Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl PASVALIO R. NARTEIKIŲ mokyklos-darželio „Linelis“ NUOSTATŲ paTVIRTINIMO

 

2017 m. rugsėjo 27 d. Nr. T1-193

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ nuostatų, patvirtintų Savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. T1-148 „Dėl Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ nuostatų patvirtinimo“, 72 punktu, atsižvelgdama į Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ tarybos 2017 m. gegužės 31 d. nutarimą Nr. ĮT-2, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 26 d. sprendimą Nr. T1-148 „Dėl Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ nuostatų patvirtinimo“.

3. Įpareigoti Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ direktorę Dalią Vaišnienę patvirtintus Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Sprendimas įsigalioja nuo 2017 m. spalio 1 d.

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Panevėžio apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Gintautas Gegužinskas


 

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2017 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. T1-193

 

Pasvalio r. NARTEIKIŲ MOKYKLOS-DARŽELIO „LINELIS“ NUOSTATAI

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ (toliau – Mokyklos-darželio) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos-darželio grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos-darželio teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos-darželio veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos-darželio oficialusis pavadinimas – Pasvalio r. Narteikių mokykla-darželis „Linelis“. Trumpasis Mokyklos-darželio pavadinimas – Narteikių mokykla-darželis „Linelis“. Mokykla-darželis įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190624491.

3. Mokyklos-darželio įsteigimo data 1966 m. rugsėjo 1 d.

4. Mokyklos-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Mokyklos-darželio priklausomybė – Pasvalio rajono savivaldybės mokykla.

6. Mokyklos-darželio savininkas – Pasvalio rajono savivaldybė, kodas 111101496, adresas Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143, Pasvalys.

7. Mokyklos-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.

8. Mokyklos-darželio buveinė – Darželio g. 4, Narteikių k., Joniškėlio apylinkių seniūnija, LT-39295, Pasvalio r.

9. Mokyklos-darželio grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Mokyklos-darželio tipas – pradinė mokykla.

11. Pagrindinė Mokyklos-darželio paskirtis – ugdymas.

12. Mokymo kalba – lietuvių.

13. Mokymo forma – grupinio ir pavienio mokymo (-si), mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, individualus, savarankiškas.

14. Mokykloje-darželyje vykdomos švietimo programos:

14.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

14.2. priešmokyklinio ugdymo programa;

14.3. pradinio ugdymo programa;

14.4. neformalus vaikų švietimas.

15. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

15.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

15.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

15.3. pradinio išsilavinimo pažymėjimas.

16. Mokykla-darželis turi Pasvalio r. Narteikių mokyklos-darželio „Linelis“ Joniškėlio ikimokyklinio ugdymo skyrių (toliau – Skyrius):

16.1. Skyriaus įsteigimo data – 1949 m. rugsėjo 1 d.;

16.2. Skyriaus buveinė – Maironio g. 13, Joniškėlis, Joniškėlio seniūnija, LT-39307, Pasvalio r.;

16.3. Mokymo kalba – lietuvių;

16.4. Mokymo forma – dieninė;

16.5. Skyriuje vykdomos švietimo programos:

16.5.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

16.5.2. priešmokyklinio ugdymo programa.

16.6. Skyriuje neišduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai.

17. Mokykla-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos-darželio pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, simboliką.

18. Mokykla-darželis savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II. MOKYKLOS-DARŽELIO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19. Mokyklos-darželio veiklos sritis – švietimas.

20 Mokyklos-darželio pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pradinis ugdymas, kodas 85.20.

21. Kitos švietimo veiklos rūšys:

21.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

21.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20.

22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1. nuosavo ar nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

22.2. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

22.3. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

22.4. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

22.5. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

22.6. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

22.7. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01.

23. Mokyklos-darželio tikslas – atsižvelgiant į pažangiausias mokslo ir visuomenės raidos tendencijas, kurti sąlygas, padedančias vaikui tenkinti prigimtinius kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius poreikius; užtikrinti saugias ugdymosi sąlygas, skiriant dėmesį kiekvienam vaikui, suteikiant jam reikiamą pedagoginę-psichologinę, medicininę ir socialinę pagalbą.

24. Mokyklos-darželio uždaviniai:

24.1. teikti vaikams ir mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą ir pradinį išsilavinimą;

24.2. sudaryti optimalias aplinkos ir ugdymo sąlygas vaikams (ypatingą dėmesį kreipiant gyvenantiems skurdžioje socialinėje aplinkoje), saugant vaikų psichinę ir fizinę sveikatą, tenkinant jų fiziologinius ir intelektualinius poreikius ir stiprinant gebėjimus, užtikrinti be smurto ir patyčių mokymo (-si) aplinką;

24.3. išugdyti sveiką, aktyvų, kūrybingą, vertybinių nuostatų pagrindus įgijusį vaiką, suteikti jam dorinės ir socialinės brandos pradmenis, kultūros, taip pat ir etninės, pagrindus;

24.4. priimti vaiką tokį, koks jis yra, padėti augti ir ugdytis, apjungiant vaikus, mokytojus ir tėvus;

24.5. stiprinti šeimos ir Mokyklos-darželio sąveiką, padedant tėvams veiksmingai ugdyti vaikus, teikiant kryptingą pedagoginę ir psichologinę paramą, ypač socialinę atskirtį patiriantiems vaikams;

24.6. puoselėti tautinius kultūros pagrindus;

24.7. siekiant parengti vaiką ateities pokyčiams, ugdyti vaiko norą mokytis visą gyvenimą.

25. Mokykla-darželis, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

25.1. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir neformaliojo vaikų ugdymo programas, mokymo sutartyse numatytus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

25.2. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į Mokyklos-darželio bendruomenės reikmes, taip pat į mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

25.3. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, mokymo sutartyse numatytus įsipareigojimus;

25.4. atlieka Mokyklos-darželio veiklos kokybės įsivertinimą;

25.5. vykdo Vaiko gerovės politiką;

25.6. vykdo vengiančiųjų privalomo mokymosi kontrolę;

25.7. ruošia ir įgyvendina vaikų vasaros poilsio, vaikų nusikalstamumo prevencijos programas;

25.8. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

25.9. užtikrina higienos normas, Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

25.10. organizuoja mokinių maitinimą ir vežimą į Mokyklą-darželį ir iš jos į namus;

25.11. vykdo smurto prevencijos įgyvendinimo priemones saugios nuo smurto ir patyčių aplinkos kūrimui;

25.12. sudaro sąlygas Mokyklos-darželio darbuotojams tobulėti. Ne rečiau kaip kartą per ketverius metus pedagoginiai darbuotojai privalo tobulinti kvalifikaciją mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų srityje;

25.13. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

26. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai mokiniams išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. MOKYKLOS-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

27. Mokykla-darželis, įgyvendindama savo tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

27.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

27.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

27.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

27.4. Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

27.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

27.6. Savivaldybės tarybos arba Nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus ir kitas sutartis;

27.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

27.8. teikti papildomas švietimo, kitas ne švietimo paslaugas, kurių kainas, įkainius ir tarifus nustato Savivaldybės taryba;

27.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

28. Mokyklos-darželio pareigos:

28.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų vykdymą;

28.2. aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;

28.3. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;

28.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, mokymo, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą;

28.5. sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

28.6. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

28.7. viešai skelbti informaciją apie Mokyklos-darželio veiklą;

28.8. užtikrinti mokymo sutarčių sudarymą ir prisiimtų įsipareigojimų vykdymą;

28.9. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV. MOKYKLOS-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

29. Mokyklos-darželio veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

29.1. direktoriaus patvirtintas Mokyklos-darželio strateginis planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos-darželio taryba, Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;

29.2. direktoriaus patvirtintas Mokyklos-darželio metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos-darželio taryba;

29.3. direktoriaus patvirtintas Mokyklos-darželio ugdymo planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos-darželio taryba, Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

30. Mokyklai-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš pareigų atleidžia Savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui. Didžiausią leistiną pareigybių (etatų) skaičių nustato Savivaldybės taryba.

31. Mokyklos-darželio direktorius:

31.1. tvirtina Mokyklos-darželio vidaus struktūrą, Mokyklos-darželio darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas savivaldybės biudžete Mokyklai-darželiui patvirtintų lėšų darbo užmokesčiui ir Savivaldybės tarybos patvirtinto didžiausio leistino pareigybių (etatų) skaičiaus;

31.2. nustato Mokyklos-darželio struktūrinio padalinio tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo, Mokyklos-darželio struktūrinio padalinio vadovo veiklos sritis;

31.3. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos-darželio darbuotojus, nustato darbo užmokestį, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

31.4. teisės aktų nustatyta tvarka priima mokinius į Mokyklą-darželį, sudaro mokymo sutartis, kontroliuoja jų vykdymą, nevykdant minėtų sutarčių, sprendžia jų vienašališko nutraukimo (mokinių šalinimo iš Mokyklos-darželio) klausimą;

31.5. vadovauja Mokyklos-darželio strateginio plano ir metinio veiklos plano, Mokyklos-darželio švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų įgyvendinimui;

31.6. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos-darželio darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę; suderinęs su Mokyklos-darželio taryba, tvirtina Mokyklos-darželio darbo tvarkos taisykles;

31.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais, kuria pozityvų Mokyklos-darželio mikroklimatą;

31.8. vadovauja Mokyklos-darželio Mokytojų tarybai;

31.9. atsako, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingos;

31.10. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų;

31.11. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodinę grupę;

31.12. Mokyklos-darželio vardu sudaro sutartis Mokyklos-darželio funkcijoms atlikti;

31.13. organizuoja Mokyklos-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

31.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja ir disponuoja Mokyklos-darželio turtu, lėšomis; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina racionalų ir taupų jų naudojimą, veiksmingą Mokyklos-darželio vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

31.15. sudaro sąlygas mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

31.16. inicijuoja Mokyklos-darželio savivaldos institucijų steigimąsi ir skatina jų veiklą;

31.17. inicijuoja mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo bei mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų sistemų kūrimą;

31.18. teikia informaciją visuomenei apie Mokykloje-darželyje vykdomas ugdymo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos-darželio veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus, Mokyklos-darželio bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

31.19. užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, etikos normų laikymąsi Mokykloje-darželyje;

31.20. sudaro Mokyklos-darželio Vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;

31.21. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Mokykloje-darželyje;

31.22. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktorių ar jo įgaliotą instituciją dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;

31.23. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

31.24. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai-darželiui teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Vaiko teisių apsaugos skyriumi ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

31.25. kuria sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto apraiškoms aplinką:

31.25.1. praneša apie pastebėtą smurto atvejį smurtaujančio (smurtaujančių) ir smurtą patyrusio (patyrusių) mokinio (mokinių) tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai valstybės ir savivaldybės institucijai pagal kompetenciją;

31.25.2. praneša savivaldybėje veikiančiai pedagoginei psichologinei tarnybai nedelsdamas, ne vėliau kaip kitą darbo dieną atvejus, kai smurtauja ar smurtą patiria mokytojai, kiti Mokyklos-darželio darbuotojai ir rekomenduoja smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui kreiptis psichologinės pagalbos;

31.25.3. imasi priemonių, kad jo vadovaujamos švietimo įstaigos mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) turėtų galimybę neatlygintinai gauti psichologinę pagalbą.

31.26. inicijuoja Mokyklos-darželio veiklos kokybės įsivertinimą;

31.27. atstovauja Mokyklai-darželiui kitose institucijose;

31.28. vykdo kitas pareigybės aprašyme ir kituose teisės aktuose numatytas funkcijas.

31.29. organizuoja Mokyklos-darželio veiklos, metinės ataskaitos rengimą ir teikimą Mokyklos-darželio tarybai aprobuoti.

32. Mokyklos-darželio direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ar nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, nesant jo – Savivaldybės mero įgaliotas asmuo.

33. Mokyklos-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Mokyklos-darželio nuostatų laikymąsi Mokykloje-darželyje, už demokratinį Mokyklos-darželio valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos-darželio tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos-darželio veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, personalo tobulėjimą, už viešą informacijos skelbimą.

34. Metodinė grupė – Mokyklos-darželio institucija, organizuojanti mokytojų metodinę veiklą. Mokytojo dalyvavimas metodinės grupės veikloje yra privalomas.

35. Metodinei grupei vadovauja metodinės grupės vadovas (ne žemesnės kaip vyresniojo mokytojo kategorijos), kurį įsakymu skiria Mokyklos-darželio direktorius. Vadovas skiriamas dvejų metų kadencijai. Metodinės grupės sudėtis atnaujinama, jei keičiasi Mokykloje-darželyje dirbantys mokytojai. Metodinės grupės posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per du mėnesius. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia Metodinės grupės pirmininko balsas.

36. Metodinė grupė:

36.1. planuoja ir organizuoja metodinės grupės veiklą;

36.2. atsako už priemonių parinkimą ugdymo kokybei gerinti;

36.3. rūpinasi grupės narių kvalifikacijos tobulinimu, teikia rekomendacijas mokytojui dėl atestacijos;

36.4. pritaria mokytojų parengtoms neformaliojo ugdymo programoms, mokomųjų dalykų ilgalaikiams planams;

36.5. dalyvauja ir teikia pasiūlymus rengiant Mokyklos-darželio ugdymo planą;

36.6. inicijuoja renginių, konkursų, varžybų organizavimą;

36.7. dalyvauja užsakant vadovėlius, komplektuojant bibliotekos fondą, organizuojant mokinių ir mokytojų informacinių gebėjimų ugdymą, planuojant ir vykdant mokytojų ir mokinių projektinę veiklą;

36.8. teikia siūlymus Mokyklos-darželio direktoriui dėl mokytojų pamokų krūvių paskirstymo;

36.9. organizuoja mokytojų savo darbo įsivertinimą ir įvertinimą, užtikrina Mokyklos-darželio pedagoginių darbuotojų profesinę kompetenciją: pedagoginiai darbuotojai ne rečiau kaip kartą per ketverius metus tobulina kvalifikaciją mokinių socialinių emocinių kompetencijų ugdymo srityje, taip pat asmenines emocines kompetencijas. Pedagoginių darbuotojų kvalifikacija tobulinama teisės aktų nustatyta tvarka;

36.10. vykdo kitas funkcijas, nustatytas metodinės veiklos nuostatuose.

 

V. MOKYKLOS-DARŽELIO SAVIVALDA

 

37. Mokyklos-darželio taryba yra aukščiausia Mokyklos-darželio savivaldos institucija. Mokyklos-darželio taryba kuriama visų Mokyklos-darželio veiklos sričių klausimams nagrinėti ir spręsti.

38. Mokyklos-darželio tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojai, 3 mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir 3 Mokyklos-darželio darbuotojų atstovai.

39. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Mokyklos-darželio tarybą renka tėvai visuotiniame Mokyklos-darželio tėvų susirinkime balsų dauguma.

40. Mokyklos-darželio darbuotojų atstovus į Mokyklos-darželio tarybą renka įstaigos darbuotojai įstaigos darbuotojų susirinkime balsų dauguma.

41. Mokytojai į Mokyklos-darželio tarybą renkami Mokytojų tarybos posėdyje balsų dauguma.

42. Visi Mokyklos-darželio tarybos nariai renkami 2 kalendoriniams metams.

43. Mokyklos-darželio tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmame naujos kadencijos Mokyklos-darželio tarybos posėdyje. Mokyklos-darželio tarybos pirmininku negali būti Mokyklos-darželio direktorius. Mokyklos-darželio tarybos pirmininkas kviečia tarybos posėdžius ir jiems pirmininkauja.

44. Mokyklos-darželio tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 Mokyklos-darželio tarybos narių.

45. Neeiliniai Mokyklos-darželio tarybos posėdžiai gali būti kviečiami Mokyklos-darželio tarybos pirmininko, direktoriaus arba daugiau negu pusės Mokyklos-darželio tarybos narių iniciatyva.

46. Į posėdį gali būti kviečiamas Mokyklos-darželio direktorius, Savivaldybės administracijos, Švietimo ir sporto skyriaus, kitų Mokyklos-darželio savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos-darželio bendruomenės nariai. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma.

47. Mokyklos-darželio tarybos nuostatai, jų keitimai yra aptariami Mokyklos-darželio tarybos posėdyje ir tvirtinami Mokyklos-darželio direktoriaus įsakymu.

48. Mokyklos-darželio tarybos nariai mokslo metų pabaigoje už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos-darželio bendruomenės nariams: tėvai – tėvų susirinkime, mokytojai – Mokytojų tarybos posėdyje, Mokyklos-darželio darbuotojai – Mokyklos-darželio darbuotojų susirinkime.

49. Mokyklos-darželio taryba:

49.1 teikia siūlymus dėl Mokyklos-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

49.2. pritaria Mokyklos-darželio strateginiam planui, metiniam veiklos planui, nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui, Mokyklos-darželio ikimokyklinio ugdymo programai, kitiems Mokyklos-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos-darželio direktoriaus;

49.3. teikia siūlymus Mokyklos-darželio direktoriui dėl Mokyklos-darželio veiklos tobulinimo;

49.4. aptaria siūlymus dėl vadovėlių, mokymo priemonių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, neformaliojo ugdymo ir renginių organizavimo;

49.5. svarsto Mokyklos-darželio vadovų ketinimą atestuotis;

49.6. Mokytojų tarybos teikimu svarsto mokinių šalinimo iš Mokyklos-darželio klausimus;

49.7. inicijuoja Mokyklos-darželio bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

49.8. skiria atstovus į Mokytojų ir pagalbos mokytojui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;

49.9. dirba prevencinį darbą, svarsto pažeidusius drausmę bei nepažangius mokinius;

49.10. kartu su Mokytojų taryba svarsto ir teikia siūlymų mokinių sveikatos būklės, sveikos gyvensenos, poilsio ir mitybos organizavimo klausimais;

49.11. svarsto Mokyklos-darželio direktoriaus teikiamus klausimus;

49.12. svarsto Mokyklos-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos-darželio direktoriui;

49.13. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl Mokyklos-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

49.14. organizuoja paramos lėšų kaupimą į Mokyklos-darželio sąskaitą; esant tokių paramos lėšų, planuoja ir kontroliuoja jų paskirstymą ir panaudojimą.;

49.15. vykstant konkursui į Mokyklos-darželio vadovo pareigas teikia kandidatus į konkurso komisijos sudėtį teisės aktų nustatyta tvarka;

49.16. Mokyklos taryba už savo veiklą kartą per metus atsiskaito Mokyklos-darželio bendruomenei.

49.17. išklauso Mokyklos-darželio direktoriaus metinę veiklos ataskaitą.

50. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.

51. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos-darželio direktorius, Mokyklos-darželio direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje-darželyje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami Pasvalio savivaldybės administracijos, Švietimo ir sporto skyriaus, kitų savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos-darželio bendruomenės nariai.

52. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia pirmininkas prasidedant ir baigiantis mokslo metams, tačiau ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.

53. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai.

54. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.

55. Mokytojų tarybos funkcijos:

55.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;

55.2. diskutuoja dėl Mokyklos-darželio veiklos plano, aptaria Mokyklos-darželio ugdymo planą, Bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo, Išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;

55.3. analizuoja Mokyklos-darželio ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programų realizavimą;

55.4. aptaria mokinių sveikatos, saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

55.5. svarsto mokinių, stokojančių mokymosi motyvacijos, ugdymo problemas;

55.6. priima sprendimus, kurie Bendruosiuose ugdymo planuose, Nuosekliojo mokymosi pagal pradinio ugdymo programas tvarkoje, Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sampratoje ir kituose dokumentuose numatyti Mokytojų tarybos kompetencijai;

55.7. skiria atstovus į mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją;

55.8. renka atstovus į Mokyklos-darželio tarybą.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

56. Darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos-darželio direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Darbo apmokėjimo tvarką Mokyklos-darželio darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Savivaldybės tarybos sprendimai.

58. Mokyklos-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, pagalbos mokiniui specialistai ir mokytojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka

 

VII. MOKYKLOS-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

59. Mokykla-darželis patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja jai Savivaldybės tarybos perduotą turtą, Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

60. Mokyklos-darželio lėšos:

60.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

60.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

60.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

60.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

61. Mokykla-darželis gali būti paramos gavėja. Paramos lėšos naudojamos įstatymų numatyta tvarka.

62. Mokykla-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas atlieka Mokyklos-darželio buhalteris, vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais

63. Finansinės veiklos kontrolė atliekama vadovaujantis Finansinės veiklos kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Mokyklos-darželio direktoriaus įsakymu, Minimaliais finansų kontrolės reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.

64. Mokyklos-darželio finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

65. Mokyklos-darželio veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

66. Mokyklos-darželio veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.

67. Mokyklos-darželio veiklos priežiūrą vykdo Savivaldybės taryba ir Savivaldybės administracija.

68. Valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Informacija apie Mokyklos-darželio veiklą, kurią, vadovaujantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, pateikiama Mokyklos-darželio interneto svetainėje. Skelbdama informaciją apie savo veiklą ir rezultatus, Mokykla-darželis vadovaujasi Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų internetinėms svetainėms aprašo aktualia redakcija.

70. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Mokyklos-darželio direktoriaus ar Mokyklos-darželio tarybos iniciatyva laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių. Nuostatus, jų pakeitimus, papildymus, pritarus Mokyklos-darželio tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba.

71. Mokykla-darželis reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Mokyklos-darželio reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Mokyklos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Mokyklos-darželio interneto svetainėse.

72. Mokykla-darželis registruojama Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais.

74. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar, jei Nuostatų 70 punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

_____________________________________