Administracinė byla Nr. eI-4-822/2017

Teisminio proceso Nr. 3-66-3-00029-2016-8

Procesinio sprendimo kategorijos: 55.1.5

(S)

 

 

 

LIETUVOS VYRIAUSIASIS ADMINISTRACINIS TEISMAS

 

NUTARTIS

LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU

 

2017 m. kovo 29 d.

Vilnius

 

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo išplėstinė teisėjų kolegija, susidedanti iš teisėjų Anatolijaus Baranovo, Arūno Dirvono, Irmanto Jarukaičio (kolegijos pirmininkas), Virginijos Volskienės ir Skirgailės Žalimienės (pranešėja), teismo posėdyje rašytinio proceso tvarka išnagrinėjo teismo sprendimo rašymo apsirikimo taisymo klausimą Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2017 m. kovo 21 d. sprendime, priimtame norminėje administracinėje byloje išnagrinėjus Vilniaus apygardos administracinio teismo prašymą ištirti, ar Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 patvirtintos Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 17.4 punktas (redakcija, galiojusi nuo 2014 m. balandžio 12 d. iki 2015 m. gegužės 21 d.) ta apimtimi, kuria jame nenumatyta galimybė, nustačius Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D‑327 „Dėl Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 7 punkto pažeidimą, tokį pažeidimą priskirti netyčiniam reikalavimų pažeidimui, taip pat Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 patvirtintos Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 181.2 punktas (žemės ūkio ministro 2013 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 3D-291 redakcija, galiojusi nuo 2013 m. gegužės 1 d. iki 2015 m. gegužės 21 d.) ta apimtimi, kuria jame nenumatyta galimybė, nustačius Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D‑327 „Dėl Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 7 punkto pažeidimą visame tiesioginėms išmokoms deklaruotame ir tinkamame paramai pievų ir ganyklų plote, atsižvelgti į kaltės formą, pažeidimo sunkumą, mastą, pastovumą, pasikartojimą ir einamaisiais metais taikyti mažesnį paramos sumažinimo procentą, nei 50 proc., arba netaikyti paramos sumažinimo, atitinka konstitucinius teisingumo, teisinės valstybės principus, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo (2012 m. rugsėjo 18 d. įstatymo Nr. XI-2220 redakcija) 3 straipsnio 2 dalies 2 punkte bei Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (2006 m. birželio 27 d. įstatymo Nr. X-736 redakcija) 3 straipsnio 3 punkte įtvirtintą proporcingumo principą, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo (2008 m. liepos 1 d. įstatymo Nr. X-1663 redakcija) 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose įtvirtintus žemės ūkio veiklos subjektų pajamų lygio palaikymo ir prielaidų žemės ūkio veiklos subjektų ir alternatyviosios veiklos subjektų konkurencingoms veiklos sąlygoms sudarymo principus.

 

Išplėstinė teisėjų kolegija

 

n u s t a t ė:

I.

 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas 2017 m. kovo 21 d. sprendimu pripažino, kad Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 patvirtintos Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 17.4 punktas (redakcija, galiojusi nuo 2014 m. balandžio 12 d. iki 2015 m. gegužės 21 d.) ta apimtimi, kuria jame nenumatyta galimybė, nustačius Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D-327 „Dėl Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 7 punkto pažeidimą, paramos gavėjui įrodyti, jog jo elgesys nebuvo tyčinis, taip pat Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 patvirtintos Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 181.2 punktas (žemės ūkio ministro 2013 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 3D-291 redakcija, galiojusi nuo 2013 m. gegužės 1 d. iki 2015 m. gegužės 21 d.) ta apimtimi, kuria jame nenumatyta galimybė, nustačius Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D-327 „Dėl Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 7 punkto pažeidimą visame tiesioginėms išmokoms deklaruotame ir tinkamame paramai pievų ir ganyklų plote, atsižvelgti į kaltės formą ir einamaisiais metais taikyti mažesnį paramos sumažinimo procentą, nei 50 proc., arba netaikyti paramos sumažinimo, prieštarauja konstituciniams teisinės valstybės, teisingumo ir proporcingumo principams.

 

 

Išplėstinė teisėjų kolegija

 

k o n s t a t u o j a:

 

II.

 

Administracinių bylų teisenos įstatymo 96 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad kol sprendimas neįvykdytas, teismas gali savo iniciatyva ar proceso šalių prašymu ištaisyti sprendime aptiktus rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas. Ištaisymų klausimas išsprendžiamas priimant nutartį, nepranešus proceso šalims. Vadovaujantis minėta teisės norma, sprendimą byloje priėmęs teismas gali ištaisyti jame padarytas šias klaidas: 1) rašymo apsirikimus, kuriais laikytini sprendime neteisingai nurodyti dalyvaujančių byloje asmenų, teisėjų, kitų proceso dalyvių vardai, pavardės, juridinių asmenų pavadinimai bei kitokie panašaus pobūdžio netikslumai, kurių ištaisymas nekeičia sprendimo turinio ir esmės; 2) aiškias aritmetines klaidas, kuriomis laikytini skaičiavimo suklydimai, padaryti atliekant aritmetinius veiksmus. Teismas gali ištaisyti sprendime tik tokius rašymo apsirikimus ir aiškias aritmetines klaidas, kurių ištaisymas nekeičia sprendimo esmės. Teismas neturi teisės pats panaikinti arba pakeisti sprendimą (Administracinių bylų teisenos įstatymo 96 str. 1 d.).

Aukščiau nurodyto Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2017 m. kovo 21 d.  sprendimo rezoliucinėje dalyje nurodytas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 patvirtintos Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 181.2 punktas – yra aiškus rašymo apsirikimas ir priimtos nutarties turinio ir esmės nekeičia, nes iš visos bylos medžiagos ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutarties įžanginės ir motyvuojamosios dalių matyti, jog buvo nagrinėjama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 patvirtintos Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 181.2 punkto atitiktis minėtiems konstituciniams principams.  Todėl nurodytas rašymo apsirikimas ištaisomas remiantis Administracinių bylų teisenos įstatymo 96 straipsnio 2 dalimi.

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 96 straipsnio 2 dalimi, išplėstinė teisėjų kolegija

 

n u t a r i a:

 

Ištaisyti rašymo apsirikimą Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2017 m. kovo 21 d. sprendime, priimtame norminėje administracinėje byloje Nr. eI-4-822/2017, ir šio sprendimo rezoliucinėje dalyje vietoje „Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 patvirtintos Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 181.2 punktas“ įrašyti „Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 patvirtintos Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 181.2 punktas“.

Nutartis neskundžiama.

Nutartis skelbiama Teisės aktų registre.

 

 

 

Teisėjai                                                                                    Anatolijus Baranovas

 

Arūnas Dirvonas

 

Irmantas Jarukaitis

 

Virginija Volskienė

 

Skirgailė Žalimienė