LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2012 M. GEGUŽĖS 18 D. ĮSAKYMO NR. 2-160 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. sausio 6 d. Nr. 26-2

Vilnius

 

 

 

Atsižvelgdamas į Mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 1S-92 „Dėl Mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijų patvirtinimo“:

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2012 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. 2-160 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2. P a v e d u paskelbti šį įsakymą:

2.2.1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) Administravimo valdybos Pirkimų poskyriui – Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje;

2.2.2. STT Administravimo valdybos Bendrajam skyriui – Teisės aktų registre;

2.2.3. STT Viešųjų ryšių skyriui – STT interneto svetainėje.

 

 

 

Direktorius                                                                                          Saulius Urbanavičius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų

tarnybos direktoriaus 2012 m. gegužės 18 d.

įsakymu Nr. 2-160

(Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų

tarnybos direktoriaus 2014 m. sausio 6 d.

įsakymo Nr. 26-2 redakcija)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE,

TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos siekiant organizuoti ir atlikti darbų, prekių ir paslaugų mažos vertės pirkimus, atliekamus pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą  (toliau – Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas), laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme  tokiems pirkimams (toliau – mažos vertės pirkimas) nustatytų reikalavimų.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatyme, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme.

3. Mažos vertės pirkimus galima atlikti, kai numatoma pirkimo ar preliminarios sutarties vertė, apskaičiuota vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 15 straipsnio nuostatomis, yra ne didesnė nei nurodyta Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje. 

4. Taisyklės nustato mažos vertės pirkimų organizavimo tvarką, mažos vertės pirkimų būdus ir jų atlikimo tvarką, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, ginčų nagrinėjimo procedūras.

5. STT, atlikdama mažos vertės pirkimus, vadovaujasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymu, Viešųjų pirkimų įstatymu, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, šiomis Taisyklėmis, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (toliau – CK), kitais įstatymais ir įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais. 

6. Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų bei Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo I skyriuje, 19 straipsnio 4 dalyje, 24 straipsnio 9 dalyje, 26 straipsnio 2 dalyje, 30 straipsnio 1 dalyje, 32, 33, 34, 35, 36, 37 straipsnių, 45 straipsnio 1 dalyje, 46 straipsnio 1, 4, 5 dalyse, 50 straipsnio 4, 6, 7 ir 8 dalyje, IV skyriuje ir šiose taisyklėse nustatytų reikalavimų.

7. Mažos vertės pirkimus vykdo STT direktoriaus 2012 m. kovo 16 d. įsakymo Nr. 2-98 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos pirkimų, atliekamų pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą, komisijos sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“ 1 punkte nurodyta STT Pirkimų, atliekamų pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymą, komisija (toliau – Komisija).

8. STT vykdomuose mažos vertės pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens. STT gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės pasiūlymą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius pasirašyti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį (toliau – pirkimo sutartis), ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį.

9. STT turi teisę nutraukti mažos vertės pirkimą, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamas objektas tapo nereikalingas arba pasikeitė reikalavimai, nėra lėšų už jį sumokėti ir pan.). Teikimą dėl mažos vertės pirkimo nutraukimo Komisija arba pirkimo iniciatorius teikia STT direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams, kurie priima sprendimą dėl mažos vertės pirkimo procedūrų nutraukimo.

10. STT, vykdydama mažos vertės pirkimus, užtikrina įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, taip pat, kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, STT privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui (įslaptintų sandorių saugumui) keliamų reikalavimų, įtvirtintų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme.

11. Jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis.

12. Jei pirkimo procedūrų metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju CVP IS priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.

13. Pasikeitus taisyklėse minimiems teisės aktams, taikomos aktualios tų teisės aktų redakcijos nuostatos, jei minėtuose teisės aktuose nenurodyta kitaip. .

14. Mažos vertės pirkimo pradžią ir pabaigą reglamentuoja Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 8 straipsnis. Visi su mažos vertės pirkimais susiję dokumentai registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II. VEIKSMAI IKI PIRKIMO PRADĖJIMO

 

15. Pirkimo iniciatoriaus užduotis dėl mažos vertės pirkimo atlikimo su STT direktoriaus, STT direktoriaus pirmojo pavaduotojo, o jų nesant – STT direktoriaus pavaduotojo rezoliucija pateikiama pirkimui vykdyti.

16. Užduotyje nurodomos šios pagrindinės pirkimo sąlygos ir informacija:

16.1. pirkimo vertė, apskaičiuota pagal šių taisyklių 3 punkto nuostatas;

16.2. pirkimo objekto pavadinimas ir jo apibūdinimas, nurodant perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybes, kokybės ir kitus reikalavimus (techninę specifikaciją), reikalingą kiekį ar apimtis, atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su galimais pratęsimais;

16.3. pirkimo objekto eksploatavimo išlaidos;

16.4. minimalūs tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai;

16.5. argumentuotas siūlomų kviesti tiekėjų sąrašas (kai yra taisyklių 19 punkte nustatytos sąlygos vykdyti mažos vertės neskelbiamas derybas);

16.6. pasiūlymų vertinimo kriterijai, o kai siūloma vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų – ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai ir parametrai, jų lyginamieji svoriai ir vertinimo tvarka;

16.7. prekių pristatymo, paslaugų ar darbų atlikimo terminai, pirkimo sutarties trukmė, sutarties pratęsimo galimybės (jei tokios gali būti), sutarties keitimo atvejai, kitos reikalingos pirkimo sutarties sąlygos, prireikus pateikiamas pirkimo sutarties projektas;

16.8. asmenys, kurie bus atsakingi už sutarties vykdymą, informacijos teikimą, prekių, paslaugų ar darbų priėmimą (vardas, pavardė, telefono Nr., el. pašto adresas);

16.9. reikalingi planai, brėžiniai ir projektai;

16.10. kita reikalinga informacija.

 

III. PIRKIMO BŪDAI IR PIRKIMO PROCEDŪRŲ ETAPAI

 

17. Prekės, paslaugos ar darbai perkami šiais būdais:

17.1. mažos vertės ribotas konkursas;

17.2. mažos vertės neskelbiamos derybos.

18. Mažos vertės ribotą konkursą STT gali vykdyti visais atvejais.

19. Mažos vertės neskelbiamas derybas galima vykdyti visais atvejais, kai tokia galimybė yra numatyta Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 19 straipsnyje.

20. Pirkimo procedūros atliekamos šiais etapais:

20.1. Nagrinėjama užduotis dėl mažos vertės pirkimo, rengiami pirkimo dokumentai, kuriuose nurodoma, kaip bus tikrinama ir vertinama tiekėjų kvalifikacija, ir pateikiama visa pirkimo dokumentuose teiktina neįslaptinta informacija apie pirkimo objektą. Tais atvejais, kai pirkimas yra vykdomas neskelbiamų derybų būdu ir įslaptinta informacija bus perduota tik sudarant ar vykdant sutartį, tiekėjai gali pateikti tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus ir pasiūlymus vienu metu. 

20.2. Tikrinama ir vertinama pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus ir sąlygas tiekėjų kvalifikacija, atrenkami kandidatai, kurie bus kviečiami pateikti pasiūlymus.

20.3. Kviečiami atrinkti kandidatai pateikti pasiūlymus. Prie kvietimo pridedami pasiūlymo rengimo ir teikimo reikalavimai ir informacija, kuri nebuvo pateikta šių taisyklių 20.1 punkte nurodytose pirkimo sąlygose, tačiau yra būtina rengiant pasiūlymą.

20.4. Vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, priimami, nagrinėjami, vertinami ir palyginami pakviestų dalyvių pateikti pasiūlymai.

20.5. Vykdant pirkimą neskelbiamų derybų būdu, deramasi su dalyviais, siekiant nustatyti geriausią pasiūlymą.

20.6. Su geriausią pasiūlymą pateikusiu dalyviu sudaroma pirkimo sutartis.

 

IV. MAŽOS VERTĖS RIBOTAS KONKURSAS

 

21. Vykdant mažos vertės ribotą konkursą, vadovaujamasi riboto konkurso pavyzdiniais dokumentais, patvirtintais Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2012 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. 1S-205 „Dėl riboto konkurso pavyzdinių dokumentų patvirtinimo“.

22. Vykdant mažos vertės ribotą konkursą, vadovaujamasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas 21 straipsnio nuostatomis, išskyrus Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio 6 dalį.

23. Papildoma informacija tiekėjams pateikiama taisyklių 48 punkte nustatytais terminais.

24. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.

25. Kvalifikacinė atranka gali būti nevykdoma, jei pasiūlymus pateikti kviečiami visi minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkantys tiekėjai.

26. Jei dalyvių skaičius ribojamas, vykdoma kvalifikacinė atranka, o pirkimo dokumentuose nustatomi kvalifikacinės atrankos kriterijai.

27. Komisija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių nei tas, kuris nustatytas Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio 2 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio 3 dalies nuostatomis.

 

V. MAŽOS VERTĖS NESKELBIAMOS DERYBOS

 

28. Neskelbiamų derybų būdu perkama kreipiantis ne mažiau kaip į tris tiekėjus.

29. Dalyvauti neskelbiamų derybų pirkimo procedūrose Komisija pasirenka tiekėjus pagal turimus rinkos būklės duomenis ir atsižvelgdama į kitą Komisijai prieinamą informaciją. Pasirinktiems tiekėjams siunčiamas kvietimas dalyvauti pirkimo procedūrose. Kartu su kvietimu tiekėjams pateikiamos pirkimo sąlygos.

30. Vykdant pirkimą neskelbiamų derybų būdu kreiptis į vieną tiekėją galima tuo atveju, jeigu yra pagrindai, nurodyti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 19 straipsnio 4 dalies 5 punkte, 6 dalies 1 punkte ar 7 dalyje.

31. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas, kreipiamasi į tiekėjus (tiekėją) ir prašoma pateikti paraiškas dalyvauti pirkime. Kartu su kvietimu pateikti paraišką pateikiami pirkimo dokumentai, jei juose nėra įslaptintos informacijos.

32. Kai mažos vertės neskelbiamos derybos vykdomos po mažos vertės riboto konkurso atmetus visus pasiūlymus, į tiekėjus, atitinkančius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kreipiamasi pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime. Tokiu atveju pirkimo dokumentai nerengiami, o kvietime pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime  nurodoma, kad pirkimo dokumentai bus mažos vertės riboto konkurso pirkimo dokumentai su būtinais pataisymais (pvz.: terminai, pasiūlymų pateikimo reikalavimai, derybų eiga).

33. Tuo atveju, kai pirkimo metu tiekėjams nėra keliami kvalifikaciniai reikalavimai, susiję su teise susipažinti su įslaptinta informacija, Komisija kviečia dalyvius pateikti pasiūlymus, nevykdydama paraiškų pateikimo ir vertinimo etapo.

34. Kvietime dalyvauti mažos vertės neskelbiamose derybose taip pat turi būti nurodyta:

34.1. pasiūlymų pateikimo terminas, adresas, kuriuo pateikiami pasiūlymai, ir kalba (kalbos), kuria (kuriomis) pasiūlymai turi būti parengti;

34.2. kokius kvalifikaciją patvirtinančius papildomus dokumentus turi pateikti tiekėjai (jei taikoma);

34.3. pasiūlymų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai, vertinimo kriterijų lyginamasis svoris arba Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo nustatytais atvejais – šių kriterijų reikšmingumas mažėjimo tvarka, jeigu jie nebuvo pateikti prieš tai.

35. Užbaigusi mažos vertės neskelbiamų derybų procedūrą (derėjimosi stadiją), Komisija dalyvių prašo pateikti galutinius kainos bei techninių duomenų, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, pasiūlymus užklijuotuose vokuose (išskyrus atvejus, kai pateikti pasiūlymą kviečiamas tik vienas tiekėjas).

36. Mažos vertės neskelbiamų derybų atveju vokų su galutinėmis tiekėjų siūlomomis kainomis ir galutiniais techniniais duomenimis atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi derybose dalyvavę tiekėjai arba jų atstovai.

37. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas paraiškų ir (ar) pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams ir protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus, parengti ir pateikti pasiūlymą, ir negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.

 

VI. PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS IR PATEIKIMAS

 

38. Pirkimo dokumentus, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo ir šių taisyklių nuostatomis, rengia Komisija. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, juose pateikiama visa informacija apie pirkimo sąlygas ir procedūras.

39. Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:

39.1. Pirkimo būdas.

39.2. Paraiškų ir pasiūlymų teikimo ir priėmimo reikalavimai:

39.2.1. Paraiška ar pasiūlymas turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Tuo atveju, kai paraiška ar pasiūlymas yra pasirašyti tiekėjo įgalioto asmens, kartu su paraiška ar pasiūlymu turi būti pateikiamas įstatymų nustatyta tvarka patvirtintas įgaliojimas. Jeigu pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, pirkimo dokumentuose turi būti nurodoma, kad paraiškos ir pasiūlymai būtų pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, atitinkančiu teisės aktų reikalavimus.

39.2.2. Kartu su paraiška pateikiami priedai – kvietime apie pirkimą arba pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.

39.2.3. Kartu su pasiūlymu pateikiami priedai, nustatyti pirkimo dokumentuose, ar, tiekėjo manymu, reikalingi dokumentai, pagrindžiantys pasiūlyme nurodytą informaciją.

39.3. Pasiūlymų ne elektroninėmis priemonėmis teikimo reikalavimai:

39.3.1. Teikiamo pasiūlymo (su priedais) lapai turi būti susiūti, sunumeruoti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, nurodytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos (jeigu yra) ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Kartu su kitais pasiūlymo lapais įsiuvama ir pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinančio dokumento kopija. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą (jei tokio reikalaujama) patvirtinantis dokumentas neįsiuvamas ir nenumeruojamas.

39.3.2. Pasiūlymas turi būti pateikiamas užklijuotame voke.

39.3.3. Jeigu pirkimo objektas suskirstytas į dalis ir leidžiama pateikti atskirus pasiūlymus, pagal 39.3.1 ir 39.3.2 punktų nuostatas dėl kelių pirkimo dalių teikiami pasiūlymai gali būti įforminami ir pateikiami kaip vienas pasiūlymas.

39.4. Kai pasiūlymus numatoma vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, pirkimo dokumentuose nurodoma, kad tiekėjai kainos pasiūlymą ir jo priedus pateiktų viename užklijuotame voke, o likusią pasiūlymo dalį ir jos priedus – kitame užklijuotame voke. Šie abu vokai turi būti įdėti į bendrą voką, kuris taip pat užklijuojamas. Jeigu reikalaujama pasiūlymo galiojimo užtikrinimo, šį užtikrinimą patvirtinantis dokumentas dedamas į bendrą voką.

39.5. Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, tarp jų ir reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pateikiantiems tiekėjams.

39.6. Pirkimo procedūrose naudojamos įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimai.

39.7. Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, susiję su informacijos apsauga ir tiekimo patikimumu (jeigu reikalaujama), nustatyti pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 41 ir 42 straipsnių reikalavimus.

39.8. Informacija, ar vertinant paraiškas bus taikoma kvalifikacinė atranka ir ribojamas pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičius.

39.9. Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka ir mažiausias pateikti pasiūlymus kviečiamų kandidatų skaičius, kai Komisija numato riboti pirkimo dalyvių skaičių.

39.10. Tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas.

39.11. Reikalavimas pateikti Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytos formos tiekėjo deklaraciją, kurioje nurodoma, kad tiekėjas nedavė ir neketina duoti komisijos nariams, ekspertams, STT vadovams, STT ar kitų tiekėjų atstovams pinigų, dovanų, nesuteikė jokių paslaugų ar kitokio atlygio už sudarytas ar nesudarytas sąlygas, susijusias su palankiais veiksmais laimėti pirkimus.

39.12. Prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai.

39.13. Techninė specifikacija arba aprašomasis dokumentas.

39.14. Pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos.

39.15. Pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 50 straipsnio 5 dalies nuostatas reikalaujamos pirkimo sutarties sąlygos ar pirkimo sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas.

39.16. Subrangovų parinkimo ir jų pakeitimo sąlygos, kurios, vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 40 straipsnio nuostatomis, nustatomos laimėjusiam dalyviui.

39.17. Informacija, ar leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, šių pasiūlymų reikalavimai. Tiekėjas gali pateikti tik vieną pasiūlymą, o jeigu pirkimas suskirstytas į atskiras dalis – po vieną pasiūlymą kiekvienai pirkimo objekto daliai, kaip nurodoma pirkimo dokumentuose, išskyrus atvejus, kai pirkimo dokumentuose leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus.

39.18. Informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių, darbų ar paslaugų, šios dalies (dalių) apibūdinimas.

39.19. Informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos litais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos litais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą lito ir užsienio valiutos santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną.

39.20. Informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi tiekėjo mokami mokesčiai, išskyrus pridėtinės vertės mokestį.

39.21. Pasiūlymų galiojimo užtikrinimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai, jeigu reikalaujama. Atliekant pirkimą CVP IS priemonėmis, galima nustatyti, kad pasiūlymo galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimą patvirtinančio dokumento kopija būtų pateikiama CVP IS priemonėmis, o šio dokumento originalas – paštu arba per kurjerį.

39.22. Būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar ketinama rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais Komisija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus.

39.23. Data, iki kada turi galioti pasiūlymas, arba laikotarpis, kurį turi galioti pasiūlymas.

39.24. Komisijos posėdžio, kuriame bus atplėšiami vokai su pasiūlymais arba susipažįstama su CVP IS priemonėmis pateiktais pasiūlymais, data, posėdžio pradžios valanda ir minutė.

39.25. Vokų su pasiūlymais atplėšimo arba susipažinimo su CVP IS priemonėmis pateiktais pasiūlymais ir pasiūlymų nagrinėjimo procedūros.

39.26. STT atstovų, kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai.

39.27. Informacija apie pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo termino taikymą, ginčų sprendimo tvarką.

39.28. Kiti Viešųjų pirkimų tarnybos pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymą ir kitus viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus nustatyti reikalavimai.

40. Pirkimo dokumentuose galima nustatyti specialias sutarties vykdymo sąlygas, siejamas su socialinės apsaugos ir aplinkos apsaugos reikalavimais subrangos, prekių subtiekimo, paslaugų subteikimo (toliau – subranga) sutarčių sudarymo reikalavimais, informacijos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo reikalavimais, jeigu tos sąlygos atitinka Europos Sąjungos teisės aktus.

41. Pirkimo dokumentuose galima nurodyti įstaigą ar įstaigas, iš kurių kandidatas ar dalyvis gali gauti atitinkamą informaciją apie valstybėje galiojančius su mokesčiais, aplinkos apsauga, darbų sauga ir darbo sąlygomis susijusius reikalavimus, kurie bus taikomi atliekamiems darbams ar teikiamoms paslaugoms ir pirkimo atlikimo vietoje atliekamiems darbams arba paslaugoms, teikiamoms sutarties vykdymo metu. Šiuo atveju prašoma kandidatų ar dalyvių, kad jie rengdami pasiūlymą nurodytų, jog atsižvelgė į darbų saugos ir darbo sąlygų reikalavimus, galiojančius ten, kur bus atliekami darbai ar teikiamos paslaugos. Ši nuostata netrukdo taikyti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 28 straipsnio reikalavimų dėl pasiūlymų, kuriuose nurodyta neįprastai maža kaina, nagrinėjimo.

42. Pirkimo dokumentuose privaloma nurodyti, kad, jeigu pasiūlyme nurodyti duomenys ir informacija skirsis nuo pasiūlymo prieduose nurodytų duomenų ir informacijos, teisingais bus laikomi pasiūlyme nurodyti duomenys ir informacija.

43. Pirkimo dokumentai rengiami lietuvių kalba. Papildomai pirkimo dokumentai gali būti rengiami ir kitomis kalbomis.

44. Parengti pirkimo dokumentai teikiami tvirtinti STT direktoriaus pirmajam pavaduotojui, jo nesant – STT direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui.

45. Pirkimo dokumentai, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), taip pat atsakymus į tiekėjų klausimus, skelbiami CVP IS kartu su pranešimu apie pirkimą. Ši nuostata yra taikoma tais atvejais, kai Komisija skelbia pranešimą apie pirkimą.

46. Komisija pirkimo dokumentus taip pat gali paskelbti STT svetainėje. Jeigu pirkimo dokumentų neįmanoma paskelbti CVP IS ar vykdomas neskelbiamas pirkimas, tiekėjui jie pateikiami kitomis priemonėmis – asmeniškai, registruotu laišku, elektroniniu laišku ar faksu.

47. Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, Komisija juos pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikantis įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

48. Pirkimo dokumentai tiekėjams teikiami nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo (jei buvo skelbta) ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos iki paraiškų pateikimo termino, nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai jie neteikiami. Įslaptinti pirkimo dokumentai pateikiami kartu su kvietimu pateikti pasiūlymus.

49. Tiekėjas gali paprašyti, kad Komisija paaiškintų pirkimo dokumentus. Komisija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Komisija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

50. Nesibaigus pasiūlymų pateikimo terminui, Komisija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslinant ir paskelbtą informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) likus pakankamai laiko iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

51. Jeigu rengiamas susitikimas su tiekėju, Komisija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams taisyklių 49 punkte nustatyta tvarka.

52. Jeigu paaiškinusi (patikslinusi) pirkimo dokumentus, Komisija jų negali pateikti taisyklių 49 ar 50 punkte nustatytais terminais, ji pratęsia paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas ir (ar) pasiūlymus. Komisija turi atsižvelgti į tai, kad, paaiškinus (patikslinus) pirkimo dokumentus (pvz., sumažinus tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus), gali atsirasti naujų tiekėjų, norinčių dalyvauti pirkime, todėl paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminas nustatomas toks, kad šie tiekėjai spėtų susipažinti su pirkimo dokumentais ir parengti pasiūlymus.

53. Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), ir prireikus pratęsiamą paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminą. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.

 

VII. PRANEŠIMAI DĖL MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ

 

54. Komisija turi teisę skelbti pranešimą dėl atliekamo mažos vertės pirkimo.

55. Komisija skelbia pranešimą apie atliekamą mažos vertės ribotą konkursą.

56. Skelbdama pranešimą dėl mažos vertės pirkimo Komisija pildo tipinę Sk-6 formą „Skelbimas apie supaprastintą mažos vertės pirkimą“, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1S-184 „Dėl Skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų informacijai aprašo ir Supaprastintų viešųjų pirkimų skelbimų (pranešimų) tipinių formų patvirtinimo“ (toliau – VPT direktoriaus 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymas).

57. Komisija, norėdama paskelbti informacinį pranešimą apie ketinamą sudaryti pirkimo sutartį, pildo tipinę Sk-5 formą „Informacinis pranešimas apie sprendimą pirkti prekes, paslaugas ar darbus nepaskelbus apie pirkimą“, patvirtintą VPT direktoriaus 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymu (toliau – Sk-5 forma).

58. Pildydama Sk-5 ir Sk-6 tipines formas, Komisija vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1S-192 „Dėl viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, pranešimų teikimo viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, informacijai aprašo ir supaprastinto viešojo pirkimo pranešimo tipinės formos patvirtinimo“.

59. Komisija skelbia pranešimą pagal tipinę Sk-5 formą „Informacinį pranešimą apie sprendimą pirkti prekes, paslaugas ar darbus nepaskelbus apie pirkimą“ kai pirkimo vertė didesnė kaip 20 000 Lt (be PVM) prekėms ir paslaugoms pirkti arba 50 000 (be PVM) darbams pirkti.

60. Komisija, teikdama Viešųjų pirkimų kasmetinę ataskaitą, pagal At-6 formą, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2006 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 1S-4 „Dėl Viešųjų pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos ir viešųjų pirkimų ataskaitų formų patvirtinimo“, šios formos III dalyje pateikia informaciją už visus per kalendorinius metus atliktus mažos vertės pirkimus gynybos ir saugumo srityje.

 

VIII. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA IR KVIETIMAS TEIKTI PASIŪLYMUS

 

61. Komisija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę pranešime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose:

61.1. Nustatyti, kad nebus kviečiami pateikti pasiūlymų tiekėjai, kurių padėtis atitinka bent vieną iš Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų.

61.2. Pasirinkti ir nustatyti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje nurodytas sąlygas, kurioms esant tiekėjai nebus kviečiami pateikti pasiūlymų arba pasiūlymas bus atmetamas.

61.3. Pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai turėtų teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti, ir šią teisę įrodytų Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 34 straipsnyje nurodytais būdais.

61.4. Nustatyti minimalius kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės, techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimus ir pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus. Minimalūs kvalifikaciniai reikalavimai ir juos patvirtinantys dokumentai nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 35, 36, 37 straipsnių nuostatomis.

61.5. Nustatyti kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės bei techninio profesinio pajėgumo vertinimo taisykles ir kriterijus, kuriais vadovaujantis bus atrenkami kandidatai, jeigu Komisija numato riboti dalyvių skaičių mažos vertės riboto konkurso atveju.

61.6. Reikalauti, kad kandidatas ar dalyvis pateiktų nepriklausomos sertifikavimo įstaigos išduotus sertifikatus, patvirtinančius jo taikomos kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos atitiktį standartams.

61.7. Su įslaptinta informacija susijusių pirkimų atvejais nustatyti, kad nebus kviečiami pateikti pasiūlymų kandidatai ar dalyviai, kurie yra registruoti ir veikia valstybėse, su kuriomis Lietuvos Respublika nėra sudariusi dvišalių sutarčių dėl abipusės informacijos apsaugos, išskyrus Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 4 straipsnyje nustatytus atvejus, taip pat kandidatai, kurie neturi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyto įmonės patikimumo pažymėjimo, suteikiančio teisę susipažinti ir dirbti su atitinkama slaptumo žyma žymima informacija ar leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.

62. Reikalavimų tiekėjų kvalifikacijai nustatyti neprivaloma, kai:

62.1. dėl objektyvių priežasčių tik konkretus tiekėjas gali patiekti reikalingas prekes, pateikti paslaugas ar atlikti darbus ir kai nėra jokios kitos alternatyvos;

62.2. STT pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių arba paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis ir suteiktomis paslaugomis, ir jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos sąlygos, o alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes STT įsigijus skirtingų techninių charakteristikų prekių ar paslaugų, ji negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar paslaugomis arba patirtų didelių nuostolių;

62.3. ypač palankiomis sąlygomis perkama iš bankrutuojančių, likviduojamų, restruktūrizuojamų ar sustabdžiusių veiklą ūkio subjektų;

62.4. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai ar paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį, tačiau be kurių negalima užbaigti pirkimo sutarties vykdymo, o jos ir visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi būti didesnė nei 50 procentų pradinės pirkimo sutarties kainos;

62.5. perkamos ekspertų komisijų, komitetų, tarybų, kurių sudarymo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, narių teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos;

62.6. vykdomi mažos vertės pirkimai, kurių preliminari sutarties vertė mažesnė nei 20 000 Lt be PVM.

63. Nustatyti minimalūs kandidatų ar dalyvių kvalifikaciniai reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui, tikslūs ir aiškūs. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinės paslapties. Kvalifikacijos ir informacijos bei dokumentų, kuriuos turi pateikti kandidatai ar dalyviai, reikalavimai nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 33, 34, 35, 36 ir 37 straipsnių nuostatomis.

64. Jeigu kandidatas dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti reikalaujamų dokumentų, jis turi teisę vietoj jų pateikti kitus Komisijai priimtinus dokumentus ar informaciją, kurie patvirtintų, kad kandidato ar dalyvio kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus.

65. Jeigu kandidatas ar dalyvis pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, Komisija privalo nepažeisdama Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nustatytų viešųjų pirkimų principų prašyti kandidatą ar dalyvį per protingą terminą šiuos duomenis papildyti arba paaiškinti.

66. Komisija atmeta kandidato ar dalyvio paraišką ar pasiūlymą, jeigu kandidato ar dalyvio kvalifikacija neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų arba jeigu kandidatas ar dalyvis Komisijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.

67. Kandidatų ir dalyvių kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Komisija priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar pasiūlymą pateikusio kandidato ar dalyvio kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdama priimtus sprendimus. Dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose gali būti pakviesti tik tie kandidatai ar dalyviai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus.

 

IX. PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ RENGIMAS

68. Paraiškos ir pasiūlymai rengiami pagal taisyklių 39.2, 39.3, 39.17 ir 39.21 punktų ir pirkimo dokumentų reikalavimus.

 

X. PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS

 

69. Nustatant reikalavimus pasiūlymų pateikimui vadovaujamasi taisyklių 39.2 punktu.

70. Pasiūlymai priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:

70.1. pavėluotai gauti vokai su pasiūlymais neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

70.2. neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymų slaptumo, vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

70.3. jei buvo reikalaujama pasiūlymą pateikti elektroninėmis priemonėmis, o tiekėjas pasiūlymą pateikė voke, gautas vokas su pasiūlymu neatplėšiamas ir grąžinamas jį pateikusiam tiekėjui, o vertinamas elektroninėmis priemonėmis pateiktas pasiūlymas, jeigu jis buvo pateiktas.

71. Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija.

72. Vokai su pasiūlymais atplėšiami Komisijos posėdyje. Posėdis vyksta pirkimo dokumentuose nurodytoje vietoje, prasideda nurodytą dieną, valandą ir minutę. Posėdžio diena ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. Pakeitus terminą, atitinkamai turi būti pakeistas ir vokų su pasiūlymais atplėšimo laikas. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Jeigu pasiūlymas gaunamas pavėluotai arba pateiktas nesilaikant taisyklių nustatytų pasiūlymų pateikimo reikalavimų, vokas su pasiūlymu grąžinamas jį atsiuntusiam dalyviui. Vokų atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi dalyviai arba jų atstovai.

73. Jeigu pasiūlymai vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, vokai su pasiūlymais turi būti atplėšiami dviejuose komisijos posėdžiuose. Pirmajame posėdyje atplėšiami tik tie vokai, kuriuose pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrajame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antrasis posėdis gali vykti tik tada, kai Komisija patikrina, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys ir dalyvių kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis, o Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo nustatytais atvejais – ir dalyvių kvalifikaciją. Apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus Komisija privalo raštu pranešti visiems dalyviams, kartu nurodyti antrojo vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio vietą ir laiką. Jeigu Komisija, patikrinusi ir įvertinusi pirmajame voke dalyvio pateiktus duomenis, atmeta jo pasiūlymą, neatplėštas vokas su pasiūlyta kaina saugomas kartu su kitais dalyvio pateiktais dokumentais šio įstatymo nustatyta tvarka.

74. Vokus atplėšia vienas iš komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių komisijos posėdyje dalyvių ar jų atstovų akivaizdoje. Vokai atplėšiami ir tuo atveju, jeigu į tą posėdį dalyvis ar jo atstovas neatvyksta.

75. Atplėšus voką, pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys komisijos nariai.

76. Kai pasiūlymai vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų, vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems dalyviams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ar vardas, pavardė, pasiūlyme nurodyta kaina ir pranešama, ar yra pateiktas pasiūlymo galiojimo užtikrinimas (jeigu jo reikalaujama), ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, ar pasiūlymo lapai sunumeruoti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje pasiūlymas patvirtintas tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos (taisyklių 39.2.1 punkte nustatytu atveju – ar pateiktas įgaliojimas) ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta skaičiais išreikšta kaina neatitinka žodžiais nurodytos kainos, teisinga laikoma ir paskelbiama žodžiais nurodyta kaina.

77. Vokų su pasiūlymais, kuriuose yra techniniai pasiūlymo duomenys, atplėšimo procedūrose dalyvaujantiems dalyviams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ar vardas, pavardė, pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos ir pranešama, ar yra pateiktas pasiūlymo galiojimo užtikrinimas (jeigu jo reikalaujama), ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, ar jo lapai sunumeruoti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje yra tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašas, ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos (taisyklių 39.2.1 punkte nustatytu atveju – ar pateiktas įgaliojimas) ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Jeigu pageidauja nors vienas vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantis dalyvis ar jo atstovas, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.

78. Vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūrose dalyvaujantiems dalyviams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio dalyvio pavadinimas ar vardas, pavardė, pasiūlyme nurodyta kaina. Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta skaičiais išreikšta kaina neatitinka žodžiais nurodytos kainos, teisinga laikoma ir paskelbiama žodžiais nurodyta kaina.

79. Jeigu pirkimo objektas susideda iš atskirų dalių, vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodomos kainos, atplėšimo procedūrose dalyvaujantiems dalyviams arba jų atstovams skelbiama pasiūlyta kiekvienos pirkimo dalies kaina. Šios kainos turi būti nurodomos ir vokų su kainomis atplėšimo posėdžio protokole.

80. Vokų su pasiūlymais atplėšimo metu komisija turi leisti posėdyje dalyvaujantiems suinteresuotiems dalyviams ar jų įgaliotiems atstovams viešai ištaisyti komisijos pastebėtus jų pasiūlymo susiuvimo ar įforminimo trūkumus, kuriuos įmanoma ištaisyti posėdžio metu.

81. Apie vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūrų metu paskelbtą informaciją raštu pranešama ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantiems pasiūlymus pateikusiems dalyviams, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūrose dalyvaujantis dalyvis ar jo atstovas turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija, tačiau supažindindama su šia informacija perkančioji organizacija negali atskleisti dalyvio pasiūlyme esančios konfidencialios informacijos.

82. Su CVP IS priemonėmis pateiktais pasiūlymais pradinis susipažinimas vyksta komisijos posėdyje arba tuo pačiu metu kiekvienas Komisijos narys su pasiūlymais susipažįsta individualiai. Dalyviai ar jų atstovai pradinio susipažinimo su pateiktais pasiūlymais procedūroje nedalyvauja.

83. Komisija vokų atplėšimo procedūros rezultatus įformina protokolu. Jo privalomuosius rekvizitus nustato Viešųjų pirkimų tarnyba.

84. Kai su CVP IS priemonėmis pateiktais pasiūlymais susipažįstama individualiai, Komisijos pirmininkas arba jo paskirtas komisijos narys nedelsdamas parengia pasiūlymų suvestinę su duomenimis, kuriuos pagal pasirinktą pasiūlymų vertinimo kriterijų 76, 77, 78 ar 79 punktuose nustatyta skelbti vokų atplėšimo procedūros metu. Šių duomenų teisingumą elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis raštu patvirtina visi pradinio susipažinimo su pasiūlymais procedūroje dalyvavę komisijos nariai.

85. Tolesnes pateiktų pasiūlymų ir CVP IS priemonėmis pateiktų pasiūlymų nagrinėjimo, vertinimo ir palyginimo procedūras komisija atlieka konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems dalyviams.

86. Pasiūlymai nagrinėjami šiais etapais:

86.1. Tikrinama, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus.

86.2. Tikrinama, ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui.

86.3. Tikrinama, ar pasiūlyme nėra kainos apskaičiavimo klaidų.

86.4. Radusi pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, Komisija privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per Komisijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų.

86.5. Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais.

86.6. Tuo atveju, kai pirkimas vykdomas elektroninėmis priemonėmis ir pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais ar žodžiais pasiūlymo formoje, neatitinka pasiūlymo kainos, nurodytos skaičiais CVP IS langelyje „Pasiūlymo kaina“ (kai kainą prašoma nurodyti abiem būdais), teisinga bus laikoma kaina, nurodyta pasiūlymo formoje žodžiais.

86.7. Tikrinama, ar pasiūlyme nurodyta kaina nėra neįprastai maža. Komisija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina laikoma neįprastai maža, jeigu ji yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį. Šis kriterijus netaikomas, jei vidurkis skaičiuojamas iš 2 pasiūlymų. Pirkimo dokumentuose gali būti nustatytos kitokias neįprastai mažos kainos skaičiavimo taisyklės.

86.8. Tikrinama, ar pasiūlyta kaina nėra per didelė ir (ar) nepriimtina STT.

87. Komisija atmeta pasiūlymą, jeigu:

87.1. Tiekėjas neatitiko minimalių kvalifikacijos reikalavimų arba Komisijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją (gali būti taikoma tuo atveju, kai kvalifikacijai reikalavimai buvo nustatyti kvietime pateikti pasiūlymą).

87.2. Tiekėjas yra pateikęs melagingą informaciją apie atitiktį nustatytiems reikalavimams ir Komisija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis.

87.3. Pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija neatitiko pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų pirkimo objektui.

87.4. Buvo pasiūlyta neįprastai maža kaina ir tiekėjas Komisijos prašymu per Komisijos nustatytą terminą nepateikė raštiško kainos sudėtinių dalių pagrindimo arba kitaip nepagrindė neįprastai mažos kainos.

87.5. Visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės ir (ar) nepriimtinos kainos.

87.6. Dėl kitų pirkimo dokumentuose nurodytų atmetimo priežasčių.

88. Iškilus klausimų dėl pasiūlymų turinio Komisija gali prašyti, kad dalyviai pateiktų paaiškinimus nekeisdami pasiūlymo esmės, t. y. siūlomų prekių, paslaugų, darbų ir jų pateikimo, suteikimo ar atlikimo pobūdžio. Tiekėjai ar jų atstovai gali būti kviečiami į STT, iš anksto raštu pranešant, į kokius klausimus jie turės atsakyti.

89. Pasiūlymo esmės pakeitimu nelaikomas toks pasiūlymo aiškinimas (tikslinimas), kuris nesusijęs su siūloma preke, paslauga, darbu ar jų pateikimo, suteikimo ar atlikimo pobūdžiu, t. y. pasiūlymo galiojimo ir (ar) pasiūlymo galiojimo užtikrinimo termino tikslinimas, įgalioto asmens pasirašyti pasiūlymą įgaliojimų tikslinimas, tiekėjo sąžiningumo deklaracijos tikslinimas ir kt.

90. Išimtiniais atvejais, kai kvalifikacinis reikalavimas yra įslaptintas, atitiktis tokiam reikalavimui gali būti tikrinama pasiūlymo vertinimo etape, o dalyvio, neatitinkančio keliamo kvalifikacinio reikalavimo, pasiūlymas atmetamas.

91. Neatmesti pateikti dalyvių pasiūlymai nedelsiant įvertinami pagal pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymų vertinimo kriterijus ir tvarką. 

92. Pasiūlymai vertinami remiantis šiais kriterijais:

92.1. Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo sutartis sudaroma su dalyviu, pateikusiu naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių pranašumų, estetinių ir funkcinių charakteristikų, aplinkos apsaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo, garantinio aptarnavimo ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko.

92.2. Mažiausios kainos.

93. 92.1 punkte nurodytu atveju nurodomas pirkimo dokumentuose kiekvienam ekonomiškai naudingiausiam pasiūlymui nustatyti pasirinkto kriterijaus lyginamasis svoris. Kriterijų lyginamasis svoris gali būti išreikštas konkrečiu dydžiu arba nustatant intervalą, į kurį patenka kiekvienam kriterijui priskiriama reikšmė. Tais atvejais, kai dėl pirkimo objekto ypatybių neįmanoma nustatyti kriterijų lyginamojo svorio, pirkimo dokumentuose turi būti nurodytas pirkimo dokumentuose taikomų kriterijų svarbos eiliškumas mažėjimo tvarka.                 

94. Pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitikę tiekėjai kviečiami dalyvauti derybose, jeigu pirkimas vykdomas neskelbiamų derybų būdu.

95. Geriausias pasiūlymas nustatomas vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais, o neskelbiamų derybų atveju ir pagal derybų rezultatus, užfiksuotus pasiūlymuose ir derybų protokoluose.

 

XI. INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

96. Suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu pranešama apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį, pateikiama 97 punkte nurodytos atitinkamos informacijos, kuri dar nebuvo pateikta pirkimo procedūros metu, santrauka ir nurodomas nustatytas laimėjęs pasiūlymas, pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas. Taip pat nurodomos priežastys, dėl kurių buvo priimtas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties ir pradėti pirkimą iš naujo.

97. Gavus kandidato ar dalyvio raštu pateiktą prašymą, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prašymo gavimo dienos:

98.1. Kandidatams, kurių paraiškos buvo atmestos, nurodoma paraiškų atmetimo priežastis.

98.2. Dalyviui, kurio pasiūlymas buvo atmestas, nurodoma pasiūlymo atmetimo priežastis, taip pat Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 38 straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytos priežastys, dėl kurių priimtas sprendimas dėl nelygiavertiškumo arba sprendimas, kad prekės, paslaugos ar darbai neatitinka rezultatų apibūdinimo ar funkcinių reikalavimų, ir priežastys, dėl kurių priimtas sprendimas dėl pasiūlymų neatitikties informacijos apsaugos ir tiekimo patikimumo reikalavimams.

98.3. Dalyviui, kurio pasiūlymas buvo atmestas, nurodomos laimėjusio pasiūlymo charakteristikos ir santykiniai pranašumai, dėl kurių šis pasiūlymas buvo pripažintas geriausiu, taip pat šį pasiūlymą pateikusio dalyvio ar preliminariosios sutarties šalių pavadinimai.

99. 98 punkte nurodytais atvejais negalima teikti informacijos, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia svarbiems visuomenės interesams, valstybės gynybos ir saugumo interesams, teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

100. Tais atvejais, kai pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip 10 000 Lt be pridėtinės vertės mokesčio, Komisija, teikdama informaciją, gali nesivadovauti Taisyklių 96, 97 punktų nuostatomis.

101. Komisija, jos nariai, pirkimo organizatorius ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų pirkimo sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams, negali tretiesiems asmenims atskleisti STT pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Tiekėjas, teikdamas pasiūlymą, privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Tiekėjas negali viešai skelbiamos ar visuomenei lengvai prieinamos informacijos nurodyti kaip konfidencialios. Dalyvių reikalavimu Komisija turi juos supažindinti su kitų dalyvių pasiūlymais, išskyrus tą informaciją, kurią dalyviai nurodė kaip konfidencialią.

 

XII. PIRKIMO SUTARTIS

 

102. Sudaryti pirkimo sutartį siūloma tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus šių taisyklių nustatytus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutarties.

103. Tais atvejais, kai pirkimo sutartis sudaroma raštu, o tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, atsisako sudaryti pirkimo sutartį, Komisija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

104. Atsisakymu sudaryti pirkimo sutartį laikomas bet kuris iš šių atvejų:

104.1. tiekėjas raštu atsisako sudaryti pirkimo sutartį;

104.2. tiekėjas nepasirašo pirkimo sutarties iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;

104.3. tiekėjas atsisako pasirašyti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis;

104.4. tiekėjas nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;

104.5. tiekėjo pateikta Tiekėjo sąžiningumo deklaracija yra melaginga;

104.6. ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, neįgijo perkančiosios organizacijos reikalaujamos teisinės formos.

105. Sudarant pirkimo sutartį, negali būti keičiama derybų protokole užfiksuota kaina ir pirkimo sutarties sąlygos bei pirkimo dokumentuose ir pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos, kurios nebuvo pakeistos per derybų procesą.

106. Komisija gali reikalauti, kad ūkio subjektų grupės pateiktą pasiūlymą pripažinus geriausiu ir komisijai pasiūlius sudaryti pirkimo sutartį, ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jeigu tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį. Teisinės formos reikalavimai turi būti nustatyti pirkimo dokumentuose. Jeigu komisija, parinkdama teisinę formą, reikalauja, kad ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, įsteigtų juridinį asmenį, ji pirkimo sutartį sudaro su šių ūkio subjektų įsteigtu juridiniu asmeniu. Ūkio subjektai, įsteigę juridinį asmenį, privalo laiduoti už jų įsteigto juridinio asmens prievoles, susijusias su pirkimo sutarties sąlygų įvykdymu. Tai turi būti nurodyta ir pirkimo dokumentuose.

107. Pirkimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, turi būti nustatyta:

107.1. sutarties šalių teisės ir pareigos;

107.2. perkamos prekės, paslaugos ar darbai, jeigu įmanoma, – tikslūs jų kiekiai;

107.3. kaina arba kainodaros taisyklės, nustatytos pagal Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos patvirtintą metodiką;

107.4. atsiskaitymų ir mokėjimo tvarka;

107.5. prievolių įvykdymo terminai;

107.6. tiekėjo įsipareigojimai dėl įslaptintos informacijos apsaugos, jeigu pirkimas yra susijęs su įslaptinta informacija;

107.7. tiekėjo įsipareigojimai užtikrinti tiekimo patikimumą;

107.8. tiekėjo įsipareigojimai vykdyti komisijos reikalavimus dėl subrangovų parinkimo (jeigu tokie buvo nustatyti pirkimo dokumentuose);

107.9. prievolių įvykdymo užtikrinimas;

107.10. ginčų sprendimo tvarka;

107.11. sutarties nutraukimo tvarka;

107.12. sutarties galiojimas;

107.13. jeigu sudaroma preliminarioji sutartis, – jai būdingos nuostatos;

107.14. subrangovai, jeigu vykdant sutartį jie pasitelkiami, ir jų keitimo tvarka;

107.15. kitos būtinos sąlygos.

108. Pirkimo sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu negali būti keičiamos, išskyrus tokias pirkimo sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nustatyti principai ir tikslai, ir kai tokiems pakeitimams yra gautas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas, jei tokį sutikimą įpareigoja gauti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas.

109. Pirkimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant, bet ne anksčiau negu pasibaigė pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas. Atidėjimo terminas gali būti netaikomas, kai:

109.1. vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo sutartis, ir nėra suinteresuotų kandidatų;

109.2. pirkimo sutartis sudaroma preliminariosios sutarties pagrindu;

109.3. pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip 10 000 litų be pridėtinės vertės mokesčio.

110. Pirkimo sutartis STT direktoriaus pirmojo pavaduotojo, jo nesant – STT direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo sprendimu gali būti sudaroma žodžiu, kai atliekami mažos vertės pirkimai, kurių sutarties vertė mažesnė kaip 10 000 litų be pridėtinės vertės mokesčio.

 

XIII. ĮSLAPTINTOS INFORMACIJOS APSAUGOS REIKALAVIMAI IR KONTROLĖ

 

111. Jeigu pirkimo procedūrų metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, pirkimo dokumentuose nustatomos sąlygos, kurias atitinkantiems kandidatams ar dalyviams galės būti pateikta įslaptinta informacija, ir šios informacijos apsaugos reikalavimai. Taip pat reikalaujama, kad rengiant pasiūlymą dalyvaujantys subrangovai, subtiekėjai ar subteikėjai atitiktų kandidatams ar dalyviams nustatytus reikalavimus.

112. Jeigu pirkimo sutartis, kurią numatoma sudaryti, yra susijusi su įslaptintos informacijos naudojimu, vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, pirkimo dokumentuose nurodomos būtinos priemonės ir reikalavimai tokios informacijos apsaugai užtikrinti. Tokiu atveju gali būti reikalaujama paraiškoje ar pasiūlyme taip pat nurodyti:

112.1. dalyvio ir numatomų subrangovų įsipareigojimą saugoti įslaptintą informaciją, kurią jie žino ar sužinos per visą pirkimo sutarties galiojimo laikotarpį, taip pat šią sutartį įvykdžius ar ją nutraukus;

112.2. dalyvio įsipareigojimą užtikrinti, kad kiti subrangovai, su kuriais jis sudarys subrangos sutartis pirkimo sutarties vykdymo metu, perkančiajai organizacijai taip pat įsipareigos saugoti įslaptintą informaciją, kaip nurodyta 112.1 punkte;

112.3. informaciją apie numatomus subrangovus, iš kurios Komisija galėtų spręsti, ar subrangovai užtikrins įslaptintos informacijos, kurią jie sužinos vykdydami įsipareigojimus pagal subrangos sutartį, apsaugą;

112.4. dalyvio įsipareigojimą pateikti 112.3 punkte nurodytą informaciją apie kiekvieną naują subrangovą prieš sudarant su juo subrangos sutartį.

113. Prekių, paslaugų ar darbų, susijusių su įslaptinta informacija, saugumas turi būti užtikrinamas pagal Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo reikalavimus.

 

XIV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

114. Tiekėjo ir perkančiosios organizacijos ginčai sprendžiami Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo nustatyta tvarka.

___________________