RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO IR ASMENINĖS PAGALBOS ORGANIZAVIMO RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. spalio 8 d. Nr. A1-1101

Raseiniai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo, Neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“:

1.  T v i r t i n u Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos organizavimo Raseinių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2.  P r i p a ž į s t u netekusiu galios Raseinių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. spalio 4 d. įsakymą Nr. A1-1076 „Dėl asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos organizavimo Raseinių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis įsakymas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro  g. 80, LT-76298 Šiauliai).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                            Edmundas Jonyla

 

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2021 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-1101

 

 

ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO IR ASMENINĖS PAGALBOS ORGANIZAVIMO RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos organizavimo Raseinių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninės pagalbos poreikio nustatymą ir asmeninės pagalbos teikimo organizavimą neįgaliesiems, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis (toliau – asmuo).

2. Asmeninę pagalbą Raseinių rajono savivaldybėje teikia BĮ Raseinių socialinių paslaugų centras (toliau – Pagalbos teikėjas). Asmeninę pagalbą gali teikti ir asmens, ar asmens atstovo pasiūlytas Pagalbos teikėjui pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, atitinkantis Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

4. Kiekvienais metais iki spalio 31 dienos Pagalbos teikėjas, įsivertinęs praėjusių metų asmeninės pagalbos teikimo sąnaudas ir teikimo laiką, Raseinių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Socialinės paramos skyrius) pateikia rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos teikimo valandinio įkainio dydžio peržiūrėjimo.

 

II SKYRIUS

TEISĖ GAUTI ASMENINĘ PAGALBĄ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

5. Teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, nurodyti Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“ (toliau ‒ SADM Aprašas), II skyriuje.

6. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar jo tėvai, įtėviai ar globėjai (rūpintojai), ar vaikai (įvaikiai), ar asmens įgaliotas atstovas (toliau – asmens atstovas) kreipiasi Socialinės paramos skyriaus specialistą, dirbantį asmens (šeimos) deklaruotos ar faktinės gyvenamosios seniūnijoje (toliau-Specialistas), ir pateikia SADM Aprašo 7 punkte nurodytus dokumentus SADM Aprašo 9-10 punktuose nustatyta tvarka.

7. Socialinės paramos skyriuje gauti SADM Aprašo 7 punkte nurodyti dokumentai ir (ar) kita informacija užregistruojami Socialinės paramos apskaitos sistemoje Parama (toliau – Parama) suteikiant registracijos numerį.

8. Asmuo, gaunantis pagalbos į namus ar dienos socialinės globos paslaugas asmens namuose, prašymą pateikia BĮ Raseinių socialinių paslaugų centro socialiniam darbuotojui (toliau – Socialinis darbuotojas).

 

III SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMAS IR PASLAUGOS SKYRIMAS

 

9. Vadovaudamasis Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio ir SADM Aprašo nuostatomis, asmeninės pagalbos poreikį asmeniui vertina ir nustato Specialistas, Socialinis darbuotojas.

10. Asmeninės pagalbos asmeniui poreikis nustatomas vieniems metams nuo sprendimo priėmimo dienos. Likus ne daugiau kaip 30 dienų iki šio termino pabaigos, pasibaigus šiam terminui ir (ar) asmeniui ar asmens atstovui Pagalbos teikėjui pateikus SADM Aprašo 7 punkte nurodytą prašymą-paraišką ir, jei reikia, kitus pasikeitusius ar patikslintus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, nurodytus SADM Aprašo 7 punkte, asmeniui iš naujo organizuojamas asmeninės pagalbos poreikio vertinimas SADM Aprašo nustatyta tvarka.

11. Specialistas, Socialinis darbuotojas, gavęs SADM Aprašo 7 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo SADM Aprašo 7 punkte nurodytų dokumentų ir (ar) kitos informacijos gavimo dienos įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį ir raštu pateikia Socialinės paramos skyriui motyvuotą išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo konkrečiam asmeniui tikslingumo (netikslingumo).  Specialistas, Socialinis darbuotojas, užpildydamas dokumentus, vadovaujasi SADM Aprašo nuostatomis. Jeigu Specialistas, Socialinis darbuotojas asmeninės pagalbos poreikio vertinimo dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, asmens ligos, traumos, išvykimo ir pan.) negali atlikti per nustatytą terminą, informuoja Socialinės paramos skyrių dėl poreikio pratęsti terminą, nurodant priežastį. Tokiu atveju  šis terminas gali būti pratęstas, tačiau ne ilgiau kaip 30 darbo dienų.

12. Jei Specialistui, Socialiniam darbuotojui reikalingi papildomi dokumentai ir (ar) informacija, susijusi su asmeninės pagalbos poreikio nustatymu, nenurodyti SADM Aprašo 7 punkte, jis gali prašyti asmens ar asmens atstovo pateikti papildomus dokumentus (jų kopijas) ir (ar) kitą informaciją, reikalingą pildant klausimyną.

13. Jei, įvertinus asmens asmeninės pagalbos poreikį, paaiškėja, kad asmeninės pagalbos jam neužtenka, Specialistas, Socialinis darbuotojas pateikia rekomendaciją asmeniui ar asmens atstovui bei Socialinės paramos skyriui dėl socialinės priežiūros paslaugų poreikio vertinimo.

14. Raseinių rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – administracijos direktorius) priima sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (toliau – sprendimas). Sprendimas dėl asmeninės pagalbos skyrimo priimamas per 5 darbo dienas nuo Specialisto, Socialinio darbuotojo išvados ir rekomendacijos dėl asmeninės pagalbos skyrimo gavimo Socialinės paramos skyriuje dienos. Sprendimo pavyzdinė forma pateikiama SADM Aprašo 3 priede.

15. Jei priimamas sprendimas, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, sprendime nurodoma SADM Aprašo 18 punkte nustatyta informacija. Jei priimamas sprendimas, kad asmeniui skirti asmeninę pagalbą netikslinga, sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą.

16. Socialinės paramos skyriaus specialistas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos asmens prašyme-paraiškoje nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą, kartu pateikdamas tokio sprendimo kopiją. Sprendimas ir kiti reikalingi dokumentai perduodami (tiesiogiai, paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis) Pagalbos teikėjui.

17. Jei asmuo ar asmens atstovas nesutinka su sprendimu, jis turi teisę šį sprendimą apskųsti SADM Aprašo 20 punkte nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

FINANSINIS VERTINIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

18. Priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas administracijos direktoriaus sprendimu. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą skaičiavimą pateikia (tiesiogiai, paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis) Pagalbos teikėjui. Asmuo ar asmens atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos su Pagalbos teikėju pasirašo Asmeninės pagalbos teikimo sutartį (toliau – Sutartis), nurodytą SADM Aprašo 22 punkte.

19. Jei Sutarties dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) neįmanoma pasirašyti per nurodytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti Sutartį pasibaigimo dienos. Asmeninė pagalba asmeniui pradedama teikti tik pasirašius Sutartį.

20. Jei Sutartis nepasirašoma per 40 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos, tačiau asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą ar asmens atstovas pageidauja, kad asmeniui tokia pagalba būtų teikiama, jis turi iš naujo kreiptis į Socialinės paramos skyrių SADM Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka, Aprašo 7 punkte nurodyti asmenys į Socialinį darbuotoją.

21. Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Pagalbos teikėjui siūlyti teikiant asmeninę pagalbą pasitelkti asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą, atitinkantį Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio 3 dalyje asmeniniam asistentui keliamus reikalavimus ir galintį teikti asmeniui asmeninę pagalbą, nurodydamas jo vardą, pavardę, telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą. Tokiu atveju SADM Aprašo 22 punkte nurodytą Sutartį pasirašo Pagalbos teikėjas, asmuo ar asmens atstovas ir asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas. Ši Sutartis gali būti keičiama tik asmens ar asmens atstovo, Pagalbos teikėjo ir (ar) asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmeninio asistento rašytiniu sutarimu.

22. Pagalbos teikėjas Sutarties kopiją per 3 darbo dienas pateikia (tiesiogiai, paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis) Socialinės paramos skyriui.

 

V SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS AR NUTRAUKIMAS, ASMENINĖS PAGALBOS TEIKĖJO KEITIMAS

 

23. Administracijos direktorius, Pagalbos teikėjo arba asmens ar asmens atstovo siūlymu, priima sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo.

24. Asmeninės pagalbos teikėjas keičiamas ir (ar) asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas, atnaujinamas ar nutraukiamas SADM Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.

25. Pagalbos teikėjas, kontroliuodamas, kaip asmeninis asistentas teikia asmeninę pagalbą, gavęs Asmeninio asistento ataskaitą, įvertina asmens ar asmens atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius, SADM Apraše nustatytus reikalavimus.

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMĄ ORGANIZAVIMAS

 

26. Pagalbos teikėjas iki kiekvieno mėnesio 5 dienos Socialinės paramos skyriui pateikia asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą (toliau – ataskaita) už praėjusį mėnesį.

27. Socialinės paramos skyrius, pagal šio Aprašo 26 punkte pateiktą ataskaitą, lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti, perveda pagal lėšų pervedimo sutartį Pagalbos teikėjui arba pagal sudarytas sutartis kitiems viešai pasirinktiems fiziniams ar juridiniams asmenims, arba asmens ar asmens atstovo pasiūlytam pasitelkti asmens poreikius atitinkančiam asmeniniam asistentui, kuris teikia asmeninę pagalbą.

28. Pagalbos teikėjas gautas lėšas asmeninei pagalbai teikti naudoja vadovaudamasis, Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“ (toliau - Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašas), 18 punktu.

29. Socialinės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai:

29.1 pagal poreikį tikrina ir vertina asmeninės pagalbos teikimą ir tam skirtų lėšų naudojimo tinkamumą, teisėtumą;

29.2. koordinuoja ir kontroliuoja asmeninės pagalbos teikimą Raseinių rajono savivaldybės teritorijoje, vertina, ar asmeninės Pagalbos teikėjo asmeniui teikiama asmeninė pagalba atitinka SADM Aprašo reikalavimus.

30. Socialinės paramos skyrius Neįgaliųjų reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) teikia:

30.1. prašymus skirti lėšų asmeninei pagalbai teikti, atsižvelgiant į Pagalbos teikėjo ataskaitą; 

30.2. veiklos ir finansines ataskaitas pagal Lėšų naudojimo sutartyse, kurios pasirašomos vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, nustatytą tvarką, formą ir terminus.

31. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas parengia, su Departamentu suderina išlaidų sąmatą ir prireikus ją tikslina vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.

32. Baigęs asmeniui teikti asmeninę pagalbą, Pagalbos teikėjas Socialinės paramos skyriui pateikia asmeninės pagalbos teikimo eigos ir pasiektų rezultatų ataskaitą.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Pagalbos teikėjas ir Socialinės paramos skyrius viešina informaciją savo interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamas asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų ar asmeninių asistentų asmens duomenų.

34. Duomenis apie asmeniui skirtas, teikiamas ar neskirtas asmeninės pagalbos paslaugas Pagalbos teikėjas ir Socialinės paramos skyrius, esant galimybei, teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje.

35. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Savivaldybės administracijos ir (ar) Pagalbos teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.

36. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.

37. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.

38. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

39. Dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

________________________________