ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL Vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės UGDYMO ĮSTAIGŲ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes IR priešmokyklinio ugdymo ORGANIZAVIMO tvarkOS APRAŠO Patvirtinimo
2017 m. balandžio 28 d. Nr. T-82
Švenčionys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 6 dalimi ir Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 7 punktu, Švenčionių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2005 m. birželio 9 d. sprendimą Nr. T-82 „Dėl vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos patvirtinimo“;
PATVIRTINTA
Švenčionių rajono savivaldybės tarybos
2017 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T-82
VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPES IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS.
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vaikų priėmimo į Savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes, tėvų (globėjų) prašymų pateikimo, grupių komplektavimo ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarką. Šis Aprašas taikomas visoms Savivaldybės ugdymo įstaigoms, vykdančioms ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
2. Vaikai į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos higienos norma „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS.
VAIKŲ PRIĖMIMAS
4. Į priešmokyklinio ugdymo grupę priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai. Į priešmokyklinio ugdymo grupę anksčiau gali būti priimamas vaikas tėvų (globėjų) prašymu, bet ne anksčiau negu jam sueis 5 metai, pateikus vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą išvadą-rekomendaciją.
5. Specialiųjų poreikių turintys vaikai ugdytis kartu su kitais vaikais visiškos integracijos forma priimami į arčiausiai jų gyvenamosios vietos esančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes.
6. Į Savivaldybės ugdymo įstaigas, vykdančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – Įstaigas), pateikus pirmumą įrodančius dokumentus, pirmumo teise priimami vaikai:
6.2. kuriems Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas ar paskirta laikinoji globa;
6.4. kuriuos augina vienas iš tėvų (jeigu vienas iš tėvų – miręs, nenurodytas vaiko gimimo liudijime, teismo pripažintas dingusiu be žinios, teismo pripažintu neveiksniu arba atlieka laisvės atėmimo bausmę pataisos įstaigoje, vienam iš tėvų neterminuotai apribota valdžia);
6.5. kurių šeimose, auginami trys ir daugiau vaikų iki 18 metų, taip pat vyresnių, jeigu jie mokosi dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose;
6.8. kurių vienas iš tėvų (globėjų) yra mokinys ar studentas ir mokosi mokymo įstaigos dieniniame skyriuje;
7. Vaikai į Įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes priimami tėvams (globėjams) pateikus Įstaigos vadovui prašymą, kuriame nurodoma:
8. Prie prašymo pridedama:
9. Tėvų prašymai, nurodant prašymų pateikimo datą, registruojami tėvų prašymų dėl vaikų priėmimo į ikimokyklines ir priešmokyklines grupes Įstaigos registracijos žurnale. Registracijos žurnale privalo būti nurodoma:
10. Vaikas į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupę priimamas sudarant dvišalę (tarp vieno iš tėvų (globėjų) ir Įstaigos vadovo pasirašytinai) ugdymo sutartį konkrečios ugdymo programos laikotarpiui, kuri registruojama Ugdymo sutarčių registracijos knygoje.
11. Sutartis sudaroma ne vėliau kaip pirmąją dieną, kai vaikas ateina į Įstaigą ir įtraukiamas į Mokinių registrą.
12. Vaikui išvykus iš Įstaigos, jo asmens byla lieka Įstaigoje. Gavus ugdymo įstaigos, kurioje vaikas tęsia ugdymą, prašymą, įstaigai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos.
13. Jei vaikas du mėnesius nelanko Įstaigos, jis yra išbraukiamas iš sąrašų, išskyrus atvejus, kai Įstaigos nelanko dėl vaiko, tėvų (globėjų) ligos ar reabilitacijos;
III SKYRIUS.
GRUPIŲ KOMPLEKTAVIMAS
15. Grupės komplektuojamos pagal vaikų amžių ir poreikius bei teisės aktuose nustatytus reikalavimus kasmet iki rugsėjo 1 d. ir, esant laisvoms vietoms, papildomos per mokslo metus:
16. Komplektuojant ikimokyklinio ugdymo grupes siekiama, kad grupių sąrašuose būtų tais pačiais kalendoriniais metais gimę vaikai. Esant laisvoms vietoms ir poreikiui, gali būti priimti metais jaunesni/vyresni vaikai. Taip pat tėvams (globėjams) pageidaujant jaunesni broliai ar seserys gali būti ugdomi toje pačioje grupėje, išskyrus priešmokyklinio ugdymo grupes.
17. Nesukomplektavus grupės iš tais pačiais kalendoriniais metais gimusių ar metais jaunesnių/vyresnių vaikų, sudaromos mišraus amžiaus vaikų grupės.
IV SKYRIUS.
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS
19. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra priešmokyklinė grupė (toliau – Grupė). Jos veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė, teikiamos paslaugos vaikui, ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo, meninio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto, valstybinės ar užsienio kalbos mokytojo), mokytojo padėjėjo ir kitų dirbančių Grupėje, skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis). Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas mokyklose ir ikimokyklinėse įstaigose.
20. Priešmokyklinis ugdymas rajono Įstaigose organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos teises aktais, reglamentuojančiais priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą.
21. Grupės veiklos organizavimą reglamentuoja Priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi bendroji programa, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašas ir konkrečios grupės ugdymo(-si) tikslai, atsižvelgiant į individualius vaikų poreikius. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai visą Modelyje nustatytą laiką, vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.
22. Priešmokyklinio ugdymo organizavimui Įstaigose gali būti įgyvendinami šie Modeliai:
22.1. I modelis:
22.1.2. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo pagalba;
22.1.4. vaikams lankantiems grupę bendrojo ugdymo mokyklose gali būti teikiamos pailgintos dienos (popamokinės veiklos) grupės paslaugos;
22.2. II modelis.
22.2.3. Grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:
22.2.3.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo pagalba;
22.2.5. vaikams lankantiems grupę bendrojo ugdymo mokyklose gali būti teikiamos pailgintos dienos (popamokinės veiklos) grupės paslaugos;
22.2.6. Grupėje ugdymas gali būti vykdomas tautinių mažumų kalba: tuomet dirba pedagogas, gebantis bendrauti lietuvių ir vaikų gimtąja kalba ir ugdymas vyksta gimtąją vaiko kalba, programoje ne mažiau kaip 4 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba;
22.3. III modelis.
22.3.2. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir auklėtojo padėjėjas, talkina meninio ugdymo, neformaliojo švietimo mokytojas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo pagalba;
22.3.3. Įstaigos numato vaikams tinkamą grupės dienos ritmą, sudaro tinkamas sąlygas vaikų poilsiui ir maitinimui;
22.4. IV modelis.
22.4.3. Grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:
22.4.3.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo pagalba;
22.4.4. Įstaigos numato vaikams tinkamą grupės dienos ritmą, sudaro tinkamas sąlygas vaikų poilsiui ir maitinimui;
23. Grupėse, kuriose, pritaikius Programą, ugdomi ir vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, privalo dirbti mokytojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą.
V SKYRIUS.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS