VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS TRANSPORTO KOMPETENCIJŲ AGENTŪROS

Direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL LENTELIŲ SU ŽALIA RODYKLE PRIE RAUDONO ŠVIESOFORO SIGNALO ĮRENGIMO VERTINIMO METODIKos

patvirtinimo

 

2020 m. sausio 23 d. Nr. 2-16

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3-81 „Dėl Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių patvirtinimo“, 772 punktu,

tvirtinu Lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo vertinimo metodiką.

 

 

Direktorė                                                                                            Goda Bražytė-Balčiūnė

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministerijos 2020 m. sausio 22 d. raštu Nr. 2-366

 

 

PATVIRTINTA

VšĮ Transporto kompetencijų agentūros

direktoriaus 2020 m. sausio 23 d.

įsakymu Nr. 2-16

 

LENTELIŲ SU ŽALIA RODYKLE PRIE RAUDONO ŠVIESOFORO SIGNALO ĮRENGIMO VERTINIMO METODIKA

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.           Lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo vertinimo metodika (toliau – Metodika) nustato lentelių su žalia rodykle, įrengiamų prie raudono šviesoforo signalo (toliau – lentelė), poveikio sankryžų saugai ir pralaidumui vertinimo tvarką pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. 3-81 „Dėl Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių patvirtinimo“ nuostatas.

2.           Metodika taikoma VšĮ Transporto kompetencijų agentūrai vertinant lentelių įrengimo poveikį sankryžų saugai ir pralaidumui. Modeliuojant papildomos šviesoforo sekcijos su žalia rodykle dešiniajam posūkiui poveikį sankryžų saugai ir pralaidumui, naudojama kaip įmanoma mažiau nuo esamos situacijos besiskirianti eismo organizavimo schema.

3.           Metodikoje vartojamos sąvokos:

3.1.        Sankryžos pralaidumo rodiklis – rodiklis, kuriuo matuojama vidutinė vieno automobilio patiriama gaištis sankryžoje. Šis rodiklis yra apskaičiuojamas transporto srautų modeliavimo programa.

3.2.        Kitos Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Kelių eismo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“, Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3-81 „Dėl Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių patvirtinimo“, Statybos techniniame reglamente STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-933 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2011 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ patvirtinimo“ (toliau - STR 2.06.04:2014).

 

II SKYRIUS

POVEIKIO VERTINIMAS SANKRYŽOSE ĮRENGTOSE ARBA REKONSTRUOTOSE IKI 2020 M. SAUSIO 1 D.

 

4.           Lentelės poveikio vertinimas atliekamas vadovaujantis eismo saugos ir sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijais naudojant standartinę vertinimo anketos formą (Metodikos 2 priedas). Vizualus vertinimo kriterijų taikymo algoritmas pateiktas Metodikos 1 priede.

5.           Eismo saugos vertinimo kriterijų klausimai:

5.1.        Ar ties žaliu šviesoforo signalu yra papildoma šviesoforo sekcija su žalia rodykle dešiniajam posūkiui?

5.2.        Ar yra atskiras šviesoforas su rodyklėmis dešiniajam posūkiui?

5.3.        Ar į dešine leidžiama sukti daugiau kaip iš vienos eismo juostos?

5.4.        Ar gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas važiavimo greitis yra didesnis už 50 km/h?

5.5.        Ar į dešinę ketinantis sukti vairuotojas, sustojęs prieš STOP liniją, blogai mato pėsčiuosius ir transporto priemones, kurių judėjimo kryptį jis kirs, ir kliudys pagal žalią signalą skersine kryptimi judantiems pėstiesiems ir transportui (matomumas vertinamas pagal STR 2.06.04:2014 79 punkto nuostatas)?

6.           Sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimai:

6.1.        Ar papildomą šviesoforo sekciją su žalia rodykle dešiniajam posūkiui galima įrengti be naujos eismo juostos?

6.2.        Ar papildoma šviesoforo sekcija su žalia rodykle dešiniajam posūkiui lemia geresnį pralaidumą sankryžoje palyginti su situacija be papildomos šviesoforo sekcijos su žalia rodykle posūkiui į dešinę?

7.           Jeigu bent į vieną eismo saugos kriterijų klausimą yra atsakoma teigiamai „Taip“, tuomet formuluojama neigiama išvada dėl lentelės įrengimo. Tada pagal sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijus įvertinama, ar būtų tikslinga įrengti šviesoforo sekciją su žalia rodykle posūkiui į dešinę (jeigu tokios sekcijos ar atskiro šviesoforo analizuojamoje sankryžoje nėra) ir teikiama su tuo susijusi rekomendacija.

8. Jeigu į visus eismo saugos kriterijų klausimus yra atsakoma neigiamai „Ne“, toliau lentelės įrengimas vertinamas pagal sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijus.

9. Jeigu į pirmą sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimą yra atsakoma neigiamai „Ne“, tuomet vertinimas toliau nebetęsiamas ir formuluojama teigiama išvada dėl lentelės panaudojimo.

10. Jeigu į pirmą sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimą yra atsakoma teigiamai „Taip“, tuomet vertinimas tęsiamas pagal antrą sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimą.

11. Jeigu į antrą sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimą yra atsakoma teigiamai „Taip“, tuomet formuluojama neigiama išvada dėl lentelės įrengimo ir teikiama rekomendacija įrengti papildomą šviesoforo sekciją su žalia rodykle dešiniajam posūkiui.

12. Jeigu į antrą sankryžos pralaidumo kriterijų klausimą yra atsakoma neigiamai „Ne“, tuomet formuluojama teigiama išvada dėl lentelės panaudojimo.

 

III SKYRIUS

VERTINIMAS SANKRYŽOSE,  ĮRENGTOSE ARBA REKONSTRUOTOSE PO 2020 M. SAUSIO 1 D.

 

13.         Lentelės poveikio vertinimas atliekamas vadovaujantis eismo saugos ir sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijais naudojant standartinę vertinimo anketos formą (Metodikos 4 priedas). Vizualus vertinimo kriterijų taikymo algoritmas pateiktas Metodikos 3 priede.

14.         Eismo saugos vertinimo kriterijų klausimai:

14.1. Ar priešpriešiniam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis?

14.2. Ar priešpriešiniam transportui numatytas dalį laiko apsaugotas kairysis posūkis?

14.3. Ar dešinėje esančiam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis?

14.4. Ar dešinėje esančiam transportui numatytas dalį laiko apsaugotas kairysis posūkis?

14.5. Ar ties žaliu šviesoforo signalu yra papildoma šviesoforo sekcija su žalia rodykle dešiniajam posūkiui?

14.6. Ar yra atskiras šviesoforas su rodyklėmis dešiniajam posūkiui?

14.7. Ar į dešine leidžiama sukti daugiau kaip iš vienos eismo juostos?

14.8. Ar gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas važiavimo greitis yra didesnis už 50 km/h?

14.9. Ar įrengtas jutiklinis šviesoforų valdymas?

14.10. Ar į dešinę ketinantis sukti vairuotojas, sustojęs prieš STOP liniją, blogai mato pėsčiuosius ir transporto priemones, kurių judėjimo kryptį jis kirs, ir kliudys pagal žalią signalą skersine kryptimi judantiems pėstiesiems ir transportui (matomumas vertinamas pagal STR 2.06.04:2014 79 punkto nuostatas)?

15.         Sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimai:

15.1. Ar papildomą šviesoforo sekciją su žalia rodykle dešiniajam posūkiui galima įrengti be naujos eismo juostos?

15.2. Ar papildoma šviesoforo sekcija su žalia rodykle dešiniajam posūkiui lemia geresnį pralaidumą sankryžoje palyginti su situacija be papildomos šviesoforo sekcijos su žalia rodykle posūkiui į dešinę?

16.         Jeigu bent į vieną eismo saugos kriterijų klausimą yra atsakoma teigiamai „Taip“, tuomet formuluojama neigiama išvada dėl lentelės įrengimo. Tada pagal sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijus įvertinama, ar būtų tikslinga įrengti šviesoforo sekciją su žalia rodykle posūkiui į dešinę (jeigu tokios sekcijos ar atskiro šviesoforo analizuojamoje sankryžoje nėra) ir teikiama su tuo susijusi rekomendacija.

17.         Jeigu į visus eismo saugos kriterijų klausimus yra atsakoma neigiamai „Ne“, toliau lentelės įrengimas vertinamas pagal sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijus.

18.         Jeigu į pirmą sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimą yra atsakoma neigiamai „Ne“, tuomet vertinimas toliau nebetęsiamas ir formuluojama teigiama išvada dėl lentelės panaudojimo.

19.         Jeigu į pirmą sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimą yra atsakoma teigiamai „Taip“, tuomet vertinimas tęsiamas pagal antrą sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimą.

20.         Jeigu į antrą sankryžos pralaidumo vertinimo kriterijų klausimą yra atsakoma teigiamai „Taip“, tuomet formuluojama neigiama išvada dėl lentelės įrengimo ir rekomenduojama įrengti papildomą šviesoforo sekciją su žalia rodykle dešiniajam posūkiui.

21.         Jeigu į antrą sankryžos pralaidumo kriterijų klausimą yra atsakoma neigiamai „Ne“, tuomet formuluojama teigiama išvada dėl lentelės panaudojimo.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMO IR REIKALINGŲ DUOMENŲ VERTINIMUI ATLIKTI PATEIKIMAS

 

22.         Kelio savininkas (valdytojas) arba jo įgaliotas asmuo, pakabinęs lentelę arba ketinantis ją pakabinti, el. paštu info@tka.lt arba tiesiogiai kreipiasi į VšĮ Transporto kompetencijų agentūrą su prašymu (Metodikos 5 priedas) ir pateikia šiuos duomenis:

22.1.      sankryžos vaizdinė medžiaga: eismo juostų ir šviesoforų nuotraukos esamoje situacijoje iš visų sankryžos pusių;

22.2.      sankryžos schema ir šviesoforų veikimo programos fazių diagrama. Turi būti pateikta eismo srautų duomenų rinkimo metu dirbančios šviesoforų veikimo programos fazių diagrama. Duomenų pateikimo pavyzdys pateiktas Metodikos 6 priede.

22.3.      Eismo srautų duomenys (atskirai lengvųjų automobilių, sunkiasvorių automobilių įskaitant viešąjį transportą, pėsčiųjų ir dviračių eismo intensyvumas per valandą). Eismo srautų duomenys turi būti renkami intensyviausio paros eismo metu bet kurią savaitės dieną nuo pirmadienio iki ketvirtadienio. Rekomenduojama pateikti duomenis ne senesnius kaip 2020 m. sausio 2 d. Duomenų pateikimo pavyzdys pateikiamas Metodikos 7 priede.

23.         Jeigu prašymą ir Metodikos 22.1–22.3 papunkčiuose nurodytus duomenis teikia kelio savininko įgaliotas asmuo, pridedamas ir atstovavimą patvirtinantis dokumentas.

24.         Jeigu pateikta netiksli ir (ar) ne visa reikalinga informacija pagal Metodikos 22 ir 23  punktus, VšĮ Transporto kompetencijų agentūra raštu per 10 darbo dienų paprašo ne vėliau kaip per 1 mėnesį pateikti visą reikalingą informaciją.

25.         Gavus visą reikalingą informaciją pagal Metodikos 22 ir 23 punktus vienos sankryžos saugumas ir pralaidumas lentelei įrengti įvertinamas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo visų reikalingų duomenų gavimo dienos.

26.         Laikoma, kad sprendimas įrengti prie šviesoforo raudono signalo lentelę su žalia rodykle yra nesuderintas (jeigu lentelė pakabinta, ji turi būti pašalinta):

26.1.      Kai VšĮ Transporto kompetencijų agentūra pateikia neigiamą išvadą.

26.2.      Kai Metodikos 24 punkto nustatyta tvarka nepateikiami reikalingi duomenys.

 

 

_____________