LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2023 M. GRUODŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-400 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS INDĖLIŲ IR ĮSIPAREIGOJIMŲ INVESTUOTOJAMS DRAUDIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. sausio 8 d. Nr. 1K-6
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. 1K-400 „Dėl Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo įgyvendinimo“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo 6 straipsnio 9 dalimi, 7 straipsnio 5 ir 15 dalimis, 10 straipsnio 10 dalimi, 11 straipsnio 9 dalimi, 12 straipsnio 9 dalimi, 13 straipsnio 5 dalimi, 14 straipsnio 6 dalimi, 16 straipsnio 10 dalimi, 17 straipsniu, 22 straipsnio 4 dalimi, 23 straipsnio 13 ir 16 dalimis, 25 straipsnio 6 dalimi, 27 straipsnio 3 dalimi, 29 straipsniu, 35 straipsnio 3 dalimi, 39 straipsnio 3 dalimi, 40 straipsnio 1 dalies 7 ir 8 punktais, 43 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 7 ir 13 punktais, Viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. 1K-320 „Dėl valstybės įmonės „Indėlių ir investicijų draudimas“ pertvarkymo į viešąją įstaigą“, 23.21 ir 23.22 papunkčiais, 37 punktu:“.
2. Papildau 1.12 ir 1.13 papunkčiais:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2024 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1K-6
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS „INDĖLIŲ IR INVESTICIJŲ DRAUDIMAS“ KOMUNIKACIJOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ komunikacijos tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma, kokios komunikacijos politikos (toliau – komunikacija) laikosi draudimo įmonė – viešoji įstaiga „Indėlių ir investicijų draudimas“ – informuodama apie savo veiklą visuomenę.
2. Draudimo įmonės komunikacijos tikslas – suprantama ir prieinama forma viešai skelbti informaciją apie draudimo įmonę, kad ši informacija taptų patikimu pagrindu visuomenei vertinti draudimo įmonės veiklą ir pasiektus veiklos rezultatus, kurtų gerą draudimo įmonės reputaciją, ekspertinį įvaizdį, užtikrintų visuomenės žinomumo apie draudimo įmonę ir jos veiklą didinimą, atspindėtų draudimo įmonės veiklos naujienas, vykdomą edukaciją ar kitus veiksmus.
II SKYRIUS
DRAUDIMO ĮMONĖS KOMUNIKACIJOS PRINCIPAI IR TIKSLAI
4. Draudimo įmonės komunikacija grindžiama šiais principais:
4.3. pasiekiamumo – informacija turi būti perteikiama aiškiai, operatyviai ir būti lengvai pasiekiama, išskyrus informaciją, kurios viešas skelbimas ribojamas teisės aktais;
5. Draudimo įmonės komunikacija planuojama ir įgyvendinama siekiant šių tikslų:
5.1. didinti visuomenės žinias apie indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemą ir jos veikimą, draudimo įmonės veiklą, jos reikšmę, taip pat didinti ir išlaikyti visuomenės pasitikėjimą finansų sistema bei indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemos žinomumo lygį;
III SKYRIUS
DRAUDIMO ĮMONĖS KOMUNIKACIJOS ĮGYVENDINIMO BŪDAI
7. Komunikacija draudimo įmonėje įgyvendinama 3 pagrindiniais būdais:
7.1. korporatyviniu – draudimo įmonės vertybių, strateginių tikslų, organizacinių procesų, finansinių rezultatų viešinimas, tiesioginė draudimo įmonės direktoriaus ir kitokia organizacinė komunikacija;
7.2. proaktyviu – pačios draudimo įmonės inicijuojama naujienų sklaida, kryptingai pagal iš anksto parengtą planą viešinamos strateginės draudimo įmonės naujienos;
IV SKYRIUS
DRAUDIMO ĮMONĖS KOMUNIKACIJOS KANALAI IR JUOSE SKELBIAMA INFORMACIJA
8. Siekiant užtikrinti informacijos apie draudimo įmonę sklaidą, numatomi šie draudimo įmonės komunikacijos kanalai:
8.2. skaitmeninės komunikacijos kanalai – paskyros socialiniuose tinkluose „Facebook“, „LinkedIn“, „YouTube“ ir kituose;
8.4. elektroniniai ir spausdintiniai leidiniai, kuriuose pristatoma pagrindinė informacija apie draudimo įmonę, jos veiklą, metinius veiklos rezultatus ir kita aktuali informacija;
9. Draudimo įmonės komunikacijos kanalai ar jų derinys parenkami pagal konkrečius komunikacijos tikslus ir atsižvelgiant į norimos pasiekti visuomenės informacinius lūkesčius.
10. Draudimo įmonės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose ir visuomenės informavimo priemonių atstovams skelbiama informacija – bendra kontaktinė informacija, informacija apie draudimo įmonės veiklos sritis, teikiamas paslaugas, draudimo įmonės naujienas, keičiamus ar įsigaliojusius teisės aktus, reglamentuojančius draudimo įmonės veiklą, indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sąlygas, indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo išmokų išmokėjimo tvarką. Ši informacija yra reguliariai peržiūrima ir atnaujinama.
V SKYRIUS
DRAUDIMO ĮMONĖS KOMUNIKACIJA SU VISUOMENE
11. Draudimo įmonė komunikacijos priemonėmis ir naudojamais komunikacijos kanalais su visuomene palaiko glaudžius, dalykiškus ir abipusiu pasitikėjimu grindžiamus santykius.
VI SKYRIUS
DRAUDIMO ĮMONĖS VYKDOMOS APKLAUSOS
13. Siekdama sužinoti visuomenės ir indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemos dalyvių žinomumo apie draudimo įmonę ir jos veiklą lygį, nustatyti jų suvokimo apie draudimo įmonės reikšmę finansų sektoriuje lygį, taip pat nustatyti, kokiais kanalais pasiekti visuomenę, kad Apraše nustatytų draudimo įmonės komunikacijos tikslų siekimas būtų efektyvus, o rezultatai pamatuoti, draudimo įmonė periodiškai vykdo:
14. Visuomenės ir indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemos dalyvių apklausos (toliau kartu – apklausos) vykdomos pagal poreikį ir (arba) kaip numatyta draudimo įmonės veiklos strategijoje, tačiau siektina, kad būtų vykdomos ne rečiau kaip vieną kartą per kalendorinius metus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2024 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1K-6
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS „INDĖLIŲ IR INVESTICIJŲ DRAUDIMAS“ VEIKLOS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
1. Viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ veiklos vertinimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma draudimo įmonės – viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ – veiklos (draudimo įmonės veiklos strategijoje nustatytų veiklos tikslų (toliau – nustatyti veiklos tikslai) pasiekimo) vertinimo tvarka.
2. Draudimo įmonės nustatytų veiklos tikslų pasiekimo rezultatų atitiktį nustatytiems veiklos tikslams vertina Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – ministerija) Finansų rinkų politikos departamentas (toliau – FRPD).
3. Likus ne mažiau kaip 4 mėnesiams iki draudimo įmonės vadovo kadencijos pabaigos jis parengia draudimo įmonės veiklos strategijos įgyvendinimo ataskaitą už praėjusios kadencijos laikotarpį (toliau – ataskaita), kurioje pateikiami nustatytų veiklos tikslų pasiekimo rezultatai ir veiklos vykdymo aprašymas, taip pat pateikiamos turimos audituotos finansinės ataskaitos.
5. Draudimo įmonės tarybai patvirtinus pateiktą ataskaitą, draudimo įmonės vadovas ataskaitą teikia ministerijai.
6. FRPD pagal ataskaitoje pateiktą informaciją įvertina, ar draudimo įmonė pasiekė nustatytus veiklos tikslus, ir parengia veiklos tikslų pasiekimo vertinimo išvadą (toliau – vertinimo išvada). Vertinimo išvadoje turi būti atsižvelgta į šiuos kriterijus:
6.1. veiklos rezultatas yra teigiamas, kai nustatyti veiklos tikslai buvo pasiekti ir tai pagrįsta duomenimis, informacija;
6.2. veiklos rezultatas yra patenkinamas, kai ne visi veiklos tikslai buvo pasiekti ir yra paaiškintos priežastys, pateikti duomenys, informacija;
7. Finansų ministras, gavęs vertinimo išvadą, sprendžia, ar draudimo įmonės vadovą skirti kitai kadencijai.