PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2016–2018 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO PAKEITIMO
2016 m. rugsėjo 29 d. Nr. T-280
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T-184 „Dėl Strateginio planavimo Pakruojo rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
Pakeisti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. T-41 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2016–2018 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ patvirtintą Pakruojo rajono savivaldybės 2016–2018 metų strateginį veiklos planą (toliau – planas) patikslinant ir papildant plano 4 priedą „Pakruojo rajono savivaldybės Modernios rajono infrastruktūros plėtojimo programa“: programos aprašymą, lėšų poreikį (asignavimus) ir numatomus finansavimo šaltinius, tikslų, uždavinių, priemonių asignavimų ir produkto vertinimo kriterijų suvestinę ir programos vertinimo kriterijų suvestinę (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2016 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T-280
priedas
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS
MODERNIOS RAJONO INFRASTRUKTŪROS PLĖTOJIMO PROGRAMA
Modernios rajono infrastruktūros plėtojimo programos aprašymas
Biudžetiniai metai |
2016-ieji metai |
Asignavimų valdytojas (-ai), kodas |
Pakruojo rajono savivaldybės administracija, 288733050 |
Vykdytojas (-ai), kodas |
Pakruojo rajono savivaldybės administracija, 1 |
Programos pavadinimas |
Modernios rajono infrastruktūros plėtojimo programa |
Kodas |
4 |
Programos parengimo argumentai |
Programa įgyvendinamos LR Vietos savivaldos įstatymu reglamentuojamos savarankiškosios savivaldybių funkcijos: savivaldybei nuosavybės teise priklausančios žemės ir kito turto valdymas, naudojimas ir disponavimas juo; teritorijų planavimas, savivaldybės bendrojo plano ar savivaldybės dalių bendrųjų planų ir detaliųjų planų sprendinių įgyvendinimas; savivaldybių vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, taisymas, tiesimas ir saugaus eismo organizavimas; valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos: savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymas, naudojimas ir disponavimas juo patikėjimo teise. |
||
Ilgalaikis prioritetas (pagal SPP) |
Ekonomikos augimui palanki aplinka |
Kodas |
3 |
Visuomenės poreikius atitinkanti ir pažangi viešojo valdymo sistema |
4 |
||
Šia programa įgyvendinamas įstaigos/padalinio strateginis tikslas: |
Sukurti augimui ir konkurencingumui palankias aplinkos sąlygas |
Kodas |
3 |
Programa |
Tęstinė |
Programos tikslas |
Kurti modernią, visuomenės ir verslo poreikius atitinkančią infrastruktūrą ir viešąsias erdves |
Kodas |
1 |
Tikslo aprašymas:
Tikslu numatoma įgyvendinti 6 uždavinius: Vykdyti veiklas, susijusias su rajono viešosios infrastruktūros ir teritorijų atnaujinimu ir plėtra; Modernizuoti rajono viešuosius statinius, gerinant jų techninę būklę ir energetinį efektyvumą; Vykdyti rajono teritorijų, inžinerinės infrastruktūros, komunalinio ūkio ir socialinio būsto fondo plėtrą; Tinkamai prižiūrėti, sistemingai gerinti ir plėtoti rajono susisiekimo infrastruktūrą; Vykdyti teritorijų planavimą, siekiant valdyti ūkinę veiklą rajone; Didinti savivaldybės valdymo efektyvumą ir žmogiškųjų išteklių kompetencijas. Pirmuoju uždaviniu numatoma įgyvendinti priemones, susijusias su parengiamaisiais infrastruktūros modernizavimo darbais (energetinių auditų, techninių projektų, statybos leidimų išdavimą ir pan.). Antruoju uždaviniu numatoma modernizuoti viešiesiems visuomenės interesams tenkinti skirtus pastatus (ugdymo įstaigų, bendruomenių ir pan.). Trečiuoju uždaviniu bus įgyvendinami projektai, susiję su atskirų gyvenamųjų vietovių kompleksine plėtra, o taip pat vykdoma kitų inžinerinių ir komunalinių objektų modernizacija ir plėtra, socialinio būsto fondo plėtra. Ketvirtuoju uždaviniu numatoma skirti lėšas susisiekimo infrastruktūros objektams, o taip pat eismo saugumo didinimui. Penktuoju uždaviniu bus rengiami bei tikslinami įvairių lygių teritorijų planavimo dokumentai. Šeštuoju uždaviniu numatoma įgyvendinti projektus, kuriais rengiami strateginio planavimo dokumentai.
Rezultato vertinimo kriterijus:
· Įgyvendintų viešųjų statinių (teritorijų) investicinių (plėtros) projektų skaičius.
1 Uždavinys. Vykdyti veiklas, susijusias su rajono viešosios infrastruktūros ir teritorijų atnaujinimu ir plėtra
Pakruojo rajono savivaldybė, siekdama sėkmingai įgyvendinti viešosios infrastruktūros ir teritorijų modernizavimo ir plėtros projektus, turi atlikti parengiamuosius veiksmus, būtinus šių projektų įgyvendinimui. Savivaldybė rengia energetinius auditus, galimybių studijas ir investicinius projektus, objektų (teritorijų) atnaujinimo ar statybos techninius projektus, atlieka techninių projektų ekspertizes, gauna statybą leidžiančius dokumentus. Uždaviniu numatoma finansuoti šiuos darbus, taip pat skirti lėšas investicinių projektų kofinansavimui.
Produkto vertinimo kriterijai:
· Atliktų energetinių auditų, parengtų galimybių studijų ir investicinių projektų skaičius; · Parengtų techninių projektų, suteiktų ekspertizės paslaugų, apdraustų pastatų ir gautų statybą leidžiančių dokumentų skaičius; · Projektų kofinansavimo lėšų panaudojimas (proc.).
2 Uždavinys. Modernizuoti rajono viešuosius statinius, gerinant jų techninę būklę ir energetinį efektyvumą
Pakruojo rajono savivaldybė nuosavybės (patikėjimo) teise valdo įvairaus pobūdžio statinius: švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, socialinės paskirties. Šie statiniai naudojami viešosioms paslaugoms teikti, todėl nuo jų techninės būklės ir energetinių savybių, priklauso teikiamų paslaugų kokybė ir rajono bendruomenės poreikių tenkinimas. Uždaviniu Pakruojo rajono savivaldybė numato įgyvendinti investicinius projektus: Neformaliojo švietimo infrastruktūros, esančios L. Giros g. 4, Pakruojis, tobulinimas; Tarpvalstybinių verslui palankių bibliotekų tinklo kūrimas“ Nr. LLIV-253 („Establishment of business support library cross border network (Business library); Biokuro katilų įrengimas Pakruojo rajono Balsių pagrindinės mokyklos pastatuose; Pakruojo žydų sinagogos pastato tvarkyba ir pritaikymas kultūros ir viešosioms reikmėms; Pakruojo „Žemynos“ pagrindinės mokyklos pastato Pakruojyje, P. Mašioto g. 45 rekonstravimas; Pakruojo rajono Linkuvos gimnazijos pastato Linkuvoje, Gimnazijos g. 32, rekonstravimas; Pakruojo gaisrinės pastato (unikalus kodas 30734) tvarkyba ir pritaikymas viešosioms ir kultūros reikmėms; Projektus, įgyvendinamus pagal Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną 2014–2020 metų programą.
Produkto vertinimo kriterijai:
· Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos neformaliojo ugdymo įstaigos (skaičius); · Projekto įgyvendinimas (proc.); · Įrengtų biokuro katilų (su priklausiniais) komplektų skaičius; · Sutvarkytų ir kultūros reikmėms pritaikytų pastatų skaičius; · Modernizuotų viešosios paskirties pastatų skaičius; · Sutvarkytų teritorijų skaičius; · Sutvarkyti, įrengti ir pritaikyti lankymui kultūros paveldo objektai ir teritorijos (skaičius); · Įgyvendintų projektų skaičius (2).
3 Uždavinys. Vykdyti rajono teritorijų, inžinerinės infrastruktūros, komunalinio ūkio ir socialinio būsto fondo plėtrą
Dalis Pakruojo rajono savivaldybės vietovių (ypatingai kaimo) pasižymi nepakankamu išvystymo lygiu – nepakankamai išplėtota viešųjų teritorijų, inžinerinių tinklų ir komunalinio ūkio objektų infrastruktūra arba jos trūkumas. Siekiant didinti rajono gyvenamosios ir verslo aplinkos patrauklumą Pakruojo rajono savivaldybė numato atnaujinti ir plėsti miesto ir kaimo gatvių apšvietimo tinklus, komunalinio ūkio objektus, didinti socialinių būstų skaičių. Taip pat bus įgyvendinami kompleksiniai teritorijų plėtros projektai. Numatoma įgyvendinti investicinius projektus: Pakruojo m. Vienybės aikštės, prieigų prie jos sutvarkymas ir pritaikymas bendruomeniniams ir verslo poreikiams; Socialinio būsto fondo plėtra Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje; Linkuvos m. kompleksiškas atnaujinimas ir plėtra.
Produkto vertinimo kriterijai:
· Sukurtos arba atnaujintos atviros erdvės miestų vietovėse (kv. m); · Naujai įrengtų ar įsigytų socialinių būstų skaičius; · Naujos atviros erdvės vietovėse nuo 1 iki 6 tūkst. gyventojų (išskyrus savivaldybių centrus) (kv. m).
4 Uždavinys. Tinkamai prižiūrėti, sistemingai gerinti ir plėtoti rajono susisiekimo infrastruktūrą
Pakruojo rajono savivaldybės vietinės reikšmės automobilių kelių ir gatvių ilgis 2015 m. pabaigoje buvo 831 km. Kelių būklė rajone nėra labai gera. Keliai ir gatvės su patobulinta danga sudarė 19,1 proc., žvyrkeliai – 77,9 proc., grunto keliai – 3,0 proc. visų savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių. Esant blogai rajono susisiekimo infrastruktūros būklei blogėja kelių transporto eismo sąlygos: mažėja transporto srautų greitis ir transporto intensyvumas, atsiranda galimybė susidaryti kamščiams, o tai neigiamai veikia avaringumą, didina transporto neigiamą poveikį aplinkai. Didinant susisiekimo patogumą ir saugumą uždaviniu numatoma gerinti rajono vietinės reikšmės kelių ir gatvių būklę. Bus skiriamos lėšos kelių ir gatvių priežiūros ir remonto darbams. Numatomi įgyvendinti investiciniai projektai: Vietinės reikšmės kelių ir gatvių modernizavimas ir plėtra; Vietinės reikšmės kelių (gatvių) priežiūra; Pakruojo m. Kęstučio gatvės modernizavimas; Pakruojo m. Kranto g. ir S. Nėries g. dalies modernizavimas; Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra Pakruojo rajone; Pakruojo m. Pašilio gatvės rekonstrukcija; Pakruojo m. Saulėtekio gatvės rekonstrukcija; Pakruojo m. P. Cvirkos gatvės rekonstrukcija; Pakruojo m. Vilniaus gatvės rekonstrukcija; Pakruojo m. Marko Šreiberio gatvės rekonstrukcija.
Produkto vertinimo kriterijai:
· Panaudota lėšų dalis (proc); · Prižiūrimų kelių ir gatvių ilgis (km); · Rekonstruotos gatvės ilgis (km); · Įrengtų naujų dviračių ir / ar pėsčiųjų takų ir / ar trasų ilgis (km) (5,6).
5 Uždavinys. Vykdyti teritorijų planavimą, siekiant valdyti ūkinę veiklą rajone
Teritorijų planavimas yra vienas iš efektyviausių valstybės valdymo instrumentų, leidžiantis kryptingai organizuoti visų rūšių veiklą planuojamoje teritorijoje. Rengiant įvairių lygių teritorijų planavimo dokumentus planuojamas ilgalaikių statinių išdėstymas ir teritorijos tvarkymas tam tikrai perspektyvai, įvertinamas kompleksas veiksnių ir surandamas optimalus variantas, kuris leidžia racionaliai naudoti gamtos išteklius, formuoti kultūrinį kraštovaizdį, efektyviai plėtoti gamybą. Pakruojo rajono savivaldybė numato rengti ir atnaujinti teritorijų planavimo dokumentus, formuoti žemės sklypus reikalingus darniai teritorijų plėtrai užtikrinti. Uždaviniu numatoma įgyvendinti investicinius projektus: Teritorijų planavimo dokumentų rengimas ir tikslinimas (ne projektinėmis lėšomis); Sustainable Rainwater Sewerage Management fot Improved Environmental Quality of Lielupe River Basin (Inovatyvūs techniniai lietaus nuotekų valdymo sprendimai Ventos-Lielupės upių baseinuose)/ Rain-Water-Man.
Produkto vertinimo kriterijai:
· Parengtų (patikslintų) teritorijų planavimo dokumentų skaičius; · Projekto įgyvendinimas (proc.).
6 Uždavinys. Didinti savivaldybės valdymo efektyvumą ir žmogiškųjų išteklių kompetencijas
Pakruojo rajono savivaldybės administracija yra pasirengusi ilgos trukmės planavimo dokumentą – Pakruojo rajono savivaldybės 2014-2020 m. strateginį plėtros planą. 2016 m. buvo parengtas ir patvirtintas Pakruojo rajono savivaldybės 2016-2018 m. strateginis veiklos planas. Strateginis planavimas prisideda prie efektyvaus finansinių išteklių paskirstymo, padeda geriau įvertinti ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes, todėl yra svarbi savivaldybės veiklos organizavimo dalis. 2016 m. investicinių projektų įgyvendinti nenumatoma, planuojama, kad investiciniai projektai bus įgyvendinami 2017 m.
Produkto vertinimo kriterijus:
|
Numatomas programos įgyvendinimo rezultatas:
Skiriant lėšas energetinių auditų, techninių projektų parengimui ir panašioms veikloms bus užtikrinta infrastruktūros objektų modernizacija. Viešųjų pastatų atnaujinimo darbai leis pagerinti teikiamų viešųjų paslaugų kokybę ir gyventojų poreikių tenkinimą. Inžinerinės infrastruktūros, komunalinio ūkio objektų, viešųjų teritorijų priežiūra ir modernizavimas, socialinio būsto fondo plėtra didins gyvenamosios ir verslo aplinkos patrauklumą. Susisiekimo infrastruktūros gerinimas gerins eismo sąlygas, didins susisiekimo saugumą rajone. Planavimo dokumentų rengimas ir atnaujinimas leis racionaliai planuoti ir valdyti ūkinę veiklą rajone. Strateginių planų rengimas sudarys prielaidas efektyvesniam finansinių išteklių paskirstymui. |
Galimi programos vykdymo ir finansavimo šaltiniai:
Savivaldybės biudžeto, valstybės biudžeto, privatizavimo fondo, valstybės investicijų programos, kelių priežiūros ir plėtros programos, ES ir kitų fondų paramos, paskolos ir kitos lėšos. |
Veiksmai, numatyti savivaldybės strateginiame plėtros plane, kurie susiję su vykdoma programa: III PRIORITETAS. EKONOMIKOS AUGIMUI PALANKI APLINKA 3.1. Tikslas. Modernios rajono infrastruktūros plėtra 3.1.1. Uždavinys. Vystyti viešąsias erdves ir infrastruktūrą 3.1.2. Uždavinys. Modernizuoti pastatus, gerinant jų energetinį efektyvumą ir skatinant darnų išteklių naudojimą 3.1.3. Uždavinys. Vykdyti teritorijų, inžinerinės infrastruktūros ir komunalinio ūkio plėtrą 3.1.4. Uždavinys. Tinkamai prižiūrėti ir sistemingai gerinti susisiekimo infrastruktūrą 3.1.5. Uždavinys. Išsaugojant kultūros paveldą, vystant veiklą 3.1.6. Uždavinys. Vykdyti teritorijų planavimą 3.2. Tikslas. Teritorinės sanglaudos didinimas 3.2.1. Uždavinys. Kompleksiškai spęsti gyvenamųjų vietovių problemas 3.2.2. Uždavinys. Kompleksiškai vystyti ir plėtoti kaimo vietoves
IV PRIORITETAS. VISUOMENĖS POREIKIUS ATITINKANTI IR PAŽANGI VIEŠOJO VALDYMO SISTEMA 4.1. Tikslas. Efektyvus, į gyventojų ir verslo poreikius orientuotas valdymas 4.1.1. Uždavinys. Didinti savivaldybės valdymo efektyvumą ir žmogiškųjų išteklių kompetencijas |
Susiję įstatymai ir kiti norminiai teisės aktai:
LR Vietos savivaldos įstatymas, LR Biudžeto sandaros įstatymas, LR Viešojo administravimo įstatymas, LR Viešųjų pirkimų įstatymas, LR Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymas, LR Statybos įstatymas, LR Kelių įstatymas, LR Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymas, LR Teritorijų planavimo įstatymas, LR Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas, LR Aplinkos apsaugos įstatymas, LR Žemės įstatymas ir kt. |