Šilutės rajono savivaldybėS
TARYBA
sprendimas
DĖL MOKINIŲ PRIĖMIMO Į ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 25 d. Nr. T1-888
Šilutė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo 29 straipsnio 2 dalimi, Vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Šilutės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Mokinių priėmimo į Šilutės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios Savivaldybės tarybos:
2.1. 2015 m. birželio 25 d. sprendimo Nr. T1-2567 „Dėl mokinių priėmimo į Šilutės r. Rusnės specialiąją mokyklą tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą;
PATVIRTINTA
Šilutės rajono savivaldybės tarybos
2018 m. sausio 25 d.
sprendimu Nr. T1-888
MOKINIŲ PRIĖMIMO Į ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinių priėmimo į Šilutės rajono bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja mokinių priėmimą mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas.
2. Šiuo Aprašu vadovaujasi Šilutės rajono bendrojo ugdymo mokyklos, vykdančios pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kurių steigėja yra Šilutės rajono savivaldybė.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis:
3.2. Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo, profesinę mokyklą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. V-1369;
5. Kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d. Savivaldybės taryba bendrojo ugdymo mokykloms (atskirai – jų skyriams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse) nustato priėmimo laiką, kiekvienos klasės klasių skaičių ir mokinių skaičių jose. Jei sudaro jungtines klases, tai nustato, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė, ir nurodo kiekvienos klasės mokinių skaičių. Iki rugsėjo 1 d. klasių ir mokinių skaičių patikslina:
5.1. jei iš tai mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos prašymų mokytis bendrojo ugdymo mokykloje skaičius yra didesnis nei buvo nustatytas iki kovo 31 d., mokinių, klasių skaičius, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų, didinamas;
6. Rusnės specialiajai mokyklai, skirtai intelekto sutrikimą turintiems mokiniams, bei Jaunimo ir suaugusiųjų mokymo centrui, klasių skaičius gali būti pagal poreikį tikslinamas keletą kartų per mokslo metus.
7. Mokyklos direktorius iki vasario 25 d. pateikia Švietimo skyriui motyvuotą prašymą dėl klasių komplektų skaičiaus nustatymo, o iki liepos 15 d. klasių komplektų skaičių patikslina, nurodydamas kiekvienos komplektuojamos klasės mokinių skaičių.
8. Aktualiems, priėmimo į Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos apraše nenumatytiems atvejams nagrinėti sudaroma Priėmimo į Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas apraše nenumatytų atvejų komisija iš Šilutės rajono savivaldybės tarybos ir mokyklų atstovų. Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina Šilutės rajono savivaldybės taryba.
II SKYRIUS
PRIĖMIMO Į MOKYKLAS IR JŲ VYKDOMAS PROGRAMAS KRITERIJAI
9. Asmenys į Šilutės rajono bendrojo ugdymo mokyklas (toliau – Mokyklas) mokytis pagal bendrojo ugdymo programas priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 (2012-05-08 įsakymo Nr. V-766 redakcija) patvirtintu Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu.
10. Mokytis pagal pradinio ugdymo programą priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai. Tėvų (globėjų) prašymu, vadovaujantis Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-2173 „Dėl Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, gali būti priimamas vienais metais anksčiau.
Vaikas vieno iš tėvų (globėjų) prašymu gali būti priimamas mokytis pagal pradinio ugdymo programos dalį, skirtą antrajai klasei, jeigu mokykla, patikrinusi vaiko pasiekimus, nustato jų atitiktį pirmosios klasės mokiniui mokykloje numatytiems mokymosi pasiekimams.
11. Į mokyklą (išskyrus šio aprašo 13 ir 15 punktuose nurodytas mokyklas) mokytis pagal pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis pirmumo teise priimami toje mokykloje mokytis pageidaujantys asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Į likusias laisvas vietas klasėse gali būti priimti asmenys, negyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje: pirmumo teise priimami asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, mokykloje jau besimokančių mokinių broliai ir seserys, arčiausiai mokyklos gyvenantys asmenys, našlaičiai, vaikai, kurių tėvai (globėjai) dirba toje Mokykloje.
12. Raštišku Mokyklos direktoriaus pavedimu gali būti atlikta asmens gyvenamosios ar deklaruotos vietos patikra.
13. Mokyklą, kurioje vykdoma vidurinio ugdymo programa, asmenys renkasi patys. Į mokyklą pirmumo teise priimami asmenys, pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą, baigę joje pagrindinio ugdymo programą. Jei norinčiųjų mokytis pagal vidurinio ugdymo programą atitinkamoje Mokykloje yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmiausia priimami asmenys, gyvenantys savivaldybės, kurioje yra mokykla, teritorijoje, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurie buvo pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį, mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą ir mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ir kt.).
14. Asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdytis kartu su kitais vaikais visiškos integracijos būdu priimami į arčiausiai savo gyvenamosios vietos esančias Mokyklas, vykdančias bendrojo ugdymo programas ir jas pritaikančias šiems mokiniams.
15. Asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami į Rusnės specialiąją mokyklą pagal 21 punkte nustatytus kriterijus.
16. Asmenys, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami į Jaunimo ir suaugusiųjų mokymo centro jaunimo klases pagal 20.2 punkte nustatytus kriterijus; suaugusiųjų klases – 20.1, 20.1.1, 20.1.2 punktuose nustatytus kriterijus.
17. Asmenys, pageidaujantys mokytis kitoje, Savivaldybės tarybos nepriskirtoje, Mokykloje ar gyvenantys gretimoje savivaldybėje, priimami (jei Mokykloje yra laisvų vietų pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas) pagal prašymo padavimo datą ar, jei neįmanoma patenkinti visų prašymų, atsižvelgiant į turimus mokymosi pasiekimus ir (ar) mokyklos pateiktų specialiųjų ir bendrųjų gebėjimų užduočių atlikimo rezultatus, į pirmąją klasę priimami atsižvelgiant į individualią vaikų brandą ir pasirengimą mokyklai, jei pradinis ugdymas jiems ketinamas teikti vienais metais anksčiau.
18. Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, grįžusių ar atvykusių nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, vaikai bei suaugusieji, nemokantys lietuvių kalbos, į bendrojo ugdymo mokyklas priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“.
19. Per mokslo metus mokiniai priimami į laisvas vietas esančiuose klasių komplektuose. Jei per mokslo metus į Mokyklą atvyksta asmuo, gyvenantis jos aptarnavimo teritorijoje, ir joje nėra laisvų vietų, asmuo priimamas į klasę, vadovaujantis mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 25.7 punktu arba siunčiamas į artimiausią tą pačią programą vykdančią bendrojo ugdymo mokyklą.
20. Priėmimo į Šilutės jaunimo ir suaugusiųjų mokymo centrą kriterijai:
20.1. į suaugusiųjų klases mokytis pagal suaugusiųjų pradinio, suaugusiųjų pagrindinio ir suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą priimami:
21. Priėmimo į Rusnės specialiąją mokyklą, skirtą 7(6) - 21 metų mokiniams mokytis pagal pritaikytas pradinio, pagrindinio ugdymo programas ir socialinių įgūdžių ugdymo programą, kriterijai:
21.1. priimami asmenys, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, kuriems nustatytas:
21.2. į Mokyklą mokiniai priimami iš visos šalies eiliškumo tvarka, atsižvelgiant į dokumentų padavimo datą. Jei norinčiųjų mokytis specialiojoje mokykloje yra daugiau nei laisvų vietų, pirmumo teise priimami asmenys, kuriems nustatyti labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, iš Šilutės rajono savivaldybės teritorijos;
21.4. mokiniai, negalintys atvykti į Mokyklą kiekvieną dieną, apgyvendinami Mokyklos bendrabutyje Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka;
21.5. vienas iš tėvų (globėjų) pateikia:
21.5.3. pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) pažymą dėl nustatytų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
21.5.4. jei asmuo turi fizinių ir judėjimo sutrikimų, fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo ir (ar) gydytojo ortopedo ir (ar) gydytojo neurologo asmens fizinės ir judėjimo būklės įvertinimą, tėvams (globėjams) sutikus;
21.6. mokinių, turinčių vidutinį, žymų ar labai žymų intelekto sutrikimą, baigusių Rusnės specialiojoje mokykloje pradinio ugdymo programą ar baigusių 10 klasių, bet neįgijusių pagrindinio išsilavinimo ir pageidaujančių mokytis pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą, tėvai (globėjai) Mokyklos direktoriui pateikia tik prašymą ir pasirašo naują mokymo sutartį;
21.7. tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant, Aprašo 21 punkte nenumatytais atvejais sprendimą dėl asmens, kuriam dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, ugdymo mokykloje, skirtoje mokiniams dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priima bendrojo ugdymo mokyklos vadovas, išanalizavęs pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) rekomendaciją ir suderinęs su Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.
III SKYRIUS
DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS IR JŲ FORMINIMAS
22. Švietimo skyrius apie vaikų priėmimą į bendrojo ugdymo pirmąsias, penktąsias, devintąsias (pirmąsias gimnazijos) ir vienuoliktąsias (trečiąsias gimnazijos) klases Šilutės rajono gyventojus informuoja rajoninėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje iki gegužės 2 d.
23. Prašymai dėl priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas pateikiami Mokyklos direktoriui gegužės 2 – 23 d.:
24. Kartu su prašymu pateikiama:
24.2. įgyto išsilavinimo pažymėjimas ar dokumentai, liudijantys ankstesnius mokymosi pasiekimus (originalas);
25. Mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą priimamas asmuo, turintis dokumentus, patvirtinančius įgytą išsilavinimą.
26. Tęsiant mokymąsi pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą toje pačioje Mokykloje, Mokyklos direktoriui pateikiamas tik prašymas.
27. Iš užsienio atvykęs asmuo, asmuo, Lietuvoje baigęs užsienio valstybės arba tarptautinės organizacijos pradinio, pagrindinio ugdymo programą ar tam tikrą jos dalį arba vidurinio ugdymo programos dalį, priimamas mokytis bendra tvarka. Mokykla pagal turimą informaciją (pateiktus asmens patirtį ir pasiekimus įrodančius dokumentus, atsižvelgusi į jo amžių, pokalbius su mokiniu, jo tėvais (globėjais), jei asmuo yra nepilnametis), priima asmenį mokytis į klasę, kurioje mokosi jo bendraamžiai. Suaugę asmenys gali būti priimami mokytis į klasę, kurioje mokomasi pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą.
Jei iš pateiktų asmens mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų, pokalbių ir kitų duomenų paaiškėja, kad asmens pasiekimai aukštesni arba žemesni, nei numatyti ugdymo programoje, pagal kurią mokosi jo bendraamžiai, asmuo turi teisę mokytis atitinkamai aukštesnėje klasėje arba klase žemiau. Jei mokinys yra nepilnametis, mokykla sprendimą turi suderinti su jo tėvais (globėjais).
Priimant iš užsienio atvykusi asmenį, asmenį, Lietuvoje baigusį užsienio valstybės arba tarptautinės organizacijos pradinio, pagrindinio ugdymo programą ar tam tikrą jos dalį arba vidurinio ugdymo programos dalį, mokykla sudaro jo individualaus ugdymo planą, užtikrina mokiniui reikiamą švietimo / mokymosi pagalbą.
28. Prašymai dėl priėmimo mokytis registruojami knygoje, kurioje privalo būti šios skiltys (jei registravimo knygos forma nėra nustatyta Švietimo ir mokslo ministerijos):
30. Mokinio priėmimas mokytis įforminamas mokymo sutartimi:
30.1. Mokymo sutartis kiekvienam naujai atvykusiam mokiniui bei tos Mokyklos mokiniui, pradedančiam mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą, sudaroma jo mokymosi pagal tą ugdymo programą laikotarpiui;
32. Sudarius Mokymo sutartį, asmuo įregistruojamas mokinių registre, nurodoma pirmoji mokinio mokymosi diena, formuojama mokinio asmens byla, kurioje saugomi pateikti dokumentai ir išsilavinimo pažymėjimo kopija. Originalas grąžinamas jo pateikėjui.
IV SKYRIUS
KLASIŲ KOMPLEKTAVIMAS MOKYKLOJE
35. Bendrojo ugdymo klasės komplektuojamos vadovaujantis šiais kriterijais:
35.1. mokyklos-darželio, pradinės ir pagrindinių mokyklų, gimnazijos, Jaunimo ir suaugusiųjų mokymo centro bendrojo ugdymo klasėse mokinių turi būti ne daugiau:
35.2. vienas mokinys, dėl įgytų ar įgimtų sutrikimų, turintis didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokomas integruotai bendrojo ugdymo klasėje, prilyginamas 2 tos klasės mokiniams, atitinkamai mažinamas maksimalus nustatytas klasės mokinių skaičius;
35.3. sudarant naujas bendrojo ugdymo ir (ar) jungtines klases gali būti ne daugiau kaip 3 mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
35.4. bendrojo ugdymo klasės jungiamos mokyti pagal:
35.4.1. pradinio ugdymo programą - dvi klasės, jeigu jungtinėje klasėje yra ne daugiau kaip 18, trys klasės - ne daugiau kaip 15 mokinių;
35.4.2. pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį dvi 5–8 klasės, jeigu jungtinėje klasėje yra ne daugiau kaip 18 mokinių;
35.4.3. pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programą – dvi jaunimo klasės, jeigu yra mažiau kaip 5 mokiniai, jungtinėje klasėje – ne daugiau kaip 16 mokinių;
36. Rusnės specialiojoje mokykloje mokinių, turinčių vidutinį, žymų ar labai žymų intelekto sutrikimą:
36.1. nežymų intelekto sutrikimą turinčių mokinių skaičius (specialiojoje) klasėje – ne mažiau kaip 8 ir ne daugiau kaip 12;
36.2. vidutinį, žymų ir labai žymų intelekto sutrikimą turinčių mokinių skaičius (lavinamojoje) klasėje – ne mažiau kaip 5 ir ne daugiau kaip 10;
36.3. įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinę negalę turinčių mokinių, ugdomų pagal socialinių įgūdžių programą, skaičius klasėje – 6. Vienas kompleksinę negalę turintis mokinys prilyginamas dviem tos klasės mokiniams;
36.4. ugdomų pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą (darbinėje) klasėje mokinių skaičius – ne mažiau kaip 5 ir ne daugiau kaip 10;
36.5. mokinių, turinčių vidutinį, žymų ir labai žymų intelekto sutrikimą, jungtinėje klasėje didžiausias mokinių skaičius – 10. Klasės jungiamos:
36.6. mokinių, turinčių nežymų intelekto sutrikimą, didžiausias mokinių skaičius jungtinėje klasėje – 12. Klasės jungiamos:
37. Nesusidarius nustatytam mokinių skaičiui klasėje, Savivaldybės taryba išimties tvarka gali steigti komplektą su mažesniu mokinių skaičiumi arba vykdyti vidaus struktūros pertvarką.
38. Nustatytas didžiausias mokinių skaičius klasėje, jungtinėje klasėje per mokslo metus gali būti didinamas ne daugiau kaip dviem mokiniais.
39. Komplektuojant klases, atsižvelgti į Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, nustatytą klasės mokinių skaičiaus vidurkį.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS