TEISĖJŲ TARYBA
NUTARIMAS
DĖL ESMINIŲ KRITERIJŲ 2017 METŲ PLANINIAMS KOMPLEKSINIAMS PATIKRINIMAMS ATLIKTI PATVIRTINIMO
2016 m. gruodžio 30 d. Nr. 13P-141-(7.1.2)
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 120 straipsnio 1 dalies 27 punktu ir Administravimo teismuose nuostatų, patvirtintų Teisėjų tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 13P-157-(7.1.2) „Dėl Administravimo teismuose nuostatų patvirtinimo“, 24 punktu, Teisėjų taryba n u t a r i a:
Patvirtinti esminius kriterijus, pagal kuriuos turi būti atliekami 2017 metų planiniai kompleksiniai patikrinimai (pridedama).
PATVIRTINTA
Teisėjų tarybos 2016 m. gruodžio 30d.
nutarimu Nr. 13P- 141-(7.1.2)
ESMINIAI KRITERIJAI 2017 METŲ PLANINIAMS KOMPLEKSINIAMS PATIKRINIMAMS ATLIKTI
1. Bylų administracinės priežiūros apimtis, vykdymo būdai ir priemonės
Tikrinant bylų administracinės priežiūros apimtis, vykdymo būdus ir priemones, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
1.1. Bylos, išnagrinėtos per paskutinius 12 mėnesių, kurių išnagrinėjimo terminas (skaičiuojant nuo bylos gavimo iki išnagrinėjimo rezultato įvedimo) buvo ilgesnis nei 12 mėnesių (darbo organizavimo trūkumų nustatymui ir bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);
1.2. Bylos, išnagrinėtos per paskutinius 12 mėnesių, kuriose įvykiai pagal LITEKO iki bylos išnagrinėjimo įvykio įvyko rečiau nei kas 6 mėnesius (darbo organizavimo trūkumų nustatymui ir bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);
1.3. Bylos, gautos daugiau nei prieš vienerius metus (nurodant konkrečius metus) ir kurios dar neišnagrinėtos tikrinimo metu (galimo bylų nagrinėjimo vilkinimo atvejų išaiškinimui);
1.4. Baudžiamosios bylos, kuriose nuo parengimo nagrinėti iki teisiamojo posėdžio praėjo daugiau nei 20 dienų;
1.7. Bylos, kurios yra išnagrinėtos, bet nėra perduotos į raštinę per įstatyme ar vidaus administravimo teisės akte nustatytą terminą - nėra fiksuotas įvykis „byla perduota į raštinę“ (darbo organizavimo trūkumams nustatyti);
1.8. Administracinių teisės pažeidimų ar administracinių nusižengimų bylos ir baudžiamosios bylos, kuriose procesas nutrauktas, nes suėjo baudžiamosios atsakomybės senaties ar administracinės nuobaudos skyrimo terminai;
1.9. Bylos, kuriose sprendimo (nuosprendžio, nutarties) priėmimas ir paskelbimas atidėtas daugiau nei 2 kartus;
1.10. Baudžiamosios bylos, kuriose nuo įvykio rezultato „įsiteisėjo“ arba nuo bylos grąžinimo iš apeliacinės instancijos teismo dienos iki įvykio procese „atiduota vykdyti“ praėjo daugiau nei 3 dienos (pateikimo vykdyti terminų laikymasis);
1.12. Civilinės bylos, kuriose nuo bylos gavimo iki teismo įsakymo išdavimo praėjo daugiau nei 2 darbo dienos;
2. Bylų paruošimo teisminiam nagrinėjimui, nagrinėjimo kokybė bei proceso operatyvumas
Tikrinant, kaip laikomasi bylų nagrinėjimo kokybės ir proceso operatyvumo reikalavimų, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
2.2. Teisėjo darbo organizavimo (vilkinimo, aplaidumo) vertinimas bylose, kurių nagrinėjimas užsitęsė ilgiau negu 6 mėnesius;
2.4. Bylos išsiuntimo aukštesnės instancijos teismui, gavus apeliacinį (atskirąjį) skundą ir atsikirtimus į jį, terminų laikymasis;
3. Bylų nagrinėjimo organizavimas
Vertinant, ar bylų nagrinėjimas teisme yra organizuojamas tinkamai, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
3.2. Atsakymų į asmenų skundus dėl teisėjų, nagrinėjančių bylas, neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, bei dėl teismo personalo veiksmų savalaikiškumas ir išsamumas;
3.3. Administracinės veiklos kontrolės, siekiant užkirsti kelią bylų išnagrinėjimo vilkinimui, efektyvumas;
3.4. Bylų paskirstymo tvarkos laikymasis (ar bylas išnagrinėja tie teisėjai, kurie buvo paskirti naudojantis LITEKO bylų skirstymo moduliu, bylų paskirtų rankiniu būdu priežastys);
3.5. Ankstesniuose patikrinimo aktuose nustatytų teismo veiklos, organizuojant bylų nagrinėjimą, trūkumų šalinimas;
4. Darbas su teismų informacine sistema LITEKO
Tikrinant, kaip laikomasi darbo su LITEKO sistema reikalavimų, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
5. Kitas teismo veiklos organizavimas
Tikrinant teismo vidinį ir išorinį administravimą, reikalinga atkreipti dėmesį į tokius aspektus:
5.1. Užsitęsusio bylų nagrinėjimo priežasčių išsiaiškinimas, nepateisinamai ilgo bylos nagrinėjimo priežasčių šalinimas;
5.2. Tinkamas dokumentų perdavimo teismo archyvui, jų saugojimo, dokumentų vertės ekspertizės atlikimas, užbaigtų bylų apskaitos taisyklių laikymasis, tinkamo daiktinių įrodymų saugojimo užtikrinimas;