MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS RYGIŠKIŲ JONO GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 20 d. Nr. 1-426
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 1, 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ ir Marijampolės savivaldybės mero 2024 m. lapkričio 27 d. potvarkiu Nr. MV-940 „Dėl teikimo patvirtinti Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos nuostatus“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įpareigoti Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos direktorių ar kitą įgaliotą asmenį pasirašyti Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos nuostatus, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti juos Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus.
3. Pripažinti netekusiu galios Marijampolės savivaldybės tarybos 2024 m. vasario 26 d. sprendimą Nr. 1-24 „Dėl Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2024 m. gruodžio 20 d.
sprendimu Nr. 1-426
MARIJAMPOLĖS RYGIŠKIŲ JONO GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą (-as) ir formą (-as), vykdomas švietimo programas, išduodamus mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų panaudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo bei nuostatų keitimo tvarkas.
2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas – Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija, trumpasis pavadinimas – Rygiškių Jono gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190451662.
3. Gimnazija įsteigta ir savo veiklą pradėjo 1867 m. rugsėjo 1 d. 1920 m. jai suteiktas Rygiškių Jono vardas, kuris 1940 m. buvo panaikintas. 1956 m. suteiktas Jono Jablonskio vardas, o 1992 m. grąžintas Rygiškių Jono vardas. Gimnazijos istorijoje fiksuoti šie mokyklos pavadinimai: Marijampolės vyrų gimnazija, Marijampolės valstybinė Rygiškių Jono gimnazija, Marijampolės valdžios Rygiškių Jono gimnazija, Marijampolės I-oji gimnazija, Kapsuko I-oji vidurinė, Kapsuko Jono Jablonskio vidurinė bei Marijampolės Rygiškių Jono vidurinė mokykla. 1996 gegužės 30 d. Švietimo ir mokslo ministerijos Kolegijos nutarimu Nr. 43 Marijampolės Rygiškių Jono vidurinei mokyklai suteiktas gimnazijos statusas. 1997 m. rugsėjo 20 d. Marijampolės miesto tarybos sprendimu Nr. 50 Marijampolės Rygiškių Jono vidurinė mokykla pavadinta Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija.
6. Savininkas – Marijampolės savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111100960, adresas J. Basanavičiaus a. 1, LT-68307 Marijampolė.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi savivaldybės merui).
8. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos:
8.1. Savivaldybės meras:
8.2. Savivaldybės taryba:
8.2.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
14. Mokymo forma – grupinio ir pavienio mokymosi. Mokymo proceso organizavimo būdai: kasdienis, savarankiškas ir nuotolinis, kuris vykdomas teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Gimnazijoje įgyvendinama pagrindinio ugdymo programos antroji dalis, akredituota vidurinio ugdymo programa, pritaikytos pagrindinio ugdymo programos antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programos, pagrindinio ugdymo programos antrosios dalies individualizuota programa, neformaliojo vaikų švietimo programos.
18. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir užrašu „Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija“, blanką su savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką.
19. Gimnazija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir kitais teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Kitos veiklos rūšys:
23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24. Gimnazijos veiklos tikslas – užtikrinti vaiko asmenybės skleidimąsi, ugdyti aktyvų savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį vaiką, sudaryti prielaidas tolimesniam sėkmingam ugdymuisi, sudaryti asmeniui galimybę ir sąlygas gauti kokybišką, bendrąsias programas ir valstybinius standartus atitinkantį pagrindinio ugdymo antros dalies ir vidurinį išsilavinimą, padėti įgyti bendrąjį dalykinį, sociokultūrinį, technologinį raštingumą, dorinę, tautinę ir pilietinę brandą, vertybinius gyvenimo orientyrus, atskleisti savo pašaukimą.
25. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
25.1.užtikrinti kokybišką pagrindinio ugdymo antros dalies ir vidurinio ugdymo programų įgyvendinimą;
25.2. kurti saugią, sveiką, modernią ugdymo(si) aplinką, būtiną mokinių kūrybinėms, emocinėms ir intelektualioms galioms skleistis;
25.3. puoselėti pasitikėjimą savo jėgomis, iniciatyvumą, kūrybiškumą, savarankiškumą, gebėjimą imtis atsakomybės, nuostatą mokytis visą gyvenimą ir tobulėti;
25.4.ugdyti socialinę kultūrą – bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus ir kompetencijas būtinas darniai sugyventi įvairių socialinių ir kultūrinių tradicijų visuomenėje;
26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
26.2. teikia pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą bei įgyvendina pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir akredituotą vidurinio ugdymo programą;
26.3. formuoja ir įgyvendina (konkretina, individualizuoja, diferencijuoja) mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintus Bendruosius ugdymo planus, Pagrindinio, Vidurinio ugdymo bendrąsias programas, atsižvelgdama į mokinių poreikius bei interesus, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymosi būdus ir tempą;
26.4. rengia ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo švietimo programas;
26.5. formuoja mokinių dorines, tautines, pilietines, patriotines nuostatas, kultūrinę ir socialinę brandą, pagarbą tėvams, mokytojams, kalbai ir kultūrai;
26.6. teikia informacinę, pedagoginę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą;
26.7. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje;
26.8. sudaro Gimnazijos vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą, vykdo nepilnamečiams paskirtas minimalios priežiūros priemones;
26.9. vertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, organizuoja specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
26.10. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
26.14. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių ir jaunimo organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
26.17. dalyvauja Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ar jai pavaldžių institucijų vykdomuose ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;
26.23. dalyvauja projektuose, kurių realizavimas padeda stiprinti Gimnazijos materialinę bazę, intelektinius resursus, sudaro galimybę plėtoti mokinių pamokinę ir neformaliojo ugdymo veiklą;
26.25. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita);
26.31. bendradarbiauja su pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijomis, kartu organizuoja paskaitas, seminarus, diskusijas, konferencijas;
26.32. vadovaudamasi Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais, kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę;
27. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, Gimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus:
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
28. Gimnazijos teisės:
29. Gimnazijos pareigos:
29.1. užtikrinti sveiką, saugią užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams mokymo ir darbo aplinką;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
30. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
30.1. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
30.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
31. Gimnazijai vadovauja direktorius.
31.1. Direktorių viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia, jo pareigybės aprašymą tvirtina Savivaldybės meras Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
31.2. Pasibaigus Gimnazijos direktoriaus pirmajai penkerių metų kadencijai, jis skiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu jo metų veikla kiekvienais metais buvo vertinama kaip viršijanti lūkesčius arba atitinkanti lūkesčius (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – labai gerai arba gerai) ir jis sutinka eiti pareigas.
31.3. Pasibaigus Gimnazijos direktoriaus kadencijai, jam sutikus, jo įgaliojimai pratęsiami, iki įvyks viešas konkursas Gimnazijos direktoriaus pareigoms eiti ir bus paskirtas Gimnazijos direktorius.
32. Sprendimą dėl direktoriaus atleidimo arba atšaukimo iš pareigų priima Savivaldybės meras Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Be kitų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų darbo sutartis su direktoriumi taip pat pasibaigia atšaukus jį iš pareigų:
32.2. direktorius apie galimą jo atšaukimą rašytiniu pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki galimo jo atšaukimo. Pranešime nurodoma atšaukimo priežastis (priežastys) bei nurodoma direktoriaus teisė ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki atšaukimo pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;
32.3. sprendimas dėl (ne) atšaukimo iš direktoriaus pareigų tvirtinamas Savivaldybės mero potvarkiu;
32.4. priėmus motyvuotą sprendimą dėl direktoriaus atšaukimo iš pareigų, su direktoriumi sudaryta darbo sutartis nutraukiama;
32.5. direktorius Savivaldybės mero potvarkiu nepasibaigus jo kadencijai gali būti atšaukiamas iš pareigų tik dėl šių priežasčių:
33. Gimnazijos direktorius tiesiogiai pavaldus Savivaldybės merui, o atskaitingas Savivaldybės merui ir tarybai.
34. Mokiniai į Gimnaziją priimami vadovaujantis Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintu Priėmimo į Marijampolės savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašu.
35. Gimnazijos direktorius:
35.1. vadovauja Gimnazijos strateginio ir metinio veiklos planų, Gimnazijos švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Gimnazijoje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
35.2. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės teisės aktais ir juos vykdydamas, pagal kompetenciją leidžia įsakymus, kitus tvarkomuosius dokumentus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
35.3. teisės aktų nustatyta tvarka sudaro komisijas, darbo grupes, komandas, metodines grupes, metodinę tarybą Gimnazijos funkcijoms atlikti;
35.6. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria drausmines nuobaudas, suteikia jiems atostogas, siunčia į komandiruotes;
35.7. formuoja Gimnazijos darbuotojams metines veiklos užduotis, vertina pasiektus rezultatus vykdant jas;
35.8. skiria vadybines funkcijas direktoriaus pavaduotojams, atsižvelgdamas į Gimnazijos veiklos sritis, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
35.9. užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi Gimnazijoje, priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
35.10. supažindina Gimnazijos bendruomenę su valstybės ir savivaldybės švietimo politika, inicijuoja jos aptarimus ir įgyvendinimą;
35.11. organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;
35.13. priima mokinius į Gimnaziją Marijampolės savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro (nutraukia) Mokymo sutartis su tėvais (globėjais, rūpintojais), mokiniais (nuo 14 metų amžiaus), kurie turi vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) rašytinį sutikimą;
35.14. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokinio elgesio taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę, suderina su Gimnazijos taryba ir tvirtina;
35.15. inicijuoja mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo bei mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų sistemų kūrimą;
35.16. sudaro Gimnazijos vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą, esant poreikiui skiria švietimo pagalbą, užtikrina, prižiūri ir atsako už vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Gimnazijoje;
35.17. Lietuvos Respublikos Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo numatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisiją dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo, pratęsimo, pakeitimo, panaikinimo, sustabdymo ar nutraukimo;
35.18. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, mokytojui ar kitam Gimnazijos darbuotojui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, informuoja suinteresuotas institucijas;
35.19. kontroliuoja, kad Gimnazijos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos;
35.20. rūpinasi mokytojų metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas jiems kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
35.23. teikia informaciją apie Gimnazijoje vykdomas ugdymo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
35.24. bendradarbiauja su mokinių tėvais (rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Gimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, sveikatos, socialinių paslaugų įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
35.26. nustato darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jeigu švietimo įstaigoje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;
35.28. rengia Gimnazijos metinę veiklos ataskaitą metinių ataskaitų rinkinį ir teikia Gimnazijos bendruomenei, Gimnazijos tarybai, Savivaldybės tarybai nustatyta tvarka;
35.29. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja ir disponuoja Gimnazijos turtu, lėšomis; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
35.31.atstovauja arba įgalioja kitus darbuotojus atstovauti Gimnazijai kitose institucijose, santykiuose su juridiniais ir fiziniais asmenimis;
37. Gimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos švietimo ir kitų įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių Gimnazijos darbą, vykdymą, už demokratinį Gimnazijos valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus, gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą teisės aktų nustatyta tvarka, asmens duomenų teisinę apsaugą, teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą.
38. Metodinę tarybą sudaro pavaduotojai ugdymui ir Gimnazijoje veikiančių metodinių grupių pirmininkai, kurie renkami dvejiems mokslo metams.
39. Metodinę tarybą sudaro pavaduotojai ugdymui ir Gimnazijoje veikiančių metodinių grupių pirmininkai, kurie renkami dvejiems mokslo metams.
40. Metodinei tarybai vadovauja pirmininkas išrinktas atviru balsavimu pirmame naujos kadencijos Metodinės tarybos posėdyje iš metodinių grupių pirmininkų. Metodinės tarybos sekretorius renkamas pirmajame naujos kadencijos Metodinės tarybos posėdyje.
41. Metodinės tarybos veiklą reglamentuoja Mokytojų tarybos aptarti ir Gimnazijos direktoriaus įsakymu patvirtinti nuostatai.
42. Metodinės tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja daugiau nei pusė Metodinės tarybos narių, nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
43. Metodinė taryba:
43.1. nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus ir rengia Metodinės tarybos darbo planą mokslo metams;
43.2. vadovaudamasi Pagrindinio, Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, Bendraisiais ugdymo planais ir kitais dokumentais, numato mokinių žinių ir pasiekimų vertinimo principus ir gerinimo būdus;
43.4. inicijuoja pedagogikos naujovių diegimą Gimnazijoje, metodinių grupių bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą;
43.5. teikia siūlymus ir rekomendacijas Gimnazijos administracijai dėl ugdymo turinio planavimo bei rengiant Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentu;
44. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinių grupių skaičių ir sudėtį pagal mokomuosius dalykus bei kitą metodinę veiklą nustato Mokytojų taryba.
45. Gimnazijos metodinių grupių posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. Prireikus gali būti organizuojamas neeilinis posėdis.
47. Metodinių grupių veiklą kuruoja Gimnazijos direktoriaus pavaduotojai ugdymui pagal kuruojamas veiklos sritis.
48. Metodinės grupės pirmininkas ir sekretorius renkami pirmajame grupės posėdyje dvejiems mokslo metams.
49. Metodinės grupės posėdį šaukia pirmininkas. Metodinių grupių posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė metodinės grupės narių, nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
50. Metodinės grupės:
50.2. svarsto ugdymo turinio ir ugdymo organizavimo klausimus, mokinių ugdymo sėkmingumą ir jų pasiekimus, individualią kiekvieno mokinio pažangą, ūgtį, teikia siūlymus ir rekomendacijas Gimnazijos administracijai;
50.3. inicijuoja naujų mokymo metodų taikymą darbe bei mokomųjų dalykų integravimo ryšius, vykdo gerosios patirties sklaidą;
50.4. inicijuoja mokinių diagnostinius testus, bandomuosius egzaminus, analizuoja jų rezultatus, numato rezultatų ir pasiekimų gerinimo strategijas;
50.5. analizuoja, recenzuoja ir apibendrina mokytojų paruoštas individualiąsias ugdymo programas bei ugdymo priemones, aprobuoja ilgalaikius planus;
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
52. Gimnazijos taryba yra aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija. Gimnazijos taryba telkia Gimnazijos mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų atstovus, vietos bendruomenę demokratiniam Gimnazijos valdymui, padeda spręsti Gimnazijai aktualius klausimus, atstovauti direktoriui teisėtiems Gimnazijos interesams.
53. Gimnazijos tarybą sudaro 22 nariai: 7 mokytojai, 7 mokiniai, 7 Gimnazijoje nedirbantys mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir 1 vietos bendruomenės atstovas. Gimnazijos tarybos nario kadencijų skaičius – dvi kadencijos.
54. Į Gimnazijos tarybą atviru balsavimu tėvus (globėjus, rūpintojus) renka visuotinis klasių tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba, vietos bendruomenės atstovą – vietos bendruomenė.
56. Gimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas uždaru balsavimu pirmame naujos kadencijos Gimnazijos tarybos posėdyje. Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti Gimnazijos direktorius. Tame pačiame posėdyje Gimnazijos tarybos nariai atviru balsavimu renka sekretorių. Gimnazijos tarybos pirmininkas ir sekretorius yra ir Gimnazijos tarybos nariai.
57. Nutrūkus Gimnazijos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą atitinkamai renkamas naujas narys, atstovaujantis tėvams (globėjams, rūpintojams), pedagogams, mokiniams arba vietos bendruomenei, priklausomai nuo to, kuriai grupei atstovavo buvęs Gimnazijos tarybos narys, iki veikiančios tarybos kadencijos pabaigos.
59. Gimnazijos tarybos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau nei pusė Gimnazijos tarybos narių. Nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams, jie priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
60. Neeiliniai Gimnazijos tarybos posėdžiai gali būti kviečiami Gimnazijos tarybos pirmininko, direktoriaus arba daugiau negu pusės Gimnazijos tarybos narių iniciatyva.
61. Į Gimnazijos tarybos posėdžius gali būti kviečiami Savivaldybės administracijos, Gimnazijos administracijos, kitų Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai, Gimnazijos bendruomenės nariai, jei yra svarstomi jiems aktualūs klausimai.
62. Gimnazijos taryba mokslo metų pabaigoje už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Gimnazijos bendruomenės nariams.
63. Gimnazijos taryba:
63.2. pritaria Gimnazijos strateginiam ir metiniam veiklos planams, darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui, kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Gimnazijos direktoriaus;
63.3. teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, neformaliojo ugdymo ir renginių organizavimo;
63.4. aptaria siūlymus dėl finansinių sąmatų sudarymo, didesnės vertės (virš 500 eurų) pirkinių tikslingumą, svarsto vadovėlių ir mokymo priemonių, perkamų iš mokymo lėšų, užsakymus;
63.5. kartu su Mokytojų taryba svarsto ir teikia siūlymus mokinių sveikatos būklės, sveikos gyvensenos, poilsio ir mitybos organizavimo klausimais;
63.6. aptaria problemas vykdant prevencinį darbą, svarsto pažeidusius drausmę bei nepažangius mokinius, Mokytojų tarybos teikimu svarsto mokinių šalinimo iš Gimnazijos klausimus;
63.9. Gimnazijos taryba, įvertinusi vadovo ataskaitą ir Gimnazijos bendruomenės narių siūlymus, priima sprendimą dėl Gimnazijos vadovo metų veiklos įvertinimo ir teikia jį Savivaldybės merui;
63.12. pasirenka Gimnazijos veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
63.13. teikia siūlymų Savivaldybės tarybai dėl Gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
64. Mokytojų taryba – Gimnazijos savivaldos institucija susidedanti iš rinkimais išrinktų mokytojų, atstovaujanti mokytojų interesams ir sprendžianti mokytojams aktualias problemas.
65. Mokytojų tarybą sudaro 11 narių, kuriuos dvejiems metams atviru balsavimu renka mokytojai mokslo metų pradžioje visuotinio mokytojų susirinkimo metu. Mokytojų tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas.
66. Į Mokytojų tarybą išrinktam asmeniui atsisakius eiti pareigas ar dėl objektyvių priežasčių negalint toliau eiti pareigų, likusiam Mokytojų tarybos įgaliojimų terminui į jo vietą atitinkamai renkamas naujas atstovas.
67. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas išrinktas vienerių mokslo metų kadencijai atviru balsavimu paskutiniame einamųjų mokslo metų Mokytojų tarybos posėdyje. Mokytojų tarybos sekretorių atviru balsavimu renka Mokytojų tarybos nariai. Mokytojų tarybos pirmininkas bei sekretorius yra ir Mokytojų tarybos nariai.
68. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia pirmininkas ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Į posėdžius gali būti kviečiami Gimnazijos administracijos, Savivaldybės administracijos, kitų savivaldos institucijų atstovai, Gimnazijos bendruomenės nariai.
69. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų Mokytojų tarybos narių, nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
70. Mokytojų taryba:
70.1. aptaria praktinius švietimo kaitos įgyvendinimo klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus ir jų gerinimo galimybes;
70.2. diskutuoja dėl Gimnazijos veiklos programos, aptaria ugdymo planą, ugdymo programų įgyvendinimo, Išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
70.4. svarsto skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus, pagalbos teikimą, analizuoja mokinių krūvius, nepažangumo ir nelankymo priežastis;
70.6. priima sprendimus, kurie Bendruosiuose ugdymo planuose, Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos apraše, Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sampratoje ir kituose dokumentuose numatyti Mokytojų tarybos kompetencijai;
70.7. teikia Gimnazijos direktoriui, atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos kėlimo;
72. Gimnazijoje nuolat veikia mokinių savivaldos institucija – Mokinių taryba susidedanti iš rinkimais išrinktų mokinių, atstovaujanti mokinių interesams, sprendžianti mokiniams aktualias problemas ir prisidedanti prie jaunimo politikos įgyvendinimo mokykloje.
73. Mokinių tarybos kadencija – vieneri mokslo metai. Mokinių taryba renkama kiekvienų mokslo metų pradžioje – rugsėjo mėnesį
74. Mokinių tarybą sudaro 25 nariai. Atstovai į Mokinių tarybą renkami visuotiniame mokinių susirinkime atviru balsavimu. Mokinių tarybos nario kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui – trys kadencijos.
75. Į Mokinių tarybą išrinktam asmeniui atsisakius eiti pareigas ar dėl objektyvių priežasčių negalint toliau eiti pareigų, likusiam Mokinių tarybos įgaliojimų terminui į jo vietą atitinkamai renkamas naujas atstovas.
76. Pirmame naujos kadencijos Mokinių tarybos posėdyje atviru narių balsavimu renkami: Mokinių tarybos pirmininkas ir jo pavaduotojas, kurie yra ir Mokinių tarybos nariai.
77. Posėdžiai, kuriuos šaukia Mokinių tarybos pirmininkas, vyksta ne rečiau kaip du kartus per mėnesį.
78. Mokinių tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokinių tarybos narių. Nutarimai galioja už juos balsavus daugiau negu pusei Mokinių tarybos narių.
80. Mokinių taryba:
80.8. esant reikalui, svarsto ir teikia pasiūlymus administracijai, Gimnazijos tarybai ir(ar) kitoms institucijoms;
81. Kadencijos pabaigoje Mokinių taryba už nuveiktą darbą atsiskaito Gimnazijos tarybai ir visuotiniame mokinių susirinkime.
82. Tėvų taryba – Gimnazijos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų).
83. Tėvų taryba atstovauja tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams ir sprendžia tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas.
85. Kandidatus į Gimnazijos Tėvų tarybą renka tėvai (globėjai, rūpintojai) atviru balsavimu mokslo metų pradžioje klasių tėvų susirinkimų metu po vieną atstovą nuo kiekvienos klasės. Išrinktų tėvų susirinkime atviru balsavimu išrenkama Tėvų taryba. Gimnazijos Tėvų tarybos narių kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.
86. Į Tėvų tarybą išrinktam asmeniui atsisakius eiti pareigas ar dėl objektyvių priežasčių negalint toliau eiti pareigų, likusiam Tėvų tarybos įgaliojimų terminui į jo vietą atitinkamai renkamas naujas atstovas.
87. Tėvų tarybos nariai pirmo posėdžio metu atviru balsavimu balsų dauguma renka pirmininką ir sekretorių, kurie yra ir Tėvų tarybos nariai.
88. Tėvų tarybai vadovauja pirmininkas, kuris šaukia posėdžius ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Prireikus gali būti organizuojamas neeilinis posėdis.
91. Tėvų tarybos kompetencija:
91.3. padeda organizuoti mokinių kultūrinę veiklą, žalingų įpročių prevenciją, profesinio informavimo ir orientavimo veiklą, socialinę pagalbą socialiai neaprūpintoms mokinių šeimoms;
91.4. iškelia tėvų (globėjų, rūpintojų) iniciatyvas dėl formaliojo ir neformaliojo ugdymo, mokinių elgesio ir drausmės, Gimnazijos taisyklių, saugos ir sveikatos, psichoaktyvių medžiagų vartojimo, poilsio ir mitybos bei kitų klausimų, teikia pasiūlymus dėl pažeidimų prevencijos ir juos perduoda Gimnazijos tarybai ir (ar) Gimnazijos administracijai.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
93. Gimnazijos direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, švietimo pagalbą teikiančius specialistus ir kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis, aptarnaujantį personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
94. Gimnazijos direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, mokinių skaičiaus, kvalifikacinės kategorijos (mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų) ir veiklos sudėtingumo.
95. Gimnazijos direktoriaus pareiginę algą, priemokas, kitas darbo apmokėjimo sąlygas nustato ir veiklos vertinimą vykdo Savivaldybės meras teisės aktų nustatyta tvarka.
96. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių darbo apmokėjimą, nustatyta tvarka.
97. Mokytojai, švietimo pagalbos specialistai kelia kvalifikaciją atsižvelgdami į Gimnazijos numatytus kvalifikacijos tobulinimosi prioritetus bei kryptis ir finansines galimybes.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
99. Gimnazija patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja jai Savivaldybės tarybos patikėtu turtu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis, panaudos būdu naudojasi valstybine žeme.
100. Gimnazija yra išlaikoma iš Savivaldybės biudžeto. Lėšas naudoja pagal asignavimo valdytojo patvirtintą sąmatą.
102. Gimnazija gali gauti lėšų, kurias sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama, tikslinei paskirčiai skiriamos lėšos, savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių, organizacijų bei piliečių aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.
103. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
104. Gimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
106. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktais nustatytus reikalavimus. Svetainėje skelbiama informacija visuomenei apie Gimnazijos veiklą, pasiekimus, tradicijas, skelbiami pranešimai, kuriuos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai.
107. Nuostatai keičiami ir papildomi Gimnazijos direktoriaus, Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos iniciatyva mero teikimu.
109. Vieši Gimnazijos pranešimai skelbiami Gimnazijos interneto svetainėje www.mrjg.lt ir (ar) valstybės įmonės Registrų centro leidžiamame elektroniniame laikraštyje viešiems pranešimams skelbti.