LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ, KURIŲ IŠLAIDOS APMOKAMOS PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS, MASTO PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 20 d. Nr. V-262

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 12 straipsnio 9 dalimi:                      

1. T v i r t i n u  Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, masto planavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2014 m. kovo 1 d.

3. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                    Vytenis Povilas Andriukaitis

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro

2014 m. vasario20 d. įsakymu

Nr. V-262

 

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ, KURIŲ IŠLAIDOS APMOKAMOS PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS, MASTO PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, masto planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja ateinančiais metais planuojamų suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis (toliau – asmens sveikatos priežiūros paslaugos), masto nustatymą.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. asmens sveikatos priežiūros paslaugų mastasateinančiais metais numatomas suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kiekis, apskaičiuojamas pagal jų poreikį ir planuojamas ateinančių metų PSDF biudžeto lėšas;

2.2. planavimo pagal demografinius rodiklius principas – principas, kurį taikant asmens sveikatos priežiūros paslaugų mastas nustatomas pagal demografinius rodiklius: šiuo atveju paslaugų mastas yra lygus jų poreikiui; 

2.3. planavimo pagal paslaugų kiekio pokytį principas principas, kurį taikant asmens sveikatos priežiūros paslaugų mastas nustatomas atsižvelgiant į dviem skaičiuojamaisiais laikotarpiais – nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. imtinai (pirmasis skaičiuojamasis laikotarpis) ir nuo užpraeitų metų liepos 1 d. iki praeitų metų birželio 30 d. imtinai (antrasis skaičiuojamasis laikotarpis) faktiškai suteiktų šių paslaugų kiekį ir jo pokytį (iš paslaugų, suteiktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičiaus atimamas paslaugų, suteiktų antruoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičius);

2.4. planavimo pagal hospitalizacijos rodiklį principas – principas, kurį taikant asmens sveikatos priežiūros paslaugų mastas nustatomas pagal hospitalizacijos rodiklį;

2.5. paslaugų teikimo netolygumo išlyginimo principas principas, kurį taikant asmens sveikatos priežiūros paslaugų mastas nustatomas atsižvelgiant į jų teikimo netolygumus savivaldybėse;

2.6. planavimo pagal finansines galimybes principas principas, kurį taikant asmens sveikatos priežiūros paslaugų mastas nustatomas atsižvelgiant į PSDF biudžeto lėšas, skiriamas šių paslaugų išlaidoms kompensuoti.        

3. Nustatomas šių asmens sveikatos priežiūros paslaugų mastas:

3.1. pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros;

3.2. greitosios medicinos pagalbos;

3.3. slaugos;

3.4. ambulatorinių;

3.5. stacionarinių aktyviojo gydymo;

3.6. brangiųjų tyrimų ir procedūrų;

3.7. dantų protezavimo;

3.8. asmens sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų pagal prevencines programas;

3.9. medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo.

4. Aprašo nuostatos netaikomos šioms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms (nenustatomas jų mastas):

4.1. naujoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, kurių išlaidos užpraeitais, praeitais ir einamaisiais metais nebuvo kompensuojamos PSDF biudžeto lėšomis;

4.2. asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, kurių suteikiama mažai (iki 1 paslaugos 100 000 gyventojų);

4.4. asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, kurios vertinamos pagal gerus darbo rezultatus;

4.3. priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus ir stebėjimo paslaugoms;

4.4. asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, kurių teikėjų nepakanka.

 

 

II SKYRIUS

PIRMINĖS AMBULATORINĖS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ MASTO PLANAVIMAS  

 

5. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet nustatomas ateinančiais metais šalies gyventojams planuojamų suteikti pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros (toliau – PAASP) paslaugų mastas:

5.1. PAASP paslaugų, už kurias atsiskaitoma bazinio mokėjimo už prisirašiusius prie PAASP paslaugas teikiančių asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – PAASP įstaigos) gyventojus tvarka (toliau – PAASP paslaugos);

5.2. PAASP skatinamųjų paslaugų.

6. PAASP paslaugų mastas nustatomas taikant planavimo pagal demografinius rodiklius principą – laikoma, kad PAASP paslaugų mastas yra lygus šalies gyventojų, prisirašiusių prie PAASP įstaigų, skaičiui. Apskaičiuojant lėšų sumą PAASP paslaugų išlaidoms apmokėti, numatomos papildomos lėšos už kiekvieną PAASP įstaigos aptarnaujamą kaimo ir miesto, kurio gyventojų skaičius neviršija 4 tūkstančių, gyventoją ir už kiekvieną šeimos gydytojo (netaikoma gydytojų komandai) aptarnaujamą gyventoją.

7. PAASP skatinamųjų paslaugų mastas nustatomas taikant planavimo pagal paslaugų kiekio pokytį principą:

7.1. apskaičiuojamas kiekvienos rūšies PAASP skatinamųjų paslaugų mastas:

7.1.1. jeigu atitinkamų PAASP skatinamųjų paslaugų kiekio pokytis yra neigiamas, planuojamas PAASP skatinamųjų paslaugų mastas yra lygus šių paslaugų, suteiktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, kiekiui,

7.1.2. jeigu atitinkamų PAASP skatinamųjų paslaugų kiekio pokytis yra teigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas nustatomas prie PAASP skatinamųjų paslaugų, suteiktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičiaus pridedant pirmuoju ir antruoju skaičiuojamaisiais laikotarpiais faktiškai suteiktų PAASP skatinamųjų paslaugų kiekio skirtumą;

7.2. apskaičiuojamas bendras visų rūšių PAASP skatinamųjų paslaugų mastas, neviršijant didžiausio galimo potencialių šių paslaugų gavėjų skaičiaus ir atsižvelgiant į PSDF biudžeto galimybes.

 

 

III SKYRIUS

GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS PASLAUGŲ MASTO PLANAVIMAS

 

8. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet nustatomas ateinančiais metais šalies gyventojams planuojamų suteikti greitosios medicinos pagalbos (toliau – GMP) paslaugų mastas:

8.1. GMP brigadų teikiamų paslaugų;

8.2. GMP dispečerinių tarnybų teikiamų paslaugų;

8.3. pacienčių pervežimo dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo ir dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo paslaugų.

9. GMP brigadų ir GMP dispečerinių tarnybų teikiamų paslaugų mastas nustatomas taikant planavimo pagal demografinius rodiklius principą – laikoma, kad šių paslaugų mastas yra lygus jų poreikiui, t. y. Lietuvos statistikos departamento vėliausiai paskelbtam patikslintam šalies gyventojų skaičiui einamųjų metų pradžioje. Nustatant lėšų sumą, skiriamą šių paslaugų išlaidoms apmokėti, numatomos lėšos papildomoms GMP brigadoms, steigiamoms kurortams ir kurortinėms teritorijoms aptarnauti ir kitais pagrindais, numatytais Greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo ir išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-1131 „Dėl Greitosios medicinos pagalbos teikimo ir išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 9, 10, 11 ir 20 punktuose.

10. Nustatant pacienčių pervežimo dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo ir dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo paslaugų mastą, taikomas planavimo pagal paslaugų kiekio pokytį principas:

10.1. jeigu šių paslaugų kiekio pokytis yra neigiamas, planuojamas jų mastas yra lygus šių paslaugų, suteiktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, kiekiui;

10.2. jeigu šių paslaugų kiekio pokytis yra teigiamas, planuojamas jų mastas nustatomas prie šių paslaugų, suteiktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičiaus pridedant pirmuoju ir antruoju skaičiuojamaisiais laikotarpiais faktiškai suteiktų šių paslaugų kiekio skirtumą.

 

IV SKYRIUS

SLAUGOS PASLAUGŲ MASTO PLANAVIMAS

 

11. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet nustatomas ateinančiais metais šalies gyventojams planuojamų suteikti slaugos paslaugų mastas:

11.1. slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų;

11.2. stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų;

11.3. slaugos paslaugų namuose;

11.4. sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugų.

12. Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų mastas (šių paslaugų mastas skaičiuojamas ne paslaugomis, o lovadieniais) nustatomas taikant planavimo pagal finansines galimybes principą – įvertinamas šių paslaugų poreikis (lovadieniais) ir jo tenkinimo galimybės:

12.1. apskaičiuojamas slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų poreikis (lovadieniais):

 

PL =

G

× 2 × 330 ,

1000

 

 

 

kai:

PL – slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų poreikis (lovadieniais),                     

G – prisirašiusių prie PAASP įstaigų gyventojų skaičius,

2 – slaugos ir palaikomojo gydymo lovų skaičiaus normatyvas (ne daugiau kaip 2 lovos 1000 savivaldybės gyventojų),

330 – lovos funkcionavimo rodiklis (dienomis);

12.2. apskaičiuojama slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų vidutinė vieno lovadienio kaina (balais):

 

KS =

L

,

S

 

 

kai:

KS – slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų vidutinė vieno lovadienio kaina (balais),

L – metinė suma (balais), už kurią praėjusiais metais faktiškai buvo suteikta slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų,

S – praeitų metų faktinis slaugos ir palaikomojo gydymo lovadienių skaičius;

12.3. apskaičiuojamas PSDF biudžeto lėšų slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų išlaidoms apmokėti poreikis (balais):

 

PB = PL × KS,

kai:

PB – PSDF biudžeto lėšų slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų išlaidoms apmokėti poreikis (balais),

PL – slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų poreikis (lovadieniais), apskaičiuojamas Aprašo 12.1 papunkčio nustatyta tvarka,

KS – slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų vidutinė vieno lovadienio kaina (balais), apskaičiuojama Aprašo 12.2 papunkčio nustatyta tvarka;

12.4. apskaičiuojama, kokia dalis (procentais) slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų poreikio gali būti tenkinama:

 

M =

P × 100

,

PB × Bv

 

 

kai:

M – tenkintina slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų poreikio dalis (procentais),

P – PSDF lėšų suma (litais), ateinančiais metais planuojama skirti slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų išlaidoms apmokėti;

PB – PSDF biudžeto lėšų slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų išlaidoms apmokėti poreikis (balais), apskaičiuojamas Aprašo 12.3 papunkčio nustatyta tvarka,

BV – planuojama ateinančių metų slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų bazinių kainų balo vertė (litais);

12.5. apskaičiuojamas slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų mastas (lovadieniais):

 

Z = PL × M,

kai:

Z – slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų mastas (lovadieniais),

PL – slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų poreikis (lovadieniais), apskaičiuojamas Aprašo 12.1 papunkčio nustatyta tvarka,

M – tenkintina slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų poreikio dalis (procentais), apskaičiuojama Aprašo 12.4 papunkčio nustatyta tvarka.

13. Stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų mastas (lovadieniais) nustatomas taikant planavimo pagal finansines galimybes principą – įvertinamas šių paslaugų poreikis (lovadieniais) ir jo tenkinimo mastas:

13.1. apskaičiuojamas stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų poreikis (lovadieniais):

PP =

G

× 6 × 330,

100 000

 

 

 

kai:   

PP – stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų poreikis (lovadieniais),       

G prisirašiusių prie PAASP įstaigų gyventojų skaičius,

6 – stacionarinės paliatyviosios pagalbos lovų skaičiaus normatyvas (ne daugiau kaip 6 lovos 100 000 gyventojų),

330 – lovos funkcionavimo rodiklis (dienomis);

13.2. apskaičiuojama stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų vidutinė vieno lovadienio kaina (balais):

X =

R

,

B

 

 

 

 

 

 

kai:

X – stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų vidutinė vieno lovadienio kaina (balais),

R – metinė suma (balais), už kurią praėjusiais metais faktiškai buvo suteikta stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų,

B – praeitų metų faktinis stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų (lovadienių) kiekis;

13.3. apskaičiuojamas PSDF biudžeto lėšų stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų išlaidoms apmokėti poreikis (balais):

 

F = PP × X ,

kai:

F – PSDF biudžeto lėšų stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų išlaidoms apmokėti poreikis (balais),

PP – stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų poreikis (lovadieniais), apskaičiuojamas Aprašo 13.1 papunkčio nustatyta tvarka,

X – stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų vidutinė vieno lovadienio kaina (balais), apskaičiuojama Aprašo 13.2 papunkčio nustatyta tvarka;

13.4. apskaičiuojama, kokia dalis (procentais) stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų poreikio gali būti tenkinama:

V =

D × 100

F × BV1

 

 

kai:

V – tenkintina stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų poreikio dalis (procentais),

D – PSDF biudžeto lėšų suma (litais), ateinančiais metais planuojama skirti stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų išlaidoms apmokėti;

FPSDF biudžeto lėšų stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų išlaidoms apmokėti poreikis (balais), apskaičiuojamas Aprašo 13.3 papunkčio nustatyta tvarka,

BV1 – planuojama ateinančių metų stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų bazinių kainų balo vertė (litais);

13.5. apskaičiuojamas stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų mastas (lovadieniais):

 

C = PP × V ,

kai:

C – planuojamas stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų mastas (lovadieniais),

PP – stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų poreikis (lovadieniais), apskaičiuojamas Aprašo 13.1 papunkčio nustatyta tvarka,

V – tenkintina stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugų poreikio dalis (procentais), apskaičiuojama Aprašo 13.4 papunkčio nustatyta tvarka.

14. Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose mastas (paslaugomis) nustatomas taikant planavimo pagal paslaugų kiekio (šiuo atveju paslaugų kiekis atitinka jas gavusių asmenų skaičių) pokytį principą:

14.1. jeigu ambulatorines slaugos paslaugas namuose gavusių asmenų, kuriems nustatyti specialieji nuolatinės slaugos poreikiai (toliau – asmenų, gavusių ambulatorines slaugos paslaugas namuose), skaičiaus pokytis yra neigiamas, planuojamas ambulatorinės slaugos paslaugų namuose mastas yra lygus asmenų, gavusių ambulatorines slaugos paslaugas namuose pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, kiekiui;

14.2. jeigu asmenų, gavusių ambulatorines slaugos paslaugas namuose, skaičiaus pokytis yra teigiamas, šių paslaugų mastas nustatomas prie asmenų, gavusių ambulatorines slaugos paslaugas namuose pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičiaus pridedant pirmuoju ir antruoju skaičiuojamaisiais laikotarpiais faktiškai suteiktų šių paslaugų kiekio skirtumą, tačiau neviršijant didžiausio galimo potencialių šių paslaugų gavėjų skaičiaus ir atsižvelgiant į PSDF biudžeto galimybes.

15. Sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugų, t. y. slaugytojo diabetologo konsultacinės pagalbos, gydomojo pedikiūro ir diabetinės pėdos priežiūros, mastas yra lygus šių paslaugų poreikiui. Šių paslaugų poreikis yra lygus asmenų, kuriems šios paslaugos gali būti teikiamos pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. V-982 „Dėl Sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintas šių paslaugų teikimo indikacijas, skaičiui.

 

V SKYRIUS

AMBULATORINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ MASTO PLANAVIMAS

 

16. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet nustatomas ateinančiais metais šalies gyventojams planuojamų suteikti ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų (toliau – ambulatorinės paslaugos) mastas:

16.1. specializuotų ambulatorinių paslaugų;

16.2. dienos stacionaro paslaugų;

16.3. dienos chirurgijos paslaugų.

17. Specializuotų ambulatorinių paslaugų mastas nustatomas taikant asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo netolygumo išlyginimo principą. Šių paslaugų mastas skaičiuojamas pagal privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ duomenis apie specializuotų ambulatorinių paslaugų, suteiktų nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) (pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu), kiekį:

17.1. sugrupuojamos atitinkamų specialybių gydytojų konsultacijos (antrinio ir tretinio lygio konsultacijos, kai neatliekami diagnostiniai ir (ar) gydomieji veiksmai), atitinkamų specialybių gydytojų išplėstinės konsultacijos (antrinio ir tretinio lygio konsultacijos, kai atliekami diagnostiniai ir (ar) gydomieji veiksmai), papildomai apmokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos ir žmogaus genetikos paslaugos;

17.2. apskaičiuojamas savivaldybės kiekvienos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų vartojimo rodiklis:

 

 

kai:

– atitinkamos savivaldybės tam tikros grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų vartojimo rodiklis,

nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) atitinkamos savivaldybės gyventojams suteiktų tam tikros grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų kiekis,

– prisirašiusių prie atitinkamos savivaldybės PAASP įstaigų gyventojų skaičius einamųjų metų birželio 30 d. duomenimis;

17.3. apskaičiuojamas šalies kiekvienos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų vartojimo rodiklis:

 

 

kai:

– šalies atitinkamos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų vartojimo rodiklis,

nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) šalies gyventojams suteiktų atitinkamos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų kiekis,

– bendras šalies prisirašiusių prie PAASP įstaigų gyventojų skaičius einamųjų metų birželio 30 d. duomenimis;

17.4. apskaičiuojamas metinis savivaldybės gyventojams planuojamų suteikti kiekvienos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų kiekis:

 

,

 

kai:

Msav – atitinkamos savivaldybės gyventojams planuojamas suteikti metinis tam tikros grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų kiekis,

– atitinkamos savivaldybės tam tikros grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų vartojimo rodiklis,

šalies tam tikros grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų vartojimo rodiklis,

– prisirašiusių prie atitinkamos savivaldybės PAASP įstaigų gyventojų skaičius einamųjų metų birželio 30 d. duomenimis,

K specializuotų ambulatorinių paslaugų teikimo netolygumo išlyginimo koeficientas, kurio reikšmė priklauso nuo to, per kiek laiko planuojama išlyginti šių paslaugų teikimo netolygumus. Šis koeficientas nustatytas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. V-1011 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigoms iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto skiriamų metinių lėšų specializuotų ambulatorinių, priėmimo-skubiosios pagalbos, dienos stacionaro, dienos chirurgijos, papildomai apmokamų, žmogaus genetikos, stebėjimo ir stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidoms kompensuoti planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

17.5. apskaičiuojamas metinis šalies gyventojams planuojamų suteikti tam tikros grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų kiekis (MR), kuris yra lygus bendram metiniam visų savivaldybių gyventojams planuojamų suteikti atitinkamos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų kiekiui;

17.6. apskaičiuojamas kiekvienos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų, planuojamų suteikti šalies gyventojams, mastas:

 

GMR = MR * K2,

 

kai:

GMR – atitinkamos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų mastas,

MR – atitinkamos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų, planuojamų suteikti šalies gyventojams, kiekis, apskaičiuojamas Aprašo 17.5 papunkčio nustatyta tvarka;

K2 – atitinkamos grupės specializuotų ambulatorinių paslaugų (ambulatorinių atitinkamos specialybės gydytojų specialistų konsultacijų) prioritetiškumo koeficientas, kurio reikšmė nustatoma įvertinant specialisto konsultacijos laukimo laiką, demografinius rodiklius (dėl senėjančios populiacijos), sergamumo rodiklius, mirštamumo (mirtingumo) rodiklius, atitiktį gerajai tarptautinei praktikai, nacionalinius prioritetus (prioriteto tvarka šios paslaugos teikiamos kardiologinėmis ir onkologinėmis ligomis sergantiems pacientams, pacientams po traumų ir vaikams);

17.7. apskaičiuojamas bendras visų grupių ambulatorinių specializuotų paslaugų, planuojamų suteikti šalies gyventojams, mastas, atsižvelgiant į PSDF biudžeto galimybes.

18. Dienos stacionaro paslaugų mastas nustatomas taikant planavimo pagal paslaugų kiekio pokytį principą:

18.1. apskaičiuojamas kiekvienos teritorinės ligonių kasos (toliau – TLK) veiklos zonos kiekvienos rūšies dienos stacionaro paslaugų mastas:

18.1.1. jeigu TLK veiklos zonos gyventojams suteiktų atitinkamos rūšies dienos stacionaro paslaugų kiekio pokytis yra neigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas yra lygus pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu suteiktam jų kiekiui,

18.1.2. jeigu TLK veiklos zonos gyventojams suteiktų atitinkamos rūšies dienos stacionaro paslaugų kiekio pokytis yra teigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas nustatomas prie šių paslaugų, suteiktų TLK veiklos zonos gyventojams pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičiaus pridedant pirmuoju ir antruoju skaičiuojamaisiais laikotarpiais faktiškai suteiktų šių paslaugų kiekio skirtumą;

18.2. apskaičiuojamas kiekvienos rūšies dienos stacionaro paslaugų, planuojamų suteikti šalies gyventojams, mastas, kuris yra lygus bendram visų TLK veiklos zonų atitinkamos rūšies dienos stacionaro paslaugų mastui;

18.3. apskaičiuojamas bendras visų rūšių dienos stacionaro paslaugų, planuojamų suteikti šalies gyventojams, mastas, atsižvelgiant į PSDF biudžeto galimybes.

19. Dienos chirurgijos paslaugų mastas nustatomas taikant planavimo pagal šių paslaugų kiekio pokytį principą:

19.1. apskaičiuojamas kiekvienos TLK veiklos zonos kiekvienos grupės dienos chirurgijos paslaugų, kurių nomenklatūra patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. V-668 „Dėl Dienos chirurgijos paslaugų teikimo reikalavimų, sąrašo, bazinių kainų ir apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, mastas:

19.1.1. jeigu TLK veiklos zonos gyventojams suteiktų atitinkamos grupės dienos chirurgijos paslaugų kiekio pokytis yra neigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas yra lygus šios grupės dienos chirurgijos paslaugų, suteiktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, kiekiui,

19.1.2. jeigu TLK veiklos zonos gyventojams suteiktų atitinkamos grupės dienos chirurgijos paslaugų kiekio pokytis yra teigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas nustatomas prie šios grupės dienos chirurgijos paslaugų, suteiktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičiaus pridedant pirmuoju ir antruoju skaičiuojamaisiais laikotarpiais faktiškai suteiktų šių paslaugų kiekio skirtumą;

19.2. apskaičiuojamas kiekvienos grupės dienos chirurgijos paslaugų, planuojamų suteikti šalies gyventojams, mastas, kuris yra lygus bendram visų TLK veiklos zonų atitinkamos grupės dienos chirurgijos paslaugų mastui;

19.3. apskaičiuojamas bendras dienos chirurgijos paslaugų, planuojamų suteikti šalies gyventojams, mastas, atsižvelgiant į PSDF biudžeto galimybes.

 

 

VI SKYRIUS

STACIONARINIŲ AKTYVIOJO GYDYMO PASLAUGŲ MASTO PLANAVIMAS

 

20. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet apskaičiuojamas ateinančiais metais šalies gyventojams planuojamų suteikti stacionarinių aktyviojo gydymo paslaugų (toliau – stacionarinės paslaugos) mastas, taikant planavimo pagal hospitalizacijos rodiklį principą:

 

= x HR,

kai:

Mš – stacionarinių paslaugų mastas,

G – Lietuvos statistikos departamento vėliausiai paskelbtas patikslintas einamųjų metų pradžios šalies gyventojų skaičius,

HR – hospitalizacijos rodiklis 100 gyventojų laikotarpiu nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) (pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu).  

21. Jeigu stacionarinių paslaugų mastas yra lygus arba didesnis nei laikotarpiu nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) faktiškai suteiktas stacionarinių paslaugų kiekis, planuojamas šių paslaugų mastas prilyginamas šiuo laikotarpiu faktiškai suteiktam jų kiekiui.

22. Jeigu stacionarinių paslaugų mastas yra mažesnis nei laikotarpiu nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) faktiškai suteiktas stacionarinių paslaugų kiekis, šių paslaugų mastas yra mažinamas. Ši nuostata taikoma stacionarinėms paslaugoms (aktyviojo gydymo atvejams), priskiriamos atitinkamoms giminingų diagnozių grupėms, įtrauktoms į Giminingų diagnozių grupių, kurioms priskiriamų stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kiekis gali būti mažinamas, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. V-1011 (toliau – Sąrašas):

22.1. apskaičiuojamas bendras mažintinų stacionarinių paslaugų kiekis:

 

Mm = Mf – Mš,

kai:

Mm – bendras mažintinų stacionarinių paslaugų kiekis,

Mfnuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) faktiškai suteiktų stacionarinių paslaugų kiekis,

Mš – stacionarinių paslaugų mastas, apskaičiuojamas Aprašo 20 punkto nustatyta tvarka;

22.2. apskaičiuojamas mažintinas kiekvienai į Sąrašą įtrauktai giminingų diagnozių grupei priskiriamų stacionarinių paslaugų kiekis:

 

,

kai:

Ms – mažintinų stacionarinių paslaugų, priskiriamų atitinkamai į Sąrašą įtrauktai giminingų diagnozių grupei, kiekis,

Mm – bendras mažintinų stacionarinių paslaugų kiekis, apskaičiuojamas Aprašo 22.1 papunkčio nustatyta tvarka,

nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) faktiškai suteiktų stacionarinių paslaugų, priskiriamų atitinkamai giminingų diagnozių grupei, kiekis,

– bendras nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) faktiškai suteiktų stacionarinių paslaugų, priskiriamų į Sąrašą įtrauktoms giminingų diagnozių grupėms, kiekis.

23. Kiekvienai į Sąrašą įrauktai giminingų diagnozių grupei priskiriamų stacionarinių paslaugų mastas apskaičiuojamas iš atitinkamai giminingų diagnozių grupei priskiriamų stacionarinių paslaugų (aktyviojo gydymo atvejų), faktiškai suteiktų nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai), kiekio atimant mažintiną šių paslaugų kiekį, apskaičiuojamą Aprašo 22.2 punkto nustatyta tvarka.

24. Kiekvienai neįtrauktai į Sąrašą giminingų diagnozių grupei priskiriamų stacionarinių paslaugų mastas prilyginamas nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) faktiškai suteiktam šių paslaugų kiekiui.

 

 

 

VII SKYRIUS

BRANGIŲJŲ TYRIMŲ IR PROCEDŪRŲ MASTO PLANAVIMAS

 

25. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet apskaičiuojamas planuojamas šalies brangiųjų tyrimų ir procedūrų, ateinančiais metais planuojamų atlikti teikiant ambulatorines, ilgalaikio gydymo, medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugas, mastas:

25.1. apskaičiuojamas TLK veiklos zonos gyventojams planuojamų atlikti kiekvienos rūšies brangiųjų tyrimų ir procedūrų mastas, taikant planavimo pagal paslaugų kiekio pokytį principą:

25.1.1. jeigu atitinkamos rūšies brangiųjų tyrimų ir procedūrų kiekio pokytis yra neigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas yra lygus brangiųjų tyrimų ir procedūrų, atliktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, kiekiui,

25.1.2. jeigu brangiųjų tyrimų ir procedūrų kiekio pokytis yra teigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas nustatomas prie brangiųjų tyrimų ir procedūrų, atliktų pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičiaus pridedant pirmuoju ir antruoju skaičiuojamaisiais laikotarpiais faktiškai atliktų šių tyrimų ir procedūrų kiekio skirtumą;

25.2. apskaičiuojamas kiekvienos rūšies brangiųjų tyrimų ir procedūrų, planuojamų atlikti šalies gyventojams, mastas, kuris yra lygus bendram visų TLK veiklos zonų atitinkamos rūšies brangiųjų tyrimų ir procedūrų mastui;

25.3. apskaičiuojamas bendras visų rūšių brangiųjų tyrimų ir procedūrų, planuojamų atlikti šalies gyventojams, mastas.

 

VIII SKYRIUS

DANTŲ PROTEZAVIMO PASLAUGŲ MASTO PLANAVIMAS

 

26. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet apskaičiuojamas ateinančiais metais šalies gyventojams planuojamų suteikti dantų protezavimo paslaugų mastas, atsižvelgiant į jų poreikį (šių paslaugų poreikis yra lygus asmenų, įrašytų į dantų protezavimo paslaugų laukimo eilę, skaičiui) ir praeitų kalendorinių metų PSDF biudžeto lėšas, skirtas dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti bei į vidutinę praėjusių metų dantų protezavimo paslaugų kainą, tenkančią 1 asmeniui:

 

,

 

kai:

Md – dantų protezavimo paslaugų mastas,

Ld – PSDF biudžeto lėšų suma (litais), ateinančiais metais planuojama skirti dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti,

Kd 1 asmeniui tenkanti vidutinė praeitų metų dantų protezavimo paslaugų kaina, apskaičiuojama taip:

 

,

 

kai:

L1 – PSDF biudžeto lėšų suma (litais), praeitais metais skirta dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti,

Y – asmenų, kuriems praeitais metais buvo suteiktos dantų protezavimo paslaugos, skaičius.

 

 

 

IX SKYRIUS

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ PAGAL PREVENCINES PROGRAMAS, MASTO PLANAVIMAS

 

27. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet apskaičiuojamas ateinančiais metais šalies gyventojams pagal šias prevencines programas planuojamų suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugų (toliau – pagal prevencines programas arba pagal atitinkamą prevencinę programą teikiamos paslaugos), kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis, mastas:

27.1. pagal Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, finansavimo programą teikiamų paslaugų;

27.2. pagal Atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio finansavimo programą teikiamų paslaugų;

27.3. pagal Priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos finansavimo programą teikiamų paslaugų;

27.4. pagal Storosios žarnos vėžio ankstyvosios diagnostikos finansavimo programą teikiamų paslaugų;

27.5. pagal Asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių finansavimo programą teikiamų paslaugų;

27.6. pagal Vaikų krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis programą teikiamų paslaugų.

28. Pagal prevencines programas teikiamų paslaugų mastas planuojamas atsižvelgiant į šių paslaugų poreikį.

29. Pagal Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, finansavimo programą teikiamų paslaugų poreikis nustatomas taip:

29.1. apskaičiuojamas kiekvienos rūšies pagal šią programą teikiamų paslaugų, t. y. informavimo dėl gimdos kaklelio piktybinių navikų profilaktikos, gimdos kaklelio citologinio tepinėlio paėmimo ir rezultatų įvertinimo bei gimdos kaklelio citologinio tepinėlio ištyrimo, poreikis:

 

kai:

Pg – pagal šią prevencinę programą teikiamų atitinkamos rūšies paslaugų poreikis,

– bendras praeitų trejų metų prisirašiusių prie šalies PAASP įstaigų 25–60 metų moterų skaičius,

80 – rekomenduojama šios prevencinės programos aprėptis (procentais), t. y. rekomenduojama pagal šią programą patikrinti atitinkamo amžiaus moterų dalis (procentais), palyginti su bendru šio amžiaus moterų skaičiumi,

3 – trejų metų laikotarpis, kuriam pasibaigus pagal šią prevencinę programą tam pačiam asmeniui pakartotinai gali būti teikiamos paslaugos;

29.2. apskaičiuojamas bendras visų rūšių pagal šią prevencinę programą teikiamų paslaugų poreikis.

30. Pagal Atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio finansavimo programą teikiamų paslaugų poreikis nustatomas taip:

30.1. apskaičiuojamas kiekvienos rūšies pagal šią programą teikiamų paslaugų, t. y. informavimo dėl krūties piktybinių navikų prevencijos ir siuntimo atlikti mamografiją bei mamogramų atlikimo ir mamogramų įvertinimo, poreikis:

 

 

kai:

Pm – pagal šią prevencinę programą teikiamų atitinkamos rūšies paslaugų poreikis,

praeitų dvejų metų 50–69 metų moterų, prisirašiusių prie šalies PAASP įstaigų, skaičius,

70 rekomenduojama šios programos aprėptis (procentais), t. y. rekomenduojama pagal šią programą patikrinti atitinkamo amžiaus moterų dalis (procentais), palyginti su bendru šio amžiaus moterų skaičiumi,

2dvejų metų laikotarpis, kuriam pasibaigus pagal šią programą tam pačiam asmeniui pakartotinai gali būti teikiamos paslaugos;

30.2. apskaičiuojamas bendras visų rūšių pagal šią prevencinę programą teikiamų paslaugų poreikis.

31. Pagal Priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos finansavimo programą teikiamų paslaugų poreikis nustatomas taip:

31.1. apskaičiuojamas informavimo apie ankstyvąją priešinės liaukos vėžio diagnostiką ir specifinio antigeno (toliau – PSA) nustatymo paslaugų poreikis:

 

,

 

kai:

Pinfinformavimo apie ankstyvąją priešinės liaukos vėžio diagnostiką ir PSA nustatymo paslaugų poreikis,

– bendras dvejų praeitų metų prisirašiusių prie šalies PAASP įstaigų 50–75 metų vyrų skaičius,

80 – rekomenduojama šios programos aprėptis (procentais), t. y. rekomenduojama pagal šią programą patikrinti atitinkamo amžiaus vyrų dalis (procentais), palyginti su bendru šio amžiaus vyrų skaičiumi,

2 – dvejų metų laikotarpis, kuriam pasibaigus pagal šią programą tam pačiam asmeniui pakartotinai gali būti teikiamos paslaugos;

31.2. apskaičiuojamas urologo konsultacijos ir priešinės liaukos biopsijos paslaugų poreikis (šis poreikis atitinka tam tikrą dalį vyrų, kuriems nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. imtinai buvo suteikta informavimo apie ankstyvąją priešinės liaukos vėžio diagnostiką ir PSA nustatymo paslauga ir nustatytas PSA kiekis buvo 3ng/ml arba didesnis):

 

kai:

Pu urologo konsultacijos ir priešinės liaukos biopsijos paslaugų poreikis,

Pinf – informavimo apie ankstyvąją priešinės liaukos vėžio diagnostiką ir PSA nustatymo paslaugų poreikis, apskaičiuojamas Aprašo 31.1 papunkčio nustatyta tvarka,

U vyrų, kuriems praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) buvo suteikta urologo konsultacijos ir priešinės liaukos biopsijos paslauga, dalis (procentais), palyginti su vyrų, kuriems buvo suteikta informavimo apie ankstyvąją priešinės liaukos vėžio diagnostiką ir PSA nustatymo paslauga, skaičiumi;

31.3. apskaičiuojamas bendras pagal šią prevencinę programą teikiamų paslaugų poreikis, sudedant kiekvienos rūšies pagal šią prevencinę programą teikiamų paslaugų poreikio duomenis.

32. Pagal Storosios žarnos vėžio ankstyvosios diagnostikos finansavimo programą teikiamų paslaugų poreikis nustatomas taip:

32.1. apskaičiuojamas informavimo apie storosios žarnos vėžio ankstyvąją diagnostiką ir imunocheminio slapto kraujavimo testo išmatose (toliau – iFOBT) rezultatų įvertinimo paslaugų poreikis:

 

kai:

PŽ – informavimo apie storosios žarnos vėžio ankstyvąją diagnostiką ir iFOBT rezultatų įvertinimo paslaugų poreikis,

– bendras praeitų dvejų metų prisirašiusių prie šalies PAASP įstaigų 50–74 metų asmenų skaičius,

45 – rekomenduojama šios programos aprėptis (procentais), t. y. rekomenduojama pagal šią programą patikrinti atitinkamo amžiaus šalies gyventojų dalis (procentais), palyginti su bendru šio amžiaus šalies gyventojų skaičiumi,

2 – dvejų metų laikotarpis, kuriam pasibaigus pagal šią programą tam pačiam asmeniui pakartotinai gali būti teikiamos paslaugos;

32.2. apskaičiuojamas paciento siuntimo pas gydytoją specialistą atlikti kolonoskopiją paslaugų poreikis:

kai:

Bk paciento siuntimo pas gydytoją specialistą atlikti kolonoskopiją paslaugų poreikis,

PŽ – informavimo apie storosios žarnos vėžio ankstyvąją diagnostiką ir iFOBT rezultatų įvertinimo paslaugų poreikis, apskaičiuojamas Aprašo 32.1 papunkčio nustatyta tvarka,

Pk – asmenų, kuriems nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) buvo suteikta paciento siuntimo pas gydytoją specialistą atlikti kolonoskopiją paslauga, dalis (procentais), palyginti su asmenų, kuriems buvo suteikta informavimo apie storosios žarnos vėžio ankstyvąją diagnostiką ir iFOBT rezultatų įvertinimo paslauga, skaičiumi;

32.3. apskaičiuojamas bendras visų rūšių pagal šią prevencinę programą teikiamų paslaugų poreikis.

33. Pagal Asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių finansavimo programą teikiamų paslaugų poreikis nustatomas taip:

33.1. apskaičiuojamas informavimo apie didelę širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę, šios tikimybės įvertinimo, pirminės prevencijos priemonių plano sudarymo ar siuntimo išsamiai įvertinti širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę paslaugų poreikis:

 

 

kai:

Pš – informavimo apie didelę širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę, šios tikimybės įvertinimo, pirminės prevencijos priemonių plano sudarymo ar siuntimo išsamiai įvertinti širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę paslaugų poreikis,

– prisirašiusių prie šalies PAASP įstaigų 50–65 metų moterų skaičius,

– prisirašiusių prie šalies PAASP įstaigų 40–55 metų vyrų skaičius,

80 – rekomenduojama šios programos aprėptis (procentais), t. y. rekomenduojama pagal šią programą patikrinti atitinkamo amžiaus gyventojų dalis (procentais), palyginti su bendru šio amžiaus gyventojų skaičiumi;

33.2. apskaičiuojamas išsamaus širdies ir kraujagyslių ligų tikimybės įvertinimo paslaugų poreikis:

 

kai:

Pįv – išsamaus širdies ir kraujagyslių ligų tikimybės įvertinimo paslaugų poreikis;

Pš – informavimo apie didelę širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę, šios tikimybės įvertinimo, pirminės prevencijos priemonių plano sudarymo ar siuntimo išsamiai įvertinti širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę paslaugų poreikis, apskaičiuojamas Aprašo 33.1 papunkčio nustatyta tvarka,

Pv – asmenų, kuriems nuo praėjusių metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) buvo suteiktos išsamaus širdies ir kraujagyslių ligų tikimybės įvertinimo paslaugos, dalis (procentais), palyginti su asmenų, kuriems buvo suteiktos informavimo apie didelę širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę, šios tikimybės įvertinimo, pirminės prevencijos priemonių plano sudarymo ar siuntimo išsamiai įvertinti širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę paslaugos, skaičiumi;

33.3. apskaičiuojamas bendras visų rūšių pagal šią prevencinę programą teikiamų paslaugų poreikis.

34. Pagal Vaikų krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis programą teikiamų paslaugų poreikis  nustatomas taip:

 

kai:

PS – vaikų krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis paslaugų poreikis,

– prirašytų prie šalies PAASP įstaigų 6–14 metų vaikų skaičius,

– devynerių metų laikotarpis, per kurį 6 metų vaikui (iki jam sukaks 14 metų imtinai) vieną kartą gali būti suteiktos krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis paslaugos.

35. Pagal prevencines programas teikiamų paslaugų mastas nustatomas taikant planavimo pagal paslaugų kiekio pokytį principą:

35.1. apskaičiuojamas pagal prevencines programas, nurodytas Aprašo 27.2–27.6 papunkčiuose, teikiamų paslaugų mastas:

35.1.1. jeigu pagal atitinkamą prevencinę programą suteiktų paslaugų kiekio pokytis yra neigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas yra lygus pagal šią programą pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu suteiktų paslaugų kiekiui,

35.1.2. jeigu pagal atitinkamą prevencinę programą  suteiktų paslaugų kiekio pokytis yra teigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas nustatomas prie paslaugų, suteiktų pagal šią programą pirmuoju skaičiuojamuoju laikotarpiu, skaičiaus pridedant pirmuoju ir antruoju skaičiuojamaisiais laikotarpiais faktiškai suteiktų šių paslaugų kiekio skirtumą;35.2. apskaičiuojamas pagal prevencinę programą, nurodytą Aprašo 27.1 papunktyje (Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, finansavimo programą), teikiamų paslaugų mastas. Skaičiuojant šių paslaugų mastą remiamasi dviejų praėjusių šios programos vykdymo ciklų (programos vykdymo ciklas – 3 metai, nes ta pati moteris pakartotinai pagal šią programą paslaugas gali gauti kas trejus metus; vieneri programos vykdymo metai skaičiuojami nuo liepos 1 d. iki birželio 30 d. imtinai) duomenimis:

35.2.1. jeigu pagal šią prevencinę programą suteiktų paslaugų kiekio pokytis yra neigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas tam tikrais šios programos vykdymo ciklo metais (pirmaisiais, antraisiais arba trečiaisiais) yra lygus šių paslaugų, suteiktų atitinkamais paskutiniojo pasibaigusio šios programos vykdymo ciklo metais (pirmaisiais, antraisiais arba trečiaisiais), kiekiui;

35.2.2. jeigu pagal šią prevencinę programą suteiktų paslaugų kiekio pokytis yra teigiamas, planuojamas šių paslaugų mastas tam tikrais šios programos vykdymo ciklo metais (pirmaisiais, antraisiais arba trečiaisiais) nustatomas prie paslaugų, suteiktų atitinkamais paskutiniojo pasibaigusio programos vykdymo ciklo metais (pirmaisiais, antraisiais arba trečiaisiais), skaičiaus pridedant šio ciklo atitinkamais metais ir ankstesnio programos vykdymo ciklo atitinkamais metais faktiškai suteiktų paslaugų kiekio skirtumą.

36. Pagal prevencines programas teikiamų paslaugų mastas negali viršyti šių paslaugų poreikio, apskaičiuoto Aprašo 29–34 punktų nustatyta tvarka.

 

 

X SKYRIUS

MEDICININĖS REABILITACIJOS IR SANATORINIO GYDYMO PASLAUGŲ MASTO PLANAVIMAS

 

37. Šio skyriaus nustatyta tvarka kasmet apskaičiuojamas ateinančiais metais šalies gyventojams planuojamų suteikti medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų mastas:

37.1. vaikams teikiamų medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų;

37.2. suaugusiesiems teikiamų medicininės reabilitacijos paslaugų.

38. Nustatant planuojamą medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų mastą, taikomas planavimo pagal finansines galimybes principas.

39. Medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų poreikis (skaičiuojamas atskirai vaikams ir suaugusiesiems teikiamų paslaugų poreikis) atitinka asmenų, nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. nors vieną kartą gydytų stacionarines arba ambulatorines paslaugas teikiančioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje dėl ligų ir būklių, nurodytų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. sausio 17 d. įsakyme Nr. V-50 „Dėl medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo organizavimo“, skaičių arba jo dalį (procentais):

39.1. po sąnarių endoprotezavimo operacijos – poreikis yra lygus 100 proc. asmenų, kuriems ši operacija buvo atlikta;

39.2. nervų sistemos ligos – poreikis yra lygus 40 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionarines paslaugas teikiančioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (toliau – stacionaras), ir 10 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.3. sąnarių ligos ir kolagenozės ligos – poreikis yra lygus 30 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare, ir 10 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.4. po traumų ir operacijų – poreikis yra lygus 30 proc. asmenų, dėl traumų ir operacijų gydytų stacionare, ir 10 proc. asmenų, dėl šios priežasties gydytų PAASP įstaigoje;

39.5. onkologinės ligos – poreikis yra lygus 20 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare;

39.6. širdies ir kraujagyslių ligos – poreikis yra lygus 25 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare, ir 5 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.7. kvėpavimo sistemos ligos – poreikis yra lygus 10 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare, ir 10 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.8. endokrininės ligos – poreikis yra lygus 10 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare, ir 5 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.9. virškinimo sistemos ligos – poreikis yra lygus 5 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare, ir 1 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.10. ausų, nosies, gerklės ligos – poreikis yra lygus 5 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare, ir 2 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.11. akių ligos – poreikis yra lygus 5 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare, ir 2 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.12. odos ligos – paslaugų poreikis yra lygus 5 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų stacionare, ir 2 proc. asmenų, nuo šių ligų gydytų PAASP įstaigoje;

39.13 jonizuojančiosios spinduliuotės poveikis – paslaugų poreikis yra lygus 30 proc. asmenų, dalyvavusių likviduojant Černobylio AE avarijos padarinius.

40. Nustatant vaikams planuojamų suteikti medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų mastą, šioms paslaugoms numatoma skirti 20 proc. visų ateinančių metų PSDF biudžeto lėšų medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų išlaidoms apmokėti ir atsižvelgiama į praėjusiais metais vaikams suteiktų šių paslaugų skaičių, PSDF biudžeto galimybes ir į tai, kad vaikams teikiamos ambulatorinės reabilitacijos II paslaugos turėtų sudaryti ne mažiau kaip 18 procentų visų vaikams teikiamų medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų. Vaikams planuojamų suteikti medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų mastas apskaičiuojamas taip:

MMRV =  x ,

kai:

MMRV vaikams planuojamų suteikti medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų mastas,

– praeitais metais vaikams suteiktų medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų kiekis,

B1 – PSDF biudžeto lėšų suma (litais), planuojama skirti ateinančių metų vaikų medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų išlaidoms apmokėti,

B2 – PSDF lėšų suma (litais), skirta einamųjų metų vaikų medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų išlaidoms apmokėti.

41. Nustatant suaugusiesiems planuojamų suteikti medicininės reabilitacijos paslaugų mastą, šioms paslaugoms numatoma skirti 80 proc. visų ateinančių metų PSDF biudžeto lėšų medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų išlaidoms apmokėti ir atsižvelgiama į praėjusiais metais suaugusiesiems suteiktų šių paslaugų skaičių, PSDF biudžeto galimybes ir į tai, kad suaugusiesiems suteiktos ambulatorinės reabilitacijos I ir ambulatorinės reabilitacijos II paslaugos turėtų sudaryti ne mažiau kaip 39 procentus visų suaugusiesiems teikiamų medicininės reabilitacijos paslaugų. Suaugusiesiems planuojamų suteikti medicininės reabilitacijos paslaugų mastas apskaičiuojamas taip:

 

MMRS=  ,

kai:

MMRS – suaugusiesiems planuojamų suteikti medicininės reabilitacijos paslaugų mastas,

– nuo praeitų metų liepos 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 d. (imtinai) suaugusiesiems suteiktų medicininės reabilitacijos paslaugų kiekis,

B3 – PSDF biudžeto lėšų suma (litais), planuojama skirti ateinančių metų suaugusiųjų medicininės reabilitacijos paslaugų išlaidoms apmokėti,

B4 – PSDF lėšų suma (litais), skirta einamųjų metų suaugusiųjų medicininės reabilitacijos paslaugų išlaidoms apmokėti.

42. Medicininės reabilitacijos paslaugų mastas negali viršyti šių paslaugų poreikio, apskaičiuoto Aprašo 38 punkto nustatyta tvarka.

 

___________________