LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. KOVO 31 D. ĮSAKYMO NR. 2BE-112 „DĖL ORO UOSTŲ, ORO VEŽĖJŲ, SUBJEKTŲ ir oro navigacijos paslaugas teikiančių įmonių AVIACIJOS SAUGUMO, AVIACIJOS SAUGUMO MOKYMO IR AVIACIJOS SAUGUMO KOKYBĖS KONTROLĖS PROGRAMŲ RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2023 m. rugpjūčio 11 d. Nr. 2BE-196
Vilnius
1. P a k e i č i u Oro uostų, oro vežėjų, subjektų ir oro navigacijos paslaugas teikiančių įmonių aviacijos saugumo, aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos saugumo kokybės kontrolės programų rengimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 2BE-112 „Dėl Oro uostų, oro vežėjų, subjektų ir oro navigacijos paslaugas teikiančių įmonių aviacijos saugumo, aviacijos saugumo mokymo ir aviacijos saugumo kokybės kontrolės programų rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Papildau 21 punktu:
1.2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu 13.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„13.6. kokybės kontrolės priemonės: nurodomos konkrečios kokybės kontrolės priemonės, kurios naudojamos vykdant aviacijos saugumo kokybės kontrolės programą, priemonių tikslai bei uždaviniai; nurodomas kiekvienos kokybės kontrolės priemonės turinys, t. y. kokios aviacijos saugumo sritys, objektai, procedūros ir kt. bus tikrinama naudojant šią priemonę. Nurodomas kiekvienos kokybės kontrolės priemonės naudojimo dažnis, t. y. kiek kartų per mėnesį, ketvirtį, metus bus naudojama ši priemonė (aviacijos saugumo auditas, kurio metu turi būti patikrinamos visos oro uosto, oro vežėjo, subjekto ir oro navigacijos paslaugas teikiančios įmonės taikomos aviacijos saugumo sritys, turi būti atliekamas ne rečiau kaip kartą per metus; aviacijos saugumo įgyvendinimo patikrinimai (neįskaičiuojant pakartotinių aviacijos saugumo patikrinimų, kurių metu tikrinama, kaip ištaisyti ankstesnių patikrinimų metu nustatyti trūkumai) turi būti atliekami ne rečiau kaip kartą per metus visose taikomose aviacijos saugumo srityse; oro uosto per metus atliekamų aviacijos saugumo bandymų skaičius įvairiose aviacijos saugumo srityse (bent patekimo į riboto patekimo zoną kontrolės; keleivių ir rankinio bagažo patikrinimo; asmenų, išskyrus keleivius, ir jų vežamų daiktų patikrinimo; krovinių skyriaus bagažo apsaugos (išskyrus atvejus, kai patikrinti krovinių skyriaus bagažai yra oro uosto riboto patekimo zonos svarbiausioje dalyje)) turi būti ne mažesnis už 30 procentų aviacijos saugumo funkcijas vykdančių darbuotojų skaičių, bet ne mažiau nei 10 bandymų per metus; subjekto per metus atliekamų aviacijos saugumo bandymų skaičius įvairiose aviacijos saugumo srityse (bent krovinių ir pašto tikrinimo, krovinių ir pašto apsaugos (išskyrus atvejus, kai patikrinti kroviniai ir paštas yra oro uosto riboto patekimo zonos svarbiausioje dalyje), orlaivio atsargų tikrinimo ir orlaivio atsargų apsaugos (išskyrus atvejus, kai patikrintos orlaivio atsargos yra oro uosto riboto patekimo zonos svarbiausioje dalyje), oro vežėjų pašto ir oro vežėjų medžiagų apsaugos srityse) turi būti ne mažesnis už 10 procentų aviacijos saugumo funkcijas vykdančių darbuotojų skaičių, bet ne mažiau nei 8 bandymai per metus; oro vežėjo per metus atliekamų aviacijos saugumo bandymų skaičius įvairiose aviacijos saugumo srityse (bent orlaivio saugumo nuodugnaus patikrinimo ir orlaivio apsaugos) turi būti ne mažesnis už 7 procentų aviacijos saugumo funkcijas vykdančių darbuotojų skaičių, bet ne mažiau nei 8 bandymai per metus; oro navigacijos paslaugas teikiančios įmonės ne mažiau kaip 1 kartą per 12 mėnesių kiekviename objekte atlieka kiekvienos aviacijos saugumo srities (įskaitant ir kibernetinę erdvę) saugumo priemonių bandymą; bandymai gali būti atliekami ir kitose aviacijos saugumo srityse (pvz., draudžiamų daiktų apsauga riboto patekimo zonoje; bagažo priklausomybės nustatymas; patruliavimas, stebėjimas ir kita fizinė kontrolė; transporto priemonių tikrinimas ir kt.).“
2. N u r o d a u, kad Lietuvos Respublikos oro uostus valdančios įmonės, oro vežėjai ir subjektai, taikantys aviacijos saugumo priemones ir veikiantys oro uosto teritorijoje ar už jos ribų ir tiekiantys prekes arba teikiantys paslaugas oro uostuose ar per juos, taip pat oro navigacijos paslaugas teikiančios įmonės ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos atitinkamai atnaujina savo aviacijos saugumo programas.