IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRITARIMO IGNALINOS R. DIDŽIASALIO „RYTO“ GIMNAZIJOS 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR IGNALINOS R. DIDŽIASALIO „RYTO“ GIMNAZIJOS 2022 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO
2023 m. gegužės 25 d. Nr. T-107
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 4, 12, 16, 20, 27, 29, 57 straipsnių ir trečiojo1 skirsnio pavadinimo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 105 straipsniu įstatymo 10 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 2 punktu (redakcija, galiojusi iki 2023 m. sausio 1 d.), Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu, Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo patvirtinimo“, atsižvelgdama į Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos 2023-05-04 raštą Nr. S-188 „Dėl 2022 metų veiklos ataskaitos“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Patvirtinti Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos 2022 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).
3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.
PRITARTA
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-107
IGNALINOS R. DIDŽIASALIO „RYTO“ GIMNAZIJOS 2022 METŲ VEIKLOS
ATASKAITA
I SKYRIUS
VADOVO ŽODIS
2021–2022 mokslo metais Didžiasalio „Ryto“ gimnazija dirbo su Naujojo Daugėliškio ir Dūkšto skyriais. Nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. pagal Vyriausybės nutarimą, neleidžiantį sudarinėti jungtinių klasių 5–10 klasių koncentre, Naujojo Daugėliškio skyriuje liko jungtinė ikimokyklinio ugdymo grupė ir 10 klasė, Dūkšto skyriuje – jungtinė 2, 4 klasė, priešmokyklinė ir jungtinė ikimokyklinio ugdymo grupė. Be to, nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. prie gimnazijos prijungtas „Šaltinėlio“ mokyklos Didžiasalio skyrius, kuriame ikimokyklinio ugdymo ir jungtinėje priešmokyklinėje ugdymo grupėse ugdomi 26 vaikai. Bendradarbiavimas su visais skyriais vyko sklandžiai ir produktyviai. Tačiau pandemijos ir nuotolinio mokymo pasekmės jautėsi. Akivaizdu, kad nuotolinis mokymas daugeliui paliko spragų, ypač menkesnės motyvacijos mokiniams, todėl reikėjo skirti papildomų valandų atsilikimui įveikti.
2021–2022 m. m. rugsėjo 1 d. mokslo metus su skyriais pradėjo 261 mokinys. Per mokslo metus iš bazinės mokyklos išvyko 2, atvyko 3 mokiniai. Į Naujojo Daugėliškio skyrių atvyko 2, išvyko 6 mokiniai, į Dūkšto skyrių atvyko 7, išvyko 1. Mokslo metus baigė 266 mokiniai.
2022 m. gimnaziją baigė 8 abiturientai, jie išlaikė visus pasirinktus brandos egzaminus. 2 įstojo į aukštąsias mokyklas.
Pagrindinio ugdymo programą su skyriais baigė 24 mokiniai. 12 iš jų tęsia mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą mūsų gimnazijoje.
Pandemija išmokė dalyvauti įvairiuose konkursuose nuotoliniu būdu. Bet ir jai pasibaigus mūsų mokiniai yra nuolatiniai visų dalykų rajoninių olimpiadų bei konkursų dalyviai ir prizininkai. Gausiai dalyvaujama regiono ir respublikos jaunųjų filologų, kraštotyrininkų, pilietiškumo ugdymo, krašto pažinimo, lietuvių liaudies kūrybos atlikėjų konkursuose, kuriuose skiriamas itin didelis dėmesys krašto etnokultūros, tarmės išlaikymui. Sukaupta medžiaga apie kraštą ir jo žmones svariai papildo gimnazijos muziejaus fondus. Gimnazijos mokiniai ir mokytojai pagal galimybes vykdė ar dalyvavo kultūriniuose projektuose „Tarmių lobynai“, Lietuvos mokinių kultūros pažinimo ir naudojimo įpročius stiprinančioje programoje „Kultūros pasas“, pilietiškumo ugdymo projektuose „Lietuvos kovų už laisvę ir netekčių istorija“, „Šeimos istorija – mano istorija“, „Mūsų kalbinis kultūrinis kraštovaizdis“, „Tautos dvasios beieškant“, „Praeities stiprybė – dabarčiai“, „Drąsinkime ateitį“ (akcijos „Konstitucijos egzaminas“, „Atmintis gyva, nes liudija“), „Solidarumo bėgimas“, pilietinėse iniciatyvose „Atminties kelias“, „Tolerancijos medis“ „Mes rūšiuojam“. Dvejus metus dirbome su NŠA projektu Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas. Į projekto veiklas įsitraukė ne tik mokiniai, dalykų mokytojai, bet ir mokinių tėvai. Įgyvendinant projektą, iš dalies pavyko pagerinti šeštokų pasiekimus. Dūkšto skyrius nuo 2019 m. iki 2022 m. sėkmingai vykdė tarptautinį mokyklų mainų partnerysčių projektą „Erasmus+“ „EVERY DROB COUNTS“.
Aktyviai vedamos pamokos netradicinėse erdvėse, išradingai švenčiamos valstybei svarbios sukaktys. Suaktyvėjo ugdymas karjerai, per pastaruosius metus įvyko daug informatyvių ir prasmingų susitikimų su įvairių profesijų atstovais. Toliau sėkmingai vyksta gamtosauginė veikla, gimnazijos komanda kasmet dalyvauja Žaliojoje olimpiadoje, įvairiuose jaunųjų biologų konkursuose, vyksta Žemės dienos minėjimai, miško švarinimo, miškasodžio, inkilų kėlimo talkos. Aktyvi gimnazijos sportinė veikla, ypač pasižymi mergaičių futbolas. Daug mokinių pritraukia įdomios, pilietiškumą ugdančios Jaunojo pasieniečio būrelio veiklos. Suaktyvėjo mokinių tarybos veikla.
Toliau skyrėme dėmesį ugdymo aplinkai, edukacinių erdvių tobulinimui, mokinių saugumui užtikrinti: optimizuotos ir atnaujintos patalpos, parėmus Tautos fondui duris atvėrė sensorinis kambarys, padedantis pailsėti, susikaupti ir nusiraminti pirmiausia specialiųjų poreikių mokiniams. Siekiant užtikrinti kiek galima didesnį mokinių saugumą, gimnazijoje ir aplink pastatą įrengtos vaizdo kameros.
Pasibaigus pandemijos suvaržymams, po dvejų metų pertraukos į gimnaziją grįžo tradicinė vakaronė. 2022 metais jos tema buvo „Mes – pasienio vaikai“, vakaronėje dalyvavo ir varžėsi tarpusavyje visų rajono mokyklų Jaunojo pasieniečio būrelių komandos. Nuolat bendradarbiaujame su VšĮ „Meno bangos“, gimnazijoje lankosi rašytojai, vertėjai, meno žmonės. Glaudūs ryšiai ir bendri renginiai sieja su Didžiasalio gyvenvietės biblioteka, Ignalinos krašto muziejumi.
Didžiausi iššūkiai tebelieka tie patys: mažėjantis mokinių skaičius, didėjantis socialiai remtinų bei specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių procentas. Pandemijos apribojimų sutrikdytą tiesioginį bendravimą su mokinių tėvais, susilpnėjusius bendruomenės tarpusavio ryšius pamažu bandome atkurti. Didžiulį nerimą kelia Vyriausybės numatomas privalomo mokinių skaičiaus klasėse didinimas: tai tiesiog kaimo mokyklų naikinimas, visiškai neatsižvelgiant į Lietuvos pakraščių specifiką.
II SKYRIUS
VEIKLOS TIKSLAI IR JŲ ĮGYVENDINIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
VEIKLOS TIKSLAI
2022 metais buvo įgyvendinami Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos 2020–2022 metų strateginiame plane ir 2021–2022 m. m. veiklos plane numatyti tikslai ir uždaviniai:
1. Ugdymo(si) kokybės tobulinimas, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos:
1.1 . Gerinti pamokos kokybę.
Mokytojų tarybos posėdžiuose buvo aptarti aktualūs ugdymo kokybės klausimai, UTA aktualijos, taikomų metodų veiksmingumas, dalykų integracija, edukaciniai projektai.
Metodinės grupės pateikė siūlymus, metodinė taryba parengė rekomendacijas dėl pamokos struktūros tobulinimo ir mokymo metodų taikymo. Aptarė STEAM pamokų ir pamokų, į kurias integruotas kultūrinis ugdymas, specifiką.
Visus metus mokytojai dalyvavo seminaruose: „Aktyvi ir mokytis motyvuojanti pamoka“, „Nuo vertinimo iki įsivertinimo: kaip ugdymo procesą paversti efektyvesniu“, „Mokytojų kompetencijų tobulinimas gilinant mokymosi bendradarbiaujant strategijos suvokimą ir praktinį taikymą“, „Bendravimas, suprantamas visiems“, „Kūrybinių įgūdžių ir kritinio mąstymo lavinimas pamokose“, „Ugdymo metodai, skatinantys socialinę ir emocinę asmenybės brandą. Įsivertinimo vaidmuo“, „Pamokų planavimas ir organizavimas naudojant skaitmenines priemones“, „Kaip svarbu padėti vaikams, ką gali padaryti tėvai, kad vaikams padėtų susivokti, kas ir kodėl svarbu, kad būtų mokyklos partneriais ir pagalbininkais“, „Misija – sąmoningas vaikas“, „Specialiojo ugdymo aktualijos istorijos ir geografijos dalykų ugdyme“, „Socialinio emocinio intelekto lavinimas bendrojo ugdymo įstaigoje“, „Netradiciniai skaitymo ir rašymo mokymo būdai“, „Matematikos treniruotės“, „Matematika: kaip kurti integruotas pamokas?“, „Pozicinė skaitmens reikšmė: nuo aritmetikos iki algebros“, „Švietimo aktualijos 2022“. 19 pedagogų per 2022 metus dalyvavo 40 val. kvalifikacijos tobulinimo programose. Mokytojai aktyviai dalyvavo mokymuose nuotoliniu ir kontaktiniu būdu, daug bendradarbiavo, dalijosi patirtimi su kolegomis, seminarų metu įgytas žinias sėkmingai pritaikė savo darbe.
Gruodžio mėnesį buvo atestuota pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja ir įgijo pradinio ugdymo mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją.
Mokiniams buvo teikiamos konsultacijos, skirtos mokinių mokymosi praradimams kompensuoti ir pagalbai teikti. 2021–2022 m. m. bazinėje mokykloje vyko 26 lietuvių kalbos konsultacijos (ukrainiečiams), Dūkšto skyriuje 41 lietuvių kalbos konsultacija (ukrainiečiams), o prasidėjus 2022–2023 mokslo metams iki gruodžio 31 d. bazinėje mokykloje vyko 284 fizikos, chemijos matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros, istorijos, rusų kalbos, anglų kalbos konsultacijos.
1.2. Siekti asmeninės mokinių pažangos.
Gimnazijos pedagogai pagalbą teikė tiek turintiems mokymosi sunkumų, mokymosi motyvacijos stokojantiems mokiniams, tiek gabiems mokiniams. Mokytojai nuolat bendradarbiavo, informuodavo klasių vadovus apie mokinių ugdymo(si) pokyčius, situaciją, koordinavo direktoriaus pavaduotojų ugdymui veiklą, pagalbą teikė socialiniai pedagogai, specialieji pedagogai, psichologai, mokytojo padėjėjai.
Vaiko gerovės komisijoje buvo svarstomi pagalbos mokiniui būdai, individualūs ugdymo planai, priimti nutarimai dėl rizikos grupės mokinių, mokinių specialiųjų poreikių vertinimo, pagalbos iš užsienio atvykusiems ar mokymosi sunkumų turintiems mokiniams.
2022-06-21 Mokytojų tarybos posėdyje buvo analizuojami nuotolinio mokymosi rezultatai, patirtys, teikti pasiūlymai dėl mokymosi pagalbos teikimo.
2021–2022 m. m. žymiai sumažėjo mokinių, kurie metus užbaigė su nepatenkinamais įvertinimais, pagerėjo pažangumas.
2022 metais abiturientai išlaikė visus pasirinktus brandos egzaminus.
2022 m. įveiktos visos projekto „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ (09.2.1-ESFA-V-726-04-0001) 1.3 priemonės „Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas“ veiklos. Aptarti projekto rezultatai.
Pateikiamas vienas baigiamasis projekto produktų skaitmeninis virtualus leidinys, kuriame skelbiamos visų dalyvavusių projekte ugdymo įstaigų patirtys, nuoroda https://www.nsa.smm.lt/projektai/wp-content/uploads/2022/10/modelis_2022_10_20_viesinimui.pdf
2021–2022 mokslo metų pabaigoje mokiniams už pasiekimus, padarytą pažangą buvo įteiktos gimnazijos padėkos ir atminimo dovanėlės.
Mokinių dalyvavimas respublikiniuose konkursuose.
Bazinė mokykla:
Eilėraščių ir esė konkursas „Švenčiu Lietuvą“, skirtas Vasario 16-ajai – padėka respublikoje;
Respublikinis kūrybinis etnografinės kraštotyros vaikų ir mokinių konkursas „Jei prakalbėtų, daug pasakytų“ – padėka;
Respublikinė virtuali paroda „Atverkime kalbos turtus“ – padėka;
Respublikinės etnokultūros varžytuvės „Atverk tautos lobynų gelmes“ – trys I vietos;
Respublikinės etnokultūros varžytuvės „Tarmių lobynai“ – I vieta;
Nacionalinis konkursas „Lietuvos kovų už laisvę ir netekčių istorija“ – I vieta respublikoje;
Respublikinis Borutaičių poezijos konkursas „Teesie“ – laureato diplomas;
Panevėžio „Vilties“ progimnazijos organizuotas tarptautinis sakmių konkursas „Profesijų kilmė“ – II vieta;
Panevėžio „Vilties“ progimnazijos organizuotas tarptautinis sakmių konkursas „Profesijų kilmė“ – III vieta;
Respublikinė virtuali paroda „Atverkime kalbos turtus“ – padėka;
Kūrybinis konkursas „Mūsų kalbinis kultūrinis kraštovaizdis“ – III vieta respublikoje;
Respublikinis kūrybinis etnografinės kraštotyros vaikų ir mokinių konkursas „Jei prakalbėtų, daug pasakytų“ – padėka;
Kūrybinis konkursas „Mūsų kalbinis kultūrinis kraštovaizdis“ – šešios padėkos;
Respublikinės etnokultūros varžytuvės „Tarmių lobynai“ – du pagyrimo raštai;
VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros organizuojama viktorina „Kaip elgiuosi? Ogi tvariai!“ – šešios padėkos;
Mokiniai sėkmingai dalyvavo konkurso „Olympis“ rudens ir pavasario sesijose:
Lietuvių kalbos ir literatūros – trys I laipsnio diplomai, III laipsnio diplomas;
Biologija – keturi I laipsnio diplomai, II laipsnio diplomas;
Matematika – I ir II laipsnio diplomai;
Anglų kalba – keturi I laipsnio diplomai, III laipsnio diplomas;
Istorija – du I laipsnio diplomai, II laipsnio diplomas.
Rajoninėse olimpiadose ir konkursuose:
Bazinė mokykla:
Piešinių konkursas „Aš – gamtos dalis“ – trys laureatai;
2022 m. Pasaulio pažinimo olimpiada – dvi I vietos, II vieta ir dvi III vietos;
Matematikos olimpiada – I vieta, keturios II vietos, dvi III vietos;
Biologijos olimpiada – trys I vietos, II vieta ir III vieta;
Fizikos olimpiada – III vieta;
Konkursas „Fizika aplink mus“ – I vieta;
Chemijos olimpiada – I vieta, III vieta;
Geografijos olimpiada „Mano gaublys“ – trys I vietos, trys III vietos;
Geografijos olimpiada – I vieta, II vieta;
Meninio skaitymo konkursas – I vieta;
Ignalinos rajono mokinių vaizduojamosios dailės darbų paroda – devyni laureatai;
Lietuvių kalbos ir literatūros olimpiada – III vieta;
Anglų kalbos olimpiada – II vieta ir III vieta;
Rusų kalbos olimpiada – I vieta ir II vieta;
Dūkšto skyrius:
Rajoninė technologijų olimpiada – I vieta;
Rajoninė 5–8 klasių mokinių matematikos olimpiada – II ir III vieta;
7–8 klasių mokinių geografijos olimpiados savivaldybių etapas – II ir III vieta;
XV Lietuvos 5–8 klasių mokinių biologijos olimpiados savivaldybės etapas – III vieta;
Rajoninis meninio skaitymo konkursas – III vieta;
Rajono mokinių kompiuterinių priešinių ir koliažų konkursas „Mano pasaulio spalvos“ piešinių sekcija – II vieta;
Tarptautinis matematikos konkursas Kengūra – I, II ir III vietos savivaldybėje;
Geografijos olimpiada „Mano gaublys“ – dvi II vietos;
Mokiniai sėkmingai dalyvavo konkurso „Olympis“ pavasario ir rudens sesijose.
Naujojo Daugėliškio skyrius:
Respublikinis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių fotografijų konkursas „Žemės mintys“ – padėka;
Respublikinis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių projektas „Kuriu svajonę“ – padėka;
Respublikinė specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių virtuali paroda „Mano mylimiausias gyvūnas“ – padėka;
Respublikinis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių virtualus kūrybinių darbų projektas-paroda „Mano Kalėdos – lange“ – padėka;
Respublikinė įvairių gebėjimų turinčių mokinių kūrybinių darbų paroda – konkursas „Žiemos pasakas“ – padėka;
Respublikinis Bendrojo ugdymo ir specialiųjų mokyklų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių konkursas „Dailus raštas“ – padėka;
Šalies meninės kūrybos darbų paroda „Pavasario saulė prašvito meiliai“ – padėka;
Respublikinė virtuali specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių kūrybinių darbų paroda „Aš kuriu žemei“ – padėka;
Mokiniai sėkmingai dalyvavo konkurso „Olympis“ pavasario ir rudens sesijose.
Rajoninė pasaulio pažinimo olimpiada „Mano gaublys“ – II vieta;
Rajoninė 5–8 klasių biologijos olimpiada – II vieta.
Ugdymas karjerai
Mokiniams nuolat teikiama informacija apie galimybę dalyvauti renginiuose: atvirų durų dienose, mokymuose (kaip susikurti savo CV), paklausiausių profesijų apžvalgose (sudarytose pagal darbdavių atliktas apklausas Lietuvoje ir regione). Žemesnių klasių mokiniai labiau orientuoti į savęs pažinimo, gabumų, interesų išskyrimą. Naudojamos profesijų ir asociatyvinės kortelės, piešiami karjeros voratinkliai, 7–8 klasėse naudojami įvairūs testai, žaidimai, pvz.: „ Koks aš esu“ (dovanų maišelis su 48 spalvotomis kortelėmis, vaikai kuria savo portretą, toliau juos apibūdina klasės draugai). I–IVg klasės dalyvavo projekte „Empowering girls for the Future of Jobs“, kurio šūkis „Pakelk savo ranką“. Projektas skirtas 15–19 m. moksleiviams ir įgyvendinamas „Lietuvos Junior Achievement“ kartu su partneriais „Women Go Tech“ organizacija. Gimnazijoje lankėsi šio projekto atstovė, kuri dalijosi su mokiniais savo sėkmės istorija, papasakojo apie savo karjeros kelią technologijų srityje, technologijų ir verslumo kompetencijų svarbą sėkmingai karjerai. IIg klasės mokiniai kūrė savo individualius karjeros profilius, kur nustatomas jų intelekto tipas, pagal asmenines savybes modeliuojamos konkrečios situacijos.
I–IVg klasių mokiniai lankėsi Švenčionių r. Cirkliškio profesinio rengimo centre. Ignalinoje dalyvavo Kauno policijos mokyklos prisistatyme ir susipažino su policininko profesija. Aplankė „Litexpo“ parodą „Studijos ir karjera 2022“.
Gimnazijoje organizuotas renginys „Profesija iš arčiau“, kuriame kiekviena klasė išradingai ir informatyviai pristatė įvairias profesijas.
Istorijos kabinetas skirtas ugdymo karjerai informacijos pateikimui (lankstinukai, aktualūs žurnalai „Kuo būti? Kur stoti?“) ir individualioms konsultacijoms.
Projektinė veikla
Gimnazija yra aktyvi rajoninių ir respublikinių projektų dalyvė. 2022 m. dalyvauta šiuose projektuose:
Projektas „Drąsinkime ateitį“ (akcijos „Konstitucijos egzaminas“, „Atmintis gyva, nes liudija“, EKO drąsa), pradinių klasių vaikų mokymo plaukti projektas. „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“, „Ignalinos rajono mokinių sveikatinimas plaukiant“ (5–10 klasių mokiniams), projektas „Mes rūšiuojam“, smulkiosios elektros ir elektroninės įrangos rinkimas, pilietinė iniciatyva „Tolerancijos diena“, projektas „Solidarumo bėgimas“, etnokultūrinis projektas „Mūsų lobynai“, parama Rytų Lietuvos mokykloms, informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“, tarptautinis matematikos konkursas „Kengūra“, VKIF Kalbų Kengūros (anglų k.), projektas „Mokykla namuose“, projekto „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ veikla „Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas“, Lietuvos mokinių kultūros pažinimo ir naudojimo įpročius stiprinanti programa Kultūros pasas, projektas „Saugios elektroninės erdvės vaikams kūrimas“, Nacionalinė „Žalioji olimpiada“, Vaikų metų knygos rinkimai, projektas „Šiaurės šalių literatūros savaitė“, projektas „Puoselėjame Ignalinos krašto tradicinius amatus ir folklorą“, Dūkšto krašto bendruomenės projektas „Vaikų laisvalaikis“, projektas „Dirbsiu saugiai“, edukacinis projektas „Kultūrų ratas“, konkursas „Olympis“, projektas „Mokykla namuose“, Geros savijautos programa, VMI projektas „Mokesčiai sugrįžta kiekvienam – tau ir man“, programa „Antras žingsnis“, programa „Laikas kartu“, programa „Raktai į sėkmę“, projektas „Socialinis projektas „Apsaugokime mūsų ateitį!“, projektas „Mokinių gebėjimų atskleidimo ir jų ugdymo sistemos plėtra“, projektas „Every Drop Counts“ („Kiekvienas lašas yra svarbus“) pagal „Erasmus+“ programą, Jaunimo asociacijos „Pauzė“ iniciatyva vyresnių klasių mokiniams, Tautos fondo parama „Sensorinis kambarys“.
2. Tobulinti ugdymąsi skatinančias, bendruomenės saugumą didinančias edukacines aplinkas:
2.1. Mažinti patyčių ir kitokio asocialaus elgesio apraiškas.
Kovodama su smurtu ir patyčiomis, gimnazija kūrė saugią ir draugišką aplinką bei atmosferą. Daug pastangų buvo dedama laiku pastebėti ir užkirsti kelią patyčioms – mokiniai turi suprasti, kad patyčioms gimnazijoje – ne vieta. Gimnazijos socialinis pedagogas vykdė grupinius ir individualius pokalbius patyčių prevencijos temomis. Gimnazija bendradarbiavo su mokytojais, klasių vadovais, tėvais (globėjais, rūpintojais), policijos atstovais, vietos bendruomene. Mokinių taryba organizavo prevencinius renginius: „Tolerancijos diena“, „Gyvūnų diena“, „Savaitė be patyčių“. Vaiko gerovės komisijoje buvo aptariami mokinių ugdymosi poreikiai, konsultuojami mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai ir kiti gimnazijos bendruomenės nariai problemų sprendimo, socialinės pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimo klausimais. Mokiniams padėta spręsti elgesio, pažangumo ir lankomumo problemas.
2.2. Atnaujinti dalykų kabinetus, įsigyti naujų mokymo priemonių.
Gimnazijoje modernizuojamos ugdymosi erdvės, įsigyjama naujų ugdymo priemonių. Įsigyti 2 interaktyvūs ekranai, informacinis ekranas, įrengtas sensorinis kambarys, pakeistos 8 durys bazinėje mokykloje ir 9 Dūkšto skyriuje.
2022 m. bibliotekos fondas papildytas 146 vnt. vadovėlių, 79 vnt. grožinės literatūros leidinių. Vadovėliai, programinė literatūra ir mokymo priemonės atnaujinami atsižvelgiant į ugdymo programų pokyčius, fizinę dokumentų būklę. Įsigyta žemėlapių, trimačių (lavinamųjų žaidimų) dokumentų. Įsigytos 8 dailės mokymui skirtos mokymo priemonės, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės papildytos reikalingomis ugdymo priemonėmis. Taip pat įsigytos 9 EDUKA licencijos mokytojui ir 146 – mokiniui bei skaitmeninė mokomoji priemonė MOZABOOK CLASSROOM. Tikimasi, kad tai padidins mokinių motyvaciją, prisidės prie ugdymo kokybės gerinimo.
ANTRASIS SKIRSNIS
KIEKYBINIAI VERTINIMO KRITERIJAI
Mokinių skaičius
2021–2022 mokslo metus pradėjo 261 mokinys: bazinėje mokykloje – 134 mokiniai, Dūkšto skyriuje – 46 mokiniai ir 17 ikimokyklinukų, Naujojo Daugėliškio skyriuje – 55 mokiniai ir 9 ikimokyklinukai. Per mokslo metus į bazinę mokyklą atvyko 3 mokiniai, išvyko 2 mokiniai, į Naujojo Daugėliškio skyrių atvyko 2 mokiniai, išvyko 6 mokiniai, į Dūkšto skyrių atvyko 7 mokiniai, išvyko 1 mokinys. 93 mokiniai (36 %) turėjo specialiųjų ugdymosi poreikių, bazinėje mokykloje – 51 mokinys (38%), iš jų 2 mokiniai mokėsi pagal individualizuotas programas, Dūkšto skyriuje – 16 mokinių (35%), iš jų 4 mokiniai mokėsi pagal individualizuotas programas, Naujojo Daugėliškio skyriuje – 24 mokiniai (44%), iš jų 4 mokiniai mokėsi pagal individualizuotas programas.
2022 m. gimnaziją baigė 8 abiturientai. 6 iš jų laikė pasirinktus valstybinius brandos egzaminus, kiti – mokyklinius. Visi abiturientai išlaikė pasirinktus brandos egzaminus ir gavo brandos atestatus.
Pagrindinio ugdymo programą baigė 23 mokiniai: bazinėje mokykloje – 13 mokinių, 12 tęsia mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą mūsų gimnazijoje, 1 gavo Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, Dūkšto skyriuje – 5 mokiniai, visi išėjo mokytis į profesinę mokyklą, Naujojo Daugėliškio skyriuje – 6 mokiniai, 1 išėjo mokytis į profesinę mokyklą, kiti mokymąsi tęsia kitoje bendrojo ugdymo mokykloje. 2022 m. rugsėjo 1 d. prie Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos buvo prijungtas „Šaltinėlio“ mokyklos Didžiasalio skyrius ir 2022–2023 m. m. gimnazijoje pradėjo 219 mokinių.
Mokinių pasiskirstymas pagal mokymosi rezultatus
Mokslo metai |
Mokėsi puikiai ir labai gerai |
Mokėsi gerai |
Mokėsi patenkinamai |
Mokėsi nepatenkinamai |
Neatestuoti |
Pažangumas |
2021–2022 |
17 |
36 |
178 |
2 |
- |
99,2 |
Bazinė mokykla |
12 |
23 |
102 |
1 |
- |
99,7 |
Dūkšto skyrius |
3 |
8 |
34 |
- |
- |
100 |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
2 |
5 |
42 |
1 |
- |
99,8 |
Mokinių neformalusis švietimas
|
2021–2022 m. m. |
2022–2023 m. m. |
||||
|
Bazinė mokykla |
Dūkšto skyrius |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
Bazinė mokykla |
Dūkšto skyrius |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
Mokinių skaičius |
141 |
52 |
51 |
138 |
45 |
50 |
Panaudotų valandų skaičius |
26 |
11 |
15 |
26 |
11 |
13 |
Būrelių skaičius |
13 |
4 |
10 |
13 |
6 |
9 |
Iš jų: |
|
|
|
|
|
|
Sportinių |
4 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
Meninių |
3 |
2 |
5 |
3 |
3 |
4 |
Technologinių |
1 |
- |
- |
1 |
- |
- |
Dalykinių |
4 |
1 |
3 |
4 |
2 |
3 |
Pilietinio ugdymo (jaunųjų pasieniečių) |
1 |
- |
1 |
1 |
- |
1 |
Savo mokykloje lankančių būrelius vaikų skaičius |
103 |
|
45 |
97 |
|
47 |
Lankančių neformaliojo švietimo mokyklas skaičius (mokyklų pateikti duomenys) |
19 |
|
15 |
13 |
|
15 |
Dalyvaujančių neformaliajame švietime dalis (%) |
76,6 |
|
83,6 |
70 |
|
94 |
Socialinis pasas
|
2020–2021 m. m. |
2021–2022 m. m. |
||||
|
Bazinė mokykla |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
Dūkšto skyrius |
Bazinė mokykla |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
Dūkšto skyrius |
Bendras mokinių skaičius |
143 |
65 |
69 |
136 |
63 |
60 |
Socialiai remtinų mokinių skaičius |
76 |
14 |
28 |
72 |
19 |
17 |
Globojamų mokinių skaičius |
13 |
6 |
3 |
10 |
7 |
3 |
Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius |
110 |
13 |
9 |
93 |
14 |
7 |
Pavežamų į gimnaziją ir atgal mokinių skaičius |
24 |
49 |
36 |
25 |
44 |
30 |
Mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai
2022 m. rugsėjo 1 d. prie Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos buvo prijungtas „Šaltinėlio“ mokyklos Didžiasalio skyrius.
|
Mokytojai |
Etatai |
Kategorija |
Pagalba mokiniui (etatai) |
Kiti darbuotojai (etatai) |
|||
Neformaliojo ugdymo pedagogas |
Mokytojas |
Vyresnysis mokytojas |
Mokytojas metodininkas |
|
|
|||
Bazinė mokykla |
20 |
17,27 |
2 |
|
11 |
7 |
3,75 |
14,90 |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
12 |
2,54 |
|
|
6 |
6 |
1,20 |
9,75 |
Dūkšto skyrius |
6 |
5,11 |
|
2 |
2 |
2 |
0,50 |
11,50 |
Didžiasalio ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupė |
4 |
3,58 |
|
2 |
2 |
|
0,25 |
4,75 |
TREČIASIS SKIRSNIS
KOKYBINIAI VERTINIMO KRITERIJAI
Nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas buvo vykdomas 4, 6 ir 8 klasėse.
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (matematika) metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis:
10 klasės mokinių, dalyvavusių |
Iš jų ne žemesnį nei pagrindinį |
20 |
10 |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (lietuvių kalba ir literatūra) metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis:
10 klasės mokinių, dalyvavusių |
Iš jų ne žemesnį nei pagrindinį |
20 |
18 |
Mokinių, baigusių pagrindinio ugdymo programą, tolimesnė veikla:
II g klasės mokinių skaičius |
|
Skaičius |
Procentas |
Gavusių Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus |
Bazinė mokykla |
12 |
92 |
|
Dūkšto skyrius |
5 |
83 |
|
Naujojo Daugėliškio skyrius |
6 |
75 |
Tęsiančių mokymąsi gimnazijoje |
Bazinė mokykla |
12 |
92 |
|
Dūkšto skyrius |
0 |
0 |
|
Naujojo Daugėliškio skyrius |
0 |
0 |
Išvykusių mokytis į profesinio mokymo įstaigas |
Bazinė mokykla |
0 |
0 |
|
Dūkšto skyrius |
5 |
83 |
|
Naujojo Daugėliškio skyrius |
1 |
13 |
Valstybinių brandos egzaminų (VBE) rezultatai
Abiturientų skaičius |
Laikiusiųjų VBE skaičius |
Laikiusiųjų VBE procentas |
Laikytų egzaminų skaičius |
Išlaikyta egzaminų 16–100 balų |
36–100 balų |
|
|||
skaičius |
proc. |
skaičius |
proc. |
||||||
2021–2022 m. m. |
8 |
6 |
75 |
16 |
16 |
100 |
6 |
38 |
|
Abiturientų tolimesnė veikla
IV g klasės mokinių skaičius |
Skaičius |
Procentas |
Mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą |
8 |
100 |
Mokinių, gavusių brandos atestatą |
8 |
100 |
Tęsiančių mokslą: |
|
|
Universitetuose |
0 |
0 |
Kolegijose |
2 |
25 |
Profesinio mokymo įstaigose |
3 |
37,5 |
Dirbančių Lietuvoje |
1 |
12,5 |
Dirbančių užsienyje |
2 |
25 |
Krašto apsaugos savanoriai |
- |
- |
Abiturientų pasirinktas tolimesnis mokymasis
Kolegijos pavadinimas |
Įstojusiųjų skaičius |
Pasirinktos specialybės |
Vilniaus kolegija |
1 |
Reklamos vadyba |
Utenos kolegija |
1 |
Verslo vadyba |
|
2 |
|
Profesinio mokymo įstaigos pavadinimas |
Įstojusiųjų skaičius |
Pasirinktos specialybės |
Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras |
1 |
Ikimokyklinio ugdymo padėjėja |
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras |
1 |
Kirpėja |
Švenčionių profesinio rengimo centras |
1 |
Transporto priemonių remontininkas |
|
3 |
|
Atskirąją pedagoginę ir specialiąją psichologinę bei socialinę pedagoginę pagalbą teikusių specialistų ir mokinių, kuriems buvo teikiama pagalba, skaičius
Specialistai |
Specialistų skaičius (turima etato dalis) |
Mokinių, kuriems buvo suteikta pagalba, skaičius |
|||||
2022-01-01 |
2022-09-01 |
2022-01-01 |
2022-12-31 |
||||
Specialusis pedagogas |
|
|
|
|
|
||
Bazinė mokykla |
1 (0,85) |
1 (0,85) |
26 |
39 |
|||
Dūkšto skyrius |
1 (0,30) |
- |
8 |
1 |
|||
Naujojo Daugėliškio skyrius |
1 (0,52) |
- |
11 |
3 |
|||
Logopedas |
|
|
|||||
Bazinė mokykla |
1 (0,80) |
1 (1,05) |
50 |
50 |
|||
Dūkšto skyrius |
- |
- |
9 |
9 |
|||
Naujojo Daugėliškio skyrius |
1 (0,36) |
1 (0,5) |
13 |
13 |
|||
Psichologas |
- |
- |
|
||||
Socialinis pedagogas |
|
|
|||||
Bazinė mokykla |
1 (0,5) |
1 (0,5) |
|
||||
Dūkšto skyrius |
1 |
(0,5) |
1 |
(0,5) |
|
||
Naujojo Daugėliškio skyrius |
(0,5) |
(0,5) |
|
||||
Mokytojo padėjėjas |
- |
|
|
||||
Bazinė mokykla |
1 (1,00) |
2 (1,00) |
|
||||
Dūkšto skyrius |
2 (2,00) |
2 (2,00) |
|
||||
Naujojo Daugėliškio skyrius |
1 (0,80) |
1 (0,75) |
|
Ugdymas karjerai
Pagrindinis ugdymo karjerai šūkis – ruošti vaikus ne stabilumui, o pokyčiams darbo rinkoje. Siekiama ugdyti keturias pagrindines kompetencijas: savęs pažinimo, gebėjimo priimti sprendimus, profesijų pažinimo ir gebėjimo planuoti bei įgyvendinti savo planus. Mokiniams nuolat teikiama informacija apie galimybę dalyvauti nuotoliniuose renginiuose: atvirų durų dienose, mokymuose (kaip susikurti savo CV). paklausiausių profesijų apžvalgose (sudarytose pagal darbdavių atliktas apklausas Lietuvoje ir regione). Žemesnių klasių mokiniai labiau orientuoti į savęs pažinimo, gabumų, interesų išskyrimą. Naudojama profesijų ir asociatyvinės kortelės, piešiami karjeros voratinkliai, 7–8 klasėse naudojami įvairūs testai, žaidimai, pvz.: „Koks aš esu“ (dovanų maišelis su 48 spalvotomis kortelėmis, vaikai kuria savo portretą, toliau juos apibūdina klasės draugai). I–IVg klasės dalyvavo projekte „Empowering girls for the Future of Jobs“, kurio šūkis „Pakelk savo ranką“. Projektas skirtas 15–19 m. moksleiviams ir įgyvendinamas „Lietuvos Junior Achievement“ kartu su partneriais „Women Go Tech“ organizacija. Gimnazijoje lankėsi šio projekto atstovė, kuri dalijosi su mokiniais savo sėkmės istorija, papasakojo apie savo karjeros kelią technologijų srityje, technologijų ir verslumo kompetencijų svarbą sėkmingai karjerai. IIg klasės mokiniai kūrė savo individualius karjeros profilius, kur nustatomas jų intelekto tipas, pagal asmenines savybes modeliuojamos konkrečios situacijos. I–IVg klasių mokiniai lankėsi Švenčionių raj. Cirkliškio profesinio rengimo centre. Ignalinoje dalyvavo Kauno policijos mokyklos prisistatyme ir susipažino su policininko profesija. Aplankė Litexpo parodą „Studijos ir karjera 2022“. Gimnazijoje organizuotas renginys „Profesija iš arčiau”, kuriame kiekviena klasė išradingai ir informatyviai pristatė įvairias profesijas. Istorijos kabinetas skirtas ugdymo karjerai informacijos pateikimui (lankstinukai, aktualūs žurnalai „Kuo būti? Kur stoti?“) ir individualioms konsultacijoms.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
LYGINAMOJI ANALIZĖ
Išlaikytų valstybinių brandos egzaminų dalies nuo laikytų valstybinių egzaminų palyginamoji analizė
|
Abiturientų skaičius |
Laikiusiųjų VBE skaičius |
Laikiusiųjų VBE procentas |
Laikytų egzaminų skaičius |
Išlaikyta egzaminų 16–100 balų |
36–100 balų |
|||||
|
|
skaičius |
proc. |
skaičius |
proc. |
||||||
2020 m. |
10 |
8 |
80 |
22 |
18 |
82 |
11 |
61 |
|||
2021 m. |
16 |
13 |
81 |
50 |
46 |
92 |
31 (du mokiniai gavo po vieną 100 balų įvertinimą) |
67 |
|||
2022 m. |
8 |
6 |
75 |
16 |
16 |
100 |
6 |
38 |
|||
Mokinių pažangumo pokyčiai
Mokslo metai |
Mokėsi puikiai ir labai gerai |
Mokėsi gerai |
Mokėsi patenkinamai |
Mokėsi nepatenkinamai |
Neatestuoti |
Pažangumas |
2020–2021 |
33 |
51 |
152 |
7 |
- |
98 |
Bazinė mokykla |
9 |
15 |
73 |
3 |
- |
97 |
Dūkšto skyrius |
12 |
24 |
64 |
- |
- |
100 |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
12 |
12 |
15 |
4 |
- |
97 |
2021–2022 |
17 |
36 |
178 |
2 |
- |
99,2 |
Bazinė mokykla |
12 |
23 |
102 |
1 |
- |
99,7 |
Dūkšto skyrius |
3 |
8 |
34 |
- |
- |
100 |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
2 |
5 |
42 |
1 |
- |
99,8 |
Pamokų lankomumo pokyčiai
Mokslo metai |
Praleistų pamokų skaičius |
Pateisintų pamokų skaičius |
Nepateisintų pamokų skaičius |
Nepateisintų praleistų pamokų skaičius vienam mokiniui |
2019–2020 |
|
|
|
|
Bazinė mokykla |
7809 |
6045 |
1764 |
13 |
2020–2021 |
6135 |
4845 |
1281 |
5,2 |
Bazinė mokykla |
2983 |
2191 |
792 |
5,5 |
Dūkšto skyrius |
1876 |
1788 |
88 |
1,76 |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
1267 |
866 |
401 |
7,7 |
2021–2022 |
31270 |
28552 |
2718 |
11,6 |
Bazinė mokykla |
17825 |
15737 |
2088 |
15,1 |
Dūkšto skyrius |
5933 |
5899 |
34 |
0,76 |
Naujojo Daugėliškio skyrius |
7512 |
6916 |
596 |
11,92 |
PENKTASIS SKIRSNIS
ĮGYVENDINTI PROJEKTAI
Projekto, programos pavadinimas |
Laikotarpis |
Projekto (programos) rėmėjai (organizatoriai) ir jų indėlis (lėšos Eur ar kita nauda) |
Iš jų gauta per 2022 metus Eur |
Visos projekto (programos) įgyvendini-mui skirtos mokyklos lėšos (Eur) |
Iš jų skirta per 2022 metus Eur |
1. Kino edukacijos projektas „Kino klubas“ |
Nuo 2019 m. |
Lietuvos kino centras - |
- |
- |
- |
2. Programa „Vaisių ir daržovių bei pieno ir pieno produktų vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose“ (pieno produktų tiekimas) |
Nuo 2007 m. gegužės |
Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondas ir Kaimo rėmimo programa (nacionalinė parama)
7040,57 |
1511,01 |
- |
- |
3. Programa „Vaisių ir daržovių bei pieno ir pieno produktų vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose“ (vaisių tiekimas) |
Nuo 2011 m. lapkričio 2 d. |
Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondas ir Kaimo rėmimo programa (nacionalinė parama) 6977,55 |
1434,59 |
- |
- |
4. Visuotinė teisinių žinių iniciatyva „Konstitucijos egzaminas“ |
Nuo 2007 m. spalio |
Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerija |
- |
- |
- |
5. Visuotinė pilietinė iniciatyva „Atmintis gyva, nes liudija“ |
Nuo 2009 m. spalio |
Lietuvos Respublikos Seimas |
- |
- |
- |
6. „Pirmoji pažintis su vandeniu“ |
2022 m. rugsėjis – gruodis |
VŠĮ Aukštaitijos plaukimo-triatlono akademija
Plaukimo pamokos mokiniams |
- |
Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija 458,69 |
458,69 |
7. Projektas „Mes rūšiuojam“ |
Nuo 2012 m. |
Gamintojų ir Importuotojų Asociacija, UAB „Atliekų tvarkymo centras“, VšĮ „Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija“ - |
- |
- |
- |
8. Smulkiosios elektros ir elektroninės įrangos rinkimas |
Nuo 2012 m. lapkričio |
UAB „EMP recycling“ - |
- |
- |
- |
9. Pilietinė iniciatyva „Tolerancijos miestas“ |
2022 m. |
Tarptautinė istorinio teisingumo komisija
- |
- |
- |
- |
10. Projektas „Solidarumo bėgimas“ |
2022 m. |
Organizacija „Gelbėkit vaikus“ - Mokinių tėvai, globėjai, pedagoginiai darbuotojai
|
|
|
- |
11. Etnokultūrinis projektas „Mūsų lobynai“ |
2022 m. |
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras
- |
- |
- |
- |
12. Parama Rytų Lietuvos mokykloms |
2022 m. |
Tautos fondas
Kuprinės su mokymo priemonėmis pirmokams
Vaikiškos knygelės ikimokyklinukams ir priešmokyklinukams Parama vaikams iš nepasiturinčių šeimų
540,00 |
540,00- |
- |
- |
13. Informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ |
2022 m. lapkritis |
Vilniaus universitetas
Padėkos dalyviams |
- |
- |
- |
14. Tarptautinis matematikos konkursas „Kengūra“ |
2022 m. kovas |
Lietuvos matematikų draugija
Padėkos ir dovanėlės dalyviams, diplomai ir prizai laimėtojams
Mokinių tėvai
14,10 |
14,10 |
- |
- |
15. Projektas „Keramika grįžta į Didžiasalį“ |
Nuo 2018 m. |
Europos Žemės ūkio fondo kaimo plėtros lėšos
4252,30
Lietuvos valstybės biudžeto lėšos
750,40 |
- |
Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija
79,45 |
79,45 |
16. Lietuvos mokinių kultūros pažinimo ir naudojimo įpročius stiprinanti programa Kultūros pasas |
Nuo 2018 m. |
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras
1874,00 |
1874,00 |
- |
- |
17. Projektas „Nepamiršk parašiuto“ |
2022 m. |
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Gauta metodinė medžiaga
KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas
Gauta metodinė medžiaga |
- |
- |
- |
18. Projektas „Saugios elektroninės erdvės vaikams kūrimas“ |
2020–2022 m. |
Nacionalinė švietimo agentūra
Kauno technologijos universitetas
Saugaus naudojimosi elektroninėmis paslaugomis ir skaitmeniniu ugdymo turiniu galimybės mokykloje |
- |
- |
- |
19. Nacionalinė „Žalioji olimpiada“ |
Nuo 2017 m. |
VšĮ „Žaliasis taškas“
- |
- |
- |
- |
20. Paauglių Metų knygos rinkimai |
2022 m. |
Lietuvos Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka
Ignalinos rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Didžiasalio filialas
Užsiėmimai mokiniams mokyklos bibliotekoje |
- |
- |
- |
21. VMĮ projektas „Mokesčiai sugrįžta kiekvienam – tau ir man“. |
2022 m. |
Valstybinė mokesčių inspekcija
Finansinio raštingumo video pamoka.
Piešinių konkursas |
- |
- |
- |
22. Projektas „Šiaurės šalių literatūros savaitė“ |
2022 m. lapkritis – gruodis |
Šiaurės šalių asociacijų federacija „Norden“
Ignalinos rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Didžiasalio filialas
Užsiėmimai mokiniams mokyklos bibliotekoje |
- |
- |
- |
23. Programa „Antras žingsnis“ |
2022 m. |
VŠĮ Paramos vaikams centras Mokomoji medžiaga |
- |
- |
- |
24. Programa „Laikas kartu“ |
Nuo 2019 m. birželio |
VšĮ LIONS QUEST LIETUVA Mokomoji medžiaga |
|
|
|
25. Programa „Paauglystės kryžkelės: gyvenimo įgūdžių ugdymas“ |
2013–2022 m.
|
VšĮ LIONS QUEST LIETUVA Mokomoji medžiaga |
- |
- |
- |
26. Programa „Raktai į sėkmę“ |
Nuo 2019 m. birželio |
VšĮ LIONS QUEST LIETUVA Mokomoji medžiaga |
- |
- |
- |
27. Projektas „Dirbsiu saugiai“ (5–6 kl. mokiniams) |
Nuo 2019 m. balandis |
Valstybinė darbo inspekcija Mokymai |
|
|
|
28. Edukacinis projektas „Kultūrų ratas“ |
2022 m. spalis–lapkritis |
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras - |
- |
- |
- |
29. Konkursas „Olympis“ |
2022 m. kovas, lapkritis |
UAB „Advertis“ Padėkos ir dovanėlės dalyviams, diplomai ir medaliai laimėtojams Mokinių tėvai, globėjai 121,50 |
121,50 |
- |
- |
30. Projektas „Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės) panaudojimas“ |
Nuo 2020 m. lapkričio |
Aplinkos projektų valdymo agentūra - Ignalinos rajono savivaldybė - |
- |
- |
- |
31. Projektas „Specialiųjų mokymo priemonių ir ugdymui skirtų techninės pagalbos priemonių įsigijimas“ |
Nuo 2021 m. |
Europos regioninės plėtros fondas Kompiuterinė programinė įranga Boardmaker 859,95 |
859,95 |
- |
- |
32. Socialinis projektas „Apsaugokime mūsų ateitį!“ |
2022 m. |
VšĮ „Saugi pradžia“ Šviesą atspindinčiomis liemenės ir atšvaitai |
- |
- |
- |
33. Projektas „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“ |
Nuo 2021 m. |
Nacionalinė švietimo agentūra
Mokymai |
|
|
|
34. Projektas „Karjeros specialistų tinklo vystymas“ |
Nuo 2022 m. rugsėjo |
Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba (finansuoja Europos socialinio fondo agentūra) Ugdymo karjerai paslaugos |
|
|
|
35. „Erasmus+“ programos projektas „Every Drop Counts“ („Kiekvienas lašas yra svarbus“) |
2019 m. rugsėjis – 2022 m. rugpjūtis |
Švietimo mainų paramos fondas 13895,46
|
5710,00 |
|
|
Iš viso 2022 m. projektų (programų) įgyvendinimui gauta 12603,29 Eur: |
12065,15 |
538,14 |
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
MATERIALINĖS BAZĖS POKYČIAI
Gimnazijos valgyklai buvo įsigyta indaplovė GLB0003/O – 1571,79 Eur, elektrinė konvencinė krosnis 10 skardų GEV101P su stovu – 2827,77 Eur, žolės pjovimo traktorius „Husgvarna TSI42T“ su priedais – 3999,99 Eur, 2 interaktyvūs ekranai – 3566,99 Eur, įrengtas sensorinis kambarys – 1839,48 Eur (Tautos fondo lėšos – 1370,00 Eur), įrengta saulės fotovoltinė elektrinė – 29137,36 Eur,
Naujojo Daugėliškio skyriui ūkinio inventoriaus ir atsargų įsigijimui išleista 11290,98 Eur.
Dūkšto skyriaus katilinės remontui (katilo rodiklių stebėjimo monitoriaus pakeitimui) – 1246,45 Eur, pakeistos durys skyriaus patalpose – 1764,04 Eur, inventoriaus ir atsargų įsigijimui panaudota – 29587,73 Eur, (kuras – 6502,73, malkinė mediena – 16940,00 Eur).
2022 m. pradžioje buvo 14464 vnt. (4200 pavadinimų) bibliotekos dokumentų fondas, iš jų: 3000 programinės, 1020 – informacinės literatūros, 105 – vaizdinių, kartografinių dokumentų. Vadovėlių – 8222 vnt.
SEPTINTASIS SKIRSNIS
ĮSIVERTINIMO REZULTATAI
2021–2022 m. m. gimnazijos įsivertinimo grupė tyrė rodiklius: 2.3. Ugdymosi patirtys. 2.3.2. Ugdymas mokyklos gyvenimu.
Stebėjimo bei žodinių apklausų metodais padarytos tokios išvados:
1. Mokiniai gerai vertina galimybę paklausti mokytojo, jei per pamoką ko nors nesuprato, arba ateiti į papildomą konsultaciją. Gerai vertina nuotolinių konsultacijų galimybę. Norėtų, kad dažniau būtų leidžiama pasirinkti, ar užduotis per pamokas atliks raštu, ar žodžiu.
2. Mokytojai per mokslo metus su mokiniais aptaria jų mokymosi pažangą, pataria, ką galima daryti geriau. Kartais pristinga glaudesnio mokytojų bendradarbiavimo šiais klausimais.
3. Tėvams patinka, kai jų vaikų pasiekimai aptariami konfidencialiai, nelyginant tarpusavyje. Tačiau tėvai pastebi, kad ne visi mokytojai laikosi vienodos mokinių vertinimo tvarkos.
4. Didžioji dauguma mokinių aktyviai įsitraukia į mokyklos gyvenimą: palaiko mokinių tarybos veiklas, dalyvauja mokykliniuose koncertuose ir vakaronėse, rajoniniuose ir respublikiniuose konkursuose, olimpiadose. Jų dėka gimnazijos vardas yra žinomas ne tik rajone, bet ir šalyje. Vis dėlto yra grupelė mokinių, kurie niekur nenori dalyvauti, ir gimnazija palieka jiems tokią teisę, nedarydama primygtinio spaudimo.
2022 m. lapkričio mėn. įsivertinimo grupė vykdė tyrimą, kurio metu norėjo išsiaiškinti, ar mokiniai gimnazijoje jaučiasi saugūs. Nors apie tai daug kalbama, kuriamos priemonės mokinių saugumui, patyčios mokyklose vis dar išlieka aktuali problema. Mokyklose vaikai vis dar dažnai yra nesaugūs, tampa smurto aukomis, o tai palieka neigiamą pėdsaką visam vaiko gyvenimui. Dėl patyčių ar smurto prieš juos vaikai ryžtasi ir desperatiškiems žingsniams – žaloja save arba nusižudo.
Tyrime dalyvavo 1–IVg klasių 131 mokinys.
Į pateiktą klausimą, kaip mokinai mano, ar yra aiškios gražaus tarpusavio bendravimo taisyklės, kurios galioja visai gimnazijai, mokiniai atsakė taip: 56 mokiniai visiškai sutinka, kad yra aiškios tarpusavio bendravimo taisyklės, kurios galioja visai gimnazijai; 67 mokiniai ko gero sutinka su esamomis aiškiomis tarpusavio bendravimo taisyklėmis; ko gero nesutinka, atsakė 6 mokiniai ir 2 mokiniai visiškai nesutinka su esamomis gražaus tarpusavio bendravimo taisyklėmis.
Mokiniams buvo užduotas klausimas, kaip jie mano, ar daugelis gimnazijos, klasės mokinių tarpusavyje sutaria gerai. Į pateiktą klausimą mokinių nuomonės pasiskirstė taip: 34 mokiniai visiškai sutinka, kad visi tarpusavyje gerai sutaria; 66 mokiniai ko gero sutinka, 29 – ko gero nesutinka ir 2 mokiniai visiškai nesutinka su geru mokinių tarpusavio bendravimu.
Norint išsiaiškinti mokinių nuomonę į pateiktą klausimą, kai mokiniai turi problemų, ar jie gali kreiptis į savo mokytojus, atsakymai pasiskirstė: 72 mokiniai teigia, kad jie drąsiai gali kreiptis pagalbos į savo mokytojus; 41 mokinys vis dėlto mano, kad gali kreiptis į savo mokytojus; 12 mokinių mano, kad jie nelabai gali kreiptis į savo mokytojus ir 6 mokiniai mano, kad jie visiškai negali kreiptis į savo mokytojus pagalbos.
Į pateiktą klausimą, kaip mokiniai mano, ar mokytojai ir mokiniai gerbia vieni kitus, mokiniai atsakė taip: 48 mokiniai visiškai sutinka, kad mokytojai ir mokiniai gerbia vieni kitus; 65 mokiniai mano, kad vieni kitus gerbia; 17 mokinių teigia, kad nelabai vieni kitus gerbia, ir 1 mokinys mano, kad visiškai vieni kitų negerbia.
Norint išsiaiškinti, ar mokiniai saugiai jaučiasi gimnazijoje pamokų, pertraukų metu, 102 mokiniai atsakė, kad jie jaučiasi saugiai; 27 mokiniai teigia, kad jie kartais jaučiasi saugūs, ir 2 mokiniai teigia, kad jie visiškai nesijaučia saugūs.
Kokios priežastys lemia, kad mokiniai nesijaučia saugūs gimnazijoje, mokiniai nurodė tokias priežastis: patyčios, pravardžiavimas, stumdymasis pertraukų metu, muštynės, vyresnių mokinių lindimas prie mažesnių, sniego mėtymas.
Mokiniams buvo užduotas klausimas, kaip jie mano, ar jų saugumui padeda gimnazijoje įrengtos vaizdo kameros: 84 mokiniai teigė, kad jų saugumui padeda gimnazijoje įrengtos vaizdo kameros; 22 mokiniai mano, kad nepadeda, ir 25 mokiniai nežino, ar jų saugumui padeda gimnazijoje įrengtos vaizdo kameros.
Mokinių nuomonės į pateiktą klausimą, kaip jie mano, ar jų saugumui padeda pertraukų metu aukštuose budintys mokytojai, mokiniai atsakė taip: 84 mokiniai teigia, kad pertraukų metu budintys mokytojai padeda jų saugumui; 22 mokiniai mano, kad nepadeda, ir 25 mokiniai nežino, ar padeda ar nepadeda jų saugumui pertraukų metu aukštuose budintys mokytojai.
Norint išsiaiškinti, kaip mokiniai mano, kas dar gimnazijoje padėtų jaustis saugiai, mokiniai atsakė: visi mokytojai, ne tik budintys; direktorė; pavaduotoja; socialinė pedagogė; griežti pokalbiai su skriaudėju; draugai; policija; klasės draugai; didesnis dėmesys į blogai besielgiančius mokinius; daugiau vaizdo kamerų (iš abiejų pusių); griežtesnės priemonės smurtautojams; daugiau taisyklių; valytojai taip pat galėtų prisidėti prie saugesnės aplinkos.
AŠTUNTASIS SKIRSNIS
2022–2023 MOKSLO METŲ TIKSLAI IR VEIKLOS PRIORITETAI
1. Tobulinti ugdymo(si) kokybę, siekiant, kad kiekvienas mokinys pagal savo galimybes įsitrauktų į ugdymo(si) procesą.
III SKYRIUS
FINANSINĖS VEIKLOS ATASKAITA
Savivaldybės biudžeto lėšos ir valstybės biudžeto lėšos.
2022 metų patvirtintas finansavimas:
2022 metų išlaidos:
1. Valstybės biudžeto lėšos – 912500,00 Eur.
Pagrindinės išlaidos – darbo užmokestis ir socialinis draudimas – 868417,55 Eur.
2. Savivaldybės biudžeto lėšos – 769431,11 Eur.
Pagrindinės išlaidos:
2.5. Darbdavių socialinė parama pinigais (mirties pašalpos, optimizavimo programos vykdymas) – 51887,68 Eur;
2.7. Kompiuterinė, techninė ir elektroninių ryšių įranga (kompiuterių klasė, informacinis ekranas, projektoriai) – 11364,92 Eur;
2.8. Kitas materialusis turtas (žolės pjovimo traktorius „Husgvarna TS142T“ su šluota-rinktuve, indaplovė, elektrinė konvencinė krosnis) – 8399,55Eur;
3. Projektų lėšos:
3.1. Gauta 9195,60 Eur: