LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL YPATINGOS SVARBOS TARPTAUTINIŲ RENGINIŲ ORGANIZAVIMUI REIKALINGŲ PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ SUPAPRASTINTŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. rugsėjo 21 d. Nr. 4-550

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 25 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 30 d. nutarimo Nr. 92 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo įgyvendinimo“ 4.4 papunkčiu,

t v i r t i n u Ypatingos svarbos tarptautinių renginių organizavimui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                               Mindaugas Sinkevičius

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2017 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 4-550

 

 

YPATINGOS SVARBOS TARPTAUTINIŲ RENGINIŲ ORGANIZAVIMUI REIKALINGŲ PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ SUPAPRASTINTŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ypatingos svarbos tarptautinių renginių organizavimui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Ypatingos svarbos tarptautinių renginių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. rugpjūčio 16 d. nutarimu Nr. 676 „Dėl Ypatingos svarbos tarptautinių renginių sąrašo patvirtinimo“, (toliau – Ypatingos svarbos tarptautinių renginių sąrašas) nurodytų tarptautinių renginių organizavimui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų supaprastintų viešųjų pirkimų (toliau – pirkimų) tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Apklausa – supaprastinto pirkimo būdas, kai perkančioji organizacija kreipiasi į pasirinktus tiekėjus, kviesdama pateikti pasiūlymus.

2.2. Ypatingos svarbos tarptautinis renginys – tarptautinis renginys, įrašytas į Ypatingos svarbos tarptautinių renginių sąrašą.

2.3. Pirkimo organizatorius – perkančiosios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens paskirtas darbuotojas, kuris Aprašo nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija).

2.4. Pirkimas užsienyje – perkančiosios organizacijos atliekamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, su pasirinktu (pasirinktais) tiekėju (tiekėjais) sudarant viešojo pirkimo–pardavimo sutartį, kai prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo vieta yra užsienio valstybės teritorijoje.

 

2.5. Supaprastintas atviras konkursas – pirkimo būdas, kai kiekvienas suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą.

3. Pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys ir kitos organizacijos ir jų padaliniai ar tokių asmenų grupės, įskaitant laikinas tiekėjų grupes. Pirkime dalyvauti susikūrusi tiekėjų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens.

4. Norėdama įsigyti prekių, paslaugų ar darbų, perkančioji organizacija gali:

4.1. atlikti pirkimo procedūras savarankiškai;

4.2. įgalioti kitą perkančiąją organizaciją atlikti pirkimo procedūras, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) 83 straipsnio nuostatomis;

4.3. įsigyti prekes, paslaugas ir darbus iš Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės centrinės perkančiosios organizacijos ar naudodamasi centrinės perkančiosios organizacijos atlikta pirkimo procedūra, valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi;

4.4 atlikti bendrus pirkimus kartu su kitomis Lietuvos Respublikos ar kitų Europos Sąjungos valstybių narių perkančiosiomis organizacijomis, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 84 ir 85 straipsnių nuostatomis;

4.5 naudotis pagalbinės viešųjų pirkimų veiklos paslaugų teikėjų paslaugomis.

5. Jeigu perkančioji organizacija nusprendžia pirkimą vykdyti vienu iš pirkimo būdų ar priemonių, numatytų Viešųjų pirkimų įstatyme, toks pirkimas vykdomas vadovaujantis atitinkamą pirkimo būdą ar priemonę reguliuojančiomis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis. Perkančioji organizacija gali sudaryti preliminariąsias sutartis vadovaudamasi Aprašu. Sudarant pirkimo sutartis preliminariosios sutarties pagrindu, taikomi Viešųjų pirkimų įstatymo 78 straipsnio 2, 3, 4 ir 5 dalyse nustatyti reikalavimai ir procedūros.

6. Siekdama pasirengti pirkimui ir pranešti tiekėjams apie pirkimo planus ir reikalavimus, perkančioji organizacija gali prašyti suteikti ir gauti rinkos dalyvių, taip pat nepriklausomų ekspertų arba institucijų konsultacijas, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnio nuostatomis, taip pat gali iš anksto skelbti techninių specifikacijų projektus Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) Viešųjų pirkimų įstatymo 34 straipsnyje nustatyta tvarka.

7. Perkančioji organizacija gali nebevykdyti pradėto pirkimo, jeigu pirkimo objektas tampa nereikalingas arba dėl susiklosčiusių aplinkybių pirkimą tęsti netikslinga.

 

II SKYRIUS

PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS, PIRKIMUS ATLIEKANTYS ASMENYS

 

8. Pirkimams organizuoti ir jiems atlikti perkančiosios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo sudaro Komisiją arba paskiria pirkimo organizatorių.

 

9. Komisija sudaroma, ekspertai ir stebėtojai į Komisijos posėdžius kviečiami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsniu.

10. Komisija gali būti nesudaroma ir pirkimams atlikti paskiriamas pirkimų organizatorius šiais atvejais:

10.1. mažos vertės pirkimų atvejais;

10.2. kai pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) vertė neviršija 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio).

11. Skiriant pirkimo organizatorių, turi būti atsižvelgiama į ekonomines, technines, teisines žinias, Aprašo, Viešųjų pirkimų įstatymo bei kitų pirkimus reguliuojančių teisės aktų išmanymą. Pirkimų organizatoriai gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys.

12. Komisija dirba pagal ją sudariusios perkančiosios organizacijos patvirtintą darbo reglamentą. Pirkimų organizatorius ir Komisija yra atskaitingi perkančiajai organizacijai ir vykdo tik rašytines jos užduotis bei įpareigojimus.

13. Perkančioji organizacija, siekdama užkirsti kelią pirkimuose kylantiems interesų konfliktams, kaip jie apibrėžiami Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje, reikalauja, kad perkančiosios organizacijos ar pagalbinės pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojai, pirkimų organizatorius, Komisijos nariai ar ekspertai, stebėtojai, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, pirkime dalyvautų ar su pirkimu susijusius sprendimus priimtų, tik prieš tai pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą ir Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnio 2 dalyje nurodytą nešališkumo deklaraciją.

 

III SKYRIUS

PIRKIMO BŪDAI

 

14. Pirkimai atliekami vienu iš šių būdu:

14.1. supaprastinto atviro konkurso;

14.2. apklausos.

15. Pirkimą supaprastinto atviro konkurso būdu perkančioji organizacija gali atlikti visais atvejais.

16. Pirkimą apklausos būdu perkančioji organizacija gali atlikti, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

16.1. pirkimą vykdant supaprastinto atviro konkurso būdu nebuvo gauta paraiškų ar pasiūlymų arba visos pateiktos paraiškos ar pasiūlymai yra netinkami, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;

16.2. pirkimą vykdant supaprastinto atviro konkurso būdu visi pateikti pasiūlymai yra nepriimtini, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos. Perkančioji organizacija gali neskelbti skelbimo apie pirkimą, kai apklausiami visi vykusiam supaprastintam atviram konkursui pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus tiekėjams ir formalius pirkimo procedūros reikalavimus;

16.3. pirkimo užsienyje atveju;

16.4. kai perkamos patalpų apsaugos paslaugos;                   

16.5. kai mažos vertės pirkimo numatoma pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) vertė neviršija 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio);

16.6. kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina ypač skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų. Kai pirkimą atlieka Komisija, aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, nurodomos Komisijos posėdžio protokole, o kai pirkimo organizatorius – pirkimų žurnale;

16.7. prekes patiekti, paslaugas suteikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas dėl vienos iš šių priežasčių:

16.7.1. pirkimo tikslas yra sukurti arba įsigyti meno kūrinį ar meninį atlikimą;

16.7.2. konkurencijos nėra dėl techninių priežasčių;

16.7.3. dėl išimtinių teisių, įskaitant intelektinės nuosavybės teises, apsaugos;

16.8. perkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių kiekį, kai, pakeitus tiekėją, perkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumas arba per didelių techninių eksploatavimo ir priežiūros sunkumų. Tokių sutarčių, kaip ir pasikartojančių sutarčių, trukmė negali būti ilgesnė kaip 3 metai, skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento;

16.9. prekės kotiruojamos ir perkamos prekių biržoje;

16.10. esama trumpalaikių sąlygų, suteikiančių galimybę perkančiajai organizacijai reikalingas prekes, paslaugas ar darbus įsigyti už daug mažesnę nei rinkos kainą arba ypač palankiomis sąlygomis perkama iš tiekėjo, kuris yra likviduojamas, restruktūrizuojamas, bankrutuojantis, bankrutavęs ar su kreditoriais sudaręs taikos sutartį, arba tiekėjo atžvilgiu taikomos panašios procedūros pagal šalies, kurioje jis registruotas, teisės aktus;

16.11. iš to paties tiekėjo perkamos naujos paslaugos ar darbai, panašūs į tuos, kurie buvo pirkti pagal pirminę pirkimo sutartį, kai yra visos šios sąlygos kartu:

16.11.1. visi nauji pirkimai yra skirti tam pačiam projektui, dėl kurio buvo sudaryta pirminė pirkimo sutartis, vykdyti, o pagrindiniame projekte buvo numatyta galimų papildomų paslaugų ar darbų pirkimo apimtis ir sąlygos, kurioms esant bus perkama papildomai;

16.11.2. pirminė pirkimo sutartis buvo sudaryta paskelbus apie pirkimą Apraše nustatyta tvarka, skelbime nurodžius apie galimybę pirkti papildomai ir atsižvelgus į papildomų pirkimų vertę;

16.11.3. nauji pirkimai atliekami nuo pirminės pirkimo sutarties sudarymo momento praėjus ne ilgesniam kaip 3 metų laikotarpiui;

16.12. perkamos prekės ir paslaugos naudojant reprezentacinėms išlaidoms skirtas lėšas;

16.13. perkami muziejų eksponatai, archyvų ir bibliotekų dokumentai, prenumeruojami laikraščiai, žurnalai ir (ar) kita periodinė literatūra;

16.14. perkamos prekės iš valstybės rezervo;

16.15. perkamos darbuotojų mokymo ir konferencijų paslaugos;

16.16. perkamos ekspertų komisijų, komitetų, tarybų narių, taip pat jų pasitelkiamų ekspertų, valstybės institucijų kontrolės veiklai reikalingų ekspertų teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos;

16.17. perkamos keleivių pervežimo, nakvynės ir kitos su kelionių organizavimų susijusios paslaugos, kai jos įsigyjamos iš tiesioginio paslaugos teikėjo.

17. Aprašo 16.7.2 ir 16.7.3 papunkčiai gali būti taikomi tik tuo atveju, kai nėra pagrįstos alternatyvos ar pakaitalo ir konkurencijos nebuvimas nėra sukurtas perkančiosios organizacijos, dirbtinai sugriežtinus pirkimo reikalavimus.

18. Atliekant pirkimus perkančiosios organizacijos ir tiekėjų bendravimas vyksta Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnyje nustatyta tvarka.

19. Atliekant pirkimus pirkimo organizatorius ar Komisija gali derėtis su tiekėjais dėl perkančiajai organizacijai palankesnių sąlygų ir kainos. Supaprastinto atviro konkurso atveju derybų pasirinkimo pagrindai, sąlygos, dėl kurių gali būti deramasi, ir derėjimosi tvarka turi būti aiškiai apibrėžti ir numatyti pirkimo dokumentuose.

20. Perkančioji organizacija, pirkimą atlikdama Aprašo 16.6–16.17 papunkčiuose nustatytomis sąlygomis, gali pirkimo sutartį sudaryti nesilaikydama Apraše nustatytų pirkimų vykdymui iki sutarties sudarymo keliamų reikalavimų. 

21. Pirkimą atliekant Aprašo 16.3 ir 16.5 papunkčiuose nustatytu atveju gali būti nesilaikoma Aprašo 18 punkte nustatyto reikalavimo, tačiau turi būti laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnio 3 dalies reikalavimų.

22. Kai pirkimą apklausos būdu atlieka pirkimo organizatorius, apklausos rezultatai fiksuojami pirkimų žurnale.

 

IV SKYRIUS

SKELBIMAI APIE PIRKIMĄ IR KITI PIRKIMO DOKUMENTAI

 

23. Perkančioji organizacija skelbimą apie kiekvieną supaprastinto atviro konkurso būdu atliekamą pirkimą ir šio pirkimo dokumentus skelbia ir teikia Viešųjų pirkimų Įstatymo 34 ir 36 straipsniuose nustatyta tvarka.

24. Pirkimo užsienyje atveju pirkimo dokumentai papildomai gali būti skelbiami ir kitomis kalbomis, nei nurodyta Viešųjų pirkimų įstatymo 34 straipsnio 7 dalyje.

25. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimą, apie kurį, jos manymu, neprivalo skelbti CVP IS, priėmusi sprendimą nustatyti laimėjusį pasiūlymą, gali paskelbti savanoriško ex ante skaidrumo skelbimą Viešųjų pirkimų įstatymo 34 straipsnyje nustatyta tvarka.

26. Rengdama pirkimo dokumentus, perkančioji organizacija vadovaujasi Viešųjų pirkimų įstatymo 37 ir 38 straipsnio nuostatomis.

27. Pirkimo dokumentuose pateikiamos informacijos apimtį nustato Komisija arba pirkimo organizatorius.

28. Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, gautą likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Į vėliau gautus rašytinius prašymus perkančioji organizacija gali atsakyti, jeigu yra pakankamai laiko atsakymui parengti ir išsiųsti. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, paaiškinimus pateikia ir visiems kitiems tiekėjams.

29. Nesibaigus pasiūlymų pateikimo terminui, perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus. Paaiškinimai turi būti išsiųsti likus pakankamai laiko iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Jeigu laiko nepakanka, pratęsiamas pasiūlymų pateikimo terminas.

 

V SKYRIUS

TIEKĖJO PAŠALINIMO PAGRINDAI, KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMAI, KOKYBĖS VADYBOS SISTEMOS IR APLINKOS APSAUGOS VADYBOS SISTEMOS STANDARTAI

 

30. Perkančioji organizacija supaprastinto atviro konkurso atveju pirkimo dokumentuose nustato, o apklausos atveju gali nustatyti dalyvių pašalinimo pagrindus ir kvalifikacijos (teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio ir techninio pajėgumo) reikalavimus. Visų pirkimų atvejais gali būti nustatomi reikalaujami kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartai.

31. Supaprastinto atviro konkurso atveju pirkimo dokumentuose nustatant reikalavimus, nurodytus Aprašo 30 punkte, taip pat tikrinant, ar nėra pirkimo dokumentuose nustatytų tiekėjo pašalinimo pagrindų, ar tiekėjas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ar tiekėjas laikosi kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų, nustatytų pirkimo dokumentuose, vadovaujamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 46–53 straipsniais. Rekomenduojama šiais Viešųjų pirkimų įstatymo straipsniais vadovautis ir tais atvejais, kai reikalavimai tiekėjui nustatomi pirkimą vykdant apklausos būdu.

 

VI SKYRIUS

PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS, NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS

 

32. Perkančioji organizacija privalo nustatyti pakankamą pasiūlymų pateikimo terminą, kad tiekėjai spėtų laiku ir tinkamai parengti pasiūlymus. Atliekant pirkimą supaprastinto atviro konkurso būdu, pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis negu 7 darbo dienos nuo skelbimo apie pirkimą paskelbimo CVP IS dienos, atliekant mažos vertės pirkimą – 3 darbo dienos nuo skelbimo apie pirkimą paskelbimo CVP IS dienos.

33. Tiekėjas gali pateikti tik vieną pasiūlymą, o jeigu pirkimo objektas suskaidytas į dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį), tiekėjas gali pateikti perkančiajai organizacijai po vieną pasiūlymą dėl vienos, kelių ar visų pirkimo objekto dalių, kaip nurodo perkančioji organizacija, išskyrus atvejus, kai pirkimo dokumentuose leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus. Jeigu perkančioji organizacija leidžia pateikti alternatyvius pasiūlymus, vadovaujamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 43 straipsnio nuostatomis.

34. Pasiūlymai turi būti teikiami ir priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos.

35. Tuo atveju, kai perkančioji organizacija nereikalauja pasiūlymų teikti CVP IS priemonėmis ir tiekėjas prašo patvirtinti jo pasiūlymo gavimo faktą, perkančioji organizacija privalo ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo prašymo gavimo dienos pateikti rašytinį patvirtinimą ir jame nurodyti gavimo dieną, valandą ir minutę.

36. Jei perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnio 5 dalimi, pasiūlymus reikalauja teikti per pašto paslaugos teikėją ar kitą tinkamą vežėją, pasiūlymai turi būti pateikiami laikantis Viešųjų pirkimų įstatymo 40 straipsnio 7 ir 8 dalyse nurodytų reikalavimų.

37. Su pasiūlymais susipažįstama Viešųjų pirkimų įstatymo 44 straipsnio nustatyta tvarka.

38. Komisija arba pirkimo organizatorius, nagrinėdami tiekėjo pasiūlymą:

38.1. jeigu taikytina, pirkimo dokumentuose nustatyta tvarka patikrina, ar nėra tiekėjo pašalinimo pagrindų, ar tiekėjas atitinka nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ar tiekėjas laikosi kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų; 

38.2. tikrina, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus;

38.3. jeigu dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, privalo nepažeidžiant lygiateisiškumo ir skaidrumo principų prašyti dalyvį šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti per jos nustatytą protingą terminą. Tikslinami, papildomi, paaiškinami ir pateikiami nauji gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams, kokybės vadybos sistemos ir aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartams, tiekėjo įgaliojimas asmeniui pasirašyti pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartis, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas ir dokumentai, nesusiję su pirkimo objektu, jo techninėmis charakteristikomis, sutarties vykdymo sąlygomis ar pasiūlymo kaina. Kiti tiekėjo pasiūlymo dokumentai ar duomenys gali būti tikslinami, pildomi arba aiškinami vadovaujantis Aprašo 39 punktu;

38.4. kai pateiktame pasiūlyme nurodoma kaina arba sąnaudos atrodo neįprastai mažos, reikalauja iš tiekėjo pagrįsti siūlomą kainą ar sąnaudas;

38.5. tikrina, ar pasiūlyta ne per didelė ir perkančiajai organizacijai nepriimtina kaina.

39. Jeigu perkančioji organizacija, vadovaudamasi Aprašo 38.3 papunkčiu, prašo dalyvių patikslinti, papildyti arba paaiškinti savo pasiūlymus, ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo ar galutinio pasiūlymo, pateikto derybų metu, esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus. Pasiūlymų nagrinėjimo metu radus pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, Komisija privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant susipažinimo su pasiūlymais metu užfiksuotos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis gali taisyti kainos sudedamąsias dalis, tačiau neturi teisės atsisakyti kainos sudedamųjų dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis.

40. Perkančioji organizacija laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos:

40.1. pasiūlymas atitinka skelbime apie pirkimą ir (ar) pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, sąlygas ir kriterijus;

40.2. nenustatomas tiekėjo pašalinimo pagrindas, pasiūlymą pateikęs tiekėjas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, laikosi kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų, jei pastarieji reikalavimai buvo nustatyti pirkimo dokumentuose;

40.3. pasiūlymą pateikęs tiekėjas per perkančiosios organizacijos nustatytą terminą patikslino, papildė, paaiškino informaciją, kaip nurodyta Aprašo 38.3 papunktyje;

40.4. pasiūlyta kaina nėra per didelė ir perkančiajai organizacijai nepriimtina. Laikoma, kad pasiūlyta kaina yra per didelė ir nepriimtina, jeigu ji viršija perkančiosios organizacijos pirkimui skirtas lėšas, nustatytas ir užfiksuotas perkančiosios organizacijos rengiamuose dokumentuose prieš pradedant pirkimą. Jeigu ekonomiškai naudingiausiame pasiūlyme nurodyta kaina yra per didelė ir nepriimtina ir perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nėra nurodžiusi pirkimui skirtų lėšų sumos, kiti pasiūlymų eilėje esantys pasiūlymai laimėjusiais negali būti nustatyti;

40.5. pasiūlyta kaina nėra neįprastai maža ir tiekėjas perkančiosios organizacijos prašymu pateikė tinkamus kainos pagrįstumo įrodymus.

41. Perkančioji organizacija gali nevertinti viso tiekėjo pasiūlymo, jeigu patikrinusi jo dalį nustato, kad, vadovaujantis Aprašo reikalavimais, pasiūlymas turi būti atmestas. Šios dalies nuostata netaikoma, jeigu perkančioji organizacija ketina pasinaudoti Aprašo 16.2 papunktyje  punkte nustatyta apklausos sąlyga.

42. Pasiūlymai vertinami ir palyginami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 55 straipsnio 1–8 dalies nuostatomis.

 

VII SKYRIUS

INFORMAVIMAS APIE PIRKIMO REZULTATUS

 

43. Perkančioji organizacija suinteresuotiems dalyviams nedelsiant raštu praneša apie priimtą sprendimą nustatyti laimėjusį pasiūlymą, dėl kurio bus sudaroma pirkimo sutartis (preliminarioji sutartis), nurodo nustatytą pasiūlymų eilę, laimėjusį pasiūlymą ir tikslų atidėjimo terminą, ne trumpesnį kaip nurodyta Aprašo 49 punkte. Perkančioji organizacija taip pat turi nurodyti priežastis, dėl kurių priimtas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties), pradėti pirkimą iš naujo.

44. Perkančioji organizacija, gavusi suinteresuoto dalyvio raštu pateiktą prašymą, ne vėliau kaip per 5 dienas nuo jo gavimo dienos išsamiai pateikia šią informaciją:

44.1. dalyviui, kurio pasiūlymas nebuvo atmestas – laimėjusio pasiūlymo charakteristikas ir santykinius pranašumus, dėl kurių šis pasiūlymas buvo pripažintas geriausiu, taip pat šį pasiūlymą pateikusio dalyvio ar preliminariosios sutarties šalių pavadinimus;

44.2. dalyviui, kurio pasiūlymas buvo atmestas, – pasiūlymo atmetimo priežastis, įskaitant, jeigu taikoma, informaciją apie tai, kad buvo remtasi Aprašo 41 punkto nuostatomis, o Viešųjų pirkimų įstatymo 37 straipsnio 6 ir 7 dalyse nurodytais atvejais – taip pat priežastis, dėl kurių priimtas sprendimas dėl nelygiavertiškumo arba sprendimas, kad prekės, paslaugos ar darbai neatitinka nurodyto rezultatų apibūdinimo ar funkcinių reikalavimų.

45. Perkančioji organizacija Aprašo 43 ir 44 punktuose nurodytais atvejais negali teikti informacijos, jeigu jos atskleidimas prieštarauja informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeidžia teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turi neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai.

46. Jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose prašo pateikti ir prekių pavyzdžių, ji, įvertinusi pasiūlymus, nustačiusi pasiūlymų eilę ir priėmusi sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, iki pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) sudarymo turi leisti visiems dalyviams susipažinti su pateiktais pavyzdžiais.

47. Susipažinti su visa su pirkimais susijusia informacija gali tik Komisijos nariai, Komisijos posėdžiuose dalyvaujantys stebėtojai ir perkančiosios organizacijos pakviesti ekspertai, Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai, perkančiosios organizacijos vadovas, jo įgalioti asmenys, kiti asmenys ir institucijos, turinčios tokią teisę pagal jų veiklą reguliuojančius Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu įgalioti Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinę paramą administruojantys viešieji juridiniai asmenys.

 

VIII SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIS (PRELIMINARIOJI SUTARTIS)

 

48. Tiekėjas, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, sudaryti pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) kviečiamas raštu (išskyrus Aprašo nustatytus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada jis turi sudaryti pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį).

49. Pirkimo sutartis (preliminarioji sutartis) gali būti sudaryta ne anksčiau kaip praėjus 5 darbo dienoms nuo Aprašo 43 punkte nurodytos informacijos išsiuntimo tiekėjams dienos, išskyrus šiuos atvejus, kai:

49.1. pagrindinė pirkimo sutartis sudaroma preliminariosios sutarties pagrindu;

49.2. vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo sutartis (preliminarioji sutartis);

49.3. pirkimo sutartis sudaroma žodžiu;

49.4. pirkimo sutartis (preliminarioji sutartis) sudaroma atliekant mažos vertės pirkimą.

50. Tais atvejais, kai pirkimo sutartis (preliminarioji sutartis) sudaroma raštu, o tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį), raštu atsisako ją sudaryti arba iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko nepasirašo pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties), arba atsisako sudaryti pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį) pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį) tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį).

51. Sudarant pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį) joje negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ar galutiniai derybų rezultatai ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos. Tuo atveju, kai pirkimo dokumentuose buvo reikalaujama į kainą ar sąnaudas įskaityti visus mokesčius ir mokesčius reguliuojančių įstatymų ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka perkančioji organizacija pati turi sumokėti pridėtinės vertės mokestį į valstybės biudžetą už įsigytą pirkimo objektą, į pasiūlymo kainą ar sąnaudas įskaitytas šis mokestis sudarant pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį) išskaičiuojamas.

52. Pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) trukmė nustatoma vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 86 straipsnio 5 ir 6 dalių nuostatomis.

53. Pirkimo sutartis (preliminarioji sutartis) sudaroma raštu, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 3 000 Eur (trys tūkstančiai eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio), o pirkimo užsienyje atveju – kai pirkimo sutarties vertė ne didesnė kaip 10 000 (dešimt tūkstančių) eurų (be pridėtinės vertės mokesčio).

54. Pirkimo sutartis (preliminarioji sutartis) jos galiojimo laikotarpiu keičiama vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 89 straipsnio nuostatomis.

55. Jeigu pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) tiekėjas neįvykdo arba ją įvykdo netinkamai, taikomos Viešųjų pirkimo įstatymo 91 straipsnio nuostatos.

 

IX SKYRIUS

GINČŲ SPRENDIMAS

 

56. Ginčai tarp perkančiosios organizacijos ir tiekėjų nagrinėjami Viešųjų pirkimų įstatymo VII skyriuje nustatyta tvarka.

 

 

___________________________

part_e25fd77c64324280af9a787cb53e6245_end