izx0pa366[2]

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. balandžio 25 d. Nr. M-130

Šiauliai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi ir Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1Tvirtinu Šiaulių miesto savivaldybės akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažįstu netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 27 d. įsakymą Nr. A-1464 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės mero

2023 m. balandžio 25 d. potvarkiu

Nr. M-130

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų akredituotos socialinės priežiūros paslaugų (toliau – paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą paslaugas teikiančiose įstaigose ir organizacijose, kurių veiklos koordinavimas yra priskirtas Savivaldybei.

2.    Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. paslaugų teikėjai – Savivaldybės biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, nevyriausybinės  organizacijos, bendruomenės, privatūs ir kiti teikėjai, kurie teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę teikti akredituotas socialinės priežiūros paslaugas ir kurioms yra skiriamas finansavimas iš Savivaldybės biudžeto tiesioginio finansavimo būdu ar sutartiniu pagrindu;

2.2. kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

3. Vertinimą vykdo Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.

4. Vertinimo tikslas – gerinti paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kokybę, analizuoti paslaugų gavėjų, jų artimųjų pasitenkinimą gaunamomis socialinės priežiūros paslaugomis ir socialinės priežiūros paslaugų poveikį.

5. Vertinimo uždaviniai: vertinti paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kokybę ir teikti rekomendacijas paslaugų teikėjams dėl paslaugų kokybės gerinimo, vykdyti paslaugų teikimo pažeidimų prevenciją.

6. Vertinamas asmenų (šeimų) bylose esančių dokumentų atitikimas teisės aktams ir paslaugų kokybė, kuri atliekama anketinės apklausos ir stebėjimo metodais, prašant užpildyti anketas tiesiogiai.

7. Skyrius vertinimą organizuoja paslaugų gavėjų ir paslaugų teikėjų lygmeniu.

8. Skyrius apibendrintus kokybės vertinimo duomenis už praėjusius kalendorinius metus pateikia Savivaldybės socialinių paslaugų plane.

 

II SKYRIUS

VERTINIMO VYKDYMAS PASLAUGŲ GAVĖJŲ LYGMENIU

 

9. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius.

10. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama ne rečiau kaip kartą per metus, bendradarbiaujant su paslaugų teikėjais. Apklausa gali būti atliekama žodžiu (pokalbis), telefonu, el. paštu, internetu bendraujant su socialinių paslaugų gavėju, jo šeimos nariais (artimaisiais) (Aprašo 1 priedas). Apklausa gali būti skelbiama Savivaldybės arba paslaugų teikėjų internetiniuose tinklalapiuose.

11. Respondentų imtis apklausoje – ne mažiau kaip 30 procentų paslaugų gavėjų iš vienos įstaigos (organizacijos). Apklausiamų artimųjų skaičius – pagal galimybes. Respondentai atrenkami atsitiktine tvarka.                 

12. Jei paslaugų gavėjas yra nepatenkintas paslaugų teikimu ar pageidauja papildomų paslaugų, Skyrius paslaugų teikėjui teikia rekomendacijas dėl paslaugų kokybės tobulinimo ar paslaugų pobūdžio pakeitimo.

 

III SKYRIUS

VERTINIMO VYKDYMAS PASLAUGŲ TEIKĖJŲ LYGMENIU

 

13. Paslaugų teikėju lygmeniu Skyrius vertina paslaugų teikėjų teikiamų akredituotų socialinės priežiūros paslaugų atitiktį keliamiems reikalavimams, rekomendacijoms, atlikdamas planinius ir neplaninius patikrinimus vietoje.

14. Skyrius, prieš pradėdamas paslaugos teikėjų planinį patikrinimą, ne mažiau kaip prieš 3 darbo dienas informuoja įstaigą (organizaciją) elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą, jei reikia, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos įstaiga (organizacija) patikrinimo metu turės pateikti Skyriaus darbuotojams, sąrašą.

15. Skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjo vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

15.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

15.2. gavus fizinio ar juridinio asmens pranešimą apie paslaugų teikėjo galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

15.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai.

16. Atliekant paslaugų teikėjo vertinimą, užpildomas Akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės vertinimas (Aprašo 2 priedas) (toliau – vertinimo aktas).

17. Skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjų vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į įstaigas (organizacijas) bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie paslaugų teikėjo teikiamas paslaugas gavimo.

18. Paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 2 metus.

19. Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Skyriaus vedėjo paskirti Skyriaus darbuotojai.

20. Skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjo paslaugų vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikėjas laikosi paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų ir sutartinių įsipareigojimų, nurodytų finansavimo sutartyse.

21. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).

22. Skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių, numatytų finansavimo sutartyse, taikymą.

23. Skyriaus darbuotojai, atlikę vertinimą, su vertinimo akto išvadomis supažindina Skyriaus vedėją ir raštu informuoja paslaugų teikėją.

24. Paslaugų teikėjams rekomenduojama ne rečiau kaip kartą per metus atlikti paslaugas teikiančių darbuotojų savęs įsivertinimą bei darbo sąlygų vertinimą (Aprašo 3 priedas). Paslaugų teikėjai paslaugas teikiančių darbuotojų savęs įsivertinimo rezultatus pateikia susipažinti Skyriui, jam atliekant teikiamų paslaugų kokybės vertinimą.

 

IV SKYRIUS

PRANEŠIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

25. Savivaldybės administracijai ir (arba) Skyriui gavus skundą ir (ar) pranešimą (toliau – Skundas), kad socialinės priežiūros paslaugos galimai teikiamos netinkamai, Skyriaus paskirti darbuotojai įvertina paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kokybę ir pateikia rekomendacijas paslaugų teikėjams dėl paslaugų kokybės gerinimo:

25.1. paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas;

25.2. paslaugų teikėjų lygmeniu vertina paslaugų teikėjų teikiamų akredituotų socialinės priežiūros paslaugų atitiktį keliamiems reikalavimams ir rekomendacijoms.

26. Savivaldybės administracijai ir (arba) Skyriui gavus pakartotinį Skundą per kalendorinius metus dėl galimai netinkamai įstaigos teikiamos socialinės priežiūros paslaugos kokybės, Savivaldybės mero potvarkiu sudaroma komisija konkrečiam Skundui nagrinėti. Savivaldybės mero potvarkyje nurodomas komisijos pirmininkas, sekretorius ir nariai (visi kartu yra laikomi komisijos nariais).

27. Pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją dėl informacijos konfidencialumo užtikrinimo, šios informacijos viešo neskelbimo ir neplatinimo, objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konfliktų vengimo.

28. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Tais atvejais, kai komisijos pirmininkas negali atlikti šių pareigų, komisijos pirmininko funkcijas vykdo komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kurie organizuojami nuotoliniu būdu, naudojant nuotolinių susitikimų ir video konferencijų organizavimo programas. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių;

29. Komisijos narių teisės:

29.1. komisijos posėdžiuose pasisakyti visais svarstomais pagal kompetenciją klausimais;

29.2. teikti nuomonę pagal savo kompetenciją dėl Skunde išdėstytų aplinkybių.

30. Komisijos narių pareigos:

30.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

30.2. informuoti komisijos sekretorių ne vėliau kaip 1 darbo dieną iki posėdžio, jei negalės jame dalyvauti;

30.3. teikti komisijai aktualią informaciją pagal kompetenciją, reikalingą Skundo nagrinėjimui;

30.4. balsuoti priimant sprendimą.

31. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma ir yra įforminami Komisijos protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir komisijos sekretorius. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, galutinį sprendimą priima komisijos pirmininkas, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas.

32. Komisijai išnagrinėjus Skunde pateiktą informaciją:

32.1. teikia rekomendacijas ar nurodymus socialinės priežiūros paslaugos teikėjui dėl paslaugų kokybės gerinimo;

32.2. paaiškėjus, kad socialinės priežiūros paslaugos teikėjas pažeidė teisės aktų nuostatas ar neatitinka teisės aktų reikalavimų, paveda Socialinių paslaugų skyriaus atsakingam darbuotojui, už finansavimo sutarties įsipareigojimų vykdymo kontrolę, sutartyje nustatytais terminais įpareigoti socialinės priežiūros paslaugos teikėją pašalinti nustatytus trūkumus ar neatitikimus;

32.3. teikia Savivaldybės merui arba jo teisės aktų nustatyta tvarka įgaliotam administracijos direktoriui rekomendaciją dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ar panaikinimo, kuris įforminamas Savivaldybės mero potvarkiu arba Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

33. Teisė įstaigai teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdoma nustačius teisės aktų, reglamentuojančių atitinkamos socialinės priežiūros paslaugos akreditavimo ir (arba) akredituotos socialinės priežiūros paslaugos teikimo reikalavimų pažeidimus, ir jų nepašalinus per komisijos skirtą terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 6 mėnesiai. Sustabdžius akredituotos socialinės priežiūros teikimą, įstaigai leidžiama toliau tęsti socialinę priežiūrą visą akredituotos socialinės priežiūros sustabdymo laikotarpį tik tais atvejais, kai nustatyti pažeidimai nekelia grėsmės socialinės priežiūros gavėjų interesams ir saugumui. Į socialinės priežiūros įstaigą, kurios akreditacijos galiojimas yra sustabdytas, nauji socialinės priežiūros paslaugų gavėjai nepriimami, iki bus panaikintas akreditacijos galiojimo sustabdymas, kuris negali būti ilgesnis nei 12 mėnesių.

34. Teisė įstaigai teikti akredituotą socialinę priežiūra panaikinama, kai:

34.1. nustatyti pažeidimai kelia didelę grėsmę socialinės priežiūros gavėjų interesams ir saugumui (socialinę priežiūrą teikia nekvalifikuoti specialistai ir (arba) patalpos, kuriose teikiama socialinė priežiūra (jei teisės aktų nustatyta tvarka taikomas reikalavimas paslaugų teikėjui turėti patalpas), neatitinka higienos normų);

34.2. sustabdžius akredituotos socialinės priežiūros teikimo galiojimą, socialinės priežiūros paslaugų teikėjas nepašalino pažeidimų per komisijos nurodytą terminą.

35. Apie teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymą ar panaikinimą Skyrius raštu informuoja įstaigą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant sprendimo kopiją.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Skyrius turi teisę gauti iš paslaugų teikėjų visą vertinimui reikalingą informaciją.

37. Paslaugų teikėjai atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

38. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.

39. Vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________________

 

part_3611f3cefd1e4d609b616563e2baf9f9_end