ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS        

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS LIGONINĖS

ĮSTATŲ TVIRTINIMO

 

2016 m. gruodžio 5 d. Nr. 1-AĮ-888

Anykščiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 9 straipsnio 4 dalimi ir 28 straipsnio 1 punktu, Atstovavimo Anykščių rajono savivaldybei viešosiose įstaigose taisyklių, patvirtintų Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. 1-TS-353 „Dėl atstovavimo Anykščių rajono savivaldybei viešosiose įstaigose taisyklių patvirtinimo“, 35.1 papunkčiu:

1. T v i r t i n u viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės ligoninės įstatus (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės ligoninės vyriausiąjį gydytoją Dalį Vaiginą  pasirašyti patvirtintus įstatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja Anykščių rajono savivaldybės tarybai pripažinus netekusius galios viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės ligoninės įstatus, patvirtintus Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2007 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. TS-122 „Dėl viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės ligoninės 2006 metų veiklos ataskaitos, finansinės atskaitomybės ir įstatų tvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                           Veneta Veršulytė

 


 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2016 m.  gruodžio 5     d.                

įsakymu Nr. 1-AĮ-888

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS LIGONINĖS

ĮSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešoji įstaiga Anykščių rajono savivaldybės ligoninė (toliau – įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos Anykščių rajono savivaldybės asmens sveikatos priežiūros pelno nesiekiantis viešasis juridinis asmuo, teikiantis asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu, šiais įstatais bei kitais teisės aktais.

3. Įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga.

4. Įstaiga turi ūkinį, finansinį, organizacinį, teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.

5. Įstaigos buveinė – Ramybės g. 15, Anykščiai.

6. Įstaigos steigėjas (savininkas) – Anykščių rajono savivaldybės taryba (kodas 188774637), adresas J. Biliūno g. 23, LT-29111 Anykščiai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos – Anykščių rajono savivaldybės taryba ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos).

7. Įstaiga pagal savo prievoles atsako tik jai nuosavybės teise priklausančiu turtu. Įstaigos steigėjas pagal prievoles atsako tik ta suma, kurią įnešė į įstaigos turtą. Įstaiga neatsako už steigėjo įsipareigojimus.

8. Įstaigos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

9. Įstaigos veiklos laikotarpis yra neribotas.

II SKYRIUS

ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VEIKLOS SRITYS

 

10. Pagrindiniai įstaigos veiklos tikslai – gerinti Lietuvos ir užsienio gyventojų sveikatą, sumažinti gyventojų sergamumą ir mirtingumą, kokybiškai teikti medicinos paslaugas.

11. Pagrindiniai įstaigos veiklos uždaviniai – organizuoti ir teikti ne specializuotas pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas, specializuotas kvalifikuotas antrines stacionarinės asmens sveikatos priežiūros ir antrines ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros  paslaugas.  

12. Pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių pagrindinės įstaigos veiklos sritys yra šios:

12.1. bendrosios paskirties ligoninių veikla (86.10.10);

12.2. gydytojų specialistų veikla (86.22);

12.3. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (86.90);

12.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas (85.59).

13. Jeigu veiklai, numatytai įstaigos įstatuose, reikalinga licencija (leidimas), tai tokią licenciją (leidimą) įstaiga privalo turėti teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

14. Vykdydama įstatuose numatytą veiklą, įstaiga gali turėti ir įgyti tik tokias teises ir pareigas, kurios neprieštarauja įstatymams, šiems įstatams, kitiems teisės aktams.

15. Įstaiga turi šias teises:

15.1. turėti sąskaitas bankuose, savo antspaudą;

15.2. teisėtai įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų, šių įstatų bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

15.3. gauti paramą, paveldėti pagal testamentą įstatymų nustatyta tvarka;

15.4. teikti mokamas paslaugas;

15.5. sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus;

15.6. stoti į ne pelno organizacijas, asociacijas, tarp jų ir tarptautines, dalyvauti jų veikloje;

15.7. skelbti ir vykdyti konkursus, susijusius su įstaigos veikla;

15.8. užmegzti ryšius su Lietuvos Respublikos ir užsienio partneriais, keistis specialistais, dalintis patirtimi ir kitaip bendradarbiauti;

15.9. įstaiga turi ir kitas teises, kurias nustato įstatymai bei kiti teisės aktai.

16. Vykdydama savo uždavinius ir siekdama nurodytų tikslų, naudodamasi išvardintomis teisėmis, įstaiga turi šias pareigas:   

16.1. organizuoti ir užtikrinti būtinąją medicinos pagalbą;

16.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;

16.3. organizuoti ir teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos įstaigai išduotoje licencijoje;

16.4. pildyti ir saugoti pacientų ligos istorijas, ambulatorines korteles, kitą medicininę dokumentaciją bei teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

16.5. užtikrinti lygias pacientų teises į teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

16.6. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atlyginti žalą, padarytą paciento sveikatai teikiant sveikatos priežiūros paslaugas;

16.7. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai įstaiga privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka skelbti informaciją apie jo sveikatą;

16.8. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministeriją, įstaigos steigėją apie įstaigoje įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, įvykusius ekstremalius įvykius, žalos paciento sveikatai padarymo atvejus;

16.9. teikti nemokamas planines sveikatos priežiūros paslaugas įsitikinus, kad pacientas turi teisę į tokias paslaugas;

16.10. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais teikti informaciją apie teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

16.11. naudoti, instaliuoti ir prižiūrėti medicinos priemones vadovaujantis gamintojo su medicinos priemonėmis pateikiama informacija ir laikantis sveikatos apsaugos ministro nustatytų reikalavimų;

16.12. sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka registruoti ir teikti informaciją apie naudojamas medicinos priemones ir sveikatos priežiūros technologijas, susijusias su medicinos priemonėmis;

16.13. sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka registruoti ir teikti informaciją apie incidentus, susijusius su medicinos priemonėmis;

16.14. sužinojus, kad medicinos priemonės neatitinka sveikatos apsaugos ministro nustatytų reikalavimų ar gali kenkti pacientų, naudotojų saugai, nutraukti medicinos priemonių naudojimą ir (ar) imtis reikiamų veiksmų keliamam pavojui pašalinti, taip pat apie tai informuoti sveikatos apsaugos ministro įgaliotą instituciją, atsakingą už medicinos priemones.

16.15. turėti vidaus tvarkos taisykles, kitus privalomus vidaus teisės aktus ir užtikrinti, kad jos būtų prieinamos pacientams susipažinti;

16.16. teikti informaciją apie pacientą savo iniciatyva (nesant paciento sutikimo) Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos numatytoms institucijoms ir numatytais atvejais;

16.17. naudoti įstaigos lėšas įstatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGOS STEIGĖJO KOMPETENCIJA

 

17. Įstaigos steigėjo kompetencijai priklauso:

17.1. tvirtinti, keisti įstaigos įstatus;

17.2. priimti sprendimą pakeisti įstaigos buveinę;

17.3. nustatyti privalomas veiklos užduotis;

17.4. nustatyti įstaigos veiklos vertinimo kriterijus ir rodiklius;

17.5. tvirtinti įstaigos valdymo struktūrą ir pareigybių sąrašą;

17.6. įstatymo nustatyta tvarka nustatyti paslaugų kainas bei jų apskaičiavimo metodikas;

17.7. pavesti įstaigos vyriausiajam gydytojui nustatyti įstaigos išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams normatyvus;

17.8. rinkti ir atšaukti kolegialių organų narius, jeigu kolegialūs organai numatyti įstaigos įstatuose;

17.9. tvirtinti metinių finansinių ataskaitų rinkinį;

17.10. vertinti įstaigos veiklos ataskaitas;         

17.11. nustatyti informaciją, kuri pateikiama visuomenei apie įstaigos veiklą;

17.12. detalizuoti įstaigos turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo tvarką Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;

17.13. priimti sprendimą dėl įstaigai nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio turto perleidimo, nuomos, perdavimo pagal panaudos sutartį ar įkeitimo;

17.14. priimti sprendimą dėl įstaigos tapimo kitų juridinių asmenų steigėja ar dalyve;

17.15. priimti sprendimą dėl dalininko kapitalo didinimo Savivaldybės papildomais įnašais;

17.16. priimti sprendimą dėl įstaigos filialų steigimo, jų likvidavimo ir tvirtinti filialų nuostatus;

17.17. priimti sprendimą dėl įstaigos reorganizavimo ir reorganizavimo sąlygų tvirtinimo;

17.18. priimti sprendimą pertvarkyti įstaigą;

17.19. priimti sprendimą likviduoti įstaigą ar atšaukti jos likvidavimą;

17.20. skirti ir atšaukti likvidatorių, kai įstatymo nustatytais atvejais sprendimą likviduoti įstaigą priima steigėjas;

17.21. nustatyti įstaigos vidaus kontrolės tvarką;

17.22. priimti sprendimą dėl įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinio audito, rinkti auditorių ar audito įmonę ir nustatyti apmokėjimo sąlygas;

17.23. nustatyti įstaigos valdymo organų narių atlyginimus;

17.24. gauti informaciją apie įstaigos veiklą;

17.25. tvirtinti konkurso įstaigos vadovo pareigoms nuostatus;

17.26. priimti sprendimą dėl įstaigos veiklos strategijos tvirtinimo;

17.27. priimti sprendimą dėl kitų pareigų, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, sąrašo ir kvalifikacinių reikalavimų tvirtinimo;

17.28. priimti sprendimą dėl konkurso kitoms pareigoms, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, nuostatų tvirtinimo įstatymų nustatyta tvarka;

17.29. spręsti kitus Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, šiuose įstatuose ar kituose teisės aktuose steigėjo kompetencijai priskirtus klausimus;

17.30. sprendimai priimami savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos taisyklėse Dėl atstovavimo Anykščių rajono savivaldybei viešosiose įstaigose taisyklių patvirtinimo“, patvirtintose Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. 1-TS-353  nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

ĮSTAIGOS ORGANAI

 

18. Įstaiga įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo organus. Įstaiga turi šiuos valdymo organus: įstaigos savininką, vienasmenį valdymo organą – įstaigos vadovą, administraciją ir patariamuosius kolegialius valdymo organus – stebėtojų tarybą, gydymo tarybą, slaugos tarybą. Įstaiga turi turėti vyriausiąjį buhalterį arba apskaitą gali tvarkyti pagal sutartį apskaitos paslaugas teikianti įmonė arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiantis asmuo.

19. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų. Medicinos etikos komisija nėra įstaigos valdymo organas.

 

VI SKYRIUS

ĮSTAIGOS VADOVAS, JO SKYRIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA, KOMPETENCIJA IR ATSAKOMYBĖ

 

20. Įstaigos (administracijos) vadovas – vyriausiasis gydytojas, kuris savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, steigėjo priimtais sprendimais, šiais įstatais, pareigybės aprašymu ir kitais teisės aktais.

21. Įstaigos vyriausiuoju gydytoju gali būti fizinis asmuo, priimtas dirbti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Įstaigos vyriausiasis gydytojas į darbą priimamas viešo konkurso būdu penkeriems metams. Jį įstaigos vardu skiria ir atleidžia iš pareigų, tvirtina pareigybės aprašymą, skatina ir skiria nuobaudas Anykščių rajono savivaldybės meras. Merui priėmus sprendimą atšaukti įstaigos direktorių, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama. Anykščių rajono savivaldybės meras taip pat įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su įstaigos vyriausiojo gydytojo darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Apie įstaigos vyriausiojo gydytojo paskyrimą ar atleidimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais įstaigos steigėjo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas praneša Juridinių asmenų registrui.

22. Įstaigos vyriausiuoju gydytoju gali būti fizinis asmuo, kurio kvalifikacija atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Įstaigos vyriausiasis gydytojas privalo periodiškai tobulinti vadovavimo įstaigai gebėjimus. Privalomojo tobulinimo tvarka nustatoma Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu.

23. Su vyriausiuoju gydytoju turi  būti sudaryta jo visiškos materialinės atsakomybės sutartis vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis.

24. Darbo ginčai tarp vyriausiojo gydytojo ir įstaigos nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

25. Vyriausiojo gydytojo pareigas (arba funkcijas), jam nesant darbe dėl atostogų, laikinojo nedarbingumo, ilgalaikių (daugiau kaip 1(vieną) parą) komandiruočių ar kitų priežasčių vyriausiojo gydytojo pareigas eina vyriausiojo gydytojo pavaduotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta tokia funkcija, be atskiro rašytinio pavedimo. Nesant vyriausiojo gydytojo pavaduotojo, Anykščių rajono savivaldybės meras potvarkiu paveda kitam įstaigos darbuotojui eiti vyriausiojo gydytojo pareigas.

26. Į komandiruotes, trunkančias ilgiau nei parą bei kasmetines, nemokamas ar tikslines atostogas įstaigos vyriausiąjį gydytoją išleidžia Anykščių rajono savivaldybės meras.

27. Įstaigos vyriausiojo gydytojo kompetencija ir atsakomybė:

27.1. organizuoja įstaigos veiklą ir atsako už tinkamą įstaigos tikslų ir uždavinių vykdymą;

27.2. atsako už įstaigos personalo sukomplektavimą, užtikrina sąlygas įstaigos teikiamų paslaugų kokybei, prieinamumui bei jų suteikimui laiku;

27.3. nustato įstaigos darbuotojų pareigybes ir darbo krūvius pagal įstaigos steigėjo nustatytą pareigybių sąrašą, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir iš jo atleidžia įstaigos darbuotojus, sudaro su jais darbo sutartis bei jas nutraukia;

27.4. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja viešus konkursus įstaigos padalinių ir filialų vadovų pareigoms eiti ir tvirtina šių konkursų nuostatus;

27.5. tvirtina įstaigos vidaus tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus, administracijos darbo reglamentą, kitus vidaus dokumentus;

27.6. informuoja įstaigos steigėją apie neefektyviai dirbančius įstaigos padalinius, kreipiasi dėl neefektyviai dirbančių įstaigos padalinių reorganizavimo ar likvidavimo, teikia steigėjui įstaigos reorganizavimo projektus;

27.7. suderinęs su stebėtojų taryba, tvirtina įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, neviršijant patvirtinto darbo užmokesčio normatyvo;

27.8. vadovauja įstaigos pagrindinei ūkinei veiklai, užtikrina įstaigos darbuotojams sąlygas saugiam darbui, skatina, skiria drausmines nuobaudas darbuotojams teisės aktų nustatyta tvarka;

27.9. leidžia įsakymus, duoda teisėtus nurodymus, privalomus visiems įstaigos darbuotojams;

27.10. atsako už finansinių ataskaitų rinkinių sudarymą bei buhalterinės apskaitos organizavimą įstaigoje, duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui, pranešimą steigėjui apie įvykius, turinčius esminės reikšmės įstaigos veiklai, informacijos apie įstaigos veiklą pateikimą visuomenei, viešos informacijos paskelbimą, kitus veiksmus, kurie numatyti šiuose įstatuose ir kituose teisės aktuose;

27.11. įstaigos vardu pasirašo dokumentus;

27.12. be atskiro įgaliojimo atstovauja arba įgalioja kitą asmenį atstovauti įstaigai teisme su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

27.13. teikia klausimus svarstyti įstaigos steigėjui ir įgyvendina steigėjo priimtus sprendimus;

27.14. atidaro ir uždaro įstaigos sąskaitas bankuose;

27.15. atsako už perduoto pagal panaudos sutartį bei kitais pagrindais įstaigos įsigyto turto, lėšų tinkamą naudojimą ir išsaugojimą, teisės aktų nustatyta tvarka disponuoja įstaigos priskirtu turtu ir lėšomis;

27.16. atsako už tinkamą įstaigos veiklos ir finansinių ataskaitų rinkinio parengimą ir pateikimą;

27.17. atsako už tinkamą įstaigos vadovo veiklos ataskaitos parengimą ir pateikimą;

27.18. užtikrina įstaigos dokumentų valdymą įstatymų nustatyta tvarka, jų saugojimą bei kitos informacijos apie įstaigą saugojimą;

27.19. turi kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja įstatymams, kitiems teisės aktams.

28. Įstaigos vyriausiasis gydytojas negali eiti vyriausiojo buhalterio, tvarkančio įstaigoje buhalterinę apskaitą, pareigų. Šių pareigų eiti negali ir asmenys, susiję su įstaigos vyriausiuoju gydytoju giminystės ar svainystės ryšiais.

29. Įstaigoje sudaromas valdymo organas – administracija. Įstaigos administraciją sudaro vyriausiasis gydytojas, vyriausiojo gydytojo pavaduotojas medicinai, vyriausiasis slaugytojas – slaugos administratorius, vyriausiasis buhalteris.  Administracija organizuoja ir valdo įstaigos veiklą. Administracijos darbo reglamentą tvirtina vyriausiasis gydytojas.

 

VII SKYRIUS

ĮSTAIGOS STEBĖTOJŲ TARYBA

 

30. Įstaigos veiklos viešumui užtikrinti penkeriems metams yra sudaromas patariamasis valdymo organas –  įstaigos stebėtojų taryba. Pagrindiniai stebėtojų tarybos uždaviniai – analizuoti įstaigos veiklą bei teikti įstaigos steigėjui ir įstaigos administracijai išvadas bei pasiūlymus dėl įstaigos veiklos gerinimo.

31. Įstaigos stebėtojų taryba sudaroma iš penkių narių: dviejų įstaigos steigėjo paskirtų atstovų, vieno Anykščių rajono savivaldybės tarybos paskirto Tarybos nario, vieno Anykščių rajono savivaldybės tarybos paskirto visuomenės atstovo, vieno įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinės sąjungos paskirto atstovo. Stebėtojų taryboje negali būti asmenų, dirbančių įstaigos administracijoje, Valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasoje, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.

32. Stebėtojų tarybos sušaukimo ir atšaukimo tvarka:

32.1. Stebėtojų taryba savo veiklą pradeda, įstaigos steigėjui priėmus sprendimą dėl jos sudarymo. Pirmas posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per mėnesį sudarius stebėtojų tarybą. Į pirmą posėdį narius šaukia įstaigos vyriausiasis gydytojas. Stebėtojų tarybai vadovauja pirmininkas, kurį iš savo narių renka stebėtojų taryba. Išvykusį, atostogaujantį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų stebėtojų tarybos pirmininką pavaduoja ir atlieka jo funkcijas stebėtojų tarybos pirmininko pavaduotojas, kurį išrenka stebėtojų tarybos nariai;

32.2. Įstaigos steigėjas gali atšaukti tik savo paskirtus atstovus. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti stebėtojų tarybos kadencijai nesibaigus. Jeigu stebėtojų tarybos narys atsistatydina, negali toliau eiti savo pareigų ar nutrūksta jo darbo santykiai atstovaujamoje įstaigoje (institucijoje) arba ši sustabdo jo atstovavimo įgaliojimus, įstaigos steigėjas šių įstatų nustatyta tvarka jo vietoje paskiria kitą asmenį;

32.3.  Stebėtojų tarybos posėdį techniškai aptarnauja vyriausiojo gydytojo paskirtas asmuo (stebėtojų tarybos sekretorius);

32.4. Apie posėdžio vietą ir laiką stebėtojų tarybos pirmininkas praneša stebėtojų tarybos nariams ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas, pateikdamas numatomų nagrinėti klausimų sąrašą ir medžiagą apie numatytus nagrinėti klausimus;

32.5. Stebėtojų tarybos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip vieną kartą per metus. Stebėtojų tarybos posėdis šaukiamas stebėtojų tarybos narių (ne mažiau kaip pusės) reikalavimu arba įstaigos vyriausiojo gydytojo iniciatyva. Stebėtojų tarybos posėdžių laiką ir vietą nustato stebėtojų tarybos pirmininkas;

32.6. Stebėtojų taryba svarstomais klausimais priima nutarimus. Nutarimai priimami paprasta balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia stebėtojų tarybos pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė stebėtojų tarybos narių.

33. Stebėtojų tarybos kompetencija:

33.1. analizuoti įstaigos veiklą ir pateikti savo išvadas bei pasiūlymus įstaigos administracijai;

33.2. išklausyti ir įvertinti įstaigos vyriausiojo gydytojo parengtą metinės veiklos ataskaitą bei įstaigos veiklos siekiamų užduočių vykdymą ir pareikšti savo nuomonę apie ją įstaigos steigėjui;

33.3. stebėtojo teisėmis dalyvauti įstaigos organizuojamuose konkursuose padalinių ir filialų vadovų pareigoms užimti ir pareikšti savo nuomonę įstaigos steigėjui;

33.4. derinti įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką.

34. Stebėtojų tarybos nariai turi teisę:

34.1. gauti iš įstaigos administracijos informaciją, reikalingą stebėtojų tarybos nuostatuose numatytoms funkcijoms atlikti;

34.2. į posėdžius kviesti tam tikrų sričių specialistus ar sudaryti ekspertų komisijas stebėtojų tarybos funkcijoms įgyvendinti;

34.3. teikti pagal savo kompetenciją pasiūlymus įstaigos administracijai ir steigėjui;

34.4. posėdžio metu naudotis įstaigos posėdžių sale, kabinetu ar kitomis patalpomis, kurias suteikia įstaigos vyriausiasis gydytojas;

34.5. naudoti darbui reikalingus įstaigos kopijavimo, spausdinimo ir kitus organizacinės technikos prietaisus;

34.6. turi ir kitų teisių, numatytų kituose stebėtojų tarybos veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

35. Stebėtojų tarybos nariai privalo vadovautis kolegialumo, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo, viešumo principais ir nepiktnaudžiauti savo teisėmis. Apie galimą interesų konfliktą stebėtojų tarybos narys privalo pranešti kitiems posėdyje dalyvaujantiems nariams ir nusišalinti nuo svarstomo klausimo nagrinėjimo ir balsavimo. Stebėtojų tarybos nariai gali turėti kitų pareigų, kurios neprieštarauja įstatymams. 

36. Stebėtojų tarybos nariai už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Už veiklą stebėtojų taryboje jos nariams neatlyginama.

 

 

VIII SKYRIUS

ĮSTAIGOS GYDYMO TARYBA, SLAUGOS TARYBA IR MEDICINOS ETIKOS KOMISIJA

 

37. Efektyvesniam asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui užtikrinti įstaigoje sudaromos gydymo, slaugos tarybos, o etikos klausimų kontrolei  –  įstaigos medicinos etikos komisija.

38. Įstaigos gydymo taryba yra patariamasis valdymo organas, sudaromas vyriausiojo gydytojo įsakymu 5 (penkeriems) metams iš dešimties įstaigos visuotiniame gydytojų susirinkime išrinktų įstaigos padalinių ir filialų gydytojų. Gydymo tarybos nariai balsavimu išsirenka pirmininką. Iš gydymo tarybos narys atšaukiamas vyriausiojo gydytojo įsakymu.

39. Gydymo tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per šešis mėnesius. Už gydymo tarybos sušaukimą atsakingas jos pirmininkas. Visi gydymo tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia gydymo tarybos pirmininko balsas.

40. Gydymo tarybos kompetencija:

40.1. svarsto asmens sveikatos priežiūros organizavimo ir tobulinimo klausimus;

40.2. periodiškai rengia klinikines konferencijas ir seminarus;

40.3. svarsto naujų asmens sveikatos priežiūros technologijų įsigijimo klausimus;

40.4. analizuoja gydymo kokybę ir klaidas;

40.5. analizuoja įstaigos struktūrinių padalinių bei atskirų darbuotojų pasiūlymus ir rekomendacijas;

40.6. svarsto kitus klausimus, kuriuos prašo svarstyti įstaigos administracija.

41. Gydymo taryba svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus įstaigos administracijai. Jei įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, gydymo taryba savo pasiūlymą gali pateikti įstaigos steigėjui.

42. Gydymo tarybos (jos narių) teisės:

42.1. gauti iš įstaigos administracijos informaciją, reikalingą numatytoms funkcijoms vykdyti;

42.2. siūlyti sušaukti gydymo tarybos posėdį;

42.3. pasisakyti posėdžiuose, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų;

42.4. į posėdžius kviesti tam tikrų sričių specialistus, jeigu tinkamam gydymo tarybos funkcijų vykdymui reikalinga specialisto konsultacija.

43. Gydymo tarybos (jos narių) pareigos:

43.1. atlikti savo funkcijas laikantis įstatymų, kitų norminių teisės aktų reikalavimų;

43.2. dalyvauti posėdžiuose;

43.3. informuoti įstaigos darbuotojus apie savo veiklą;

43.4. vadovautis kolegialumo, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo, viešumo principais ir nepiktnaudžiauti savo teisėmis;

43.5. pranešti apie galimą interesų konfliktą kitiems posėdyje dalyvaujantiems nariams ir nusišalinti nuo svarstomo klausimo nagrinėjimo bei balsavimo.

44. Gydymo tarybos nariai asmeniškai atsako už gydymo tarybos kompetencijai priskirtų klausimų sprendimą ir sprendimų priėmimo nešališkumą.

45. Už darbą gydymo taryboje jos nariams neatlyginama.

46. Įstaigos slaugos taryba sudaroma vyriausiojo gydytojo įsakymu 5 (penkeriems) metams iš dešimties įstaigos visuotiniame slaugytojų susirinkime išrinktų įstaigos padalinių ir filialų slaugos specialistų. Slaugos tarybos nariai balsavimu išsirenka pirmininką. Iš slaugos tarybos narys atšaukiamas vyriausiojo gydytojo įsakymu.

47. Slaugos tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per šešis mėnesius. Už slaugos tarybos posėdžio sušaukimą atsakingas jos pirmininkas. Visi slaugos tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia slaugos tarybos pirmininko balsas.

48. Slaugos tarybos kompetencija:

48.1. svarstyti pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus;

48.2. periodiškai rengti kvalifikacijos kėlimo užsiėmimus padaliniuose ir filialuose;

48.3. svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus įstaigos administracijai. Jei įstaigos administracija nesutinka su pasiūlymu, savo pasiūlymą gali pateikti įstaigos steigėjui.

49. Slaugos tarybos (jos narių) teisės:

49.1. gauti iš įstaigos administracijos informaciją, reikalingą numatytoms funkcijoms vykdyti;

49.2. siūlyti sušaukti slaugos tarybos posėdį;

49.3. pasisakyti posėdžiuose, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų;

49.4. į posėdžius kviesti tam tikrų sričių specialistus, jeigu tinkamam slaugos tarybos funkcijų vykdymui reikalinga specialisto konsultacija.

50. Slaugos tarybos (jos narių) pareigos:

50.1. atlikti savo funkcijas laikantis įstatymų, kitų norminių teisės aktų reikalavimų;

50.2. dalyvauti posėdžiuose;

50.3. vadovautis kolegialumo, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo, viešumo principais ir nepiktnaudžiauti savo teisėmis;

50.4. pranešti apie galimą interesų konfliktą kitiems posėdyje dalyvaujantiems nariams ir nusišalinti nuo svarstomo klausimo nagrinėjimo bei balsavimo;

50.5. informuoti įstaigos darbuotojus apie savo veiklą.

51. Slaugos tarybos nariai asmeniškai atsako už slaugos tarybos kompetencijai priskirtų klausimų sprendimą ir sprendimų priėmimo nešališkumą.

52. Slaugos tarybos nariams už darbą slaugos taryboje neatlyginama.

53. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų.

54. Medicinos etikos komisija sudaroma vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintais sveikatos priežiūros įstaigos medicinos etikos komisijos pavyzdiniais nuostatais.

 

IX SKYRIUS

VIEŠOJO KONKURSO ADMINISTRACIJOS, PADALINIŲ, FILIALŲ VADOVŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ ORGANIZAVIMO IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA

 

55. Įstaigos padalinių ir filialų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu. Viešąjį konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina įstaigos vyriausiasis gydytojas. Įstaigos vyriausiasis gydytojas turi teisę organizuoti padalinių ir filialų vadovų atestaciją.

56. Įstaigos padalinių ir filialų vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

57. Įstaigos vyriausiasis gydytojas negali dirbti ir įstaigos padalinių ir (ar) filialų vadovu.

58. Įstaigos padalinių ir filialų vadovų teises ir pareigas nustato šie įstatai ir pareiginės instrukcijos.

59. Įstaigos administracijos, padalinių ir filialų vadovai bei įstaigos sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami ir iš darbo atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

X SKYRIUS

ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO

TVARKA

 

 

60. Įstaigos lėšų šaltiniai:

60.1. Privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo fondo lėšos pagal sveikatos priežiūros įstaigų sutartis su valstybine ar teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis, taip pat specialiosioms programoms finansuoti skirtos lėšos;

60.2. dalininko kapitalas;

60.3. valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšos;

60.4. valstybės investicinių programų lėšos;

60.5. Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

60.6. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas;

60.7. lėšos, gaunamos kaip parama, dovana, taip pat lėšos gautos pagal testamentą;

60.8. skolintos lėšos;

60.9. pajamos už parduotą ar išnuomotą įstaigos turtą;

60.10. kitos teisėtai įgytos lėšos.

61. Kiekvienais metais įstaiga sudaro iš valstybės ir savivaldybės biudžetų gaunamų lėšų išlaidų sąmatą. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

62. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose nustatytai veiklai. Šios lėšos ir lėšos, gautos  iš valstybės ir savivaldybės, laikomos atskiroje įstaigos lėšų sąskaitoje.

63. Įstaigos pajamos naudojamos:

63.1. įstaigos įstatuose numatytai veiklai bei įsipareigojimams vykdyti;

63.2. įstatymų numatytiems biudžeto mokesčiams;

63.3. įstaigos personalo kvalifikacijai kelti;

63.4. naujoms sveikatos priežiūros technologijoms įsigyti ir įdiegti;

63.5. patalpų eksploatacijai, remontui ir priežiūrai;

63.6. įstaigos darbuotojams skatinti ir materialinei pagalbai nelaimės atveju teikti;

63.7. kitoms būtinoms išlaidoms.

64. Įstaigos pelnas negali būti skiriamas steigėjui, įstaigos organų nariams, darbuotojų premijoms.

65. Įstaigai neleidžiama:

65.1. gauto pelno skirti kitiems veiklos tikslams, negu nustatyta įstaigos įstatuose;

65.2. be įstaigos steigėjo sutikimo investuoti lėšas į vertybinius popierius, sudaryti ilgalaikių terminuotų indėlių sutartis ar užsiimti kita investicine veikla, nesusijusia su įstaigos pagrindiniais veiklos tikslais ir uždaviniais, išdėstytais šiuose įstatuose;

65.3. užtikrinti kitų asmenų prievolių įvykdymą.

 

XI SKYRIUS

DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA

 

66. Įstaigos turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, turtas, gautas kaip parama, pagal testamentą, finansiniai ištekliai, kitas su įstaigos veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.

67. Anykščių rajono savivaldybė turtą įstaigai perduoda panaudos pagrindais įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Įstaigos ilgalaikis materialusis turtas gali būti parduotas, perleistas, išnuomotas, įkeistas, taip pat laiduojama ar garantuojama juo kitų subjektų prievolių įvykdymas tik savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucijų sprendimu.

69. Įstaiga, pardavusi susidėvėjusį ar jos veiklai nereikalingą materialųjį turtą bei vertybes, už jas gautas pajamas naudoja tik šiuose įstatuose nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

70. Įstaigos teikiamų paslaugų kontrolę atlieka įstatymuose nurodytos institucijos.

71. Įstaigos administracija privalo pateikti valstybės, savivaldybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus, su įstaigos veikla susijusius, dokumentus.

72. Įstaigos finansinei veiklai kontroliuoti atliekamas auditas, kai steigėjas priima sprendimą atlikti auditą ir išrenka auditorių ar audito įmonę. Auditas atliekamas teisės aktų, reglamentuojančių auditą, nustatyta tvarka.

73. Įstaigos buhalterinę apskaitą, jos organizavimą bei tvarkymą ir finansinių ataskaitų rinkinio sudarymą nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.

74. Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti įstaigos veiklą.

 

XIII SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO

STEIGĖJUI TVARKA

 

75. Kiekvienais metais per keturis mėnesius nuo įstaigos finansinių metų pabaigos įstaigos vyriausiasis gydytojas turi parengti ir pateikti savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai praėjusių finansinių metų įstaigos veiklos ataskaitą ir finansinių ataskaitų rinkinį.

76. Įstaigos veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:

76.1. informacija apie įstaigos veiklos tikslus ir pobūdį, veiklos tikslų įgyvendinimą ir veiklos rezultatus per finansinius metus, veiklos planus ir prognozes ateinantiems finansiniams metams;

76.2. įstaigos savininko kapitalo dydis finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;

76.3. įstaigos gautos lėšos ir jų šaltiniai per finansinius metus ir šių lėšų panaudojimas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius;

76.4. informacija apie įstaigos įsigytą ir perleistą ilgalaikį turtą per finansinius metus;

76.5. įstaigos sąnaudos per finansinius metus, iš jų – išlaidos darbo užmokesčiui;

76.6. įstaigos darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje;

76.7. įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms;

76.8. duomenys apie įstaigos vyriausiąjį gydytoją, įstaigos išlaidos vyriausiojo gydytojo darbo užmokesčiui ir kitoms jo išmokoms.

77. Įstaigos veiklos ataskaitoje gali būti ir kita informacija, kurią nustato įstaigos steigėjas.

 

XIV SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMAS

VISUOMENEI, ĮSTAIGOS VIEŠŲ PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ SKELBIMO TVARKA

 

78. Įstaigos veiklos ataskaita yra viešas dokumentas ir turi būti pateikta Juridinių asmenų registrui kartu su metinių finansinių ataskaitų rinkiniu bei paskelbta įstaigos interneto svetainėje (http://www.anlig.lt). Tretiesiems asmenims turi būti sudarytos sąlygos su įstaigos veiklos ataskaita ir kita visuomenei pateikiama informacija susipažinti įstaigos buveinėje įstaigos darbo valandomis.

79. Apie įstaigoje vykdomą veiklą visuomenei skelbiama įstaigos interneto svetainėje (http://www.anlig.lt). 

80. Įstaigos vieši pranešimai skelbiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka Juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti.

XV SKYRIUS

ĮSTAIGOS FILIALŲ STEIGIMO BEI LIKVIDAVIMO TVARKA

81. Įstaiga gali turėti filialų. Filialas yra struktūrinis įstaigos padalinys, turintis atskirą buveinę. Filialas nėra atskiras juridinis asmuo ir veikia įstaigos vardu pagal šiuos įstatus bei filialo nuostatus ar įstaigos vyriausiojo gydytojo suteiktus įgaliojimus. Filialų skaičius neribojamas. Filialas gali turėti atskirą sąskaitą. Filialo turtas apskaitomas įstaigos finansinėje atskaitomybėje, taip pat atskiroje filialo finansinėje atskaitomybėje. Apie filialo veiklą jo vadovas atsiskaito vyriausiajam gydytojui.

82. Įstaigos filialai steigiami ir likviduojami steigėjo sprendimu. Įstaigos filialas veikia pagal nuostatus, kuriuos tvirtina steigėjas.

83. Filialų vadovus skiria įstaigos vyriausiasis gydytojas.

 

XVI SKYRIUS

ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

84. Įstaiga reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

XVII SKYRIUS

ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA

 

85. Iniciatyvos teisę keisti įstaigos įstatus turi įstaigos administracija, kolegialūs valdymo organai ir steigėjas. Pakeistus įstatus tvirtina administracijos direktorius.

86. Įstatų pakeitimai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka turi būti įregistruoti Juridinių asmenų registre.

87. Įstatų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo įstatymų nustatyta tvarka.

 

______________