LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MINIMALIOS LAIVO ĮGULOS SUDĖTIES REIKALAVIMŲ, MINIMALIOS LAIVO ĮGULOS SUDĖTIES LIUDIJIMO AR IŠIMTIES DOKUMENTO IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 25 d. Nr. 2BE-90
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 3 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 5 d. nutarimo Nr. 232 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymą“ 1.3.4 papunkčiu:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.1. Minimalios laivo įgulos sudėties reikalavimų, minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo ar išimties dokumento išdavimo tvarkos aprašą;
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2018 m. lapkričio 7 d. įsakymą Nr. 2BE-381 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre registruojamo laivo įgulos minimalios sudėties reikalavimų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. N u s t a t a u, kad:
3.2. Iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos išduoti minimalios laivo įgulos sudėties liudijimai galioja iki juose nurodytos datos arba iki šiuo įsakymu patvirtinto Minimalios laivo įgulos sudėties reikalavimų, minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo ar išimties dokumento išdavimo tvarkos aprašo 17 punkte nurodytų sąlygų atsiradimo dienos.
4. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2023 m. balandžio 25 d.
įsakymu Nr. 2BE-90
MINIMALIOS LAIVO ĮGULOS SUDĖTIES REIKALAVIMŲ, MINIMALIOS LAIVO ĮGULOS SUDĖTIES LIUDIJIMO AR IŠIMTIES DOKUMENTO IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Minimalios laivo įgulos sudėties reikalavimų, minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo ar išimties dokumento išdavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) įgyvendina 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje su taikymo metu galiojančiais pakeitimais (toliau – SOLAS konvencija) V dalies 14 taisyklės, Tarptautinės jūrų organizacijos rezoliucijos A.1047(27) su taikymo metu galiojančiais pakeitimais ir 2006 m. Konvencijos dėl darbo jūrų laivyboje su taikymo metu galiojančiais pakeitimais nuostatas dėl laivo įgulos komplektavimo.
2. Aprašas taikomas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre (toliau – registras) registruojamiems ir registre jau įregistruotiems laivams (toliau – laivai), siekiant užtikrinti saugų laivų, kuriems taikomas 1978 m. Tarptautinės konvencijos dėl jūrininkų rengimo, atestavimo ir budėjimo normatyvų su taikymo metu galiojančiais pakeitimais (toliau – STCW konvencija) III straipsnis, eksploatavimą, laivų, kuriems taikomas SOLAS konvencijos XI-2 skyrius, apsaugą ir jūrų aplinkos taršos prevenciją.
3. Apraše išdėstyti veiksniai, į kuriuos turi būti atsižvelgiama komplektuojant laivo įgulą, ir minimalios laivo įgulos sudėties normos, nustatyta minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo (toliau – liudijimas) ar išimties dokumento išdavimo tvarka.
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme.
5. Apraše nurodyti prašymai, kiti dokumentai ir pranešimai teikiami per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu, kreipiantis asmeniškai arba per atstovą. Atstovo teisė atstovauti turi būti įrodoma rašytiniu sutikimu. Kai teikiant pasirašytus dokumentus naudojamos elektroninių ryšių priemonės, turi būti pateikta tokio dokumento skaitmeninė kopija arba dokumentas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu ar suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia dokumentą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti dokumento autentiškumą.
II SKYRIUS
VEIKSNIAI, Į KURIUOS TURI BŪTI ATSIŽVELGIAMA KOMPLEKTUOJANT LAIVO ĮGULĄ
6. Laivybos bendrovė, kreipdamasi į Lietuvos transporto saugos administraciją (toliau – Administracija) dėl liudijimo išdavimo ir komplektuodama laivo įgulą, privalo:
6.1. įvertinti:
6.1.1. kiekvienam laivo įgulos nariui pavestas užduotis, laivo įgulos nario vykdomas pareigas ir atsakomybės ribas, kad būtų užtikrintas nuolatinis saugus laivo eksploatavimas, užtikrinta jo apsauga, jūrų aplinkos apsauga ir įgulos tinkama veikla avarinėse situacijose;
6.1.2. būtiną laivo įgulos narių skaičių, reikalingą išlaikyti saugų laivavedybos budėjimą, nenutrūkstamą radijo budėjimą, budėjimą mašinų skyriuje laivui plaukiant ir budėjimą laivui stovint nuleidus inkarą arba prisišvartavus, kaip numatyta STCW konvencijos VIII/2 taisyklėje;
6.1.3. būtiną laivo įgulos narių skaičių, jų kvalifikaciją, pareigų paskirstymą laivo intensyvios eksploatacijos periodu arba sudėtinguose navigaciniu atžvilgiu rajonuose, kuriems būdingos ekstremalios plaukiojimo sąlygos;
6.1.4. sąlygas, kurios turi įtakos minimaliai laivo įgulos sudėčiai, keičiantis plaukiojimo rajonui, gabenamų krovinių rūšiai, pakeitus laivo įrangą arba laivo techninės priežiūros metodus;
6.1.5. pakankamą kvalifikuoto personalo skaičių laive, kurio mašinų skyriuose neprivaloma nuolat budėti, kad, laivui patekus į avarinę situaciją, jis galėtų būti nuplukdytas į artimiausią uostą;
6.2. atsižvelgti į specifinius veiksnius:
6.2.2. pagrindinių variklių tipą, skaičių ir bendrą galingumą, pagalbinių variklių skaičių, jų išdėstymą mašinų skyriuje;
6.2.7. gabenamo krovinio tipus, laivo parengimą kroviniui gabenti, specifinius reikalavimus, kurie, atsižvelgiant į laivo konstrukcines ypatybes, turi įtakos saugiam laivo pakrovimui, iškrovimui, krovinio tvirtinimui, gabenimui;
6.2.8. darbo trukmę laive pagal sudarytas darbo sutartis su įgulos nariais, turinčią įtakos įgulos nuovargiui;
6.3. numatyti tai, kad įgula privalės vykdyti su laivo eksploatacija susijusias funkcijas, įskaitant:
6.3.1. laivavedybą: saugaus plaukiojimo planavimą ir užtikrinimą, budėjimą, laivo valdymą bet kokiomis hidrometeorologinėmis sąlygomis, manevravimą, saugų laivo švartavimą;
6.3.2. krovinių vežimą: laivo pakrovimo planavimą, krovinių krovimo, tvirtinimo laive kontrolę, saugų krovinių vežimą, krovos operacijas jūroje;
6.3.3. laivo ir asmenų laive saugumo užtikrinimą:
6.3.3.2. gelbėjimo priemonių, priešgaisrinės sistemos, korpuso hermetiškumo ir kitų laivo sistemų nuolatinę priežiūrą ir darbinės būklės palaikymą;
6.3.3.4. aprūpinimą medicininėmis priemonėmis, medicininę priežiūrą laive, maitinimą ir švaros laive palaikymą;
6.3.4. techninį laivo eksploatavimą: pagrindinių ir pagalbinių variklių eksploatavimą ir jų veikimo kontrolę, budėjimą mašinų skyriuje, kuro atsargų papildymo operacijas, operacijas su laivo balastu, laivo mechanizmų, elektros ir elektroninės įrangos ir aparatūros techninę priežiūrą ir saugumo užtikrinimą;
6.3.5. radijo ryšį: informacijos perdavimą ir priėmimą, budėjimą, radijo ryšio palaikymą avarinėse situacijose;
6.4. atsižvelgti į plaukiojimo rajoną, kuriame laivas bus eksploatuojamas:
6.4.3. pakrantė – iki 200 jūrmylių nuo uosto arba prieglobsčio vietos, kur laivas gali saugiai stovėti esant nepalankioms hidrometeorologinėms sąlygoms;
7. Nepaisant liudijime nustatytos minimalios laivo įgulos sudėties, laivo kapitonas ar laivybos bendrovė privalo papildyti laivo įgulą, jei besikeičiančiomis laivo eksploatavimo sąlygomis laivo įgula yra nepajėgi užtikrinti žmonių, esančių laive, saugumo, saugaus laivo plaukiojimo, jūros aplinkos taršos prevencijos ar profesionaliai veikti avarinėse situacijose.
III SKYRIUS
minimaliOS LAIVO įgulos sudėTIES NORMOS
8. Atsižvelgiant į Aprašo 6 punkte nurodytus veiksnius nustatomos tokios minimalios laivo įgulos sudėties normos:
8.1. Krovininio laivo denio tarnyba:
Laivo BT, plaukiojimo rajonas |
Įgulos narių skaičius pagal pareigas ir jų kvalifikacija (STCW konvencijos taisyklė) |
Iš viso |
|||
Kapitonas |
Vyriausiasis kapitono padėjėjas |
Budintysis kapitono padėjėjas |
Laivavedybos budėjimo pamainos eilinis jūrininkas |
||
Daugiau kaip 10000*, neribotas |
1 (II/2) |
1 (II/2) |
2 (II/1) |
3 (II/5) + 2 (II/4); 3*** (II/5) + 3*** (II/4) |
9; 10*** |
3000 ir daugiau, bet mažiau kaip 10000*, neribotas |
1 (II/2) |
1 (II/2) |
2 (II/1) |
2 (II/5) + 1 (II/4) |
7 |
500 ir daugiau, bet mažiau kaip 3000*, neribotas |
1 (II/2) |
1 (II/2) |
1 (II/1) |
1 (II/5) + 1 (II/4) |
5 |
Mažiau kaip 500**, priekrantė |
1 (II/3) |
– |
1 (II/3) |
1 (II/5) + 1 (II/4) |
4 |
* Ne mažiau kaip 2 laivavedžiai privalo turėti GMDSS radijo ryšio bendrosios paskirties operatoriaus kompetencijos liudijimą (STCW konvencijos IV/2 taisyklė), kiti – bent GMDSS radijo ryšio ribotos paskirties operatoriaus kompetencijos liudijimą (STCW konvencijos IV/2 taisyklė).
** Visi laivavedžiai privalo turėti bent GMDSS radijo ryšio ribotos paskirties operatoriaus kompetencijos liudijimą (STCW konvencijos IV/2 taisyklė).
*** Plaukiojančios suskystintųjų gamtinių dujų saugyklos atveju.
8.2. Keleivinio laivo ir įvažiuojamojo keleivinio laivo denio tarnyba:
Laivo BT, plaukiojimo rajonas |
Įgulos narių skaičius pagal pareigas ir jų kvalifikacija (STCW konvencijos taisyklė) |
Iš viso |
||||
Kapitonas |
Vyriausiasis kapitono padėjėjas |
Budintysis kapitono padėjėjas |
Laivavedybos budėjimo pamainos eilinis jūrininkas |
Keleivius aptarnaujantis darbuotojas |
||
3000 ir daugiau, neribotas |
1 (II/2) |
1 (II/2) |
2 (II/1) |
3 (II/5) + 2 (II/4) |
2 (V/2) |
11 |
500 ir daugiau, bet mažiau kaip 3000, neribotas |
1 (II/2) |
1 (II/2) |
2 (II/1) |
2 (II/5) + 1 (II/4) |
2 (V/2) |
9 |
Mažiau kaip 500, priekrantė |
1 (II/3) |
– |
1 (II/3) |
1 (II/5) + 1 (II/4) |
1 (V/2) |
5 |
8.3. Žvejybos laivo denio tarnyba:
Laivo BT, plaukiojimo rajonas |
Įgulos narių skaičius pagal pareigas ir jų kvalifikacija (STCW konvencijos arba STCW-F1 taisyklė) |
Iš viso |
|||
Kapitonas |
Vyriausiasis kapitono padėjėjas |
Budintysis kapitono padėjėjas |
Eilinis jūrininkas |
||
3000 ir daugiau*, neribotas |
1 (STCW II/2 arba STCW-F II/1) |
1 (STCW II/2 arba STCW-F II/1) |
2 (STCW II/1 arba STCW-F II/2) |
2 (STCW II/5) + 1 (STCW II/4) |
7 |
500 ir daugiau, bet mažiau kaip 3000*, neribotas |
1 (STCW II/2 arba STCW-F II/1) |
1 (STCW II/2 arba STCW-F II/1) |
1 (STCW II/1 arba STCW-F II/2) |
2 (STCW II/5) + 1 (STCW II/4) |
6 |
Mažiau kaip 500**, Baltijos jūra ir jos sąsiauriai |
1 (STCW II/3 arba SCTW-F II/3) |
– |
1*** (STCW II/1 arba STCW-F II/4) |
1**** |
3 |
1 1995 m. Tarptautinė konvencija dėl žvejybos laivų personalo rengimo, atestavimo ir budėjimo normatyvų.
* ne mažiau kaip 2 laivavedžiai privalo turėti GMDSS radijo ryšio bendrosios paskirties operatoriaus kompetencijos liudijimą (STCW konvencijos IV/2 taisyklė), kiti – bent GMDSS radijo ryšio ribotos paskirties operatoriaus kompetencijos liudijimą (STCW konvencijos IV/2 taisyklė).
** ne mažiau kaip 1 laivavedys privalo turėti GMDSS radijo ryšio bendrosios paskirties operatoriaus kompetencijos liudijimą (STCW konvencijos IV/2 taisyklė), kiti – bent GMDSS radijo ryšio ribotos paskirties operatoriaus kompetencijos liudijimą (STCW konvencijos IV/2 taisyklė).
*** gali nebūti, jei laivas žvejoja tinklais ir jūroje praleistas laikas trunka ne daugiau kaip 14 valandų.
**** eilinio jūrininko kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą turintis asmuo (pvz., jūreivis, motoristas, kvalifikuotas jūreivis, kvalifikuotas motoristas).
8.4. Mašinų skyrius:
Laivo variklių galia (kW), plaukiojimo rajonas |
Įgulos narių skaičius pagal pareigas ir jų kvalifikacija (STCW konvencijos taisyklė) |
Iš viso** |
||||
Vyriausiasis mechanikas |
Antrasis mechanikas |
Budintysis mechanikas |
Eilinis jūrininkas |
|||
3000 ir daugiau, neribotas |
nuolatinis budėjimas |
1 (III/2) |
1 (III/2) |
1 (III/1); 2*** (III/1) |
2 (III/5) + 1 (III/4); 2*** (III/5) + 2*** (III/4) |
6; 8*** |
turi MSA liudijimą |
1 (III/2) |
1 (III/2) |
– |
1 (III/4) |
3 |
|
750 ir daugiau, bet mažiau negu 3000, neribotas |
nuolatinis budėjimas |
1 (III/3) |
1 (III/3) |
1 (III/1) |
1 (III/4) |
4 |
turi MSA liudijimą |
1 (III/3) |
– |
1 (III/1) |
– |
2 |
|
Mažiau negu 750, pakrantė |
nuolatinis budėjimas |
1 (III/3) |
– |
1 (III/1) |
– |
2 |
turi MSA liudijimą |
1* (III/1) |
– |
– |
– |
1 |
|
Mažiau negu 750 (žvejybos laivo), Baltijos jūra ir jos sąsiauriai |
nuolatinis budėjimas |
1* (III/1) |
– |
– |
– |
1 |
turi MSA liudijimą |
1* (III/1) |
– |
– |
– |
1 |
MSA liudijimas – mašinų skyriaus automatizacijos liudijimas.
* turintis ne trumpesnį kaip 12 mėnesių darbo stažą laive einant mechaniko pareigas.
** į bendrą skaičių įtraukiamas elektromechanikas (STCW konvencijos III/6 taisyklė) ir (ar) laivo elektrikas (STCW konvencijos III/7 taisyklė), jeigu tokios kvalifikacijos įgulos narių reikia pagal laivo eksploatacinius reikalavimus.
*** Plaukiojančios suskystintųjų gamtinių dujų saugyklos atveju.
8.5. Laivuose, kuriuose turi dirbti daugiau kaip 10 įgulos narių, turi būti virėjas, kurio kvalifikacija atitinka 2006 m. Konvencijos dėl darbo jūrų laivyboje 3.2 taisyklės reikalavimus. Laivuose, kuriuose turi dirbti iki 10 įgulos narių ir kurių reiso trukmė ilgesnė nei 14 val. per parą, vienas iš įgulos narių privalo turėti laivo virėjo kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą.
IV SKYRIUS
MINIMALIOS LAIVO ĮGULOS SUDĖTIES liudijimo ar išimties dokumento IŠDAVIMo tvarka
9. Laivybos bendrovė, siekianti gauti liudijimą, vienu iš Aprašo 5 punkte nurodytų būdų Administracijai teikia prašymą dėl minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo išdavimo (Aprašo 1 priedas) (toliau – prašymas), kuriame nurodo siūlomą minimalią laivo įgulos sudėtį ir kitą prašymo formoje nurodytą teiktiną informaciją.
10. Administracija per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos išnagrinėja pateiktus duomenis ir, jei laivybos bendrovės siūloma minimali laivo įgulos sudėtis atitinka Aprašo III skyriaus nuostatas, išduoda liudijimą.
11. Laivybos bendrovė, atsižvelgdama į Aprašo II skyriuje išdėstytus veiksnius, kartu su prašymu teikia ir prašymo dėl minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo išdavimo papildymą (Aprašo 2 priedas) (toliau – prašymo papildymas), jeigu:
11.2. laivybos bendrovė siūlo kitokios, nei nustatyta Aprašo III skyriuje, sudėties pagal įgulos narių kvalifikaciją ir pareigas minimalią laivo įgulą, nekeičiant Aprašo III skyriuje nustatyto bendro laivo įgulos narių skaičiaus;
11.3. laivybos bendrovė siūlo nustatyti ir liudijime įrašyti tam tikrus (-as) nevienkartinio pobūdžio atvejus ir sąlygas, kada būtų nukrypstama nuo liudijime nustatytos minimalios laivo įgulos sudėties (pvz., keleivinio laivo reisai be keleivių);
12. Aprašo 11 punkte numatytu atveju Administracija per 5 darbo dienas nuo prašymo ir prašymo papildymo gavimo dienos, atsižvelgdama į Aprašo II skyriuje išdėstytus veiksnius, išnagrinėja pateiktus duomenis ir, įsitikinusi, kad laivybos bendrovės siūlomos sudėties minimali laivo įgula galės laivą saugiai eksploatuoti, užtikrinti laivo apsaugą ir jūrų aplinkos taršos prevenciją, bus pajėgi tinkamai veikti avarinėse situacijose, išduoda liudijimą arba rekomenduoja laivybos bendrovės siūlomą minimalią laivo įgulos sudėtį padidinti ir (ar) papildyti kitokios kvalifikacijos įgulos nariais. Nagrinėjimo metu nustačiusi, kad siekiant objektyviai įvertinti laivybos bendrovės siūlomą minimalią laivo įgulos sudėtį yra reikalingi papildomi dokumentai, informacija, brėžiniai ir (ar) skaičiavimai, ir jei tokiais duomenimis Administracija nedisponuoja pati, prašo pateikti papildomus minimus duomenis per 10 darbo dienų nuo tokių duomenų poreikio nustatymo momento. Laikas, per kurį laivybos bendrovė pateikia tokius duomenis, į laiką, per kurį turi būti išduotas liudijimas, neįskaitomas.
13. Administracija, pritarusi Aprašo 11.3 papunktyje nurodytam siūlymui, liudijimo skiltyje „Ypatingi reikalavimai arba sąlygos“ įrašo, kokiais atvejais ir kokiomis sąlygomis leidžiama nukrypti nuo liudijime nustatytos minimalios laivo įgulos sudėties.
14. Liudijimas galioja neribotą laiką, išskyrus:
14.1. kai išduodamas liudijimas vienkartiniam reisui – liudijime nurodomas laivybos bendrovės prašomas liudijimo galiojimo terminas, kuris negali būti ilgesnis negu 3 mėnesiai;
15. Liudijimas neišduodamas, jei:
15.1. laivybos bendrovė Administracijai pateikia neišsamiai, netiksliai arba neteisingai užpildytus Aprašo 9, 11, 12 punktuose nurodytus dokumentus;
15.2. laivybos bendrovės pasiūlyta minimali laivo įgulos sudėtis neatitinka Aprašo III skyriaus nuostatų ir nepateiktas prašymo papildymas;
15.3. Aprašo 11 punkte numatytais atvejais laivybos bendrovė negali motyvuotai ir papildomai pateiktais skaičiavimais įrodyti ir pagrįsti savo pasiūlymo dėl minimalios laivo įgulos sudėties ar nepateikia reikiamų dokumentų, kurie pagrįstų siūlomos minimalios laivo įgulos sudėties atitiktį Apraše nustatytiems reikalavimams;
16. Apie atsisakymą išduoti liudijimą laivybos bendrovė informuojama ne vėliau kaip kitą darbo dieną priėmus sprendimą atsisakyti išduoti liudijimą.
17. Pasikeitus laivo plaukiojimo ir eksploatavimo sąlygoms, pradėjus laivą eksploatuoti platesniame, nei nurodytas liudijime, plaukiojimo rajone arba atlikus esminius laivo konstrukcijos, įrangos ar mechanizmų pakeitimus, pasikeitus laivo techninės priežiūros ir einamojo remonto pobūdžiui, jei tai turi įtakos minimaliai laivo įgulos sudėčiai, laivybos bendrovė nedelsdama privalo kreiptis į Administraciją dėl naujo liudijimo išdavimo.
18. Administracija panaikina išduoto liudijimo galiojimą, nustačiusi, kad:
18.1. atsiradus Aprašo 17 punkte nurodytoms sąlygoms laivybos bendrovė nesikreipė į Administraciją dėl naujo liudijimo išdavimo;
18.2. pasitvirtino informacija, kad laivo kapitonas, vadovaujamas pareigas einantys ir kiti laivo įgulos nariai įpareigojami ir verčiami dirbti papildomas darbo sutartyje nenustatytas valandas, kai šis darbas nėra susijęs su laivo ir įgulos saugumu;
19. Liudijimo galiojimas panaikinamas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Aprašo 18 punkte nurodytų aplinkybių paaiškėjimo dienos ir apie tai informuojama laivybos bendrovė.
20. Saugios laivybos įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais Administracija, gavusi laivo kapitono ar laivybos bendrovės prašymą dėl leidimo tęsti plaukimą su nesukomplektuota laivo įgula, išduoda išimties dokumentą, t. y. Administracijos direktoriaus įgalioto asmens pasirašytą raštą, kuriame nurodomos laivo įgulos neatitikimo liudijime nustatytai minimaliai laivo įgulos sudėčiai priežastys ir leidimo plaukti su nesukomplektuota laivo įgula trukmė ir sąlygos.
v SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Laivybos bendrovė ir kapitonas užtikrina ir atsako, kad laivo eksploatavimas būtų vykdomas laikantis liudijime nurodytos minimalios laivo įgulos sudėties ir ypatingų reikalavimų arba sąlygų, jei tokie yra nurodyti liudijime.
22. Už liudijimo išdavimą imama valstybės rinkliava, kurios dydį ir mokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
23. Apraše nurodyti dokumentai ir (ar) jų kopijos saugomi Administracijoje vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai ir (ar) jų kopijos sunaikinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir periodiškumu.
Minimalios laivo įgulos sudėties reikalavimų, minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo ar išimties dokumento išdavimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Prašymo dėl minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo išdavimo forma)
Lietuvos transporto saugos administracija Gauta 20___-___-___ Nr. ____________
DĖMESIO, PRAŠOME PILDYTI DIDŽIOSIOMIS SPAUSDINTINĖMIS RAIDĖMIS! |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Juridinio asmens pavadinimas (Name of the legal entity)
Juridinio asmens kodas (Code of the legal entity)
(phone) (e-mail) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lietuvos transporto saugos administracijai
PRAŠYMAS DĖL MINIMALIOS LAIVO ĮGULOS SUDĖTIES LIUDIJIMO IŠDAVIMO Application for the issue of a minimum safe manning document
(data / date) _____________________________________ (sudarymo vieta / place of conclusion)
Prašau išduoti minimalios laivo įgulos sudėties liudijimą. Please issue a minimum safe manning document.
Duomenys apie eigos variklius ir mašinų skyrių (MS): Ship propulsion
Plaukiojimo rajonas (pažymėti „X“): Trading area (check “X”):
– kitas (nenurodytas aukščiau): ___________________________________________________________ other (not specified above) (įrašyti plaukiojimo rajoną / enter trading area)
Siūloma minimali laivo įgulos sudėtis: Proposed minimum safe manning:
Ypatingi reikalavimai arba sąlygos (jei tokių yra): _____________________________________ Special requirements or conditions, if any: ______________________________________________________________________________
Pridedamas prašymo dėl minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo išdavimo papildymas (pažymėti „X“, jeigu pridedamas) Addendum to this Application is attached (check “X”, if attached)
(pareigos) (parašas) (juridinio asmens vadovo ar kito įgalioto asmens vardas, pavardė) (position) (signature) (name of the executive or other authorized person of a legal entity)
|
Minimalios laivo įgulos sudėties reikalavimų, minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo ar išimties dokumento išdavimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Prašymo dėl minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo išdavimo papildymo forma)
PRAŠYMO DĖL MINIMALIOS LAIVO ĮGULOS SUDĖTIES LIUDIJIMO IŠDAVIMO PAPILDYMAS
Addendum to the Application for the issue of a minimum safe manning document
1. Nurodykite, kokia budėjimo tvarka numatoma laive (pažymėti „X“):
Indicate the foreseen watchkeeping arrangements (check “X”):
Tiltelyje: (Bridge) |
dvi pamainos trys pamainos (two shifts) (three shifts) |
Mašinų skyriuje: (Engine room) |
be budėjimo dvi pamainos trys pamainos (no watch) (two shifts) (three shifts) |
Jei reikia, paaiškinkite budėjimo tvarką laive plačiau:
Explain the watchkeeping arrangements in detail, if necessary
|
|
|
|
|
Ar laivo kapitonas budi pamainoje? Is the master included in the watch? |
Taip (Yes) Ne (No) |
Ar veikia tiltelio budėjimo kontrolės signalizacija? Is the bridge watch control alarm working? |
Taip (Yes) Ne (No) |
2. Nurodykite numatomą laivo eksploatavimo rajoną:
Indicate the foreseen trading area:
Trumpas plaukiojimo rajono apibūdinimas:
Description of the trading area:
|
|
|
|
|
|
3. Nurodykite laivo įgulos narių atliekamas papildomas funkcijas:
Indicate the additional functions performed by crew members:
Laivo švartavimas:
Mooring
Ar laive yra automatinės švartuoti skirtos gervės (pažymėti „X“): Whether the ship has automatic mooring winches? |
Taip (Yes) Ne (No) |
Būtinas švartuotojų skaičius: Number of mooring staff required: |
laivo priekyje – at the front of the ship |
laivagalyje – at the stern |
Nurodykite, kas atlieka papildomus darbus (pvz., triumų valymą, krovinių tvirtinimą ir kt.)
Specify who carries out additional work (e.g., cleaning bilges, securing cargo, etc.)
|
|
|
|
|
|
|
4. Nurodykite, ar, be numatytos minimalios laivo įgulos sudėties, planuojama papildyti įgulą:
Indicate whether, in addition to the foreseen minimum manning, any additions to the crew are planned:
Pareigos (Capacity) |
Kvalifikacija (STCW regulation) |
Skaičius (Number) |
Pareigos (Capacity) |
Kvalifikacija (STCW regulation) |
Skaičius (Number) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Pateikite paaiškinimus, kad siūloma minimali laivo įgulos sudėtis pagal laivo eksploatacijos sąlygas yra pakankama ir nepažeidžia nustatytų darbo ir poilsio trukmės reikalavimų:
Provide an explanation that the proposed minimum manning is sufficient for the operational conditions of the ship and does not violate the requirements for working and resting time:
Pareigos (Capacity) |
Paros darbo valandos jūroje Daily working hours at sea |
Paros darbo valandos uoste Daily working hours at port |
Pastabos Comments |
Bendras paros poilsio valandų skaičius Total daily rest hours |
|||
Budėjimas (nuo – iki) Watchkeeping (from – to) |
Kiti darbai (nuo – iki) Other (from – to) |
Budėjimas (nuo – iki) Watchkeeping (from – to) |
Kiti darbai (nuo – iki) Other (from – to) |
Jūroje At sea |
Uoste At port |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Pateikite skaičiavimus ir kitus paaiškinimus (jei reikia):
Provide calculations and other explanations (if necessary):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(pareigos) (parašas) (juridinio asmens vadovo ar kito įgalioto asmens vardas, pavardė)
(position) (signature) (name of the executive or other authorized person of a legal entity)
_______________________
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2023 m. balandžio 25 d.
įsakymu Nr. 2BE-90
(Minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo tekstas ir rekvizitai, pirmoji pusė)
LIETUVOS RESPUBLIKA REPUBLIC OF LITHUANIA
MINIMALIOS LAIVO ĮGULOS SUDĖTIES LIUDIJIMAS MINIMUM SAFE MANNING DOCUMENT
___________________ Nr. / No. ________ (data / date) _________________________ (sudarymo vieta / issued at (place))
Išduotas pagal 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje su pakeitimais, V skyriaus 14 taisyklės reikalavimus Lietuvos transporto saugos administracijos, įgaliojus Lietuvos Respublikos Vyriausybei
Issued under the provisions of regulation V/14 of the International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974, as amended under the authority of the Government of the Republic of Lithuania by the Lithuanian Transport Safety Administration
|
(Minimalios laivo įgulos sudėties liudijimo tekstas ir rekvizitai, antroji pusė)
Plaukiojimo rajonas* Trading area*
Šiame liudijime įvardytas laivas yra laikomas turinčiu saugią įgulos sudėtį, jei išplaukiant į jūrą jame yra ne mažesnis, negu nurodyta lentelėje, atitinkamas pareigas einančių įgulos narių skaičius:
The ship named in this document is considered to be safely manned if, when it proceeds to sea, it carries not less than the number and grades / capacities of personnel specified in the table below:
Ypatingi reikalavimai arba sąlygos (jei tokių yra): Special requirements or conditions, if any:
vieta / place data / date
Lietuvos transporto saugos administracijos įgalioto asmens parašas Signature for and on behalf of the Lithuanian Transport Safety Administration _____________ *Jei nurodomas plaukiojimo rajonas yra apribotas, turi būti tiksliai nurodomos jo ribos arba pridedamas šio plaukiojimo rajono jūrlapis. *Where a trading area other than unlimited is shown, a clear description or map of the trading area should be included in the document.
|
__________________