Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl lietuvos respublikos vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. gruodžio 3 d. Nr. 1365
Vilnius
1. Pakeisti Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinį veiklos planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. gruodžio 3 d. nutarimo Nr. 1365
redakcija)
UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIS VEIKLOS PLANAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinis veiklos planas (toliau – Planas) skirtas Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 878 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), nustatytiems tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti.
2. Plano priemonės, nurodytos Plano 1 priede, ir vertinimo kriterijai, nurodyti Plano 2 priede, nustatyti atsižvelgiant į Programos tikslus, uždavinius ir jiems įgyvendinti parengtas priemones.
Plano priemonės atitinka Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“, ir 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, 1 prioriteto „Visuomenės ugdymas, mokslas ir kultūra“ 1.1 tikslo „Skatinti mokytis visą gyvenimą“ 2 prioriteto „Veikli ir solidari visuomenė“ ir 3 prioriteto „Ekonomikos augimui palanki aplinka“ nuostatas. Plano įgyvendinimo rezultatai prisidės prie minėtuose strateginiuose dokumentuose numatytų valstybės pažangos vertinimo rodiklių pasiekimo.
Planas rengtas atsižvelgiant ir į Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) 2014 m. liepos 1 d. atliktos darbo rinkos situacijos (darbo jėgos pasiūlos ir paklausos) analizės šalyje duomenis. Lietuvoje 2014 m. liepos 1 d. registruota 156,5 tūkst. bedarbių, tai yra 30,9 tūkst., arba 16,5 procento mažiau nei 2013 metų tuo pat laikotarpiu. Vis dar dideli teritoriniai nedarbo lygio skirtumai tarp savivaldybių. Lietuvos darbo biržos duomenimis, 2014 m. liepos 1 d. didžiausias registruotas nedarbo lygis nustatytas šiose savivaldybėse: Alytaus rajono – 16,4 procento, Lazdijų rajono – 16,2 procento ir Ignalinos rajono – 16,1 procento; mažiausias nedarbas – Neringos savivaldybėje – 3,4 procento, Kretingos rajono savivaldybėje – 4,3 procento, Elektrėnų savivaldybėje – 4,8 procento ir Trakų rajono savivaldybėje – 5,3 procento. Tarp didžiųjų miestų didžiausias registruotas nedarbo lygis Panevėžyje – 9,6 procento, mažiausias – Šiauliuose – 5,9 procento. Alytaus apskrityje bedarbių buvo 1,3 procentinio punkto mažiau nei 2013 metais (iš visų darbingo amžiaus gyventojų). 2014 m. liepos 1 d. Alytaus skyriuje registruotas 6 901 bedarbis (4 334 Alytaus miesto savivaldybės gyventojai, 2 567 Alytaus rajono savivaldybės gyventojai), Druskininkų skyriuje – 1 204, Lazdijų skyriuje – 1 957 ir Varėnos skyriuje – 1 283 bedarbiai. Palyginti su 2013 metų tuo pat laikotarpiu, nedarbo lygis sumažėjo visose savivaldybėse. Labiausiai bedarbių sumažėjo Alytaus rajone – 1,8 procento, Druskininkuose – 1,6 procento, Alytaus mieste – 1,3 procento, Lazdijų rajone – 1,1 procento, Varėnos rajone – 0,8 procento.
Teritorinėse darbo biržose registruota 8,6 procento šalies darbingo amžiaus gyventojų, neturinčių darbo. Bedarbių per metus sumažėjo 1,6 procentinio punkto (2013 m. liepos 1 d. – 10,2 procento) visų darbingo amžiaus gyventojų. Registruoto nedarbo rodikliai mažėjo visose teritorinėse darbo biržose. Daugiausiai bedarbių aptariamą laikotarpį registruota Alytaus (12,5 procento darbingo amžiaus gyventojų), Utenos (11,4 procento darbingo amžiaus gyventojų) ir Tauragės (11,3 procento darbingo amžiaus gyventojų) teritorinėse darbo biržose. Mažiausia bedarbių registruota Klaipėdos (6,9 procento darbingo amžiaus gyventojų), Vilniaus (7,3 procento darbingo amžiaus gyventojų) ir Kauno (7,7 procento darbingo amžiaus gyventojų) teritorinėse darbo biržose. Skirtumas tarp didžiausio ir mažiausio nedarbo lygio 10 teritorinių darbo biržų 2014 m. liepos 1 d. sudarė 5,6 procentinio punkto (prieš metus – 5,9 procentinio punkto). Labiausiai nedarbo lygis (per 2 procentinius punktus) mažėjo Telšių ir Utenos teritorinėse darbo biržose. 67 procentai bedarbių, registruotų darbo biržoje, – darbo rinkoje papildomai remiami asmenys, 22,1 procento – vyresni nei 50 metų asmenys, 31,2 procento bedarbių gyvena kaimo vietovėse. Moterys sudarė 42,2 procento, vyrai – 57,8 procento visų įregistruotų bedarbių. Kas penktas bedarbiu tapęs asmuo – jaunesnis kaip 25 metų (19,9 procento, arba 24,8 tūkst.). Teritorinėse darbo biržose 2014 m. liepos 1 d. registruota 12,5 tūkst. jaunų iki 25 metų bedarbių, jie sudarė 8 procentus visų Lietuvos darbo biržoje registruotų bedarbių. Jaunimo nedarbo lygis 2014 m. liepos 1 d. buvo 1,7 procento mažesnis nei 2013 m. liepos 1 dieną.
Apie 40 procentų į teritorines darbo biržas besikreipiančių bedarbių neturi profesinio pasirengimo, 13,8 procento – niekur nedirbę, beveik 31,3 procento – įregistruoti pakartotinai po trumpesnės kaip metų pertraukos.
Per 2014 metų I pusmetį darbdaviai įregistravo beveik 116,8 tūkst. laisvų darbo vietų. 2014 metų sausį–birželį Lietuvos darbo biržos duomenų bazėje registruota 94,8 tūkst. laisvų neterminuoto darbo vietų ir 22 tūkst. terminuoto darbo vietų (2013 metais – 102,6 tūkst. neterminuoto darbo ir 25,3 tūkst. – terminuoto darbo vietų). Palyginti su 2013 metų tuo pat laikotarpiu, darbo paklausa sumažėjo 8,7 procento. Daugiausia darbo vietų, kurias Lietuvos darbo biržos specialistai 2014 metų sausį–birželį galėjo pasiūlyti ieškantiems darbo asmenims, buvo paslaugų sektoriuje (beveik 60 procentų). Per 2014 metų sausį–birželį laisvų darbo vietų padaugėjo pramonės (1,6 procentinio punkto) ir paslaugų (1 procentiniu punktu) sektoriuose, sumažėjo – žemės ūkio ir statybos (po 1,3 procentinio punkto) sektoriuose. Daugiau kaip pusė visų registruotų darbo pasiūlymų buvo skirta kvalifikuotiems, kas ketvirtas – nekvalifikuotiems darbininkams, kas penktas – specialistams.
II SKYRIUS
PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
3. Planas skirtas siekti šių Programos tikslų: skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą; didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms; laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išsilaikyti.
4. Siekiant Plano tikslo – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą, be Plane nurodytų priemonių, numatoma imtis kitų šio tikslo uždavinius atitinkančių veiksmų, jau numatytų kituose valstybės institucijų planavimo dokumentuose:
4.1. sudaryti galimybes tikslinėms jaunimo grupėms (pavyzdžiui, profesinių mokyklų absolventams, aukštųjų mokyklų technologinių specialybių absolventams ir panašiai) gauti Lietuvoje veikiančių finansų įstaigų, rizikos kapitalo fondų, bendrai investuojančio fondo („Verslo angelų“) atstovų ir verslininkų, sėkmingai išplėtojusių verslą, finansų inžinerijos priemonių pagalbą, bendras praktines konsultacijas verslo pradžios finansavimo (lėšų pritraukimo) klausimais specialiai organizuotuose renginiuose (organizuoja Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija);
4.2. remti kokybiškas nuolatinio pobūdžio konsultavimo apie verslo pradžią ir mokymą paslaugas, finansuoti biuro patalpų nuomą, ypač daug dėmesio skirti smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektams, veikiantiems regionuose (pirmųjų metų paslaugų krepšeliai SVV subjektams) (Ūkio ministerija);
4.3. vadovaujantis čekio principu, teikti specializuotas konsultavimo ir mokymo paslaugas (verslo paslaugų krepšeliai (čekiai) SVV subjektams, veikiantiems nuo 1 iki 3 metų (Ūkio ministerija);
4.4. plėtoti viešosios prieigos paslaugas verslui, pagal naują konsultavimo instrumentą finansuoti informacines, konsultacines ir ekspertų paslaugas mokesčių, teisiniais, finansiniais, technologiniais, vadybiniais klausimais ilgiau negu 3 metus veikiantiems SVV subjektams (Ūkio ministerija);
4.5. parengti 12 ministerijų kompetencijai priklausančių teisės aktų pakeitimų projektus – atsisakyti nebūtinų, neproporcingų ūkinės-komercinės veiklos ribojimų, nepagrįstų leidimų išdavimo sąlygų ir taip skatinti verslo steigimąsi ir darbo vietų kūrimą (Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija), Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija), Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Ūkio ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Žemės ūkio ministerija);
4.6. plėsti Paslaugų ir gaminių kontaktinio centro veiklą, gerinti teikiamų paslaugų ir informacijos kokybę: įtraukti daugiau ekonominės veiklos sričių, peržiūrėti, atnaujinti ir papildyti teikiamą informaciją, tobulinti portalo www.verslovartai.lt informacijos išdėstymą, užtikrinti struktūrizuotą informacijos pateikimą vartotojams, nesudėtingą jos suradimą, paprastą naudojimąsi portalu, padaryti portalą patogesnį vartotojams (Ūkio ministerija);
4.7. persvarstyti teisinį įmonių restruktūrizavimo reguliavimą, siekiant užtikrinti, kad restruktūrizavimo procesai būtų pradedami laiku (pasirodžius pirmiesiems finansinių sunkumų požymiams) ir valstybės pagalba finansinių sunkumų turinčioms įmonėms būtų taikoma veiksmingai (padaugėtų sėkmingų restruktūrizavimo atvejų) (Ūkio ministerija);
4.8. formuoti teigiamą verslininko įvaizdį (viešinti sėkmės istorijas, skatinti verslininkų socialinį atsakingumą remiant standarto SA8000 (Social Accountability 8000) diegimą; šis standartas apima tokias socialinio atsakingumo sritis kaip žmogaus teisės, darbdavystės praktika, etiškas verslas ir atitinkami organizacijos valdymo aspektai (Ūkio ministerija);
4.9. siekiant atverti naujas verslo galimybes ir skatinti socialinių paslaugų teikėjų konkurenciją, parengti socialinio verslo koncepciją (Ūkio ministerija);
4.10. išanalizuoti darbo užmokesčio kitimo tendencijas Lietuvoje ir įvertinti ryšį tarp mažą darbo užmokestį gaunančių gyventojų grupių ir bedarbių (ieškančių darbo asmenų) darbinės motyvacijos; pateikti pasiūlymus dėl teritorinėse darbo biržose užsiregistravusių asmenų darbinės motyvacijos didinimo kuriant darbo santykių ir valstybinio socialinio draudimo teisinio-administracinio modelio projektą (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
4.11. siekiant stiprinti klasterių plėtros procesus, remti investicijas į bendro naudojimo atviros prieigos infrastruktūrą, skleisti informaciją apie galimą klasterizacijos naudą, valdymo ypatumus ir verslo atstovų bendradarbiavimą kuriant vertės grandinę, siekiant įveikti socialinius visuomenės iššūkius, skatinti Lietuvos klasterius – plėtoti tarptautinę partnerystę (Ūkio ministerija).
5. Plano tikslo – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms – siekimas ir jo uždavinių įgyvendinimas taip pat bus grindžiami:
5.1. galimybių organizuoti daugiau mokymo darbo vietose renginių sudarymu asmenims, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas, rekomendacijų, kaip diegti pameistrystę – vieną iš profesinio mokymo organizavimo formų – parengimu ir įgyvendinimu (Švietimo ir mokslo ministerija);
5.2. profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos veiksmingumo didinimu, specialistų iš gamybos įmonių ir organizacijų pritraukimu dirbti profesinio mokymo įstaigose (Švietimo ir mokslo ministerija);
5.3. teisinių sąlygų aukštųjų mokyklų studentams atlikti ne tik tą praktiką, kuri yra studijų proceso dalis, bet ir papildomą praktiką, per kurią jie galėtų įgyti papildomų kompetencijų ar konkrečiai darbo vietai būtinų gebėjimų, sudarymu (Švietimo ir mokslo ministerija);
5.4. programos, skirtos suteikti absolventams profesinių įgūdžių ir kompetencijų pagal konkrečios darbo vietos poreikius, taip pat darbo vietos ar verslo kūrimo įgūdžių, parengimu ir įgyvendinimu; verslumo ugdymo įtraukimu į pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo ir suaugusiųjų švietimo sistemas (Švietimo ir mokslo ministerija);
6. Siekiant Plano tikslo – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti, be Plane nurodytų priemonių, numatoma imtis kitų šio tikslo uždavinius atitinkančių veiksmų, jau numatytų kituose valstybės institucijų planavimo dokumentuose:
6.1. parengti ir įgyvendinti karjeros kompetencijų tobulinimo programą, organizuoti mokymą naudojant šiuolaikines informacines technologijas, skirtą specialistams, dirbantiems su jaunimu (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.2. formuoti mokinių, pageidaujančių dirbti per vasaros atostogas, duomenų banką ir informuoti darbdavius (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.3. didinti jaunimo darbo centrų aprėptį – užtikrinti paslaugų teikimą kiekvienoje savivaldybėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.4. nekvalifikuotą jaunimą siųsti mokytis pagal pirminio darbo rinkos ir profesinio mokymo bendrojo ugdymo programas (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.5. skatinti jaunimą naudotis elektroninėmis paslaugomis, teikiamomis Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.6. Lietuvos darbo biržos informacinėje sistemoje sudaryti sąlygas jaunimui sužinoti apie darbo pasiūlymus, stažuotes ir praktiką įvairiose vietovėse, regionuose ir šalyse, skelbiamus Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.7. plėsti Aukštos kvalifikacijos specialistų duomenų bazę „Talentų bankas“ (Aukštos kvalifikacijos specialistų duomenų bazė interneto svetainėje www.ldb.lt), įtraukti užsienyje studijuojančius jaunuolius, skatinti darbdavius naudotis šia svetaine ieškant darbuotojų (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
7. Prie užimtumo didinimo prisidės tarpinstitucinio veiklos plano „Regioninė plėtra“ priemonės, susijusios su infrastruktūros projektais, skirtais vietos verslui skatinti, per mažai naudojamai, apleistai infrastruktūrai ir teritorijoms parengti investicijoms (pritaikyti naujai komercinei veiklai), kurios, atsižvelgiant į tikslinės teritorijos specifiką, turės būti įtraukiamos į kiekvienos ministerijos kompetencijų srities verslumo skatinimo projektus, aktyvios darbo rinkos politikos priemonėmis, nustatytomis Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatyme (taikant integruotas teritorines investicijas pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320), 36 straipsnį).
Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano
1 priedas
UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS plano
2015–2017 metų tikslai, uždaviniai, priemonės, asignavimai ir įgyvendinančiosIOS institucijos
Eil. Nr. |
Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas |
Numatomi 2015 metų asignavimai, eurais |
Numatomi 2016 metų asignavimai, eurais |
Numatomi 2017 metų asignavimai, eurais |
Įgyvendi-nančioji institucija |
|||||||||||
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
|||||||||||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||||||||||
1. |
Tikslas – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą |
|||||||||||||||
1.1. |
Uždavinys – užtikrinti palankią verslo aplinką |
|||||||||||||||
1.1.1. |
Priemonė – koordinuoti ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių subjektų funkcijų optimizavimą |
53 580 |
53 580 |
20 824 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: parengti ir įgyvendinti verslo priežiūros institucijų konsolidavimo planą, sukurti priežiūrą atliekančių institucijų informacinę sistemą, kurią naudojant būtų galima atsisakyti reikalavimo, kad verslininkai teiktų duomenis ar informaciją, jeigu juos turi nors viena priežiūros institucija, rengti teritorijų verslo aplinkos žemėlapius |
||||||||||||||||
1.2. |
Uždavinys – skatinti investicijas ir darbo vietų, kurios sukuria didesnę pridėtinę vertę ir kurioms reikia aukštesnės kvalifikacijos specialistų, kūrimą |
|||||||||||||||
1.2.1. |
Priemonė – skatinti užsienio investuotojus investuoti į gamybos ir paslaugų sektorius ir kurti naujas darbo vietas Lietuvoje |
4 344 300 |
4 344 300 |
0 |
0 |
4 344 300 |
4 344 300 |
0 |
0 |
4 344 300 |
4 344 300 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti finansines paskatas užsienio investuotojams, kurie, įgyvendindami investicijų projektus, įsipareigoja kurti darbo vietas Lietuvoje |
||||||||||||||||
1.2.2. |
Priemonė – nukreipti vidaus investicijas į regionus, teikiant papildomas finansines paskatas |
37 474 803 |
37 474 803 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: numatyti lankstesnes procedūras ir finansuoti veiklas, susijusias su tiesioginiu vidaus investicijų pritraukimu į didelės pridėtinės vertės gamybos ir (ar) didelės pridėtinės vertės paslaugų verslo pradžią ir plėtrą, kai toks verslas plėtojamas ne Vilniuje, Kaune ar Klaipėdoje ir sukuriama ne mažiau kaip 20 naujų darbo vietų |
||||||||||||||||
1.2.3. |
Priemonė – plėtoti tvarią, inovatyvią ir konkurencingą akvakultūros įmonių ir žuvininkystės produktų perdirbimo įmonių veiklą |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 344 300 |
434 430 |
0 |
3 909 870 |
4 344 300 |
434 430 |
0 |
3 909 870 |
Žemės ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti negrąžinamą paramą investicijoms į mažų ir vidutinių įmonių steigimą ir plėtrą, skatinant tvarų, inovatyvų ir konkurencingą verslą ir naujų darbo vietų kūrimą akvakultūros ir žuvininkystės produktų perdirbimo sektoriuose |
||||||||||||||||
1.3. |
Uždavinys – ugdyti gyventojų verslumą ir remti verslo kūrimo iniciatyvas |
|||||||||||||||
1.3.1. |
Priemonė – teikti paramą pradedantiesiems verslą, ypač daug dėmesio skirti su sunkumais darbo rinkoje susiduriantiems asmenims |
200 000 |
200 000 |
0 |
0 |
1 737 720 |
1 737 720 |
0 |
0 |
6 082 020 |
6 082 020 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti paskolas verslo pradžiai; kompensuoti darbdaviams, kurie įdarbino darbinės patirties neturinčius darbuotojus, dalį pirmą kartą įsidarbinusio jauno žmogaus darbo užmokesčio; iš dalies kompensuoti paskolų palūkanas, siekiant sudaryti sąlygas pradėti verslą; skatinti verslumą, savarankišką užimtumą ir naujų darbo vietų kūrimą |
||||||||||||||||
1.3.2. |
Priemonė – remti informacinių renginių, skatinančių visuomenės verslumą, organizavimą |
2 316 960 |
2 316 960 |
0 |
0 |
579 240 |
579 240 |
0 |
0 |
579 240 |
579 240 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: finansuoti viešųjų įstaigų, asociacijų, kurių nariai yra juridiniai asmenys, Prekybos, pramonės ir amatų rūmų organizuojamus informacinius renginius (skatinančius visuomenės, ypač jaunimo ir moterų, verslumą, naujų smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų steigimą ir plėtrą, verslo partnerystės tinklų susidarymą, franšizę); konsultacinių paslaugų teikimą verslo reguliavimo klausimais (verslo pradžia, nesteigiant juridinio asmens, juridinio asmens steigimas, mokesčių sistema, darbo teisė, leidimai ir licencijos, viešieji pirkimai ir panašiai), juridinio asmens vidaus valdymo klausimais (vadyba, projektų valdymas, kokybės vadyba, žmogiškieji ištekliai, finansų valdymas ir panašiai), juridinio asmens aplinkos klausimais (rinkos analizė, vietinė ir regioninė konkurencinė aplinka, partnerių, finansinių šaltinių paieška, eksporto galimybės, internalizacija ir panašiai); kitą praktinę ir konsultacinę pagalbą verslo ir menų inkubatoriuje veiklą plėtojančioms įmonėms (pagalba inkubuojamoms įmonėms rengti ir atnaujinti verslo planus, verslo planų įgyvendinimo stebėsena, inkubuojamų įmonių reklama ir panašiai); skatinti, kad minėtos veiklos būtų plėtojamos regionuose |
||||||||||||||||
1.3.3. |
Priemonė – iš dalies kompensuoti paskolų iš Verslumo skatinimo fondo palūkanas (95 procentus) |
144 810 |
144 810 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: kompensuoti labai mažoms ir mažoms įmonėms, fiziniams asmenims, taip pat socialinėms įmonėms 95 procentus banko apskaičiuotų palūkanų, sumokamų už paskolą iš Verslumo skatinimo fondo, kad būtų sudarytos sąlygos skatinti verslumą, savarankišką užimtumą ir naujų darbo vietų kūrimą |
||||||||||||||||
1.3.4. |
Priemonė – teikti paskolų garantijas, kompensuoti garantijų išmokas ir dalį garantijų atlyginimo |
2 159 407 |
2 159 407 |
0 |
0 |
1 572 637 |
1 572 637 |
0 |
0 |
1 383 225 |
1 383 225 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti garantijas kredito įstaigoms už smulkiojo ir vidutinio verslo paskolas ir, smulkiojo ir vidutinio verslo subjektui negrąžinus paskolos kredito įstaigai, dengti iki 80 procnetų išmokos, taip pat kompensuoti dalį atlyginimo už šias garantijas |
||||||||||||||||
1.4. |
Uždavinys – skatinti darbo vietų kūrimą regionuose, ypač teritorijose, kuriose aukštas nedarbo lygis |
|||||||||||||||
1.4.1. |
Priemonė – remti ne žemės ūkio verslo kūrimą ir plėtrą |
19 238 094 |
19 238 094 |
0 |
0 |
19 238 094 |
19 238 094 |
0 |
0 |
19 238 094 |
19 238 094 |
0 |
0 |
Žemės ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti paramą įvairių ne žemės ūkio verslų, paslaugų kūrimui ir plėtrai kaimo vietovėse, tai yra vietovėse iki 6 000 gyventojų, išskyrus savivaldybių centrus |
||||||||||||||||
1.4.2. |
Priemonė – aukščiausio nedarbo lygio teritorijose įgyvendinti iš dalies finansuojamus (subsidijuojamus) verslo investicinius projektus – steigti naujas darbo vietas bedarbiams |
3 890 176 |
3 890 176 |
0 |
0 |
4 865 616 |
4 865 616 |
0 |
0 |
4 865 616 |
4 865 616 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: tobulinti vietinių užimtumo iniciatyvų projektų atranką ir įgyvendinimą, ypač sustiprinti atranką regioniniu lygmeniu; remti neterminuotą bedarbių įdarbinimą, teikiant darbdaviams paramą darbo vietoms steigti; skleisti vietinių užimtumo iniciatyvų priemonę, organizuoti renginius, pristatyti visuomenei įgyvendintus projektus |
||||||||||||||||
1.4.3. |
Priemonė – remti jaunuosius ūkininkus |
8 088 235 |
8 088 235 |
0 |
0 |
8 088 235 |
8 088 235 |
0 |
0 |
8 088 235 |
8 088 235 |
0 |
0 |
Žemės ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti jauniesiems ūkininkams, tai yra asmenims iki 40 metų, pradedantiems žemės ūkio veiklą, paramą įsikurti, remti jaunųjų ūkininkų investicijas, reikalingas žemės ūkio veiklai vykdyti: investicijas į nekilnojamojo turto statybą ir (ar) rekonstravimą, taip pat kuriamam ūkiui reikalingos žemės ūkio technikos ir įrangos, daugiamečių augalų įsigijimą |
||||||||||||||||
1.4.4. |
Priemonė – skatinti užimtumą žvejybos ir akvakultūros regionuose |
0 |
0 |
0 |
0 |
579 240 |
115 848 |
0 |
463 392 |
579 240 |
115 848 |
0 |
463 392 |
Žemės ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti negrąžinamą paramą vietos projektams pagal žuvininkystės regionų vietos plėtros strategijas įgyvendinti, siekiant įvairinti veiklą, kurti pridėtinę vertę, darbo vietas ir skatinti inovacijas visuose verslinės žvejybos ir akvakultūros produkcijos tiekimo grandinės etapuose |
||||||||||||||||
2. |
Tikslas – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms |
|||||||||||||||
2.1. |
Uždavinys – gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę |
|||||||||||||||
2.1.1. |
Priemonė – teikti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugas realioje ir virtualioje aplinkoje |
115 848 |
115 848 |
0 |
0 |
289 620 |
289 620 |
0 |
0 |
868 860 |
868 860 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: parengti priemones, skirtas profesinio orientavimo (karjeros) paslaugoms teikti realioje ir virtualioje aplinkoje; derinti paslaugų naujoms tikslinėms grupėms – suaugusiesiems, nesimokančiam ir nedirbančiam jaunimui – teikimą tarp skirtingų švietimo ir darbo rinkos institucijų; informuoti, konsultuoti ir ugdyti karjerai asmenis, kad jie sėkmingai pereitų iš vieno mokymosi lygmens į kitą, įsidarbintų ar tobulintų kvalifikaciją |
||||||||||||||||
2.1.2. |
Priemonė – pagerinti užimtumo rėmimo politiką įgyvendi-nančių institucijų paslaugų kokybę ir prieinamumą |
333 063 |
333 063 |
0 |
0 |
456 152 |
456 152 |
0 |
0 |
579 240 |
579 240 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) |
||
Priemonės veiklos: rengti mokymą Lietuvos darbo biržos sistemos darbuotojams, siekiant patobulinti jų kompetenciją, suteikti jiems būtinų žinių, pagerinti jų darbinius, organizacinius, planavimo ir kitus gebėjimus, plėtoti Vilniaus teritorinės darbo biržos infrastruktūrą, kad būtų užtikrintos kokybiškesnės šios institucijos teikiamos paslaugos darbdaviams ir asmenims, ieškantiems darbo, ir padidintas jų prieinamumas; sukurti Jaunimo garantijų įgyvendinimo stebėsenos sistemą; didinti darbuotojų mobilumą Europos Sąjungoje |
||||||||||||||||
2.1.3. |
Priemonė – sukurti ir plėtoti ugdymo karjerai ir stebėsenos modelius bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo srityse |
410 392 |
410 392 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: įgyvendinti ugdymo karjerai ir stebėsenos modelius, įgyvendinti ugdymo karjerai programą bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose, sukurti ir kartu su darbdaviais įgyvendinti mokinių profesinio veiklinimo (supažindinimo su įvairiomis užimtumo sritimis ir profesijomis praktikoje) modelį |
||||||||||||||||
2.2. |
Uždavinys – užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje |
|||||||||||||||
2.2.1. |
Priemonė – parengti naujus ir atnaujinti esamus studijų krypčių (krypčių grupių, sričių) aprašus |
3 367 122 |
3 367 122 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: vadovaujantis parengtais studijų krypčių aprašais, skirtais specialiesiems reikalavimams atitinkamų krypčių studijų programoms nustatyti, atnaujinti studijų programas ir organizuoti jų vertinimą |
||||||||||||||||
2.2.2. |
Priemonė – populiarinti ir modernizuoti profesinį mokymą, užtikrinti jo atitiktį darbo rinkos poreikiams |
272 243 |
272 243 |
0 |
0 |
680 607 |
680 607 |
0 |
0 |
2 041 821 |
2 041 821 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: organizuoti nacionalinius profesinio mokymo įstaigų mokinių meistriškumo konkursus; populiarinti profesinio mokymo teikiamas galimybes jaunimui ir suaugusiesiems, plėtojant ryšius su visuomene, bendrojo ugdymo mokyklomis, mokiniais, tėvais, darbdaviais; bendradarbiaujant su darbdaviais, kurti profesinius standartus, kurti ir įgyvendinti modulines profesinio mokymo programas ir rengti joms skirtą mokymosi medžiagą, peržiūrėti vykdomas programas ir tobulinti jų įgyvendinimą |
||||||||||||||||
2.2.3. |
Priemonė – vykdyti profesinio mokymo infrastruktūros plėtros projektus |
17 142 609 |
17 142 609 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: tęsti sektorinių praktinio mokymo centrų kūrimo projektus, plėtoti jų funkcionalumą, vykdyti profesinio mokymo infrastruktūros plėtros (pastatų ir įrangos modernizavimo) projektus, atnaujinti mokyklų praktinio mokymo bazę aprūpinant jas šiuolaikine įranga |
||||||||||||||||
2.2.4. |
Priemonė – tobulinti žmogiškųjų išteklių kvalifikaciją, didinti jų kompetenciją ir ugdyti darbo jėgos įgūdžius |
5 792 400 |
5 792 400 |
0 |
0 |
5 792 400 |
5 792 400 |
0 |
0 |
5 792 400 |
5 792 400 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
||
Priemonės veiklos: sukurti „kompetencijų čekių“ sistemą, skirtą įmonių, prioritetą teikiant labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms, darbuotojų bendrajam ir specialiajam mokymui; teikti paramą užsienio investuotojų žmogiškųjų išteklių kompetencijoms didinti ir sektorinių kompetencijų ugdymo projektams; remti įmonių mokymą pameistrystės būdu |
||||||||||||||||
2.3. |
Uždavinys – plėtoti kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą |
|||||||||||||||
2.3.1. |
Priemonė – parengti ir įgyvendinti neformaliuoju, darbo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemą |
104 263 |
104 263 |
0 |
0 |
260 658 |
260 658 |
0 |
0 |
781 974 |
781 974 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: sudaryti sąlygas pripažinti įvairiomis formomis įgytas kompetencijas, plėsti mokymosi, darbo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų, taip pat užsienyje įgytų kvalifikacijų pripažinimą, įgyvendinti Europos kvalifikacijų sąrangą ir Lietuvos kvalifikacijų sandarą, į praktinių kompetencijų vertinimą daugiau įtraukti darbdavius |
||||||||||||||||
2.3.2. |
Priemonė – organizuoti kvalifikacijos egzaminus kompetentingose institucijose |
130 329 |
130 329 |
0 |
0 |
130 329 |
130 329 |
0 |
0 |
130 329 |
130 329 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: plėtoti kompetencijų vertinimo sistemą, stiprinti akredituotų kompetencijų vertinimo institucijų gebėjimus kokybiškai atlikti asmens įgytų kompetencijų vertinimą |
||||||||||||||||
2.4. |
Uždavinys – plėtoti mokymosi visą gyvenimą sistemą kaip išsilaikymo darbo rinkoje garantą |
|||||||||||||||
2.4.1. |
Priemonė – įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą iniciatyvas |
14 481 |
14 481 |
0 |
0 |
14 481 |
14 481 |
0 |
0 |
14 481 |
14 481 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: įdiegti naujus neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo modelius, įgyvendinti Europos suaugusiųjų darbotvarkės iniciatyvą, reglamentuoti andragogų rengimą ir tobulinti jų kvalifikaciją |
||||||||||||||||
2.4.2. |
Priemonė – įgyvendinti projektus, skirtus naujoms kompetencijoms ir (ar) kvalifikacijoms suteikti mokantis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas |
289 620 |
289 620 |
0 |
0 |
289 620 |
289 620 |
0 |
0 |
289 620 |
289 620 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
Priemonės veiklos: koordinuoti ir remti iniciatyvas, kurti institucijų partneryste grindžiamas mokymosi visą gyvenimą paslaugas, rengti ir įgyvendinti užsakomąsias mokymo / studijų programas, mokymo įstaigoms bendradarbiaujant su darbdaviais |
||||||||||||||||
3. |
Tikslas – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti |
|||||||||||||||
3.1. |
Uždavinys – užtikrinti greitą ir tvarų jaunimo perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką |
|||||||||||||||
3.1.1. |
Priemonė – įgyvendinti Jaunimo garantijų iniciatyvą ir kitas jaunimo užimtumą skatinančias programas |
20 251 680 |
20 251 680 |
0 |
0 |
20 443 698 |
20 443 698 |
0 |
0 |
20 443 698 |
20 443 698 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: užtikrinti, kad visi jauni asmenys iki 29 metų, netekę darbo arba baigę formalųjį mokymąsi, per keturis mėnesius gautų pasiūlymą dirbti, toliau mokytis, įskaitant pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formą, atlikti praktiką arba stažuotę, skatinti ankstyvą intervenciją ir aktyvumą, jaunimo integraciją į darbo rinką; plėtoti valstybės, vietos savivaldos institucijų, nevyriausybinių organizacijų ir verslo subjektų bendradarbiavimą siekiant integruoti jaunimą į darbo rinką ir (arba) švietimo sistemą; gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę; užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje; skatinti savarankišką užimtumą ir ugdyti verslumą |
||||||||||||||||
3.2. |
Uždavinys – skatinti vyresnio amžiaus darbuotojus ilgiau likti darbo rinkoje |
|||||||||||||||
3.2.1. |
Priemonė – organizuoti ieškančių darbo asmenų, taip pat ir vyresnio amžiaus, profesinį konsultavimą ir motyvavimą |
33 017 |
33 017 |
0 |
0 |
33 017 |
33 017 |
0 |
0 |
33 017 |
33 017 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: organizuoti ir teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims, taip pat ir vyresnio amžiaus, atsižvelgiant į jų poreikius, gebėjimus įsisavinti informaciją ir darbo rinkos reikmes, teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas asmenims individualiai arba grupėmis, gerinti profesinio konsultavimo paslaugų prieinamumą ir kokybę, orientuojantis į vyresnio amžiaus darbo ieškančių asmenų pasirengimą darbo rinkai ir individualius poreikius, įgyvendinti konsultavimo paslaugų paketą bedarbiams, taikyti naujas konsultavimo priemones |
||||||||||||||||
3.2.2. |
Priemonė – ugdyti vyresnio amžiaus asmenų kompetencijas ir suteikti jiems kvalifikaciją, siekiant didinti dalyvavimą darbo rinkoje ir savanoriškoje veikloje |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 448 100 |
1 448 100 |
0 |
0 |
3 765 060 |
3 765 060 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: organizuoti vyresnio amžiaus asmenų profesinio mokymo priemonę, ugdant jų kompetencijas ir suteikiant kvalifikaciją, siekiant juos įtraukti į darbo rinką ir (arba) joje išlaikyti; siųsti vyresnio amžiaus bedarbius ir įspėtus apie atleidimą iš darbo darbuotojus įgyti naujos ar patobulinti turimos profesinės kvalifikacijos arba (ir) įgyti kompetencijų pagal formaliojo profesinio mokymo programas ir neformaliojo profesinio mokymo programas, organizuojant trišalių profesinio mokymo ir įdarbinimo sutarčių, profesinio mokymo ir savarankiško darbo sutarčių, profesinio mokymo sutarčių su vyresnio amžiaus asmenimis pasirašymą, vykdant priemonės įgyvendinimo priežiūrą, stebint įsidarbinimo baigus finansuoti priemonę rodiklius; organizuoti vyresnio amžiaus asmenims paramos darbo vietoms steigti priemones – subsidijuoti darbo vietų steigimą, mokėti darbdaviams subsidijas darbo vietai steigti ir remti savarankišką užimtumą, skirti vyresnio amžiaus asmenims subsidijas individualiai veiklai pagal verslo liudijimą, kontroliuoti įsteigtų darbo vietų išlaikymą |
||||||||||||||||
3.3. |
Uždavinys – sudaryti galimybes bedarbiams, ypač ilgalaikiams ir žemos kvalifikacijos, grįžti į darbo rinką |
|||||||||||||||
3.3.1. |
Priemonė – organizuoti savivaldybėse laikiną nekvalifikuotų bedarbių užimtumą |
19 315 628 |
19 315 628 |
0 |
0 |
20 852 641 |
20 852 641 |
0 |
0 |
20 852 641 |
20 852 641 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: pasitelkti partnerystės tinklų atstovus ir įgyvendinti teritorines tikslines užimtumo rėmimo programas (vykdyti viešuosius darbus, subsidijuoti darbovietes, įgyvendinti įgūdžių įgijimo rėmimo programas, atnaujinti konsultavimo paslaugas bedarbiams); neturinčiuosius profesinio pasirengimo motyvuoti įgyti profesiją mokymo renginiuose ir įsitvirtinti nuolatiniame darbe |
||||||||||||||||
3.3.2. |
Priemonė – derinant darbo pasiūlą ir paklausą, remti bedarbių integraciją į darbo rinką |
39 643 605 |
39 643 605 |
0 |
0 |
37 650 602 |
37 650 602 |
0 |
0 |
31 858 202 |
31 858 202 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: organizuoti profesinio mokymo, darbo įgūdžių įgijimo, įdarbinimo subsidijuojant ir kitas aktyvios darbo rinkos politikos priemones, prioritetus skiriant neturintiems kvalifikacijos ir ilgalaikiams bedarbiams, pirmiausia suteikiant paklausią darbo rinkoje kvalifikaciją ir ugdant darbdavių reikalavimus atitinkančias kompetencijas, kad būtų sėkmingai integruojamasi į darbo rinką |
||||||||||||||||
3.3.3. |
Priemonė – teikti finansines paskatas darbdaviams – kompensuoti dalį darbo užmokesčio, siekiant įdarbinti su sunkumais darbo rinkoje susiduriančius asmenis |
144 810 |
144 810 |
0 |
0 |
5 792 400 |
5 792 400 |
0 |
0 |
5 792 400 |
5 792 400 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti paramą darbdaviams (kompensuoti dalį darbo užmokesčio), siekiant skatinti su sunkumais darbo rinkoje susiduriančių asmenų užimtumą (pavyzdžiui, jaunimo, vyresnio amžiaus asmenų) |
||||||||||||||||
3.3.4. |
Priemonė – remti jaunų, ilgalaikių ir vyresnių kaip 50 metų darbingo amžiaus bedarbių įdarbinimą |
6 806 070 |
6 806 070 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: sukurti ir įdiegti ilgalaikės intensyvios socialinės reabilitacijos ir parengimo užimtumui darbo rinkoje pagalbos sistemą; suteikti galimybę įsidarbinti subsidijuojant darbo įgūdžių įgijimo ir darbo rotacijos priemones jauniems, ilgalaikiams ir vyresniems kaip 50 metų darbingo amžiaus bedarbiams |
||||||||||||||||
3.4. |
Uždavinys – didinti neįgaliųjų dalyvavimą darbo rinkoje |
|||||||||||||||
3.4.1. |
Priemonė – remti socialiai pažeidžiamų asmenų įdarbinimą socialinėse įmonėse |
15 445 145 |
15 445 145 |
0 |
0 |
20 157 553 |
20 157 553 |
0 |
0 |
22 126 969 |
22 126 969 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti valstybės pagalbą socialinėms ir neįgaliųjų socialinėms įmonėms subsidijų forma, įdarbinant asmenis, praradusius profesinį ir bendrąjį darbingumą, ekonomiškai neaktyvius, negalinčius lygiomis teisėmis konkuruoti darbo rinkoje, skatinti šių asmenų grįžimą į darbo rinką, jų socialinę integraciją ir mažinti socialinę atskirtį, tobulinti teisės aktus, užtikrinant valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms efektyvumą |
||||||||||||||||
3.4.2. |
Priemonė – teikti neįgaliesiems profesinės reabilitacijos paslaugas |
2 432 808 |
2 432 808 |
0 |
0 |
2 432 808 |
2 432 808 |
0 |
0 |
2 722 428 |
2 722 428 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: teikti neįgaliesiems profesinės reabilitacijos programą (ciklą) sudarančias profesinių gebėjimų įvertinimo, profesinio orientavimo ir konsultavimo, profesinių gebėjimų atkūrimo arba naujų išugdymo, pagalbos įsidarbinant paslaugas |
||||||||||||||||
3.5. |
Uždavinys – sudaryti galimybes grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką |
|||||||||||||||
3.5.1. |
Priemonė – plėtoti valstybės pagalbą ir informacijos teikimą iš užsienio grįžtantiems emigrantams mokesčių, socialinės apsaugos, persikvalifikavimo, įsidarbinimo klausimais |
0 |
0 |
0 |
0 |
86 886 |
86 886 |
0 |
0 |
86 886 |
86 886 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: konsultuoti ir padėti grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką, sudaryti sąlygas gauti pagalbą su grįžimu susijusiais klausimais vieno langelio principu, palengvinti administracines procedūras gyventi Lietuvoje lietuvių kilmės užsieniečiams, skatinti užsienyje studijavusį jaunimą grįžti į Lietuvą |
||||||||||||||||
3.5.2. |
Priemonė – vykdyti informacinę šviečiamąją kampaniją apie darbo rinkos pokyčius, darbuotojų užimtumo, integracijos ir mobilumo galimybes |
14 481 |
14 481 |
0 |
0 |
14 481 |
14 481 |
0 |
0 |
14 481 |
14 481 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
Priemonės veiklos: nuolat skleisti informaciją apie darbo rinkos pokyčius, įsidarbinimo galimybes emigraciją keičiant į mobilumo procesą, kai išvykstama siekiant pasinaudoti kitų šalių teikiamomis galimybėmis, kurios ateityje būtų panaudotos Lietuvoje jos naudai |
||||||||||||||||
4. |
Iš viso iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto |
209 969 979 |
209 969 979 |
|
|
162 175 735 |
157 802 173 |
|
4 373 262 |
167 698 777 |
163 325 515 |
|
4 373 262 |
|
||
4.1. |
bendrojo finansavimo lėšos (BF) |
17 176 963 |
17 176 963 |
3 128 |
|
16 987 910 |
15 940 934 |
|
1 046 976 |
16 987 910 |
15 940 934 |
|
1 046 976 |
|
||
4.2. |
Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
138 305 054 |
138 305 054 |
17 696 |
|
90 566 875 |
87 240 589 |
|
3 326 285 |
95 584 593 |
92 258 307 |
|
3 326 286 |
|
||
4.3. |
tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5. |
Kiti šaltiniai (UF) |
15 479 611 |
15 479 611 |
|
|
18 002 064 |
18 002 064 |
|
|
18 002 064 |
18 002 064 |
|
|
|
||
6. |
Iš viso programai finansuoti (4+5) |
225 449 590 |
225 449 590 |
|
|
180 177 499 |
175 804 237 |
|
4 373 262 |
185 700 841 |
181 327 579 |
|
4 373 262 |
|
||
|
Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano
2 priedas
UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO VERTINIMO KRITERIJAI IR SIEKTINOS JŲ REIKŠMĖS
Vertinimo kriterijaus kodas |
Tikslo ir uždavinio vertinimo kriterijaus pavadinimas ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
Įgyvendinančioji institucija |
||
2015 metų |
2016 metų |
2017 metų |
|||
|
1 tikslas – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą |
||||
R-1-1 |
Užimtųjų (15–64 metų) skaičiaus padidėjimas, palyginti su 2012 metais (1 247 tūkst.) (procentais) |
8,9 |
13,4 |
17,9 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
R-1-2 |
Verslo aplinkos indeksas; Pasaulio banko tyrimas, vieta |
17 |
17 |
17 |
Ūkio ministerija |
R-1-3 |
Darbo našumo indeksas vienam užimtam asmeniui (procentais) |
141,1 |
146,6 |
150,1 |
Ūkio ministerija |
R-1-4 |
Kaimo gyvenamųjų vietovių gyventojų (15–64 metų) užimtumo lygis (procentais) |
55,5 |
56,5 |
57,3 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
1 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti palankią verslo aplinką |
||||
P-1-1-1 |
Ūkio subjektai, teigiamai vertinantys priežiūros institucijų veiklą (procentais) |
55 |
60 |
60 |
Ūkio ministerija |
|
1 tikslo 2 uždavinys – skatinti investicijas ir darbo vietų, kurios sukuria didesnę pridėtinę vertę ir kurioms reikia aukštesnės kvalifikacijos specialistų, kūrimą |
||||
P-1-2-1 |
Tiesioginės užsienio investicijos, tenkančios vienam gyventojui (eurais) |
4 660 |
4 970 |
5 213 |
Ūkio ministerija |
P-1-2-2 |
Pritrauktų užsienio investuotojų įsipareigotų sukurti darbo vietų vidutinės ir didelės pridėtinės vertės sektoriuose skaičius per metus (kaupiamaisiais vienetais) |
1 400 |
1 500 |
1 500 |
Ūkio ministerija |
P-1-2-3 |
Sukurtų naujų darbo vietų žuvininkystės produktų perdirbimo ir akvakultūros sektoriuose skaičius |
10 |
16 |
16 |
Žemės ūkio ministerija |
|
1 tikslo 3 uždavinys – ugdyti gyventojų verslumą ir remti verslo kūrimo iniciatyvas |
||||
P-1-3-1 |
Asmenų ir įmonių, pasinaudojusių finansine parama verslo pradžiai, skaičius |
10 |
50 |
120 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-1-3-2 |
Veikiančių mažų ir vidutinių įmonių, fizinių asmenų, vykdančių individualią veiklą pagal verslo liudijimą ir verslo pažymą, skaičius 1 tūkst. gyventojų |
70 |
72 |
74 |
Ūkio ministerija |
P-1-3-3 |
Asmenų ir įmonių, pasinaudojusių finansine parama verslo pradžiai (mikrokreditai, palūkanų kompensavimas, negrąžintina parama, kitos verslumą skatinančios priemonės labai mažoms ir mažoms įmonėms, šeimos verslams ir fiziniams asmenims), skaičius |
350 |
350 |
300 |
Ūkio ministerija |
|
1 tikslo 4 uždavinys – skatinti darbo vietų kūrimą regionuose, ypač teritorijose, kuriose aukštas nedarbo lygis |
||||
P-1-4-1 |
Regionuose sukurtų įgyvendinant iš dalies finansuojamus (subsidijuojamus) verslo investicinius projektus darbo vietų skaičius |
350 |
350 |
350 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-1-4-2 |
Sukurtų naujų darbo vietų žvejybos ir akvakultūros regionuose skaičius |
6 |
8 |
8 |
Žemės ūkio ministerija |
|
2 tikslas – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms |
||||
R-2-1 |
Aukštųjų mokyklų absolventų, registruotų teritorinėse darbo biržose (po metų nuo baigimo), dalis (procentais) |
5,8 |
5,5 |
5,4 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
R-2-2 |
Profesinio mokymo įstaigų absolventų, registruotų teritorinėse darbo biržose (po metų nuo baigimo), dalis (procentais) |
20,5 |
18,5 |
16,4 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
R-2-3 |
Registruotų visų jaunų bedarbių dalis, kurią sudaro profesinės kvalifikacijos neturintys asmenys (procentais) |
47 |
42 |
38 |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
2 tikslo 1 uždavinys – gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę |
||||
P-2-1-1 |
Karjeros paslaugas gavusių asmenų skaičius |
50 000 |
60 000 |
65 000 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
P-2-1-2 |
Visų paskelbtų laisvų darbo vietų, užpildytų atsižvelgiant į darbdavių nustatytus reikalavimus, dalis (procentais) |
91 |
91,5 |
92 |
Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) |
P-2-1-3 |
Laisvos darbo vietos užpildymo trukmė teikiant tarpininkavimo įdarbinant paslaugas (darbo dienos) |
12 |
10 |
8 |
Lietuvos darbo birža |
P-2-1-4 |
Visų suaugusių (vyresnių nei 24 metų) bedarbių dalis, kurią sudaro per 12 nedarbo mėnesių gavusieji „naujo starto“ pasiūlymą (procentais) |
91 |
92 |
93 |
Lietuvos darbo birža |
P-2-1-5 |
Per metus įdarbintų teikiant tarpininkavimo įdarbinant paslaugas asmenų skaičius |
51 |
53 |
55 |
Lietuvos darbo birža |
|
2 tikslo 2 uždavinys – užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje |
||||
P-2-2-1 |
Visų akredituotų programų dalis, kurią sudaro studijų programos, akredituotos 6 metams (procentais) |
56 |
58 |
60 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
P-2-2-2 |
Visų formaliojo profesinio mokymo programų dalis, kurią sudaro modulinės profesinio mokymo programos (procentais) |
15 |
20 |
25 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|
2 tikslo 3 uždavinys – plėtoti kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą |
||||
P-2-3-1 |
Aukštųjų mokyklų, kuriose įdiegtas neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemos modelis, dalis (procentais) |
70 |
90 |
95 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
P-2-3-2 |
Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose vertintos neformaliuoju darbo ir savišvietos būdu įgytos kompetencijos, dalis (procentais) |
6 |
7 |
8 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|
2 tikslo 4 uždavinys – plėtoti mokymosi visą gyvenimą sistemą kaip išsilaikymo darbo rinkoje garantą |
||||
P-2-4-1 |
Asmenų, dalyvavusių užsakomosiose mokymo / studijų programose ir patobulinusių kompetencijas ir (ar) kvalifikaciją, skaičius |
5 000 |
6 000 |
7 000 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
P-2-4-2 |
Mokymosi visą gyvenimą lygis tarp 25–64 metų gyventojų (procentais) (Eurostatas) |
6,3 |
6,7 |
7,0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|
3 tikslas – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti |
||||
R-3-1 |
15–64 metų gyventojų darbo jėgos aktyvumo lygis (procentais) |
73,1 |
73,7 |
74,3 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
R-3-2 |
Jaunimo (15–24 metų) užimtumo lygis (procentais) |
25,3 |
26,6 |
28,0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
R-3-3 |
Vyresnio amžiaus (55–64 metų) gyventojų užimtumo lygis (procentais) |
51,2 |
51,5 |
51,9 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
R-3-4 |
Ilgalaikio nedarbo lygis (procentais) |
5,8 |
5,2 |
4,8 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
R-3-5 |
Darbingo amžiaus neįgaliųjų dalis, kurią sudaro dirbantys darbingo amžiaus neįgalieji (procentais) |
30 |
32 |
33 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
3 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti greitą ir tvarų jaunimo perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką |
||||
P-3-1-1 |
Jaunų asmenų iki 29 metų, pasinaudojusių Jaunimo garantijų iniciatyva, skaičius |
10 000 |
10 000 |
10 000 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-3-1-2 |
Nedirbančio, nesimokančio ir praktikos neatliekančio jaunimo (neaktyvių asmenų) (15–24 metų) dalis (procentais) |
9,5 |
8,9 |
8,3 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
3 tikslo 2 uždavinys – skatinti vyresnio amžiaus darbuotojus ilgiau likti darbo rinkoje |
||||
P-3-2-1 |
Savivaldybių, kuriose vyresnio amžiaus asmenims teikiamos profesinio orientavimo paslaugos, skaičius |
|
38 |
39 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-3-2-2 |
Asmenų, dalyvavusių projektuose, kuriais siekiama didinti vyresnio amžiaus asmenų dalyvavimą darbo rinkoje ir savanoriškoje veikloje, skaičius |
300 |
7 000 |
7 000 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, |
P-3-2-3 |
Asmenų pasitraukimo iš darbo rinkos vidutinis amžius |
62,7 |
63 |
63,3 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-3-2-4 |
65 metų ir vyresnio amžiaus sulaukusių gyventojų užimtumo lygis (procentais) |
5,5 |
5,7 |
5,8 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
3 tikslo 3 uždavinys – sudaryti galimybes bedarbiams, ypač ilgalaikiams ir žemos kvalifikacijos, grįžti į darbo rinką |
||||
P-3-3-1 |
Visų bedarbių metų pradžioje dalis, kurią sudaro aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse dalyvaujantys bedarbiai (procentais) |
32,5 |
35 |
38 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
3 tikslo 4 uždavinys – didinti neįgaliųjų dalyvavimą darbo rinkoje |
||||
P-3-4-1 |
Vidutinis socialinėse įmonėse dirbančių tikslinėms grupėms priklausančių asmenų skaičius per metus |
5 220 |
5 880 |
6 380 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-3-4-2 |
Įmonių, įgyvendinančių įmonių socialinės atsakomybės principus ir viešai deklaruojančių jos nuostatas, skaičiaus didėjimas, palyginti su ankstesniais metais (procentais) |
10 |
15 |
18 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
3 tikslo 5 uždavinys – sudaryti galimybes grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką |
||||
P-3-5-1 |
Parengtų informacinių pranešimų apie įsidarbinimo, profesinio mokymo, verslo steigimo ir plėtros sąlygas ir galimybes Lietuvoje nacionalinėje ir regioninėje žiniasklaidoje kiekis |
5 |
5 |
5 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
P-3-5-2 |
Grįžtančių emigrantų skaičiaus didėjimas, palyginti su 2012 metais (17 357) (procentais) |
11 |
22 |
22 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |