ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL APLINKOSAUGINIO ŠVIETIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO KONKURSO NUOSTATŲ IR SUTARTIES FORMOS PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 25 d. Nr. A-323
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 5 punktais, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 6 d. sprendimu Nr. T–202 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 6 d. sprendimu Nr. T–204 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės pelno nesiekiančių juridinių asmenų projektų ir (ar) programų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir siekdamas užtikrinti efektyvų Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą bei finansinės atskaitomybės teisingumą:
1. T v i r t i n u pridedamus:
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. vasario 25 d. įsakymu
Nr. A-323
APLINKOSAUGINIO ŠVIETIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Aplinkosauginio švietimo projektų finansavimo konkurso (toliau – konkursas) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja aplinkosauginio švietimo projektų (toliau – projektas) finansavimo konkurso organizavimo tvarką, tikslus bei principus, reikalavimus projektų paraiškoms, projektų paraiškų teikimo ir jų vertinimo tvarką, Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką, projektų įgyvendinimo kontrolę bei atsakomybės ir ginčų sprendimo tvarką.
2. Lėšos konkursui numatomos savivaldybės biudžete ir priklauso nuo einamųjų metų savivaldybės biudžeto galimybių.
3. Projektų paraiškas (toliau – paraiška) konkursui gali teikti aplinkos apsaugos, švietimo veiklą vykdantys pelno nesiekiantys juridiniai asmenys (toliau – paraiškos teikėjas), įregistruoti ir veiklą vykdantys Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje, išskyrus savivaldybės biudžetines įstaigas. Savivaldybės biudžetinės įstaigos gali būti projekto partnerės.
4. Konkursą organizuoja Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo poskyris (toliau – Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo poskyris).
7. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama bent viena paraiška. Projektų įgyvendinimo terminas – nuo Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo aplinkosauginio švietimo projektui įgyvendinti sutarties (toliau – sutartis) įsigaliojimo dienos iki sutartyje numatytos projekto vykdymo termino pabaigos dienos, pagrįstos pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.
8. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
8.1. paraiška – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, paraiškos teikėjo teikiamas Savivaldybės administracijai siekiant gauti finansavimą projektui įgyvendinti;
8.2. paraiškos teikėjas – paraišką teikiantis pelno nesiekiantis juridinis asmuo, siekiantis gauti finansavimą projektui įgyvendinti;
8.3. projektas – tikslinė juridinio asmens veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
8.4. projekto vykdytojas – juridinis asmuo, atsakingas už savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą, paraiškos teikėjas, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija dėl projekto finansavimo;
8.5. projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlis (finansinis, dalykinis ir pan.) – tai lėšų suma ar lėšų suma įvertintas nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos, prekės ar paslaugos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo;
8.6. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo projektui įgyvendinti sutartis – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis sutartis (toliau – sutartis), sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo;
9. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
II SKYRIUS
KONKURSO TIKSLAI IR FINANSAVIMO PRINCIPAI
10. Konkurso tikslai:
10.1. didinti gyventojų sąmoningumą, informuotumą, kūrybiškumą ir iniciatyvumą, tobulinti kompetencijas aplinkos apsaugos srityje, suteikti gyventojams žinių ir padėti ugdytis praktinės veiklos įgūdžius gyvenamajai aplinkai pažinti ir saugoti, ugdyti aktyvią, pilietišką, ekologiškai mąstančią visuomenę;
10.2. skatinti Šiaulių miesto bendruomenes aktyviai domėtis ir rūpintis aplinkos kokybe, kurti sveiką aplinką, ugdyti gyventojų bendruomeniškumą;
10.3. keisti ir ugdyti šiuolaikinės vartotojiškos visuomenės mąstymą ir vartojimo kultūrą, požiūrį į aplinkosaugą, aplinkos apsaugos naudą ir plėtrą, skatinti aplinkai palankų gyvenimo būdą,
10.4. ugdyti vaikų, jaunimo ir kitų amžiaus grupių asmenų ekologinę savimonę, kurti bei plėtoti žaliąsias edukacines erdves ir sveiką aplinką mieste;
10.5. keisti gyventojų vartotojiškas nuostatas padedant jiems ugdytis aplinkai draugiškas vertybines nuostatas ir motyvaciją demokratiškai ir atsakingai veikti, prisidėti prie darnios plėtros siekių įgyvendinimo, skatinti visuomenę nelikti abejinga gamtai, kraštovaizdžiui ir biologinei įvairovei daromai žalai, rūpintis ir tvarkyti gamtos vertybes ir paveldą, susipažinti patiems ir supažindinti su jais miesto svečius;
10.7. bendradarbiauti su Lietuvos ir kitų šalių aplinkosauginėmis organizacijomis, įstaigomis, susigiminiavusiais miestais, plėtoti tarptautinius ryšius ir perimti geriausią patirtį;
12. Savivaldybės finansuojama dalis negali būti didesnė kaip 90 procentų projektui skiriamų lėšų. Projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų viso projekto poreikio (veiklų išlaidų). Lėšų dalį, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti paraiškos teikėjas savo arba rėmėjų (partnerių) indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas. Prisidėjimas ir (ar) indėlis, teikiamas natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako paraiškos teikėjas).
III SKYRIUS
KONKURSO PASKELBIMAS IR PROJEKTO PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA
14. Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo poskyrio atsakingas darbuotojas (toliau – Administratorius) informaciją apie konkursą skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainė). Skelbime nurodoma:
15. Projekto paraiška turi būti pateikta ir užregistruota iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Po nustatyto termino pateiktos projektų paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos. Administratorius apie pavėluotai pateiktą ir nevertintiną paraišką per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos pateikimo konkursui dienos raštu ar el. paštu informuoja paraiškos teikėją.
16. Juridinis asmuo negali dalyvauti konkurse ir teikti paraišką, jeigu yra bent viena iš šių aplinkybių:
16.4. Juridinis asmuo, ankstesniais metais naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas projektui įgyvendinti, buvo neįvykdęs sutarties ar netinkamai ją įvykdęs ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) sutarties pažeidimas, o nuo atitinkamo pažeidimo nustatymo dienos nepraėjo 2 metai;
16.5. Juridinis asmuo, prašydamas valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;
16.6. Juridinis asmuo teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikęs praėjusių dvejų metų finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos VĮ Registrų centrui ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
16.7. tam pačiam projektui lėšos per kalendorinius metus skirtos iš kitų savivaldybės biudžeto lėšų finansuojamų konkursų. Nustačius, kad tas pats projektas finansuojamas iš kitų Savivaldybės administracijos skelbtų konkursų, antrą kartą skirtas finansavimas (kaip neteisėtas) grąžinamas Savivaldybės administracijai per 20 darbo dienų.
17. Paraiškos teikėjas vienam konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.
18. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir paraiškos teikėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, jos negalima taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų paraiškos teikėjo iniciatyva.
19. Paraiškos teikėjas, rengdamas paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais, kurias teikia konkurso Administratorius telefonu ar elektroniniu paštu. Informacija teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo ir registravimo darbo dienos pabaigos.
20. Paraiška su priedais teikiama lietuvių kalba:
21. Paraiškoje nurodoma:
21.3. projekto aprašymas (esamos padėties aprašymas, projekto tikslas, uždaviniai, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, darbuotojai ir savanoriai, jų skaičius, laukiami rezultatai ir nauda tikslinei grupei įgyvendinus projektą, projekto įgyvendinimo laikotarpis);
21.6. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, vieta, aprašymas (veiklos metodai, planuojamas dalyvių / savanorių skaičius, kokybiniai ir kiekybiniai rezultatai);
21.7. projekto finansavimas (visas projekto biudžetas, projekto vykdytojo, partnerių, rėmėjų indėlis, detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata);
22. Projekto paraiška teikiama pagal nustatytą formą (1 priedas), atsižvelgiant į konkurso sąlygose numatytus paraiškų priėmimo terminus. Paraiškos forma skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
23. Kartu su paraiška pateikiama:
23.1. VĮ Registrų centro išduota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro išplėstinio išrašo kopija arba VĮ Registrų centro išduota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro elektroninio sertifikuoto išrašo kopija;
23.2. visų bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijos, jei projektas vykdomas su partneriais;
23.3. jei paraiškos teikėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti paraiškos teikėjo vardu, originalas;
23.4. paraiškos teikėjo vadovo ar įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašyta laisvos formos pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 16 punkte;
23.5. jei suteiktas partnerių, rėmėjų indėlis, privaloma pateikti indėlį pagrindžiančio dokumento kopiją pagal Nuostatų 12 punktą;
23.6. jei partneriai, rėmėjai ketina suteikti indėlį gali būti pateikta preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas (neprivaloma);
24. Paraiška turi būti pasirašyta paraiškos teikėjo vadovo arba įgalioto asmens, turinčio teisę veikti paraiškos teikėjo vadovo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas bei patvirtinta antspaudu, jei paraiškos teikėjas antspaudą privalo turėti.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA
26. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, paraiškų vertinimas vykdomas, taikant dviejų pakopų vertinimą: paraiškos administracinės atitikties vertinimą ir kokybinį vertinimą.
27. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka Administratorius, užpildydamas paraiškos administracinės atitikties vertinimo formą (2 priedas), ir per 5 darbo dienas nuo nustatytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:
27.4. paraiškos teikėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš savivaldybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo tikslingai;
27.6. prie paraiškos pateikti visi prašomi dokumentai pagal konkurso nuostatų reikalavimus. Jeigu su paraiška nepateikti visi konkurso skelbime nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba paraiška pateikta nesilaikant konkurso nuostatuose nustatytų administracinių reikalavimų ir yra galimybė pašalinti trūkumus, konkurso administratorius paraiškoje nurodytu projekto paraiškos teikėjo elektroninio pašto adresu apie tai vieną kartą informuoja paraiškos teikėją, nustatydamas ne ilgesnį nei 3 darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Paraiškos, neatitinkančios konkurso nuostatuose nustatytų formalių reikalavimų, atmetamos ir neteikiamos kokybiniam vertinimui.
28. Paraiškų kokybinį vertinimą vykdo projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – komisija), sudaryta Administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka Administratorius.
29. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo paskutinės Konkursui paraiškos administracinės atitikties įvertinimo dienos paraiškoje nurodytu el. paštu išsiunčia pranešimą paraiškos teikėjams, kurių paraiškos pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą yra atmetamos, jei buvo įvertintos neigiamai, nurodydamas tokio neigiamo vertinimo priežastis:
29.2. paraišką pateikė paraiškos teikėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę pagal Nuostatų 3 punkto reikalavimus;
29.3. paraiškos teikėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų, patikslinimų pagal Nuostatų 28 punkto reikalavimus;
30. Komisijos sekretorius per 15 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos pateikia paraiškas, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, komisijai kokybiniam vertinimui.
31. Jeigu projekto paraiškos kokybinio vertinimo metu kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos narys apie tai informuoja komisijos pirmininką. Tokiu atveju komisijos sekretorius, komisijos pirmininko pavedimu, privalo paraiškoje nurodytu el. paštu paprašyti paraiškos teikėjo paaiškinti ar patikslinti pateiktą paraišką per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.
32. Komisija paraiškas įvertina pagal Nuostatų 3 priede (projekto paraiškos vertinimo anketoje) aiškiai apibrėžtus vertinimo kriterijus ir jų vertinimo balų skalę, bei einamųjų metų prioritetą (-us).
33. Komisija ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo projektų paraiškų perdavimo komisijos nariams dienos raštu įvertina projektus.
35. Jei dalis projekto išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo projekto veikloms įgyvendinti arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, Komisija gali siūlyti sumažinti projekto išlaidas, išbraukdami netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažindami prašomų išlaidų sumą.
36. Galimybę būti finansuojami turi projektai, kurie surinko daugiausia komisijos vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau kaip 60 balų, nefinansuojami. Projektai, surinkę 60 ir daugiau balų, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio projektui buvo paskirtas finansavimas, nesudarė sutarties per konkurso nuostatuose numatytą terminą, atsisakė dalies lėšų ar nutraukus sutartį grąžino nepanaudotas lėšas.
37. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai (surenka tiek pat balų), pirmenybė teikiama projektui, kuriam įgyvendinti prašoma mažesnė finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų dalis.
38. Komisija, vadovaudamasi Nuostatų reikalavimais, komisijos veiklos nuostatais ir vertinimo kriterijais, nurodytais projekto vertinimo anketoje (3 priedas), siūlo projektams skirti lėšas ar neskirti lėšų, nurodant atmetimo motyvus.
39. Jeigu projektui skiriama mažesnė lėšų suma nei prašoma projekto paraiškoje, pareiškėjas turi teisę sumažinti projekto įgyvendinimo darbų apimtį, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio:
39.1. prieš sudarant sutartį, komisijos sekretorius el. paštu informuoja paraiškos teikėją apie jam skirtų lėšų dydį ir nurodo per 3 darbo dienas patikslinti projekto išlaidų sąmatą ir projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą (4 priedas);
39.2. pareiškėjas ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo pranešimo, nurodyto 39.1. papunktyje gavimo, turi patikslinti sąmatą bei projekto veiklų įgyvendinimo planą, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, patvirtinti, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintus sąmatą ir projekto įgyvendinimo planą (4 priedas) pateikti komisijos sekretoriui;
39.3. Komisijos sekretorius, gavęs paraiškos teikėjų patikslintus dokumentus, ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo patikslintų paraiškų iš komisijos sekretoriaus gavimo dienos;
39.4. Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po patikslintų paraiškų įvertinimo, posėdyje įvertina paraiškos teikėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria paraiškos teikėjų suplanuotoms lėšoms bei jų veikloms pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;
40. Tarp posėdžių einamieji, skubūs klausimai ar dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos narių nuomonė ir sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų komisijos narių apklausos el. paštu, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, rezultatais, juos įforminant el. posėdžio protokolu.
41. Komisijos nariai, išanalizavę ir įvertinę visas paraiškas, teikia protokolu rekomendaciją Savivaldybės administracijos direktoriui dėl dalinai finansuojamų projektų sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam projektui vykdyti.
42. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos rekomendaciją, per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl finansuojamų projektų sąrašo ir kiekvienam projektui skiriamų lėšų rengia Administratorius.
43. Informacija apie Konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Informaciniame pranešime skelbiama juridinių asmenų pavadinimai, projektų pavadinimai, surinkti balai bei skiriamos lėšos. Informaciją skelbia Administratorius.
V SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
44. Savivaldybės administracija, atstovaujama Administracijos direktoriaus su paraiškos teikėju per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos kvietimo sudaryti sutartį, pasirašo sutartį projektui įgyvendinti. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą, laikoma, kad pareiškėjas atsisakė sudaryti sutartį ir finansavimas nebeskiriamas.
45. Paraiškos teikėjui nesudarius sutarties per Nuostatų 44 punkte numatytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, komisijos siūlymu ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu lėšos eilės tvarka gali būti skiriamos projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Prieš priimdama tokį sprendimą, komisija gali paprašyti paraiškos teikėjo iš rezervinių projektų sąrašo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus.
46. Jei rezerviniame sąraše projektų nėra, o konkursui skirtų Savivaldybės biudžeto lėšų lieka, gali būti skelbiamas naujas konkursas.
47. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo sutarties pasirašymo dienos iki sutartyje numatytos dienos ir pagrįstos pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis.
48. Tikslinės savivaldybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
49. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
49.1. projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, gėlėms, suvenyrams, mokomosioms priemonėms: literatūrai, vaizdo/garso medžiagai, kitoms prekėms, išskyrus maisto prekes ir gėrimus, reikalingoms suplanuotiems renginiams organizuoti), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą;
49.2. paslaugų (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, banko, pašto, ryšio, ir kitų atlygintinų paslaugų, išskyrus maitinimo paslaugas) išlaidoms;
49.3. apmokėjimui pagal autorines, paslaugų teikimo ir kt. sutartis (įskaitant mokesčius) (ekspertų ir lektorių įkainiai už paskaitos 1 akademinę valandą: habilituotas daktaras, profesorius – ne daugiau kaip 40 Eur už val.; daktaras, docentas – ne daugiau kaip 30 Eur už val.; lektorius – ne daugiau kaip 20 Eur už val.; valandinis įkainis nurodytas įskaitant visus mokamus mokesčius);
51. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad perkant prekes ar paslaugas biudžeto lėšomis būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatytos tvarkos, tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų.
52. Projektų vykdytojai savivaldybės biudžeto lėšų negali naudoti veikloms, kurios:
52.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;
53. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad perkant prekes ar paslaugas biudžeto lėšomis būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatytos tvarkos, tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų.
54. Projekto vykdytojas privalo informuoti Savivaldybės administraciją apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybės administracija sustabdo lėšų pervedimą projekto įgyvendinimui. Projekto vykdytojui pašalinus pranešime nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus Savivaldybės administracijai, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.
55. Lėšas projekto vykdytojui Savivaldybės administracija perveda pagal pasirašytą sutartį ir jos priedus.
56. Projekto vykdytojas skirtas lėšas gali naudoti tik sutartyje nurodytoms projekto veikloms įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.
VI SKYRIUS
KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
59. Projekto vykdytojas privalo:
59.2. jei keičiama veiklos data ir vieta, ne vėliau nei prieš 3 darbo dienas raštu informuoti Administratorių dėl projekto veiklų įgyvendinimo plano patikslinimo;
59.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o baigiantis metams – iki einamųjų metų gruodžio 15 dienos, Savivaldybės administracijai pateikti atitinkamai ketvirtines, metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Savivaldybės administracijos pateiktas formas, įskaitant ir išlaidas pateisinančių dokumentų kopijas;
59.4. ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 dienos grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas Savivaldybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į sutartyje nurodytą Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą;
59.5. per mėnesį po projekto įvykdymo pateikti Administratoriui projekto įgyvendinimo ataskaitą, bet ne vėliau nei iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Prie projekto veiklos įgyvendinimo ataskaitos turi būti pridėta turima rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga, susijusi su projekto įgyvendinimu;
59.6. Savivaldybės administracijai paprašius, privalo pateikti visą prašomą informaciją, susijusią su projekto vykdymu ir (ar) lėšų, skirtų projektui, panaudojimu, įskaitant pirminius apskaitos dokumentus ar jų kopijas ir prisidėjimą įrodančius dokumentus. Nepateikus prašomos informacijos ir (ar) dokumentų projekto vykdytojas praranda teisę dalyvauti Savivaldybės organizuojamuose konkursuose pagal Nuostatų 16.4 p. nuostatas.
59.7. informuoti Projekto dalyvį, kad Projekto įgyvendinimo metu gali būti fotografuojama, filmuojama, kad dalyvis gali būti matomas nuotraukose ar vaizdo įrašuose ir šios nuotraukos ar vaizdo įrašai gali būti viešai prieinamuose socialiniuose tinkluose ar medijos priemonėse;
59.8. Projekto vykdytojas privalo informuoti Projekto dalyvį, kokiu tikslu yra renkami ir tvarkomi jo asmens duomenys, užtikrinti Projekto dalyvio teisę susipažinti su Projekto vykdytojo saugomais jo asmens duomenimis ir tvarkyti duomenis vadovaudamasis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais;
59.9. užtikrinti, kad įgyvendinant Projektą asmens duomenys būtų tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų.
60. Administratorius:
60.1. paraiškos teikėjams (projektų vykdytojams, su kuriais pasirašyta sutartis) teikia visą reikiamą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu;
61. Nedelsiant sustabdomas lėšų projektui skyrimas ir sutartis su projekto vykdytoju nutraukiama, o skirtas lėšas projekto vykdytojas turi grąžinti, kai:
61.2. paaiškėja, kad Nuostatų 23.4. papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija;
62. Savivaldybės administracija taip pat turi teisę nutraukti sutartį su projekto vykdytoju, joje nustatyta tvarka, jeigu:
62.1. jam iškeliama bankroto byla arba jis likviduojamas, sustabdoma jo ūkinė veikla arba susiklosto situacija, kuri kelia pagrįstų abejonių, kad sutartiniai įsipareigojimai nebus įvykdyti tinkamai;
63. Projekto vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie projekto vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs Savivaldybės biudžeto lėšas, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
64. Nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas savivaldybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, lėšos privalo būti grąžinamos per 5 (penkias) darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta sutartyje. Negrąžintos lėšos išieškomos Savivaldybės administracijos iniciatyva Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
66. Informacija apie finansuojamus projektus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Informaciniame pranešime skelbiama juridinių asmenų pavadinimai, projekto pavadinimai, surinkti balai bei skiriamos lėšos. Informaciją skelbia Administratorius.
67. Informacija apie organizuojamus projekto renginius (pavadinimas, data, laikas, vieta) pateikiama Administratoriui el. paštu ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki organizuojamo renginio pradžios.
68. Projekto vykdytojas, gavęs dalinį finansavimą, įsipareigoja, suderinęs su Savivaldybės administracijos atsakingu skyriumi, viešinti vykdomą projektą naudodamas Savivaldybės logotipus visuose su veikla susijusiuose dokumentuose ir leidiniuose, taip pat per renginius, nurodydamas finansavimo šaltinį – Savivaldybę. Visoje teikiamoje informacijoje ir leidiniuose, neatsižvelgiant į jų formą ir pateikimo būdą, turi būti nurodoma, kad už ją atsakingas tik autorius ir kad Savivaldybė neatsako už toje medžiagoje pateiktos informacijos panaudojimą.
69. Konkursui pasibaigus projektų paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektų paraiškas ir jų įgyvendinimo ataskaitas trejus metus nuo jų gavimo dienos saugo Administratorius nustatyta tvarka, finansinės ataskaitos saugomos Apskaitos skyriuje teisės aktų nustatyta tvarka.
70. Administratoriaus paraiškų teikėjams / projekto vykdytojams el. paštu siunčiami klausimai ir prašymai, susiję su konkursu ir projekto įgyvendinimu, laikomi oficialiais.
71. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų ryšiams palaikyti duomenų (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) paraiškos teikėjo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti su jo atstovais. Ta pati nuostata taikoma ir sutarties galiojimo laikotarpiu.
72. Projekto vykdytojas turi skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie projektą, projekto vykdytojas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Savivaldybė.
73. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas / projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
74. Konkurso nuostatuose nurodyti renkami duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – identifikuoti Paraiškos teikėjus, įvertinti asmenų teisę vykdyti projektus, įvertinti Paraiškos teikėjų atitiktį reikalavimams bei teisę gauti finansavimą, Savivaldybei tvarkyti finansavimo apskaitą, tinkamai organizuoti Konkursų finansavimą, įgyvendinimą ir kontrolę. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka. Viešai skelbiama informacija pateikiama, laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatų
75. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
76. Savivaldybės administracija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.
77. Organizuojant Aplinkosauginio švietimo projektų finansavimo konkursą yra laikomasi lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) principų.
Forma patvirtinta
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. vasario 25 d.
įsakymu Nr. A-323
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO
APLINKOSAUGINIO ŠVIETIMO PROJEKTUI „____________“
ĮGYVENDINTI SUTARTIS
20__ m. __________________d. Nr. SŽ-______
Šiauliai
Šiaulių miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus____________, ir ________________________________
(vardas, pavardė) (juridinio asmens pavadinimas)
(toliau – Vykdytojas), atstovaujamas _________________________________________________,
(juridinio asmens vadovo pareigos, vardas, pavardė)
toliau vadinami šalimis, vadovaudamiesi Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus
20 _ m. ______________ d. įsakymu Nr. A-___ „Dėl _____“, sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis).
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Sutarties dalykas yra aplinkosauginio švietimo projekto „____________________“ (toliau – Projektas) vykdymo dalinis finansavimas Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis.
II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
3. Savivaldybės administracija įsipareigoja:
3.1. iš dalies finansuoti Projektą ir skirti ________ (___________________) Eur Projektui
(suma skaitmenimis ir žodžiais)
įgyvendinti pagal prie Sutarties pridėtą Sąmatą ir Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinimą (Sutarties 1 priedas), kurie yra neatskiriamos Sutarties dalys;
3.2. lėšas pervesti į Projekto vykdytojo (kodas_____________) atsiskaitomąją sąskaitą Nr.____, ______________ bankas, atsižvelgiant į Projekto vykdymo terminus;
4. Projekto vykdytojas įsipareigoja:
4.2. naudoti lėšas tik šioje Sutartyje nurodyto Projekto įgyvendinimo veiklai ir griežtai pagal nurodytą tikslinį paskirstymą – Sąmatą ir Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinimą, šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu;
4.3. pagal Lietuvos Respublikos įstatymus mokėti visus mokesčius ir rinkliavas, susijusias su gautų lėšų panaudojimu;
4.4. vadovautis Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymu sudarant sutartis su autoriais ir atlikėjais;
4.5. buhalterinę apskaitą, susijusią su Projekto įgyvendinimu, tvarkyti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;
4.6. nesuderinus su Savivaldybės administracija neperleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš Sutarties, tretiesiems asmenims, šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu;
4.7. pateikti šiuos Projekto įvykdymo ir lėšų panaudojimo dokumentus (šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu):
4.7.1. Savivaldybės administracijos Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo poskyriui už pirmą - trečią ketvirčius ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 d., o už ketvirtą ketvirtį ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d. pateikti Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 su pakeitimais) ir Priemonės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitą (Sutarties 2 priedas). Nepateikus einamųjų metų ketvirčio ataskaitų apie Projekto lėšų panaudojimą, Projekto vykdytojui nebus pervedamos lėšos kito ketvirčio priemonėms įgyvendinti. Sustabdytą lėšų mokėjimą Savivaldybės administracija atnaujina tik kitai šaliai pašalinus pažeidimus;
4.7.2. Projekto įgyvendinimo ataskaitą (Sutarties 3 priedas) ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 dienos. Prie Projekto veiklos įgyvendinimo ataskaitos turi būti pridėta turima rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga, susijusi su Projekto įgyvendinimu, Projekto vykdytojo ir (ar) Projekto rėmėjų indėlį pagrindžiančių dokumentų kopijos;
4.8. jei Projekto veiklų įgyvendinimo plane keičiama veiklos data ir vieta, ne vėliau nei prieš 5 darbo dienas iki atitinkamo pasikeitimo raštu informuoti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vyr. specialistą (toliau – Kuratorius) dėl Projekto veiklų įgyvendinimo plano patikslinimo;
4.9. sudaryti sąlygas Kuratoriui patikrinti, kaip vykdant Sutartį naudojamos Savivaldybės biudžeto lėšos, ir pateikti visus prašomus dokumentus ir duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu, Savivaldybės administracijos nustatytais terminais, būdu ir forma. Šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu;
4.10. Vykdytojui per einamąjį ketvirtį nepanaudojus lėšų ar panaudojus tik dalį jų, šios lėšos perkeliamos į kitą ketvirtį. Nepanaudotos Projektui vykdyti skirtos lėšos, po Projekto įvykdymo, grąžinamos į Savivaldybės administracijos sąskaitą ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 18 d.;
4.11. skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose, Projekto vykdytojo interneto svetainėje ar socialinių tinklų paskyrose, o tokių neturint, Savivaldybės interneto svetainėje) apie įgyvendinamą Projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie Projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie Projektą, Projekto vykdytojas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad Projektui lėšų skyrė Savivaldybė bei naudoti Šiaulių miesto savivaldybės logotipą. Viešai skelbiama informacija pateikiama, laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatų. Šio įsipareigojimo nevykdymas laikomas esminiu Sutarties pažeidimu;
4.12. Visoje teikiamoje informacijoje ir leidiniuose, neatsižvelgiant į jų formą ir pateikimo būdą, nurodyti, kad už ją atsakingas tik autorius ir kad Savivaldybė neatsako už toje medžiagoje pateiktos informacijos panaudojimą.
4.13. savo jėgomis ir lėšomis pašalinti dėl savo kaltės padarytus trūkumus, pažeidžiančius šios Sutarties sąlygas;
4.14. raštu informuoti Savivaldybės administraciją apie visus su Sutarties įgyvendinimu susijusius pakeitimus ir jų priežastis;
4.15. su Sutarties įgyvendinimu susijusius dokumentus saugoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos archyvų įstatymu;
4.16. užtikrinti, kad Projekto išlaidos būtų tiesiogiai susijusios su Projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos Projektui vykdyti, pagrįstos Projekto įgyvendinimo eiga ir Projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu;
4.17. užtikrinti, kad išlaidos būtų patirtos ir apmokėtos nuo Sutarties pasirašymo dienos iki Sutartyje numatytos dienos ir būtų pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis;
4.18. paslaugas ar prekes Projektui vykdyti įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus Valstybės bei Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nustatytu atveju paslaugas ir prekes įsigyti šio įstatymo nustatyta tvarka;
4.19. nedelsdamas raštu pranešti Savivaldybės administracijai, jei negali įvykdyti Projekto arba jei Projekto vykdymą tęsti netikslinga, ir grąžinti visas skirtas lėšas į Savivaldybės administracijos sąskaitą.
4.20. informuoti Projekto dalyvį, kad Projekto įgyvendinimo metu gali būti fotografuojama, filmuojama, kad dalyvis gali būti matomas nuotraukose ar vaizdo įrašuose ir šios nuotraukos ar vaizdo įrašai gali būti viešai prieinamuose socialiniuose tinkluose ar medijos priemonėse;
4.21. užtikrinti galimybę Savivaldybės administracijai identifikuoti Projekte dalyvaujančių asmenų priklausymą įvairioms tikslinėms grupėms. Projekto vykdytojas privalo informuoti Projekto dalyvį, kokiu tikslu yra renkami ir tvarkomi jo asmens duomenys, užtikrinti Projekto dalyvio teisę susipažinti su Projekto vykdytojo saugomais jo asmens duomenimis ir tvarkyti duomenis vadovaudamasis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais;
4.22. užtikrinti, kad įgyvendinant Projektą asmens duomenys būtų tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų.
5. Savivaldybės administracija turi teisę:
5.1. tikrinti Projekto vykdytojo pateiktų dokumentų atitiktį Projekto vykdytojo pateiktoms išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų oficialiai patvirtintoms kopijoms, kitiems su Projekto vykdymu susijusiems dokumentams ir medžiagai, įrodantiems jų turinį, įvertinti lėšų panaudojimo tikslingumą;
5.2. prašyti teikti visą informaciją apie vykdomą Projekto eigą, kitus su Projekto ir Sutarties vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą;
5.4. paaiškėjus, kad Projekto vykdytojas skirtas lėšas panaudojo ne pagal Sutarties 1 skyriuje nurodytą tikslinę paskirtį arba nesilaikydamas Sutarties sąlygų, reikalauti, kad šias lėšas Projekto vykdytojas nedelsdamas grąžintų į Sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą;
6. Projekto vykdytojas turi teisę:
6.1. perskirstyti Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinime (Sutarties 1 priedas) nurodytas lėšas tarp nurodytų išlaidų grupių (eilučių), jei lėšų skirtumas viršija 50 Eur. Norėdamas patikslinti Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinimą, Kuratoriui raštu turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti šį dokumentą ir lyginamąjį tikslinamo Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinimo projektą. Prašymą tikslinti Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinime nurodytas išlaidas pagal grupes (eilutes) galima teikti tik dėl nepatirtų išlaidų. Prašymą tikslinti pagal išlaidų grupes (eilutes) galima teikti vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 5 (penkioms) darbo dienoms iki kito ketvirčio pabaigos. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami;
6.2. jei lėšų skirtumas Priemonės biudžeto lėšų naudojimo paaiškinime (Sutarties 1 priedas) tarp nurodytų išlaidų grupių (eilučių) neviršija 50 Eur, Projekto vykdytojas lėšas gali perskirstyti savo nuožiūra vieną kartą per ketvirtį.
6.3. Praleidus Priemonės biudžetinių lėšų naudojimo paaiškinimo tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus tikslinimo tvarką, Projekto vykdytojas tikslinimų atlikti neturi teisės. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios 50 Eur, pripažįstamos netinkamomis ir jas Projekto vykdytojas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d. Negrąžinus lėšų iki nustatyto termino, jos priverstinai išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.
III. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
7. Projekto vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie Projekto vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs Savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Aplinkosauginio švietimo projektų finansavimo nuostatų ar kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
8. Savivaldybės administracijai nustačius, kad Projekto vykdytojas skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, Projekto vykdytojas privalo jas grąžinti Savivaldybės administracijai per Savivaldybės administracijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
9. Projekto vykdytojas atsako už savo teiktų rekvizitų, duomenų tikslumą ir teisingumą. Savivaldybės administracija neatsako už Sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl Sutartyje neteisingai nurodytų Projekto vykdytojo rekvizitų ir kitų duomenų. Pasikeitus šalių kontaktiniams duomenims ir (ar) rekvizitams, šalys nedelsdamos turi raštu apie tai informuoja viena kitą.
10. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, teisingumą, išsaugojimą, jų pateikimą laiku, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą Projekto vykdytojas atsako šios Sutarties ar Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
11. Sutarties šalys dėl Sutarties kylančius ginčus ar nesutarimus sprendžia konsultacijų ir derybų būdu.
IV. SUTARTIES GALIOJIMAS, NUTRAUKIMAS IR PAKEITIMAS
13. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos (Sutarties pasirašymo diena laikoma data, kai Sutartį pasirašo paskutinė šalis) ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo, bet ne vėliau, nei iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d. Pasibaigus sutarčiai lieka Sutarties šalių įsipareigojimai dėl tarpusavio atsiskaitymo.
14. Sutarties 1, 2 ir 3 priedai yra neatsiejama Sutarties dalis:
15. Sutartis gali būti papildyta, keičiama, nutraukta papildomu raštišku šalių susitarimu, kuris, patvirtintas abiejų šalių atstovų parašais ir antspaudais, yra neatskiriama Sutarties dalis.
16. Jei numatoma, kad Savivaldybės biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, Savivaldybės administracijos iniciatyva Sutartis gali būti pakeičiama iki einamųjų metų spalio 1 dienos raštu įspėjus Projekto vykdytoją apie Sutarties sąlygų pakeitimus.
17. Sutartis gali būti nutraukta:
18. Jei Projekto vykdytojas nesilaiko Sutartyje numatytų įsipareigojimų, Savivaldybės administracija turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį ne vėliau kaip prieš 10 dienų raštiškai įspėjusi Projekto vykdytoją apie Sutarties nutraukimą.
19. Jei Savivaldybės administracija nesilaiko Sutartyje numatytų įsipareigojimų, Projekto vykdytojas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį ne vėliau kaip prieš 10 dienų raštiškai įspėjęs Savivaldybės administraciją apie Sutarties nutraukimą.
20. Savivaldybės administracija turi teisę nedelsiant sustabdyti lėšų pagal šią Sutartį skyrimą ir nutraukti Sutartį su Projekto vykdytoju dėl esminių Sutarties pažeidimų įspėjusi Projekto vykdytoją prieš tris dienas ir reikalauti Projekto vykdytoją grąžinti skirtas lėšas, kai:
20.2. Projekto vykdytojas nesuderinęs su Savivaldybės administracija, perduoda Projekto įgyvendinimą kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui;
20.3. Projekto vykdytojas nepateikia Savivaldybės administracijai Sutarties 4.7. papunktyje nurodytų ataskaitų arba per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą nepašalina pateiktų ataskaitų trūkumų;
20.4. Projekto vykdytojas nesudaro sąlygų Kuratoriui susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu ir Sutarties vykdymu, kitaip trukdo atlikti Projekto vykdymo stebėseną;
20.5. paaiškėja, kad Aplinkosauginio švietimo projektų finansavimo konkurso nuostatų 24.4. papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija;
20.6. Projekto vykdytojui iškeliama bankroto byla arba jis likviduojamas, sustabdoma jo ūkinė veikla arba susiklosto situacija, kuri kelia pagrįstų abejonių, kad sutartiniai įsipareigojimai nebus įvykdyti tinkamai;
V. NENUGALIMOS JĖGOS (FORCE MAJEURE) APLINKYBĖS
21. Šalys neatsako už visišką ar dalinį savo įsipareigojimų pagal Sutartį nevykdymą, jei tai įvyksta dėl nenugalimos jėgos aplinkybių poveikio.
22. Šalys vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 patvirtintomis Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, taisyklėmis.
VI. ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
24. Vykdydamos Sutartį Šalys įsipareigoja asmens duomenų tvarkymą vykdyti teisėtai, laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą.
25. Abi Šalys yra asmens duomenų valdytojai, kurie tvarko savo darbuotojų asmens duomenis teisėto intereso ir sudarytos darbo sutarties pagrindu. Kiekviena Šalis kitos Šalies pateiktus jos darbuotojų, įgaliotų asmenų, subrangovų darbuotojų ar kitų atstovų, taip pat kitų asmenų duomenis tvarkys šios Sutarties vykdymo, teisėto intereso, siekiant pareikšti ar apsiginti nuo ieškinių ar kitų reikalavimų, o taip pat siekiant įvykdyti Šaliai taikomuose teisės aktuose numatytas teisines prievoles, tikslais bei juos atitinkančiais teisiniais pagrindais.
26. Šalys įsipareigoja įgyvendinti tinkamas organizacines ir technines priemones užtikrinančias tvarkomų asmens duomenų apsaugą. Šalys užtikrina gautų asmens duomenų apsaugą nuo neteisėtos prieigos prie jų, nuo neteisėto atskleidimo, sunaikinimo, pakeitimo nuo kitokio neteisėto asmens duomenų tvarkymo. Nurodytos priemonės turi užtikrinti iškilusią riziką atitinkantį saugumo lygį.
27. Šalys asmens duomenis saugo ne ilgiau nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai ar numato teisės aktai, jeigu juose yra nustatytas ilgesnis duomenų saugojimas. Asmens duomenys turi būti saugomi tol, kol iš sutartinių santykių gali kilti pagrįstų reikalavimų arba kiek tai reikalinga Šalių teisėtiems interesams įgyvendinti ir apsaugoti. Nebereikalingi asmens duomenys sunaikinami.
28. Gali būti tvarkomi šie Šalių vadovų, kitų darbuotojų, atsakingų asmenų ar atstovų, atstovaujančių Šalims, duomenys (I) vardas, pavardė; (II) kontaktiniai duomenys (darbo telefono numeris, darbo elektroninis paštas, darbovietės adresas; (III) užimamos pareigos; (IV) įgaliojimų (atstovavimo) duomenys, įskaitant atstovų asmens kodus, adresus; (V) Šalių vardu ir interesais vykdomas susirašinėjimas, ar kiti duomenys suformuojami Sutarties vykdymo metu.
29. Tvarkomus duomenis gali gauti: (I) Šalių darbuotojai, atsakingi už Šalių tarpusavio bendradarbiavimą ir ryšių palaikymą, taip pat vykdantys buhalterinės apskaitos, informacinių sistemų priežiūros funkcijas; (II) informacinių sistemų, kurias Šalys naudoja tarpusavio santykių valdymui, teikėjai ir prižiūrėtojai; (III) mokesčių inspekcija; (IV) bankai; (V) Šalių pasitelkiami kiti asmenys, susiję su Sutarties vykdymu.
30. Jei Šalys ketina pasinaudoti kitų tolesnių duomenų tvarkytojų paslaugomis, Šalys perduos kitai Šaliai informaciją apie tolesnį duomenų tvarkytoją. Tokiu atveju, Šalys privalo užtikrinti, kad tolesnis duomenų tvarkytojas vykdys bent tuos pačius įsipareigojimus ir įgaliojimus, kuriuos ši Sutartis nustato. Taip pat Šalys supranta, kad jos pačios atsakys už tolesnių duomenų tvarkytojų veiksmus ir neveikimą.
31. Kiekviena šalis įsipareigoja tinkamai informuoti savo darbuotojus ir kitus asmenis, kurie bus pasitelkti Sutarčiai su Šalimis vykdyti, apie jų asmens duomenų tvarkymą, vykdomą kitos Šalies šios Sutarties sudarymo ir vykdymo tikslias, pateikdama visą Reglamento 13 ar 14 straipsnyje nurodytą informaciją. Informuojančioji šalis su aukščiau nurodyta informacija privalo supažindinti pasirašytinai arba el.paštu (jei pagal elektroninio pašto adresą įmanoma identifikuoti gavėją), išsaugoti su tuo susijusią informaciją, ir kitai šaliai pareikalavus, ją nedelsiant pateikti.
VII. KITOS SĄLYGOS
33. Tinkamomis finansuoti laikomos šios Projekto išlaidos:
33.1. Projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, gėlėms, suvenyrams, mokomosioms priemonėms: literatūrai, vaizdo (ar) garso medžiagai, kitoms prekėms, išskyrus maisto prekes ir gėrimus, reikalingoms suplanuotiems renginiams organizuoti), tiesiogiai susijusioms su Projekto įgyvendinama veikla, įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą;
33.2. paslaugų (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, banko, pašto, ryšio, ir kitų atlygintinų paslaugų) išlaidoms;
35. Kuratorius, patikrinęs ir suderinęs 4.7.1. papunktyje nurodytas ataskaitas, pateikia jas Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui.
36. Projekto vykdytojas naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas projektui vykdyti, neįvykdęs Sutarties ar netinkamai ją įvykdęs ir tai buvo esminis Sutarties pažeidimas, 2 (dvejus) metus nuo pažeidimo pašalinimo ar panaikinimo praranda teisę dalyvauti Savivaldybės organizuojamuose konkursuose.
37. Sutarties šalių įsipareigojimai laikomi įvykdyti, kai Projekto vykdytojas pateikia Savivaldybės administracijai Sutarties 4.7.1 ir 4.7.2. papunkčiuose nurodytas ataskaitas ir suderina jas su Kuratoriumi, atsakingu už Sutarties sudarymą ir vykdymą. Minėtos ataskaitos yra neatsiejama Sutarties dalis.
VIII. ŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI
|
Šiaulių miesto savivaldybės administracija Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai Tel.: (8 41) 59 62 00, (8 41) 59 63 03 Faks. (8 41) 52 41 15 El. p. rastine@siauliai.lt Įmonės kodas 188771865 AB bankas „Swedbank“ Banko kodas 73000 Ats. s. LT30 7300 0100 9374 1771 |
Juridinio asmens pavadinimas Juridinio asmens adresas Tel. __________________________ Faks. _________________________ El. p. _________________________ Juridinio asmens kodas ___________ ________________________ bankas Banko kodas ____________________ Ats. s. __________________________ _________________________________ |
||
(pareigų pavadinimas) A. V.
(parašas)
_____________________________________ (vardas ir pavardė) |
(pareigų pavadinimas) A. V.
(parašas)
(vardas ir pavardė) |
|
||
(Sutarties kuratorius) |
|
Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties
1 priedas
(įstaigos, organizacijos pavadinimas, kodas)
(buveinės adresas, telefonas, el. pašto adresas)
(projekto pavadinimas)
PRIEMONĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO
PAAIŠKINIMAS
20__ m._______________ d.
Šiauliai
Eil.Nr. |
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų pavadinimas |
Suma Eur |
|
2.8.1.1.1.2. |
|
|
1. |
|
Prekių įsigijimo išlaidos (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, suvenyrams, mokomosioms priemonėms, kitoms prekėms, išskyrus maisto prekes, nealkoholinius ir alkoholinius gėrimus ar kt.) |
|
1.1. |
|
|
|
1.2. |
|
|
|
Iš viso |
|
||
2. |
|
Išlaidos paslaugoms (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, banko, pašto, ryšio ir kitų atlygintinų paslaugų, išskyrus maitinimo paslaugą) |
|
2.1. |
|
|
|
2.2. |
|
|
|
Iš viso |
|
||
3. |
|
Atlyginimas pagal sutartis (autorines, paslaugų teikimo ir kt.) |
|
3.1. |
|
|
|
3.2. |
|
|
|
Iš viso |
|
||
4. |
|
Transporto išlaidos (transporto nuomos, kelionių bilietų, kuro (ne daugiau kaip 10 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų)) |
|
4.1. |
|
|
|
4.2. |
|
|
|
Iš viso |
|
||
Bendra suma |
|
___________________________ __________________ _________________
(juridinio asmens vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
___________________________ __________________ __________________
(finansininko pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
A.V.
Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties
2 priedas
(įstaigos, organizacijos pavadinimas, kodas)
(buveinės adresas, telefonas, el. pašto adresas)
(projekto pavadinimas)
20 ___M.________KETVIRČIO
PRIEMONĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PANAUDOJIMO
ATASKAITA
20____ m._________________ d.
Šiauliai
Eil. Nr. |
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų pavadinimas |
Mokėjimo data ir pavedimo ar kasos išlaidų orderio Nr. |
Prekių, paslaugų teikėjo pavadinimas |
Išlaidas pateisinančio dokumento pavadinimas, Nr., data |
Suma Eur |
|
2.8.1.1.1.2. |
|
||||
1. |
|
Prekių įsigijimo išlaidos (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, suvenyrams, mokomosioms priemonėms, kitoms prekėms, išskyrus maisto prekes, nealkoholinius ir alkoholinius gėrimus ar kt.) |
||||
1.1. |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|||||
2. |
|
Išlaidos paslaugoms (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, banko, pašto, ryšio ir kitų atlygintinų paslaugų, išskyrus maitinimo paslaugą) |
||||
2.1. |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|||||
3. |
|
Atlyginimas pagal sutartis (autorines, paslaugų teikimo ir kt.) |
||||
3.1. |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|||||
4. |
|
Transporto išlaidos (transporto nuomos, kelionių bilietų, kuro) |
||||
4.1. |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|||||
Grąžinta nepanaudotų lėšų |
|
|||||
IŠ VISO |
|
Patvirtiname, kad:
1. 20__m. ___ ketvirčio Priemonės biudžetinių lėšų panaudojimo ataskaitoje nurodytos išlaidos panaudotos pagal paskirtį, numatytą Priemonės biudžetinių lėšų panaudojimo paaiškinime prie 20_ m. _________d. sutarties Nr. SŽ-____ nurodytoms išlaidoms padengti.
2. Išlaidų sumos atitinka išlaidas pateisinančius dokumentus.
3. Visos Savivaldybės administracijos skirtos lėšos panaudotos projekto tikslui pasiekti.
4. Šioje Priemonės biudžetinių lėšų panaudojimo ataskaitoje nurodytos išlaidos padarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių biudžeto lėšų naudojimą, nuostatomis.
___________________________ __________________ __________________
(juridinio asmens vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
___________________________ __________________ __________________
(finansininko pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
A.V.
Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties
3 priedas
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Lėšų gavėjo pavadinimas)
______________________________________________________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. pašto adresas)
( projekto pavadinimas)
_______________
(data)
Projekto įgyvendinimo laikas (nuo, iki) |
|
||
Pasiekti projekto tikslai, uždaviniai, rezultatai. |
|
||
Veiklos pavadinimas |
Data, vieta |
Kiekybiniai rezultatai |
Kokybiniai rezultatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateikiama veiklų įgyvendinimo medžiaga. |
|
||
Pateikiami projekto vykdytojo, partnerių, rėmėjų indėlį įrodantys dokumentai.
Kokie dokumentai buvo pateikti, kokią dalį projekto vertės vykdytojas, partneriai, rėmėjai padengė savomis lėšomis (procentais)? |
|
||
Pateikiami projekto viešinimą įrodantys dokumentai (laikraščio iškarpos, plakatai, skrajutės, nuorodos į internetinius puslapius ar kt.) |
|
||
Kokios veiklos neįgyvendintos dėl sumažinto finansavimo? |
|
||
Bendro pobūdžio komentarai ar pasiūlymai |
|
Tvirtinu, kad visa nurodyta informacija yra išsami ir teisinga.
|
_________________________ _____________________ _________________________
(juridinio asmens vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________ _____________________ _________________________
(projekto vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)