LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SPECIALIZUOTAI KOMPLEKSINEI PAGALBAI TEIKTI POREIKIO NUSTATYMO, PLANAVIMO, PASKIRSTYMO, PERVEDIMO, NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 11 d. Nr. A1-301

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 15 straipsnio 2 ir 3 dalimis:

1.    T v i r t i n u Valstybės biudžeto lėšų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti poreikio nustatymo, planavimo, paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarkos aprašą (toliau – Tvarkos aprašas) (pridedama).

2.    Į g a l i o j u Socialinių paslaugų priežiūros departamentą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas) šio įsakymo 1 punkte patvirtinto Tvarkos aprašo nustatyta tvarka organizuoti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių su specializuotos kompleksinės pagalbos centrais, kurie turi teisę teikti specializuotą kompleksinę pagalbą, sudarymą.

3.    P a v e d u:

3.1. Socialinių paslaugų priežiūros departamentui:

3.1.1. 2023 m. gegužės 16 d. paskelbti kvietimą ne vėliau kaip iki 2023 m. birželio 5 d. 17 val. teikti prašymus sudaryti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis 2023 m. liepos–gruodžio mėnesiams ir nuo 2023 m. liepos 1 d. sudaryti šias sutartis su specializuotos kompleksinės pagalbos centrais Tvarkos aprašo nustatyta tvarka;

3.1.2. informuoti Policijos departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos apie specializuotos kompleksinės pagalbos centrus, su kuriais nuo 2023 m. liepos 1 d. sudaromos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartys, nurodant kiekvieno iš jų juridinio asmens kodą, pavadinimą, veiklos vykdymo teritoriją, patalpų adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą;

3.2. šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

4. P a k e i č i u Tvarkos aprašą ir jį papildau 8.4 papunkčiu:

8.4. turi specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo tikslinės grupės atstovams patirties, įgytos įsigaliojus sprendimui suteikti teisę teikti specializuotą kompleksinę pagalbą.“

5. N u s t a t a u, kad:

5.1. Šis įsakymas, išskyrus jo 3, 4 punktus ir 5.3–5.5 papunkčius, įsigalioja 2023 m. liepos 1 d.

5.2. 2024 m. sausio 1 d. įsigalioja:

5.2.1. šio įsakymo 4 punktas;

5.2.2. tokia Tvarkos aprašo 18 punkto redakcija:

18. SKPC skirtos valstybės biudžeto lėšos specializuotai kompleksinei pagalbai teikti naudojamos nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki Sutartyje numatytos dienos, tačiau ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.“;

5.2.3. tokia Tvarkos aprašo 20.3 papunkčio redakcija:

20.3. išlaidos, patirtos ir apmokėtos ankstesniais kalendoriniais metais iki gruodžio 31 d. imtinai ir po einamųjų metų gruodžio 31 d.“

5.3. Valstybės biudžeto lėšų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti poreikis 2023 metams nustatomas atsižvelgiant į prognozuojamą smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriančių asmenų ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusių asmenų (toliau – tikslinės grupės atstovai) skaičių, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:

LP = Pd x 90 % + Gd x 10 %,

kur:

LP – prognozuojamas tikslinės grupės atstovų skaičius;

Pd – praėjusiais metais apskrityje užfiksuotų įvykių, susijusių su smurtu artimoje aplinkoje, skaičius (duomenų šaltinis – Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos);

Gd – apskrities gyventojų skaičius praėjusiais metais (duomenų šaltinis – Valstybės duomenų agentūra).

5.4. Valstybės biudžeto lėšų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti poreikis 2023 metams apskaičiuojamas kiekvienai apskričiai atskirai:

5.4.1. valstybės biudžeto lėšų, skirtų I lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketui apmokėti, poreikis apskaičiuojamas pagal formulę:

K1 = A1 / A2 * Į1,

kur:

K1 – valstybės biudžeto lėšos, skirtos I lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketui apmokėti;

A1 – apskrityje prognozuojamas tikslinės grupės atstovų skaičius;

A2 – apskrityje, kurioje praėjusiais metais užfiksuotas mažiausias tikslinės grupės atstovų skaičius, prognozuojamas tikslinės grupės atstovų skaičius;

Į1 – konsultanto, užtikrinančio I lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketo įgyvendinimą, etato įkainis;

5.4.2. valstybės biudžeto lėšų, skirtų II lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketui apmokėti, poreikis apskaičiuojamas pagal formulę:

K2 = A1 * 30 % * Į2,

kur:

K2 – valstybės biudžeto lėšos, skirtos II lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketui apmokėti;

A1 – apskrityje prognozuojamas tikslinės grupės atstovų skaičius;

Į2 – II lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketo įkainis.

5.5. Specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo įkainiai bei rodikliai 2023 metams tiems SKPC, kuriems bus skirtos valstybės biudžeto lėšos 2023 metams, nustatomi atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai 2023 metams nustatytas didžiausias galimas valstybės biudžeto asignavimų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti sumas.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                    Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2023 m. gegužės 11 d. įsakymu

Nr. A1-301

 

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SPECIALIZUOTAI KOMPLEKSINEI PAGALBAI TEIKTI POREIKIO NUSTATYMO, PLANAVIMO, PASKIRSTYMO, PERVEDIMO, NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės biudžeto lėšų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti poreikio nustatymo, planavimo, paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specializuotos kompleksinės pagalbos centrams (toliau – SKPC), poreikio nustatymo, planavimo, apskaičiavimo, paskirstymo, pervedimo SKPC, naudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme bei Specializuotos kompleksinės pagalbos smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo bei ekspertinio vertinimo dėl sprendimo skirti apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje orderį ar jo neskirti tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. A1-296 Dėl Specializuotos kompleksinės pagalbos smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo bei ekspertinio vertinimo dėl sprendimo skirti apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje orderį ar jo neskirti tvarkos aprašo ir Pavyzdinių specializuotos kompleksinės pagalbos centrų vidaus taisyklių, kuriose reglamentuojamas keitimasis asmens duomenimis, susijusiais su smurtu artimoje aplinkoje, tarp specializuotos kompleksinės pagalbos centrų ir institucijų bei įstaigų, vykdančių veiklą apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje, pagalbos ir paslaugų teikimo srityse patvirtinimo.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SPECIALIZUOTAI KOMPLEKSINEI PAGALBAI TEIKTI POREIKIO NUSTATYMAS, PLANAVIMAS, PASKIRSTYMAS, APSKAIČIAVIMAS, VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS IR ŠIŲ LĖŠŲ PERVEDIMAS

 

3. Valstybės biudžeto lėšų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti poreikis kitiems metams einamaisiais metais nustatomas atsižvelgiant į prognozuojamą smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriančių asmenų ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusių asmenų (toliau – tikslinės grupės atstovai) skaičių, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:

LP = Pd x 90 % + Gd x 10 %,

kur:

LP – prognozuojamas tikslinės grupės atstovų skaičius;

Pd – einamųjų metų I–III ketv. apskrityje užfiksuotų įvykių, susijusių su smurtu artimoje aplinkoje, skaičius (duomenų šaltinis – Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos);

Gd – apskrities gyventojų skaičius praėjusiais metais (duomenų šaltinis – Valstybės duomenų agentūra).

4. Valstybės biudžeto lėšų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti poreikis apskaičiuojamas kiekvienai apskričiai atskirai:

4.1. valstybės biudžeto lėšų, skirtų I lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketui apmokėti, poreikis apskaičiuojamas pagal formulę:

K1 = A1 / A2 * Į1,

kur:

K1 – valstybės biudžeto lėšos, skirtos I lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketui apmokėti;

A1 – apskrityje prognozuojamas tikslinės grupės atstovų skaičius;

A2 – apskrityje, kurioje praėjusiais metais užfiksuotas mažiausias tikslinės grupės atstovų skaičius, prognozuojamas tikslinės grupės atstovų skaičius;

Į1 – konsultanto, užtikrinančio I lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketo įgyvendinimą, etato įkainis;

4.2. valstybės biudžeto lėšų, skirtų II lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketui apmokėti, poreikis apskaičiuojamas pagal formulę:

K2 = A1 * 30 % * Į2,

kur:

K2 – valstybės biudžeto lėšos, skirtos II lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketui apmokėti;

A1 – apskrityje prognozuojamas tikslinės grupės atstovų skaičius;

Į2 – II lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketo įkainis.

5. Vienam tikslinės grupės atstovui II lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketas apmokamas vieną kartą per einamuosius biudžetinius metus.

6. Valstybės biudžeto lėšas specializuotai kompleksinei pagalbai teikti planuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), o specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo įkainius bei rodiklius tiems SKPC, kuriems bus skirta valstybės biudžeto lėšų, kasmet iki spalio 15 d. nustato Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras, atsižvelgdamas į Ministerijai nustatytas didžiausias galimas valstybės biudžeto asignavimų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti sumas. Valstybės biudžeto lėšos apskritims biudžetiniams metams paskirstomos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

7. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) kasmet spalio 15 d., o jei ši diena yra poilsio ar šventės diena – kitą po jos einančią darbo dieną savo interneto svetainėje www.sppd.lt paskelbia kvietimą SKPC ar SKPC, veikiančiam (-iems) ir įgaliotam (-iems) pagal jungtinės veiklos sutartį (-is), sudarytą (-as) su kitu (‑ais) SKPC, įsipareigojant teikti specializuotą kompleksinę pagalbą pasirinktoje apskrityje, ne vėliau kaip iki kiekvienų metų lapkričio 15 d., o jei ši diena yra poilsio ar šventės diena – kitos po jos einančios darbo dienos 17 val. sudaryti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (-is) (toliau – Sutartis) kitiems biudžetiniams metams (toliau – Kvietimas).

8. Konkrečioje apskrityje Sutartis sudaroma su tuo SKPC, kuris:

8.1. įsipareigoja užtikrinti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimą visoje konkrečios apskrities teritorijoje;

8.2. apskrityje, kurioje planuoja teikti specializuotą kompleksinę pagalbą, turi jam ar jo steigėjui nuosavybės teise priklausančias arba pagal nuomos, turto patikėjimo ar panaudos sutartį valdomas patalpas, kuriose specializuota kompleksinė pagalba gali būti teikiama konfidencialiai;

8.3. turi visų savivaldybių administracijų, priklausančių apskričiai, kurioje planuoja teikti specializuotą kompleksinę pagalbą, bendradarbiavimą, teikiant specializuotą kompleksinę pagalbą konkrečios savivaldybės teritorijoje, patvirtinančius dokumentus (pavyzdžiui, sutartis, raštus).

9. SKPC iki Tvarkos aprašo 7 punkte nustatyto termino pabaigos SPPD pateikia prašymą sudaryti Sutartį (toliau – Prašymas), parengtą pagal Tvarkos aprašo priede pateiktą Pavyzdinę prašymo formą, nurodydamas duomenis apie Sutartį ketinantį pasirašyti juridinį asmenį (juridinio asmens pavadinimas, kodas, banko rekvizitai (banko pavadinimas, banko kodas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris), SKPC vadovo ir asmens, pasirašančio sutartį laikinai nesant SKPC vadovo, vardas, pavardė, pareigos, veikimo pagrindas, tel. ryšio numeris, el. pašto adresas, teritorijos, kurioje bus teikiama specializuota kompleksinė pagalba, pavadinimas, už veiklas atsakingo SKPC atstovo vardas, pavardė, tel. ryšio numeris, el. pašto adresas, finansininko vardas, pavardė, tel. ryšio numeris, el. pašto adresas, SKPC kontaktinė informacija (gatvė, namo numeris, pašto indeksas, gyvenamoji vietovė, tel. ryšio numeris, el. pašto adresas, asmens ryšiams palaikyti vardas ir pavardė), duomenis apie veiklą visose apskrities savivaldybėse ir apie kitus juridinius asmenis, veikiančius pagal jungtinės veiklos sutartį (-is) (teritorija, kurioje bus teikiama specializuota kompleksinė pagalba, juridinio asmens pavadinimas, kodas, SPPD direktoriaus įsakymo, kuriuo suteikta teisė teikti specializuotą kompleksinę pagalbą, data ir numeris, kontaktinė informacija (tel. ryšio numeris ir el. pašto adresas), jeigu turi, informaciją apie apskrityje turimas patalpas specializuotai kompleksinei pagalbai teikti, nurodydamas teritoriją, kurioje bus teikiama specializuota kompleksinė pagalba, juridinio asmens pavadinimą, patalpų adresą ir jų atitiktį Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytiems reikalavimams, taip pat informaciją, pagrindžiančią SKPC atitiktį Tvarkos aprašo 8 punkto reikalavimams. Prašymas gali būti teikiamas per SPPD valdomą informacinę paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistemą, veikiančią adresu https://sopas.sppd.lt:8099 (toliau – informacinė sistema). Valstybine kalba užpildytą Prašymą pateikia SKPC vadovas arba jo įgaliotas asmuo, turintis teisę veikti SKPC vardu (įgaliojime nurodomi įgaliotinio vardas, pavardė ir pareigos). Prašymą, teikiamą SKPC, veikiančio (-ių) pagal jungtinės veiklos sutartį, teikia jungtinės veiklos sutartyje nurodyto SKPC vadovas arba jo įgaliotas asmuo, turintis teisę veikti SKPC vardu (įgaliojime nurodomi įgaliotinio vardas, pavardė ir pareigos).

10. SPPD nedelsdamas, ne vėliau nei per 10 darbo dienų nuo paskutinės Kvietime nurodytos Prašymų pateikimo dienos, įvertina Prašymus. SPPD informacinės sistemos priemonėmis ir (ar) raštu gali kreiptis į SKPC, prašydamas per 2 darbo dienas nuo SPPD kreipimosi gavimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis ar raštu patikslinti Prašymą ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus. Prašymas gali būti tikslinamas ne daugiau kaip 2 kartus. Jeigu per nustatytą terminą Prašymo trūkumai nepašalinami, SPPD priima sprendimą Prašymo netenkinti ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja SKPC, jam pateikdamas sprendimo, kuriame nurodytos Prašymo netenkinimo priežastys ir sprendimo apskundimo tvarka, kopiją. Prašymų tikslinimo terminai neįskaičiuojami į šiame punkte nustatytą Prašymų vertinimo terminą.

11. SPPD konkrečioje apskrityje kasmet sudaro po vieną Sutartį. Jeigu Tvarkos aprašo 8 punkte nustatytus reikalavimus konkrečioje apskrityje atitinka daugiau nei vienas SKPC, Sutartis pasirašoma su tuo SKPC, kurio Prašymas SPPD gautas ir sprendimas dėl jo atitikties Tvarkos aprašo 8 punkte nustatytiems reikalavimams priimtas anksčiausiai, o kiti SKPC, jeigu tokių yra, įtraukiami į rezervinį SKPC sąrašą. Rezervinis SKPC sąrašas sudaromas pagal kiekvieną apskritį atskirai, nurodant SKPC pavadinimą, juridinio asmens kodą, Prašymo pateikimo laiką.

12. SPPD, įvertinęs SKPC pateiktus Prašymus bei informaciją, parengtus pagal Tvarkos aprašo 9 punktą, ir nustatęs, kad SKPC atitinka Tvarkos aprašo 8 punkte nustatytus reikalavimus, Ministerijai teikia informaciją apie siūlomą Sutarčių sudarymą su SKPC pagal apskritį, nurodydamas SKPC pavadinimą, juridinio asmens kodą, bei siūlomą rezervinį SKPC sąrašą pagal kiekvieną apskritį atskirai, nurodydamas SKPC pavadinimą, juridinio asmens kodą, Prašymo pateikimo laiką.

13. Sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo ir Sutarčių sudarymo bei rezervinio SKPC sąrašo sudarymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 12 punkte nurodytos informacijos gavimo Ministerijoje dienos priima Ministerijos kancleris. Ministerijos kanclerio sprendime nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, SKPC pavadinimas, juridinio asmens kodas, apskritis, kurioje SKPC teiks specializuotą kompleksinę pagalbą, SKPC skiriamų valstybės biudžeto lėšų dydis, rezervinis SKPC sąrašas, sprendimo apskundimo tvarka. Ministerijos kanclerio potvarkis ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo patvirtinimo perduodamas susipažinti SPPD. SPPD informuoja Ministerijos kanclerio potvarkyje nurodytus SKPC apie priimtą Ministerijos kanclerio sprendimą.

14. SPPD per 5 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio įsigaliojimo dienos prašo SKPC, kuriems skirta valstybės biudžeto lėšų, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šio SPPD prašymo gavimo dienos informacinėje sistemoje pateikti metų, kuriems skirtas finansavimas SKPC veikloms vykdyti, išlaidų sąmatas pagal informacinėje sistemoje pateiktą formą. SPPD informacinės sistemos priemonėmis ir (ar) raštu gali kreiptis į SKPC su prašymu per 2 darbo dienas nuo SPPD kreipimosi gavimo dienos informacinės sistemos priemonėmis patikslinti išlaidų sąmatą ir (ar) pateikti trūkstamą informaciją. Išlaidų sąmata gali būti tikslinama ne daugiau kaip 2 kartus. Išlaidų sąmatų tikslinimo terminai neįskaičiuojami į šiame Tvarkos aprašo punkte nustatytą 10 darbo dienų terminą. Jeigu per šiame punkte nustatytą terminą SKPC nepateikia išlaidų sąmatų arba jų nepatikslina ir (ar) nepašalina jų trūkumų, SPPD teikia Ministerijai siūlymą naikinti sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam SKPC ir sudaryti Sutartį su SKPC, esančiu rezerviniame SKPC sąraše.

15. SPPD organizuoja Sutarčių sudarymą ir jas pasirašo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 14 punkte nurodytų išlaidų sąmatų pateikimo informacinėje sistemoje dienos. Sutartyse turi būti pateikta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte nurodyta informacija.

16. SPPD pagal SKPC parengtas ir Sutartimis patvirtintas išlaidų sąmatas kiekvieną ketvirtį Sutartyse nustatyta tvarka teikia Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui mokėjimo paraiškas pervesti valstybės biudžeto lėšas SKPC specializuotai kompleksinei pagalbai teikti.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ

 

17. Pagal Tvarkos aprašą skiriamos valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik specializuotai kompleksinei pagalbai teikti. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir specializuotos kompleksinės pagalbos teikimą patvirtinančiais dokumentais (pavyzdžiui, pasiektų veiklos rezultatų ataskaita, rengiama pagal informacinėje sistemoje pateiktą formą) arba jų kopijomis. Paslaugos ir (ar) prekės, reikalingos specializuotai kompleksinei pagalbai teikti, turi būti įsigytos ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikantis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Specializuotai kompleksinei pagalbai teikti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. SKPC, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

18. SKPC skirtos valstybės biudžeto lėšos specializuotai kompleksinei pagalbai teikti naudojamos nuo liepos 1 d. iki gruodžio 31 d. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo einamųjų metų liepos 1 d. iki Sutartyje numatytos dienos, tačiau ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d.

19. SKPC pagal Sutartį gautas valstybės biudžeto lėšas specializuotai kompleksinei pagalbai teikti gali naudoti šioms išlaidoms, nustatytoms pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“, apmokėti:

19.1. SKPC darbuotojų, kurie SKPC įdarbinti pagal darbo sutartis ir kurių pareigybių aprašymuose nustatytos su SKPC veiklos užtikrinimu susijusios funkcijos, darbo užmokesčio pinigais, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokamas nuo jiems apskaičiuoto darbo užmokesčio, išlaidoms;

19.2. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo (konkrečiai ryšio paslaugų (interneto, telefono, pašto ir kitų ryšio paslaugų), ryšio linijos įrengimo) išlaidoms;

19.3. transporto išlaikymo (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju Lietuvos Respublikoje) įsigijimo išlaidoms;

19.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos (konkrečiai patalpų, skirtų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti, nuomos) išlaidoms;

19.5. ekspertų ir konsultantų paslaugų (konkrečiai SKPC reikalingų psichologo ir (ar) teisininko, jeigu jis (jie) SKPC nedirba pagal darbo sutartį, paslaugų) įsigijimo išlaidoms;

19.6. komunalinių paslaugų (konkrečiai SKPC veiklai naudojamų patalpų ar jų dalies komunalinių paslaugų: šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo, šiukšlių išvežimo) įsigijimo išlaidoms;

19.7. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima tikslinės grupės atstovų apgyvendinimo išlaidas, kanceliarinių prekių, reikmenų, inventoriaus ir priemonių, maisto prekių, apsaugos priemonių (apsauginių kaukių, dezinfekcinio skysčio ir kt.), paslaugų (mokymų, supervizijų organizavimo, lektorių paslaugų, kvalifikacijos kėlimo, nuotolinių programų, skirtų bendrauti su nukentėjusiaisiais, įsigijimo ir (ar) palaikymo, kitų su specializuotos kompleksinės pagalbos teikimu susijusių paslaugų), reikalingų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti, įsigijimo išlaidas, mokesčius bankams už pavedimus ir kitas jų paslaugas, buhalterinės apskaitos paslaugų įsigijimo, leidybos, viešinimo išlaidas (išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, kurio vertė yra 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė).

20. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

20.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

20.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, teritorijos ir aplinkos priežiūros ir (ar) tvarkymo išlaidos;

20.3. išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. birželio 30 d. imtinai ir po 2023 m. gruodžio 31 d.;

20.4. SKPC skolų padengimo, taip pat investicijų projektų vykdymo išlaidos;

20.5. patalpų, nuosavybės teise priklausančių SKPC, nuomos SKPC veiklai vykdyti išlaidos;

20.6. transporto priemonių techninės apžiūros, draudimo ir remonto išlaidos;

20.7. kitos tiesiogiai su SKPC veikla nesusijusios išlaidos.

21. SKPC, su kuriais sudarytos sutartys, kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis taip pat privalo pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ir finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

21.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo laikotarpį);

21.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo laikotarpį);

21.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, suteiktų paslaugų ar atliktų darbų perdavimo–priėmimo akto, sudaryto pagal Sutartį, darbo laiko apskaitos žiniaraščio, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščio ir kt.) pavadinimas, data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir sumokėta suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo laikotarpį);

21.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

21.4.1. asmenų, kuriems suteiktos I lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketo paslaugos, skaičius;

21.4.2. asmenų, kuriems suteiktos II lygio specializuotos kompleksinės pagalbos paketo paslaugos, skaičius.

22. SKPC turi teisę tikslinti išlaidų sąmatą, nekeisdamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu atitinkamiems biudžetiniams metams jam skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, informacinės sistemos priemonėmis pateikdamas SPPD pagrįstą prašymą patikslinti išlaidų sąmatą (nurodomas SKPC pavadinimas, juridinio asmens kodas, Sutarties data, numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti išlaidų sąmatą), kartu pateikdamas ir lyginamąjį tikslinamos išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs SKPC prašymą, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja SKPC. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

23. Prašymai tikslinti išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. SKPC gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

24. SKPC einamaisiais metais nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas specializuotai kompleksinei pagalbai teikti privalo grąžinti SPPD iki kitų metų sausio 5 d., pervesdamas jas į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą.

25. SPPD SKPC grąžintas valstybės biudžeto lėšas grąžina į valstybės iždo sąskaitą iki kitų metų sausio 10 d.

 

IV SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

26. SPPD koordinuoja ir kontroliuoja Sutarčių vykdymą, siekdamas užtikrinti, kad SKPC skirtos valstybės biudžeto lėšos specializuotai kompleksinei pagalbai teikti būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį. SKPC auditą atlieka Ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

27. SKPC Ministerijos ir (ar) SPPD reikalavimu privalo teikti informaciją, susijusią su SKPC specializuotai kompleksinei pagalbai teikti skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimu, tiek Sutarties galiojimo laikotarpiu, tiek 24 (dvidešimt keturis) mėnesius po to, kai ji baigė galioti.

28. SKPC privalo užtikrinti, kad jiems skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, valstybės biudžeto lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Sutarčių nuostatas.

29. SKPC atsako už dokumentų ir informacijos, kuriuos SKPC pateikė SPPD, teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą.

30. Su rezerviniame konkrečios apskrities SKPC sąraše pagal eiliškumą aukščiausiai esančiu SKPC Sutartis gali būti sudaroma Tvarkos aprašo 14 punkte nustatytu atveju arba jeigu SKPC, su kuriuo sudaryta Sutartis, panaikinama teisė teikti specializuotą kompleksinę pagalbą. Sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas ir Sutartis su rezerviniame SKPC sąraše esančiu SKPC sudaroma Tvarkos aprašo 13–16 punktuose nustatyta tvarka.

31. SPPD po sprendimo SKPC, su kuriuo sudaryta Sutartis, panaikinti teisę teikti specializuotą kompleksinę pagalbą priėmimo inicijuoja Sutarties nutraukimo procedūrą.

32. Jei teisė teiki specializuotą kompleksinę pagalbą panaikinama vienam iš SKPC, konkrečioje apskrityje veikiančių pagal jungtinės veiklos sutartį, SKPC, su kuriuo sudaryta Sutartis, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teisės teikti specializuotą kompleksinę pagalbą panaikinimo vienam iš SKPC, veikiančių pagal jungtinės veiklos sutartį, dienos SPPD turi pateikti atnaujintą jungtinės veiklos sutartį ir įsipareigojimą, kad likę pagal jungtinės veiklos sutartį veikiantys SKPC bus pajėgūs vykdyti Sutartyje nustatytus įsipareigojimus. Jei teisė teikti specializuotą kompleksinę pagalbą panaikinama SKPC, kuris veikia pagal jungtinės veiklos sutartį ir su kuriuo sudaryta Sutartis, taikomos Tvarkos aprašo 30 punkte nustatytos procedūros ir Sutartis nutraukiama.

33. SKPC skirtos valstybės biudžeto lėšos, panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį ir (ar) nesilaikant Sutarties, valstybės biudžeto lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, grąžinamos Sutartyje nustatyta tvarka ir terminais arba išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Asmenų duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.

35. SKPC veiklos dokumentai tvarkomi ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

36. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

 

__________________