JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 21 d. Nr. 1B-502

Jonava

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 5 dalies 5 punktu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:

1. Tvirtinu Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės mero 2023 m. birželio 19 d. potvarkį Nr. 1B-181 „Dėl Jonavos rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo tvirtinimo“.

Šis potvarkis per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).

 

 

 

Laikinai einantis mero pareigas                                                                           Rimantas Sinkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės mero

2024 m. spalio 21 d. potvarkiu Nr. 1B-502

 

PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Jonavos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, akredituotos socialinės priežiūros ir akredituoto laikino atokvėpio paslaugos (toliau – socialinės paslaugos) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens ar Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse ir kitose socialinių paslaugų įstaigose (toliau – socialinių paslaugų įstaiga), kurioms finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.

2. Vertinimą vykdo Savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriaus socialinių paslaugų poskyris (toliau – Socialinių paslaugų poskyris), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų patvirtinimo“ ir šiuo Aprašu.

3. Vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti socialinių paslaugų įstaigų, fizinių asmenų teikiamų socialinių paslaugų kokybę.

4. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

5. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PREVENCINIŲ IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

6. Prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės vertinime naudojamas anketinės apklausos metodas, kuriame dalyvauja socialinių paslaugų gavėjai (paslaugos gavėją atstovaujantys šeimos nariai (artimieji) ar kiti teisėti atstovai), socialiniai darbuotojai, individualios priežiūros darbuotojai, užimtumo specialistai ir kiti specialistai, teikiantys socialines paslaugas (toliau – darbuotojai).

7. Anketinę apklausą atlieka socialinių paslaugų įstaiga ne rečiau kaip 1 kartą per kalendorinius metus.

8. Respondentų imtis apklausoje – ne mažiau kaip 20 procentų prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų gavėjų ir ne mažiau kaip 20 procentų darbuotojų iš vienos socialinių paslaugų įstaigos (jeigu socialinių paslaugų įstaiga turi padalinių – padalinio). Respondentai atrenkami atsitiktine tvarka.

9. Anketinė apklausa gali būti atliekama elektroninėmis priemonėmis, apklausiant telefonu ar betarpiškai bendraujant su socialinių paslaugų gavėju (paslaugos gavėjui atstovaujančiais šeimos nariais (artimaisiais) ar kitais teisėtais atstovais) (1 priedas). Socialinių paslaugų įstaiga turi užtikrinti, kad atliekant socialinių paslaugų gavėjų apklausą, apklausos metu nedalyvautų tiesiogiai paslaugas teikiantys darbuotojai.

10. Darbuotojai apklausiami užpildant Apklausos anketą darbuotojui (2 priedas).

11. Socialinių paslaugų įstaiga privalo sudaryti sąlygas prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų gavėjams (paslaugos gavėją atstovaujantiems šeimos nariams (artimiesiems) ar kitiems teisėtiems atstovams), darbuotojams anketas pateikti anonimiškai.

12. Apibendrintus anketinės apklausos duomenis ir užpildytas socialinių paslaugų gavėjų (paslaugų gavėjų šeimos narių (artimųjų) ar kitų teisėtų atstovų), darbuotojų anketas socialinių paslaugų įstaiga teikia Socialinių paslaugų poskyriui.

13. Socialinių paslaugų įstaigų pateiktą informaciją apie prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybę kaupia ir apibendrina Socialinių paslaugų poskyris.

14. Socialinių paslaugų poskyris, apibendrinęs gautą informaciją ir nustatęs prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės trūkumų, kreipiasi raštu į socialinių paslaugų įstaigą dėl trūkumų šalinimo priemonių plano (toliau – Priemonių planas) parengimo.

15. Socialinių paslaugų įstaiga parengia Priemonių planą, jį įgyvendina bei informuoja apie jo įgyvendinimą Socialinių paslaugų poskyrį.

 

III SKYRIUS

AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

16. Akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas atliekamas ne rečiau kaip 1 kartą kas tris metus nuo teisės teikti akredituotą socialinę paslaugą socialinių paslaugų įstaigai, fiziniam asmeniui suteikimo dienos.

17. Socialinių paslaugų poskyrio darbuotojai (toliau – atsakingi darbuotojai) akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimą atlieka fizinio asmens, socialinių paslaugų įstaigų ir / arba paslaugų gavėjų lygmeniu.

18. Fizinio asmens, socialinių paslaugų įstaigos lygmeniu, atsakingi darbuotojai vertina atlikdami planinius ir neplaninius vertinimus.

19. Apie numatomą vykdyti planinį vertinimą socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo informuojami raštu ar elektroniniu paštu, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki numatomo atlikti vertinimo. Socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo informuojamas apie datą ir laiką, kada bus atliekamas vertinimas, vertinimo tikslą, kokius dokumentus privalo pateikti.

20. Planinis vertinimas gali būti atšauktas, pakeista jo data dėl svarbių, iš anksto nenumatytų aplinkybių.

21. Socialinių paslaugų poskyris turi teisę iš anksto su socialinių paslaugų įstaiga, fiziniu asmeniu nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens vertinimą.

22. Jeigu numatomas socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens vertinimas yra neplaninis, atvykę atsakingi darbuotojai socialinių paslaugų įstaigos vadovui ar kitam atsakingam asmeniui, fiziniam asmeniui įteikia raštą, kuriame nurodoma: vertinimo atlikimo data, vertinimo tikslas, pagrindas, kokius dokumentus socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo privalo pateikti ir kita būtina informacija.

23. Neplaninis socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų vertinimas atliekamas šiais atvejais:

23.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų vertinimą;

23.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar pagrįstą raštišką pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai teikiamas paslaugas;

23.3. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens veiklos, kuri gali neatitikti akredituotoms socialinėms paslaugoms keliamų atitikties reikalavimų;

23.4. siekiant užtikrinti, kad būtų pašalinti ankstesnio vertinimo metu nustatyti pažeidimai;

23.5. siekiant užtikrinti ir gerinti socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų akredituotų socialinių paslaugų kokybę.

24. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius. Apklausa gali būti atliekama telefonu, elektroniniu paštu, internetu, užpildant Akredituotos socialinės paslaugos gavėjo apklausos anketą (3 priedas).

 

IV SKYRIUS

AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO VYKDYMAS

 

25. Socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas apima socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų stebėseną, konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl kokybės gerinimo pateikimą.

26. Atliekant socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens vertinimą, užpildoma Akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimo akto forma (toliau – vertinimo aktas) (4 priedas).

27. Atsakingi darbuotojai, atlikdami socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimą, tikrina, ar socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo teikdamas akredituotas socialines paslaugas, laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų, susipažįsta su paslaugų gavėjų bylomis ir individualiais pagalbos planais, kitais dokumentais bei informacija, gali užduoti papildomų klausimų socialinių paslaugų įstaigos darbuotojams, fiziniam asmeniui, paslaugų gavėjams.

28. Socialinių paslaugų poskyris, atlikdamas socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie teikiamas paslaugas gavimo.

29. Socialinių paslaugų poskyris, atlikęs vertinimą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia vertinimo aktą ir supažindina socialinių paslaugų įstaigą, fizinį asmenį su vertinimu, išsiųsdamas elektroniniu paštu vertinimo aktą. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).

30. Socialinių paslaugų poskyriui atlikus vertinimą ir nustačius, kad socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo neatitinka Įstatymo 33 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų, šio Aprašo 4 priede nustatytų kriterijų ar socialines paslaugas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Administracijos direktorius) nustato terminą pažeidimams pašalinti. Socialinių paslaugų poskyris socialinių paslaugų įstaigai, fiziniam asmeniui kartu su vertinimo aktu pateikia Administracijos direktoriaus įspėjimą, kad per nustatytą terminą nepašalinus pažeidimų, teisės teikti akredituotas socialines paslaugas galiojimas gali būti panaikinamas.

31. Socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo, gavę vertinimo aktą, susipažįsta su juo. Jei pirminio vertinimo metu nustatomi pažeidimai, socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo per nustatytą terminą turi pašalinti pažeidimus. Kai pažeidimai pašalinti anksčiau nustatyto termino, socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo apie pašalintus pažeidimus raštu informuoja Socialinių paslaugų poskyrį. Socialinių paslaugų įstaigai, fiziniam asmeniui įvertinus, kad per nustatytą terminą nepavyks pašalinti pažeidimų iki nustatyto termino pabaigos, Socialinių paslaugų poskyriui pateikia motyvuotą prašymą dėl termino pratęsimo pažeidimams pašalinti.

32. Socialinių paslaugų poskyris per 10 darbo dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą ar motyvuoto prašymo dėl termino pratęsimo pažeidimams pašalinti gavimo dienos, ar pasibaigus nustatytam terminui pažeidimams pašalinti, atlieka antrinį vertinimą, kurio metu nustačius, kad:

32.1. pašalinti visi pažeidimai, atsakingi darbuotojai apie tai pažymi vertinimo akte ir baigia socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens vertinimą;

32.2. pažeidimai per nustatytą terminą nepašalinti, bet gautas motyvuotas prašymas dėl termino pratęsimo pažeidimams pašalinti, atsakingi darbuotojai apie tai pažymi vertinimo akte. Atsižvelgiant į socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens gautą prašymą, terminas pažeidimams pašalinti gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau kaip 6 mėnesiams;

32.3. pažeidimai per nustatytą terminą nepašalinti, atsakingi darbuotojai apie tai pažymi vertinimo akte ir per 10 darbo dienų nuo vertinimo akto išsiuntimo dienos socialinių paslaugų įstaigai, fiziniam asmeniui, Administracijos direktorius panaikina teisę teikti akredituotą socialinę paslaugą ir Socialinių paslaugų poskyris raštu informuoja socialinių paslaugų įstaigą, fizinį asmenį ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio spendimo priėmimo dienos, pateikdamas sprendimo kopiją ar nuorašą.

33. Tretinis vertinimas atliekamas per 10 darbo dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos ar pasibaigus nustatytam terminui pažeidimams pašalinti, kai įspėjimo terminas pažeidimams pašalinti buvo pratęstas vadovaujantis Aprašo 32.2 papunkčiu.

34. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad:

34.1. pašalinti visi pažeidimai, atsakingi darbuotojai apie tai pažymi vertinimo akte ir baigia socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens vertinimą;

34.2. visi nustatyti pažeidimai ar dalis pažeidimų per nustatytą terminą nepašalinti, atsakingi darbuotojai apie tai pažymi vertinimo akte ir per 10 darbo dienų nuo vertinimo akto išsiuntimo dienos socialinių paslaugų įstaigai, fiziniam asmeniui, Administracijos direktorius panaikina teisę teikti akredituotą socialinę paslaugą ir Socialinių paslaugų poskyris raštu informuoja socialinių paslaugų įstaigą, fizinį asmenį ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikdamas sprendimo kopiją ar nuorašą.

 

V SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGŲ, FIZINIŲ ASMENŲ VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS

 

35. Vidinis veiklos vertinimas atliekamas Savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriaus reguliavimo sričiai priskirtose Savivaldybės biudžetinėse įstaigose ir rekomenduojamas atlikti socialinių paslaugų įstaigoms, fiziniams asmenims, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.

36. Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti socialinių paslaugų įstaigų darbuotojų poreikius ir lūkesčius.

37. Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus pagal savo pasirinktus kriterijus ir metodus.

38. Vidinis veiklos vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus:

38.1. darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas;

38.2. teikiamų paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

38.3. dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

38.4. kiti socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens pasirinkti metodai.

39. Socialinių paslaugų įstaigos, fiziniai asmenys vidinės veiklos vertinimo rezultatus Socialinių paslaugų poskyriui elektroniniu paštu susipažinti pateikia iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGŲ, FIZINIŲ ASMENŲ KONSULTAVIMAS

 

40. Socialinių paslaugų poskyris vienoda apimtimi teikia socialinių paslaugų įstaigoms, fiziniams asmenims konsultacijas, siekiant padėti laikytis teisės aktų reikalavimų.

41. Konsultacijos yra teikiamos žodžiu arba raštu, atsakant į paklausimą, elektroniniu paštu, telefonu.

42. Siekiant gerinti teikiamų konsultacijų kokybę ir identifikuoti konsultacijų metu kylančias problemas, Socialinių paslaugų poskyris pagal poreikį organizuoja susitikimus, kuriuose aptariami socialinių paslaugų įstaigoms, fiziniams asmenims aktualūs klausimai.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Socialinių paslaugų poskyris turi teisę gauti iš socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens visą akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimui reikalingą informaciją.

44. Socialinių paslaugų įstaiga, fizinis asmuo atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

45. Socialinių paslaugų įstaigos, fiziniai asmenys, Socialinių paslaugų poskyris, vykdydami Apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi.

46. Vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

_______________________

 

Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų,

socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio

paslaugos kokybės vertinimo Jonavos rajono

savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJO*APKLAUSOS ANKETA

 

 

___________________________________________________________________________

(socialinių paslaugų įstaigos pavadinimas)

 

1. Prevencinės socialinės paslaugos (pažymėkite tinkamą (-us) atsakymą (-us) Q, kai gaunamos prevencinės paslaugos)

□ potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieška

□ kompleksinės paslaugos šeimai

□ darbas su bendruomene

□ šeimos konferencija

□ atviras darbas su jaunimu

□ mobilus darbas su jaunimu

□ sociokultūrinės paslaugos

□ informavimas

 

2. Bendrosios socialinės paslaugos (pažymėkite tinkamą (-us) atsakymą (-us) Q, kai gaunamos bendrosios paslaugos):

□ konsultavimas

□ tarpininkavimas ir atstovavimas

□ maitinimo organizavimas

□ aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne

□ transporto organizavimas

□ asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas

□ darbas su jaunimu gatvėje

 

3. Kiek laiko Jums teikiamos socialinės paslaugos (tinkamą atsakymą pažymėkite Q)?

□ trumpiau kaip metus

□ 1-2 metus

□ 3-5 metus

□ ilgiau kaip 5 metus

 

4. Kokiu būdu sužinojote apie socialines paslaugas (tinkamą (-us) atsakymą (-us) pažymėkite Q)?

□ iš savivaldybės administracijos darbuotojų

□ iš spaudos, televizijos

□ iš interneto

□ iš pažįstamų / artimųjų

□ iš medicinos darbuotojų

□ iš socialinių paslaugų srities darbuotojų

□ kita (įrašykite)____________________________________________________________ .

 

 

 

 

5. Prašome pažymėti labiausiai tinkamą atsakymą Q:

Vertinimo kriterijai

Taip

Iš dalies

Ne

Ar informacija apie socialines paslaugas yra prieinama ir aiški?

 

 

 

Ar teikiamos socialinės paslaugos padeda pagerinti Jūsų gyvenimo kokybę?

 

 

 

Ar teikiamos socialinės paslaugos atitinka Jūsų lūkesčius?

 

 

 

Ar aiškios skundų ar pasiūlymų pateikimo galimybės?

 

 

 

Ar teikiant socialines paslaugas atsižvelgiama į Jūsų prašymus / siūlymus?

 

 

 

Ar pasitikite socialines paslaugas teikiančiu darbuotoju?

 

 

 

Ar socialines paslaugas teikiantis darbuotojas yra mandagus ir atidus?

 

 

 

Ar iškilusios problemos, teikiant socialines paslaugas, sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai?

 

 

 

 

6. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą: _______

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

*Paslaugų gavėjo apklausos anketą pildo jo šeimos narys / artimasis / teisėtas atstovas socialines paslaugas gaunančio asmens vardu tuo atveju, kai paslaugos gavėjas to negali atlikti dėl amžiaus ar pan.

 

Dėkojame, kad sutikote dalyvauti apklausoje. Jūsų pateikti atsakymai bus labai naudingi tobulinant socialinės paslaugų kokybę Jonavos rajono savivaldybėje.

______________________

 

Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų,

socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio

paslaugos kokybės vertinimo Jonavos

rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

APKLAUSOS ANKETA DARBUOTOJUI

 

1. Prašome įvertinti balu nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas (tinkamus atsakymus pažymėkite Q):

 

Vertinimo kriterijai

1

2

3

4

5

Darbo sąlygos (švara, saugumas, komfortas ir kt.)

 

 

 

 

 

Darbui reikalingos priemonės (darbų saugos priemonės, kanceliarinės ir ryšio priemonės, kompiuterinė įranga ir kt.)

 

 

 

 

 

Darbo organizavimas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.)

 

 

 

 

 

Profesinė rizika (įvertinkite balu, kaip vertinate riziką savo darbe)

 

 

 

 

 

Patiriamas stresas darbe

 

 

 

 

 

Jūsų darbo krūvis

 

 

 

 

 

Darbo tikslų ir rezultatų aiškumas

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis

 

 

 

 

 

Kaip vertinate savo pasitenkinimą darbu

 

 

 

 

 

Įvertinkite savo motyvaciją darbui

 

 

 

 

 

Darbo užmokestis

 

 

 

 

 

Profesinės etikos laikymasis

 

 

 

 

 

Ar atsižvelgiama į Jūsų pateiktus pasiūlymus, gerinant darbo sąlygas ir paslaugų kokybę

 

 

 

 

 

 

2. Kaip manote, kaip pasikeitė daugumos Jūsų klientų gyvenimo kokybė pradėjus teikti socialines paslaugas (tinkamą atsakymus pažymėkite Q)?

□ klientai tapo savarankiškesni, laimingesni

□ klientų gyvenimo kokybė nepasikeitė

□ neturiu nuomonės

 

3. Su kokiomis socialinėmis asmenų grupėmis dirbate (tinkamą (-us) atsakymą (-us) pažymėkite Q)?

□ senyvo amžiaus asmenys

□ asmenys su negalia

□ asmenys, patiriantys socialinę riziką

□ vaikai

□ kita ___________________________

 

4. Kokie pagrindiniai sunkumai darbe (įrašykite)? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

5. Darbo praktikoje teko susidurti su bet kokio smurto atvejais (tinkamą atsakymus pažymėkite Q)?

□ taip

□ ne

□ nepamenu

 

6. Į kliento individualius poreikius atsižvelgiate (tinkamą atsakymus pažymėkite Q)?

□ dažniausiai

□ pagal aplinkybes

□ retai

□ neturiu nuomonės

 

7. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą: _________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Dėkojame, kad sutikote dalyvauti apklausoje. Jūsų pateikti atsakymai bus labai naudingi tobulinant socialinės paslaugų kokybę Jonavos rajono savivaldybėje.

____________________

 

 

Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų,

socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio

paslaugos kokybės vertinimo Jonavos

rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

3 priedas

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PASLAUGOS GAVĖJO* APKLAUSOS ANKETA

 

1. Jūsų lytis:

□ vyras

□ moteris

 

2. Jūsų amžius:

□ iki 30 metų

□ 31-45 metų

□ 46-64 metų

□ 65 metų ir vyresni

 

3. Prašome įrašyti socialinių paslaugų įstaigos / fizinio asmens, kurios (-io) teikiama socialine paslauga naudojatės, pavadinimą / vardą ir pavardę:

_______________________________________________________________________________

 

4. Kokia akredituota socialinė paslauga Jums teikiama (tinkamą (-us) atsakymą (-us) pažymėkite Q)?

□ Pagalba į namus

□ Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas

□ Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

□ Laikinas apnakvindinimas

□ Psichosocialinė pagalba

□ Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti

□ Intensyvi krizių įveikimo pagalba

□ Apgyvendinimas nakvynės namuose

□ Apgyvendinimas apsaugotame būste

□ Palydėjimo paslauga jaunuoliams

□ Socialinė reabilitacija asmenims su negalia bendruomenėje

□ Socialinė priežiūra šeimoms

□ Socialinių dirbtuvių paslauga

□ Vaikų dienos socialinė priežiūra

□ Psichologinės ir socialinės reabilitacijos vaikams bendruomenėje

□ Laikino atokvėpio paslauga

□ Kita (įrašykite)________________________________________________________________

 

5. Kokiu būdu sužinojote apie teikiamas socialines paslaugas (tinkamą (-us) atsakymą (-us) pažymėkite Q)?

□ iš Savivaldybės administracijos darbuotojų

□ iš spaudos, televizijos

□ iš pažįstamų / artimųjų

□ iš medicinos darbuotojų

□ iš socialinių paslaugų srities darbuotojų

□ kita (įrašykite)______________________

 

6. Kiek laiko Jums teikiama akredituota socialinė paslauga (tinkamą atsakymą pažymėkite Q)?

□ trumpiau kaip metus

□ 1-2 metus

□ 3-5 metus

□ ilgiau kaip 5 metus

 

7. Prašome pateikti Jūsų nuomonę (tinkamus atsakymus pažymėkite X):

Vertinimo kriterijai

Taip

Iš dalies

Ne

Ar informacija apie akredituotą socialinę paslaugą yra prieinama ir aiški?

 

 

 

Ar Jus tenkina teikiamų akredituotos socialinės paslaugos dažnumas?

 

 

 

Ar teikiama akredituota socialinė paslauga padeda pagerinti Jūsų gyvenimo kokybę?

 

 

 

Ar teikiama akredituota socialinė paslauga atitinka Jūsų lūkesčius ir patenkina poreikius?

 

 

 

Ar aiškios mokėjimo už teikiamą socialinę paslaugą sąlygos? (pildoma jei teikiamos paslaugos mokamos)

 

 

 

Ar aiškios skundų ar pasiūlymų pateikimo galimybės?

 

 

 

Ar teikiant socialines paslaugas atsižvelgiama į Jūsų prašymus / siūlymus?

 

 

 

Ar pasitikite akredituotą socialinę paslaugą teikiančiu darbuotoju?

 

 

 

Ar socialines paslaugas teikiantis darbuotojas yra mandagus ir atidus?

 

 

 

Ar iškilusios problemos, teikiant akredituotą socialinę paslaugą, sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai?

 

 

 

 

8. Prašome pateikti pasiūlymus, ką, Jūsų nuomone, reikėtų tobulinti siekiant geresnės socialinių paslaugų kokybės?

 

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

*Paslaugos gavėjo apklausos anketą pildo jo šeimos narys / artimasis / teisėtas atstovas socialines paslaugas gaunančio asmens vardu tuo atveju, kai paslaugos gavėjas to negali atlikti dėl amžiaus ar pan.

 

Dėkojame, kad sutikote dalyvauti apklausoje. Jūsų pateikti atsakymai bus labai naudingi tobulinant socialinių paslaugų kokybę Jonavos rajono savivaldybėje.

 

____________________________________

 

Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų,

socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio

paslaugos kokybės vertinimo Jonavos

rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

(Akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimo akto forma)

 

AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO AKTAS

 

_____________________

(data)

 

 

Socialinių paslaugų įstaigos / fizinio asmens (pavadinimas / vardas, pavardė)__________________________________________________________________

 

 

teikiamos akredituotos socialinės paslaugos (pavadinimas)________________________________________________________________________ vertinimas.

 

 

Vertinimo tikslas _________________________________________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Atliekamas vertinimas (pažymėkite Q):

 

planinis neplaninis

 

 

(priežastys, dėl kurių atliekamas neplaninis socialinių paslaugų įstaigos, fizinio asmens veiklos vertinimas)

 

Pažymėti Q:

 

PIRMINIS VERTINIMAS   ANTRINIS VERTINIMAS   TRETINIS VERTINIMAS

 

 

1. Vertinimo kriterijai:

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijaus pavadinimas

Vertinimo kriterijaus

turinys

Atitiktis reikalavimams:

taip / ne / iš dalies/ netaikoma

Dokumentas pateiktas / nepateiktas / dokumento neturi

Pastabos /

rekomendacijos

1.1.

Paslaugos gavėjai

Paslaugų gavėjai atitinka Socialinių paslaugų kataloge nustatytas socialinių paslaugų gavėjų grupes

 

 

 

Paslaugos gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugos gavėjų skaičių

 

 

 

Paslaugos gavėjų skaičius atitinka akreditacijos metu numatytą vietų įstaigoje skaičių

 

 

 

Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

Peržiūrimas / pervertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

 

Sudaromos socialinės paslaugos teikimo sutartys tarp socialinės paslaugos įstaigos ir paslaugos gavėjų

 

 

 

1.2.

Paslaugos (-ų) teikimas

Paslaugų sudėtis ir trukmė atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

 

Laisva forma pildomas įstaigą lankančių / paslaugas gaunančių namuose asmenų registracijos žurnalas

 

 

 

Patvirtintas socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas

 

 

 

Informacija suvedama į Socialinės paramos informacinę sistemą

 

 

 

Sudaromi individualūs (pagalbos) planai

 

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas

 

 

 

Metinė veiklos ataskaita

 

 

 

1.3.

 

 

 

 

 

Paslaugos teikimo vieta

Patalpos atitinka nustatytus akredituotos socialinės paslaugos teikimo reikalavimus patalpoms

 

 

 

Patalpos pritaikytos asmenims su negalia

 

 

 

Patalpos atitinka priešgaisrinės saugos, darbo saugos ir higienos reikalavimus

 

 

 

1.4.

Teikiantis paslaugą  personalas

Darbuotojų išsilavinimas / kompetencijos atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus

 

 

 

Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai

 

 

 

Sudaromos darbo sutartys

 

 

 

Darbuotojų etatų struktūra, darbo krūvis, darbuotojams tenkančių socialinės paslaugos gavėjų skaičiaus atitiktis standartams/ rekomendacijoms

 

 

 

Sudaryti darbuotojų darbo grafikai

 

 

 

Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją

 

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai socialinės paslaugos teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija

 

 

 

Pažymos iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro

 

 

 

1.5.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinamas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros, ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir kitais socialiniais partneriais; Pasirašytos sutartys su socialiniais partneriais

 

 

 

1.6.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

1.7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka

 

 

 

Pasirašyti paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

 

 

2. Išvados:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3. Rekomendacijos / nustatyti pažeidimai (pildoma antrinio, tretinio vertinimo metu) (pažymėkite Q):

□ įvykdytos / pašalinti

□ neįvykdytos / nepašalinti

 

4. Motyvuotas prašymas dėl termino pratęsimo pažeidimams pašalinti (pildoma antrinio vertinimo metu) (pažymėkite Q):

□ gautas __________________________________

(prašymo gavimo data ir Nr.)

□ negautas

 

 

 

Vertinimą atliko:

 

_________________________                                                          _________________                                                     ____________________________

(pareigos)                                                                                                             (parašas)                                                                                               (vardas, pavardė)

 

_________________________                                                                               _________________                                                    ____________________________

(pareigos)                                                                                      (parašas)                                                                  (vardas, pavardė)

___________________________________