LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2010 M. BIRŽELIO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-151 „DĖL AUTOMOBILIŲ KELIŲ ASFALTO DANGŲ PRIEŽIŪRAI SKIRTŲ MEDŽIAGŲ IR MEDŽIAGŲ MIŠINIŲ PANAUDOJIMO IR JŲ SLUOKSNIŲ ĮRENGIMO TAISYKLIŲ ĮT APM 10 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m.  liepos  5  d. Nr. V-154

Vilnius

 

 

1.       P a k e i č i u  Automobilių kelių asfalto dangų priežiūrai skirtų medžiagų ir medžiagų mišinių panaudojimo ir jų sluoksnių įrengimo taisykles ĮT APM 10, patvirtintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2010 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-151 „Dėl Automobilių kelių asfalto dangų priežiūrai skirtų medžiagų ir medžiagų mišinių panaudojimo ir jų sluoksnių įrengimo taisyklių ĮT APM 10 patvirtinimo“:

1.1.    Papildau 7.22 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

7.22. LST EN ISO 13473-1 „Kelio dangos tekstūros apibūdinimas pagal paviršiaus profilį. 1 dalis. Vidutinio profilio gylio nustatymas (ISO 13473-1:1997)“;“.

1.2.    Papildau 7.23 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

7.23. CEN/TS 15901-14 „Kelių ir aerodromų dangų paviršių charakteristikos. 14 dalis. Dangos paviršiaus atsparumo slydimui nustatymo, naudojant kontroliuojamo išilginio slydimo įtaisą, procedūra: ViaFriction (ViaTech AS kelio analizatorius ir rašytuvas)“.“

1.3.    Papildau 28.8 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

28.8. D – viršutinio sieto akučių dydis.“

1.4.    Pripažįstu netekusiu galios 61 punktą.

1.5.    Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Kiekvieno iš šlamo dangos mišinio paimto ėminio sausos masės rišiklio kiekis negali būti mažesnis už projektinę vertę daugiau, nei 2 lentelėje nurodyti leistinieji nuokrypiai.“

1.6.    Pakeičiu 2 lentelę ir ją išdėstau taip:

2 lentelė. Šlamo dangų mišinio sausos masės mažesnio rišiklio kiekio nuokrypių vertės

Mišinio rūšis

Nuokrypių vertės, masės %

Leistinoji

Atskaitymo

Ribinė

ŠL mišinys

iki 0,3

nuo 0,31 iki 0,59

0,6 ir daugiau“

 

1.7.    Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

 

64. Kiekvieno iš šlamo dangos mišinio paimto ėminio granuliometrinė sudėtis negali nukrypti nuo projektinės vertės daugiau, nei 3 lentelėje nurodytos nuokrypių ribinės vertės. Ribinės vertės viršijimo atveju rangovas turi įvardyti ir paaiškinti šį viršijimą lėmusias priežastis ir pateikti informaciją apie atliktus korekcinius veiksmus.“

1.8.    Pakeičiu 3 lentelę ir ją išdėstau taip:

3 lentelė. Šlamo dangų mišinio granuliometrinės sudėties nuokrypių ribinės vertės

Sieto akutės, pro kurią prabyra mineralinės medžiagos dalelės, dydis, mm

Nuokrypių ribinės vertės, masės %

0,063

±3,6

2

±5,1

D/2 arba kitas charakteringasis dydis (> D/2)

±6,1

D

±6,1“

 

1.9.    Pakeičiu 66 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

 

„66. Viršutinio dangos sluoksnio lygumas, matuojant prošvaisas skersine ir išilgine kryptimis 3 m ilgio liniuote pagal LST EN 13036-7, darbų priėmimo metu neturi viršyti taisyklių ĮT ASFALTAS 08 VII skyriaus III skirsnyje nurodytų verčių asfalto viršutiniam sluoksniui (taikomas asfalto viršutinio sluoksnio iš AC, SMA, MA reikalavimas). Dangos nelygumo, pagal IRI reikalavimus, matavimai nepakeičia dangos lygumo matavimų 3 m ilgio liniuote.“

1.10.  Pripažįstu netekusia galios 66 punkto ketvirtąją pastraipą.

1.11.  Pripažįstu netekusia galios 5 lentelę.

1.12.  Buvusią 66 punkto penktąją pastraipą laikyti ketvirtąja pastraipa.

1.13.  Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Tuo atveju, kai taikomas ne didesnės kaip 4 mm vertės reikalavimas, garantinio laikotarpio metu asfalto viršutinio sluoksnio paviršiaus lygumas, matuojant prošvaisas skersine kryptimi 3 m ilgio liniuote, neturi viršyti 7,0 mm vertinamosios vertės.

Projekte numatytų išilginio ir skersinio nuolydžių poveikis vertinant lygumą turi būti eliminuotas.

Paviršiaus nelygumai, neviršijantys ribinių verčių, tačiau išsidėstę reguliariais trumpais atstumais, o ne laipsniškai pereinantys, taip pat laikomi defektais.

Panašių į skalbimo lentą nelygumų atveju sprendžiama, ar įmanoma pašalinti defektus, ar galima susitarti dėl piniginių išskaitų taikymo.“

1.14.  Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Dangos nelygumai, išmatuoti pagal IRI reikalavimus, darbų priėmimo metu neturi viršyti šių ribinių verčių:

– automagistralių ir greitkelių – 1,5 m/km;

– kitų magistralinių kelių – 2,0 m/km;

– krašto kelių – 2,5 m/km;

– rajoninių kelių – 3,5 m/km;

– priklausomai nuo posluoksnio lygumo, panaudotų technologijų ar klojamų sluoksnių kiekio – kitokių verčių, kurios nurodomos techninėse specifikacijose.“

1.15.  Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:

69. Darbų priėmimo metu kelio dangos paviršiaus atsparumo slydimui rodiklio (pagrindinis metodas) vertės, priklausomai nuo kelio reikšmės, matuojant 60 km/h greičiu kontroliuojamo išilginio slydimo įtaisu (pagal CEN/TS 15901-14), turi būti ne mažesnės už šias ribines vertes:

– automagistralių ir greitkelių – 0,55;

– kitų magistralinių kelių – 0,50;

– krašto ir rajoninių kelių – 0,45.

Darbų priėmimo metu išilginio trinties koeficiento (alternatyvus metodas) vertės, priklausomai nuo kelio reikšmės, turi būti ne mažesnės už šias ribines vertes:

– automagistralių ir greitkelių – 0,45;

– kitų magistralinių kelių – 0,40;

– krašto ir rajoninių kelių – 0,35.“

1.16.  Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

70. Rekomenduojamos kelio dangos paviršiaus makrotekstūros vertės (papildomas rodiklis), priklausomai nuo kelio reikšmės, matuojant vidutinį profilio gylį (MPD – angl. mean profile depth) pagal standartą LST EN ISO 13473-1 ne mažesnės už šias:

– automagistralių ir greitkelių – 0,45;

– kitų magistralinių kelių – 0,40;

– krašto ir rajoninių kelių – 0,35.“

1.17.  Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Pakloto sluoksnio nuokrypiai nuo projekte (sutartyje) nurodyto pločio neturi būti didesni kaip –5 cm ir +5 cm. Briaunos linija turi būti vizualiai sklandi ir tiesi, o kreivėse – taisyklinga.“

1.18.  Pakeičiu 170 punktą ir jį išdėstau taip:

170. Užsakovas turi teisę padaryti išskaitas, kai yra nesilaikoma ribinių verčių ar leistinųjų nuokrypių:

– rišiklio kiekio;

– sutankinimo laipsnio;

– lygumo;

– skersinio nuolydžio;

– sluoksnio pločio;

– paviršiaus atsparumo slydimui.

Išskaitos skaičiuojamos ir daromos remiantis taisyklių ĮT ASFALTAS 08 priedu ir rangovui sutikus. Išskaitas galima taikyti tik neviršijant tų verčių, kurios pateiktos taisyklių ĮT ASFALTAS 08 priedo metodikoje ir lentelėse.

Jei rangovas nepateikia sutikimo, jis turi pašalinti defektus.

Jei nuokrypiai yra didesni už nuokrypius, pagal kuriuos, remiantis taisyklių ĮT ASFALTAS 08 priedu, galima skaičiuoti išskaitas, tai darbai ar jų dalis nepriimami tol, kol defektai nebus pašalinti. Defektai turi būti šalinami rangovo lėšomis, perklojant sluoksnius arba atliekant kitus užsakovo nurodytus darbus, jei kitaip nesutariama su užsakovu (pailgintas garantinis terminas, sumažinta kaina).“

2.       N u s t a t a u, kad šis įsakymas nuo jo įsigaliojimo dienos taikomas sutartims, kurios buvo pasirašytos po viešųjų pirkimų, vykdytų įsigaliojus šiam įsakymui, ir kurias vykdant privaloma vadovautis Automobilių kelių asfalto dangų priežiūrai skirtų medžiagų ir medžiagų mišinių panaudojimo ir jų sluoksnių įrengimo taisyklėmis ĮT APM 10, patvirtintomis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2010 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-151 „Dėl Automobilių kelių asfalto dangų priežiūrai skirtų medžiagų ir medžiagų mišinių panaudojimo ir jų sluoksnių įrengimo taisyklių ĮT APM 10 patvirtinimo“.

 

 

 

Laikinai einantis direktoriaus pareigas                                                               Vitalijus Andrejevas