LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2023 M. GRUODŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-400 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS INDĖLIŲ IR ĮSIPAREIGOJIMŲ INVESTUOTOJAMS DRAUDIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. sausio  8 d. Nr. 1K-6

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. 1K-400 „Dėl Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo įgyvendinimo“:

1.  Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo 6 straipsnio 9 dalimi, 7 straipsnio 5 ir 15 dalimis, 10 straipsnio 10 dalimi, 11 straipsnio 9 dalimi, 12 straipsnio 9 dalimi, 13 straipsnio 5 dalimi, 14 straipsnio 6 dalimi, 16 straipsnio 10 dalimi, 17 straipsniu, 22 straipsnio 4 dalimi, 23 straipsnio 13 ir 16 dalimis, 25 straipsnio 6 dalimi, 27 straipsnio 3 dalimi, 29 straipsniu, 35 straipsnio 3 dalimi, 39 straipsnio 3 dalimi, 40 straipsnio 1 dalies 7 ir 8 punktais, 43 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 7 ir 13 punktais, Viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. 1K-320 „Dėl valstybės įmonės „Indėlių ir investicijų draudimas“ pertvarkymo į viešąją įstaigą“, 23.21 ir 23.22 papunkčiais, 37 punktu:“.

2.  Papildau 1.12 ir 1.13 papunkčiais:

1.12. Viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ komunikacijos tvarkos aprašą;

1.13.    Viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ veiklos vertinimo tvarkos aprašą.“

 

 

Finansų ministrė                                                                                                          Gintarė Skaistė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2024 m. sausio 8  d. įsakymu Nr. 1K-6

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS „INDĖLIŲ IR INVESTICIJŲ DRAUDIMAS“ KOMUNIKACIJOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ komunikacijos tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma, kokios komunikacijos politikos (toliau – komunikacija) laikosi draudimo įmonė – viešoji įstaiga „Indėlių ir investicijų draudimas“ – informuodama apie savo veiklą visuomenę.

2.       Draudimo įmonės komunikacijos tikslas – suprantama ir prieinama forma viešai skelbti informaciją apie draudimo įmonę, kad ši informacija taptų patikimu pagrindu visuomenei vertinti draudimo įmonės veiklą ir pasiektus veiklos rezultatus, kurtų gerą draudimo įmonės reputaciją, ekspertinį įvaizdį, užtikrintų visuomenės žinomumo apie draudimo įmonę ir jos veiklą didinimą, atspindėtų draudimo įmonės veiklos naujienas, vykdomą edukaciją ar kitus veiksmus.

3.       Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

DRAUDIMO ĮMONĖS KOMUNIKACIJOS PRINCIPAI IR TIKSLAI

 

4.       Draudimo įmonės komunikacija grindžiama šiais principais:

4.1.    aiškumo – komunikacija įgyvendinama sistemingai, vieningai ir suprantamai;

4.2.    patikimumo – informacija turi atitikti tikrovę, būti tiksli ir nešališka;

4.3.    pasiekiamumo – informacija turi būti perteikiama aiškiai, operatyviai ir būti lengvai pasiekiama, išskyrus informaciją, kurios viešas skelbimas ribojamas teisės aktais;

4.4.    nuoseklumo – visa viešai teikiama informacija negali prieštarauti anksčiau draudimo įmonės pateiktai informacijai ir turi sutapti su draudimo įmonės misija ir veiklos tikslais.

5.       Draudimo įmonės komunikacija planuojama ir įgyvendinama siekiant šių tikslų:

5.1.    didinti visuomenės žinias apie indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemą ir jos veikimą, draudimo įmonės veiklą, jos reikšmę, taip pat didinti ir išlaikyti visuomenės pasitikėjimą finansų sistema bei indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemos žinomumo lygį;

5.2.    kurti ir palaikyti tvarius ir pasitikėjimu grįstus santykius su visuomene;

5.3.    kurti etišku elgesiu, efektyviu valdymu ir draudimo įmonės vertybes atitinkančia veikla grindžiamą draudimo įmonės reputaciją.

6.       Draudimo įmonė savo komunikacija siekia užtikrinti indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemos bei draudimo įmonės veiklos viešumą ir atvirumą visuomenei, teikti objektyvią informaciją apie indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemą ir savo veiklą.

 

 

III SKYRIUS

DRAUDIMO ĮMONĖS KOMUNIKACIJOS ĮGYVENDINIMO BŪDAI

 

7.       Komunikacija draudimo įmonėje įgyvendinama 3 pagrindiniais būdais:

7.1.    korporatyviniu – draudimo įmonės vertybių, strateginių tikslų, organizacinių procesų, finansinių rezultatų viešinimas, tiesioginė draudimo įmonės direktoriaus ir kitokia organizacinė komunikacija;

7.2.    proaktyviu – pačios draudimo įmonės inicijuojama naujienų sklaida, kryptingai pagal iš anksto parengtą planą viešinamos strateginės draudimo įmonės naujienos;

7.3.    reaktyviu – draudimo įmonei reaguojant ir atsakant į viešojoje erdvėje pasirodžiusias naujienas ar informaciją, turinčias įtakos draudimo įmonės veiklai, atsakant į viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų bei visuomenės paklausimus.

 

IV SKYRIUS

DRAUDIMO ĮMONĖS KOMUNIKACIJOS KANALAI IR JUOSE SKELBIAMA INFORMACIJA

 

8.       Siekiant užtikrinti informacijos apie draudimo įmonę sklaidą, numatomi šie draudimo įmonės komunikacijos kanalai:

8.1.    pagrindinis informacijos kanalas – draudimo įmonės interneto svetainė iidraudimas.lt;

8.2.    skaitmeninės komunikacijos kanalai – paskyros socialiniuose tinkluose „Facebook“, „LinkedIn“, „YouTube“ ir kituose;

8.3.    draudimo įmonės pranešimai spaudai, spaudos konferencijos;

8.4.    elektroniniai ir spausdintiniai leidiniai, kuriuose pristatoma pagrindinė informacija apie draudimo įmonę, jos veiklą, metinius veiklos rezultatus ir kita aktuali informacija;

8.5.    renginiai (susitikimai, seminarai) tikslinėms grupėms;

8.6.    kiti išoriniai kanalai bei pagal poreikį pasitelkti mokami kanalai.

9.       Draudimo įmonės komunikacijos kanalai ar jų derinys parenkami pagal konkrečius komunikacijos tikslus ir atsižvelgiant į norimos pasiekti visuomenės informacinius lūkesčius.

10.     Draudimo įmonės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose ir visuomenės informavimo priemonių atstovams skelbiama informacija – bendra kontaktinė informacija, informacija apie draudimo įmonės veiklos sritis, teikiamas paslaugas, draudimo įmonės naujienas, keičiamus ar įsigaliojusius teisės aktus, reglamentuojančius draudimo įmonės veiklą, indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sąlygas, indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo išmokų išmokėjimo tvarką. Ši informacija yra reguliariai peržiūrima ir atnaujinama.

 

V SKYRIUS

DRAUDIMO ĮMONĖS KOMUNIKACIJA SU VISUOMENE

 

11.     Draudimo įmonė komunikacijos priemonėmis ir naudojamais komunikacijos kanalais su visuomene palaiko glaudžius, dalykiškus ir abipusiu pasitikėjimu grindžiamus santykius.

12.     Draudimo įmonė komunikacijos priemonėmis ir naudojamais komunikacijos kanalais nuolat didina visuomenės informuotumą apie indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemą Lietuvoje, savo veiklą, kuriamą vertę, finansinius rezultatus, priimtų sprendimų motyvus.

 

VI SKYRIUS

DRAUDIMO ĮMONĖS VYKDOMOS APKLAUSOS

 

13.     Siekdama sužinoti visuomenės ir indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemos dalyvių žinomumo apie draudimo įmonę ir jos veiklą lygį, nustatyti jų suvokimo apie draudimo įmonės reikšmę finansų sektoriuje lygį, taip pat nustatyti, kokiais kanalais pasiekti visuomenę, kad Apraše nustatytų draudimo įmonės komunikacijos tikslų siekimas būtų efektyvus, o rezultatai pamatuoti, draudimo įmonė periodiškai vykdo:

13.1. visuomenės apklausas;

13.2. indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemos dalyvių apklausas.

14. Visuomenės ir indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo sistemos dalyvių apklausos (toliau kartu – apklausos) vykdomos pagal poreikį ir (arba) kaip numatyta draudimo įmonės veiklos strategijoje, tačiau siektina, kad būtų vykdomos ne rečiau kaip vieną kartą per kalendorinius metus.

15. Apklausoms vykdyti gali būti pasitelkiama nepriklausoma rinkos tyrimų kompanija, kurios paslaugos perkamos viešojo pirkimo būdu.

____________________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2024 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1K-6

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS „INDĖLIŲ IR INVESTICIJŲ DRAUDIMAS“ VEIKLOS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

1.         Viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas veiklos vertinimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma draudimo įmonės – viešosios įstaigos „Indėlių ir investicijų draudimas“ – veiklos (draudimo įmonės veiklos strategijoje nustatytų veiklos tikslų (toliau – nustatyti veiklos tikslai) pasiekimo) vertinimo tvarka.

2.         Draudimo įmonės nustatytų veiklos tikslų pasiekimo rezultatų atitiktį nustatytiems veiklos tikslams vertina Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – ministerija) Finansų rinkų politikos departamentas (toliau – FRPD).

3.         Likus ne mažiau kaip 4 mėnesiams iki draudimo įmonės vadovo kadencijos pabaigos jis parengia draudimo įmonės veiklos strategijos įgyvendinimo ataskaitą už praėjusios kadencijos laikotarpį (toliau – ataskaita), kurioje pateikiami nustatytų veiklos tikslų pasiekimo rezultatai ir veiklos vykdymo aprašymas, taip pat pateikiamos turimos audituotos finansinės ataskaitos.

4.         Draudimo įmonės vadovas ataskaitą teikia tvirtinti draudimo įmonės tarybai.

5.         Draudimo įmonės tarybai patvirtinus pateiktą ataskaitą, draudimo įmonės vadovas ataskaitą teikia ministerijai.

6.         FRPD pagal ataskaitoje pateiktą informaciją įvertina, ar draudimo įmonė pasiekė nustatytus veiklos tikslus, ir parengia veiklos tikslų pasiekimo vertinimo išvadą (toliau – vertinimo išvada). Vertinimo išvadoje turi būti atsižvelgta į šiuos kriterijus:

6.1.      veiklos rezultatas yra teigiamas, kai nustatyti veiklos tikslai buvo pasiekti ir tai pagrįsta duomenimis, informacija;

6.2.      veiklos rezultatas yra patenkinamas, kai ne visi veiklos tikslai buvo pasiekti ir yra paaiškintos priežastys, pateikti duomenys, informacija;

6.3.      veiklos rezultatas yra neigiamas, kai nustatyti veiklos tikslai nebuvo pasiekti.

7.         Finansų ministras, gavęs vertinimo išvadą, sprendžia, ar draudimo įmonės vadovą skirti kitai kadencijai.

_________________________