NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO NACIONALINIAME VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRE PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. balandžio 8 d. Nr. VKE-163
Vilnius
Vadovaudamasi Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. V-1058 „Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 16.3 papunkčiu ir siekdama užtikrinti kokybišką asmenų aptarnavimą Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre prie Sveikatos apsaugos ministerijos:
1. T v i r t i n u Asmenų aptarnavimo Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Asmenų aptarnavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2018 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. VKE-516 „Dėl asmenų aptarnavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Į p a r e i g o j u:
3.1. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Dokumentų valdymo ir konsultavimo skyriaus vedėją Jūratę Dapkienę ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo įsakymo užregistravimo dienos dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis su šiuo įsakymu supažindinti direktoriaus pavaduotoją, departamentų direktorius ir skyrių, neįeinančių į departamentų sudėtį, vedėjus;
3.2. skyrių, neįeinančių į departamentų sudėtį, vedėjus, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo įsakymo užregistravimo dienos DVS priemonėmis su šiuo įsakymu supažindinti skyrių darbuotojus;
3.3. departamentų direktorius ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo įsakymo užregistravimo dienos DVS priemonėmis su šiuo įsakymu supažindinti departamentų darbuotojus;
PATVIRTINTA
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2018 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. VKE – 516
(Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2022 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. VKE-163
redakcija
ASMENŲ APTARNAVIMO NACIONALINIAME VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRE PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų aptarnavimo Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja asmenų aptarnavimą taikant „vieno langelio“ principą.
2. Aprašo tikslas – užtikrinti savalaikį ir deramą į Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC) besikreipiančių asmenų aptarnavimą taikant „vieno langelio“ principą, kurį NVSC įgyvendina Dokumentų valdymo ir konsultavimo skyrius (toliau – DVKS) ir departamento rajono skyriaus atsakingi darbuotojai.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo” (toliau – Taisyklės).
4. Aprašu vadovaujasi visi NVSC darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir valstybės tarnautojai (toliau – darbuotojai).
II SKYRIUS
SĄVOKOS IR JŲ APIBRĖŽIMAI
III SKYRIUS
ASMENŲ APTARNAVIMAS NVSC
8. Asmenys NVSC aptarnaujami, asmenų prašymai ir skundai priimami, nagrinėjami ir tvarkomi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Asmenų aptarnavimą reglamentuojantys teisės aktai), Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. VK-278 „Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, Dokumentų registravimo ir skirstymo tvarkos aprašo, patvirtinto Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2019 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. VKE-196 „Dėl dokumentų registravimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
9. NVSC asmenys aptarnaujami, asmenų prašymai ir skundai priimami, asmenų pageidavimu atsakymai į pateiktus prašymus ir skundus įteikiami Dokumentų valdymo ir konsultavimo skyriaus ir departamento rajono skyriaus atsakingų darbuotojų, kurie vykdo asmenų aptarnavimą, darbo laiku (1 priedas) (toliau – DVKS ir departamento rajono skyriaus atsakingų darbuotojų, kurie vykdo asmenų aptarnavimą, darbo laikas).
10. Asmenys, administracinių paslaugų išdavimo klausimais konsultuojami ne tik lietuvių kalba, bet ir anglų bei rusų kalbomis DVKS ir departamento rajono skyriaus atsakingų darbuotojų, kurie vykdo asmenų aptarnavimą darbo laiku (1 priede) nurodytais telefono numeriais.
11. Asmenų prašymus suteikti atitinkamą administracinę paslaugą NVSC priima valstybine kalba. Prašymų formų vertimai į anglų kalbą, paskelbti NVSC interneto svetainės anglų kalba skiltyje „Administracinės paslaugos“, yra tik informacinio pobūdžio, skirti padėti asmenims užpildyti lietuvišką prašymo versiją.
12. Prašymus suteikti konsultacijas, gautus oficialiais NVSC elektroninio pašto adresais, NVSC priima ne tik valstybine kalba, bet ir anglų bei rusų kalbomis. Atsakymai asmenims į šiomis užsienio kalbomis pateiktus prašymus pateikiami anglų ir rusų kalbomis. Nesant galimybės atsakymų pateikti minėtomis kalbomis, atsakymai teikiami valstybine kalba.
13. NVSC direktorius, direktoriaus pavaduotojai, VSSKS, VSSS, ULVS vedėjai, departamentų direktoriai, departamentų vyresnieji patarėjai, departamento padalinių vedėjai priima asmenis Aprašo 2 priede „Asmenų priėmimo laiku Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre prie Sveikatos apsaugos ministerijos“ nustatytu laiku.
15. Gavus priimančiojo asmens pritarimą, apie užrašymą į priėmimą asmenys informuojami asmens pasirinktu būdu: telefonu arba elektroninėmis priemonėmis.
16. Asmenų, užsirašiusių į priėmimą, sąrašas priimančiajam asmeniui pateikiamas prieš vieną darbo dieną iki numatytos priėmimo datos.
17. Informacija nurodyta Taisyklių 12 punkte, skelbiama NVSC interneto svetainėje ir NVSC priimamojo informacinėje lentoje.
18. Asmenų:
18.1. aptarnavimą NVSC, aptarnavimą telefonu, priėmimą pas NVSC direktorių, direktoriaus pavaduotojus, VSSKS, VSSS, ULVS vedėjus, prašymų ir skundų, pateiktų per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu, kreipiantis asmeniškai arba per atstovą tiesiai tvarkymą organizuoja DVKS;
19. Asmenys prašymus dėl NVSC teikiamų administracinių paslaugų DVKS gali pateikti šiais būdais:
19.2. atsiųsdami paštu ar per pasiuntinį. Prašymas turi būti pasirašytas prašymą pateikusio asmens arba jo atstovo (prie prašymo, siunčiamo paštu ar per pasiuntinį, turi būti pridėta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento patvirtinta kopija);
19.3. atsiųsdami el. paštu (ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis) pasirašyto prašymo skaitmeninę kopiją arba prašymą, pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB nustatytus reikalavimus, arba suformuotą tokiu būdu, kuris leistų prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą (per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą, Administracinių ir viešųjų elektroninių paslaugų portalą);
20. Privati informacija teikiama tik pareiškėjui patvirtinus savo tapatybę. Pareiškėjas, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, prašyme turi nurodyti savo asmens kodą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento patvirtinta kopija. Jeigu kreipiasi pareiškėjo atstovas, jis papildomai pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijančius dokumentus
IV SKYRIUS
Baigiamosios nuostatos