PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO MOKYKLŲ PAVADINIMŲ PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 22 d. Nr. T- 241

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-1240 „Dėl Mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklių patvirtinimo“, Panevėžio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti pavadinimus:

1.1. Panevėžio rajono Dembavos progimnazijos ir vadinti Panevėžio r. Dembavos progimnazija;

1.2. Panevėžio rajono Ramygalos gimnazijos ir vadinti Panevėžio r. Ramygalos gimnazija;

1.3. Panevėžio rajono muzikos mokyklos ir vadinti Panevėžio r. muzikos mokykla.

2. Patvirtinti nauja redakcija pridedamus:

2.1. Panevėžio r. Dembavos progimnazijos nuostatus;

2.2. Panevėžio r. Ramygalos gimnazijos nuostatus;

2.3. Panevėžio r. muzikos mokyklos nuostatus.

3. Pavesti 1 punkte išvardytų mokyklų direktoriams prieš pakeičiant įstaigos pavadinimą apie tai viešai pranešti vieną kartą.

4. Įgalioti 1 punkte išvardytų mokyklų direktorius pasirašyti nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka juos įregistruoti Juridinių asmenų registre.

5. Pripažinti netekusiais galios nuo 1 punkte išvardytų mokyklų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre datos:

5.1. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. lapkričio 10 d. sprendimą Nr. T-234 „Dėl Panevėžio rajono Dembavos pagrindinės mokyklos pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“;

5.2. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. liepos 4 d. sprendimo Nr. T-134 „Dėl Panevėžio rajono Dembavos vaikų lopšelio-darželio ir Panevėžio rajono vaikų muzikos mokyklos pavadinimų pakeitimo bei Panevėžio rajono švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 2 ir 3.8 punktus;

5.3. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 8 d. sprendimą Nr. T-85 „Dėl Panevėžio rajono Ramygalos gimnazijos nuostatų patvirtinimo“.

6. Šio sprendimo 1 ir 2 punktai įsigalioja 2015 m. sausio 12 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Povilas Žagunis

 


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2011 m. lapkričio 10 d. sprendimu Nr. T-234

(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2014 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T-241

redakcija)

 

 

PANEVĖŽIO R. DEMBAVOS PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio r. Dembavos progimnazijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Dembavos progimnazijos (toliau – progimnazija ) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, progimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, progimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.

2. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Dembavos progimnazija, trumpasis pavadinimas – Dembavos progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 1903 99728.

3. Mokykla įsteigta 1991 m. (remiantis archyviniais dokumentais). Savivaldybės tarybos 2011 m. lapkričio 10 d. sprendimu Nr. T-234 mokykla pavadinta progimnazija.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkė – Panevėžio rajono savivaldybė.

7. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:

7.1. tvirtina progimnazijos nuostatus;

7.2. nustato didžiausią leistiną pareigybių skaičių;

7.3. priima sprendimus dėl:

7.3.1. progimnazijos buveinės pakeitimo;

7.3.2. progimnazijos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.3.3. progimnazijos skyriaus ar filialo steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

7.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Buveinė: LT-38016 Panevėžio r. sav., Dembavos k., Dembavos g. 28.

                     9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

                     10. Tipas – progimnazija.

                     11. Pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija.

                     12. Mokymo kalba – lietuvių.

                     13. Mokymosi formos:

                     13.1. grupinio mokymosi;

                     13.2. pavienio mokymosi.

                     14. Mokymosi proceso organizavimo būdai:    

                     14.1. kasdienis;

                     14.2. savarankiškas;

                     14.3. nuotolinis.

                     15. Vykdomos švietimo programos:

                     15.1. pradinio ugdymo programa;

                     15.2. pradinio ugdymo individualizuota programa;

                     15.3. pagrindinio ugdymo programa;

                     15.4. pagrindinio ugdymo individualizuota programa.

                     16. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

                     16.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

                     16.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

                     16.3. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

                     16.4. pažymėjimais

16.5. pradinio išsilavinimo pažymėjimas.

17. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

IIPROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

18. Progimnazijos veiklos sritis – švietimas 85.

19. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:

19.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;     

19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

19.2.1. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

19.2.2. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

19.2.3. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

19.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

19.2.5. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51.

20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

20.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

20.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

20.3. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

20.4. nepavojingų atliekų tvarkymas ir šalinimas, kodas 38.21;

20.5. kitas, niekur kitur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas – kodas 49.39;

20.6. spausdinimas ir su spausdinimu susijusios paslaugos – kodas 18.1.

21. Progimnazija gali vykdyti neformaliojo švietimo programas, dalyvauti šalies bei kituose švietimo projektuose.

22. Progimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai, profesinei karjerai ir mokymuisi visą gyvenimą.

23. Progimnazijos veiklos uždaviniai:

23.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies išsilavinimą;

23.2. padėti mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių, visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi;

23.3. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;

23.4. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;

23.5. sudaryti sąlygas mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, galimybes prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti mokinių kūrybinius gebėjimus ir pagal tai padėti jiems įsigyti profesinę kvalifikaciją ir kompetenciją, atitinkančią šiuolaikinį kultūros bei technologijų lygį;

23.6. skatinti mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;

23.7. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką.

24. Progimnazijos funkcijos:

24.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies ugdymo programas bei švietimo ir mokslo ministro patvirtintus bendruosius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;

24.2. kuria ir įgyvendina gabių mokinių mokymo(si) strategijas;

24.3. organizuoja neformalųjį vaikų švietimą;

24.4. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipia į pedagoginę psichologinę tarnybą arba skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka, individualizuoja ir pritaiko ugdymo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;

24.5. esant poreikiui organizuoja pailgintos darbo dienos ir / ar užimtumo grupių darbą;

24.6. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

24.7. sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;

24.8. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.9. atlieka progimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;

24.10. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

24.11. sudaro sąlygas progimnazijos darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;

24.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

24.13. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

24.14. organizuoja vaikų, mokinių, darbuotojų ir kitų asmenų maitinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

24.15. kuria progimnaziją kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

24.16. viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

24.17. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

25. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

25.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

25.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

25.3. bendradarbiauti su progimnazijos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

25.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

25.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

25.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose Panevėžio rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;

25.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

25.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia progimnazijos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;

25.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis;

25.10. nuomoti progimnazijos patalpas.

26. Progimnazijos pareiga yra užtikrinti jai pavestų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, priskirtų funkcijų kokybišką atlikimą.

 

IV. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

27. Progimnazijos veikla organizuojama pagal:

27.1. direktoriaus patvirtintą progimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusi progimnazijos taryba;

27.2. direktoriaus patvirtintą progimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi progimnazijos taryba;

27.3. direktoriaus patvirtintą progimnazijos ugdymo planą, suderintą su savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi progimnazijos taryba;

27.4. direktoriaus patvirtintas progimnazijos darbo tvarkos taisykles.

28. Progimnazijai vadovauja direktorius, kurį į pareigas atviro konkurso būdu skiria ir atleidžia iš jų mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo.

29. Direktorius:

29.1. tvirtina progimnazijos vidaus struktūrą, progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

29.2. nustato progimnazijos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo administracijai ir ūkiui veiklos sritis;

29.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

29.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

29.5. suderinęs su progimnazijos taryba, tvirtina progimnazijos darbo tvarkos taisykles;

29.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

29.7. vadovauja progimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

29.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

29.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes;

29.10. sudaro progimnazijos vardu sutartis progimnazijos funkcijoms atlikti;

29.11. organizuoja progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

29.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

29.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

                        29.14. inicijuoja progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

29.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir progimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

29.16. atstovauja progimnazijai teisme bei kitose institucijose;

29.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;

29.18. palaiko ryšius su progimnazijos rėmėjais, vietos bendruomene;

29.19. analizuoja progimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja progimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;

29.20. vykdo kitas funkcijas, nustatytas pareigybės aprašyme;

29.21. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;

29.22. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi, už demokratinį progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų progimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, progimnazijos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

 

V. PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

30. Progimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: progimnazijos taryba, mokytojų taryba, metodinės grupės, mokinių taryba, mokinių tėvų taryba.

                        31. Progimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia progimnazijos savivaldos institucija. Taryba telkia progimnazijos mokinius, mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus), vietos bendruomenę demokratiniam progimnazijos valdymui, padeda direktoriui atstovauti teisėtiems progimnazijos interesams.

32. Taryba savo darbe vadovaujasi Tarybos nuostatais, patvirtintais progimnazijos direktoriaus.

                       33. Tarybą lygiomis dalimis sudaro: 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai ir 3 mokiniai (7–8 klasių).

34. Taryba renkama 3 metams. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais. Tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai deleguojami kas treji metai, mokiniai – kasmet.

35. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:

35.1. tėvus – mokinių tėvų taryba;

35.2. mokytojus – mokytojų taryba;

35.3. mokinius (7–8 klasių) – mokinių taryba.

36. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.

                       37. Tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką, pavaduotoją ir sekretorių renka Tarybos nariai. Tarybos pirmininku negali būti progimnazijos direktorius. Progimnazijos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

38. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

39. Taryba už savo veiklą atsiskaito ją rinkusiems progimnazijos bendruomenės nariams.

40. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija bei švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad Tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

                        41. Tarybos funkcijos:

41.1. teikia siūlymus dėl progimnazijos veiklos perspektyvos, pagrindinių darbo krypčių, ugdymo organizavimo tvarkos;

41.2. pritaria progimnazijos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, ugdymo planui, progimnazijos nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems progimnazijos direktoriaus;

41.3. išklauso progimnazijos direktoriaus metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus dėl progimnazijos veiklos tobulinimo;

41.4. teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos nuostatų pakeitimo, progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

41.5. teikia pritarimą dėl progimnazijos vadovų atestacijos;

41.6. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai progimnazijos direktoriaus vietai užimti komisiją;

41.7. kolegialiai svarsto progimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

41.8. teikia siūlymus dėl progimnazijos darbo tobulinimo, talkina formuojant progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

41.9. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;

41.10. inicijuoja progimnazijos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

41.11. svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, planuoja savo veiklą.

                        41.12. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų progimnazijos direktoriui;

                        41.13. teikia siūlymus Panevėžio rajono savivaldybės tarybai dėl progimnazijos veiklos tobulinimo, materialinio aprūpinimo.

                        41.14. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

                        42. Mokytojų taryba – nuolat veikianti progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi progimnazijoje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.

43. Mokytojų taryba savo darbe vadovaujasi mokytojų tarybos nuostatais, patvirtintais progimnazijos direktoriaus.

44. Mokytojų tarybai vadovauja progimnazijos direktorius, kuris ir šaukia mokytojų tarybos posėdžius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai.

45. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

46. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

47. Mokytojų tarybos funkcijos:

47.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių mokymo(si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;

47.2. diskutuoja dėl progimnazijos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;

47.3. priima nutarimus Bendruosiuose ugdymo planuose nurodytais klausimais;

47.4. kartu su progimnazijos švietimo pagalbos ir sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

47.5. pagal klasių vadovų pateiktą informaciją analizuoja ir vertina mokinių pažangą ir pasiekimus.

48. Progimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės:

48.1. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones ir patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su progimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir progimnazijos pažangos.

48.2. Metodinių grupių sudarymo ir vadovavimo joms principai nustatomi progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse.

48.3. Metodinių grupių funkcijos:

48.4. organizuoja ir koordinuoja progimnazijos metodinę veiklą, darbo patirties sklaidą;

48.5. nustato metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius;

48.6. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą progimnazijoje;

48.7. teikia progimnazijos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

49. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais progimnazijos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

                       50. Mokinių tarybos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra klasių mokinių susirinkimų deleguoti atstovai. Jai vadovauja mokinių tarybos narių išrinktas vadovas. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į progimnazijos tarybą.

                       51. Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos nariai renkami klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Jai vadovauja mokinių tėvų tarybos narių susirinkimo išrinktas vadovas. Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba aptaria mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės ir progimnazijos renginius, išvykas, organizuoti ugdymą karjerai, kurti edukacinę aplinką, teikia siūlymų progimnazijos tarybai ir direktoriui.

52. Progimnazijoje gali steigtis ir kitos savivaldos institucijos.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

53. Darbuotojai į darbą progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

54. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

                     55. Progimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir mokytojai atestuojasi, kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

                     56. Progimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

                     57. Progimnazijos lėšų šaltiniai:

                     57.1. valstybės biudžeto lėšos, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;

                     57.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

                     57.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus, parama;

                     57.4. kitos teisėtai įgytos lėšos.

                     58. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

                     59. Progimnazijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

                     60. Progimnazijos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

                     61. Progimnazijos veiklos priežiūrą atlieka savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

                     62. Švietimo stebėsena vykdoma švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

                     63. Pranešimai ir informacija visuomenei apie progimnazijos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka progimnazijos internetinėje svetainėje www.dembavosprogimnazija.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų pranešimai“.

                     64. Progimnazijos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Panevėžio rajono savivaldybės taryba.

                     65. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, progimnazijos direktoriaus ar progimnazijos tarybos iniciatyva.

                     66. Progimnazija reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

Direktorė                                                                                                                       Aušra Raišienė

 

 


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2014 m. gegužės 8 d. sprendimu Nr. T-85

(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2014 m. gruodžio 22 d. sprendimo

Nr. T-241 redakcija)

 

PANEVĖŽIO R. RAMYGALOS GIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio r. Ramygalos gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Ramygalos gimnazijos (toliau – gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas Panevėžio r. Ramygalos gimnazija, trumpasis pavadinimas – Ramygalos gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190398398.

3. 1783 m. Ramygaloje veikė parapinė mokykla. 1918 m. lapkričio 2 d. yra oficiali mokyklos įkūrimo data. Savivaldybės tarybos 2005 m. kovo 16 d. sprendimu Nr. T-716 mokykla pavadinta gimnazija.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkė – Panevėžio rajono savivaldybė.

7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:

7.1. tvirtina gimnazijos nuostatus;

7.2. nustato didžiausią leistiną pareigybių skaičių;

7.3. priima sprendimus dėl:

7.3.1. gimnazijos buveinės pakeitimo;

7.3.2. gimnazijos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.3.3. gimnazijos skyriaus ar filialo steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

7.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Buveinė: LT-38265 Panevėžio r. sav., Ramygalos m., Dariaus ir Girėno g. 32.

9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Tipas – gimnazija.

11. Pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams.

12. Kita paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis, vykdo vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programas, gyvenamosios vietovės bendruomenei pagal jos poreikius teikia sveikatos priežiūros, kultūros ir socialines paslaugas.

13. Mokymo kalba – lietuvių.

14. Mokymosi formos:

14.1. grupinio mokymosi;

14.2. pavienio mokymosi.

15. Mokymo proceso organizavimo būdai:

15.1. kasdienis;

15.2. savarankiškas;

15.3. nuotolinis.

16. Vykdomos švietimo programos:

16.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

16.2. priešmokyklinio ugdymo programa;

16.3. pradinio ugdymo programa;

16.4. pradinio ugdymo individualizuota programa;

16.5. pagrindinio ugdymo programa;

16.6. pagrindinio ugdymo individualizuota programa;

16.7. vidurinio ugdymo programa.

17. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

17.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

17.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

17.3. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

17.4. vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

17.5. pažymėjimas;

17.6. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

17.7. pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas;

17.8. brandos atestatas;

17.9. brandos atestato priedas;

17.10. brandos atestato (diplomo) priedas.

18. Skyriaus oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Ramygalos gimnazijos Jotainių skyrius, trumpasis pavadinimas – Jotainių skyrius.

19. 1789 m. mokykla minima istorijos šaltiniuose. Savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 29 d. sprendimu Nr. T-43 mokykla reorganizuota į skyrių.

20. Buveinė: LT-38218 Panevėžio r. sav., Jotainių k., Ramygalos g. 12.

21. Mokymo kalba – lietuvių.

22. Mokymo formos:

22.1. grupinio mokymosi;

22.2. pavienio mokymosi.

23. Vykdomos švietimo programos:

23.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

23.2. priešmokyklinio ugdymo programa;

23.3. pradinio ugdymo programa.

24. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

24.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

24.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

24.3. pradinio išsilavinimo pažymėjimas.

25. Centro oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Ramygalos gimnazijos Uliūnų universalus daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Uliūnų UDC.

26. Įsteigtas Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 8 d. sprendimu Nr. T-85.

27. Buveinė: LT-38218 Panevėžio r. sav., Uliūnų k., Žalioji g. 32.

28. Mokymo kalba – lietuvių.

29. Vykdomos švietimo programos:

29.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

29.2. priešmokyklinio ugdymo programa.

30. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

 

 

II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

 

31. Gimnazijos veiklos sritis – švietimas 85.

32. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:

32.1. pagrindinė veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20;

32.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

32.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

32.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

32.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

32.2.4. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

32.2.5. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

32.2.6. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

32.2.7. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

32.2.8. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

33. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

33.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

33.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

33.3. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

33.4. kitas, niekur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39.

34. Gimnazija gali vykdyti neformaliojo švietimo programas, dalyvauti šalies bei kituose švietimo projektuose.

35. Gimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

36. Gimnazijos veiklos uždaviniai:

36.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;

36.2. padėti mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi;

36.3. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;

36.4. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;

36.5. sudaryti sąlygas mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, galimybes prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti mokinių kūrybinius gebėjimus ir pagal tai padėti jiems įsigyti profesinę kvalifikaciją ir kompetenciją, atitinkančią šiuolaikinį kultūros bei technologijų lygį;

36.6. skatinti mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;

36.7. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką.

37. Gimnazijos funkcijos:

37.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas bei Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus bendruosius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mo0kinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;

37.2. kuria ir įgyvendina gabių mokinių mokymo(si) strategijas;

37.3. organizuoja neformalųjį vaikų švietimą;

37.4. esant poreikiui organizuoja pailgintos dienos ir / ar užimtumo grupių darbą;

37.5. sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;

37.6. organizuoja ir vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

37.7. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

37.8. atlieka gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;

37.9. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

37.10. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, organizuoja ugdymą karjerai ir minimalios priežiūros priemones;

37.11. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipia į pedagoginę psichologinę tarnybą arba skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka, individualizuoja ir pritaiko ugdymo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;

37.12. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

37.13. sudaro sąlygas gimnazijos darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;

37.14. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

37.15. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

37.16. organizuoja mokinių vežimą į gimnaziją ir atgal teisės aktų nustatyta tvarka;

37.17. organizuoja vaikų, mokinių, darbuotojų ir kitų asmenų maitinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

37.18. kuria gimnaziją kaip vietos bendruomenės kultūrinį židinį;

37.19. viešai skelbia informaciją apie gimnazijos veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

37.20. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

38. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestą tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

38.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

38.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

38.3. bendradarbiauti su gimnazijos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

38.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

38.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

38.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

38.7. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose Panevėžio rajone, Lietuvos Respubikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;

38.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia gimnazijos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;

38.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis;

38.10. nuomoti gimnazijos transportą.

39. Gimnazijos pareigos yra užtikrinti jai pavestų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, priskirtų funkcijų kokybišką vykdymą.

 

IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

40. Gimnazijos veikla organizuojama pagal direktoriaus patvirtintą:

40.1. gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusi gimnazijos taryba;

40.2. gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi gimnazijos taryba;

40.3. gimnazijos ugdymo planą, suderintą su savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi gimnazijos taryba;

40.4. direktoriaus patvirtintas gimnazijos darbo tvarkos taisykles.

41. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį į pareigas atviro konkurso būdu skiria ir atleidžia iš jų gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo teisės aktų nustatyta tvarka.

42. Direktorius:

42.1. tvirtina gimnazijos vidaus struktūrą, gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

42.2. nustato gimnazijos tikslus, uždavinius, funkcijas, gimnazijos darbuotojų veiklos sritis;

42.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

42.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

42.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

42.6. suderinęs su gimnazijos taryba, tvirtina gimnazijos darbo tvarkos taisykles;

42.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias, sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

42.8. vadovauja gimnazijos strateginio ir metinio veiklos planų rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

42.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

42.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, projektines ir metodines grupes, metodinę tarybą;

42.11. sudaro gimnazijos vardu sutartis gimnazijos funkcijoms atlikti;

42.12. organizuoja gimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

42.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais;

42.14. užtikrina racionalų ir taupų lėšų, turto naudojimą, veiksmingą gimnazijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

42.15. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

42.16. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis, organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

42.17. inicijuoja gimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

42.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

42.19. atstovauja gimnazijai teismuose, kitose institucijose, palaiko ryšius su vietos bendruomene;

42.20. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, padalinių vadovams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;

42.21. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

42.22. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę.

43. Gimnazijos direktorius užtikrina ir atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi gimnazijoje, už demokratinį gimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų gimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, gimnazijos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

44. Gimnazijos direktorius pavaldus ir atskaitingas Panevėžio rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui.

 

V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

45. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: gimnazijos taryba, mokytojų taryba, mokinių parlamentas, klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba, metodinė taryba, metodinės grupės.

46. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia gimnazijos savivaldos institucija. Taryba telkia gimnazijos mokinius, mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus), vietos bendruomenę demokratiniam gimnazijos valdymui, padeda direktoriui atstovauti teisėtiems gimnazijos interesams.

47. Taryba sudaroma iš gimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų.

48. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:

48.1. tėvus (globėjus, rūpintojus) – visuotinis tėvų susirinkimas;

48.2. mokytojus – mokytojų taryba;

48.3. mokinius – mokinių parlamentas.

49. Vietos bendruomenės atstovus svečių teisėmis į Tarybą kviečia gimnazijos direktorius.

50. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.

51. Gimnazijos tarybą sudaro 7 tėvų, 7 mokytojų, 7 mokinių atstovai. Tėvai ir mokytojai renkami kas treji metai, mokiniai – kasmet.

52. Taryba renkama trejiems metams. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais.

53. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Gimnazijos direktorius tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

54. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tarybos posėdyje.

55. Taryba:

55.1. teikia siūlymų dėl gimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

55.2. aprobuoja gimnazijos strateginį, metinį veiklos planus, gimnazijos darbo tvarkos taisykles, kitus gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus gimnazijos direktoriaus;

55.3. teikia siūlymų gimnazijos direktoriui dėl gimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

55.4. svarsto gimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

55.5. išklauso gimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų gimnazijos direktoriui dėl gimnazijos veiklos tobulinimo;

55.6. teikia siūlymų Panevėžio rajono savivaldybės tarybai dėl gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

55.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus gimnazijos direktoriui;

55.8. teikia siūlymų dėl gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

55.9. svarsto gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, planuoja savo veiklą.

56. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

57. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito gimnazijos bendruomenei.

58. Mokytojų taryba – nuolat veikianti gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

59. Mokytojų tarybai vadovauja gimnazijos direktorius.

60. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia gimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.

61. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.

62. Mokinių parlamentas. Mokinių parlamentą sudaro 8–12 klasių mokinių susirinkimų deleguoti atstovai, po du nuo kiekvienos klasės. Vadovauja parlamento narių išrinktas vadovas. Mokinių parlamentas inicijuoja ir padeda organizuoti gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į gimnazijos tarybą.

63. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba renkama klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos apie vaikus gavimo klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, ugdymą karjerai, kurti edukacinę aplinką, teikia siūlymų gimnazijos tarybai ir direktoriui.

64. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjų, rūpintojams) aktualiais klausimais gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybų vadovų pasitarimus.

65. Metodinė taryba ir metodinės grupės:

65.1. gimnazijos metodinę tarybą sudaro metodinių grupių vadovai, gimnazijos vadovai. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą gimnazijoje, teikia gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui;

65.2. metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir gimnazijos pažangos. Metodinei grupei vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu metodinės grupės susirinkime.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

66. Darbuotojai į darbą gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, skyrių vedėjai, mokytojai, kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

69. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

70. Gimnazijos lėšų šaltiniai:

70.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

70.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

70.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

70.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

71. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

72. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Gimnazijos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

74. Gimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

75. Pranešimai ir informacija visuomenei apie gimnazijos veiklą, petvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą, bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus, skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka gimnazijos internetinėje svetainėje www.ramygalosgimnazija.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

76. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Panevėžio rajono savivaldybės taryba.

77. Gimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, gimnazijos direktoriaus ar gimnazijos tarybos iniciatyva.

78. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

Gimnazijos direktorius                                                                                                Algis Adašiūnas

 

 


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2012 m. liepos 4 d. sprendimu Nr. T-134

(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2014 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T-241

redakcija)

 

PANEVĖŽIO R. MUZIKOS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio r. muzikos mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. muzikos mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. muzikos mokykla, trumpasis pavadinimas – Muzikos mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191823998.

3. Mokykla įsteigta 1969-09-01 Panevėžio rajono darbo žmonių deputatų tarybos vykdomojo komiteto 1969 m. liepos 17 d. sprendimu Nr. 228.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkė – Panevėžio rajono savivaldybė.

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri: 

7.1. tvirtina mokyklos nuostatus;

7.2. nustato didžiausią leistiną pareigybių skaičių;

7.3. priima sprendimus dėl:

7.3.1. mokyklos buveinės pakeitimo;

7.3.2. mokyklos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.4. mokyklos skyriaus ar filialo steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

7.5. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Buveinė: LT-38310 Panevėžio r. sav., Krekenavos mstl., Laisvės g. 18.

9. Grupė – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla.

10. Pagrindinė paskirtis – formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo mokykla.

11. Kita paskirtis – neformaliojo vaikų švietimo grupės muzikinio ugdymo mokykla.

12. Mokymo kalba – lietuvių.

13. Mokymosi formos:

13.1. grupinio mokymosi;

13.2. pavienio mokymosi.

14. Mokymo proceso organizavimo būdai:

14.1. kasdienis;

14.2. individualus.

15. Vykdomos švietimo programos:

15.1. pradinio muzikinio ugdymo;

15.2. pagrindinio muzikinio ugdymo;

15.3. kryptingo meninio ugdymo;

15.4. profesinės linkmės muzikinio ugdymo (modulio);

15.5. muzikos mėgėjų ugdymo programa;

15.6. ankstyvojo muzikinio ugdymo programa;

15.7. trumpalaikės ir ilgalaikės kryptingo meninio ugdymo programos.

16. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

16.1. neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimas;

16.2. mokyklos pažymėjimas.

17. Mokyklos skyriai: 

17.1. skyriaus oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. muzikos mokyklos Ramygalos skyrius, trumpasis pavadinimas – Muzikos mokyklos Ramygalos skyrius:

17.1.1. buveinė: LT-38265 Panevėžio r. sav., Ramygalos m., Dariaus ir Girėno g. 32;

17.1.2. skyrius įsteigtas 1979 m.;

17.1.3. mokymo kalba – lietuvių;

17.1.4. mokymosi formos:

17.1.4.1. grupinio mokymosi;

17.1.4.2. pavienio mokymosi;

17.1.5. vykdomos švietimo programos:

17.1.5.1. pradinio muzikinio ugdymo;

17.1.5.2. pagrindinio muzikinio ugdymo;

17.1.5.3. kryptingo meninio ugdymo;

17.1.5.4. profesinės linkmės muzikinio ugdymo (modulio);

17.1.5.5. muzikos mėgėjų ugdymo programa;

17.1.5.6. ankstyvojo muzikinio ugdymo programa;

17.1.5.7. trumpalaikės ir ilgalaikės kryptingo meninio ugdymo programos.

17.2. skyriaus oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. muzikos mokyklos Naujamiesčio skyrius, trumpasis pavadinimas – Muzikos mokyklos Naujamiesčio skyrius:

17.2.1. buveinė: LT-38340 Panevėžio r. sav., Naujamiesčio m., S. Nėries g. 1;

17.2.2. skyrius įsteigtas 1994 m.;

17.2.3. mokymo kalba – lietuvių;

17.2.4. mokymosi formos:

17.2.4.1. grupinio mokymosi;

17.2.4.2. pavienio mokymosi;

17.2.5. vykdomos švietimo programos:

17.2.5.1. pradinio muzikinio ugdymo;

17.2.5.2. pagrindinio muzikinio ugdymo;

17.2.5.3. kryptingo meninio ugdymo;

17.2.5.4. profesinės linkmės muzikinio ugdymo (modulio);

17.2.5.5. muzikos mėgėjų ugdymo programa;

17.2.5.6. ankstyvojo muzikinio ugdymo programa;

17.2.5.7. trumpalaikės ir ilgalaikės kryptingo meninio ugdymo programos.

18. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19. Mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

20. Mokyklos pagrindinė veiklos rūšis – kultūrinis švietimas, kodas 85.52.

21. Kitos švietimo veiklos rūšys:

21.1. kitas mokymas, kodas 85.5;

21.2. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

21.3. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

22.2. kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla, kodas 90.00;

22.3. muzikos instrumentų, teatro dekoracijų ir kostiumų nuoma, kodas 77.29.30;

22.4. meninė kūryba, kodas 90.03;

22.5. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas 93.29.

23. Mokyklos veiklos tikslas – stiprinti mokinių muzikinius gebėjimus ir įgūdžius, plėtoti bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

24. Mokyklos veiklos uždaviniai:

24.1. teikti mokiniams kokybišką neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildantį ugdymą;

24.2. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;

24.3. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;

24.4. sudaryti sąlygas mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, galimybes prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti mokinių kūrybinius gebėjimus ir pagal tai padėti jiems įsigyti profesinę kvalifikaciją ir kompetenciją, atitinkančią šiuolaikinį kultūros lygį;

24.5. ugdyti vaiko gyvenimo įgūdžius, asmenines, socialines kompetencijas;

24.6. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

24.7. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką;

24.8. plėtoti tarptautinius bendradarbiavimo ryšius;

24.9. organizuoti tarptautinius projektus;

24.10. tobulinti metodinę veiklą mokykloje, keistis gerąja darbo patirtimi;

24.11. gerinti mokyklos materialinę bazę;

24.12. rengti muzikos tematikos projektus;

24.13. plėtoti tėvų muzikinį, pedagoginį švietimą;

24.14. gilinti mokytojų ir mokinių tėvų dialogą, teikti informaciją tėvams apie vaikų mokymosi pasiekimus ir pažangą bei formuoti teigiamą jų nuomonę apie mokyklą ir jos veiklą;

24.15. plėtoti bendradarbiavimą su socialiniais partneriais;

24.16. per projektinę veiklą pritraukti daugiau lėšų.

25. Mokyklos funkcijos:

25.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus programinius reikalavimus, nustatyta tvarka suderintus ugdymo planus, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;

25.2. vykdo pradinio muzikinio ugdymo, pagrindinio muzikinio ugdymo, kryptingo meninio ugdymo, profesinės linkmės muzikinio ugdymo (modulio) muzikos mėgėjų ugdymo, ankstyvojo muzikinio ugdymo programas;

25.3. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, atsižvelgiant į mokinių amžių, gebėjimus ir poreikius;   

25.4. garantuoja mokinio teisę laisvai rinktis poreikius atitinkančią ugdymosi programą, kryptį ir trukmę;

25.5. organizuoja kokybišką ugdymo procesą;

25.6. vykdo ugdymo pasiekimų patikrinimą;

25.7. organizuoja keliamuosius ir baigiamuosius egzaminus;

25.8. vykdo mokymo(si) sutartyse numatytus įsipareigojimus;

25.9. organizuoja mokinių užimtumą, koncertinę veiklą, prevencinį darbą;

25.10. organizuoja projektus bei kitus renginius, susijusius su muzikinio ugdymo, kultūros sklaida vietos bendruomenėje, šalyje ir tarptautinėje erdvėje;

25.11. palaiko ryšius su panašaus profilio ir aukštesnioJO lygmens profesinio ugdymo įstaigomis, sprendžiančiomis muzikinio parengimo, dvasingumo ir vertybių ugdymo uždavinius;

25.12. bendradarbiauja su šalies bei užsienio muzikos mokyklomis, kaupia meninio ugdymo metodinę patirtį ir ją skleidžia;

25.13. teikia informaciją bendruomenei ir viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą;

25.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;

25.15. plėtoja vietos bendruomenės švietėjišką veiklą, kuria atvirą visuomenei kultūros židinį, reprezentuoja ir aktyvina vaikų ir jaunimo kultūrinį gyvenimą;

25.16. sudaro sąlygas mokyklos darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;

25.17. sudaro higienines, materialines, pedagogines psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;

25.18. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikalingą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;

25.19. atlieka mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

25.20. kuria mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

25.21. išduoda neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimus ir mokyklos pažymėjimus;

25.22. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

26. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

26.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

26.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą;

26.3. bendrauti ir bendradarbiauti su mokyklos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis, organizuoti koncertinę veiklą;

26.4. vykdyti šalies ir tarptautinius neformaliojo vaikų švietimo projektus;

26.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

26.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka, naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis;

26.7. dalyvauti Panevėžio rajono, Lietuvos ir tarptautiniuose vaikų muzikos konkursuose, festivaliuose ir kituose renginiuose;

26.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

27. Mokyklos pareiga yra užtikrinti jai pavestų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, priskirtų funkcijų kokybišką atlikimą.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

28. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

28.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

28.2. direktoriaus patvirtintą mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

28.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, suderintą su savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;

28.4. direktoriaus patvirtintas mokyklos darbo tvarkos taisykles.

29. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį į pareigas atviro konkurso būdu skiria ir atleidžia iš jų mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo.

30. Direktorius:

30.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

30.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo ūkio reikalams veiklos sritis;

30.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

30.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

30.5. suderinęs su mokyklos taryba, tvirtina mokyklos darbo tvarkos taisykles;

30.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

30.7. vadovauja mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

30.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

30.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes;

30.10. sudaro mokyklos vardu sutartis mokyklos funkcijoms atlikti;

30.11. organizuoja mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

30.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

30.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

30.14. inicijuoja mokyklos savivaldos institucijų steigimą ir skatina jų veiklą;

30.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

30.16. atstovauja mokyklai teisme bei kitose institucijose;

30.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;

30.18. palaiko ryšius su mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene;

30.19. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;

30.20. vykdo kitas funkcijas, nustatytas pareigybės aprašyme;

30.21. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;

30.22. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

31. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: mokyklos taryba ir mokytojų taryba.

32. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia mokyklos mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda mokyklos direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.

33. Taryba savo darbe vadovaujasi Tarybos nuostatais, patvirtintais mokyklos direktoriaus.

34. Tarybą lygiomis dalimis sudaro: 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai ir 3 mokiniai (4–12 klasių).

35. Taryba renkama 3 metams. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais.

36. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:

36.1. tėvus – visuotinis tėvų susirinkimas;

36.2. mokytojus – mokytojų taryba;

36.3. mokinius – mokinių (4–12 klasių) susirinkimas.

37. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.

38. Tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką, pavaduotoją ir sekretorių renka Tarybos nariai. Tarybos pirmininku negali būti mokyklos direktorius.

39. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

40. Taryba už savo veiklą atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.

41. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija bei švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad Tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

42. Tarybos funkcijos:

42.1. teikia siūlymus dėl mokyklos veiklos perspektyvos, pagrindinių darbo krypčių, ugdymo organizavimo tvarkos;

42.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, ugdymo planui, mokyklos nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;

42.3. išklauso mokyklos direktoriaus metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus dėl mokyklos veiklos tobulinimo;

42.4. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

42.5. teikia pritarimą dėl mokyklos vadovų atestacijos;

42.6. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai mokyklos direktoriaus vietai užimti komisiją;

42.7. kolegialiai svarsto mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

42.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

42.9. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;

42.10. inicijuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

42.11. svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, planuoja savo veiklą.

43. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai.

44. Mokytojų taryba savo darbe vadovaujasi mokytojų tarybos nuostatais, patvirtintais mokyklos direktoriaus.

45. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktorius, kuris ir šaukia mokytojų tarybos posėdžius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai.

46. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

47. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

48. Mokytojų tarybos funkcijos:

48.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių mokymo(si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;

48.2. aptaria pedagoginės veiklos formas ir metodus, ugdymo planus, programas, pasiekimų lygį, ugdymo rezultatus;

48.3. svarsto neformaliojo ugdymo turinio ir formų atnaujinimą;

48.4. derina mokytojų neformaliojo švietimo programas;

48.5. svarsto įsivertinimo rezultatus;

48.6. diskutuoja dėl mokyklos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;

48.7. priima nutarimus Bendruosiuose ugdymo planuose nurodytais klausimais;

48.8. pagal pagrindinio instrumento mokytojų pateiktą informaciją analizuoja ir vertina mokinių pažangą ir pasiekimus.

49. Mokytojų taryba:

49.1. aptaria pedagoginės veiklos formas ir metodus, ugdymo planus, programas, pasiekimų lygį, ugdymo rezultatus;

49.2. svarsto neformaliojo ugdymo turinio ir formų atnaujinimą;

49.3. derina mokytojų neformaliojo švietimo programas;

49.4. svarsto įsivertinimo rezultatus;

49.5. sprendžia vaikų nusikalstamumo ir žalingų įpročių prevencijos, socializacijos, pilietinio ir tautinio ugdymo, profesinio orientavimo, gabių vaikų ir jaunimo ugdymo klausimus;

49.6. teikia siūlymus Mokyklos tarybai dėl drausminių nuobaudų skyrimo ir mokinių šalinimo iš mokyklos;

49.7. analizuoja mokinių sveikatos, socialinės paramos, mokymosi, poilsio, darbo saugos ir kitus klausimus;

49.8. svarsto pedagoginės etikos klausimus;

49.9. renka mokytojų atstovus į Mokyklos tarybą;

49.10. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus.

50. Mokinių ugdymo organizavimo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) (ir) ugdytinių susirinkimus.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

51. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

53. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ, MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

54. Mokykla patikėjimo teise valdo perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

55. Mokyklos lėšų šaltiniai:

55.1. valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;

55.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

55.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus, parama;

55.4. kitos teisėtai įgytos lėšos.

56. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Mokyklos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka savivinko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

60. Švietimo stebėsena vykdoma švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Pranešimai ir informacija visuomenei apie mokyklos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka mokyklos internetinėje svetainėje www.muzikosmokyklapr.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

62. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Panevėžio rajono savivaldybės taryba.

63. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.

64. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

Direktorė Laima Plančiūnienė