarimu Nr. O3-75 „Dėl ginčų sprendimo ne teisme tvarkos aprašo“:
1.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1. Išankstinės privalomos skundų ir ginčų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vartotojų ir energetikos įmonių vartojimo ginčų ir ginčų dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl teisės energetikos įmonėms pasinaudoti tinklais ir sistemomis nesuteikimo, dėl prisijungimo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo, kainų ir tarifų taikymo, energijos išteklių biržos dalyvių ir kitų asmenų skundų bei ginčų dėl energijos išteklių biržos administravimo, organizavimo ir kitos licencijuojamos energijos išteklių biržos operatoriaus veiklos nagrinėjimą Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje (toliau – Komisija).“
1.2. Papildyti 11 punktu:
„11.Aprašas taip pat mutatis mutandis taikomas išankstinio ginčų sprendimo ne teisme tvarka nagrinėjant vartojimo ginčus, kylančius iš sutartinių santykių tarp geriamojo vandens tiekėjų, nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų, nuotekų transportavimo paslaugas teikiančių asmenų, abonentų ir vartotojų dėl geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų, nuotekų transportavimo paslaugų kainų, laikino atjungimo nuo (prijungimo prie) geriamojo vandens tiekimo tinklų paslaugų kainų ir jų taikymo.“
1.3. Papildyti 12 punktu:
„12. Šio Aprašo 11 punkte nurodyti vartojimo ginčai nagrinėjami Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme nustatyta tvarka pagal šio Aprašo IV skyriuje nustatytą vartojimo ginčo nagrinėjimo procedūrą. Tokio pobūdžio vartojimo ginčai turi būti išnagrinėti Komisijoje ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą skundo nagrinėjimas negali būti baigtas, Komisijos pirmininko ar jo įgalioto asmens, kuriam yra pavesta priimti sprendimą dėl vartojimo ginčo nagrinėjimo, motyvuotu procedūriniu sprendimu skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.“
1.4. Pakeisti 8.3 punktą:
„8.3. Prašymas išspręsti ginčą – rašytinis energetikos įmonės kreipimasis dėl pažeistų teisių ar teisėtų interesų, susijusių su skundžiamos įmonės veikla ar neveikimu tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl teisės energetikos įmonėms pasinaudoti tinklais ir sistemomis nesuteikimo, dėl prisijungimo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo, kainų ir tarifų taikymo.“
1.5. Pakeisti 8.5 punktą: