ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2014 m. gruodžio 18 d. Nr. T-395
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612 „Dėl butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a patvirtinti Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos priežiūros ir kontrolės taisykles (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2014 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. T-395
ŠIAULIŲ MIESTO DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos priežiūros ir kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių (toliau – valdytojų) veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės reikalavimus.
2. Valdytojų veiklos priežiūra ir kontrolė – Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos kompetentingo padalinio specialistų veikla, skirta valdytojų valdymo organų veiklos kontrolei užtikrinti, vykdant teisės aktuose nustatytas daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų administravimo pareigas.
3. Valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojai – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskiriamas Savivaldybės administracijos padalinys ar padalinio, susijusio su turto valdymu, darbuotojas (darbuotojai) (toliau – priežiūros ir kontrolės vykdytojas), kurių kompetencija apibrėžta Taisyklėse.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
II. VALDYTOJŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS
5. Valdytojų veiklos priežiūrą ir kontrolę sudaro:
5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą užduotį;
5.2. patalpų savininkų skundų, prašymų ir pranešimų dėl valdytojų veiklos nagrinėjimas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais, ir valdytojų konsultavimas jų veiklos klausimais;
6. Vykdant kompleksinį patikrinimą, tikrinama:
6.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams – tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, juridinių asmenų registro duomenis);
6.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai, jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;
6.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – Aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar Aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;
6.4. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje pagal paskirtį;
6.5. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar yra valdytojo patvirtintos paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimo taisyklės ar tvarka (išskyrus atvejus, kai valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą);
6.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta skundų (jei gauta, nurodomas skaičius) dėl informacijos pateikimo savininkams;
6.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
6.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimų raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai ar organizuojami balsavimai raštu, ar yra skundų dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;
7. Neplanuoti kompleksiniai valdytojo veiklos patikrinimai atliekami Savivaldybės administracijos atsakingų padalinių iniciatyva, kai valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojas ar Savivaldybės administracijos direktorius priima motyvuotą sprendimą atlikti šį patikrinimą. Neplanuoti kompleksiniai valdytojo veiklos patikrinimai gali būti atliekami:
7.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti valdytojų veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;
7.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl valdytojų veiklos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;
7.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti valdytojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;
7.4. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtas teisės aktas;
III. VALDYTOJŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA
9. Valdytojų sąrašą sudaro Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyrius. Informacija apie valdytojus gaunama iš Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.
10. Patikrinimai atliekami informuojant valdytoją apie konkrečią patikrinimo datą, laiką ir vietą raštu arba elektroniniu būdu ne mažiau kaip prieš 10 darbo dienų ir nurodomas atliekamo patikrinimo pagrindas. Pranešime nurodomas tikrinamų dokumentų sąrašas, kurį valdytojai turi pateikti.
11. Atlikus patikrinimą, surašomas dviem egzemplioriais valdytojų veiklos patikrinimo aktas (toliau – Aktas; priedas), kuriame pasirašo patikrinime dalyvavę asmenys. Vienas pateikiamas valdytojui, antras saugomas priežiūros ir kontrolės vykdytojo dokumentacijoje.
13. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo, netinkamo taikymo faktą, valdytojui nustatomas ne trumpesnis kaip dešimt darbo dienų terminas pažeidimams ištaisyti.
14. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį pažeidimą, kuris nesukelia žalos namo butų ir kitų patalpų savininkų interesams, ar padarytą pažeidimą ir jo padarinius valdytojas ištaiso, priežiūros ir kontrolės vykdytojas pateikia jam rašytinį įspėjimą, kuriame nurodo padarytą mažareikšmį pažeidimą bei jo ištaisymo būdą ir nustato ne ilgesnį kaip vieno mėnesio terminą jam pašalinti, o pašalinus – reikalavimą informuoti apie tai priežiūros ir kontrolės vykdytoją. Jei valdytojas per metus nuo padaryto mažareikšmio pažeidimo padaro kitų savo veiklos pažeidimų, priežiūros ir kontrolės vykdytojas gali surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolą ir perduoti jį nagrinėti Administracinių ginčų komisijai, teikti pasiūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl administratoriaus skyrimo arba keitimo ar imtis kitų teisės aktuose numatytų poveikio priemonių.
IV. VALDYTOJŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS VYKDYTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS
15. Valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojai:
15.1. turi teisę susipažinti su dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, gauti šių dokumentų kopijas ar nuorašus;
15.2. turi teisę surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus Lietuvos Respublikos administracinių teisių pažeidimo kodekso nustatytais atvejais ir tvarka;
15.3. turi teisę perduoti visą dokumentaciją Administracinei komisijai prie Savivaldybės tarybos dėl nuobaudos skyrimo valdytojams, neįvykdžiusiems įpareigojimo per nustatytą terminą pašalinti patikrinimo metu nustatytų pažeidimų;
15.4. turi teisę teikti pasiūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl administratoriaus skyrimo ar keitimo;
16. Valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojai privalo:
16.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu kontrolę atliekančio specialisto nešališkumu pagrįstai abejojama dėl priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą;
16.2. prisistatyti valdytojui ir pateikti jam valstybės tarnautojo pažymėjimą ir pavedimą atlikti patikrinimą;
16.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą, įvertinti, ar nėra pažeisti įstatymai ir su ja susiję kiti teisės aktai, ir patikrinimo rezultatus surašyti į Aktą;
V. VALDYTOJŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ
17. Valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojai registruoja aktus ir kartu su pridėtais dokumentais saugo tam skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje.
18. Pasibaigus kalendoriniams metams, valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojai per 15 darbo dienų nuo metų pabaigos parengia ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui metinę veiklos ataskaitą.
VI. KITOS NUOSTATOS
20. Tai, kas nereglamentuota Taisyklėse, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų
savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės
veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir
Savivaldybės paskirtų bendrojo naudojimo
objektų administratorių veiklos priežiūros ir
kontrolės taisyklių
priedas
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA
Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo AKTAS
20 m. d. Nr._________
Šiauliai
Aš, daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojas ,
(pareigos, vardas, pavardė)
patikrinau ______________________________________________________________________,
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas, buveinės adresas)
dalyvaujant ____________________________________________________________________ ,
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, tel., el. p. adresas)
veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu, ir n u s t a č i a u:
1. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas atsakingas už_________________________
___________________________________________________________________________________
(nurodoma, kokio namo, jo adresas ar kiek namų, jų dislokacijos vieta bendras namo (- ų) plotas
_________________________________________________________________________administravimą.
(butų ir kitų patalpų skaičius)
2. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikė šią informaciją ir dokumentus:
(nurodoma dokumento reg. data, Nr., lapų, bylų, dokumentų skaičius ir kita; jei valdytojas administruoja keliolika ar daugiau namų, informacija apie jo veiklą pasirenkama atrankos būdu)
2.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (paskyrimo aktas, protokolas, Juridinio asmenų registro išrašas) ___________________________________________________________ ;
2.7. paslaugų ir rangos darbų pirkimo taisykles ar tvarka (išskyrus atvejus, kai valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą)__________________________________;
2.8. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones_____________________________________________;
2.10. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis_______________________________________________________________________;
2.11. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių susirinkimus ar balsavimą raštu_________________________________________________;
3. Bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal šio akto 2 punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui pavestos funkcijos, kokie esminiai trūkumai).
4. Reikalavimai trūkumams pašalinti (nurodomi reikalavimai ir jų įvykdymo terminai).
Priežiūros ir kontrolės vykdytojas _____________________________________________
(parašas, data)
Bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovas___________________________________
(parašas, data)
_____________________