IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO IGNALINOS R. DIDŽIASALIO „RYTO“ GIMNAZIJOS 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR IGNALINOS R. DIDŽIASALIO „RYTO“ GIMNAZIJOS 2022 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 25 d. Nr. T-107

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 4, 12, 16, 20, 27, 29, 57 straipsnių ir trečiojo1 skirsnio pavadinimo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 105 straipsniu įstatymo 10 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 2 punktu (redakcija, galiojusi iki 2023 m. sausio 1 d.), Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu, Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo patvirtinimo“, atsižvelgdama į Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos 2023-05-04 raštą Nr. S-188 „Dėl 2022 metų veiklos ataskaitos“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pritarti Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos 2022 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2. Patvirtinti Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos 2022 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Laimutis Ragaišis


 

PRITARTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-107 

 

IGNALINOS R. DIDŽIASALIO „RYTO“  GIMNAZIJOS 2022 METŲ VEIKLOS

ATASKAITA

 

I SKYRIUS

VADOVO ŽODIS

 

2021–2022 mokslo metais Didžiasalio „Ryto“ gimnazija dirbo su Naujojo Daugėliškio ir Dūkšto skyriais. Nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. pagal Vyriausybės nutarimą, neleidžiantį sudarinėti jungtinių klasių 5–10 klasių koncentre, Naujojo Daugėliškio skyriuje liko jungtinė ikimokyklinio ugdymo grupė ir 10 klasė, Dūkšto skyriuje – jungtinė 2, 4 klasė, priešmokyklinė ir jungtinė ikimokyklinio ugdymo grupė. Be to, nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. prie gimnazijos prijungtas „Šaltinėlio“ mokyklos Didžiasalio skyrius, kuriame ikimokyklinio ugdymo ir jungtinėje priešmokyklinėje ugdymo grupėse ugdomi 26 vaikai. Bendradarbiavimas su visais skyriais vyko sklandžiai ir produktyviai. Tačiau pandemijos ir nuotolinio mokymo pasekmės jautėsi. Akivaizdu, kad nuotolinis mokymas daugeliui paliko spragų, ypač menkesnės motyvacijos mokiniams, todėl reikėjo skirti papildomų valandų atsilikimui įveikti.

2021–2022 m. m. rugsėjo 1 d. mokslo metus su skyriais pradėjo 261 mokinys. Per mokslo metus iš bazinės mokyklos išvyko 2, atvyko 3 mokiniai. Į Naujojo Daugėliškio skyrių atvyko 2, išvyko 6 mokiniai, į Dūkšto skyrių atvyko 7, išvyko 1. Mokslo metus baigė 266 mokiniai.

2022 m. gimnaziją baigė 8 abiturientai, jie išlaikė visus pasirinktus brandos egzaminus. 2 įstojo į aukštąsias mokyklas.

Pagrindinio ugdymo programą su skyriais baigė 24 mokiniai. 12 iš jų tęsia mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą mūsų gimnazijoje.

Pandemija išmokė dalyvauti įvairiuose konkursuose nuotoliniu būdu. Bet ir jai pasibaigus mūsų mokiniai yra nuolatiniai visų dalykų rajoninių olimpiadų bei konkursų dalyviai ir prizininkai. Gausiai dalyvaujama regiono ir respublikos jaunųjų filologų, kraštotyrininkų, pilietiškumo ugdymo, krašto pažinimo, lietuvių liaudies kūrybos atlikėjų konkursuose, kuriuose skiriamas itin didelis dėmesys krašto etnokultūros, tarmės išlaikymui. Sukaupta medžiaga apie kraštą ir jo žmones svariai papildo gimnazijos muziejaus fondus. Gimnazijos mokiniai ir mokytojai pagal galimybes vykdė ar dalyvavo kultūriniuose projektuose „Tarmių lobynai“, Lietuvos mokinių kultūros pažinimo ir naudojimo įpročius stiprinančioje programoje „Kultūros pasas“, pilietiškumo ugdymo projektuose „Lietuvos kovų už laisvę ir netekčių istorija“, „Šeimos istorija – mano istorija“, „Mūsų kalbinis kultūrinis kraštovaizdis“, „Tautos dvasios beieškant“, „Praeities stiprybė – dabarčiai“, „Drąsinkime ateitį“ (akcijos „Konstitucijos egzaminas“, „Atmintis gyva, nes liudija“), „Solidarumo bėgimas“, pilietinėse iniciatyvose „Atminties kelias“, „Tolerancijos medis“ „Mes rūšiuojam“. Dvejus metus dirbome su NŠA projektu Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas. Į projekto veiklas įsitraukė ne tik mokiniai, dalykų mokytojai, bet ir mokinių tėvai. Įgyvendinant projektą, iš dalies pavyko pagerinti šeštokų pasiekimus.  Dūkšto skyrius nuo 2019 m. iki 2022 m. sėkmingai vykdė tarptautinį mokyklų mainų partnerysčių projektą „Erasmus+“ „EVERY DROB COUNTS“.

Aktyviai vedamos pamokos netradicinėse erdvėse, išradingai švenčiamos valstybei svarbios sukaktys. Suaktyvėjo ugdymas karjerai, per pastaruosius metus įvyko daug informatyvių ir prasmingų susitikimų su įvairių profesijų atstovais. Toliau sėkmingai vyksta gamtosauginė veikla, gimnazijos komanda kasmet dalyvauja Žaliojoje olimpiadoje, įvairiuose jaunųjų biologų konkursuose, vyksta Žemės dienos minėjimai, miško švarinimo, miškasodžio, inkilų kėlimo talkos. Aktyvi gimnazijos sportinė veikla, ypač pasižymi mergaičių futbolas. Daug mokinių pritraukia įdomios, pilietiškumą ugdančios Jaunojo pasieniečio būrelio veiklos. Suaktyvėjo mokinių tarybos veikla.

Toliau skyrėme dėmesį ugdymo aplinkai, edukacinių erdvių tobulinimui, mokinių saugumui užtikrinti: optimizuotos ir atnaujintos patalpos, parėmus Tautos fondui duris atvėrė sensorinis kambarys, padedantis pailsėti, susikaupti ir nusiraminti pirmiausia specialiųjų poreikių mokiniams. Siekiant užtikrinti kiek galima didesnį mokinių saugumą, gimnazijoje ir aplink pastatą įrengtos vaizdo kameros.

Pasibaigus pandemijos suvaržymams, po dvejų metų pertraukos į gimnaziją grįžo tradicinė vakaronė. 2022 metais jos tema buvo „Mes – pasienio vaikai“, vakaronėje dalyvavo ir varžėsi tarpusavyje visų rajono mokyklų Jaunojo pasieniečio būrelių komandos. Nuolat bendradarbiaujame su VšĮ „Meno bangos“, gimnazijoje lankosi rašytojai, vertėjai, meno žmonės. Glaudūs ryšiai ir bendri renginiai sieja su Didžiasalio gyvenvietės biblioteka, Ignalinos krašto muziejumi.

Didžiausi iššūkiai tebelieka tie patys: mažėjantis mokinių skaičius, didėjantis socialiai remtinų bei specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių procentas. Pandemijos apribojimų sutrikdytą tiesioginį bendravimą su mokinių tėvais, susilpnėjusius bendruomenės tarpusavio ryšius pamažu bandome atkurti. Didžiulį nerimą kelia Vyriausybės numatomas privalomo mokinių skaičiaus klasėse didinimas: tai tiesiog kaimo mokyklų naikinimas, visiškai neatsižvelgiant į Lietuvos pakraščių specifiką.

 

II SKYRIUS

VEIKLOS TIKSLAI IR JŲ ĮGYVENDINIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VEIKLOS TIKSLAI

 

2022 metais buvo įgyvendinami Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos 2020–2022 metų strateginiame plane ir 2021–2022 m. m. veiklos plane numatyti tikslai ir uždaviniai:

 

1. Ugdymo(si) kokybės tobulinimas, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos:

1.1 . Gerinti pamokos kokybę.

Mokytojų tarybos posėdžiuose buvo aptarti aktualūs ugdymo kokybės klausimai, UTA aktualijos, taikomų metodų veiksmingumas, dalykų integracija, edukaciniai projektai.

Metodinės grupės pateikė siūlymus, metodinė taryba parengė rekomendacijas dėl pamokos struktūros tobulinimo ir mokymo metodų taikymo. Aptarė STEAM pamokų ir pamokų, į kurias integruotas kultūrinis ugdymas, specifiką.

Visus metus mokytojai dalyvavo seminaruose: „Aktyvi ir mokytis motyvuojanti pamoka“, „Nuo vertinimo iki įsivertinimo: kaip ugdymo procesą paversti efektyvesniu“, „Mokytojų kompetencijų tobulinimas gilinant mokymosi bendradarbiaujant strategijos suvokimą ir praktinį taikymą“, „Bendravimas, suprantamas visiems“, „Kūrybinių įgūdžių ir kritinio mąstymo lavinimas pamokose“, „Ugdymo metodai, skatinantys socialinę ir emocinę asmenybės brandą. Įsivertinimo vaidmuo“, „Pamokų planavimas ir organizavimas naudojant skaitmenines priemones“, „Kaip svarbu padėti vaikams, ką gali padaryti tėvai, kad vaikams padėtų susivokti, kas ir kodėl svarbu, kad būtų mokyklos partneriais ir pagalbininkais“, „Misija – sąmoningas vaikas“, „Specialiojo ugdymo aktualijos istorijos ir geografijos dalykų ugdyme“, „Socialinio emocinio intelekto lavinimas bendrojo ugdymo įstaigoje“, „Netradiciniai skaitymo ir rašymo mokymo būdai“, „Matematikos treniruotės“, „Matematika: kaip kurti integruotas pamokas?“, „Pozicinė skaitmens reikšmė: nuo aritmetikos iki algebros“, „Švietimo aktualijos 2022“. 19 pedagogų per 2022 metus dalyvavo 40 val. kvalifikacijos tobulinimo programose. Mokytojai aktyviai dalyvavo mokymuose nuotoliniu ir kontaktiniu būdu, daug bendradarbiavo, dalijosi patirtimi su kolegomis, seminarų metu įgytas žinias sėkmingai pritaikė savo darbe.

Gruodžio mėnesį buvo atestuota pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja ir įgijo pradinio ugdymo mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją.

Mokiniams buvo teikiamos konsultacijos, skirtos mokinių mokymosi praradimams kompensuoti ir pagalbai teikti. 2021–2022 m. m. bazinėje mokykloje vyko 26 lietuvių kalbos konsultacijos (ukrainiečiams), Dūkšto skyriuje 41 lietuvių kalbos konsultacija (ukrainiečiams), o prasidėjus 2022–2023 mokslo metams iki gruodžio 31 d. bazinėje mokykloje vyko 284 fizikos, chemijos matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros, istorijos, rusų kalbos, anglų kalbos konsultacijos.

 

1.2. Siekti asmeninės mokinių pažangos.

Gimnazijos pedagogai pagalbą teikė tiek turintiems mokymosi sunkumų, mokymosi motyvacijos stokojantiems mokiniams, tiek gabiems mokiniams. Mokytojai nuolat bendradarbiavo, informuodavo klasių vadovus apie mokinių ugdymo(si) pokyčius, situaciją, koordinavo direktoriaus pavaduotojų ugdymui veiklą, pagalbą teikė socialiniai pedagogai, specialieji pedagogai, psichologai, mokytojo padėjėjai.

Vaiko gerovės komisijoje buvo svarstomi pagalbos mokiniui būdai, individualūs ugdymo planai, priimti nutarimai dėl rizikos grupės mokinių, mokinių specialiųjų poreikių vertinimo, pagalbos iš užsienio atvykusiems ar mokymosi sunkumų turintiems mokiniams.

2022-06-21 Mokytojų tarybos posėdyje buvo analizuojami nuotolinio mokymosi rezultatai, patirtys, teikti pasiūlymai dėl mokymosi pagalbos teikimo.

2021–2022 m. m. žymiai sumažėjo mokinių, kurie metus užbaigė su nepatenkinamais įvertinimais, pagerėjo pažangumas.

2022 metais abiturientai išlaikė visus pasirinktus brandos egzaminus.

2022 m. įveiktos visos projekto „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ (09.2.1-ESFA-V-726-04-0001) 1.3 priemonės „Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas“ veiklos. Aptarti projekto rezultatai.

Pateikiamas vienas baigiamasis projekto produktų skaitmeninis virtualus leidinys, kuriame skelbiamos visų dalyvavusių projekte ugdymo įstaigų patirtys, nuoroda  https://www.nsa.smm.lt/projektai/wp-content/uploads/2022/10/modelis_2022_10_20_viesinimui.pdf

2021–2022 mokslo metų pabaigoje mokiniams už pasiekimus, padarytą pažangą buvo įteiktos gimnazijos padėkos ir atminimo dovanėlės.

Mokinių dalyvavimas respublikiniuose konkursuose.

Bazinė mokykla:

Eilėraščių ir esė konkursas „Švenčiu Lietuvą“, skirtas Vasario 16-ajai – padėka respublikoje;

Respublikinis kūrybinis etnografinės kraštotyros vaikų ir mokinių konkursas „Jei prakalbėtų, daug pasakytų“ – padėka;

Respublikinė virtuali paroda „Atverkime kalbos turtus“ – padėka;

Respublikinės etnokultūros varžytuvės „Atverk tautos lobynų gelmes“ – trys I vietos;

Respublikinės etnokultūros varžytuvės „Tarmių lobynai“ – I vieta;

Nacionalinis konkursas „Lietuvos kovų už laisvę ir netekčių istorija“ – I vieta respublikoje;

Respublikinis Borutaičių poezijos konkursas „Teesie“ – laureato diplomas;

Panevėžio „Vilties“ progimnazijos organizuotas tarptautinis sakmių konkursas „Profesijų kilmė“ – II vieta;

Panevėžio „Vilties“ progimnazijos organizuotas tarptautinis sakmių konkursas „Profesijų kilmė“ – III vieta;

Respublikinė virtuali paroda „Atverkime kalbos turtus“ – padėka;

Kūrybinis konkursas „Mūsų kalbinis kultūrinis kraštovaizdis“ – III vieta respublikoje;

Respublikinis kūrybinis etnografinės kraštotyros vaikų ir mokinių konkursas „Jei prakalbėtų, daug pasakytų“ – padėka;

Kūrybinis konkursas „Mūsų kalbinis kultūrinis kraštovaizdis“ – šešios padėkos;

Respublikinės etnokultūros varžytuvės „Tarmių lobynai“ – du pagyrimo raštai;

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros organizuojama viktorina „Kaip elgiuosi? Ogi tvariai!“ – šešios padėkos;

Mokiniai sėkmingai dalyvavo konkurso „Olympis“ rudens ir pavasario sesijose:

Lietuvių kalbos ir literatūros – trys I laipsnio diplomai, III laipsnio diplomas;

Biologija – keturi I laipsnio diplomai, II laipsnio diplomas;

Matematika – I ir II laipsnio diplomai;

Anglų kalba – keturi I laipsnio diplomai, III laipsnio diplomas;

Istorija – du I laipsnio diplomai, II laipsnio diplomas.

Rajoninėse olimpiadose ir konkursuose:

Bazinė mokykla:

Piešinių konkursas „Aš – gamtos dalis“ – trys laureatai;

2022 m. Pasaulio pažinimo olimpiada – dvi I vietos, II vieta ir dvi III vietos;

Matematikos olimpiada – I vieta, keturios II vietos, dvi III vietos;

Biologijos olimpiada – trys I vietos, II vieta ir III vieta;

Fizikos olimpiada – III vieta;

Konkursas „Fizika aplink mus“ – I vieta;

Chemijos olimpiada – I vieta, III vieta;

Geografijos olimpiada „Mano gaublys“ – trys I vietos, trys III vietos;

Geografijos olimpiada – I vieta, II vieta;

Meninio skaitymo konkursas – I vieta;

Ignalinos rajono mokinių vaizduojamosios dailės darbų paroda – devyni laureatai;

Lietuvių kalbos ir literatūros olimpiada – III vieta;

Anglų kalbos olimpiada – II vieta ir III vieta;

Rusų kalbos olimpiada – I vieta ir II vieta;

Dūkšto skyrius:

Rajoninė technologijų olimpiada – I vieta;

Rajoninė 5–8 klasių mokinių matematikos olimpiada – II ir III vieta;

7–8 klasių mokinių geografijos olimpiados savivaldybių etapas – II ir III vieta;

XV Lietuvos 5–8 klasių mokinių biologijos olimpiados savivaldybės etapas – III vieta;

Rajoninis meninio skaitymo konkursas – III vieta;

Rajono mokinių kompiuterinių priešinių ir koliažų konkursas „Mano pasaulio spalvos“ piešinių sekcija – II vieta;

Tarptautinis matematikos konkursas Kengūra – I, II ir III vietos savivaldybėje;

Geografijos olimpiada „Mano gaublys“ – dvi II vietos;

Mokiniai sėkmingai dalyvavo konkurso „Olympis“ pavasario ir rudens sesijose.

Naujojo Daugėliškio skyrius:

Respublikinis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių fotografijų konkursas „Žemės mintys“ – padėka;

Respublikinis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių projektas „Kuriu svajonę“ – padėka;

Respublikinė specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių virtuali paroda „Mano mylimiausias gyvūnas“ – padėka;

Respublikinis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių virtualus kūrybinių darbų projektas-paroda „Mano Kalėdos – lange“ – padėka;

Respublikinė įvairių gebėjimų turinčių mokinių kūrybinių darbų paroda – konkursas „Žiemos pasakas“ – padėka;

Respublikinis Bendrojo ugdymo ir specialiųjų mokyklų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių konkursas „Dailus raštas“ – padėka;

Šalies meninės kūrybos darbų paroda „Pavasario saulė prašvito meiliai“ – padėka;

Respublikinė virtuali specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių kūrybinių darbų paroda „Aš kuriu žemei“ – padėka;

Mokiniai sėkmingai dalyvavo konkurso „Olympis“ pavasario ir rudens sesijose.

Rajoninė pasaulio pažinimo olimpiada „Mano gaublys“ – II vieta;

Rajoninė 5–8 klasių biologijos olimpiada – II vieta.

Ugdymas karjerai

Mokiniams nuolat teikiama informacija apie galimybę dalyvauti renginiuose: atvirų durų dienose, mokymuose (kaip susikurti savo CV), paklausiausių profesijų apžvalgose (sudarytose pagal darbdavių atliktas apklausas Lietuvoje ir regione). Žemesnių klasių mokiniai labiau orientuoti į savęs pažinimo, gabumų, interesų išskyrimą. Naudojamos profesijų ir asociatyvinės kortelės, piešiami karjeros voratinkliai, 7–8 klasėse naudojami įvairūs testai, žaidimai, pvz.: „ Koks aš esu“ (dovanų maišelis su 48 spalvotomis kortelėmis, vaikai kuria savo portretą, toliau juos apibūdina klasės draugai). I–IVg klasės dalyvavo projekte „Empowering girls for the Future of Jobs“, kurio šūkis  „Pakelk savo ranką“. Projektas skirtas 15–19 m. moksleiviams ir įgyvendinamas „Lietuvos Junior Achievement“ kartu su partneriais „Women Go Tech“ organizacija. Gimnazijoje lankėsi šio projekto atstovė, kuri  dalijosi su mokiniais savo sėkmės istorija, papasakojo apie savo karjeros kelią technologijų srityje, technologijų ir verslumo kompetencijų svarbą sėkmingai karjerai. IIg klasės mokiniai kūrė savo individualius karjeros profilius, kur nustatomas jų intelekto tipas, pagal asmenines savybes modeliuojamos konkrečios situacijos.

I–IVg klasių mokiniai lankėsi Švenčionių r. Cirkliškio profesinio rengimo centre. Ignalinoje dalyvavo Kauno policijos mokyklos prisistatyme ir susipažino su policininko profesija. Aplankė „Litexpo“ parodą „Studijos ir karjera 2022“.

Gimnazijoje organizuotas renginys „Profesija iš arčiau“, kuriame kiekviena klasė išradingai ir informatyviai pristatė įvairias profesijas.

Istorijos kabinetas skirtas ugdymo karjerai informacijos pateikimui (lankstinukai, aktualūs žurnalai „Kuo būti? Kur stoti?“) ir individualioms konsultacijoms.

Projektinė veikla

Gimnazija yra aktyvi rajoninių ir respublikinių projektų dalyvė. 2022 m. dalyvauta šiuose projektuose:

Projektas „Drąsinkime ateitį“ (akcijos „Konstitucijos egzaminas“, „Atmintis gyva, nes liudija“, EKO drąsa), pradinių klasių vaikų mokymo plaukti projektas. „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“, „Ignalinos rajono mokinių sveikatinimas plaukiant“ (5–10 klasių mokiniams), projektas „Mes rūšiuojam“, smulkiosios elektros ir elektroninės įrangos rinkimas, pilietinė iniciatyva „Tolerancijos diena“, projektas „Solidarumo bėgimas“, etnokultūrinis projektas „Mūsų lobynai“, parama Rytų Lietuvos mokykloms, informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“, tarptautinis matematikos konkursas „Kengūra“, VKIF Kalbų Kengūros (anglų k.), projektas „Mokykla namuose“, projekto „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ veikla „Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas“, Lietuvos mokinių kultūros pažinimo ir naudojimo įpročius stiprinanti programa Kultūros pasas, projektas „Saugios elektroninės erdvės vaikams kūrimas“, Nacionalinė „Žalioji olimpiada“, Vaikų metų knygos rinkimai, projektas „Šiaurės šalių literatūros savaitė“, projektas „Puoselėjame Ignalinos krašto tradicinius amatus ir folklorą“, Dūkšto krašto bendruomenės projektas „Vaikų laisvalaikis“, projektas „Dirbsiu saugiai“, edukacinis projektas „Kultūrų ratas“, konkursas „Olympis“, projektas „Mokykla namuose“, Geros savijautos programa, VMI projektas „Mokesčiai sugrįžta kiekvienam – tau ir man“, programa „Antras žingsnis“, programa „Laikas kartu“, programa „Raktai į sėkmę“, projektas „Socialinis projektas „Apsaugokime mūsų ateitį!“, projektas „Mokinių gebėjimų atskleidimo ir jų ugdymo sistemos plėtra“, projektas „Every Drop Counts“ („Kiekvienas lašas yra svarbus“) pagal „Erasmus+“ programą, Jaunimo asociacijos „Pauzė“ iniciatyva vyresnių klasių mokiniams, Tautos fondo parama „Sensorinis kambarys“.

 

2. Tobulinti ugdymąsi skatinančias, bendruomenės saugumą didinančias edukacines aplinkas:

2.1. Mažinti patyčių ir kitokio asocialaus elgesio apraiškas.

Kovodama su smurtu ir patyčiomis, gimnazija kūrė saugią ir draugišką aplinką bei atmosferą. Daug pastangų buvo dedama laiku pastebėti ir užkirsti kelią patyčioms – mokiniai turi suprasti, kad patyčioms gimnazijoje – ne vieta. Gimnazijos socialinis pedagogas vykdė grupinius ir individualius pokalbius patyčių prevencijos temomis. Gimnazija bendradarbiavo su mokytojais, klasių vadovais, tėvais (globėjais, rūpintojais), policijos atstovais, vietos bendruomene. Mokinių taryba organizavo prevencinius renginius: „Tolerancijos diena“, „Gyvūnų diena“, „Savaitė be patyčių“. Vaiko gerovės komisijoje buvo aptariami mokinių ugdymosi poreikiai, konsultuojami mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai ir kiti gimnazijos bendruomenės nariai problemų sprendimo, socialinės pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimo klausimais. Mokiniams padėta spręsti elgesio, pažangumo ir lankomumo problemas.

 

2.2. Atnaujinti dalykų kabinetus, įsigyti naujų mokymo priemonių.

Gimnazijoje modernizuojamos ugdymosi erdvės, įsigyjama naujų ugdymo priemonių. Įsigyti 2 interaktyvūs ekranai, informacinis ekranas, įrengtas sensorinis kambarys, pakeistos 8 durys bazinėje mokykloje ir 9 Dūkšto skyriuje.

2022 m. bibliotekos fondas papildytas 146 vnt. vadovėlių, 79 vnt. grožinės literatūros leidinių. Vadovėliai, programinė literatūra ir mokymo priemonės atnaujinami atsižvelgiant į ugdymo programų pokyčius, fizinę dokumentų būklę. Įsigyta žemėlapių, trimačių (lavinamųjų žaidimų) dokumentų. Įsigytos 8 dailės mokymui skirtos mokymo priemonės, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės papildytos reikalingomis ugdymo priemonėmis. Taip pat įsigytos 9 EDUKA licencijos mokytojui ir 146 – mokiniui  bei skaitmeninė mokomoji priemonė MOZABOOK CLASSROOM. Tikimasi, kad tai padidins mokinių motyvaciją, prisidės prie ugdymo kokybės gerinimo.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KIEKYBINIAI VERTINIMO KRITERIJAI

 

Mokinių skaičius

2021–2022 mokslo metus pradėjo 261 mokinys: bazinėje mokykloje – 134 mokiniai, Dūkšto skyriuje – 46 mokiniai ir 17 ikimokyklinukų, Naujojo Daugėliškio skyriuje – 55 mokiniai ir 9 ikimokyklinukai. Per mokslo metus į bazinę mokyklą atvyko 3 mokiniai, išvyko 2 mokiniai, į Naujojo Daugėliškio skyrių atvyko 2 mokiniai, išvyko 6 mokiniai, į Dūkšto skyrių atvyko 7 mokiniai, išvyko 1 mokinys. 93 mokiniai (36 %) turėjo specialiųjų ugdymosi poreikių, bazinėje mokykloje – 51 mokinys (38%), iš jų 2 mokiniai mokėsi pagal individualizuotas programas, Dūkšto skyriuje – 16 mokinių (35%), iš jų 4 mokiniai mokėsi pagal individualizuotas programas, Naujojo Daugėliškio skyriuje – 24 mokiniai (44%), iš jų 4 mokiniai mokėsi pagal individualizuotas programas.

2022 m. gimnaziją baigė 8 abiturientai. 6 iš jų laikė pasirinktus valstybinius brandos egzaminus, kiti – mokyklinius. Visi abiturientai išlaikė pasirinktus brandos egzaminus ir gavo brandos atestatus.

Pagrindinio ugdymo programą baigė 23 mokiniai: bazinėje mokykloje – 13 mokinių, 12 tęsia mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą mūsų gimnazijoje, 1 gavo Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, Dūkšto skyriuje – 5 mokiniai, visi išėjo mokytis į profesinę mokyklą, Naujojo Daugėliškio skyriuje – 6 mokiniai, 1 išėjo mokytis į profesinę mokyklą, kiti mokymąsi tęsia kitoje bendrojo ugdymo mokykloje. 2022 m. rugsėjo 1 d. prie Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos buvo prijungtas „Šaltinėlio“ mokyklos Didžiasalio skyrius ir 2022–2023 m. m. gimnazijoje pradėjo 219 mokinių.

 

Mokinių pasiskirstymas pagal mokymosi rezultatus

Mokslo metai

Mokėsi puikiai ir labai gerai

Mokėsi gerai

Mokėsi patenkinamai

Mokėsi nepatenkinamai

Neatestuoti

Pažangumas

2021–2022

17

36

178

2

-

99,2

Bazinė mokykla

12

23

102

1

-

99,7

Dūkšto skyrius

3

8

34

-

-

100

Naujojo Daugėliškio skyrius

2

5

42

1

-

99,8

 

Mokinių neformalusis švietimas

 

2021–2022 m. m.

2022–2023 m. m.

 

Bazinė mokykla

Dūkšto skyrius

Naujojo Daugėliškio skyrius

Bazinė mokykla

Dūkšto skyrius

Naujojo Daugėliškio skyrius

Mokinių skaičius

141

52

51

138

45

50

Panaudotų valandų skaičius

26

11

15

26

11

13

Būrelių skaičius

13

4

10

13

6

9

Iš jų:

 

 

 

 

 

 

Sportinių

4

1

1

4

1

1

Meninių

3

2

5

3

3

4

Technologinių

1

-

-

1

-

-

Dalykinių

4

1

3

4

2

3

Pilietinio ugdymo (jaunųjų pasieniečių)

1

-

1

1

-

1

Savo mokykloje lankančių būrelius vaikų skaičius

103

 

45

97

 

47

Lankančių neformaliojo švietimo mokyklas skaičius (mokyklų pateikti duomenys)

19

 

15

13

 

15

Dalyvaujančių neformaliajame švietime dalis (%)

76,6

 

83,6

70

 

94

 

Socialinis pasas

 

2020–2021 m. m.

2021–2022 m. m.

 

Bazinė mokykla

Naujojo Daugėliškio skyrius

Dūkšto skyrius

Bazinė mokykla

Naujojo Daugėliškio skyrius

Dūkšto skyrius

Bendras mokinių skaičius

143

65

69

136

63

60

Socialiai remtinų mokinių skaičius

76

14

28

72

19

17

Globojamų mokinių skaičius

13

6

3

10

7

3

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius

110

13

9

93

14

7

Pavežamų į gimnaziją ir atgal mokinių skaičius

24

49

36

25

44

30

 

Mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai

2022 m. rugsėjo 1 d. prie Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos buvo prijungtas „Šaltinėlio“ mokyklos Didžiasalio skyrius.

 

Mokytojai

Etatai

Kategorija

Pagalba mokiniui (etatai)

Kiti darbuotojai (etatai)

Neformaliojo ugdymo pedagogas

Mokytojas

Vyresnysis mokytojas

Mokytojas metodininkas

 

 

Bazinė mokykla

20

17,27

2

 

11

7

3,75

14,90

Naujojo Daugėliškio skyrius

12

2,54

 

 

6

6

1,20

9,75

Dūkšto skyrius

6

5,11

 

2

2

2

0,50

11,50

Didžiasalio ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupė

4

3,58

 

2

2

 

0,25

4,75

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KOKYBINIAI VERTINIMO KRITERIJAI

 

Nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas buvo vykdomas 4, 6 ir 8 klasėse.

 

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (matematika) metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis:

10 klasės mokinių, dalyvavusių
matematikos PUPP, skaičius

Iš jų ne žemesnį nei pagrindinį
mokymosi pasiekimų lygį
pasiekusiųjų skaičius

20

10

 

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (lietuvių kalba ir literatūra) metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis:

10 klasės mokinių, dalyvavusių
lietuvių k. PUPP, skaičius

Iš jų ne žemesnį nei pagrindinį
mokymosi pasiekimų lygį
pasiekusiųjų skaičius

20

18

 

Mokinių, baigusių pagrindinio ugdymo programą, tolimesnė veikla:

II g klasės mokinių skaičius

 

Skaičius

Procentas

Gavusių Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus

Bazinė mokykla

12

92

 

Dūkšto skyrius

5

83

 

Naujojo Daugėliškio skyrius

6

75

Tęsiančių mokymąsi gimnazijoje

Bazinė mokykla

12

92

 

Dūkšto skyrius

0

0

 

Naujojo Daugėliškio skyrius

0

0

Išvykusių mokytis į profesinio mokymo įstaigas

Bazinė mokykla

0

0

 

Dūkšto skyrius

5

83

 

Naujojo Daugėliškio skyrius

1

13

 

Valstybinių brandos egzaminų (VBE) rezultatai

Abiturientų skaičius

 

Laikiusiųjų VBE skaičius

Laikiusiųjų VBE procentas

Laikytų egzaminų skaičius

Išlaikyta egzaminų

16–100 balų

36–100 balų

 

skaičius

proc.

skaičius

proc.

2021–2022 m. m.

8

6

75

16

16

100

6

38

 

 

Abiturientų tolimesnė veikla

IV g klasės mokinių skaičius

Skaičius

Procentas

Mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą

8

100

Mokinių, gavusių brandos atestatą

8

100

Tęsiančių mokslą:

 

 

Universitetuose

0

0

Kolegijose

2

25

Profesinio mokymo įstaigose

3

37,5

Dirbančių Lietuvoje

1

12,5

Dirbančių užsienyje

2

25

Krašto apsaugos savanoriai

-

-

 

Abiturientų pasirinktas tolimesnis mokymasis

Kolegijos pavadinimas

Įstojusiųjų skaičius

Pasirinktos specialybės

Vilniaus kolegija

1

Reklamos vadyba

Utenos kolegija

1

Verslo vadyba

 

2

 

 

Profesinio mokymo įstaigos pavadinimas

Įstojusiųjų skaičius

Pasirinktos specialybės

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras

1

Ikimokyklinio ugdymo padėjėja

Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras

1

Kirpėja

Švenčionių profesinio rengimo centras

1

Transporto priemonių remontininkas

 

3

 

 


 

 

Atskirąją pedagoginę ir specialiąją psichologinę bei socialinę pedagoginę pagalbą teikusių specialistų ir mokinių, kuriems buvo teikiama pagalba, skaičius

Specialistai

Specialistų skaičius (turima etato dalis)

Mokinių, kuriems buvo suteikta pagalba, skaičius

2022-01-01

2022-09-01

2022-01-01

2022-12-31

Specialusis pedagogas

 

 

 

 

 

Bazinė mokykla

1 (0,85)

1 (0,85)

26

39

Dūkšto skyrius

1 (0,30)

-

8

1

Naujojo Daugėliškio skyrius

1 (0,52)

-

11

3

Logopedas

 

 

Bazinė mokykla

1 (0,80)

1 (1,05)

50

50

Dūkšto skyrius

-

-

9

9

Naujojo Daugėliškio skyrius

1 (0,36)

1 (0,5)

13

13

Psichologas

-

-

 

Socialinis pedagogas

 

 

Bazinė mokykla

1 (0,5)

1 (0,5)

 

Dūkšto skyrius

1

(0,5)

1

(0,5)

 

Naujojo Daugėliškio skyrius

(0,5)

(0,5)

 

Mokytojo padėjėjas

-

 

 

Bazinė mokykla

1 (1,00)

2 (1,00)

 

Dūkšto skyrius

2 (2,00)

2 (2,00)

 

Naujojo Daugėliškio skyrius

1 (0,80)

1 (0,75)

 

 

Ugdymas karjerai

Pagrindinis ugdymo karjerai šūkis – ruošti vaikus ne stabilumui, o pokyčiams darbo rinkoje. Siekiama ugdyti keturias pagrindines kompetencijas: savęs pažinimo, gebėjimo priimti sprendimus, profesijų pažinimo ir gebėjimo planuoti bei įgyvendinti savo planus. Mokiniams nuolat teikiama informacija apie galimybę dalyvauti nuotoliniuose renginiuose: atvirų durų dienose, mokymuose (kaip susikurti savo CV). paklausiausių profesijų apžvalgose (sudarytose pagal darbdavių atliktas apklausas Lietuvoje ir regione). Žemesnių klasių mokiniai labiau orientuoti į savęs pažinimo, gabumų, interesų išskyrimą. Naudojama profesijų ir asociatyvinės kortelės, piešiami karjeros voratinkliai, 7–8 klasėse naudojami įvairūs testai, žaidimai, pvz.: „Koks aš esu“ (dovanų maišelis su 48 spalvotomis kortelėmis, vaikai kuria savo portretą, toliau juos apibūdina klasės draugai). I–IVg klasės dalyvavo projekte  „Empowering girls for the Future of Jobs“, kurio šūkis „Pakelk savo ranką“. Projektas skirtas 15–19 m. moksleiviams ir įgyvendinamas „Lietuvos Junior Achievement“ kartu su partneriais „Women Go Tech“ organizacija. Gimnazijoje lankėsi šio projekto atstovė, kuri dalijosi su mokiniais savo sėkmės istorija, papasakojo apie savo karjeros kelią technologijų srityje, technologijų ir verslumo kompetencijų svarbą sėkmingai karjerai. IIg klasės mokiniai kūrė savo individualius karjeros profilius, kur nustatomas jų intelekto tipas, pagal asmenines savybes modeliuojamos konkrečios situacijos. I–IVg klasių mokiniai lankėsi Švenčionių raj. Cirkliškio profesinio rengimo centre. Ignalinoje dalyvavo Kauno policijos mokyklos prisistatyme ir susipažino su policininko profesija. Aplankė Litexpo parodą  „Studijos ir karjera 2022“. Gimnazijoje organizuotas renginys „Profesija iš arčiau”, kuriame kiekviena klasė išradingai ir informatyviai pristatė įvairias profesijas. Istorijos kabinetas skirtas ugdymo karjerai informacijos pateikimui (lankstinukai, aktualūs žurnalai „Kuo būti? Kur stoti?“) ir individualioms konsultacijoms.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

LYGINAMOJI ANALIZĖ

 

Išlaikytų valstybinių brandos egzaminų dalies nuo laikytų valstybinių egzaminų palyginamoji analizė

 

Abiturientų skaičius

Laikiusiųjų VBE skaičius

Laikiusiųjų VBE procentas

Laikytų egzaminų skaičius

Išlaikyta egzaminų 16–100 balų

36–100 balų

 

 

skaičius

proc.

skaičius

proc.

2020 m.

10

8

80

22

18

82

11

61

2021 m.

16

13

81

50

46

92

31 (du mokiniai gavo po vieną 100 balų įvertinimą)

67

2022 m.

8

6

75

16

16

100

6

38

 

Mokinių pažangumo pokyčiai

Mokslo metai

Mokėsi puikiai ir labai gerai

Mokėsi gerai

Mokėsi patenkinamai

Mokėsi nepatenkinamai

Neatestuoti

Pažangumas

2020–2021

33

51

152

7

-

98

Bazinė mokykla

9

15

73

3

-

97

Dūkšto skyrius

12

24

64

-

-

100

Naujojo Daugėliškio skyrius

12

12

15

4

-

97

2021–2022

17

36

178

2

-

99,2

Bazinė mokykla

12

23

102

1

-

99,7

Dūkšto skyrius

3

8

34

-

-

100

Naujojo Daugėliškio skyrius

2

5

42

1

-

99,8

 

Pamokų lankomumo pokyčiai

Mokslo metai

Praleistų pamokų skaičius

Pateisintų pamokų skaičius

Nepateisintų pamokų skaičius

Nepateisintų praleistų pamokų skaičius vienam mokiniui

2019–2020

 

 

 

 

Bazinė mokykla

7809

6045

1764

13

2020–2021

6135

4845

1281

5,2

Bazinė mokykla

2983

2191

792

5,5

Dūkšto skyrius

1876

1788

88

1,76

Naujojo Daugėliškio skyrius

1267

866

401

7,7

2021–2022

31270

28552

2718

11,6

Bazinė mokykla

17825

15737

2088

15,1

Dūkšto skyrius

5933

5899

34

0,76

Naujojo Daugėliškio skyrius

7512

6916

596

11,92

 

 

PENKTASIS SKIRSNIS

ĮGYVENDINTI PROJEKTAI

 

Projekto, programos pavadinimas

Laikotarpis

Projekto (programos) rėmėjai (organizatoriai) ir jų indėlis (lėšos Eur ar kita nauda)

Iš jų gauta per 2022 metus Eur

Visos projekto (programos) įgyvendini-mui skirtos mokyklos lėšos (Eur)

Iš jų skirta per 2022 metus Eur

 

1. Kino edukacijos projektas „Kino klubas“

 

Nuo 2019 m.

Lietuvos kino centras

-

-

-

-

 

2. Programa „Vaisių ir daržovių bei pieno ir pieno produktų vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose“ (pieno produktų tiekimas)

 

Nuo 2007 m. gegužės

Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondas ir Kaimo rėmimo programa (nacionalinė parama)

 

7040,57

1511,01

-

-

 

3. Programa „Vaisių ir daržovių bei pieno ir pieno produktų vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose“ (vaisių tiekimas)

 

Nuo 2011 m. lapkričio 2 d.

Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondas ir Kaimo rėmimo programa (nacionalinė parama)

6977,55

1434,59

-

-

 

4. Visuotinė teisinių žinių iniciatyva „Konstitucijos egzaminas“

 

Nuo 2007 m. spalio

Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerija

-

-

-

 

5. Visuotinė pilietinė iniciatyva „Atmintis gyva, nes liudija“

 

Nuo 2009 m. spalio

Lietuvos Respublikos Seimas

-

-

-

 

6. „Pirmoji pažintis su vandeniu“

 

2022 m. rugsėjis – gruodis

VŠĮ Aukštaitijos plaukimo-triatlono akademija

 

Plaukimo pamokos mokiniams

-

Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija

458,69

458,69

 

7. Projektas „Mes rūšiuojam“

 

Nuo 2012 m.

Gamintojų ir Importuotojų Asociacija, UAB „Atliekų tvarkymo centras“,

VšĮ „Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija“

-

-

-

-

 

8. Smulkiosios elektros ir elektroninės įrangos rinkimas

 

Nuo 2012 m. lapkričio

UAB „EMP recycling“

-

-

-

-

 

9. Pilietinė iniciatyva „Tolerancijos miestas“

 

2022 m.

Tarptautinė istorinio teisingumo komisija

 

-

-

-

-

 

10. Projektas „Solidarumo bėgimas“

 

2022 m.

Organizacija „Gelbėkit vaikus“

-

Mokinių tėvai, globėjai, pedagoginiai darbuotojai

-

-

-

-

 

11. Etnokultūrinis projektas „Mūsų lobynai“

 

2022 m.

 

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

 

-

-

-

-

 

12. Parama Rytų Lietuvos mokykloms

 

2022 m.

Tautos fondas

 

Kuprinės su mokymo priemonėmis pirmokams

 

Vaikiškos knygelės ikimokyklinukams ir priešmokyklinukams

Parama vaikams iš nepasiturinčių šeimų

 

540,00

540,00-

-

-

 

13. Informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“

 

2022 m. lapkritis

 

Vilniaus universitetas

 

Padėkos dalyviams

-

-

-

 

14. Tarptautinis matematikos konkursas „Kengūra“

 

2022 m. kovas

 

Lietuvos matematikų draugija

 

Padėkos ir dovanėlės dalyviams, diplomai ir prizai laimėtojams

 

Mokinių tėvai

 

14,10

14,10

-

-

 

15. Projektas „Keramika grįžta į Didžiasalį“

 

Nuo 2018 m.

 

Europos Žemės ūkio fondo kaimo plėtros lėšos

 

4252,30

 

Lietuvos valstybės biudžeto lėšos

 

750,40

-

Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazija

 

79,45

 

79,45

16. Lietuvos mokinių kultūros pažinimo ir naudojimo įpročius stiprinanti programa Kultūros pasas

Nuo 2018 m.

 

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

 

1874,00

1874,00

-

-

17. Projektas „Nepamiršk parašiuto“

2022 m.

 

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

Gauta metodinė medžiaga

 

KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultetas

 

Gauta metodinė medžiaga

-

-

-

18. Projektas „Saugios elektroninės erdvės vaikams kūrimas“

2020–2022 m.

 

Nacionalinė švietimo agentūra

 

Kauno technologijos universitetas

 

Saugaus naudojimosi elektroninėmis paslaugomis ir skaitmeniniu ugdymo turiniu galimybės mokykloje

-

-

-

19. Nacionalinė „Žalioji olimpiada“

Nuo 2017 m.

 

VšĮ „Žaliasis taškas

 

-

-

-

 

20. Paauglių Metų knygos rinkimai

2022 m.

 

Lietuvos Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

 

Ignalinos rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Didžiasalio filialas

 

Užsiėmimai mokiniams mokyklos bibliotekoje

-

-

-

 

21. VMĮ projektas „Mokesčiai sugrįžta kiekvienam – tau ir man“.

2022 m.

 

Valstybinė mokesčių inspekcija

 

Finansinio raštingumo video pamoka.

 

Piešinių konkursas

-

-

-

 

22. Projektas „Šiaurės šalių literatūros savaitė“

2022 m. lapkritis – gruodis

 

Šiaurės šalių asociacijų federacija „Norden“

 

Ignalinos rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Didžiasalio filialas

 

Užsiėmimai mokiniams mokyklos bibliotekoje

-

-

-

23. Programa „Antras žingsnis“

2022 m.

VŠĮ Paramos vaikams centras

Mokomoji medžiaga

-

-

-

24. Programa „Laikas kartu“

Nuo 2019 m. birželio

VšĮ LIONS QUEST LIETUVA

Mokomoji medžiaga 

 

 

 

25. Programa „Paauglystės kryžkelės: gyvenimo įgūdžių ugdymas“

2013–2022 m.

 

VšĮ LIONS QUEST LIETUVA

Mokomoji medžiaga

-

-

-

26. Programa „Raktai į sėkmę“

Nuo 2019 m. birželio

VšĮ LIONS QUEST LIETUVA

Mokomoji medžiaga

-

-

-

27. Projektas „Dirbsiu saugiai“ (5–6 kl. mokiniams)

Nuo 2019 m. balandis

Valstybinė darbo inspekcija

Mokymai

 

 

 

28. Edukacinis projektas „Kultūrų ratas“

2022 m. spalis–lapkritis

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

-

-

-

-

29. Konkursas „Olympis“

2022 m. kovas, lapkritis

UAB „Advertis“

Padėkos ir dovanėlės dalyviams, diplomai ir medaliai laimėtojams

Mokinių tėvai, globėjai

121,50

121,50

-

-

30. Projektas „Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės) panaudojimas“

Nuo 2020 m. lapkričio

Aplinkos projektų valdymo agentūra

-

Ignalinos rajono savivaldybė

-

-

-

-

31. Projektas „Specialiųjų mokymo priemonių ir ugdymui skirtų techninės pagalbos priemonių įsigijimas“

Nuo 2021 m.

Europos regioninės plėtros fondas

Kompiuterinė programinė įranga Boardmaker

859,95

859,95

-

-

32. Socialinis projektas „Apsaugokime mūsų ateitį!“

2022 m.

VšĮ „Saugi pradžia“

Šviesą atspindinčiomis liemenės ir atšvaitai

-

-

-

33. Projektas „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“

Nuo 2021 m.

Nacionalinė švietimo agentūra

 

 

Mokymai

 

 

 

34. Projektas „Karjeros specialistų tinklo vystymas“

Nuo 2022 m. rugsėjo

Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba (finansuoja Europos socialinio fondo agentūra)

Ugdymo karjerai paslaugos

 

 

 

35. „Erasmus+“ programos projektas „Every Drop Counts“ („Kiekvienas lašas yra svarbus“)

2019 m. rugsėjis – 2022 m. rugpjūtis

Švietimo mainų paramos fondas

13895,46

 

5710,00

 

 

Iš viso 2022 m. projektų (programų) įgyvendinimui gauta 12603,29 Eur:

 

12065,15

 

538,14

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

MATERIALINĖS BAZĖS POKYČIAI

 

Gimnazijos valgyklai buvo įsigyta indaplovė GLB0003/O – 1571,79 Eur, elektrinė konvencinė krosnis 10 skardų GEV101P su stovu – 2827,77 Eur, žolės pjovimo traktorius „Husgvarna TSI42T“ su priedais – 3999,99 Eur, 2 interaktyvūs ekranai – 3566,99 Eur, įrengtas sensorinis kambarys – 1839,48 Eur (Tautos fondo lėšos – 1370,00 Eur), įrengta saulės fotovoltinė elektrinė – 29137,36 Eur,

Naujojo Daugėliškio skyriui ūkinio inventoriaus ir atsargų įsigijimui išleista 11290,98 Eur.

Dūkšto skyriaus katilinės remontui (katilo rodiklių stebėjimo monitoriaus pakeitimui) – 1246,45 Eur, pakeistos durys skyriaus patalpose – 1764,04 Eur, inventoriaus ir atsargų įsigijimui  panaudota – 29587,73 Eur, (kuras – 6502,73, malkinė mediena – 16940,00 Eur).

2022 m. pradžioje buvo 14464 vnt. (4200 pavadinimų) bibliotekos dokumentų fondas, iš jų: 3000 programinės, 1020 – informacinės literatūros, 105 – vaizdinių, kartografinių dokumentų. Vadovėlių – 8222 vnt.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

ĮSIVERTINIMO REZULTATAI

 

2021–2022 m. m. gimnazijos įsivertinimo grupė tyrė rodiklius: 2.3. Ugdymosi patirtys. 2.3.2. Ugdymas mokyklos gyvenimu.

Stebėjimo bei žodinių apklausų metodais padarytos tokios išvados:

1. Mokiniai gerai vertina galimybę paklausti mokytojo, jei per pamoką ko nors nesuprato, arba ateiti į papildomą konsultaciją. Gerai vertina nuotolinių konsultacijų galimybę. Norėtų, kad dažniau būtų leidžiama pasirinkti, ar užduotis per pamokas atliks raštu, ar žodžiu.

2. Mokytojai per mokslo metus su mokiniais aptaria jų mokymosi pažangą, pataria, ką galima daryti geriau. Kartais pristinga glaudesnio mokytojų bendradarbiavimo šiais klausimais.

3. Tėvams patinka, kai jų vaikų pasiekimai aptariami konfidencialiai, nelyginant tarpusavyje. Tačiau tėvai pastebi, kad ne visi mokytojai laikosi vienodos mokinių vertinimo tvarkos.

4. Didžioji dauguma mokinių aktyviai įsitraukia į mokyklos gyvenimą: palaiko mokinių tarybos veiklas, dalyvauja mokykliniuose koncertuose ir vakaronėse, rajoniniuose ir respublikiniuose konkursuose, olimpiadose. Jų dėka gimnazijos vardas yra žinomas ne tik rajone, bet ir šalyje. Vis dėlto yra grupelė mokinių, kurie niekur nenori dalyvauti, ir gimnazija palieka jiems tokią teisę, nedarydama primygtinio spaudimo.

2022 m. lapkričio mėn. įsivertinimo grupė vykdė tyrimą, kurio metu norėjo išsiaiškinti, ar mokiniai gimnazijoje jaučiasi saugūs. Nors apie tai daug kalbama, kuriamos priemonės mokinių saugumui, patyčios mokyklose vis dar išlieka aktuali problema. Mokyklose vaikai vis dar dažnai yra nesaugūs, tampa smurto aukomis, o tai palieka neigiamą pėdsaką visam vaiko gyvenimui. Dėl patyčių ar smurto prieš juos vaikai ryžtasi ir desperatiškiems žingsniams – žaloja save arba nusižudo.

Tyrime dalyvavo 1–IVg klasių 131 mokinys.

Į pateiktą klausimą, kaip mokinai mano, ar yra aiškios gražaus tarpusavio bendravimo taisyklės, kurios galioja visai gimnazijai, mokiniai atsakė taip: 56 mokiniai visiškai sutinka, kad yra aiškios tarpusavio bendravimo taisyklės, kurios galioja visai gimnazijai; 67 mokiniai ko gero sutinka su esamomis aiškiomis tarpusavio bendravimo taisyklėmis; ko gero nesutinka, atsakė 6 mokiniai ir 2 mokiniai visiškai nesutinka su esamomis gražaus tarpusavio bendravimo taisyklėmis.

Mokiniams buvo užduotas klausimas, kaip jie mano, ar daugelis gimnazijos, klasės mokinių tarpusavyje sutaria gerai. Į pateiktą klausimą mokinių nuomonės pasiskirstė taip: 34 mokiniai visiškai sutinka, kad visi tarpusavyje gerai sutaria; 66 mokiniai ko gero sutinka, 29 – ko gero nesutinka ir 2 mokiniai visiškai nesutinka su geru mokinių tarpusavio bendravimu.

Norint išsiaiškinti mokinių nuomonę į pateiktą klausimą, kai mokiniai turi problemų, ar jie gali kreiptis į savo mokytojus, atsakymai pasiskirstė: 72 mokiniai teigia, kad jie drąsiai gali kreiptis pagalbos į savo mokytojus; 41 mokinys vis dėlto mano, kad gali kreiptis į savo mokytojus; 12 mokinių mano, kad jie nelabai gali kreiptis į savo mokytojus ir 6 mokiniai mano, kad jie visiškai negali kreiptis į savo mokytojus pagalbos.

Į pateiktą klausimą, kaip mokiniai mano, ar mokytojai ir mokiniai gerbia vieni kitus, mokiniai atsakė taip: 48 mokiniai visiškai sutinka, kad mokytojai ir mokiniai gerbia vieni kitus; 65 mokiniai mano, kad vieni kitus gerbia; 17 mokinių teigia, kad nelabai vieni kitus gerbia, ir 1 mokinys mano, kad visiškai vieni kitų negerbia.

Norint išsiaiškinti, ar mokiniai saugiai jaučiasi gimnazijoje pamokų, pertraukų metu, 102 mokiniai atsakė, kad jie jaučiasi saugiai; 27 mokiniai teigia, kad jie kartais jaučiasi saugūs, ir 2 mokiniai teigia, kad jie visiškai nesijaučia saugūs.

Kokios priežastys lemia, kad mokiniai nesijaučia saugūs gimnazijoje, mokiniai nurodė tokias priežastis: patyčios, pravardžiavimas, stumdymasis pertraukų metu, muštynės, vyresnių mokinių lindimas prie mažesnių, sniego mėtymas.

Mokiniams buvo užduotas klausimas, kaip jie mano, ar jų saugumui padeda gimnazijoje įrengtos vaizdo kameros: 84 mokiniai teigė, kad jų saugumui padeda gimnazijoje įrengtos vaizdo kameros; 22 mokiniai mano, kad nepadeda, ir 25 mokiniai nežino, ar jų saugumui padeda gimnazijoje įrengtos vaizdo kameros.

Mokinių nuomonės į pateiktą klausimą, kaip jie mano, ar jų saugumui padeda pertraukų metu aukštuose budintys mokytojai, mokiniai atsakė taip: 84 mokiniai teigia, kad pertraukų metu budintys mokytojai padeda jų saugumui; 22 mokiniai mano, kad nepadeda, ir 25 mokiniai nežino, ar padeda ar nepadeda jų saugumui pertraukų metu aukštuose budintys mokytojai.

Norint išsiaiškinti, kaip mokiniai mano, kas dar gimnazijoje padėtų jaustis saugiai, mokiniai atsakė: visi mokytojai, ne tik budintys; direktorė; pavaduotoja; socialinė pedagogė; griežti pokalbiai su skriaudėju; draugai; policija; klasės draugai; didesnis dėmesys į blogai besielgiančius mokinius; daugiau vaizdo kamerų (iš abiejų pusių); griežtesnės priemonės smurtautojams; daugiau taisyklių; valytojai taip pat galėtų prisidėti prie saugesnės aplinkos.

 

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

2022–2023 MOKSLO METŲ TIKSLAI IR VEIKLOS PRIORITETAI

 

1.    Tobulinti ugdymo(si) kokybę, siekiant, kad kiekvienas mokinys pagal savo galimybes įsitrauktų į ugdymo(si) procesą.

2.    Sėkmingai diegti atnaujintą ugdymo turinį (UTA).

3.    Didinti įtraukiojo ugdymo galimybes.

4.    Saugios ir jaukios, mokinių ir jų tėvų poreikius tenkinančios vidaus aplinkos kūrimas.

 

III SKYRIUS

FINANSINĖS VEIKLOS ATASKAITA

 

Savivaldybės biudžeto lėšos ir valstybės biudžeto lėšos.

2022 metų patvirtintas finansavimas:

1.     Valstybės biudžeto lėšų – 912500,00 Eur.

2.     Savivaldybės biudžeto lėšų – 769431,11 Eur.

2022 metų išlaidos:

1.  Valstybės biudžeto lėšos – 912500,00 Eur.

Pagrindinės išlaidos – darbo užmokestis ir socialinis draudimas – 868417,55 Eur.

2.  Savivaldybės biudžeto lėšos – 769431,11 Eur.

Pagrindinės išlaidos:

2.1. Darbo užmokestis ir socialinis draudimas – 455292,30 Eur;

2.2. Transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos – 22479,12 Eur;

2.3. Komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos – 121231,31 Eur;

2.4. Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos – 64496,37 Eur;

2.5. Darbdavių socialinė parama pinigais (mirties pašalpos, optimizavimo programos vykdymas) – 51887,68 Eur;

2.6. Ilgalaikio turto įsigijimas – 47131,93 Eur;

2.7. Kompiuterinė, techninė ir elektroninių ryšių įranga (kompiuterių klasė, informacinis ekranas, projektoriai) – 11364,92 Eur;

2.8. Kitas materialusis turtas (žolės pjovimo traktorius „Husgvarna TS142T“ su šluota-rinktuve, indaplovė, elektrinė konvencinė krosnis)  – 8399,55Eur;

2.6.3. Fotovoltinės elektrinės įranga – 27367,46 Eur.

2.9. Socialinė parama pinigais (mokinių pavėžėjimas visuomeniniu transportu) – 6912,40 Eur.

3.  Projektų lėšos:

3.1. Gauta 9195,60 Eur:

3.1.1. Nemokamas pienas vaikams – 1511,01 Eur;

3.1.2. Nemokami vaisiai vaikams – 1434,59 Eur;

3.1.3. Tautos fondo Lietuvos atstovybė – 540,00 Eur;

3.1.4. Projekto „Every Drop Counts“ veiklos (Dūkšto skyrius) – 5710,00 Eur.

3.2. Panaudota 15629,14 Eur:

3.2.1. Nemokamas pienas vaikams – 1511,01 Eur;

3.2.2. Nemokami vaisiai vaikams – 1434,59 Eur;

3.2.3. Projekto „Every Drop Counts“ veiklos (Dūkšto skyrius) – 12683,54 Eur.

4.  Fizinių, juridinių asmenų paramos lėšos:

4.1. Gauta 1245,06 Eur.

4.2. Panaudota 455,57 Eur.

 

______________________

 

part_d58cc44530304dd69eae0d1ef66932a8_end