A close-up of a robot  Description automatically generated with low confidence

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL ENERGETIKOS MINISTRO 2022 m. BIRŽELIO 15 d. įsakymo nr. 1-192 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTERIJOS ENERGETIKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 03-001-06-03-03 „ĮGYVENDINTI DEGALŲ IŠ AEI GAMYBOS PRIEMONES IR PLĖTOTI JŲ PANAUDOJIMO INFRASTRUKTŪRĄ TRANSPORTO SEKTORIUJE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2024 m. rugpjūčio 21 d. Nr. 1-150

Vilnius

 

1. P a k e i č i u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 1-192 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:

 

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

 

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1

2

1.1.  Valstybės biudžeto lėšos

1.1.1.1.2 Valstybės biudžeto lėšų, skirtų apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų, netinkamų finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM, poreikis

765

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

1.3.3.1.57 Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

76 910

2. Kitos lėšos

2.2. Privačios lėšos

99 167

IŠ VISO:

176 842“.

 

1.2. Pakeičiu III skyriaus 1 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„1. Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas

I

Lietuvos energetikos agentūra

Pj

-

Taip/Ne (priklausomai nuo jungtinio projekto projektų pareiškėjų tipo)

Taip/Ne (priklausomai nuo jungtinio projekto projektų pareiškėjų tipo)

D

EGADP – 46 000

Privačios lėšos – 57879

VB - 765

EGADP,  privačios ir VB lėšos

P - Pradėjusios veikti privačios įkrovimo prieigos, vnt.

53 200

2022 m. III ketv.

Centrinė projektų valdymo agentūra

R- AEI dalis, palyginti su bendruoju galutiniu kelių ir geležinkelių transporto energijos suvartojimu, procentai

8,04

1.1. Fizinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas

I

Lietuvos energetikos agentūra

Pj

-

Taip/Ne (priklausomai nuo jungtinio projekto projektų pareiškėjų tipo)

Taip/Ne (priklausomai nuo jungtinio projekto projektų pareiškėjų tipo)

D

EGADP – 21 000

Privačios lėšos – 36 309

EGADP ir privačios lėšos

P - Pradėjusios veikti privačios įkrovimo prieigos, vnt.

33 060

2022 m. III ketv.

Centrinė projektų valdymo agentūra

-

R- AEI dalis, palyginti su bendruoju galutiniu kelių ir geležinkelių transporto energijos suvartojimu, procentai

8,04

1.2. Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas daugiabučių namų teritorijose ar šalia jų

I

Lietuvos energetikos agentūra

Pj

-

Taip/Ne (priklausomai nuo jungtinio projekto projektų pareiškėjų tipo)

Taip/Ne (priklausomai nuo jungtinio projekto projektų pareiškėjų tipo)

D

EGADP – 11 000

Privačios lėšos – 8 295

EGADP ir privačios lėšos

P - Pradėjusios veikti privačios įkrovimo prieigos, vnt.

10 440

2022 m. III ketv.

Centrinė projektų valdymo agentūra

-

R- AEI dalis, palyginti su bendruoju galutiniu kelių ir geležinkelių transporto energijos suvartojimu, procentai

8,04

1.3. Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas

I

Lietuvos energetikos agentūra

Pj

-

Taip/Ne (priklausomai nuo jungtinio projekto projektų pareiškėjų tipo)

Taip/Ne (priklausomai nuo jungtinio projekto projektų pareiškėjų tipo)

D

EGADP – 14 000

Privačios lėšos – 13 275

VB - 765

EGADP, privačios ir VB lėšos

P - Pradėjusios veikti privačios įkrovimo prieigos, vnt.

9 700

2022 m. III ketv.

Centrinė projektų valdymo agentūra.

-“.

 

1.3. Pakeičiu 1 priedo 1.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.2. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai; 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013  dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais ir 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014  dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais  (toliau – De minimis reglamentai);“

1.4. Pakeičiu 1 priedo 1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Taisyklėse, Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosiuose nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, ir De minimis reglamentuose.  Apraše daugiabučiu laikytinas pastatas, turintis tris ir daugiau butų (gyvenamųjų patalpų), nevertinant pastato paskirties ir santykio tarp gyvenamųjų ir negyvenamųjų patalpų ploto.“

1.5. Pakeičiu 1 priedo 2.16 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.16. Iš EGADP lėšų:

2.16.1. iki 21 mln. eurų – JP projektams, kurių pareiškėjai yra Aprašo 3.3.2 papunktyje nurodyti asmenys, finansuoti;

2.16.2. iki 10 mln. eurų – JP projektams, kurių pareiškėjai yra Aprašo 3.3.3 papunktyje nurodyti asmenys, finansuoti;

2.16.3. iki 0,7 mln. eurų – JP projektams, kurių pareiškėjai yra Aprašo 3.3.4 papunktyje nurodyti asmenys, finansuoti;

2.16.4. iki 0,3 mln. eurų – JP projektams, kurių pareiškėjai yra Aprašo 3.3.5 papunktyje nurodyti asmenys, finansuoti;

2.16.5. iki 14 mln. eurų – JP projektams, kurių pareiškėjai yra Aprašo 3.3.6 papunktyje nurodyti asmenys, finansuoti.“

1.6. Pakeičiu 1 priedo 3.3.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.2.3. jei JP projekto pareiškėjas vykdo ūkinę veiklą arba jeigu nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas siekia įrengti stotelę su prieiga (-omis), yra registruota juridinio asmens vykdoma ūkinė veikla, su JP projekto paraiška pateikia „Viena įmonė“ deklaraciją, kurios forma patvirtinta tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, ir skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – „Viena įmonė“ deklaracija) ir kvietime teikti paraiškas nurodytos formos kiekvieno juridinio asmens, kurio vykdoma ūkinė veikla registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas siekia įrengti stotelę su prieiga (-omis), ir kuris įtraukiamas į „Viena įmonė“ deklaraciją, sutikimą, kad jam būtų suteikta ir užregistruota de minimis pagalba, arba kvietime teikti paraiškas nurodytos formos juridinio asmens deklaraciją, kad juridinis asmuo, kurio vykdoma ūkinė veikla registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas siekia įrengti stotelę su prieiga (-omis), nesinaudos JP projekto pareiškėjo įsirengta stotele su prieiga (-omis) (tokiu atveju juridinis asmuo nėra įtraukiamas į „Viena įmonė“ deklaraciją). Jeigu nors vienas Viena įmonė deklaracijoje nurodytas asmuo  neatitinka De minimis reglamentų reikalavimų, paraiška finansuoti JP projektą atmetama. Jeigu paraiškai finansuoti JP projektą teikiama de minimis pagalba ir Viena įmonė deklaracijoje nurodomas daugiau nei vienas asmuo,  de minimis pagalba jiems suteikiama ir užregistruojama lygiomis dalimis;.

1.7. Pakeičiu 1 priedo 3.3.2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.2.4. JP projekto pareiškėjas teikdamas JP projekto paraišką patvirtina, kad mokėjimo prašymą kompensuoti tinkamas JP projekto išlaidas teiks arba kartu su JP projekto paraiška teikia tik gavęs teisės aktuose nustatytus (jei taikoma) sutikimus/leidimus įrengti ir prijungti prie elektros tinklo stotelę su prieiga (-omis) atitinkamame nekilnojamojo turto objekte;.

1.8. Pakeičiu 1 priedo 3.3.2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.2.5. JP projekto įgyvendinimo trukmė – ne daugiau kaip 12 mėn., tačiau ne ilgiau, kaip iki 2026 m. sausio 31 d.;“.

1.9. Pakeičiu 1 priedo 3.3.3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.3.3. jei JP projekto pareiškėjas vykdo ūkinę veiklą arba jeigu nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas siekia įrengti stotelę su prieiga (-omis), yra registruota juridinio asmens vykdoma ūkinė veikla, su JP projekto paraiška pateikia „Viena įmonė“ deklaraciją ir kvietime teikti paraiškas nurodytos formos kiekvieno juridinio asmens, kurio vykdoma ūkinė veikla registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas siekia įrengti stotelę su prieiga (-omis), ir kuris įtraukiamas į „Viena įmonė“ deklaraciją, sutikimą, kad jam būtų suteikta ir užregistruota de minimis pagalba, arba kvietime teikti paraiškas nurodytos formos juridinio asmens deklaraciją, kad juridinis asmuo, kurio vykdoma ūkinė veikla registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas siekia įrengti stotelę su prieiga (-omis), nesinaudos JP projekto pareiškėjo įsirengta stotele su prieiga (-omis) (tokiu atveju juridinis asmuo nėra įtraukiamas į „Viena įmonė“ deklaraciją). Jeigu nors vienas  „Viena įmonė“ deklaracijoje nurodytas asmuo neatitinka De minimis reglamentų reikalavimų, paraiška finansuoti JP projektą atmetama. Jeigu paraiškai finansuoti JP projektą teikiama de minimis pagalba ir Viena įmonė deklaracijoje nurodomas daugiau nei vienas asmuo,  de minimis pagalba jiems suteikiama ir užregistruojama lygiomis dalimis;“.

1.10. Pakeičiu 1 priedo 3.3.3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.3.4. JP projekto pareiškėjas, teikdamas JP projekto paraišką patvirtina, kad mokėjimo prašymą kompensuoti tinkamas JP projekto išlaidas teiks arba kartu su JP projekto paraiška teikia tik gavęs teisės aktuose nustatytus (jei taikoma) sutikimus/leidimus įrengti ir prijungti prie elektros tinklo stotelę su prieiga (-omis) atitinkamame nekilnojamojo turto objekte;“.

1.11. Pakeičiu 1 priedo 3.3.3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.3.5 JP projekto įgyvendinimo trukmė – ne daugiau kaip 12 mėn., tačiau ne ilgiau, kaip iki 2026 m. sausio 31 d.;“.

1.12. Pakeičiu 1 priedo 3.3.4.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.4.6. JP projekto pareiškėjas teikdamas JP projekto paraišką patvirtina, kad mokėjimo prašymą kompensuoti tinkamas JP projekto išlaidas teiks arba kartu su JP projekto paraiška teikia tik gavęs teisės aktuose nustatytus (jei taikoma) sutikimus/leidimus įrengti ir prijungti prie elektros tinklo stotelę su prieiga (-omis) atitinkamame nekilnojamojo turto objekte;“.

1.13. Pakeičiu 1 priedo 3.3.4.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.4.7. JP projekto įgyvendinimo trukmė – ne daugiau kaip 12 mėn., tačiau ne ilgiau, kaip iki 2026 m. sausio 31 d., su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn., tačiau ne ilgiau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.;“.

1.14. Pakeičiu 1 priedo 3.3.5.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.5.3. JP projekto įgyvendinimo trukmė – ne daugiau kaip 18 mėn., tačiau ne ilgiau, kaip iki 2026 m. sausio 31 d., su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn., tačiau ne ilgiau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.;“.

1.15. Pakeičiu 1 priedo 3.3.6.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.6.6. JP projekto pareiškėjas teikdamas JP projekto paraišką patvirtina,  kad mokėjimo prašymą kompensuoti tinkamas JP projekto išlaidas teiks arba kartu su JP projekto paraiška teikia tik gavęs teisės aktuose nustatytus (jei taikoma) sutikimus/leidimus įrengti ir prijungti prie elektros tinklo stotelę su prieiga (-omis) atitinkamame nekilnojamojo turto objekte;“.

1.16. Pakeičiu 1 priedo 3.3.6.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.6.7. JP projekto įgyvendinimo trukmė – ne daugiau kaip 12 mėn., tačiau ne ilgiau, kaip iki 2026 m. sausio 31 d., su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn., tačiau ne ilgiau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.;“.

1.17. Pakeičiu 1 priedo 3.3.6.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.6.11. didžiausia galima JP projekto finansuojamoji dalis – iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apskaičiuojamų pagal Aprašo 14.2 papunktyje nurodytus fiksuotuosius vieneto įkainius ūkinės veiklos nevykdantiems juridiniams asmenims ir ūkinę veiklą vykdantiems juridiniams asmenims, nepažeidžiant De minimis reglamentų arba Bendrojo bendrosios išimties reglamento reikalavimų (kai taikoma).“

1.18. Pakeičiu 1 priedo 3.3.6.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3.6.12. Ūkinę veiklą vykdančiam JP projekto pareiškėjui, turinčiam didelės įmonės statusą, didžiausia galima JP projekto finansuojamoji dalis – iki 20 proc., o ūkinę veiklą vykdančiam JP projekto pareiškėjui, turinčiam vidutinės įmonės statusą, didžiausia galima JP projekto finansuojamoji dalis – iki 40 proc. visų tinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apskaičiuojamų pagal Aprašo 14.2 papunktyje nurodytus fiksuotuosius vieneto įkainius juridiniams asmenims, jeigu JP projekto paraiškos teikimo metu JP projekto pareiškėjas pasirenka, kad valstybės pagalba JP projektui bus teikiama pagal Aprašo 8.2 papunktį (taikant Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą).“

1.19. Pakeičiu 1 priedo 8.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1.1.  Finansavimas skiriamas JP projektams, kurių pareiškėjai yra fiziniai arba juridiniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą, arba Aprašo 3.3.4 papunktyje nurodytiems bendrasavininkams, arba juridiniam asmeniui, kurio vykdoma ūkinė veikla yra registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas (vykdytojas) – fizinis asmuo įrengia stotelę su prieiga (-omis),  vadovaujantis De minimis reglamentų nuostatomis. Bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui (JP projekto pareiškėjui, Aprašo 3.3.4 papunktyje nurodytam bendrasavininkui, juridiniam asmeniui, kurio vykdoma ūkinė veikla yra registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas (vykdytojas) – fizinis asmuo įrengia stotelę su prieiga (-omis), per 3 finansinius metus (jeigu de minimis pagalba teikiama pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 – per bet kurį trejų metų laikotarpį), suma neturi viršyti De minimis reglamentuose nustatytų pagalbos ribų. De minimis pagalba gali būti teikiama pagal vieną iš De minimis reglamentų, kurį pasirenka JP projekto pareiškėjas JP projekto paraiškos teikimo metu.“

1.20. Pakeičiu 1 priedo 8.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1.4.  JP vykdytojas prieš suteikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą JP projekto pareiškėjui Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras) turi patikrinti ar JP projekto pareiškėjui, bendrasavininkui, juridiniam asmeniui, kurio vykdoma ūkinė veikla yra registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas (vykdytojas) – fizinis asmuo įrengia stotelę su prieiga (-omis), suteikus numatytą finansavimą, nebūtų viršyta leistina nereikšmingos pagalbos riba.“

1.21. Pakeičiu 1 priedo 8.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1.5.  Jeigu JP vykdytojas nustato, kad ūkio subjektui (JP projekto pareiškėjui, bendrasavininkui, juridiniam asmeniui, kurio vykdoma ūkinė veikla yra registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas (vykdytojas) – fizinis asmuo įrengia stotelę su prieiga (-omis), suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba ir JP projekto pareiškėjui, Aprašo 3.3.4 papunktyje nurodytam bendrasavininkui, juridiniam asmeniui, kurio vykdoma ūkinė veikla yra registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas (vykdytojas) – fizinis asmuo įrengia stotelę su prieiga (-omis), numatoma suteikti nereikšminga (de minimis) pagalba viršija De minimis reglamentuose nustatytą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, JP projekto pareiškėjui, bendrasavininkui, juridiniam asmeniui, kurio vykdoma ūkinė veikla yra registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas (vykdytojas) – fizinis asmuo įrengia stotelę su prieiga (-omis), teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kurią sudaro De minimis reglamentuose nustatytas didžiausios nereikšmingos (de minimis) pagalbos ir jau suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumų skirtumas.“

1.22. Pakeičiu 1 priedo 8.1.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1.6. JP vykdytojas duomenis apie suteiktą JP projekto pareiškėjui, Aprašo 3.3.4 papunktyje nurodytam bendrasavininkui, juridiniam asmeniui, kurio vykdoma ūkinė veikla yra registruota nekilnojamojo turto objekte, kuriame JP projekto pareiškėjas (vykdytojas) – fizinis asmuo įrengia stotelę su prieiga (-omis), nereikšmingą (de minimis) pagalbą turi pateikti į Registrą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.“

1.23. Pakeičiu 1 priedo 8.2.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.2.8. Ministerija turi užtikrinti, kad įgyvendinant valstybės pagalbos schemą, kuriai taikoma išimtis pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, vadovaujantis šio reglamento 11 straipsnyje nustatyta tvarka, Europos Komisijai turi būti perduodama informacijos apie tokią pagalbą santrauka pagal šio reglamento II priede pateiktą standartinę formą. Užpildyta forma Europos Komisijai perduodama per Konkurencijos tarybą.“

1.24. Pakeičiu 1 priedo 8.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.4. De minimis pagalba pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai gali būti teikiama nuo 2024 m. liepos 1 d.“

1.25. Papildau 1 priedą 8.5 papunkčiu:

8.5. Gautos ir iki 2024 m. liepos 1 d. neįvertintos JP projektų paraiškos, kurios turėjo būti vertinamos pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais, nuo 2024 m. liepos 1 d. vertinamos ir finansavimas skiriamas JP projektams, kurių pareiškėjai yra fiziniai arba juridiniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą, arba bendrasavininkai, vadovaujantis Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831.“

1.26. Papildau 1 priedą 8.6 papunkčiu:

8.6. Paaiškėjus, kad buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, jos grąžinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.“

1.27. Pakeičiu 1 priedo 11.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1. Pagal Aprašą įgyvendinamiems JP projektams nustatomas reikalavimas užtikrinti projekto tęstinumo reikalavimus penkerius kalendorinius metus po JP projekto finansavimo pabaigos, tai yra galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui datos (taikoma JP projektų paraiškoms, pateiktoms JP vykdytojui pagal kvietimus teikti paraiškas, paskelbtus po 2023 m. rugpjūčio 1 d.).“ 

1.28. Pakeičiu 1 priedo 14.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

14.1. Elektromobilių įkrovimo stotelių su viena ar daugiau prieigų įrengimas (fiziniams asmenims ir apšvietimo tinklus valdantiems juridiniams asmenims). 

 

Išlaidų dydžių kodai iš Supaprastintai apmokamų išlaidų registro:

1) FĮ-41-01

2) FĮ-41-02

3) FĮ-41-03

4) FĮ-41-04

5) FĮ-41-05

6) FĮ-41-06

7) FĮ-41-07

8) FĮ-41-08

9) FĮ-41-09

10) FĮ-41-10

11) FĮ-41-11

12) FĮ-41-12

 

2023 m. liepos 26 d. Elektromobilių įkrovimo prieigų įsigijimo ir įrengimo

fiksuotųjų vieneto įkainių nustatymo tyrimas (supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio keitimo versijos Nr. 01)

Išlaidų dydžių pavadinimai iš Supaprastintai apmokamų išlaidų registro:

1) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga, kai stotelė įrengta ant žemės ir prieigos galia yra nedidesnė arba lygi 11 kW.

2) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga, kai stotelė įrengta ant žemės ir prieigos galia yra nedidesnė arba lygi 11 kW, su PVM.

3) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga, kai stotelė įrengta ant sienos arba gatvių apšvietimo infrastruktūroje ir prieigos galia yra nedidesnė arba lygi 11 kW, be PVM.

4) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga, kai stotelė įrengta ant sienos arba gatvių apšvietimo infrastruktūroje ir prieigos galia yra nedidesnė arba lygi 11 kW, su PVM.

5) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga, kai stotelė įrengta ant žemės ir stotelės suminė prieigų galia yra didesnė už 11 kW, bet nedidesnė arba lygi 22 kW, be PVM.

6) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga, kai stotelė įrengta ant žemės ir stotelės suminė prieigų galia yra didesnė už 11 kW, bet ne didesnė arba lygi 22 kW, su PVM.

7) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga, kai stotelė įrengta ant sienos ir stotelės suminė prieigų galia yra didesnė už 11 kW, bet nedidesnė arba lygi 22 kW, be PVM.

8) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga, kai stotelė įrengta ant sienos ir stotelės suminė prieigų galia yra didesnė už 11 kW, bet ne didesnė arba lygi 22 kW, su PVM.

9) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga montavimo darbus, be PVM.

10) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga montavimo darbus, su PVM.

11) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga montavimo darbus ir elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus dinaminės galios funkcijai veikti, be PVM.

12) Fiksuotasis vieneto įkainis už elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga montavimo darbus ir elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus dinaminės galios funkcijai veikti, su PVM.

Fiksuotieji vieneto įkainiai taikomi pareiškėjų grupėms nurodytoms Aprašo 3.3.2, 3.3.3 ir 3.3.5 papunkčiuose.“

 

1.29. Pakeičiu 1 priedo 14.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

14.2. Elektromobilių įkrovimo stotelių su viena ar daugiau prieigų įrengimas (juridiniams asmenims).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išlaidų dydžių kodai iš Supaprastintai apmokamų išlaidų registro:

1) FĮ-03-05

2) FĮ-03-06

3) FĮ-03-07

4) FĮ-03-08

5) FĮ-03-09

6) FĮ-03-10

7) FĮ-03-11

8) FĮ-03-12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022 m. vasario 24 d. Elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimas (supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio keitimo versijos Nr. 01)

Išlaidų dydžių pavadinimai iš Supaprastintai apmokamų išlaidų registro:

1) Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už ant sienos įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (7–22 kW galios), be PVM.

2) Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už ant sienos įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (7–22 kW galios), su PVM.

3) Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, kai stotelė įrengiama ant sienos (7–22 kW galios), be PVM.

4) Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, kai stotelė įrengiama ant sienos (7–22 kW galios), su PVM.

5) Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už ant žemės įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (7–22 kW galios), be PVM.

6) Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už ant žemės įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (7–22 kW galios), su PVM.

7) Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, kai stotelė įrengiama ant žemės (7–22 kW galios), be PVM.

8) Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, kai stotelė įrengiama ant žemės (7–22 kW galios), su PVM.

 

Fiksuotieji vieneto įkainiai taikomi pareiškėjų grupėms nurodytoms Aprašo 3.3.4 ir 3.3.6 papunkčiuose.“

 

 

 

 

 

1.30. Pakeičiu 1 priedo 2 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

1.31. Pakeičiu 1 priedo 3 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

1.32. Pakeičiu 1 priedo 4 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

1.33. Papildau 1 priedą 6 priedu (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. šio įsakymo 1.4 papunkčio nuostatos taikomos iki ir po šio įsakymo įsigaliojimo paskelbtiems kvietimams teikti paraiškas;

2.2. šio įsakymo 1.61.22 papunkčių nuostatos taikomos kvietimams teikti paraiškas, paskelbtiems po šio įsakymo įsigaliojimo dienos;

2.3. jeigu jungtinio projekto (toliau – JP) projekto paraiška teikiama pagal šiuo įsakymu keičiamo 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ aprašo (toliau – Aprašas) 3.3.6.11 papunktį, tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau kaip nuo 2024 m. liepos 1 d., tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d., kai JP projektui gali būti suteikta nereikšminga  (de minimis) pagalba, arba ne anksčiau kaip nuo paraiškos pateikimo dienos, bet ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d., kai JP projektui gali būti suteikta valstybės pagalba taikant Bendrojo bendrosios išimties reglamento reikalavimus, ir atitikti Elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrime, skelbiamame Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainėje, nustatytus fiksuotuosius vieneto įkainius sudarančias išlaidų kategorijas. JP projektų paraiškoms, gautoms pagal 2023 m. paskelbtus kvietimus, taikomos paraiškos teikimo metu galiojusios Aprašo 3.3.6.11 papunkčio nuostatos;

2.4. šio įsakymo 1.28 papunkčio nuostatos taikomos nuo 2023 m. skelbiamiems kvietimams teikti paraiškas.

 

Energetikos ministras                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Dainius Kreivys