HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

ĮSAKYMAS

DĖL IŠMOKŲ ŪKIO SUBJEKTAMS UŽ PERLEIDŽIAMAS TEISES Į ŽVEJYBOS KVOTĄ APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 26 d. Nr. D1-356

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymo 14straipsnio 3 ir 5 dalimis:

1. T v i r t i n u Išmokų ūkio subjektams už perleidžiamas teises į žvejybos kvotą apskaičiavimo ir mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                      Simonas Gentvilas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2023 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. D1-356

 

IŠMOKŲ ŪKIO SUBJEKTAMS UŽ PERLEIDŽIAMAS TEISES Į ŽVEJYBOS KVOTĄ APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Išmokų ūkio subjektams už perleidžiamas teises į žvejybos kvotą apskaičiavimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato išmokų ūkio subjektams už perleidžiamųjų teisių į žvejybos vidaus vandenyse kvotų (toliau – teisės į žvejybos kvotą) perleidimą aplinkos ministro įgaliotai biudžetinei įstaigai Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (toliau – Agentūra) apskaičiavimo, išmokėjimo ir administravimo tvarką.

2. Tvarkos aprašu turi vadovautis ūkio subjektai rengdami ir teikdami Agentūros direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiškas dėl išmokų už jų teisių į žvejybos vidaus vandenyse kvotas perleidimą ir Agentūra, atlikdama paraiškų vertinimą ir atranką.

3. Išmokų tikslas – atkurti ir pagausinti žuvų išteklius, sudaryti palankesnes sąlygas mėgėjų žvejybos plėtrai mažinant verslinės žvejybos intensyvumą vidaus vandenyse, paskatinti versline žvejyba užsiimančius ūkio subjektus perorientuoti veiklą į turizmą ir su juo susijusias veiklas, nutraukiant verslinės žvejybos veiklą. Išmokos padės siekti Bendrosios žuvininkystės politikos (toliau – BŽP) tikslų, išdėstytų 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB, 2 straipsnyje: stiprinti ekonominiu, socialiniu ir aplinkosaugos požiūriu tausią žvejybos veiklą, prisidėti prie vandens biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos bei atkūrimo.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Išmoka – pinigų suma, apskaičiuojama Tvarkos apraše nustatyta tvarka ir mokama ūkio subjektui už jo teisę į žvejybos kvotą.

4.2. Išmokos sutartis – Agentūros ir išmokos gavėjo sudaryta sutartis, kuria vadovaujantis mokama išmoka.

4.3. Paraiška – Agentūros direktoriaus įsakymu nustatytos formos dokumentas, kurį pareiškėjas teikia Agentūrai per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą norėdamas gauti išmoką už jo teisę į žvejybos kvotą.

4.4. Pareiškėjas – ūkio subjektas, pateikęs paraišką.

4.5. Sprendimas dėl išmokos skyrimo – Agentūros sprendimas skirti išmoką ūkio subjektui arba jos neskirti.

4.6. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme ir kituose žuvininkystę reglamentuojančiuose teisės aktuose.

5. Agentūra skelbia kvietimą teikti paraiškas išmokoms gauti, vertina paraiškas, išmokų apskaičiavimui reikalingą informaciją ir dokumentus, apskaičiuoja išmoką, priima sprendimus dėl išmokų skyrimo, sudaro išmokų sutartis ir išmoka išmokas vadovaudamasi Tvarkos aprašu.

6. Pareiškėjai, teikdami paraiškas ir informaciją, Agentūra, registruodama paraiškas, organizuodama paraiškų vertinimą, sprendimų dėl išmokų skyrimo priėmimą, naudojasi Aplinkos projektų valdymo informacine sistema (toliau – APVIS). Kai APVIS funkcinių galimybių nepakanka ar jos neužtikrinamos, minėti veiksmai atliekami teikiant ar kaupiant reikalingą informaciją Agentūros nustatyta tvarka. Elektroniniai dokumentai rengiami pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintas ar su juo suderintas elektroninio dokumento specifikacijas ir pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu.

7. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kvietimą teikti paraiškas ir informaciją apie išmokų skyrimą.

8. Agentūra, atlikdama paraiškų vertinimą, išmokų skyrimą ir skelbdama informaciją apie skirtas išmokas, tvarko susijusius asmens duomenis laikydamasi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo sprendimo dėl išmokos skyrimo priėmimo dienos vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir naudojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, įskaitant tuos, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus dokumentus, kurie teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą.

 

II SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

9. Paraišką dėl išmokų gali teikti ūkio subjektas, paraiškos teikimo metu turintis teisę į žvejybos kvotą vidaus vandenyse, išskyrus ūkio subjektus, kurie turi teisę į žvejybos kvotą tik polderiuose ar (ir) tik specializuotajai stintų žvejybai. Paraišką dėl išmokų gali teikti ūkio subjektas, atitinkantis šiuos reikalavimus:

9.1. Pareiškėjui Perleidžiamųjų teisių į žvejybos vidaus vandenyse kvotas suteikimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir teisės į žvejybos kvotą panaikinimo bei žvejybos kvotų skyrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. 3D-310 „Dėl Perleidžiamųjų teisių į žvejybos vidaus vandenyse kvotas suteikimo komisijos sudarymo, šios komisijos darbo reglamento ir Perleidžiamųjų teisių į žvejybos vidaus vandenyse kvotas suteikimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir teisės į žvejybos kvotą panaikinimo bei žvejybos kvotų skyrimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), nustatyta tvarka nesustabdytas teisės į žvejybos kvotą galiojimas.

9.2. Pareiškėjui Taisyklėse nustatyta tvarka nepanaikinta teisė į žvejybos kvotą.

9.3. Pareiškėjas Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Žuvininkystės tarnyba) jam skirtos teisės į žvejybos kvotą ar jos dalies ir (arba) žvejybos kvotos ar jos dalies nėra išnuomojęs, perleidęs neatlygintinai naudotis ar apsikeitęs žvejybos kvotomis su kitu ūkio subjektu.

9.4. Pareiškėjas ar jo atstovas turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

10. Atitiktį Tvarkos aprašo 9.1–9.3 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams Agentūra vertina vadovaudamasi Žuvininkystės tarnybos pateiktais duomenimis.

 

III SKYRIUS

SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI NORINT GAUTI IŠMOKĄ

 

11. Pareiškėjams, norintiems gauti išmoką, taikomi reikalavimai:

11.1. paraišką gauti išmoką teikia ūkio subjektas, atitinkantis Tvarkos aprašo II skyriuje nustatytus reikalavimus;

11.2. pareiškėjas gali gauti išmoką, jei jis atitinka visus šiame Tvarkos aprašo skyriuje nustatytus tinkamumo gauti išmoką reikalavimus:

11.2.1. pareiškėjas neturi skolų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) ar Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (toliau – SODRA), išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

11.2.2. pareiškėjas nepadarė veikos (-ų), nurodytos (-ų) 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011, 10 straipsnio 1 dalies a–c punktuose ar 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2017/1004, 11 straipsnio 1 dalies a ir b punktuose, neįvykdė su Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondu (EJRŽF) ar Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondu susijusio sukčiavimo, kaip apibrėžta 2017 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2017/1371 dėl kovos su Sąjungos finansiniams interesams kenkiančiu sukčiavimu baudžiamosios teisės priemonėmis 3 straipsnyje;

11.2.3. pareiškėjui neiškelta bankroto arba restruktūrizavimo byla, nepradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ekonominės veiklos, jis nelikviduojamas, nepriimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka;

12. Paraiška, neatitinkanti bent vieno iš Tvarkos aprašo 11 p. nustatytų reikalavimų, atmetama. Ar pareiškėjas atitinka Tvarkos aprašo 11.2.1 papunkčio reikalavimus, Agentūra vertina vadovaudamasi VMI ir SODRA informacinių sistemų duomenimis, 11.2.2 papunkčio reikalavimus – vadovaudamasi Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenimis, 11.2.3 papunkčio reikalavimus – vadovaudamasi Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos registro duomenimis.

 

IV SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

13. Pareiškėjai prisiima šiuos įsipareigojimus:

13.1. nuo paraiškos pateikimo dienos neperleisti žvejybos kvotos arba jos dalies kitiems ūkio subjektams;

13.2. nuo sprendimo skirti išmoką priėmimo dienos nutraukti verslinę žvejybą visuose vidaus vandenų telkiniuose ir nebeprašyti suteikti teisės į žvejybos kvotą.  Jei po sprendimo skirti išmoką priėmimo dienos pareiškėjas vykdo verslinę žvejybą arba kreipiasi dėl teisės į žvejybos kvotą suteikimo, išmokos sutartis su juo nesudaroma;

13.3. sutikti, kad Agentūros atstovai patikrintų pateiktus duomenis (išskyrus asmens duomenis), gautų papildomos informacijos apie išmoką už teisę į žvejybos kvotą nuo paraiškos pateikimo iki lėšų išmokėjimo dienos;

13.4. sutikti, kad asmenys, įskaitant nepriklausomus ekspertus, turintys teisę audituoti, kontroliuoti, tikrintų, kaip yra laikomasi sąlygų ir prisiimtų įsipareigojimų, už ką buvo skirta išmoka, bei sudaryti tam sąlygas penkerius metus nuo paraiškos pateikimo dienos.

 

V SKYRIUS

IŠMOKOS DYDIS IR APSKAIČIAVIMO METODIKA

 

14. Išmoka mokama iš Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai Žuvininkystės įstatymo įgyvendinimui skirtų valstybės biudžeto asignavimų 20242026 m. Ūkio subjektams, pateikusiems paraiškas 20242025 m., išmokama 100 procentų Tvarkos apraše nustatyta tvarka apskaičiuotos išmokos sumos, pateikusiems paraiškas 2026 m. – 80 procentų.

15. Didžiausia galima išmokos suma (Eur) Tvarkos apraše nurodytiems pareiškėjams apskaičiuojama pagal formulę:

I = p + t + d+ e, kur:

I – išmoka;

p – pareiškėjo 20182022 m. vidaus vandenų telkinyje (telkiniuose), kuriame (kuriuose) turėjo teisę į žvejybą, iš žvejybos veiklos turėtos pajamos, apskaičiuotos pagal pareiškėjo Duomenų apie žvejybą vidaus vandenyse teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. D1-550 „Dėl Duomenų apie žvejybą vidaus vandenyse teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka deklaruotą sugautų žuvų kiekį pagal žuvų rūšis (kg) dauginant iš to ūkio subjekto vidutinės tų žuvų rūšių pirminio pardavimo kainos (Eur/kg) 2022 m., kai vertinamos pajamos vykdant specializuotą ungurių, seliavų ir upinių nėgių žvejybą, arba vidutinės tų žuvų rūšių pirminio pardavimo kainos (Eur/kg) kalendoriniais metais, esančiais prieš metus, kuriais pateikta paraiška, kai vertinamos pajamos iš verslinės žvejybos Kuršių mariose, polderiuose ir Nemuno žemupyje (toliau – pajamos). Kai pirminio pardavimo kaina nedeklaruota, sugautų žuvų kiekis dauginamas iš kitų ūkio subjektų, deklaravusių tos rūšies žuvų pirminio pardavimo kainą pirmojo pardavimo kainų vidurkio;

t – pareiškėjo su žvejybos veikla susijusio ilgalaikio materialaus turto – žvejybos laivų, įrašytų į Vidaus vandenų žvejybos laivų sąrašą, patvirtintą Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2010 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. V1-46 „Dėl Vidaus vandenų žvejybos laivų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Vidaus vandenų žvejybos laivų sąrašas), ir jų dalių, jei pagal taikomą apskaitą jos laikomos ilgalaikiu materialiuoju turtu, ir žvejybos įrankių, kuriais ūkio subjektas turėjo teisę žvejoti pagal jam skirtas žvejybos kvotas, likutinė vertė (Eur), šio turto transportavimo iki sunaikinimo vietos ir sunaikinimo išlaidos (Eur). Sunaikinimu laikomas ir išmontavimas, ir supjaustymas;

d – darbuotojų atleidimo išlaidos (Eur), apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso 56 straipsnio 2 dalies nuostatomis: kiekvienam ūkio subjekto darbuotojui, kuris atleidžiamas dėl verslinės žvejybos nutraukimo, išmokama dviejų jo vidutinio darbo užmokesčių dydžio išeitinė išmoka; jeigu darbo santykiai tęsėsi trumpiau kaip vienus metus, – vieno jo vidutinio darbo užmokesčio dydžio išeitinė išmoka;

e – nuostoliai (Eur), atsirandantys dėl finansinių įsipareigojimų, įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 20142020 metų veiksmų programos priemones, nevykdymo priėmus sprendimą skirti išmoką. Nuostolių dydis lygus Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos ūkio subjektui nustatytų sankcijų dydžiui, kuris apskaičiuojamas vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 20142020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

16. Papildomos išmokų apskaičiavimo sąlygos:

16.1. Į pajamas neįtraukiamos ūkio subjekto sužvejotos mažesnės negu nustatyto minimalaus (verslinio) dydžio žuvys, viršijančios nustatytą leidžiamą šalutinį laimikį, ir žuvys, kurių verslinė žvejyba visiškai ar tuo metu draudžiama, nurodytos Draudžiamų perdirbti, parduoti ar supirkti vidaus vandenų žvejybos produktų panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. D1-804 „Dėl Draudžiamų perdirbti, parduoti ar supirkti vidaus vandenų žvejybos produktų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punkte.

16.2. Jei žvejybos laivas, jo dalis ar verslinės žvejybos įrankis įsigytas Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo, Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (EJRŽF) ar kitos ES paramos ar valstybės lėšomis, į išmoką įtraukiama tik tokia šio turto likutinės vertės dalis, kurią pareiškėjas apmokėjo savo lėšomis ir šio turto sunaikinimo išlaidos. Duomenų apie tokius žvejybos įrankius ir pareiškėjo išlaidas jiems įsigyti Agentūra prašo pateikti Nacionalinę mokėjimo agentūrą prie Žemės ūkio ministerijos.

16.3. Žvejybos laivai ir jų dalys, kurių vertė, transportavimo iki sunaikinimo vietos ir sunaikinimo išlaidos įskaičiuojamos į išmoką, turi būti tinkami naudoti paraiškos pateikimo dieną ir nuo sprendimo skirti išmoką dienos iki prašymo išmokėti išmoką pateikimo dienos perduoti sunaikinti. Agentūrai pateikiama kopija pagrindžiančios pažymos, parengtos vadovaujantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 3-327 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių patvirtinimo“, 99 punktu, jei sunaikinimas vykdomas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritorijoje, arba kitas sunaikinimą pagrindžiantis dokumentas, jei sunaikinimas vykdomas ne Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritorijoje.

16.4. Žvejybos įrankiai, kurių vertė ir sunaikinimo išlaidos įskaičiuojamos į išmoką, turi būti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. D1-383 „Dėl Plombos aprašymo patvirtinimo bei žvejybos įrankių ženklinimo tvarkos nustatymo“ nustatyta tvarka paženklinti plombomis. Į išmoką gali būti įskaičiuojama tokio kiekio žvejybos įrankių (pagal jų rūšis) likutinė vertė, transportavimo iki sunaikinimo vietos ir sunaikinimo išlaidos, kiek ūkio subjektas turėjo teisę naudoti pagal jam skirtas žvejybos kvotas paraiškos pateikimo dieną, taip pat ne daugiau kaip 2 pakaitinių žvejybos įrankių, tenkančių kiekvienam pagrindiniam pagal kvotą naudojamam žvejybos įrankiui ir atitinkančių Tvarkos aprašo 20.2 papunkčio reikalavimus, likutinė vertė ir transportavimo iki sunaikinimo vietos bei sunaikinimo išlaidos.

16.5. Jei žvejybos laivas ar jo dalis sunaikinami kitoje Europos Sąjungos šalyje ir pareiškėjas prašo šias išlaidas įtraukti į išmoką, iki prašymo išmokėti išmoką pateikimo dienos jis privalo pateikti Agentūrai tos šalies teisės aktuose numatytą, į lietuvių kalbą išverstą dokumentą (ar jo kopiją) apie žvejybos laivo ar jo dalies sunaikinimą.

16.6. Norintis gauti išmoką ūkio subjektas neprivalo sunaikinti žvejybos laivų ir įrankių, tačiau nesunaikintų žvejybos laivų ir įrankių vertė į išmoką neįskaičiuojama. Į išmoką taip pat neįskaičiuojama žvejybos laivo dalies vertė ir jos sunaikinimo ar transportavimo iki sunaikinimo vietos išlaidos, jei nesunaikinamas žvejybos laivas, kuriame ta dalis naudota.

16.7. Į išmoką įskaičiuojamos tik tokios pareiškėjo su žvejybos veikla susijusio ilgalaikio materialaus turto transportavimo iki sunaikinimo vietos ir sunaikinimo išlaidos ir nuostoliai atsirandantys dėl finansinių įsipareigojimų, įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, nevykdymo, kurie patirti nuo sprendimo skirti išmoką dienos iki prašymo išmokėti išmoką pateikimo dienos (įskaitant pridėtinės vertės mokestį).

17. Išmokos sutartyje nurodoma didžiausia galima skirti išmokos suma, jos išmokėjimo tvarka ir sąlygos, išmokos gavėjo įsipareigojimai, išmokos sutarties keitimo ir nutraukimo sąlygos.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

18. Kvietimas teikti paraiškas (toliau – kvietimas), paraiškų teikimo tvarka ir terminai, išmokų apskaičiavimo ir mokėjimo sąlygos skelbiami Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt.

19. Paraiškos registruojamos APVIS eilės tvarka pagal registracijos datą pagrindiniame sąraše. Paraiškos vertinimui priimamos iki kvietime nurodyto termino pabaigos arba kol pakaks kvietimui teikti paraiškas skirtų lėšų. Agentūros sprendimu paraiškų teikimo terminas gali būti pratęstas. Apie gautą paraišką Agentūra informuoja pareiškėją per APVIS automatine žinute ir el. paštu. Kai registruotose paraiškose prašoma išmokoms suma viršija kvietime nurodytą einamųjų metų lėšų sumą, paraiškos įtraukiamos į rezervinį sąrašą. Rezervinis sąrašas pildomas, kol į jį įtrauktose paraiškose prašomų išmokų suma pasiekia 20 procentų kvietime nurodytos sumos. Pasiekus 20 procentų kvietime nurodytą sumą, paraiškų priėmimas sustabdomas, rezervinis sąrašas nebepildomas. Rezervinio sąrašo paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS ir sprendimas skirti išmoką priimamas, jei priėmus sprendimus skirti išmokas pagrindiniame sąraše esančioms paraiškoms, lieka lėšų. Pasibaigus kvietime nurodytai lėšų sumai, likusios pateiktos paraiškos, dėl kurių nepriimtas sprendimas dėl išmokos skyrimo, nenagrinėjamos, o paraiškėjai informuojami apie nenagrinėjimo priežastis; paskelbus naują kvietimą teikti paraiškas, šios nenagrinėtos paraiškos nagrinėjamos prioriteto tvarka pagal registracijos datą.

20. Pareiškėjai su paraiška Agentūrai pateikia:

20.1. numatomų sunaikinti žvejybos laivų, jų dalių ir (ar) verslinės žvejybos įrankių likutinę vertę pagrindžiančius turto apskaitos dokumentus, jei prašoma į išmoką įskaičiuoti numatomų sunaikinti žvejybos laivų ir (ar) verslinės žvejybos įrankių likutinę vertę;

20.2. jei prašoma į išmoką įskaičiuoti numatytų sunaikinti verslinės žvejybos įrankių likutinę vertę ir sunaikinimo išlaidas, – žvejybos žurnalo duomenis, kuriame įrašytas įrankio plombos numeris ar kitus įrodymus, kad žvejybos įrankiais, kurių likutinę vertę ir sunaikinimo išlaidas prašoma įskaičiuoti į išmoką, pareiškėjas žvejojo bent kartą per paskutinius trejus metus iki paraiškos pateikimo;

20.3. kitus dokumentus, reikalingus apskaičiuoti didžiausią galimą skirti išmoką.

21. Agentūra turi teisę prašyti papildomų dokumentų ir paaiškinimų, reikalingų vertinant paraišką, apskaičiuojant didžiausios galimos skirti išmokos dydį, patikrinti pareiškėjo pateiktus duomenis, gauti papildomos informacijos, susijusios su išmoka už teisę į žvejybos kvotą nuo paraiškos pateikimo iki išmokos išmokėjimo dienos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL IŠMOKŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

22. Agentūra atlieka paraiškų vertinimą, išmokų mokėjimo administravimą ir apskaičiuoja išmokas vadovaudamasi Tvarkos aprašu. Paraiškų atitiktį Tvarkos aprašo reikalavimams Agentūra patikrina naudodamasi informacinėmis sistemomis, registrais, kadastrais, pareiškėjo pateikta informacija ir dokumentais, kitų institucijų pateiktais duomenimis. Paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimą Agentūra atlieka eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas per 20 darbo dienų nuo pateiktos (kai užpildyti visi privalomi paraiškos formos laukai ir pateikti visi Tvarkos apraše nurodyti dokumentai) paraiškos užregistravimo APVIS. Dėl objektyvių priežasčių (APVIS techninių trikdžių, papildomos informacijos iš kitų institucijų gavimo) paraiškos vertinimas Agentūros sprendimu gali būti pratęstas 10 darbo dienų.

23. Agentūra, nustačiusi, kad su paraiška pateikti ne visi reikalaujami dokumentai, pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, reikalingos įvertinti paraiškos atitiktį Tvarkos aprašo reikalavimams, pareiškėjui nustato ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti ir apie tai jį informuoja pranešimu per APVIS ir el. paštu. Agentūros sprendimu šis terminas gali būti vieną kartą pratęstas 10 darbo dienų. Jeigu per šį terminą pareiškėjas nepatikslina paraiškos ar nepateikia trūkstamų dokumentų, Agentūros sprendimu, įformintu raštu dėl paraiškos atmetimo, per paraiškos vertinimo terminą paraiška atmetama. Agentūra, priėmusi sprendimą atmesti paraišką, per 5 darbo dienas apie tai per APVIS ir el. paštu informuoja pareiškėją nurodydama atmetimo priežastis.

24. Sprendimą dėl išmokos skyrimo Agentūra priima vadovaudamasi Tvarkos aprašu per 20 darbo dienų nuo paraiškos registravimo datos (neįskaičiuojant paraiškų trūkumų pašalinimo termino), atsižvelgdama į paraiškų vertinimo rezultatus, ir apie sprendimą informuoja pareiškėją APVIS žinute ir el. paštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Sprendime neskirti išmokos pareiškėjui pateikiama sprendimą pagrindžianti informacija, motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Sprendime skirti išmoką pareiškėjui nurodoma didžiausia galima skirti išmoka ir išmokos sutarties sudarymo sąlygos.

25. Agentūros prašymu, Žuvininkystės tarnyba per 10 darbo dienų pateikia informaciją apie pareiškėjo turimas, sustabdytas ar panaikintas žvejybos kvotas pateikdama atitinkamo dokumento kopiją.

26. Agentūros prašymu, Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos per 10 darbo dienų pateikia duomenis, reikalingus pajamoms apskaičiuoti.

27. Agentūros prašymu, Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos per 10 darbo dienų pateikia informaciją apie pareiškėjo žvejybos laivus, jų dalis ir (ar) verslinės žvejybos įrankius, įsigytus Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo (EJRŽF), Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo ar kitos ES paramos arba valstybės lėšomis ir pareiškėjo išlaidas juos įsigyjant.

 

VIII SKYRIUS

IŠMOKŲ SUTARČIŲ SUDARYMAS IR IŠMOKŲ MOKĖJIMAS

 

28. Agentūra per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti išmoką priėmimo dienos  parengia išmokos sutarties projektą ir organizuoja jos pasirašymą su pareiškėju.

29. Pareiškėjas nuo išmokos sutarties įsigaliojimo dienos tampa išmokos gavėju. Išmokos sutartyje numatomi išmokos gavėjų įsipareigojimai, taikomi nuo išmokos sutarties įsigaliojimo dienos:

29.1 išmokos gavėjui visam laikui nutraukti verslinę žvejybą visuose vidaus vandenų telkiniuose, nebeprašyti skirti naują žvejybos kvotą ir įregistruoti naują žvejybos laivą;

29.2. patvirtinti, kad yra informuotas, jog duomenys apie gaunamą (gautą) išmoką bus viešinami informuojant visuomenę vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 6 str. 1 d. c punktu ir Europos Komisijos komunikato Nr. C(2023)1598Valstybės pagalbos žvejybos ir akvakultūros sektoriuje gairės I dalies 3 skyriaus 3.2.4 skirsniu, skelbiant Agentūros interneto svetainėje išmokos gavėjo pavadinimą arba vardą, pavardę ir skirtą išmokos sumą;

29.3. patvirtinti, kad yra informuotas, jog Agentūrai pateikti duomenys ir duomenys apie gaunamą (gautą) išmoką, vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 6 str. 1 d. c punktu ir Europos Komisijos komunikato Nr. C(2023)1598Valstybės pagalbos žvejybos ir akvakultūros sektoriuje gairės III dalies 5 skirsniu, gali būti perduoti Europos Komisijai, kitoms Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijoms, audito ir teisėsaugos institucijoms Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka kontrolės tikslais.

29.4. ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 1 d. Agentūrai pateikti prašymą išmokėti išmoką, pateikiant visus dokumentus, reikalingus tiksliam išmokos dydžiui apskaičiuoti:

29.4.1. žvejybos laivų, jų dalių ir verslinės žvejybos įrankių, kurių sunaikinimo išlaidas prašoma įskaičiuoti į išmoką, likutinę vertę pagrindžiančius dokumentus ir sąskaitas faktūras, pagrindžiančias transportavimo iki sunaikinimo vietos ir sunaikinimo išlaidas;

29.4.2. dokumentus, pagrindžiančius išlaidas, susijusias su darbuotojų atleidimu;

29.4.3. dokumentus, pagrindžiančius nuostolius, atsiradusius po sprendimo skirti išmoką priėmimo dėl finansinių įsipareigojimų įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, nevykdymo.

29.5. iki einamųjų metų spalio 1 d. pateikti Žuvininkystės tarnybai prašymus panaikinti jam skirtą teisę į žvejybos kvotą, kaip numatyta Žuvininkystės įstatymo 143 straipsnio 3 dalies 1 punkte, ir išregistruoti visus jo žvejybos laivus iš Vidaus vandenų žvejybos laivų sąrašo.

30. Jei pareiškėjas neprašo į išmoką įtraukti Tvarkos aprašo 29.4 papunktyje nurodytų išlaidų ir nuostolių, Tvarkos aprašo 29.4 papunktyje nurodytų dokumentų pateikti neprivaloma.

31. Žuvininkystės tarnyba, gavusi Tvarkos aprašo 29.5 papunktyje nurodytus prašymus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų panaikina išmokos gavėjo teisę į žvejybos kvotą, išregistruoja pareiškėjo žvejybos laivus iš Vidaus vandenų žvejybos laivų sąrašo ir apie tai raštu informuoja pareiškėją ir Agentūrą.

32. Tikslų išmokos dydį Agentūra apskaičiuoja vadovaudamasi Tvarkos aprašu, atsižvelgdama į išmokos gavėjo kartu su prašymu išmokėti išmoką pateiktus dokumentus ir išmoką perveda išmokos gavėjui, kurio teisė į žvejybos kvotą panaikinta ir žvejybos laivai išregistruoti iš Vidaus vandenų žvejybos laivų sąrašo, į jo sąskaitą, nurodytą išmokos sutartyje, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo išmokėti išmoką gavimo dienos.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Pareiškėjas (išmokos gavėjas) turi teisę Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka skųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, sprendimu dėl išmokos skyrimo, išmokos mokėjimu.

34. Paaiškėjus, kad išmokos gavėjas teisei į išmoką ir (ar) jos dydžiui nustatyti pateikė klaidingus duomenis, nesilaikė išmokos sutarties įsipareigojimų arba yra aplinkybių, dėl kurių išmokėta per didelė išmoka arba ji negalėjo būti skirta, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo, ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo minėto sprendimo priėmimo raštu informuoja išmokos gavėją. Išmokos gavėjas privalo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo minėto sprendimo priėmimo pervesti Agentūros sprendime dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo nurodytą sumą į Agentūros pranešime nurodytą sąskaitą. Per nustatytą laiką negrąžinta suma iš išmokos gavėjo išieškoma teisės aktuose, reguliuojančiuose valstybės biudžeto lėšų grąžinimą, nustatyta tvarka.

35. Išmokos gavėjui grąžinus visą ar dalį įmokos Tvarkos apraše nustatytais atvejais ir tvarka, perleista teisė į žvejybos kvotą jam negrąžinama, išskyrus teismo sprendimo vykdymą.

 

________________________