LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2014 m. gegužės 21 d. Nr. V-454
Vilnius
Vadovaudamasis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2014 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-454
VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų, kuriuos numatoma įgyvendinti pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Ministerija) administruojamų 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ ir 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemones, planavimo, atrankos ir sprendimų dėl jų finansavimo priėmimo tvarką tiems atvejams, kai projektai atrenkami iš anksto iki įsigalios 2014–2020 m. ES fondų lėšų panaudojimą reglamentuojantys ES ir nacionaliniai teisės aktai.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Laikinosios tvarkos aprašas).
II. PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO RENGIMAS, KEITIMAS IR SKELBIMAS
4. Valstybės projektus Ministerija planuoja vadovaudamasi Laikinosios tvarkos aprašo ir šio Aprašo nustatyta tvarka.
5. Ministerija parengia ir patvirtina projektų finansavimo sąlygų aprašą(-us) (toliau – PFSA), kuriame nurodo:
5.1. dokumentus, parengtus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir (arba) jų įgyvendinamuosius teisės aktus (toliau – Nacionalinio strateginio planavimo dokumentai), kuriuos turi atitikti projektai (šie dokumentai turi galioti ne trumpiau kaip iki 2014 metų pabaigos);
5.2. reikalavimus, susijusius su projektų atitiktimi Laikinosios tvarkos aprašo 1 priede nustatytiems bendriesiems reikalavimams;
5.3. numatomas finansuoti veiklas, jų tikslą(-us), reikalavimus pareiškėjams ir partneriams, kitus projektams keliamus reikalavimus;
5.4. reikalavimus, taikomus projektų tinkamoms finansuoti išlaidoms, taip pat projektų netiesioginių išlaidų apmokėjimui, vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 2 priedu, ir išlaidų kompensavimo tvarką;
6. Parengtą PFSA projektą Ministerija turi raštu suderinti su vadovaujančiąja institucija ir įgyvendinančiąja institucija.
8. PFSA, suderintas su Aprašo 6 punkte numatytomis institucijomis, tvirtinamas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro (toliau – Švietimo ir mokslo ministras) įsakymu. Švietimo ir mokslo ministro įsakymas, kuriuo tvirtinamas PFSA, skelbiamas Teisės aktų registre Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.
9. PFSA gali būti keičiami. Visi PFSA keitimai turi būti suderinti su Aprašo 6 punkte numatytomis institucijomis.
III. VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS
12. Prieš sudarydama valstybės projektų sąrašą, planuojamo(-ų) valstybės projekto(-ų) pareiškėjas(-ai) (toliau – Pareiškėjas) turi pateikti Ministerijai projektinį pasiūlymą(-us) pagal Aprašo 1 priede nustatytą Projektinio pasiūlymo formą.
13. Ministerija, gavusi Pareiškėjo pateiktą projektinį pasiūlymą, turi įvertinti, ar projektas:
13.1. atitinka bent vieną Veiksmų programos projekte numatytą finansuoti prioriteto konkretų uždavinį ir PFSA nurodytus Nacionalinio strateginio planavimo dokumentus;
13.2. yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programos projekte numatytiems, taip pat PFSA nurodytame(-uose) Nacionaliniame strateginio planavimo dokumente(-uose) nustatytiems projekto(-ų) tikslams įgyvendinti (jei taikoma, vadovaujantis Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu);
14. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 13.1 ir 13.3 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams įvertina Ministerijos Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamento (toliau – ESPKD) atsakingas darbuotojas ir Ministerijos departamento, dalyvaujančio formuojant ir įgyvendinant valstybės švietimo ir mokslo politiką pagal departamentui priskirtas ir Švietimo ir mokslo ministro nustatytas veiklos sritis, atsakingas darbuotojas, o Aprašo 13.2 papunktyje nustatytiems reikalavimams – taip pat ir Ministerijos departamento, užtikrinančio racionalų švietimui, mokslui ir studijoms skiriamų valstybės finansinių išteklių paskirstymą, tikslingą investavimą ir veiksmingą turto valdymą, atsakingas darbuotojas (toliau – Atsakingi asmenys).
15. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 13.2 papunktyje nustatytiems reikalavimams Atsakingi asmenys įvertina vadovaudamiesi Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.
16. Atsakingiems asmenims įvertinus projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 13 punkte nustatytiems reikalavimams, ESPKD atsakingas darbuotojas parengia Išvadą dėl projektinio pasiūlymo pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą.
17. Pareiškėjo pateiktas projektinis pasiūlymas kartu su dokumentais, įrodančiais projekto atitikimą Aprašo 13 punkte įvardintiems reikalavimams, teikiami svarstyti Ministerijos valdymo komitetui, kurio kompetencijai priskirtas atitinkamas valstybės projektas pagal švietimo reguliavimo sritį.
18. Ministerijos valdymo komitetas, vadovaudamasis Ministerijos valdymo komiteto darbo reglamentu, tvirtinamu Švietimo ir mokslo ministro įsakymu, artimiausiame komiteto posėdyje apsvarsto Aprašo 17 punkte nurodytus dokumentus, įvertina pateiktus projektinius pasiūlymus ir teikia rekomendacijas Švietimo ir mokslo ministrui dėl Pareiškėjų projektiniuose pasiūlymuose pateiktų valstybės projektų įrašymo į valstybės projektų sąrašą.
19. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukiami tik tie valstybės projektai, kurie atitinka Aprašo 13 punkte nustatytus reikalavimus.
20. Galutinį sprendimą dėl projekto įrašymo į Valstybės projektų sąrašą priima Švietimo ir mokslo ministras.
23. Patvirtinus valstybės projektų sąrašą, Ministerija per 7 dienas elektroniniu paštu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją.
IV. SPRENDIMO DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
25. Ministerija, gavusi iš Įgyvendinančiosios institucijos informaciją apie paraiškos vertinimo rezultatus, t.y. išvadą apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas finansuoti iš ES fondų lėšų ar netinkamas finansuoti), taip pat informaciją apie didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti projektui finansuoti lėšų dydį, imasi veiksmų, numatytų Laikinosios tvarkos aprašo 12–13 punktuose.
26. Ministerija turi teisę sprendimą dėl projekto finansavimo atidėti (pagal Aprašo 3 priede nustatytą formą) iki įsigalios Veiksmų programos įgyvendinimą reglamentuojančios Veiksmų programos administravimo taisyklės ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės.
27. Ministerijos sprendimas dėl projekto finansavimo tvirtinamas Švietimo ir mokslo ministro įsakymu.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į Ministeriją dėl įgyvendinančiosios institucijos veiksmų ar neveikimo, susijusių su projekto atitikties PFSA reikalavimams vertinimu, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.
30. Jeigu pareiškėjas nesutinta su ministerijos sprendimu dėl projekto finansavimo, jis gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.