PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ MOKINIŲ PROFESINIO ORIENTAVIMO 2021–2023 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2021 m. rugpjūčio 26 d. Nr. 1-246
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės 2021–2023 metų socialinės ir ekonominės plėtros programų, patvirtintų Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. 1-31 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės 2021–2023 metų veiklos plano, socialinės ir ekonominės plėtros programų patvirtinimo“, 13 priedu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Bendrojo ugdymo mokyklų mokinių profesinio orientavimo 2021–2023 metų programą (pridedama).
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2021 m. rugpjūčio 26 d. sprendimu Nr. 1-246
BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ MOKINIŲ PROFESINIO ORIENTAVIMO 2021–2023 METŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
Bendrojo ugdymo mokyklų profesinio orientavimo 2021–2023 metų programa (toliau – Programa) parengta atsižvelgiant į Panevėžio miesto plėtros 2021–2023 metų strateginį planą, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-1090/A1-314 patvirtintą Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašą, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. V-72 patvirtintą Ugdymo karjerai programą.
Profesinio orientavimo (PO) paskirtis – teikiant ugdymo karjerai profesinio informavimo ir profesinio konsultavimo paslaugas, padėti asmeniui rinktis jam tinkamas švietimo ir užimtumo galimybes, sudaryti sąlygas įgyti karjeros kompetencijų ir aktyviai kurti savo karjerą.
II SKYRIUS
SITUACIJOS ANALIZĖ
Sparčiai keičiantis darbo rinkai, žmonės priversti vytis technologinius pokyčius, o tai sukelia iššūkių renkantis karjeros kelią. Lietuvoje nėra įgyjamų kvalifikacijų ir darbo rinkos poreikių atitikties. Pavyzdžiui, 53 % kolegijų ir 32 % universitetų absolventų dirba aukštos kvalifikacijos nereikalaujantį darbą (STRATA, 2017), o Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimo duomenimis, Lietuvoje dažniau nei kitose EBPO šalyse darbuotojai turi aukštesnę kvalifikaciją, nei reikalauja jų atliekamos pareigos (26,5 % ir 21,7 %). Jaunimo (15–24 metų amžiaus) nedarbo lygis 2019 m. Lietuvoje siekė 11,9 % ir žymiai viršijo 15–74 metų amžiaus gyventojų nedarbo lygį (6,3 %).
Atotrūkis tarp darbo rinkos pasiūlos ir paklausos akivaizdus: atsižvelgiant į esamą verslo įmonių poreikį ir prognozuojant potencialias investicijas, vertinama, kad vien inžinerinei pramonei rengiamų specialistų poreikis 4,9 kartų didesnis už dabartinę pasiūlą. Net 82 % inžinerinės pramonės įmonių susiduria su specialistų trūkumu (LINPRA, 2018). Tik 14 % Panevėžio regione profesinio mokymo programas baigusių specialistų reikalingi miesto inžinerinei pramonei (Panevėžio plėtros agentūra, 2020). Pramonės sektorius svarbus Panevėžio regiono plėtrai – jame dirba beveik ketvirtadalis gyventojų ir sukuriama beveik ketvirtadalis regiono bendrojo vidaus produkto, t. y. daugiau nei kituose didžiuosiuose šalies regionuose.
Dėl demografinių problemų – emigracijos ir visuomenės senėjimo, atlyginimų skirtumų su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis ir dėl į darbdavių poreikius neorientuotos švietimo politikos – darbo jėgos trūkumas Lietuvoje didelis ir ateityje didės. Pažymėtina, kad reikiamos kvalifikacijos darbuotojų stoka stabdo įmonių plėtrą, stabdydama regiono ir šalies ekonominį augimą. Be to, neužtikrinus darbo rinkos pasiūlos ir paklausos atitikties didėja nedarbo lygis ir atitinkamai kyla kitų socialinių, ekonominių problemų. Neišvysčius kokybiškų profesinio orientavimo paslaugų, neužtikrinamas sklandus jaunimo perėjimas iš švietimo sistemos į darbo rinką.
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro 2016–2017 m. m. mokinių profesinio orientavimo (ugdymo karjerai) stebėsenos ataskaita parodė, kad paslaugų teikėjų tinklo išsidėstymo savivaldybėse atžvilgiu padėtis labiausiai suprastėjo Panevėžio mieste: 2015–2016 m. vienam etatui tenkantis mokinių skaičius viršijo rekomenduojamą 4 kartus, o 2016–2017 m. – jau 60 kartų. Reaguojant į situaciją, visose Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklose nuo 2018 m. rugsėjo mėn. buvo įsteigta po 0,25 profesijos patarėjo etato, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. 1-265 „Dėl Bendrojo ugdymo mokyklų mokinių profesinio orientavimo programos patvirtinimo“ 2018–2020 m. įgyvendinta Bendrojo ugdymo mokyklų mokinių profesinio orientavimo programa.
Įgyvendinant 2018–2020 m. programą, bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams suteikta tikslinga pagalba renkantis karjerą, vyko sistemingesnis ir visapusiškesnis supažindinimas su miesto įmonėmis, įstaigomis, įvairiomis specialybėmis, paklausiomis mieste, taip pat profesinių ir aukštųjų mokyklų siūlomomis galimybėmis. Prie pažintinių ir patirtinių profesinio veiklinimo vizitų įmonėse organizavimo prisijungė 23 miesto įmonės. 2019–2020 m. m. kiekvienos mokyklos mokiniai aplankė vidutiniškai po 9 įmones. Vyko gimnazijų prisistatymai progimnazijoms, profesinių ir aukštųjų mokyklų renginiai bendrojo ugdymo mokykloms, taip pat renginiai mokinių tėvams, šešių mokyklų 7–8 klasių mokiniams dalis technologijų pamokų vyko profesinio mokymo įstaigose. Profesijos patarėjams kas mėnesį buvo organizuojama metodinė pagalba, suorganizuoti dveji mokymai.
Vienas iš 2019–2021 m. Panevėžio miesto savivaldybės vykdomo pokyčio projekto „Lyderių laikas 3“ tikslų buvo paskatinti mokinius domėtis STEAM dalykais ir su jais susijusiomis profesijomis. Į šį projektą įtrauktos įvairios Panevėžio miesto įmonės. Panevėžio švietimo centras ir Panevėžio plėtros agentūra įgyvendino iniciatyvą „Pamokos matuojasi Panevėžį“, kurios metu Panevėžio miesto mokyklų deleguoti pedagogai, bendradarbiaudami su 10 mieste veikiančių įmonių ir įstaigų, kūrė patirtinio mokymo(si) scenarijus. Pritaikius juos pamokose, moksleiviai turėjo galimybę susipažinti su įmonių ir įstaigų veikla, tikslais, kasdienybe ir sprendžiamomis problemomis. Vėliau šiais scenarijais galės naudotis visų miesto ugdymo įstaigų pedagogai. Tokiu būdu įvairaus amžiaus moksleiviai – nuo pradinukų iki gimnazistų – motyvuojami rinktis miesto verslo poreikius atitinkančias profesijas, didžiuotis savo miestu ir svarstyti apie karjeros kūrimą jame. Savivaldybės mokyklose įvairesnės tampa Karjeros ugdymo veiklos. Dauguma mokinių supažindinami su profesijų įvairove, situacija darbo rinkoje.
Lietuvos mokinių ugdymo karjerai stebėsenos rodiklių duomenimis, 2018–2019 m. m. vienam karjeros specialisto etatui Panevėžio miesto savivaldybėje teko 1648,4 mokinio (palyginti, Šiaulių miesto savivaldybėje – 395,02 mokinio). Karjeros specialistų, turinčių 2 metų ir mažesnę darbo patirtį, dalis siekė 47,06 %. Individualias konsultacijas gavo 12 % 5–12 klasių mokinių, o grupines – 5,51 %. Tyrimo duomenys rodo, kad Panevėžio mieste profesinio informavimo sistema vis dar turi būti stiprinama.
Panevėžio jaunimo problematikos tyrimo (Panevėžio miesto savivaldybė, 2020) duomenimis, daugiau nei pusė tyrime dalyvavusių mokinių (58,3 %) nesidomėjo situacija darbo rinkoje ir jos poreikiais, 48,8 % – nežinojo būsimai profesijai keliamų reikalavimų, 49,2 % – nesirinko dalykų, reikalingų būsimai profesijai arba susijusių su būsima profesija. Be to, 54,3 % respondentų teigė nežinantys, kur kreiptis dėl profesinio orientavimo, o mokykloje su mokytojais ir specialistais dėl profesijos pasirinkimo teigė konsultavęsi tik 14,6 % respondentų.
Panevėžio miesto mokinių ir jų tėvų apklausos apie profesinį orientavimą (Panevėžio plėtros agentūra, 2020) rezultatai rodo, kad 53,5 % iš 796 apklaustų mokinių informacijos planuojant karjerą nepakanka arba vidutiniškai pakanka. Beveik 4 iš 5 apklaustų moksleivių net nesvarsto galimybės baigę mokyklą tęsti mokymąsi Panevėžyje. Tęsti mokymąsi Panevėžyje labiausiai paskatintų aukšta studijų kokybė, geros įsidarbinimo galimybės, paklausią profesiją įgyti siūlančios mokymo ar studijų programos.
Tik 27 % iš 605 apklaustų mokinių tėvų teigė žinantys, kas jų vaiko mokykloje atsakingas už profesinį orientavimą. Nepaisant to, kad 82 % tėvų mokyklos indėlį padedant vaikui planuoti karjerą laiko reikšmingu arba labai reikšmingu, daugiau nei pusė jų (55 %) neturi aiškios nuomonės apie profesinio orientavimo mokykloje kokybę ir jai įvertinti rinkosi atsakymo variantą „nei gerai, nei blogai“. Mažiau nei ketvirtis apklaustų tėvų karjeros planavimo veiklų ir informacijos vaikams apie karjeros planavimą pasiūlą vertino kaip pakankamą.
Šia programa siekiama, kad atsižvelgus į Panevėžio miesto problematiką būtų vystoma efektyvi, diferencijuota pagal amžiaus grupes ir į darbo rinkos pokyčius reaguojanti profesinio orientavimo sistema, užtikrinanti kokybiškas mokinių ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugas.
Stiprybės |
Silpnybės |
● Įgyvendinant nacionalinio lygmens projektus buvo parengti ir Panevėžio mieste iki šiol dirba PO specialistai (mokytojai, mokyklų psichologai, socialiniai pedagogai, karjeros konsultantai, karjeros koordinatoriai). ● Nuo 2009 m. lapkričio mėn. mieste veikia PO specialistų metodinė grupė. ● Atsiradus profesijos patarėjų etatams mokyklose vyko minimali karjeros specialistų kaita, jie kėlė profesinę kvalifikaciją miesto ir šalies karjeros renginiuose. ● Parengta ir 2018–2020 m. įgyvendinta Bendrojo ugdymo mokyklų mokinių profesinio orientavimo programa. ● Išaugęs socialinių partnerių, įsitraukusių, į profesinio orientavimo organizavimą, skaičius, įskaitant verslo įmones, profesines ir aukštąsias mokyklas, neformaliojo švietimo tiekėjus ir kt. ● Pradėti vykdyti profesinio orientavimo būklės Panevėžio mieste tyrimai, įskaitant mokinių ir jų tėvų apklausas. |
● PO veiklas vykdančios švietimo institucijos orientuotos į profesinio informavimo, mažiau – į karjeros valdymo kompetencijų ugdymą. ● Nėra išvystytų vieningų miesto lygmens profesinio orientavimo priemonių (pvz., miesto karjeros festivalis). ● Stokojama techninės ir materialinės bazės. ● Vienam profesijos patarėjo etatui tenkantis mokinių skaičius daugiau negu 2 kartus viršija rekomenduojamą. ● Individualias ir grupines konsultacijas gauna labai maža dalis mokinių. ● Mokinių tėvai mažai informuoti apie jų mokykloje vykdomas profesinio orientavimo veiklas. ● Nėra atliekamos kokybiškos ilgalaikės darbo rinkos poreikių prognozės. |
Galimybės |
Grėsmės |
● Lietuvoje patvirtinti PO reglamentuojantys dokumentai sudaro pagrindą PO plėtotei Panevėžio mieste (Švietimo įstatymas, Profesinio orientavimo vykdymo tvarkos aprašas, Ugdymo karjerai programa). ● Nacionaliniu lygmeniu veikiantys interaktyvūs instrumentai užtikrina svarbiausios informacijos sklaidą PO reikmėms (AIKOS, MUKIS, EUROGUIDANCE, UŽT, STRATA ir kt.). ● PO nacionaliniu lygmeniu sukurtos ir tobulinamos priemonės (dokumentai, mokymo programos ir kita medžiaga) sudaro galimybes besimokantiems profesijos patarėjams įgyti reikiamų karjeros kompetencijų. ● Šalyje kuriama nauja tarpinstituciniu bendradarbiavimu ir mokymosi visą gyvenimą kultūra pagrįsta karjeros planavimo sistema. ● Skiriamas dėmesys naujų priemonių ir galimybių paieškai siekiant tobulinti PO specialistų darbo apmokėjimą, kvalifikacijos tobulinimą, jų teikiamų paslaugų palaikymą. |
● Esamos PO sistemos sėkmingam funkcionavimui Lietuvoje trūksta teisinio reglamentavimo, vieningumo ir nuoseklumo. ● Nepaisant sukurtų PO reglamentuojančių dokumentų, programų, metodikų ir kitų PO priemonių, šalies švietimo sistema dar nėra tinkamai pasirengusi veiksmingai teikti PO paslaugas: trūksta specialių priemonių, orientuotų į ugdymą karjerai, profesinį konsultavimą, karjeros stebėsenos organizavimą. ● Nepakankamai išspręstas PO sistemos finansavimas, sistemos dalyvių funkcijų pasidalijimo klausimas. ● Spartus technologijų vystymasis, inovacijų plėtra reikalauja, kad švietimo institucijų ir švietimo pagalbos įstaigų, teikiančių PO paslaugas, materialinė ir techninė bazė būtų specialiai tam pritaikyta, nuolat atnaujinama ir plėtojama. ● Dėl pandemijos įvestas karantinas apsunkina PO paslaugų teikimą. ● Esami švietimo sistemos žmogiškieji ištekliai (PO paslaugų teikėjai) dėl jų rengimo (kvalifikacijos įgijimo ir tobulinimo mechanizmų) ir jų darbo reglamentavimo (šalies mastu nėra sutarimų dėl karjeros specialistų pareigybės ir jų kvalifikacijos) mechanizmų trūkumo yra nepakankamai pasirengę teikti PO paslaugas. |
III SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS
Programa įtrauktų suinteresuotas mokslo, švietimo, verslo įmones, apimtų skirtingus profesinio orientavimo lygmenis: supažindinimą, įgyvendinimą, viešinimą ir finansavimą.
Vizija: Veikianti, lanksti, į asmenį orientuota ugdymo karjerai paslaugų sistema, skirta lavinti atitinkamas mokinių žinias, gebėjimus, įgūdžius ir nuostatas, teikianti galimybę asmeniui savarankiškai ir atsakingai apsispręsti dėl savo karjeros, prisitaikyti greitai kintančioje visuomenėje ir darbo rinkoje bei tapti visaverčiu piliečiu.
Misija: Ugdymo karjerai paslaugų sistema skirta padėti bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams išmokti kelti adekvačius mokymosi, profesinės karjeros ir asmeninius tikslus ir juos įgyvendinti.
Tikslas: Sudaryti sąlygas kryptingai bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų (besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas) mokinių karjeros kompetencijų plėtotei, laiduojančiai visavertį pasirengimą mokytis visą gyvenimą, galimybę realizuotis pasirinktoje veikloje ir gyvenime.
Programa įgyvendinama pagal priede pateiktas priemones.
Programos įgyvendinimas finansuojamas iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių.
Programą įgyvendina Panevėžio miesto savivaldybės administracija (toliau – Administracija), Administracijos Švietimo skyrius, jaunimo reikalų koordinatorius, Panevėžio švietimo centras, miesto profesinės, aukštosios mokyklos, bendrojo ugdymo mokyklos, Panevėžio krašto pramoninkų asociacija, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Panevėžio plėtros agentūra.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
1. Uždavinys: Įgyvendinti miesto bendrojo ugdymo mokyklų profesinio orientavimo programą, atitinkančią trumpalaikius ir ilgalaikius miesto (regiono, valstybės) žmogiškųjų išteklių poreikius.
Eil. Nr. |
Priemonė |
Rezultatas |
Įgyvendi-nimo laikas |
Numato-ma lėšų |
Vykdytojas, partneriai |
1. 1. |
Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklose didinti profesijos patarėjo pareigybių skaičių. |
Visose bendrojo ugdymo mokyklose yra profesijos patarėjo pareigybė. Profesijos patarėjas teikia pagalbą ne daugiau kaip 700 mokinių. |
2021–2023 m. |
73 000 Eur
|
Administracija |
2. 2. |
Organizuoti asmenines, grupines konsultacijas, užsiėmimus, pamokas, rengti individualius karjeros planus. |
Suorganizuotos ne mažiau kaip 5 tikslinės, teminės, grupinės konsultacijos, pamokos kiekvienai klasių grupei (penktokams, šeštokams, ....). Suteikta ne mažiau kaip 10 procentų individualių konsultacijų nuo bendro mokyklos mokinių skaičiaus. |
2021–2023 m. |
|
Bendrojo ugdymo mokyklos
|
3. |
Supažindinti Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenes su Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklų PO programa. |
Programa pristatyta visų bendrojo ugdymo, profesinio rengimo ir aukštųjų mokyklų bendruomenėms. |
2021 m. spalio mėn. |
|
Švietimo skyrius, Panevėžio švietimo centras |
4. 4. |
Mokyklose parengti ir įgyvendinti metinę profesinio orientavimo veiklų programą pagal mokyklos, miesto, regiono, valstybės poreikius (prioritetus) ir galiojančius teisės aktus. |
Mokyklose parengta ir įgyvendinama metinė profesinio orientavimo veiklų įgyvendinimo programa pagal mokyklos, miesto, regiono, valstybės poreikius (prioritetus) ir galiojančius teisės aktus. |
2021–2023 m. |
|
Švietimo skyrius, bendrojo ugdymo mokyklos |
5. |
Vykdyti trumpalaikes ir ilgalaikes Panevėžio miesto ir regiono darbo rinkos poreikių prognozes. Su šių prognozių rezultatais supažindinti profesijos patarėjus, moksleivius, tėvus ir kt. |
Ne mažiau nei 1 kartą per mokslo metus atlikta miesto ir regiono darbo rinkos poreikių prognozė, su informacija supažindinti specialistai. |
2021–2023 m. |
|
Panevėžio plėtros agentūra, bendrojo ugdymo mokyklos |
2. Uždavinys: Stiprinti tėvų bendruomenės, verslo, švietimo, NVO, kultūros ir mokslo bendradarbiavimą populiarinant ir stiprinant PO kokybę.
Eil. Nr. |
Priemonė, veikla |
Rezultatas |
Įgyvendini-mo laikas |
Numatoma lėšų |
Vykdytojas, partneriai |
1. |
Stiprinti bendradarbiavimą su Panevėžio krašto pramoninkų asociacija, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmais ir kitomis verslą vienijančiomis organizacijomis, Panevėžio plėtros agentūra. |
Per mokslo metus PO specialistams suorganizuotas bent vienas informacinis Panevėžio miesto įmones ir darbo rinkos poreikius pristatantis renginys.
|
2021–2023 m. |
|
Švietimo skyrius, bendrojo ugdymo mokyklos, Panevėžio krašto pramoninkų asociacija, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Panevėžio plėtros agentūra, jaunimo reikalų koordinatorius |
2. |
Užtikrinti „Lyderių laikas 3“ savivaldybės įgyvendinamo pokyčio projekto „Tarpinstitucinis bendradarbiavimas plėtojant patirtinį mokymą(si) STEAM dalykų pamokose“ tvarumą ir tęstinumą: 2.1. Stiprinti Panevėžio įmonių ir mokyklų bendradarbiavimą plėtojant patirtinį mokymąsi STEAM dalykų pamokose.
2.2. Užtikrinti mokinių pavėžėjimą į Panevėžio įmones ir įstaigas, Panevėžio regioninį STEAM atviros prieigos centrą, Panevėžio robotikos centrą „RoboLabas“ patirtinio mokymosi veikloms vykdyti.
2.3. Sudaryti lankytinų pažintinių ir patirtinių profesinių veiklinimo vizitų į miesto įmones bazę, įtraukiant Karjeros ugdymo dieną į mokyklų ugdymo planus.
|
Su Panevėžio įmonėmis parengti patirtinio mokymosi STEAM dalykų (nuotolinių ir kontaktinių) pamokų scenarijai.
Sukurta elektroninė mokyklų registracijos sistema ir užtikrintas mokinių pavėžėjimas į Panevėžio įmones ir įstaigas, Panevėžio regioninį STEAM atviros prieigos centrą, Panevėžio robotikos centrą „RoboLabas“ patirtinio mokymosi veikloms vykdyti.
Per mokslo metus kiekvienos mokymosi įstaigos (atsižvelgiant į mokyklos mokinių poreikių analizę) aplankytos ne mažiau kaip 3 įmonės / įstaigos
Virtualios PO platformos įgyvendinimas. |
2021–2023 m. |
40 000 Eur per metus
Mokinių pavėžėjimas į kitas mokymosi vietas – 9811,0 Eur
Priemonės mokyklų laboratori-joms – 14879,0 Eur
Viešinimas – 410,0 Eur
Renginiai mokytojams ir mokiniams – 5000,0 Eur
Darbo užmokestis – 9900 Eur |
Panevėžio švietimo centras, Švietimo skyrius, bendrojo ugdymo mokyklos, Panevėžio plėtros agentūra, jaunimo reikalų koordinatorius, Administracija, bendrojo ugdymo mokyklos, Panevėžio krašto pramoninkų asociacija, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Panevėžio plėtros agentūra, aukštosios ir profesinės mokyklos
|
3. |
Plėtoti mokytojų STEAM mokslų sričių kompetencijas. |
Parengta ir įgyvendinta STEAM mokslų sričių mokytojų profesinio tobulėjimo programa. |
2021–2023 m. |
|
Panevėžio švietimo centras, Švietimo skyrius, bendrojo ugdymo mokyklos |
4. |
Panevėžio gimnazijų vieši renginiai progimnazijose besimokantiems mokiniams, tėvams, PO specialistams. |
Suorganizuoti visų gimnazijų prisistatymai visoms progimnazijoms. |
2021–2023 m. |
|
Bendrojo ugdymo mokyklos |
5. |
Panevėžio miesto aukštųjų mokyklų vieši renginiai bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams, tėvams, PO specialistams. |
Suorganizuoti aukštųjų mokyklų prisistatymai visoms gimnazijoms. |
2021–2023 m. |
|
Panevėžio miesto aukštosios mokyklos |
6. |
Panevėžio miesto profesinių mokyklų vieši renginiai bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams, tėvams, PO specialistams. |
Suorganizuoti profesinių mokyklų prisistatymai kiekvienai bendrojo ugdymo mokyklai. |
2021–2023 m. |
|
Panevėžio miesto profesinės mokyklos |
7. |
Organizuoti neformaliojo švietimo įstaigų ir NVO į(si)traukimą į mokiniams reikšmingų ugdymo karjerai kompetencijų ugdymą, PO specialistų vykdomų veiklų pristatymą. |
Per mokslo metus suorganizuotas bent 1 renginys PO specialistams. |
2021–2023 m. |
|
Švietimo skyrius, Panevėžio jaunimo organizacijų sąjunga, bendrojo ugdymo mokyklos, Panevėžio švietimo centras, NVO |
8. |
Organizuoti Panevėžio švietimo centro padalinių – STEAM centro ir robotikos centro „RoboLabas“ – veiklų pristatymą bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams, tėvams, PO specialistams. |
Bent 1 kartą per metus Panevėžio švietimo centro padalinių veikla pristatoma mokiniams, tėvams, PO specialistams.
|
2021–2023 m. |
|
Panevėžio švietimo centras, jo padaliniai, bendrojo ugdymo mokyklos |
9. |
Stiprinti PO specialistų bendradarbiavimą su Panevėžio atviru jaunimo centru. |
Per metus kiekviena bendrojo ugdymo mokykla / kiekvienas PO specialistas įgyvendina bent 1 bendrą veiklą su atviru jaunimo centru. |
2021–2023 m. |
|
Jaunimo reikalų koordinatorius, Panevėžio atviras jaunimo centras, bendrojo ugdymo mokyklos |
10. |
10.1. Stiprinti jaunimo savanorišką tarnybą ir aktyvinti kitas savanorystės programas, susijusias su reikšmingų ugdymo karjerai kompetencijų ugdymu. |
Jaunimo savanorišką tarnybą baigia ne mažiau nei 20 Panevėžio miesto jaunuolių.
Panevėžio mieste akredituotos ne mažiau kaip 25 savanorius priimančios organizacijos. |
2021–2023 m. |
4 000 eurų per metus |
Jaunimo reikalų koordinatorius, Panevėžio jaunimo organizacijų sąjunga, bendrojo ugdymo mokyklos, Panevėžio plėtros agentūra |
11. |
Jaunimo vasaros užimtumo ir integracijos į darbo rinką programos įgyvendinimas.
|
Į programą įsitraukia ne mažiau nei 5 Panevėžio miesto įmonės / įstaigos. Savivaldybė per metus vasaros laikotarpiu kompensuoja ne mažiau nei 10 jaunimo darbo vietų. |
2021–2023 m. |
6 000 eurų per metus |
Jaunimo reikalų koordinatorius |
12. |
Tėvų, visuomenės supažindinimas su mokslo, verslo, užimtumo galimybėmis Panevėžio mieste. |
Suorganizuotas 1 bendras renginys miesto visuomenei, pristatantis mokslo, verslo, užimtumo galimybes Panevėžio mieste. |
2021–2023 m.
|
5 000 Eur per metus |
Panevėžio plėtros agentūra, profesinės, aukštosios mokyklos, bendrojo ugdymo mokyklos |
13. |
Supažindinti tėvus su mokinių ugdymo karjerai kompetencijų ugdymu mokykloje.
|
Kiekvienoje bendrojo ugdymo mokykloje suorganizuotas ne mažiau kaip 1 renginys per mokslo metus kiekvienai klasių grupei, kuriame dalyvauja ne mažiau 40 procentų mokyklos tėvų. |
2021–2023 m. |
|
Bendrojo ugdymo mokyklos, tėvus vienijančios organizacijos |
14. |
Bendradarbiauti su Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centru, Lietuvos karjeros specialistų asociacijos nariais, Panevėžio jaunimo užimtumo skyriumi ir miesto aukštosiomis bei profesinėmis mokyklomis. |
Suorganizuotas PO specialistams ne mažiau kaip vienas bendras susitikimas ar diskusija per mokslo metus. |
2021–2023 m. |
|
Panevėžio švietimo centras, PO specialistų metodinė grupė
|
15. |
Plėsti technologijų pamokų organizavimą Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams profesinių mokymo įstaigų praktinio mokymo dirbtuvėse. |
15.1. Kiekvienais metais pasirašomos naujos bendradarbiavimo sutartys tarp bendrojo ir profesinio ugdymo mokyklų dėl technologijų pamokų perkėlimo. 15.2. 7–8 klasių mokiniams dalis technologijų pamokų vyksta profesinių mokyklų praktinio mokymo dirbtuvėse. 15.3. Organizuoti praktinius mokymo užsiėmimus (pagal įvairias profesinio mokymo programas, jų modulius) 10–12 klasių mokiniams. 15.4. Visų mokyklų bent vienos klasės mokiniams bent vieną kartą technologijų pamokos vyksta profesinių mokyklų praktinio mokymo bazėje. |
2021–2023 m.
|
|
Administracija, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinių mokyklų direktoriai |
16. |
Viešinti gerąją patirtį informavimo priemonėse.
|
16.1. Bendrojo ugdymo mokyklos leidžia ir užtikrina miesto profesinio ir aukštojo mokymo viešinimą savo mokyklose. 16.2. Bendrojo ugdymo, aukštojo, profesinio rengimo mokyklų interneto svetainėse, Savivaldybės tinklalapyje ir kt. skelbiami PO renginiai ne rečiau kaip 2 kartus per metus. |
2021–2023 m. |
|
Miesto bendrojo ugdymo, profesinės ir aukštosios mokyklos |
3. Uždavinys: Užtikrinti efektyvią PO specialistų kvalifikacijos tobulinimo sistemą.
Eil. Nr. |
Priemonė, veikla |
Rezultatas |
Įgyvendinimo laikas |
Numatoma lėšų |
Vykdytojas, partneriai |
1. |
Kasmet organizuoti bendrą miesto PO specialistų renginį. |
Suorganizuotas PO specialistų 7–8 klasių mokiniams renginys mieste. |
2021–2023 m. |
500 Eur per metus |
Švietimo skyrius, bendrojo ugdymo mokyklos |
2. |
Organizuoti metodinę pagalbą, kvalifikacijos tobulinimo seminarus, konsultacijas mokykloms apie mokymo programų rengimą ir konsultacijas dėl PO paslaugų teikimo Panevėžio mieste keičiantis programų įgyvendinimo progresu / patirtimi.
|
Atsižvelgus į PO specialistų poreikius, kasmet organizuoti ne mažiau kaip du kvalifikacijos renginius mieste. Visi profesijos patarėjai laiku gaus pagalbą. |
2021–2023 m. |
1000 Eur per metus |
Panevėžio švietimo centras, bendrojo ugdymo mokyklos
|
3. |
Praktinių seminarų technologijų, PO mokytojams organizavimas profesinių mokyklų praktinio mokymo bazėje. |
Suorganizuotas bent vienas praktinis seminaras per metus technologijų mokytojams profesinių mokyklų praktinio mokymo bazėje. |
2021–2023 m. |
|
Panevėžio švietimo centras, profesinės mokyklos, bendrojo ugdymo mokyklos |
4. |
Kaupti mokyklų PO duomenis, rodiklius ir kt. analitinę informaciją, parengti apžvalgas ir rekomendacijas naujai miesto PO programai. |
4.1. Programos įgyvendinimo pradžioje ir pabaigoje vykdyti moksleivių ir jų tėvų apklausas pagal iš anksto parengtą klausimyną. 4.2. Švietimo skyrius parengia ataskaitos formą bendrojo ugdymo mokykloms. 4.3. Mokslo metų pabaigoje bendrojo ugdymo mokyklos teikia ataskaitą. 4.4. Kiti, dalyvaujantys PO veikloje, mokslo metų gale teikia PO veiklų komentarus, rekomendacijas. 4.5. Švietimo skyrius kasmet parengia apžvalgą ir rekomendacijas, numato tobulintinas programos sritis. |
2021–2023 m.
|
|
Švietimo skyrius, bendrojo ugdymo mokyklos, Panevėžio plėtros agentūra, profesinės, aukštosios mokyklos, Panevėžio krašto pramoninkų asociacija, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai |