VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SpREndimas
DĖL VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 26 d. Nr. B-TS-938
Vilkaviškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“ patvirtintomis strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijomis, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. B-TS-1325 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1 punktą.
Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Vilkaviškio rajono savivaldybės
tarybos 2018 m. sausio 26 d.
sprendimu Nr. B-TS-938
STRATEGINIO PLANAVIMO VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Strateginio planavimo Vilkaviškio rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Vilkaviškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą, tvirtinimą, koregavimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, viešinimą bei savivaldybės gyventojų įtraukimą į strateginio planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą.
2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai vykdyti savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.2. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – strateginis plėtros planas) – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje numatyti.
2.3. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa – rengiama vienai ar kelioms veiklos sritims, kai šios veiklos sritys nenumatytos Savivaldybės strateginiame plėtros plane arba šių programų parengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose. Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo etapais.
2.4. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – strateginis veiklos planas) – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis savivaldybės strateginio plėtros plano ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.5. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau – programa) – esminė savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.
2.6. Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos, seniūnijų ir savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – metinis veiklos planas) – savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga savivaldybės administracija, seniūnija, savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.
2.7. Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.
2.8. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.
2.9. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.
2.10. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ar priemonės įgyvendinimą.
2.11. Indėlio ir proceso vertinimo kriterijai – metinio veiklos plano rezultatai išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga yra matuojama indėlio ir proceso vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius institucijos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansiniais, žmogiškaisiais, materialiniais, ar kt.), reikalingus siekiant sukurti produktus, teikti paslaugas ar vykdyti kitas institucijos funkcijas.
2.12. Strateginio planavimo komisija (Komisija) – Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta komisija, sudaryta iš Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos narių, administracijos direktoriaus pavaduotojo, kuri koordinuoja Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimą bei įgyvendinimo eigą.
3. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijose (toliau – Rekomendacijos), patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435.
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO SAVIVALDYBĖJE SISTEMA
4. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro ilgos, vidutinės ir trumpos trukmės strateginio planavimo dokumentai ir savivaldybės institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.
5. Strateginio planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis šiais principais:
5.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;
5.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus yra nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;
5.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų bei naujų veiklos tobulinimo būdų;
5.4. atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai jiems įgyvendinti yra nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt;
6. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentai:
7. Aprašo 6.1–6.3 punktuose nurodytus dokumentus tvirtina Savivaldybės taryba, o 6.4 punkte – Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinius veiklos planus – Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, suderinęs su koordinuojančiais Savivaldybės administracijos skyriais – biudžetinės įstaigos vadovas.
8. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą. Strateginio planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus įgyvendinti planuojama per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus, tai yra juose suplanuojamas atitinkamų tikslų ir uždavinių įgyvendinimas: priemonės, projektai, veiksmai, numatomos vertinimo kriterijų sąsajos (atsižvelgiant į tai, kokį poveikį trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatai turės ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentų tikslų pasiekimui).
9. Savivaldybės strateginis plėtros planas ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos turėtų būti pradėtos rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtintos iki Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą.
10. Strateginio veiklos plano rengimo, svarstymo, tvirtinimo ir atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka pateikiama Tvarkos aprašo III–VI skyriuose.
11. Subjektai, atsakingi už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus:
11.1. Savivaldybės taryba – Savivaldybės taryba yra atsakinga už strateginio planavimo savivaldybėje organizavimo (Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimo, svarstymo ir tvirtinimo, įgyvendinimo stebėsenos, numatytų pasiekti rezultatų vertinimo, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimo ir svarstymo, savivaldybės gyventojų įtraukimo į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimo ir kt.) tvarką;
11.2. Savivaldybės administracijos direktorius – atsakingas už strateginio planavimo dokumentų projektų parengimo, pateikimo tvirtinti Savivaldybės tarybai, įgyvendinimo ir ataskaitų parengimo procedūrų organizavimą;
11.3. Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius – atsakingas už strateginio planavimo dokumentų projektų parengimą, įgyvendinimo ir stebėsenos procesų koordinavimą bei apibendrintų įgyvendinimo ataskaitų parengimą;
11.4. Programų koordinatoriai – atsakingi už strateginio planavimo dokumentų dalių ir įgyvendinimo ataskaitų dalių parengimą bei pateikimą Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriui apibendrintiems dokumentams rengti;
11.5. Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai – atsakingi už informacijos apie planuojamą struktūrinio padalinio veiklą ir lėšų poreikį, vertinimo kriterijus ir jų reikšmes bei strateginio veiklos plano programų dalių, strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitų pateikimą programų koordinatoriams;
11.6. Finansų ir biudžeto skyrius – atsakingas už asignavimų valdytojams programų priemonėms skirtų asignavimų išlaidų, iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti suderinimą bei už specialiųjų tikslinių dotacijų, skiriamų Savivaldybės biudžetams vykdyti, atitikimą;
12. Vykdant strateginį planavimą Vilkaviškio rajono savivaldybėje, strateginio planavimo procese dalyvauja ir atlieka nustatytas funkcijas: Grupė, Komisija, Programų koordinatoriai, Priemonių vykdytojai.
13. Komisija koordinuoja Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio planavimo ir strateginio valdymo veiklą, atsižvelgiant į Savivaldybės finansines galimybes, užtikrina strateginio plėtros ir veiklos planų įgyvendinimą ir priežiūrą:
13.2. peržiūri galutinį strateginio plėtros / veiklos plano projektą, teikiamą tvirtinti Savivaldybės tarybai,
14. Grupės funkcijos yra:
14.4. suderina galutinį strateginio plėtros / veiklos plano projektą, teikiamą tvirtinti Savivaldybės tarybai;
14.5. prižiūri strateginio plėtros / veiklos / metinio veiklos plano įgyvendinimą, įvertina pasiektus rezultatus;
14.6. analizuoja pateiktą poreikį ir teikia sprendimus dėl strateginio plėtros / veiklos plano koregavimo;
15. Programos koordinatoriai atsakingi už:
16. Priemonių vykdytojai atsakingi už:
16.1. jam priskirto strateginio plėtros plano strateginio tikslo, strateginio veiklos plano programos tikslo / uždavinio / priemonės vykdymo, koregavimo inicijavimą, metinio veiklos plano priemonės veiklų ir jų rodiklių vykdymo inicijavimą;
16.2. strateginio plėtros / veiklos / metinio veiklos plano priemonės įgyvendinimo koordinavimą, priežiūrą;
17. Savivaldybės administracija, seniūnijos ir Savivaldybės biudžetinės įstaigos, kurioms planuojami asignavimai Savivaldybės biudžete:
III SKYRIUS
STRATEGINIO PLĖTROS PLANO IR ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS
18. Strateginio plėtros plano struktūra:
18.1. bendroji informacija (nurodomas Savivaldybės strateginio plėtros plano parengimo tikslas, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat pateikiama kita svarbi informacija);
18.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė (Savivaldybės ekonominės-socialinės situacijos analizė ir išvados arba tik išvados, pagrindžiančios Savivaldybės strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą) (toliau – aplinkos analizė);
18.3. Savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);
18.4. Savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai (nustatomi plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda Savivaldybės bendruomenei);
18.5. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo svarbiausios nuostatos (nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimą, preliminarus lėšų, reikalingų užsibrėžtiems tikslams pasiekti, poreikis, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir panašiai);
19. Strateginio plėtros plano rengimui Savivaldybės tarybos sprendimu sudaroma viena ar kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės iš Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos darbuotojų, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų atstovų, interesų grupių (bendruomenės) atstovų, gyventojų.
20. Pagal savo kompetencijos ir veiklos sritį strateginio plėtros plano rengime dalyvauja Savivaldybės administracijos darbuotojai ir / arba skyriai. Be to, gali būti pasitelkta išorės ekspertų kai kuriems Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo darbams atlikti.
21. Strateginio plėtros plano rengimą koordinuoja ir jo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės tarybos patvirtinta Komisija.
22. Rengiant strateginį plėtros planą turi būti informuojama ir konsultuojamasi su interesų grupėmis (bendruomenėmis) bei siekiama kuo aktyvesnio jų dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste.
23. Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:
23.1. aplinkos analizė ir pirminių pasiūlymų dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano tikslų rengimas. Savivaldybės strateginis plėtros planas rengiamas vadovaujantis valstybės planavimo dokumentais, Marijampolės regiono plėtros planu, Savivaldybės teritorijos bendruoju ir specialiuoju planais. Atliekama nuodugni socialinės – ekonominės būklės analizė. Analizės išvados naudojamos pasiūlymams dėl šio plano prioritetų, tikslų ir uždavinių ar kitų sudedamųjų dalių nustatyti ir pagrįsti;
23.2. Savivaldybės strateginio plėtros plano projekto rengimas. Atsižvelgiant į aplinkos analizės išvadas, valstybės ir Marijampolės regiono plėtros plano nuostatas, formuluojama Savivaldybės vizija ir strateginiai tikslai, kurie aptariami darbo grupėse. Formuluotės patikslinamos pagal gautas pastabas ir siūlymus. Tada formuluojami šio plano tikslai, uždaviniai, prireikus numatomos priemonės ir atsakingi jų vykdytojai, taip pat vertinimo kriterijai ir jų reikšmės, numatomi finansiniai ir žmogiškieji ištekliai;
23.3. Savivaldybės strateginio plėtros plano projekto svarstymas ir tvirtinimas. Parengtas strateginio plėtros plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas jo viešas svarstymas. Pasibaigus viešam svarstymui, esant poreikiui, darbo grupės patikslintą strateginio plėtros plano projektą teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.
24. Strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami, siūlymai su paaiškinimais ir pagrindžiančiais raštais dėl strateginio plėtros plano pakeitimų teikiami Savivaldybės Investicijų, strateginių planavimo ir vietinio ūkio skyriui, atsakingam už strateginį planavimą.
25. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose, kai tokias programas rengti numatyta įstatyme, pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma Savivaldybės strateginio plėtros plano arba Savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra, vadovaujantis Tvarkos apraše nurodytais šių planų rengimo etapais.
IV SKYRIUS
STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
26. Strateginis veiklos planas rengiamas numatant Savivaldybės veiklą trejiems metams ir kasmet atnaujinamas.
27. Strateginio veiklos plano struktūra:
27.1. aplinkos analizė – atliekamas esamos socialinės-ekonominės situacijos ir pasiektų rezultatų atskirose veiklos srityse įvertinimas, pateikiamos išvados, kurios naudojamos tolesniuose strateginio veiklos plano projekto rengimo etapuose;
27.2. Savivaldybės misija – suformuluojamas glaustas Savivaldybės pagrindinis funkcionavimo tikslas, apibūdinantis pagrindines jos veiklos kryptis, ypatumus ir parodantis santykius su vietos bendruomene;
27.3. strateginiai pokyčiai – suplanuojami Savivaldybės veiklos prioritetai, t. y. numatomi svarbiausi darbai ir planuojami pasiekti rezultatai, taip pat kiti politiškai svarbūs veiklos tobulinimo aspektai. Strateginių pokyčių dalis rengiama kaip apibrėžta Rekomendacijų 18–22 punktuose;
27.4. Savivaldybės strateginis tikslas (tikslai) – ilgos trukmės užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį. Strateginis tikslas turi atspindėti naudą savivaldybės bendruomenei ir pademonstruoti numatomus kokybinius pokyčius;
27.5. strateginio veiklos plano programa (-os) – esminė strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatyti šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, taip pat asignavimai;
28. Strateginio veiklos plano ir programų rengimo formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
29. Strateginis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Savivaldybės bendruoju planu ir jo sprendiniais, Savivaldybės strateginiu plėtros planu, Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijomis.
30. Savivaldybės veiklos plano rengimą, svarstymą, viešinimą ir įgyvendinimo priežiūrą organizuoja ir koordinuoja Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius.
31. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma Grupė, skiriami strateginio veiklos plano programų koordinatoriai.
32. Strateginio veiklos plano projektą rengia Grupė ir strateginio veiklos plano programų koordinatoriai, kurie į strateginio veiklos plano rengimo procesą įtraukia Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, kitų įstaigų bei kitų interesų grupių atstovus.
33. Strateginis veiklos plano ir programų rengimo formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
35. Strateginis veiklos planas rengiamas kasmet gruodžio–vasario mėnesiais, planuojant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. Pirmieji metai yra detalūs, o antri ir treti – prognoziniai.
36. Strateginio veiklos plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:
37. Strateginio veiklos plano aplinkos analizės, Savivaldybės misijos ir strateginių pokyčių dalys gali būti planuojamos metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Esant esminiams politiniams, socialiniams ir ekonominiams pokyčiams šios dalys peržiūrimos ir atnaujinamos strateginio veiklos plano rengimo laikotarpiu.
39. Programų koordinatoriai, bendradarbiaudami su Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriumi bei su Finansų ir biudžeto skyriumi, programos priemonių vykdytojais bei įtraukdami į strateginio veiklos plano programos rengimo procesą interesų grupių atstovus, gyventojus, pagal nustatytas formas rengia strateginio veiklos plano programų projektus ir pateikia Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriui. Programų koordinatoriai, teikdami informaciją privalo:
39.1. naudoti Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriaus bei Finansų ir biudžeto skyriaus parengtas ir Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas formas (strateginio veiklos plano formas, lėšų pagrindimo formas ir kt.);
39.2. suderinti su Finansų ir biudžeto skyriumi asignavimų valdytojams programų priemonėms skirtų asignavimų išlaidas, iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti, priemones, specialiųjų tikslinių dotacijų, skiriamų Savivaldybės biudžetui vykdyti.
40. Atsižvelgiant į aplinkos analizės rezultatus ir pasirinktus veiklos prioritetus, taip pat vadovaujantis Savivaldybės strateginiu plėtros planu, Savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais strateginio planavimo dokumentais, nusprendžiama dėl strateginio veiklos plano programų, jų tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų ir jų reikšmių, užtikrinant jų tarpusavio loginius ryšius.
41. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes bei turi būti teikiamas Savivaldybės tarybai tvirtinti tame pačiame Savivaldybės tarybos posėdyje, kaip ir einamųjų metų Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžetas.
42. Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius sujungia programų koordinatorių programas, suformuoja Savivaldybės strateginio veiklos plano projektą ir pateikia svarstyti Komisijai.
43. Parengtas strateginio veiklos plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu savivaldybės administracijoje. Gavus pastabų ar pasiūlymų, darbo grupė juos išnagrinėja ir prireikus patikslina projektą. Patikslintas strateginio veiklos plano projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
V SKYRIUS
METINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
44. Vadovaujantis patvirtintu savivaldybės strateginiu veiklos planu, parengiami metiniai veiklos planai. Metinius veiklos planus rengia darbuotojai, seniūnijų, biudžetinių įstaigų vadovai, darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą.
45. Metinio veiklos plano struktūra:
45.1. tikslai ir uždaviniai (iš strateginio veiklos plano perkeliami atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai arba suformuluojami siauresni, atsižvelgiant į kiekvienos konkrečios įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant strateginio veiklos plano programą, indėlį);
45.3. veiklos (priemonių įgyvendinimas detalizuojamas, nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus – veiklas; veiklos formuluojamos numatomų vykdyti projektų ar veiksmų pagrindu);
45.4. asignavimai (priemonių ar veiklų įgyvendinimui užtikrinti reikalingos Savivaldybės biudžeto ir / ar kitų finansavimo šaltinių lėšos; Savivaldybės biudžeto asignavimų suma turi atitikti Savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui patvirtintus asignavimus);
45.5. indėlio ir proceso vertinimo kriterijai (metinio veiklos plano rezultatai išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama indėlio ir proceso vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius Savivaldybės institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus siekiant sukurti produktus, teikti paslaugas ar atlikti kitas Savivaldybės institucijos ar įstaigos funkcijas);
47. Savivaldybės tarybai patvirtinus strateginį veiklos planą ir Savivaldybės biudžetą, programų koordinatoriai kartu su priemonių vykdytojais, pateikia Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriui Savivaldybės padalinių metinį veiklos planą. Savivaldybės padaliniai, vykdantys priemones, numatytas strateginio veiklos plano programose, pateikia savo padalinio metinio veiklos plano projektą programos koordinatoriui.
48. Metiniame veiklos plane detalizuojamos strateginio veiklos plano skyriams priskirtos vykdyti priemonės. Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius, gavęs iš skyrių metinius veiklos planus parengia einamųjų metų Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą.
49. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti Savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.
50. Seniūnijų metinius veiklos planus rengia seniūnai, seniūnijų darbuotojai, įtraukdami ir seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus bei gyventojus. Atitinkamos seniūnijos seniūnai seniūnijos veiklos plano projektą, suderintą su Apskaitos skyriumi, pateikia Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriui, kuris rengia Administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl seniūnijų metinių veiklos planų tvirtinimo.
51. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia įstaigų vadovai ir / ar darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą.
52. Savivaldybės administracijos, seniūnijų metiniai veiklos planai turi būti patvirtinti iki kiekvienų metų birželio mėnesio pabaigos. Savivaldybės biudžetinių įstaigų parengti ir su atitinkamais savivaldybės administracijos skyriais suderinti metiniai veiklos planai teikiami tvirtinti šių įstaigų vadovams. Metinių veiklos planų visuma turėtų užtikrinti savivaldybės strateginio veiklos plano tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, planuotų rezultatų pasiekimą.
53. Savivaldybės administracijos metinio veiklos plano projekto rengimo ir tvirtinimo tvarka detaliau pateikta Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijose (toliau – Rekomendacijos), patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435.
VI SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS
55. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsena yra atskiras veiklos valdymo etapas, kurio tikslas – rinkti ir analizuoti informaciją apie strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus dėl veiklos valdymo tobulinimo. Stebėsena apibrėžiama kaip nuolatinis ir sistemingas informacijos apie vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą rinkimas ir analizė siekiant pateikti informaciją apie tikslų pasiekimą einamuoju metu.
56. Pagrindiniai strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos vykdymo principai:
56.1. tikslingumas – renkami tie stebėsenos duomenys, kurie reikalingi ir naudingi atsiskaitant už strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus, priimant sprendimus dėl valdymo tobulinimo;
56.2. patikimumas – stebėsenos duomenys renkami, apdorojami ir analizuojami taikant pasirinktas duomenų patikimumo užtikrinimo priemones;
56.3. subalansuotumas – vykdant stebėseną ne tik renkami ir apdorojami duomenys, bet ir atliekama jų įvairiapusė analizė, siekiant pateikti objektyviais duomenimis pagrįstus pasiūlymus dėl veiklos tobulinimo ir stebėsenos analizės išvadas panaudoti sprendimų priėmimo procese;
56.4. suderinamumas – įgyvendinimo stebėsena derinama su kitomis įrodymais pagrįstomis priemonėmis (veiklos auditu, programų vertinimu, funkcijų ar veiklos peržiūra, veiklos gebėjimų vertinimu ir kita);
57. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsena turi būti grindžiama tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimo analize. Informacija apie vertinimo kriterijų reikšmes turi būti renkama kas 3 metai.
58. Vykdant Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėseną, gaunama informacija apie šio plano vykdymo eigą pagal nustatytus tikslus ir vertinimo kriterijus. Savivaldybės strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl strateginio plėtros plano koregavimo pateikiami raštu Savivaldybės administracijos direktoriui. Pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.
59. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitos rengiamos kas 3 metai. Parengtas savivaldybės strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimo ataskaitos projektas, apsvarstytas Komisijose, teikiamas Savivaldybės tarybai. Savivaldybės tarybai pritarus ataskaitai, ji paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
60. Strateginis veiklos planas tikslinamas, vadovaujantis strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti nustatytų tikslų ir uždavinių pasiekimą.
61. Jei atsiranda būtinybė keisti esmines strateginio veiklos plano nuostatas (keičiant programų pavadinimus, tikslus, uždavinius, išbraukiant arba įrašant naujas priemones), tai daroma Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu. Keičiant programos finansavimo apimtis, strateginis veiklos planas tikslinamas vieną kartą 1 kartą per metus (rugpjūčio mėnesį) pagal einamųjų metų birželio 30 d. duomenis, o pagal einamųjų metų gruodžio 31 d. duomenis tikslinama rengiant ateinančių metų strateginio veiklos plano projektą.
62. Pasiūlymus dėl strateginio veiklos plano keitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, asignavimų valdytojai, programų koordinatoriai, kiti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys. Strateginio veiklos plano keitimas vyksta tokia tvarka:
62.1. Savivaldybės administracijos direktoriui pateikiami raštiški pasiūlymai dėl strateginio veiklos plano keitimo;
62.4. pakeitimams pritarus strateginio planavimo darbo grupės nariams, rengiamas Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl keitimo ir teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetui, kuruojančiam tą Savivaldybės veiklos sritį, su kuria yra susijęs siūlomas keitimas, ir teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
63. Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybai arba asignavimų valdytojui priėmus sprendimą dėl biudžeto patikslinimo ar pakeitimo, asignavimų valdytojai pagal pakeistą biudžetą ir asignavimus savo įsakymais patvirtina atnaujintas savo programas.
64. Strateginio veiklos plano programų koordinatoriai apie atitinkamos programos daromus pakeitimus privalo informuoti programos vykdytojus per 10 kalendorinių dienų po padarytų pakeitimų.
65. Strateginio veiklos plano ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
66. Strateginio veiklos plano veiklos ataskaitose pateikiama informacija apie:
66.5. siūlymus ir rekomendacijas dėl veiklos prioritetų tęstinumo, tikslų ir uždavinių peržiūros, veiklos valdymo tobulinimo;
67. Programų vykdytojai, prasidėjus naujiems biudžetiniams metams, strateginio veiklos plano programų koordinatoriams pateikia su Finansų ir biudžeto skyriumi suderintas padalinių ir įstaigų vykdomų priemonių finansines ataskaitas už praėjusius biudžetinius metus.
68. Programų koordinatoriai, prasidėjus naujiems biudžetiniams metams (iki einamųjų metų kovo 30 d.), surenka informaciją apie strateginio veiklos plano programų, tikslų, uždavinių ir priemonių (projektų) įgyvendinimo būklę (vadovaudamiesi strateginiame veiklos plane patvirtintais efekto, rezultato, produkto vertinimo kriterijais) ir pateikia Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriui.
69. Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius, išanalizavęs pateiktas SVP programų vykdymo ataskaitas, parengia suvestinę informaciją apie strateginio veiklos plano programų vykdymą ir teikia ją Strateginio planavimo komisijai.
70. Strateginio planavimo komisija svarsto Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriaus pateiktą suvestinę informaciją apie programų vykdymą bei teikia išvadas Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriui dėl tolesnio strateginio veiklos plano programų vykdymo.
71. Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius suvestinę informaciją apie strateginio veiklos plano programų vykdymą bei Strateginio planavimo komisijos išvadas dėl jų vykdymo teikia Savivaldybės tarybai.
72. Strateginio veiklos plano programų koordinatoriai bei vykdytojai, įgyvendindami einamųjų metų bei rengdami kitų metų strateginio veiklos plano programų projektus, privalo atsižvelgti į Strateginio planavimo komisijos išvadas.
73. Pasibaigus kalendoriniams metams, rengiamos Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinės veiklos ataskaitos. Laikomasi nuostatos, kad planuotas finansavimas atitinka Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą pirminį finansavimą priemonei įgyvendinti.
74. Metinio veiklos plano ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
75. Savivaldybės administracijos metinę veiklos ataskaitą rengia Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius, Programų koordinatorių pateiktų Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių pateiktų ataskaitų pagrindu.
76. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas rengia įstaigų vadovai ir / ar darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą.
77. Seniūnijų metines veiklos ataskaitas rengia seniūnai, seniūnijų darbuotojai. Seniūnijų metinės veiklos ataskaitos aptariamos su seniūnaičiais, vietos gyventojais ar bendruomeninių organizacijų atstovais.
78. Savivaldybės administracijos metinė veiklos ataskaita teikiama tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinės veiklos ataskaitos – įstaigų vadovams.
80. Atitinkamų metų strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet kovo – birželio mėn., vadovaujantis Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos duomenimis ir Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų pateikta informacija apie metinio veiklos plano įgyvendinimą ir kita svarbia susijusia informacija (pasiekta pažanga, iškylančios problemos ir galimi iššūkiai, t. y. akcentuojami pasiekti rezultatai, o ne vykdyta veikla ar atliktos funkcijos).